eitaa logo
جهاد تبیین
75 دنبال‌کننده
0 عکس
0 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 جنگ تاوان دارد! 🎤 «الیاهو» با حضور در برنامه تلویزیونی «کول براما» گفت: «ارتش اسرائیل ضربات قدرتمندی به حماس می‌زند؛ اما این صددرصد همان شیوه‌ای است که من می‌خواهم؟ خیر. شاید ۶۰ درصدش باشد.» به گزارش «یدیعوت آحارونوت»، الیاهو در پاسخ مجری که پرسید، «چه چیزی انتظار دارید؟ آیا انتظار بمب اتم دارید؟» با بیان اینکه «در غزه کسی نداریم که دخیل نباشد»، گفت: «این هم یکی از راه‌هاست. باید بفهمیم چه چیزی آنها (مردم غزه) را می‌شکند... ما با اخلاق من‌درآوردی، بازدارندگی ارتش دفاعی اسرائیل را شکسته‌ایم.» وقتی مجری برنامه اشاره کرد، ۲۴۱ اسرائیلی در نوار غزه در اسارت هستند، این وزیر گفت: «بالاخره جنگ تاوان هم دارد.» البته پس از فشار افکار عمومی و اعتراضات گسترده وزیر میراث رژیم صهیونیستی که خواستار بمباران اتمی غزه شده بود، حرفش را پس گرفت.
🔰 بانک جهانی تحت نفوذ صهیونیست‌ها؟ 🗞 روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» به نقل از دیپلمات‌ها خبر داد، رژیم صهیونیستی به تازگی تلاش کرده است حمایت بین‌المللی برای انتقال موقت هزاران نفر از ساکنان نوار غزه به مصر را به دست بیاورد. پیشتر نیز «میدل‌ایست‌آی» به نقل از روزنامه «یدیعوت آحارونوت» خبر داده بود، یکی از پیشنهادهای اسرائیل برای مصر جهت پذیرش آوارگان جنگ غزه، کنار گذاشته شدن بخش اصلی بدهی‌های قاهره به بانک جهانی است. منبع روزنامه «یدیعوت آحارونوت» برای این ادعا، مقامات مصری عنوان شده است. میدل‌ایست‌آی نوشته است، روشن نیست اسرائیل چه نفوذی در بانک جهانی دارد که چنین پیشنهادی را به طرف مصری ارائه کرده است. با این حال، از آنجا که بانک جهانی به‌طور سنتی تحت نفوذ ایالات متحده قرار داشته و رئیس آن همواره یک آمریکایی است، ناظران این را که آمریکایی‌ها پشت پیشنهاد ادعایی مزبور باشند، نامحتمل نمی‌دانند. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم بر اساس برخی اسناد وزارت اطلاعات اسرائیل گزارش داده بود، تل‌آویو خواستار اقامت دائمی اهالی غزه در اردوگاه‌هایی در صحرای سیناست.
🔰 غزه، ویتنام رژیم صهیونیستی می‌شود 🗞 «ران بن یشای» تحلیلگر نظامی روزنامه «یدیعوت آحارانوت» ادعا کرد، بازجویی‌های صورت گرفته از فلسطینیان دستگیر شده در درگیری‌های پس از ۷ اکتبر نشان می‌دهد، حماس در خطوط دفاعی متعددی از دیوار حایل تا قلب نوار غزه، آماده رویارویی با ارتش اسرائیل است. او با هشدار به سران تل‌آویو، گفت: «خطوط دفاعی مرتبط و منسجم نیست؛ بلکه ساختار پدافندی متحرکی است که دربرگیرنده کمین‌های ضد زره است و از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل شده تا زره‌پوش‌های در حال پیشروی را در ورودی مناطق مسکونی به ویژه ورودی اردوگاه‌های آوارگان که در اطراف نوار غزه قرار دارند، مانند جبالیا و الشاطئ هدف قرار دهند.» در همین راستا، «عاموس هارئیل» تحلیلگر امور نظامی روزنامه «هاآرتص» هم اعتراف کرد: «آنچه افسران اسرائیلی از کشته شدن صدها نفر از جنگجویان فلسطینی می‌گویند، حقیقت ندارد، اسرائیل دارد در دامی گرفتار می‌شود که آمریکایی‌ها در جنگ ویتنام در آن افتادند.»
