eitaa logo
جهاد تبیین
75 دنبال‌کننده
0 عکس
0 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
*سلطان پرندگان* عقابی داشت از گرسنگی می مرد و نفسهای آخرش را می کشید. کلاغ و کرکسی هم مشغول خوردن لاشه ی گندیدۀ آهو بودند. جغد دانا و پیری هم بالای شاخۀ درختی به آنها خیره شده بود. کلاغ و کرکس رو به جغد کردند و گفتند: این عقاب احمق را می بینی بخاطر غرور احمقانه اش دارد جان می دهد؟ اگر بیاید و با ما هم سفره شود نجات پیدا می کند. حال و روزش را ببین. آیا باز هم می گویی عقاب سلطان پرندگان است؟ جغد خطاب به آنان گفت: عقاب نه مثل کرکس لاشخور است و نه مثل کلاغ دزد، آنها عقابند از گرسنگی خواهند مرد؛ اما اصالتشان را هیچ وقت از دست نخواهند داد.
📝 متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم درگذشت مرد ایمان و عمل مرحوم دکتر عباس شیبانی رحمةالله علیه را به بازماندگان و دوستان و همکارانش تسلیت عرض میکنم. وی مؤمنی صادق و مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود و در همه‌ی دورانها، چه دوران مبارزه با طاغوت و چه دوران انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، در صراط مستقیم، ثبات قدم نشان داد. رحمت و مغفرت الهی شامل حال او باد. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۴۰۱/۱۰/۲
♻️ رهبر انقلاب در دیدار اخیر: ما در قضیّه‌ی و و ترسیم واقعیّات کوتاهی داریم. 🔹️ خیلی از جوانهای ما و شما قضایای بیست سال قبل را نمیدانند، قضایای منافقین را نمیدانند. 🔹️ در همین شیراز، روز ماه رمضان، دم افطار، منافقین وارد خانه‌ی آن دکترِ شریفِ بزرگوار میشوند و [او را] به رگبار میبندند؛ روز ماه رمضان در شیراز! بعدها من به آن خانه رفتم. نسل جوان ما متأسّفانه خیلی از اینها را نمیداند؛ ما در این زمینه‌ها کم‌کاری داریم؛ باید عناصر هنری ما [کار کنند]. 🔺️ حالا شما جوانها که اینجا هستید، هر کدامتان که در کار ، در کار رسانه، در کار تبلیغ، در کار نگارش دستی دارید، یادتان باشد که اینها جزو وظایف حتمی ما است.
♻️امام مهدی (عج): 🔸️فَلَا ظُهُورَ إِلَّا بَعْدَ إِذْنِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ ذَلِكَ بَعْدَ طُولِ الْأَمَدِ وَ قَسْوَةِ الْقُلُوبِ وَ امْتِلَاءِ الْأَرْضِ جَوْراً پس ظهوری نخواهد بود مگر بعد از اذن خدا و آن بعد از مدت طولانی و قساوت دلها و پر شدن زمین از ظلم و ستم خواهد بود
🍁دنیا مانند گردویی است بی مغز! ملا مهرعلی خویی، روزی در ڪوچه دید دو ڪودڪ بر سر یڪ گردو با هم دعوا می‌ڪنند... به خاطر یڪ گردو یڪی زد چشم دیگری را با چوب ڪور کرد. یڪی را درد چشم گرفت و دیگری را ترس چشم درآوردن، گردو را روی زمین رها ڪردند و از محل دور شدند... ملا رفت گردو را برداشت و شڪست و دید، گردو از مغز تهی است. گریه ڪرد. پرسیدند تو چرا گریه میڪنی؟! گفت: از نادانی و حس ڪودڪانه، سر گردویی دعوا می‌ڪردند ڪه پوچ بود و مغزی هم نداشت... دنیا نیز چنین است، مانند گردویی است بدون مغز! که بر سر آن می‌جنگیم و وقتی خسته شدیم و آسیب به خود رساندیم و یا پیر شدیم، چنین رها ڪرده و برای همیشه می‌رویم...
✍ ایرانی‌ها ۱۸۰ برابر متوسط جهان، شایعات، اخبار دروغ و اخبار ناامیدکننده دریافت می‌کنند.
