eitaa logo
موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
17.1هزار دنبال‌کننده
30.9هزار عکس
31.9هزار ویدیو
271 فایل
۴رکن جهادتبیین از بیانات مقام معظم رهبری: -فریضه -قطعی -فوری -عینی 👈آیدی ادمین ارشد و تبلیغات👇👇 @f_aaha @jahadetabiinvasavaderesanehei 📖 مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه زیر نظر #استاد_امیرعلی_حیدرِ_امیری آیدی جهت تبلیغات👇 @ahmadalvand1
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله: ‌ غنيمت بدانيد هواى بهار را، زيرا كه با بدن هاى شما همان مى كند كه با درختان مى كند. ‌ 📗بحار،ج۵۹،ص۲۷۱ @jahadetabiinvasavaderesanehei 🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد ❌حتی المقدور با لینک ارسال شود
🏴 سال روز وفات بزرگ بانوی اسلام، همسر پیامبر اسلام، ام الزهرا و ام المومنین حضرت خدیجه کبری تسلیت باد. ▪️او که خداوند توسط فرشته ی وحی بر او سلام فرستاد. ▪️او که در دامان مقدسش زهرای اطهر پرورش یافت که عظمتی فوق العاده است. ▪️او که پیامبراعظم (ص) در وصفش توصیف های فراوانی دارد. ▪️او که اولین ایمان آورنده به پیامبر بود. ▪️او که ولایت امیرالمومنین و ائمه را قبل از واقعه ی غدیر پذیرفت. ▪️او که نه تنها با مکنت فراوانش به تمامی در پیروزی اسلام نقش اساسی داشت، بلکه با جانش و با سرمایه گذاری آبروی فوق العاده اش در حجاز، تمام قد در آن شرایط بحرانی صدر اسلام، فداکارانه و ایثارگرانه به حمایت رسول خدا همت گماشت ولی با این اوصاف بارها به پیامبراکرم می گفت : مرا عفو کنید، نکند در حق شما کوتاهی کرده باشم. همواره خود را بدهکار اسلام می دانست نه طلبکار. روح های بلند و ملکوتی همچون خدیجه کبری از مال و جان و آبرو، و همه داشته ها در راه اسلام هزینه می کنند ، ولی هرگز خود را طلبکار اسلام و مسلمین نمی دانند.👌 به پیشگاه با عظمت ام المومنین صلوات. @jahadetabiinvasavaderesanehei 🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد ❌حتی المقدور با لینک ارسال شود
جزء دهم قرآن کریم - استاد معتز آقائی.mp3
3.97M
📖 تندخوانی جزء دهم قرآن کریم @jahadetabiinvasavaderesanehei 🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد ❌حتی المقدور با لینک ارسال شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ویدیوی حمله پهپادی بامدادی مقاومت اسلامی عراق به نیروگاهی در تل آویو 🌐 @mehvarmo 🔹گامی به سوی ظهور 👈حتی المقدور با لینک کانال نشر دهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 قابی متفاوت از لحظات پایانی دیدار نوروزی رهبر انقلاب با مردم @jahadetabiinvasavaderesanehei 🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد ❌حتی المقدور با لینک ارسال شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پیام تبریک عید نوروز دختر بچه فلسطینی به مردم ایران از دل آوار‌های غزه @jahadetabiinvasavaderesanehei 🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد ❌حتی المقدور با لینک ارسال شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐عجیب‌ترین گل‌های دنیا ✨همراه با آیات روحبخش قرآن کریم 🌼“اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج”🌼 @jahadetabiinvasavaderesanehei 🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد ❌حتی المقدور با لینک ارسال شود