امارات کیست که می خواهد در همه امور کشورهای دور از خود دخالت کند، یمن، لیبی، سوریه و در نهایت سودان؟ 📌 راز "امارات" که هیچ کس نمی داند *خبرنگار رسانه: جمال ریان* هیچ کس نمی داند کشوری مانند "امارات"*، که مساحت آن کوچک است و از (75) هزار کیلومتر مربع بیشتر نیست، و جمعیت بومی آن، که هنوز از (800) هزار نفر بیشتر نشده است، چگونه می تواند شاهد چنین رنسانس سریع باشد. !! *«امارات* تاریخ سیاسی، جنبش های آزادیبخش و نهادهای فرهنگی و فکری ندارد. آیا شیخ زاید سوره یاسین را در آن دمید تا یک شبه با ساخت و ساز و بازسازی رونق یابد؟ یکی از توسعه یافته ترین اقتصادهای غرب آسیا را دارد..؟!! واقعیت: یهودیان پشت تأسیس «پروژه امارات»* هستند، جایی که «یهودیان ثروتمند» در غرب به فکر ایجاد یک شهرک یهودی در خاورمیانه بودند که حامی منافع آنها بدون نیاز به مقابله با منافع مالی و تجاری و سیاسی دولت "مادر" باشد از سال 1971 که *سال تاسیس آن* است، غرب تصمیم گرفت که امیرنشین ها را به شش و سپس به هفت امارت تقسیم کند و هر امیرنشین دارای یک امیر، ارتش، پلیس، امنیت و غیره باشد. در حالی که إمارت ابوظبی بیش از سه چهارم این منطقه را اشغال کرده است. این کار به خاطر این است که اماراتی ها قادر به تشکیل یک دولت نباشند حتی اگر طبق آمار رسمی بپذیریم که جمعیت امارات 750 هزار نفر است. این در برابر تعداد خارجیان مقیم امارات هیچ است که تعداد آنها (9) میلیون نفر از (200) ملیت و (150) قومیت مختلف است؟!! حتی اگر کل جمعیت به یک دستگاه اطلاعاتی و امنیتی و ارتش تبدیل می شد، نمی توانند از کشور خود محافظت کنند..!! چیزی که در مورد *امارات* حیرت انگیز است این است که وقتی وارد می شوید انگار در یک کشور اروپایی یا یکی از کشورهای پیشرفته آسیایی هستید که در آن نظم سخت، معاملات حرفه ای، نظم و انضباط بالا و تمیزی خیابان ها را شاهد می شوید. اما یافتن شهروند «بومی» دشوار است. و نیز کلیه معاملات از فرودگاه تا مسکن در اختیار *خارجی*هاست. تعدادی عرب از کشورهای مختلف نیز وجود دارند ،فرودگاه آن در حالی که شما به سختی می توانید تعداد پروازهای آن را بشمارید با بزرگترین فرودگاه های جهان رقابت می کند، از نظر ظرفیت و خدمات و تعداد کشتی ها و کشتی های موجود در بنادر هم حساب کنید،حیرت زده می شوید آیا معقول است که یک*«اماراتی»* که در تفکرش ساده است و آرزوهای معمولی دارد، این دستگاه پیچیده را اداره کند..؟!! امارات متحده عربی به طور کلی، و ابوظبی به طور خاص دارای بالاترین درصد افراد ثروتمند در جهان با تعداد تقریبی 75 هزار میلیونر است، در حالی که یهودیان ثروتمند بالاترین درصد آنها را تشکیل می دهند. این کار فراهم کردن یک محیط امن برای این ذخیره مالی بزرگ است. بنابراین، جای تعجب نیست که کسی که محمد بن زاید را با دست به سوی «اسرائیل» هدایت کرد، میلیونر یهودی «حیم سابان» بود* *امارات* فقط ساختمانهای مرتفع، خیابانهای زیبا، و مبادله تجارت، ماشین آلات کارخانه ها و کارگاهها نیست. *این یک سازش برای توطئه علیه ملت است*. سوال مهم: امارات متحده عربی به چه چیزی نیاز دارد؟ که اکنون او پنجمین کشور در هزینه های تسلیحاتی است؟ ارتشش کجاست؟؟ و از چه مرزهایی دفاع میکند؟؟؟ پاسخ: همه این تسلیحات، چه معاملاتشان اعلام شود و چه نشود به سمت توطئه علیه کشورهای منطقه می رود، چرا که هیچ کشور عربی یا اسلامی در منطقه وجود ندارد که امارات در مسائل اقتصادی، سیاسی و... آن دخالتی نداشته باشد. و از لحاظ امنیتی در آن کشور هرج و مرج ایجاد می کند. سوال: آیا خانواده آل زاید این همه هوش دارند که این تعداد پرونده پیچیده را مدیریت کنند؟ آیا این همه دخالت گسترده در امور کشورهایی که هزاران کیلومتر از امارات دورتر است به نفع شیوخ امارات است؟ سوال: چرا سرمایه داران اماراتی به جای این بادیه نشینان مستقیماً بر «امارات» حکومت نمی کنند؟ پاسخ این سوال توسط کتاب: *یهودی جهانی*، نوشته *هنری فورد*، مالک شرکت فورد در سال 1921، داده میشود که می گوید: *"یهودیان ترجیح می دهند عالم را از پشت سر و به طور مخفیانه ،رهبری کنند"*. یه سوال دیگه: چرا برای جابه‌جایی سرمایه ها به جای «امارات»* «اسرائیل»* را انتخاب نکردند، به خصوص که سرزمین فلسطین ، در زیبایی طبیعتش فراوان است و موقعیت جغرافیایی و موقعیت مهمی دارد. و منظره دریا آن نیز زیباست؟ پاسخ: «اسرائیل»* برای سرمایه گذاری مناسب نیست، زیرا یک «سنگر نظامی»* است و هر لحظه در معرض تهدید است و تعامل تجاری با آن در منطقه نیز نامطلوب است. یعنی: *«نا امن»*است ، و نمای کار در آن یهودیان است!!. نتیجه : *«امارات» یک شهرک اسرائیلی است،که از سال 1971*... ایجاد شده است پس از این گزارش، فهمیدید که امارات چیست.
📢 پیروزی نهایی و نه چندان دیر با ملت فلسطین خواهد بود ✏️ رهبر انقلاب: البتّه ما شک نداریم که «اِنَّ وَعدَ اللَهِ حَق»‌؛ وعده‌ی الهی حق است. وَ لا یَستَخِفَّنَّکَ الَّذینَ لا یوقِنون‌‌؛ اینهایی که به وعده‌ی الهی یقین ندارند، با منفی‌بافی‌های خودشان شما را باید متزلزل نکنند، سست نکنند. و ان‌شاءالله پیروزی نهایی و نه چندان دیر، با مردم فلسطین و فلسطین خواهد بود. ۱۴۰۲/۸/۱۰
♦️ناکامی برانداز توسط فرانسوی‌ها 🔹دیشب راهپیمایی بزرگی در حمایت از فلسطین در شهر پاریس برگزار شد که جمعیت شرکت کننده در آن بی سابقه بود، این وسط یک زن برانداز وسط آن راهپیمایی تصمیم گرفت که به پرچم جمهوری اسلامی ایران، بی احترامی کند که فرانسوی های شرکت کننده در راهپیمایی، واکنش نشان دادند و آن زن برانداز را از راهپیمایی بیرون کردند
✔️ اتفاقا جای اصلی تضارب آراء در رسانه ملی است. ✍️ محمد رضا حدادپور جهرمی ⛔️دوستان لطفا به این موضوعات توجه کنید: «تضاد، دیالکتیک، اصل تاثیر و تاثر، مساله حرکت، رابطه حرکت و تضاد، عامیت و علت حرکت، نفی در نفی- گذار از کمیت به کیفیت!» کسی که سوادش در فلسفه و کلام از ارشد بالاتر باشد به خوبی متوجه میشود که چه بار سنگینی در این موضوعات وجود دارد و پذیرش یا عدم پذیرش این موضوعات، چه اثری در ذهن انسان میگذارد؟! ⛔️ یا به این موضوعات توجه کنید: «آزادی، هرج و مرج، زورمداری» موضوعاتی است که انسان باید ساعت ها سخنان موافقین و مخالفین را بشنود تا تازه متوجه اصل موضوع بشود و سپس تصمیم بگیرد که کدام طرف بایستد؟ طرف اسلام؟ یا طرف مارکسیست؟ باورتون میشه روزگاری در این کشور و در رسانه ملی، این موضوعات و حتی تندتر از این موضوعات به طور رسمی و علنی برای همه پخش میشده؟ نه در دوران طاغوت! بلکه در سپهر انقلاب اسلامی! مناظراتی ایدئولوژیک، با موضوعاتی سخت و خطرناک که یک طرف آن نورالدین کیانوری(نماینده حزب توده) و احسان طبری(نماینده مارکسیست در ایران) بود و طرف دیگرش آیت‌الله شهید بهشتی و آیت‌الله مصباح یزدی! 🔻شاید باورش خیلی سخت باشه و یا اصلا یه عده ای از دوستان قبول نکنند اما روزی روزگاری در رسانه ملی، سلسله جلساتی تحت عنوان «بحث آزاد» ضبط و پخش شد با حضور عبدالکریم سروش(که دیگه از آرا و نظراتش چیزی نگیم سنگین‌تریم!) با احسان طبریِ نماینده حزب توده و فرخ نگهدار نماینده و عضو شورای مرکزی سازمان فداییان خلق!! 🔻من فقط 15 سال سن داشتم(سال 78) که دیدم دو تا آخوند در تلوزیون حاضر شدند و دارند با هم بحث میکنند. جوری که قشنگ مشخص بود که همدیگر رو قبول ندارند اما در فضایی آرام و علمی، که من هشتاد درصد حرفاشون رو نمیفهمیدم، با هم بحث میکردند. یکیشون حجتی کرمانی و دیگری هم استاد مصباح یزدی! اصلا عشق من به استاد مصباح از همون شبها شکل گرفت که ایشون رو نه روی منبر و یا یک تریبون یک طرفه، بلکه در فضای مناظره و جدل دیدم. 👈 اینا را وقتی پخش می‌کردند که فقط ما دو تا نهایتا سه تا شبکه داشتیم و همه تلوزیون دوست بودند و فضای مجازی هم نبود و چشم و گوش مردم به تلوزیون و رادیو بودند. دقت کنید لطفا. در بهترین ساعت از شبانه روز! نه وقتی که همه خوابند. 🔻رفقا! ما این بودیم. نه کسی از حرف مخالف واهمه داشت و نه کسی به خودش اجازه میداد که سر و صدا بکنه و بگه «جای این صحبتا تو تلوزیون نیست» و «اگه روی عقاید بچه من تاثیر منفی بذاره مسئولیتش با کی هست؟» و «این بحثا رو بردارین ببرین تو حوزه و دانشگاه و بین خودتون بشینین بحث کنین» و «چرا باید به یه مشت ملحد و غرب زده تریبون بدید؟» و «اینا باید حذف بشن!» و «آی ملت چه نشستین که دارن دگراندیشان رو نشون میدن» و «ما این همه شهید ندادیم که اینا پاشن بیان تو رسانه ملی» و «ما حق نداریم رسانه رو در اختیار هر کسی قرار بدیم!» و «چرا دارین به ذهن مخاطب جهت دهی منفی میکنید!» و «اینا همش مغالطه میکنن و نمیذارن افراد درست فکر کنن!» و «شما با دعوت از اینا دارین روی شخصیت اینا صحه میذارین و اصلا جای اینا توی رسانه نیست» و «مگه مردم دروس پایه و حوزوی خوندن؟» و «مملکت مال حزب‌الهی‌هاست! نه مال اینا!» و ... نه! بزرگان همه اینا رو بهتر از ما میدونستند اما فضا دادند که بیان حرفاشون رو بزنند! من وقتی دارم از عبدالکریم سروش و فرخ نگهدار و احسان طبری حرف میزنم، دیگه شما حساب کارو بکن تا دیگه از حضور آذری جهرمی و ابطحی و این سطح و مدل آدما غصه نخوری! تازه اونا با بیخ و اصل دین و فلسفه سیاسی اسلام مشکل داشتند اما اینا که فکر نکنم اصلا از این موضوعات سر دربیارن! اتفاقا خیلی هم خوبه. من استثنائا به آقایان جلیلی و جبلی تبریک میگم و از این مدل کارها به اندازه خودم حمایت میکنم. کار خیلی خوبی کردند. لطفا بیشترش کنند و تحت تاثیر دوستانی که به هر دلیلی مخالف این رویه هستند، قرار نگیرند.
