eitaa logo
جهاد تبیین
75 دنبال‌کننده
0 عکس
0 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ چرا به اعتراضات زن زندگی آزادی، اغتشاش می‌گویید؟ 🔴 🔸 _____________________ ۱. در اعتراض فضای گفت و شنود دو طرفه است اما اغتشاش فقط یک طرفه و بدون اجازه گفتگو؛ ۲. در اعتراض شعارها منطق و گفتمان دارد اما در اغتشاش شعارها ساختارشکنانه و توهین‌آمیز؛ ۳. اعتراض مسلحانه نیست اما اغتشاش مسلحانه است؛ ۴. اعتراض به قصد اصلاح است و اغتشاش به قصد تخریب؛ ۵. در اعتراض پلیس برای مراقبت، حضور دارد تا به اغتشاش تبدیل نشود، اما در اغتشاش به مقابله با پلیس می‌روند؛ ۶. اعتراض یعنی اعتراض به یک قانون و روند؛ که بعد از پیگیری‌های قانونی و به نتیجه نرسیدن خودش را به صورت اعتراض مدنی نشان می‌دهد. اما اغتشاشات هیچ کدام از این مسیر را طی نمی‌کند؛ ۷. اعتراض مسالمت‌آمیز است و اغتشاش خشونت‌آمیز؛ ۸. در اعتراض هیچ آسیب به اموال مردم و بیت‌المال نمی‌رسد، اما در اغتشاش یکی از اهداف تخریب اموال است؛ ۹. در اعتراض خبری از فحاشی و توهین نیست، اما در اغتشاش بیشترین توهین به کشور می‌شود؛ ۱۰. اعتراض، گفتمان و هدف و ساختار دارد، اما اغتشاش هیچ کدام از این‌ها را ندارد؛ ۱۱. اعتراض نماینده دارد، اما اغتشاش لیدر دارد؛ ۱۲. در اعتراض از حضور یک مسئول استقبال می‌شود تا به مشکلاتشان بپردازد، اما در اغتشاش اگر مسئولی حضور پیدا کند، اگر کشته نشود مورد ضرب و شتم یا توهین قرار خواهد گرفت؛ ۱۳. در اعتراض پلیس آسیب نمی‌بیند، اما در اغتشاش بسیاری از حملات به پلیس صورت می‌گیرد؛ ۱۴. در اعتراض دعوا درون گفتمانی و داخل کشور است، اما در اغتشاش از بیرون هدایت و مدیریت می‌شود؛ ۱۵. در اعتراض یا دشمن ورود نمی‌کند و یا چون نمی‌تواند از آب گل آلود، ماهی‌گیری کند رها می‌کند. اما در اغتشاشات از ابتدا تا انتها دشمن همراهی خواهد کرد؛ ۱۶. اعتراض برای نظام هزینه ندارد بلکه در بسیاری از مواقع استقبال و حل می‌کند، اما در اغتشاش سراسر هزینه است. _____________________ 📚 برگرفته از کتاب اثر
⭕️ نقش برجسته «عدالت‌طلبان» در حکومت امام زمان ✍️ مصطفی امیری ✅ در حکومت امام عصر، اولویت در اقامه عدالت و مبارزه با چپاول‌گران، اختلاس‌ها و خواص آلوده است. ▪️امام عصر، وقتی قیام کند، ابتدا از «کذابین شیعه» که مردم را به دین، بدبین کردند، شروع می‌کند: ▪️«لَو قامَ قائِمُنا بَدَأَ بِكَذّابِی الشّيعَة»[1] ▪️امام زمان، دیگر چپ و راست نمی‌شناسد. زمين‏‌هاى پيشكشى حاکمان و مسئولین که به نزدیکان خویش بذل و بخشش کردند، همچون عدالت علوی باز پس گرفته خواهد شد ولو کابین و مهر زنان شده باشد: ▪️«إذا قامَ قائِمُنَا اضمَحَلَّتِ القَطائِعُ فَلا قَطائِع»[2] ▪️«قطائع» اشاره به زمين‌‏هايى از اراضى خراجى است كه مسئولین به نزديكان خود بذل و بخشش مى‌‏كنند[3] ▪️و آنچه اموال نامشروع کسب شده