❇️ ماجرای نجات از برف ناگهانی کوهستان در ایام نوروز 🏷 قسمت اول: ▪️ مولف کتاب دار السلام در احوالات حضرت مهدی (علیه السلام): ▫️ حقیر در اوایل شباب (جوانی) که شاید مقارن سال ۱۲۶۳ هجری بود، در بلده "بروجرد" در مدرسه "شاهزاده" مشغول تحصیل علم بودم و هوای آن بلد چون اعتدالی دارد در ایّام عید نوروز، باغات و اراضی آن سبز و خرّم می‌گردد و آثار زمستان از برف و برودت هوا زایل می‌شود؛ لکن دو فرسخ مسافت- بلکه کمتر- از دروازه شهر گذشته به سمت عراق (منظور از عراق، اراک است) آثار زمستان تا اوّل "جوزا" (خرداد) غالبا ثابت و برقرار است و حقیر پس از دخول "حمل" (فروردین) چون هوا را معتدل دیدم و وقت هم به جهت تفرقه طلاب و رسومات عید نوروز وقت تعطیل بود، با خود خیال کردم که قبر امامزاده لازم التعظیم "سهل بن علی" را که در قریه معروفه به "آستانه" -که از دهات کزاز که محالات عراق (اراک) است- واقع گردیده -و در هشت فرسخی بروجرد واقع شده- زیارت کنم. و جمعی از طلاب هم بعد از اطلاع بر این اراده، موافقت کرده، با کفش و لباسی که مناسب هوای بروجرد بود پیاده بیرون آمدیم و تا پایه "گردنگاه" که تقریبا در یک فرسخی شهر واقع است آمده، در میان گردنگاه برف دیده شد و نظر به آنکه برف در کوهستان تا ایّام تابستان هم می‌ماند اعتنایی نکردیم. ❄️ چون از گردنه بالا رفتیم، صحرا را پر از برف دیدیم. لکن چون جاده کوبیده بود و آفتاب هم تابیده بود و مسافت هم تا به مقصود زیاده بر شش فرسخ نمانده بود، به ملاحظه اینکه دو فرسخ دیگر را هم در آن‌روز می‌رویم و شب را هم- که شب چهارشنبه بود- در بعض دهات واقعه در اثنای راه می‌خوابیم، باز هم اعتنایی نکرده روانه شدیم. مگر یک نفر از همراهان که از آنجا برگشت. پس ما رفتیم، وقت عصر به قریه‌ای رسیده در آنجا توقف کرده شب را خوابیدیم. 🌨 چون صبح برخواستیم دیدیم که برفی تازه افتاده و راه را بسته و جاده را مستور کرده. لکن با وجود آن چون نماز را ادا کردیم و آفتاب هم طلوع کرد آماده رفتن شدیم. صاحب منزل مطلع شده ممانعت نمود و گفت: 🔸 جاده‌ای نیست و این برف تازه همه راه‌ها را پر کرده. ▫️ گفتیم: 🔹 باکی نیست. زیرا که هوا خوب است و دهات هم به یکدیگر اتصال دارد و راه را می‌توان یافت. ▫️ لهذا اعتنایی نکرده روانه شدیم. آن روز هم با مشقّت تمام رفته تا آنکه عصر را وارد قریه [ای‌] شدیم که از آنجا تا به مقصود تقریبا کمتر از دو فرسخ مسافت بود و شب را آنجا در خانه شخصی از اخیار "حاج مراد" نام خوابیدیم. چون صبح برخاستیم هوا را دیدیم به‌غایت برودت و برف دیگر هم زیاده بر برف شب گذشته باریده بود، لکن هوا دیگر ابر نداشت. (ادامه دارد) 🏷 (عج)