🔴تلفات سنگین صهیونیست ها/سردخانه های اسرائیل مملو از کشته‌های جنگ 🔹برابر اعلام منابع آگاه، امروز وزیر جنگ اسرائیل در کابینه جنگی رژیم صهیونسیتی اعلام کرده که: «تلفات ارتش زیاد است. سردخانه ها مملو از کشته‌ها و مراکز درمانی پر از مجروح است.» 🔹این جنایتکار جنگی اضافه کرده که:«ارتش، روحیه ادامه جنگ را ازدست داده و رسانه‌ها برای جلوگیری از انتشار این اخبار تحت کنترل هستند؛ برقراری آتش بس برای ما حیاتی است، آتش بس کنید یا در غزه از بمب هسته ای استفاده کنید.» 🔹فرمانده سنتکام نیز به عنوان فرمانده جنگ در سرزمین‌های اشغالی در مخالفت با این اظهارات عنوان کرده است:«استفاده از بمب هسته‌ای یعنی شروع جنگ جهانی، نابودی اسرائیل و تهدید همه منافع آمریکا در منطقه و جهان» کابینه جنگی رژیم صهیونسیتی دچار سردرگمی شده و سراشیبی سقوط این رژیم آشکارتر از قبل است.
از امیر مؤمنان على علیه السلام پرسیدند:  مَنْ شَرُّ خَلْقِ اللّهِ بَعْدَ إِبْلِیسَ وَ فِرْعَوْنَ...: «بدترین خلق خدا بعد از ابلیس و فرعون... کیست»؟. امام در پاسخ فرمود: الْعُلَماءُ إِذا فَسَدُوا هُمُ الْمُظْهِرُونَ لِلْأَباطِیلِ، الْکاتِمُونَ لِلْحَقائِقِ، وَ فِیهِمْ قالَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ أُولئِکَ یَلْعَنُهُمُ اللّهُ وَ یَلْعَنُهُمُ اللاّعِنُونَ...: «آنها دانشمندان فاسدند که باطل را اظهار و حق را کتمان مى کنند و همانها هستند که خداوند بزرگ درباره آنها فرموده: لعن خدا و لعن همه لعنت کنندگان بر آنها خواهد بود»!. «تحف العقول»، صفحه 35 (انتشارات جامعه مدرسین)
┄┅┅┄❁﷽❁┄┅┅┄ استاد قرائتی حفظه الله سوره بقره «174» إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ ما أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ الْكِتابِ وَ يَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَناً قَلِيلًا أُولئِكَ ما يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ وَ لا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ لا يُزَكِّيهِمْ وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ‌ كسانى كه آنچه را خداوند از كتاب نازل كرده، كتمان مى‌كنند و بدان بهايى اندك مى‌ستانند، آنها جز آتش در شكم‌هاى خود فرو نمى‌برند، و خداوند روز قيامت با آنها سخن نمى‌گويد و پاكشان نمى‌كند و براى آنها عذاب دردناكى است. «175» أُولئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلالَةَ بِالْهُدى‌ وَ الْعَذابَ بِالْمَغْفِرَةِ فَما أَصْبَرَهُمْ عَلَى النَّارِ آنها (كتمان كنندگان حقّ) كسانى هستند كه گمراهى را به بهاى از دست دادن هدايت و عذاب را به جاى آمرزش خريدند. پس به راستى چقدر در برابر عذاب خداوند تحمّل دارند؟ ┄┅❁📖نکته ها : دانشمندانِ يهود و نصارى تا قبل از آمدن پيامبر اسلام، به مردم وعده‌ى آمدن آن حضرت را مى‌دادند و نشانه‌هايى را كه در تورات و انجيل آمده بود براى مردم مى‌گفتند، ولى همين كه پيامبر اسلام مبعوث شد و آنها اقرار به رسالت آن حضرت را مساوى با از دست دادن مقام، مال و ... خود ديدند، حقيقت را كتمان نمودند، تا چند روزى بيشتر در مسند خود بمانند و تحفه و هدايايى بخورند، ولى اين بهاى اندكى است كه در برابر گناه بزرگ خود دريافت مى‌دارند و اين درآمدها نيز چيزى جز آتش نيست كه مى‌خورند. همچنان كه در آيه‌اى‌ جلد 1 - صفحه 265 ديگر، از خوردن اموال يتيمان به خوردن آتش تعبير شده است. «1» خداوند در روز قيامت با اين كتمان كنندگان، سخنى از روى محبّت نخواهد گفت، با آنكه در آن روز، مؤمنان با خدا هم سخن خواهند شد. البتّه اين گفتگو يا از راه ايجاد موج در فضا و يا از طريق الهام و با زبان دل است و همه خوبان در آن روز كليم‌اللّه مى‌شوند. در آيه قبل، به دنبال تحريم گوشت خوك و مردار، سخنى از مغفرت آمده است، ولى در اين آيه كه سخن از تحريم كتمان حقّ و گناهان مربوط به مسائل فكرى و فرهنگى است، لحن آيه بسيار تندتر شده و سخنى از مغفرت نيامده است. بگذريم كه در آيه بعد اين تهديدات شديدتر مى‌شود. كتمان حقيقت، تنها درباره رسالت پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله نبوده است. كسانى كه درباره جانشين واقعى پيامبر نيز كتمان حقيقت كنند، دچار اين عقوبت خواهند شد. آنانكه ماجراى غدير خم را در كتب تفسير و تاريخ خود محو و مسير آيات را تحريف و توجيه مى‌كنند و مردم را به جاى امام معصوم به سراغ ديگران مى‌فرستند، دچار كتمان حقيقت شده‌اند. براى گناه كتمان، هشت تهديد پى در پى آمده است؛ پنج تهديد در آيه قبل، دو تهديد در اين آيه و يك تهديد در آيه بعد. شايد در مورد هيچ گناه ديگر اين همه تهديد پشت سر هم نيامده باشد. انگيزه‌هاى كتمان حقيقت، زياد است. از آن جمله مى‌توان به غرور، تعصّب نابجاى دينى، حفظ موقعيّت، ضعف نفس، عدم شهامت، تنگ نظرى، سفارش بيگانگان، حفظ مقام و مال اشاره كرد. توبه‌ى گناه كتمان، تنها استغفار و گريه نيست، بلكه علاوه بر آن، بيان حقايق است. البتّه در مواردى كتمان لازم است مانند آنكه جان كسى در خطر است و يا فساد و خطرى مطرح است. مانند كتمان گناهان خود يا مردم. ┄┅❁📖پیام ها : 1- دنياگرايى، بزرگترين خطر براى علما و دانشمندان است. «يَكْتُمُونَ، يَشْتَرُونَ» 2- دين فروشى، به هر قيمتى كه باشد خسارت است، زيرا حقايق و معارف كتب آسمانى ارزشمندتر از همه منافع است. «ثَمَناً قَلِيلًا» 3- خوردنى‌هاى حرام، به صورت آتش تجسّم مى‌يابند. «ما يَأْكُلُونَ ... إِلَّا النَّارَ» 4- اشيا داراى يك وجهه باطنى و ملكوتى هستند كه در قيامت به آن شكل تجسّم مى‌يابند. «فِي بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ» 5- كيفر، بايد متناسب با جرم باشد. آنانكه در دنيا راه شنيدن كلام خدا را بر مردم بسته‌اند، در قيامت از لذّت استماع كلام خدا محروم مى‌شوند. «لا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ» 6- عذاب‌هاى قيامت، هم جسمى وهم روحى