است، مطالبه خواهد شد. ✅ طهارت اقتصادی، شرط «مشروعیت» مسئولین ▪️از اینرو، آنهایی که حیض خود را در جامعه می‌گسترانند، باید منتظر سیخ داغ عدالت نیز باشند. ▪️و چه نیک فرمود امام خمینی: «آنهایی که تصور مى‌کنند مبارزه در راه مستضعفین‏ ‌‏و محرومان جهان با سرمایه‌دارى و رفاه‌طلبى منافات ندارد با الفباى مبارزه بیگانه‌اند و تنها آنهایى تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند»[4] ▪️و به تعبیر رهبر معظم آیت‌الله خامنه‌ای: «کسی که زندگی اشرافی دارد، نمی‌تواند»[5] و در بیانیه گام دوم رهبری که مرحله گذار به دوران ظهور است، شرط مشروعیت مسئولین، «طهارت اقتصادی» ذکر شده است[6]. ▪️آری برای درک ظهور و با امام ماندن، باید مانند او شد؛ باید عادل بود تا بتوان عدالت او را تحمل و اجرا کرد[7]. ✅ «انقلاب» قربانی برخی مسئولین «نظام»؟ ▪️و به تعبیر آیت الله خامنه ای: «عدالت، برجسته‌ترین شعار مهدویت است»[8] اما تضعیف عدالت به‌راحتی توجیه می‌شود و «سالیان متمادی» اشتباهات برخی مسئولین نادیده گرفته میشود تا انقلاب، قربانی برخی مسئولین نظام گردد. ▪️استرداد اموال عمومی و ثروت‌های نامشروع در دستور کار منتظران امام عصر قرار خواهد گرفت و البته به تعبیر رهبری، «استقرار عدالت با موعظه و نصیحت بدست نمی‌آید بلکه با زبان قدرت به زورگویان تفهیم خواهد شد»[9]؛ به همین خاطر، برخی مسئولین و خواص، طاقت عدالت مهدوی را نخواهند داشت و از این‌رو یکی از مناطقی که بعد از ظهور با امام عصر به جدال و جنگ خواهند پرداخت، تهران است: ▪️«ثلَاثَ عَشْرَةَ مَدِینَةً وَ طَائِفَةً یُحَارِبُ الْقَائِمُ أَهْلَهَا وَ یُحَارِبُونَهُ: أَهْلُ مَكَّةَ وَ أَهْلُ الْمَدِینَةِ وَ أَهْلُ الشَّامِ ... وَ أَهْلُ الرَّیِّ»[10] ▪️البته خواص آلوده به چرب و نرم دنیا در منطقه تهران با امام عصر خواهند جنگید و نه عموم عامه مردم. ✅ پی‌نوشت: 1. کشی، الرجال، ص۲۹۹. 2. حمیری، قرب الاسناد، ص۸۰. 3. نویسندگان، دانشنامه امام مهدی، ج۹، ص۴۶۰.
❌وزیر راه رژیم صهیونیستی: اگر امارات و عربستان به دادمان نمی‌رسیدند ادامه جنگ غزه بسیار دشوار می‌شد 🔹«میری رگیو» وزیر راه کابینه رژیم صهیونیستی با پخش ویدئویی از سفر خود به هند، از راه جایگزینی به جای دریای سرخ برای انتقال کالاها به فلسطین اشغالی پرده برداشت که از طریق عربستان و امارات و اردن به سرزمینهای اشغالی وارد می‌شود. 🔹این وزیر صهیونیست گفت که کالاها ابتدا از بندر موندرای هند و از راه دریا به بنادر امارات منتقل شده و از آنجا به صورت زمینی از طریق عربستان و اردن به اسرائیل(فلسطین اشغالی) می رسد. 🔹این مقام رژیم اشغالگر اذعان کرد که اگر امارات و عربستان، این راه جایگزین را برای اسرائیل باز نمی کردند و ترکیه هم اقدام به توقف صادرات به اسرائیل می‌کرد، در آن صورت ادامه جنگ علیه غزه برای اسرائیل بسیار دشوار می شد.