❇️ ماجرای نجات از برف ناگهانی کوهستان در ایام نوروز 🏷 قسمت دوم: ☀️ چون نماز را ادا کردیم و هوا را هم صاف دیدیم و مقصود هم نزدیک بود و شب آینده هم شب جمعه بود و مناسب با زیارت و عبادت و در وقت خروج هم مقصود درک زیارت این شب بود، و بعلاوه قریه دیگر فاصله بود میان این قریه و آن محل مقصود- که آن قریه متعلّق به بعض ارحام حقیر داشت و با عدم تمکّن از وصول به مقصود، توقّف در آن قریه از برای صله ارحام هم ممکن بود- نظر به این همه، باز حرکت کرده اراده جانب مقصود کردیم. چون صاحب منزل بر این اراده مطلع گردید در مقام منع اکید برآمد و گفت: 🔸 مظان هلاکت است و جایز نیست. ▫️ جواب گفتیم که: 🔹 از اینجا تا قریه ارحام که مسافت چندان‌ نمی‌باشد و یک گردنگاه زیاده فاصله نیست و هوای آن طرف هم که مانند این طرف نیست و در یک فرسخ مسافت هم مظنه هلاکت نمی‌باشد. ▫️ بالجمله از او اصرار در منع و از ما اصرار در رفتن. آخر الامر چون اصرار را مفید ندید گفت: 🔸 پس اندک توقف نمایید تا آنکه مرا کاری است، آن را دیده به‌زودی بیایم. ▫️ این بگفت و برفت و در اطاق را پیش نمود. چون او برفت ما با یکدیگر گفتیم که: 🔹 مصلحت در این است که تا او نیامده برخیزیم و برویم. زیرا که اگر بیاید باز ممانعت می‌نماید. ▫️ پس برخواسته اراده خروج کرده [امّا] در را بسته دیدیم. دانستیم آن مرد مؤمن حیله در منع ما کرده. بعد از یأس از تأثیر منع، لاعلاج دیگرباره نشستیم. ناگاه دختری را در میان ایوان آن اطاق دیدیم که کاسه در دست دارد و آمده از کوزه [ای‌] که در ایوان بود آب ببرد. آن دختر را گفتم که: 🔹 در را بگشا. ▫️ او هم غافل از حقیقت امر، در را گشود و ما به‌زودی بیرون آمده روانه شدیم. بعد از آنکه از اطاق و حیاط که بر بالای تلی واقع بود بیرون آمده، در میان صحرا افتادیم. ناگاه صاحب منزل را از بالای بام- که از برای روفتن برف بر آن برآمده بود- چشم به ما افتاد. فریاد برآورد که: 🔸 آقایان عزیزان نروید. تلف می‌شوید. ▫️ بیچاره هرقدر اصرار کرد فایده نداد و اعتنایی نکردیم. چون اصرار را با فایده ندید، دوید که: 🔸 راه بسته و ناپیدا می‌باشد. ▫️ شروع به ارائه طریق و دلالت راه نمود، که: 🔸 حالا که می‌روید از فلان مکان و فلان طرف بروید. ▫️ و تا آن مکان که آواز می‌رسید بیچاره دلالت می‌نمود تا آنکه دیگر صدا نمی‌رسید. پس سکوت کرد و ما روانه شدیم. تا آنکه مسافتی از آن قریه دور افتادیم و راه را هم‌چون بالمره مسدود بود نیافتیم و بی‌خود می‌رفتیم. گاه بر گودال‌‌‌هایی که برف هموار کرده بود واقع می‌شدیم [و] تا به کمر یا به سینه فرومی‌رفتیم و گاه می‌افتادیم، و بدتر از همه آن بود که رشته قنات آبی هم در آنجا بود که برف و بوران، اثر چاه‌های آن را مسدود کرده و خوف وقوع در آن چاهها هم بود، و به‌علاوه آنکه راه ناپیدا و برف هم غالبا از زانو متجاوز، و کفش و لباس هم مناسب حضر و هوای تابستان. گاه بعض رفقا چنان فرو می‌رفتند که متمکّن از خروج نمی‌گردیدند تا آنکه دیگران اجتماع نمایند و او را از برف و گودال مستور زیر برف بیرون کشند و با وجود این حالت چون هوا آفتاب و روشن بود، می‌رفتیم. اگرچه در هرچند قدم، می‌افتادیم یا آنکه در برف فرو می‌شدیم. (ادامه دارد) 🏷 (عج)
❇️ ماجرای نجات از برف ناگهانی کوهستان در ایام نوروز 🏷 قسمت سوم (آخر): 🌨 اتّفاقا ابرها به یکدیگر پیوسته هوا تاریک گردید و برف و بوران باریدن و وزیدن گرفت و سر تا پا را تر نمود و اعضای ما از وزیدن بادهای سرد و ریختن برف و بوران از کار بماند. لهذا همگی از زندگانی خود مأیوس شده مظنّه به تلف و هلاکت کردیم و انابه و استغفار کرده، با یکدیگر شروع به وصیّت نمودیم. پس از فراغ از وصیّت و آمادگی از برای مردن، حقیر به ایشان گفتم که: 🔹 نباید از فضل و کرم خداوند مأیوس شد، و ما را بزرگ و ملجأ و ملاذی هست که در هر حال و وقت، قدرت بر اعانت و اغاثه ما دارد. بهتر آنست که به او استغاثه کنیم و دخیل شویم. ▫️ گفتند: 🔸 چه‌کس را گویی؟ ▫️ گفتم: 🔹 امام عصر و صاحب امر حضرت قائم علیه السّلام را گویم. ▫️ چون این شنیدند همگی به گریه درآمدند و ضجّه کشیدند و صداها را به 🔹 «وا غوثاه أغثنا و أدرکنا یا صاحب الزمان» ▫️ بلند نمودند. ☀️ ناگاه باد ساکن و ابرها متفرق شد و آفتاب ظاهر گردید. چون این را دیدیم به‌غایت شاد و مسرور گردیدیم، لکن اطراف را به نظر درآورده؛ از چهار طرف به غیر از تلال (تپه ها) و جبال (کوه ها) چیزی ندیدیم و طرف مقصود را ندانستیم و از ترس آنکه اگر برویم شاید جانب مقصود را خطا کرده [و] به کوهسار مبتلا شویم و طعمه سباع (درندگان) گردیم، متحیّر ماندیم. ناگاه دیدیم که از طرف مقابل بر بالای بلندی شخصی پیاده نمایان گردید و به جانب ما می‌آید. مسرور شده با یکدیگر گفتیم که: این بلندی بالای همان گردن‌گاهی است که واسطه میان منزل و مقصود است و این پیاده هم از آنجا می‌آید. پس او به جانب ما و ما به سمت او روانه شدیم تا آنکه به یکدیگر رسیدیم. شخصی بود به لباس عامّه. او را از اهالی آن دهات گمان کردیم و از او احوال راه را پرسیدیم. گفت: 🔶 راه همین است که من آمدم. ▫️ و به دست اشاره کرد به آن مکانی که در اوّل در آنجا دیده شد و گفت: 🔸 آن هم ابتدای گردنه است. ▫️ این بگفت و از ما گذشت و برفت، و ما هم از محل عبور و جای پای او رفتیم تا آنکه به اوّل گردنگاه- که آن شخص را در آنجا دیدیم- رسیدیم و آسوده شدیم. اثر قدم او را از آن مکان به آن طرف ندیدیم با آنکه از زمان دیدن او و رسیدن ما به آنجا هوا در غایت صافی و نمایان، و برف تازه [ای هم‌] غیر از آن برف سابق نبود و عبور از میان گردنگاه هم بدون آنکه قدم در برف جا کند ممکن نبود، و از آن بلندی هم تمام آن هموار نمایان بود، و نظر کردیم‌ آن شخص را در میان هموار هم ندیدیم. همگی همراهان از این فقره متعجّب شدند و هر قدر در اطراف راه نظر انداختند که شاید اثر قدمی بیابند دیده نشد، بلکه از بالای گردن‌گاه تا ورود به قریه ارحام- که قریب به نیم فرسخ بود- همّت خود را صرف آن کردیم که اثر قدمی بیابیم، و ندیدیم و پس از ورود به آن قریه هم پرسیدیم که: 🔹 امروز در این قریه و این طرف گردن‌گاه برف تازه بارید؟ ▫️ گفتند: 🔸 نه، بلکه از اوّل روز تا حال همین‌طور هوا صاف و آفتاب نمایان بوده، مگر آنکه در شب گذشته قلیل برفی باریده [است‌]. ▫️ پس از ملاحظه این شواهد و آن اجابت و اغاثه بعد از استغاثه، حقیر بلکه همراهان را به هیچ‌وجه شکی نماند در اینکه آن شخص آقا و مولای ما یا آنکه مأمور خاصی از آن درگاه عرش اشتباه بود و اللّه العالم بحقایق الأمور. ⬅️ دار السلام در احوالات حضرت مهدی (علیه السلام)، ص: ۴۹۱ 🏷 (عج)
مادرِ زهرا چو دل را بر نبی تقدیم کرد بخشش دنیا به دین را بر غنی تعلیم کرد با نثار مال و جانش نزد زهرا دخترش یاری مولا نمودن را چنین ترسیم کرد 🏴 وفات جانگذار همسر با وفای رسول خدا(ص)، یاور و حامی مصطفی، نماد ایمان و تقوا، حضرت خدیجه کبری (س) را تسلیت عرض می کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ درسی بزرگ از زندگی حضرت خدیجه(س) 🎙حجت الاسلام عالی 🏷 (س) (س) @jahadetabiinvasavaderesanehei 🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد ❌حتی المقدور با لینک ارسال شود
