eitaa logo
جهاد تبیین
76 دنبال‌کننده
0 عکس
0 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️خلاصه سخنان مقام معظم رهبری در مورد تحول در حوزه - 29/7/89 ❇️...چند سال است که مسئله‌ی تحول در حوزه‌های علمیه، بخصوص در حوزه‌ی مبارکه‌ی علمیه‌ی قم مطرح است. ❓این تحول یعنی چه؟ ❓حوزه میخواهد چه کار کند که اسمش تحول باشد؟ ⛔️ اگر تحول را به معنای تغییر خطوط اصلی حوزه‌ها بدانیم - مثل تغییر متد اجتهاد - قطعاً این یک انحراف است. تحول است، اما تحول به سمت سقوط. ✅شیوه‌ی اجتهادی که امروز در حوزه‌های علمیه رائج است و علمای دین به آن متکی هستند، یکی از قوی‌ترین و منطقی‌ترین شیوه‌های اجتهاد است؛ اجتهاد متکی به یقین و علم، با اتکای به وحی؛ یعنی از ظن به دور است و استنباط ما استنباط علمی و یقینی است.
...ادامه از قبل 🚫امروز حوزه نباید در صحنه‌های متعدد فلسفی و فقهی و کلامی در دنیا غائب باشد. نه باید غائب باشد، نه باید منفعل باشد؛ هر دو ضرر دارد. فکر نو لازم است، ❓این همه سؤال در دنیا و در مسائل گوناگون مطرح است؛ پاسخ حوزه چیست؟ پاسخ به نیازهای نوبه‌نو لازم است که دارد مثل سیل در دنیا مطرح میشود؛ باید شما برایش جواب فراهم کنید. جواب شما باید : 1️⃣ناظر باشد به این نیاز، 2️⃣و نیز ناظر باشد به پاسخهائی که مکاتب و فرقه‌های گوناگون میدهند. اگر از جوابهای آنها غافل باشید، پاسخ شما نمیتواند کار خودش را انجام دهد. 3️⃣باید پاسخ قوی، منطقی و قانع کننده بیاورید وسط. 4️⃣باید پاسخها در دنیا مطرح شود. 5️⃣ دائم بایستی صادرات قم - همان طور که عرض کردیم، این قلب معرفتی دنیای اسلام - پمپاژ بشود. امروز خوشبختانه وسائل ارتباطیِ سریع در اختیار همه هست. شما میتوانید اینجا اقدامی بکنید، در آن طرف دنیا در همان ساعت از شما بشنوند و استفاده کنند.
...ادامه از قبل ❇️در زمینه‌های گوناگون، امروز نیاز وجود دارد؛ 1- هم برای نظام اسلامی، 2- هم در سطح کشور، 3- هم در سطح جهان. 1️⃣تبیین معرفت‌شناسی اسلام، 2️⃣تفکر اقتصادی و سیاسی اسلام، 3️⃣مفاهیم فقهی و حقوقی‌ای که پایه‌های آن تفکر اقتصادی و سیاسی را تشکیل میدهد، 4️⃣نظام تعلیم و تربیت، م 5️⃣فاهیم اخلاقی و معنوی، غیره، غیره، ☝️همه‌ی اینها باید دقیق، علمی، قانع کننده و ناظر به اندیشه‌های رائج جهان آماده و فراهم شود؛ این کار حوزه‌هاست. با اجتهاد، این کار عملی است. ♨️ اگر ما این کار را نکنیم، به دست خودمان کمک کرده‌ایم به حذف دین از صحنه‌ی زندگی بشر؛ به دست خودمان کمک کرده‌ایم به انزوای روحانیت. این، معنی تحول است. این حرکت نوبه‌نوی اجتهادی، اساس تحول است.
... ادامه از قبل ❇️ امروز در اطراف مجموعه‌های گوناگون صنفی و ملی و غیره در و دروازه و حصار وجود ندارد؛ ‼️منتها این تحول و تغییر را یا مدیریت میکنیم، آن را هدایت میکنیم، یا نه، رها میکنیم. اگر رها کردیم، باخته‌ایم. 🏋️ بزرگان حوزه، مراجع تقلید، اندیشمندان، دانشمندان و فضلا باید دامنها را به کمر بزنند، همت کنند، این تحول را برنامه‌ریزی کنند، هدایت کنند، مدیریت کنند. ✅بنابراین معنای اساسی تحول این است: حرکت نوبه‌نوی محتوائی.