🌹گفتاری ناب از امام سجاد علیه‌السلام: ✅قال الإمام السجاد علی بن الحسین: يقُولُ اللّهُ يا اِبْن آدم اِرْض بِما آتيْتُك تكُنْ مِنْ أزْهدِ النّاسِ اِبْن آدم اِعْملْ بِما اِفْترضْتُ عليْك تكُنْ مِنْ أعْبدِ النّاسِ اِبْن آدم اِجْتنِبْ مِمّا حرّمْتُ عليْك تكُنْ مِنْ أوْرعِ النّاسِ. ✅اگر بر آنچه خداوند به تو نعمت داده راضی باشی، زاهدترين مردم خواهد بود، و اگر آنچه خدا بر تو واجب نموده را انجام بدهی، عابدترين انسانها خواهی بود. و اگر از آنچه خدا بر تو حرام نموده دوری كنی، باتقواترين مردم خواهی بود. 📚تحف العقول، ص ۲۸۰.
💠چگونه از قساوت قلب رهائی یابیم؟💠 💎عواملی موجب قساوت قلب است، مانند: فرو رفتن درهوای نفس، کثرت کلام و زیاد سخن گفتن، آرزوی دراز، گناه، رفت و آمد و معاشرت با افراد بی‌بندوبار، خندیدن زیاد، وقت گذرانی بیهوده و لهو و لعب، حرص زدن برای افزایش مال و ثروت، پرخوری و.... 💎در مقابل برای رقت قلب و نرم دلی راهکارهائی وجود دارد: ۱. ذکر و یاد خدا: «فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ» مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم (بقره ـ ۱۵۲) ۲. توبه: امام صادق(علیه‌السلام) می‌فرماید: بردلها زنگار می نشیند مانند زنگاری که بر مس می نشیند، پس با توبه و استغفار آن را جلا دهید. ۳. رفت و آمد با فقرا و اطلاع از احوالات آنان، دیدن محیط زندگی و آشنائی با مشکلات و گرفتاریهای آنها. ۴. معاشرت با انسان‌های مؤمن و با تقوی ۵. ترک مخاصمه و جدال و دعوا، جز برای احقاق حق. ۶. ترک جدی گناه ۷. شنیدن موعظه‌ و تفکر در بی اعتباری دنیا و عبرت گیری از اخبار پیشینیان، یاد مرگ و دشواریهای پس از آن. امام علی علیه‌السلام می‌فرماید: قلبت را با موعظه زنده کن ... و او را با یاد مرگ ذلیل گردان[ و خاشع کن]..... و اخبار گذشتگان را بر او عرضه نما (نهج‌البلاغه، نامه ۳۱) ۸. حکمت آموزی و همت گماشتن به یادگیری و فهم مسائل حیاتی زندگی. زیرا خداوند قلب‌ها را با نور حکمت زنده می‌گرداند، هم‌چنان که زمین مرده را به باران زنده می‌کند. (میزان الحکمهًْ، ح ۱۷۰۳۲) «قال رسول‌الله صلي الله عليه و آله و سلم يا علِيّ إِذا أَتي عَلَي المؤمِنِ اَربَعينَ صَباحاً وَلَم يَجلِسِ العُلَماءَ قَسَي قَلبُهُ وَ جَرَءَ عَلَي الکَبائِرِ». «رسول خدا فرمود: يا علي هر گاه چهل روز بر مؤمن بگذرد و در مجلس علما حاضر نشود قلب او قساوت مي‌گيرد و بر گناهان کبيره جرأت نمايد». ۹. تلاوت قرآن: برای قلب جلائی غیر قرآن نیست. (نهج‌البلاغه، خطبه ۱۷۶) ۱۰. راز و نیاز با خدا: خواندن ادعیه‌ای که از معصومین (علیهم‌السلام) رسیده و توجه به معانی بلند آنها. از جمله مناجات خمسة عشر که در مفاتیح‌الجنان آمده و دارای مفاهیم بلند و عارفانه فراوان و تاثیرگذاری است. (این مناجات مشتمل بر پانزده دعاست با نام‌های مناجات التائبین، مناجات الشاکرین، مناجات الخائفین، مناجات المفتقرین و ...)