29.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙️ ▪️ حضرت خدیجه سلام الله علیها مایه آرامشِ حضرت رسول اعظم صلی الله علیه و آله و سلّم #اللهم_عجل_لولیک_الفرج @jahadetabiinvasavaderesanehei 🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد ❌حتی المقدور با لینک ارسال شود
🖤درباره حضرت خدیجه سلام الله علیها : ۱- به خاطر شدت پاکی و عفت در دوران جاهلیت ، به ایشان طاهره و سیده قریش میگفتند. ( السیره الحلبیه ج۱) ۲- خواستگاران بسیار از بزرگان قریش داشت که با هیچ کدام ازدواج نکرد و برای ازدواج ، خود ، رسول خدا را انتخاب کرد.( همان ) ۳- ازدواج ایشان در حالی بود که هم پیامبر و هم حضرت خدیجه هر دو در سن بیست و پنج سالگی بودند. (دلائل النبوه ) ۴- هم چنین نه پیامبر و نه حضرت خدیجه تا آن زمان هرگز ازدواج نکرده بودند (مناقب آل ابی طالب ) و اقوالی که پیرامون ازدواج قبلی حضرت خدیجه است حداقل دارای چهارده تناقض آشکار و غیر قابل قبول است ۵- حضرت خدیجه اولین بانوی مسلمان است که بلافاصله در همان شب آغاز رسالت اظهار اسلام کرد و پیش از آن نیز هرگز کافر نبود بلکه به دین حنیف معتقد بود ( السنن الکبری ) ۶.حضرت خدیجه نه تنها با مال خود که حتی با به خطر انداختن جان و سلامتی خود همواره و در طول حیات مبارک خود ، از پیامبر اکرم دفاع نمود ۷- در اثر حصر در شعب ابی طالب تمام اموال حضرت خدیجه صرف تهیه آذوقه برای مسلمانان محصور شد و خود ایشان نیز در اثر رنج فراوان آن سه سال و بنابر تحلیلی در اثر سم دشمنان از دنیا رفت ( به شهادت رسید) ۸- حضرت خدیجه در میان زنان پیامبر صاحب امتیازاتی منحصر به فرد است: ✨تنها همسر پیامبر که از ابتدا به آیین یکتاپرستی بود ایشان است و سایر همسران دورانی را در شرک و کفر گذرانده اند ✨تنها همسر پیامبر است که در آیات قرآن همواره مورد مدح و تمجید بوده و هرگز هیچ آیه ای در مذمت وی نازل نشده است
14030101_43913_64k.mp3
5.11M
صوت کامل پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳. ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ @jahadetabiinvasavaderesanehei 🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد ❌حتی المقدور با لینک ارسال شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤مقام معظم رهبری(مدظله): اگر به ما بگن امشب ساعت ۴ هر کسی بیدار باشه و بره فلان سایت ثبتنام کنه، بهش ۱۰۰ میلیون تومن میدیم، هیچکدوم از ما اصلا خوابمون نمی‌بره بعد پیامبر و ۱۲ امام و همه‌ی علما گفتند بخونید هم دنیاتون آباد میشه هم توی آخرت اجر غیرقابل وصف دارید، بازم هیچ تکونی نمی‌خوریم. ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ ✳️ به کانال نماز شب بپیوندید⇩ @jahadetabiinvasavaderesanehei 🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد ❌حتی المقدور با لینک ارسال شود
دعای روز دهم ماه مبارک رمضان به نیابت از سلامتی و فرج آقا صاحب الزمان هدیه محضر حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها
qoran-10.mp3