♻️بعضیها میخواهند به عنوان استقلال و به نام استقلال، رابطه‌ی حوزه را با نظام قطع کنند؛ این نمیشود. وابستگی غیر از حمایت است، غیر از همکاری است. نظام به حوزه مدیون است؛ باید به حوزه‌ها کمک کند. ✅البته معیشت طلاب به صورت سنت معمول و بسیار پرمعنا و پررمز و راز باید به وسیله‌ی مردم اداره شود؛ مردم بیایند وجوهات شرعیشان را بدهند؛ این اعتقاد من است. 🔰 انسان هرچه به اعماق این عادت و سنت دیرین که شاید از صد سال، صد و پنجاه سال قبل در میان حوزه‌های ما رائج است، دقت میکند، آن را مهمتر، پرمعناتر، پررمز و رازتر مشاهده میکند. راز ارتباط مستحکم مردم با حوزه‌ها همین است که احساس خویشاوندی میکنند. مردم توقع زیادی هم از روحانی ندارند، اما خودشان را به پشتیبانی مالی حوزه‌ها و روحانیون متعهد میدانند؛ و همین درست است.
📌عراقچی: حامل پیام ایران به دولت سوریه هستم امروز عازم دمشق هستم تا حامل پیام جمهوری اسلامی به دولت سوریه باشم؛ ما قاطعانه از ارتش و دولت سوریه حمایت می‌کنیم. فرقی بین رژیم ‌صهیونیستی و تروریست‌های تکفیری قائل نیستیم و معتقدیم که دشمن پس از ناکامی رژیم صهیونیستی از طریق همین گروه‌های تروریستی در تلاش برای پیاده سازی اهداف شوم خود در ناامن سازی منطقه است.
✍صرفا جهت اطلاع از ماهیت تروریست‌های تکفیری که نشان می‌دهد مسئله آنها بشار اسد نیست/ سر دادن شعار نابودی کربلا توسط تروریست‌های تکفیری پس از تصرف و جشن شادی در حلب! "ای خمینی بزودی خواهی دید هزاران نیروهای اهل سنت (تروریست‌های تحریرالشام) این را به صراحت می‌گوییم به کربلا می‌آییم (برای نابودی و کشتار) ➖
🔴می دانید حلب چطور سقوط کرد؟ فقط با عملیات روانی: -اسد به روسیه گریخت -روسیه خیانت کرد -ارتش در دمشق کودتا کرده. -مردم آماده استقبال از تروریست‌ها هستند -ارتش حقوق نگرفته و انگیزه دفاع ندارد؟ و..." ✍عبدالله گنجی
❤️استغاثه یک مفهوم تمدنی در نقطۀ حساس بحرانی است. لحظۀ اعتماد تو به دارایی‌ و توانایی‌ات، آغاز شکست ایمان تو و لحظۀ درک فقر وجودی‌ات، فراخوان صبح امداد الهی است. 📖انفال آیه
➖استغاثه یک مفهوم تمدنی در نقطۀ حساس بحرانی است. لحظۀ اعتماد تو به دارایی‌ و توانایی‌ات، آغاز شکست ایمان تو و لحظۀ درک فقر وجودی‌ات، فراخوان صبح امداد الهی است. 📖انفال آیه ۹ ➖
┄┅┅┄❁﷽❁┄┅┅┄ استاد قرائتی حفظه الله  سوره یوسف ثُمَّ بَدا لَهُمْ مِنْ بَعْدِ ما رَأَوُا الْآياتِ لَيَسْجُنُنَّهُ حَتَّى حِينٍ «35» سپس بعد از آن همه نشانه‌ها و شواهدى كه (براى پاكى يوسف) ديدند، اين‌گونه برايشان جلوه كرد كه او را تا مدّتى زندانى كنند. ┄┅❁📖پیام ها : 1- يك ديوانه، سنگى را در چاه مى‌اندازد، صد نفر عاقل نمى‌توانند آنرا در آورند. يك زن عاشق شد، مردان متعدّد و رجال مملكتى نتوانستند اين رسوايى را چاره‌انديشى