👇 💎مردی فقیر که برای نگه داری روغن اندک خود خیک نداشت. روباهی شکار کرد و از پوست آن خیک روغن ساخت به او گفتند : پوست روباه حرام است او برای نظر خواهی نزد یک نفر مکتب دار رفت و سوال کرد ؛ مکتب دار عصبانی شد و گفت : تو نمی دانی که روباه حرام است ..!؟ مرد گفت : ای داد و بیدا بد شد مکتب دار پرسید : مگر چی شده ؟ گفت : آقا روغنی در آن است که برای حضرتعالی آورده ام مکتب دار گفت : جانور؛ روبه بوده یا روباه ؟ مرد گفت : نمی دانم روبه چیست مکتب دار گفت : حیوانی است بسیار شبیه روباه ؛ برو آن را بیاور ان شاالله روبه است ان شاالله پاک است بد به دل راه نده . و اينگونه بود كه هر حرامى براى مقربان حلال گشت.
✅اسلام می‌گوید دین و سیاست یکی است ✍رهبر انقلاب: اسلام دین زندگی است. در اسلام همان اندازه که مسائل معنوی و اخلاقی وجود دارد، مسائل سیاسی و دنیایی هم وجود دارند، به همان اندازه که نماز اهمیت دارد، جهاد در راه خدا هم اهمیت دارد؛ به همان اندازه که انسان باید به سوی خدا برود، باید به همان اندازه کین و کید دشمنان خدا را بفهمد و در مقابل آنان جبهه بگیرد؛ چنین نیست که انسان مسلمان اگر نماز بخواند و عبادت کند و در کنج خلوتگاه محراب بنشیند، مسلمانی خود را کامل کرده باشد! مسلمان اگر می‌خواهد مسلمان کاملی باشد به امور دنیا هم باید بپردازد، سیاست هم باید بفهمد و در سیاست هم باید مداخله کند. به ما می‌گویند: دین از سیاست جداست! اسلام می‌گوید: «دین و سیاست یکی است.» سیاست جزء دین است، جزء احکام دین است. مهم‌ترین بخش فقه ما، بخش سیاسات است و معظم دین را سیاسات تشکیل می‌دهد. 📚 کتاب ولایت و انسان‌سازی
⭕️امام موسی كاظم عليه السلام:  🔸«اَلْمَغْبُونُ مَن غَبَنَ مِنْ عُمْرِهِ ساعَةً».  🔹، كسى است كـه ساعتى از خويش را باخته است. 📕حياة الامام موسى بن جعفر عليه السلام، ج ۱ ص ۲۸۰
⛔️تلاش بهائیت برای عادی‌سازی بی‌حجابی در کشور 🔴 تشکیلات بهائیت مدّتی است با کمک رسانه‌های رسمی و غیر رسمی تلاش دارد فرهنگ حجاب در کشور را به چالش کشیده با روش‌های مختلف، بی‌حجابی را در کشور عادی سازد. 🔴 در این راستا صفحات بهائی از جمله اینستاگرام موسسه «توانا» و «من و تو» با انتشار عکس‌های بازیگران هنجارشکن، هتاکان به حجاب و همچنین تحریک افراد به مقابله با افراد تذکر دهنده درباره حجاب یا روش‌های دیگر این نقشه را پیاده کرده و رافت اسلامی مسئولان را نشانه ضعف و ناتوانی نظام در مبارزه با بی‌حجابی جلوه دهد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