3.74M
🍃🍀تحدیر(تندخوانی) جز دهم @jahadetabiinvasavaderesanehei 🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد ❌حتی المقدور با لینک ارسال شود
🔥نشر حداکثری🔥 📣🔴آغاز واکسیناسیون پنوموکوکِ وارداتی از شرکت فایزر(ساخت مشترک کشور آمریکا_اطریش)از مبداء هند برای کودکان زیر یک سال ایرانی سخنگوی وزارت بهداشت: 🔻واکسیناسیون پنوموکوک از بندر خمیر در استان هرمزگان آغاز شد.(لینک) 🔺۳.۵میلیون دز واکسن پنوموکوک از طریق هند خریداری و وارد کشور شده و در فاز نخست در مناطق محروم استان‌های جنوبی کشور توزیع خواهد شد پ ن: همیشه فاز نخست اینطورکارها روستاها ومناطق محروم هست.. شرم داریم درمورد دلیلش حرف بزنیم.. که یکیش فقط اینه که هرعوارض سویی داشته باشد،کمتر قدرت و رسانه و عوامل دارندتا علیه دستگاه مربوطه(بهداشت) اقدام کنند و متاسفانه این واکسن ازشرکت فایزری است که مقام معظم رهبری فرمودندواردات واکسن از آن ممنوع است. ⚠️تزریق ۳.۵میلیون دز واکسن یعنی نابودی۳.۵میلیون جوان آینده! که یکی از قطعات پازل پروژه استعماری کنترل جمعیت ایران توسط وزارت بهداشت است. تا می توانید مطالبه کنیدو مقامات اول نظام جمهوری اسلامی را از این خیانت بزرگ آگاه سازید. ای مسئولین دلسوز نظام جلوی این خیانت بزرگ را بگیرید.کاری که در زمان کرونا نتوانستند انجام دهند الآن در شلوغی بحث انتخابات در حال انجامش هستند. ⚠️ آنها که با تدبیر حضرت آقا نتوانستند در دوران کرونا با تزریق واکسن فایزر به مادران باردارکودکانشان را در دنیای رحم مادر بکشند،حالا به دنبال عملی کردن کشتارآن کودکان در این دنیا هستند! آیا در مجلس،دولت و قوه قضائیه یک مرد نیست مقابل این وزارت بهداشت قد علم کند تا واکسن های آمریکایی و صهیونیستی(به نام who)به بچه ها و مردم ما ندهند 🔥نشر حداکثری 🔥
📚 ﷽ 📚 🗨 إقراءِ بالأنشاء 🔹تمامِ عظمتِ ، دَوَران بر نزولِ قرآنِ کریم دارد؛ لذا سعیِ اَتمّ در قرائتِ قرآن شود. یکی از اهدافِ مهمّ قرائتِ قرآن در فضای سبوّحیِ ماهِ مبارک، همانا ایصال به معرفة‌الله و توسّل به کَنزُالتّوحید است. 🔹نزدِ اهلِ معنا، قرائتِ قرآن مراتب دارد؛ لذا در سلوکِ معرفتی و عملی، قرائتِ کتابِ خدا فراتر از سطحِ عرفی است؛ چنان‌که سیّدابن طاووس در اقبال می‌فرماید: وَ اعْلَمْ أَنَّ الْمُرَادَ مِنْ قِرَاءَتِكَ الْقُرْآنَ أَنْ تَسْتَحْضِرَ فِي عَقْلِكَ وَ قَلْبِكَ أَنَّ اللهَ جَلَّ‌جَلَالُهُ يَقْرَأُ عَلَيْكَ كَلَامَهُ بِلِسَانِكَ فَتَسْمَعُ مُقَدَّسَ كَلَامِهِ؛ بدان مقصود از قرآن خواندنِ تو این است که در عقل و قلبِ خودت این معنا را حاضر نمایی که حق سبحانه‌ و تعالی با زبانِ تو کلامِ خودش را برایت قرائت می‌کند، پس تو کلامِ مقدّسِ او را شنوا باشی (اقبال‌الأعمال‏، ج ۱، ص ۱۱۱). بزرگانِ ما این نحوه از قرائت را إقراءِ بالأنشاء می‌گویند؛ یعنی حق‌تعالی برای قاری به لسانِ قاری قرآن می‌خوانَد و آن‌ را انشاء می‌کند، به‌طوری‌که بدونِ جهت از همۀ ذرّاتِ تن ندای قرائت خارج شده و شنوا بدان می‌گردد. چنین قرائتی ماندگار است و در جوهرۀ ذات می‌مانَد و در همۀ عوالِم هم‌نشینِ انسان خواهد شد و با مرگ و خلعِ بدن به فعلیّتِ تامّه می‌رسد و بدین خطاب مخاطَب می‌گردد که:  اِقْرَأْ وَارْقَ؛‌‏ بخوان و بالا برو (تفسير قمی، ج ۲، ص ۲۶۰). 