كنند. «بَدا لَهُمْ مِنْ بَعْدِ ما رَأَوُا» 2- كاخ‌نشينى معمولًا با بى‌پروايى و پررويى همراه است. «مِنْ بَعْدِ ما رَأَوُا الْآياتِ لَيَسْجُنُنَّهُ» با اين همه دليل بر پاكى يوسف، باز هم او محكوم به زندان مى‌شود. 3- زيبايى، هميشه خوشبختى‌آور نيست، دردسر هم دارد. ثُمَّ بَدا لَهُمْ‌ ... لَيَسْجُنُنَّهُ‌ 4- معمولًا در دربارها و كاخهاى طاغوتيان، دادگاه و محاكمه غيابى و تشريفاتى است، تا بى‌گناهان محكوم شوند. «لَيَسْجُنُنَّهُ» (البتّه در مواردى اين گونه نيست) 5- در جامعه‌ى آلوده، هوسرانان آزاد و تقواپيشگان در زندانند. «لَيَسْجُنُنَّهُ»* 6- افراد خاطى به ويژه قدرتمندان كمتر مسئوليّت عمل خود را مى‌پذيرند و مى‌خواهند ديگران را قربانى كنند. «لَيَسْجُنُنَّهُ»* 7- در نظام‌هاى طاغوتى معصوم‌تر مظلومتر است. «لَيَسْجُنُنَّهُ»* 8- پاك بودن و پاك ماندن هزينه دارد. «لَيَسْجُنُنَّهُ»* 9- جلوگيرى از رسوايى خاندان عزيز مصر و پايان يافتن شايعات، هدف حكمرانان مصر از زندانى ساختن يوسف بود. «لَيَسْجُنُنَّهُ حَتَّى حِينٍ»* 10- وقتى دستگاه قضايى بر طبق خواسته سياستمداران و افراد ذى نفوذ تصميم مى‌گيرد، مدّت زمان زندان نيز نامشخّص است. «حَتَّى حِينٍ»* الا لعنه الله علی الظالمین ┄┅┅┅┅┄❁📖❁❅┄┅┅┅┅┄❅❁┄┅┅┅┅┄
‌‌ ♨️ ‌جریمهٔ کشف‌حجاب در قانون به چه صورت است؟ 🔹در قانون حجاب، جریمهٔ عابران متخلف تنها در صورتی است که فرد روسری، شال یا امثال آن را بر سر نداشته باشد. در این حالت فردی که تصویرش از طریق سامانه‌های هوشمند به‌صورت «قطعی» احراز هویت شده، بدون احتیاج به مراجعهٔ حضوری با پیامک اخطار مواجه می‌شود و جریمهٔ ۵ میلیون تومانی‌اش معلق است و در صورت تکرارنکردنِ تخلف، بخشیده می‌شود؛ اما در صورت تکرار تخلف توسط فرد برای بار دوم، علاوه بر ۱۰ میلیون تومان جریمه، ۵ میلیون تومان جریمهٔ معلق هم دریافت می‌شود. 🔹افرادی که اصرار بر تردد بدون شال و روسری و امثال آن داشته باشند، درصورتی‌که این اتفاق برای بار سوم بیفتد، این بار «تخلف» به «جرم» تبدیل می‌شود و به‌دستور قضایی فرد از ۲۰ تا ۸۰ میلیون تومان به تشخیص قاضی جریمه می‌شود؛ در صورت تکرار برای بار چهارم مبلغ به ۸۰ تا ۱۶۵ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند. 🔹در خصوص افراد زیر ۱۸ سال مسئله متفاوت است و نوجوانان در صورت تخلف، به تشخیص قاضی می‌توانند به‌جای جرایم مالی، با اقدامات تربیتی همچون برنامه‌های آموزشی و تربیتی و مشاوره روبه‌رو شوند. 🔹همچنین در قانون حجاب برخلاف روند گذشته، قانون‌گذار با جریمه‌های سنگین سراغ دانه‌درشت‌ها رفته و به‌طور مثال سلبریتی‌هایی که جریمهٔ ۱.۵ میلیون تومانی آن‌ها پیش‌تر مورد تمسخر قرار گرفته بود، در قانون جدید در صورت ترویج برهنگی با جریمه‌های چندصد میلیونی مواجه خواهند شد.