اصلاح‌طلبان همیشه پرت! 📌محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب و چهره نزدیک به خاتمی در تازه‌ترین پست اینستاگرامی خود، رفع حصر سران فتنه را باعث افزایش مشارکت دانسته است! ▫️درباره ادعای بامزه ابطحی چند نکته قابل ذکر است: 1️⃣ پست ابطحی نشان می دهد که اساسا گروهی از اصلاح طلبان به طور کلی اصطلاحا از اوضاع «پرت» هستند و فقط در عالم سیاسی بازی خود سیر می کنند. 2️⃣ رفع حصر چند فتنه گر فرتوت که در دهه هشتاد باعث لطمه به امنیت کشور و وضع تحریم های جدید علیه ملت ایران شدند باعث امیدواری مردم خواهد شد؟ 3️⃣ تصاویر منتشر شده در سال های اخیر از نزدیکان این چهره های فتنه گر نشان می دهد که چندان خبری هم از حصر نیست و بیشتر حصر اسمی است تا عملی. 4️⃣ اوج وقاحت آنجاست که ابطحی از دروغگوی بزرگی به نام میرحسین موسوی و بانی هتک حرمت عزای حسینی در عاشورای 88 با عنوان صادق و عزیز یاد می کند. از شیخ ساده لوحی که رقیب آرای باطله بود و با 300 هزار رای ادعای تقلب کرد با عنوان «نازنین» اسم می برد. 🌐
✍️ روزی راهبی با جمعی از مسیحیان به مسجد النبی (صلی الله علیه و آله و سلم) آمدند در حالیکه طلا و جواهر و اشیاء گرانبها بهمراه داشتند. 🔸 پس راهب‌‌‌‌ رو کرد به جماعتی که در آنجا حضور داشتند ( أبوبکر نیز در بین جماعت بود ) و سوال کرد "خلیفه ی نبی و امین او چه کسی است؟" پس جمعیت حاضر ، ابوبکر را نشان دادند، راهب رو به ابوبکر کرده و پرسید نامت چیست؟ ابوبکر گفت ، نامم "عتیق" است راهب پرسید نام دیگرت چیست؟ ابوبکر گفت نام دیگرم "صدیق" است. راهب سوال کرد نام دیگری هم داری؟ ابوبکر گفت "نه هرگز" پس راهب گفت گمان کنم آنکه در پی او هستم شخص دیگریست. 🔹 ابوبکر گفت دنبال چه هستی؟ راهب پاسخ داد من بهمراه جمعی از مسیحیان از روم آمدم و جواهر و اشیاء گرانبها بهمراه آوردیم و هدف ما این است که از خلیفه ی مسلمین چند سوال بپرسیم ، پس اگر توانست به سوالات ما پاسخ دهد تمام این هدایای ارزنده را به او میبخشیم تا بین مسلمانان قسمت کند و اگر نتوانست سوالات مارا پاسخ دهد اینجا را ترک کرده و به سرزمین خود باز میگردیم. 📍ابوبکر گفت سوالاتت را بپرس ، راهب گفت باید به من امان نامه بدهی تا آزادانه سوالاتم را مطرح کنم و ابوبکر گفت در امانی ، پس سوالاتت را بپرس. 🔻راهب سه سوالش را مطرح کرد: 1) ما هو الشئ الذی لیس لله؟ *چه چیز است که از آن خدا نیست؟* 2) ما هو شئ لیس عندالله؟ *چه چیز است که در نزد خدا نیست؟* 3) ما هو الشئ الذی لا یعلمه الله؟ *آن چیست که خدا آن را نمیداند؟