🔹این همان مقامی است که امام صادق علیه‌السّلام در همین عالَم بدان مستقر بوده است که فرمودند: در اثنای نماز مُدام این آیه را قرائت کردم (مراد کریمۀ "إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَ إِيَّاكَ نَسْتَعينُ" است) تا اینکه از گویندۀ آن شنیدم. فَقَالَ مَا زِلْتُ أُرَدِّدُ هَذِهِ الْآيَةَ حَتَّى سَمِعْتُهَا مِنْ قَائِلِهَا (مفتاح الفلاح‏، ص ۳۷۲). 🔹تبیینِ این مقامِ منیع این‌که زبانِ امام علیه‌السّلام در این هنگام همانندِ درختِ موسی علیه‌السّلام است آنگاه که گفت: همانا من خدا هستم؛ إِنَّ لِسَانَ الْإِمَامِ فِیݔ ذَلِكَ الْوَقْتِ کَانَ کَشَجَرَةِ مُوسَی عِنْدَ قَوْلِ إِنِّی أَنَا اللهُ. 🔹باری چه نیکو است که مؤمنین در این ماه با این معارفِ عالیّه به نیابت از حضرتِ زهرا علیهاالسّلام یک ختمِ کامل از قرآن داشته باشند و آثارِ ایجادی و برکاتِ انشائیِ آن‌را به محضرـ حضرتِ صاحب‌الزّمان ارواحنافداه اهداء نمایند که بی‌شک این عمل موجبِ عطفِ نظرِ کیمیای آن یگانۀ بی‌همتایِ دوران در شبِ قدر ـ که قلبِ ماهِ مبارک است ـ خواهد شد. وَ إِذا حُيِّيتُمْ بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّوا بِأَحْسَنَ مِنْها أَوْ رُدُّوها إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلَى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ حَسِيباً؛ و هنگامى‌كه به شما درود گويند، شما درودى نيكوتر از آن، يا همانندش را پاسخ دهيد؛ يقيناً خدا همواره بر همه چيز حساب‌رس است. (نساء، ۸۶). . @jahadetabiinvasavaderesanehei 🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد ❌حتی المقدور با لینک ارسال شود
بسم الله الرحمن الرحیم 👆👆👆👆👆👆 فیلم از مزارمطهر حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها ...(قبرستان حجون مکه) دور زیارت و‌عرض ادب و ارادت توسل داشته باشیدو هدایای معنوی و خیرات به روح ملکوتیشان نثار کنید و حتما دردیگر گروه ها نشردهید... حجت الاسلام شیخ حسن باقری (از اساتید حوزه علمیه تهران) از اساتید شان نقل فرمودند: «هرکس حاجت مهمی دارد، در شب یا روز رحلت حضرت خدیجه سلام الله علیها به ایشان متوسل بشود و به تعداد ابجد اسم ایشان یعنی ۶۲۲ بار صلوات برای ایشان بفرستد. ان شاءالله حاجت خود را می گیرد؛ حضرت خدیجه سلام الله علیها ام المومنین است و بسیار بخشنده، هرکس مال حلال ،همسر خوب ، فرزند خوب می خواهد و هر کس دنیای حلال می خواهد به ایشان متوسل شود.» 📚نسیم های گره گشا، پاورقی صفحه ۲۶۱ 📚کانال صلوات نامه زیارت نامه حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها)👇 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا زَوْجَهَ رَسُولِ اللَّهِ سَیِّدِ الْمُرْسَلینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا زَوْجَهَ خاتَمِ النَّبِیّینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ فاطِمَهَ الزَّهْراءِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ سَیِّدَىْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّهِ اَجْمَعینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ الْأَئِمَّهِ الطَّاهِرینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ المُؤْمِنینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ الْمُؤْمِناتِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا خالِصَهَ الْمُخْلِصاتِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا سَیِّدَهَ الْحَرَمِ وَ مَلائِکَهَ الْبَطْحآءِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اَوَّلَ مَنْ صَدَّقَتْ بِرَسُولِ اللَّهِ مِنَ النِّساءِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا مَنْ وَفَتْ بِالْعُبُودِیَّهِ حَقَّ الْوَفآءِ، وَ اَسْلَمَتْ نَفْسَاً وَ اَنْفَقْتَ مالَها لِسَیِّدِ الْأَنْبِیآءِ اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا قَرینَهَ حَبیبِ اِلهِ السَّمآءِ، اَلْمُزَوَّجَهِ بِخُلاصَهِ الْأَصْفِیآءِ، یَا بْنَهَ اِبْراهیمَ الْخَلیلِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا مَنْ سَلَّمَ عَلَیْها جَبْرآئیلُ، وَ بَلَّغَ اِلَیْهَا السَّلامُ مِنَ اللَّهِ الْجَلیلِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا حافِظَةَ دینِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا ناصِرةَ رَسُولِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا مَنْ تَوَلّى‏ دَفْنَها رَسُولُ اللَّهِ، وَ اسْتَوْدَعَها اِلى‏ رَحْمَهِ اللَّه، اَشْهَدُ اَنَّکَ حَبیبَهُ اللَّهِ وَ خِیَرَهُ اُمَّتِهِ، اِنَّ اللَّهَ جَعَلَکِ فى‏ مُسْتَقَرِّ رَحْمَتِهِ فى‏ قَصْرٍ مِنَ الْیاقُوتِ وَ الْعِقْبانِ، فى‏ اَعْلى‏ مَنازِلِ الْجَنانِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکِ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ. ختم کنید عجل لولیک الفرج @jahadetabiinvasavaderesanehei 🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد ❌حتی المقدور با لینک ارسال شود
بسم الله الرحمن الرحیم حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها از رسول خدا صلی الله علیه وآله روایت شده است... دین من (اسلام) پایدار و محکم نگشت الا به دوچیز ... ثروت (حمایت مالی)حضرت خدیجه سلام‌الله علیها و شمشیر(مجاهدت) امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام شجره طوبی مازندرانی ج ۲صفحه۲۰ و انفاق بی بدیل ثروت حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها در آن دوران زبانزد خاص و عام بود. ثروت این بانوی کاردان و عاقله به قدری زیاد بود که مالداران درجه یک قریش چون «ابو جهل» و «عقبة بن ابی معیط» در نزد او ناچیز به شمار می رفتند. مورخان برخی از ثروت حضرت خدیجه سلام الله علیها را بدین ترتیب شمرده اند:👇 1:هزاران شتر که اموال تجارتی او را حمل می کردند. 2: قبه ای از حریر سبز با طنابهای ابریشمی بر بام خانه اش افراشته بود. این امر نمایانگر ثروت فراوان او بود و فقرا نیز از روی این علامت برای استعانت و کمک مراجعه می کردند. 3:چهار صد غلام و کنیز که خدمات ارجاعی او را انجام می دادند منابع الوقایع و الحوادث، محمد باقر ملبوبی، ص۱۳ بحارالانوار ج۱۶ص۲۲ بحارالانوار ج۱۷ص۳۰۹ ختم کنید عجل لولیک الفرج @jahadetabiinvasavaderesanehei 🔴 اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد ❌حتی المقدور با لینک ارسال شود