است. «لا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ» 7- كتمان حقايق، از گناهان ويژه‌ى دانشمندان است. «أُولئِكَ الَّذِينَ» 8- در بيان كتب آسمانى، هدايت و مغفرت الهى است و در كتمان آنها ضلالت و عذاب. «اشْتَرَوُا الضَّلالَةَ بِالْهُدى‌ وَ الْعَذابَ بِالْمَغْفِرَةِ» 9- دين فروشى و كتمان حقيقت، سخت‌ترين كيفرها را بدنبال دارد. جمله‌ى‌ «فَما أَصْبَرَهُمْ عَلَى النَّارِ» در قرآن تنها در مورد اين گروه بكار رفته است. ┄┅┅┅┅┄❁📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
⭕️منظور از واژه «ظلم» چيست؟ 🔹واژه به گفته «مقاييس اللغة» در اصل داراى دو معناى متفاوت است: يكى به معناى كه از آن تعبير به مى شود، و ديگرى به معناى قرار دادن چيزى در غير محلش (نقطه مقابل عدل كه قرار دادن هر چيزى در محل آن است). اين احتمال وجود دارد كه هر دو به يك حقيقت باز گردند، چرا كه [نقطه مقابل عدالت] سبب ظلمت و تاريكى است در هرجا باشد و شايد به همين دليل «راغب» نیز در «مفردات»، ريشه اصلى اين واژه را مى داند. همچنین در «لسان العرب» آمده است كه اصل همان جور و تجاوز از حدّ است و در تعبير ديگرى مى افزايد: ظلم به معناى انحراف‌ از ميانه‌ روى است. 🔹البتّه اين سه معنی : «قرار دادن چيزى در غير محلِ شايسته آن» و «تجاوز از حدّ» و «انحراف از ميانه روى» همه به يك حقيقت باز مى گردد. بعضى از دانشمندان، را بر سه گونه تقسيم كرده اند: ظلم انسان نسبت به پروردگار، كه مصداق اعظم آن كفر و شرك و نفاق است، و ظلم انسان بر ديگران، و ظلم او به خويشتن، و براى همه اينها شواهدى از قرآن مجيد بيان شده؛ ولى از يك نظر هر سه قسم بازگشت به به خويشتن مى كند؛ چرا كه انسان، اولين لحظه اى كه تصميم بر مى گيرد نخستين ضربه را بر خود وارد مى كند، همان گونه كه قرآن مى فرمايد: «وَ مَا ظَلَمُونَا وَ لَٰكِن كَانُوا أَنفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ» [۱]؛ ([و آنها کفران کردند؛ ولى با این کار] به ما ستم نکردند، بلکه به ستم مى نمودند). پی نوشت: [۱] قرآن کریم، سوره اعراف، آيه ۱۶۰ 📕پيام قرآن‏، مكارم شيرازى، ناصر، با همکاری جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلاميه‏، تهران‏، ۱۳۸۶ش، چاپ نهم، ج ۴، ص ۴۵۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی
🥀🌷 غزه دو لحظه قبل: امید شفای بیماری دو لحظه بعد: نه بیمار و نه پرستاری دو لحظه قبل: عروسی کنار دامادی دو لحظه بعد: عزادارهای بسیاری دو لحظه قبل: همه خانواده پهلوی هم دو لحظه بعد: فقط قاب عکس و دیواری دو لحظه قبل: کمی شیر خورد و خوابش برد کنار مادر خود، کودک بی‌آزاری دو لحظه بعد: پدر رفت تا کفن بخرد ولی نیامد و گم شد میان بازاری دو لحظه قبل: دو سنجاقِ سر، دو تا دختر دو لحظه بعد: دو گنجشک، زیر آواری دو لحظه قبل: هزار آرزو، هزار امّید دو لحظه بعد: نه تعدادی و نه آماری دو لحظه قبل کسی گفت: صبح نزدیک است دو لحظه بعد کسی گفت: می‌رسد... آری