🌟حضرت اميرالمؤمنين علی عليه السّلام فرمودند: 💎دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هردشمنى پيروز گردى. 💎اِجْعَلِ الدِّينَ كَهْفَكَ وَالْعَدْلَ سَيْفَكَ تَنْجُ مِنْ كُلِّ سوءٍ وَتَظْفَرْ عَلى كُلِّ عَدُوٍّ. 📚غررالحكم، ج ٢، ص ٢٢١
🌹عن مولانا امیرالمؤمنین علیه السلام : الدنیا دارُ مَمَرًّ لا دارُ مَقّر والناس فی‌ها رجلان : رجلٌ باع فی‌ها نفسَه فاوبَقَها و رجل ابتاع نفسه فاَعْتَقَها ♦️ دنیا دار گذر است نه دار اقامت و مردم در آن دو گروهند :گروهی خود را فروختند و خویش را هلاک کردند و گروهی خود را خریدند و آزاد کردند. [۱] 🔖 کلمه دنیا در فرهنگ قرآن و حدیث در چهار معنا استعمال شده است که عبارتند از : 1. دنیا به معنای لغوی خودش . مؤنث (( ادنی )) به معنای نزدیکتر ، مانند (( اذأنتم بالعدوة الدنیا )) انفال،۴۲۰ 2. دنیا به معنای جهان پیش از مرگ 3. دنیا به معنای : بهره گیری از امکانات جهان پیش از مرگ در جهت تأمین نیازهای مادی و معنوی ، دنیوی و اخروی . 4. دنیا به معنای : بهره گیری از امکانات جهان پیش از مرگ در جهت تأمین خواسته‌های مادی ، هرچند به قیمت از دست دادن ارزش‌های معنوی و آخرت باشد . که معنای سوم را دنیای ممدوحه و معنای چهارم را دنیای مذمومه می گویند . سه معنای دنیا در این روایت نورانی وجود دارد : معنای دوم : (( الدنیا دار ممّر لا دار مقرّ )) یعنی جهان قبل از مرگ که گذرگاه است نه قرارگاه . معنای سوم : (( رجل باع فی‌ها نفسه فأوبقها )) یعنی کسی که خودش را در دنیا به دنیا فروخته و در مقابل به خواسته‌های مادی خودش رسیده و هیچ بهره‌ای از معنویت ندارد ، این دنیای مذموم است و این تعبیرات ریشه در آیاتی مانند : (( اولئک الذین خسرو انفسهم و ضل عنکم ما یفترون ))(( لا جرم انهم فی الاخره هم الاخسرون )) دارد . معنای چهارم : (( رجل ابتاع نفسه فأعتقها )) یعنی کسی که خودش را از دنیا خریده و از دام خواسته‌های مادی نجات داده و خودش را آزاد کرده است . این دنیای ممدوح است 📚[۱] نهج البلاغه، حکمت۱۳۳
😄 لیدر اغتشاشات: از ایران و ایرانی متنفرم! 🔥ثنا ابراهیمی یکی از لیدرهای حرام لقمه خارج نشین اغتشاشات اخیر که مدتی است به عنوان کارشناس ثابت تلویزیون اینترنشنال مشغول فعالیت است، بعداز شکست اغتشاشات ،اعلام کرده از ایران و ایرانی ها متنفر است!😂😂😂
🔴  ما و احمق‌ها 🔹  براندازا ۲۸ ، ۲۹ , ۳۰ آذر فراخوان اعتصاب دادن ، دیدن مردم و کسبه و بازاریان محل سگ هم بهشون نگذاشتن ؛ دارن میگن این فراخوان ما نبوده و کار حکومته که خرابمون کنه 🤦‍♂😂
‍ ❌تعارف را کنار بگذارید، نگویید ایران اینترنشنال سعودی! بگویید ایران اینترنشنال اصلاح طلبان، بگویید ایران اینترنشنال سید محمد خاتمی! 🔻مگر نه اینکه سردبیر این شبکه ضد ایرانی و درواقع رهبر تیم خبررسانی این مجموعه،علی اصغر رمضان پور عضو ستاد سیدمحمد خاتمی در سالهای 76 و 80 بوده؟ مگر نه اینکه او معاونت وزارت ارشاد در دولت خاتمی را برعهده داشته؟ مگر نه اینکه او عضو ستاد میرحسین موسوی در انتخابات 88 بوده؟! یک روزنامه یا یک شخصیت اصلاح طلب پیدا نمی کنید که بابت مدیریت شبکه اینترنشنال سعودی و لجن پراکنی این شبکه علیه ایران،سر سوزنی نقد و انتقاد کوچک به علی اصغر رمضان پور کرده باشد! چرا که با هم تقسیم کار کرده اند.رمضان پور و اینترنشنال از انگلیس با پول سعودی جمهوری اسلامی را می کوبند و بازوهای داخلی شان نظیر:اعتماد،شرق و دنیای اقتصاد هم در داخل ایران،جمهوری اسلامی را می کوبند! اگر هم توجه کرده باشید هیچ گاه این دو بازوی رسانه ای اصلاح طلبان(چه داخلی  مثل اعتماد و شرق و چه خارجی مثل اینترنشنال) کوچکترین نقدی به هم نکرده اند! چرا که هر دو توسط اصلاح طلبان عضو ستاد خاتمی و موسوی مدیریت می شوند
م سپاه اسامه در این موقعیت چه بود دراین چند متن پاسخ این پرسش رو ارائه میدیدم ۱_ انتشار خبر رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله، در دو جنگ و با شامیان در نبرد بود؛ می‌توانست رومیان را به سرکوبی مسلمانان تشویق کند و اعزام سپاه در این موقعیتِ حساس بیانگر بود. ۲_دور کردن سران قبایل و از مرکز حکومت (مدینه)، باعث می‌شد تا مانعی برای به خلافت رسیدن حضرت (علیه السلام) پیش نیاید؛ ۳_ واگذاری سِمَت فرماندهی سپاه به ۱۷ یا ۱۹ ساله، منسوخ کننده «سنت شیخوخیت» 👈که نزد عرب از اعتبار بالایی برخودار بود به شمار می‌رفت و این خود وسیله ای بود، تا آنان نتوانند، علی (علیه السلام) را بهانه ای برای کنار گذاشتن آن حضرت قرار دهند زیرا آنجا که حفظ جامعه و مصالح مسلمانان در میان باشد، اسلام؛ عقل، تدبیر و علم را از شرایط احراز مقام و منصب می‌داند، نه سن و سال را. « ابوعبیده ابن جراح»، بعد از خطاب به علی (علیه السلام) چنین گفت: هیچ کس در کسب فضایل و سوابق درخشان با تو برابری نمی کند و اگر جوان نبودی، از هر کسی به خلافت شایسته تر بودی. دلیل این استدلال این بود که و دیگر مخالفان، افرادی نادانی بودند؛ بلکه دنیاطلبی، حب جاه و مقام و مقاصد سیاسی، آنان را به چنین استدلال‌های بی اساسی وادار می‌کرد. والسلام علی من التبع الهدی