* پس ابوبکر پس از مکثی طولانی گفت باید از عمر کمک بخواهم ، پس بدنبال عمر فرستاد و راهب سوالاتش را مطرح کرد ، عمر که از پاسخ عاجز ماند پس بدنبال عثمان فرستاد و عثمان نیز از این سوالات جا خورد و جمعیت گفتند چه سوالیست که میپرسی؟ خدا همه چیز دارد و همه چیز را میداند. ⭕ راهب نا امید گشته قصد بازگشت به روم کرد ، ابوبکر گفت : ای دشمن خدا اگر عهد بر امان دادنت نبسته بودم ، زمین را به خونت رنگین می کردم . ❌ سلمان فارسی که شاهد ماجرا بود بسرعت خود را به امام علی (ع)رسانده و ماجرا را تعریف کرد و از امام خواست که به سرعت خودش را به آنجا برساند. پس امام علی ع بهمراه پسرانش امام حسن (ع ) و امام حسین (ع ) میان جمعیت حاضر و با احترام و تکبیر جماعت حاضر مواجه شدند. ❓ابوبکر خطاب به راهب گفت ، آنکه در جست و جویش هستی آمد ، پس هر سوالی داری از علی (ع) بپرس! راهب رو به امام علی (ع) کرده و پرسید نامت چیست؟ امام علی (ع) فرمودند: نامم نزد یهودیان *"الیا"* نزد مسیحیان *"ایلیا"* نزد پدرم *"علی"* و نزد مادرم *"حیدر"* است. پس راهب گفت ، نسبتت با نبی (ص) چیست؟ ✍ امام (ع )فرمودند: او برادر و پسرعموى من است و نیز داماد او هستم. پس راهب گفت ، به عیسی بن مریم قسم که مقصود و گمشده ی من تو بودی. پس به سوالاتم پاسخ بده و دوباره سوالاتش را مطرح کرد. ✍ امام علی (ع) پاسخ دادند: . فإن الله تعالی أحد لیس له صاحبة و لا ولدا فلیس من الله ظلم لأحد و فإن الله لا یعلم شریکا فی الملک 1⃣ *آنچه خدا ندارد ، زن و فرزند است.* 2⃣ *آنچه نزد خدا نیست ، ظلم است* 3⃣ *آنچه خدا نمیداند ، شریک و همتا برای خود است* پس راهب با شنیدن این پاسخها ، امام علی را به سینه فشرد و بین دو چشم مبارکش را بوسید و گفت: "أشهد أن لا اله إلا الله و اشهد أن محمد رسول الله و أشهد أنک وصیه و خلیفته و أمین هذه الامة و معدن الحکمة" ✳️ به درستی که نامت در تورات إلیا و در انجیل ایلیا و در قرآن علی و در کتابهای پیشین حیدر است پس براستی تو خلیفه ی بر حق پیامبری، سپس تمام هدایا را به امام علی (ع) تقدیم کرد و امام در همانجا اموال را بین مسلمین قسمت کرد. 💠 *عزيزان !! تا حد امکان نشر دهید؛ زیرا: ⬅️ *پیامبر (ص) فرمود: هرکس فضائل امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) را نشر دهد، مادامیکه از آن نوشته اثری باقیست ، ملائکة الله برای او استغفار می کنند* 📚منبع : کتاب الإحتجاج مرحوم طبرسی
🌷قـالَ النّبِيّ صلي الله عليه و آله: 🔸 اِسْمَعُوا وَ اَطيعُوا لِمَنْ وَلاّهُ اللّه ُ الأَمْرَ، فَـاِنَّـهُ نِظـامُ الأسـلامِ.  🔹از كسى كه خداوند به او «ولايت امر» داده است، حـرف شـنوى و اطاعـت داشـته باشـيد، چرا كه اين اطاعت، نظام بخِش اسلام است. 📚امالى مفيد، ص 14