7.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 10باند کردن مسیر پیشرفت ایران
🔹 شاخصهای توسعهی زیر ساخت های کشور در طول چهار دهه گذشته به صورت چشم گیری رشد کرده است.
🔹رشد 36 برابری طول آزادراهها، 551 برابری طول بزرگراهها،38برابر شدن راه های روستایی آسفالت،14برابر شدن ظرفیت بنادر تجاری و رشد 107 برابری ظرفیت کانتینری بنادر تجاری کشور تنها بخشی از تلاش بی وقفه برای پیشرفت و آبادی کشور با وجود تحریمها، کارشکنیها و دشمنیها در طول 4 دهه گذشته است.
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد
🔴 داستان دبیرستان
حضور و سخنرانی اخیرم در دبیرستان دخترانهای را بهانهای قرار میدهم برای تجربهنگاری نحوه تعامل و تبیین برای جمعیت موسوم به دهه هشتادی و نودیها:
۱. ویژگی بارز و عمومی این جماعت، بیاطلاعی محض از مسائل و حصر در پیلهای به نام فضای مجازی و مشخصا اینستاگرام است. آنلاین بودن، خصیصه درلحظه زندگی کردن را نهادینه کرده و جامعنگری، دوراندیشی و حتی جمیع ارزشهای دینی و ملی را در تمام شؤن زندگی از آنان سلب نموده است. همچنین زیست و هویت مجازی، سلبریتیهای اینفلوئنسر را مرجع فکریشان ساخته و نتیجه آنکه شدیدا تحت تأثیر هنرمندان و ورزشکاران هستند.
۲. بچه دبیرستانیهای در ستیز با انقلاب، دو دستهاند؛ کسانی که والدین و معلمان انقلابی یا حداقل خنثییی دارند، و عدهای که والدین و معلمانشان خود ضدانقلاباند. طبیعتا تبیین برای این دسته که در محاصره فکری مثلث رسانه، خانه و مدرسه قرار دارند، مصداق آب در هاون کوبیدن است و حداقل نگارنده امیدی به نجاتشان ندارد. اما دسته اول که در محاصره قرار ندارند را میتوان در شرایط خاصی نجات داد که به شرح آن میپردازیم.
۳. گفتیم که دانشآموزان به طور طبیعی متأثر از رسانه، خانه و مدرسه هستند. بنابراین دو مسیر برای اصلاح ذهنیتشان نسبت به مسائل وجود دارد: یکی گفتگوی مستقیم با آنها و دیگری اصلاح منشأ تغذیه فکریشان (رسانه، خانه و مدرسه). طبیعتا برنامه گذاشتن برای محصلان کافی نیست و امکان ارتباط مستمر و همیشگی با آنان نیز اساسا وجود ندارد. برای مؤثر کردن تبیین، باید در حضور یا غیاب دانشآموزان، همزمان برنامههایی برای والدین و معلمان نیز داشت؛ در غیر این صورت همه رشتهها توسط آنان پنبه خواهد شد!
۴. حذف یا محدودسازی رسانههای مرجع، کار جهادگران تبیین نیست و اقدامی در حیطه حکمرانی و اکنون در هالهای از ابهام است.
کاری که ما میتوانیم در رابطه با ضلع نخست (رسانه) انجام دهیم اتصال آنان به رسانههای سالم و ارسال محتوای غنی است تا از مسیر یکسویه اطلاعات خارج شوند. برای اینجانب جالب بود که بچههایی که جسته و گریخته گزارشهای افشاگرانه صداوسیما از جعلیات ضدانقلاب را دیده بودند، تفاوت و فاصله آشکاری با دیگر همکلاسیهایشان در نگاه به مسائل داشتند. همینجا حکمت صداوسیما ستیزی دشمن و دروغگو نامیدن آن مشخص میشود: خارج نشدن مردم از پیله اخبار جعلی رسانههای معاند. راهکار مواجهه چیست؟ ضدارزش معرفی کردن نگاه بسته و یکسویه، و ارزش نامیدن مراجعه دو طرفه به منابع خبری.
۵. ارزشهای دیگری نیز میان این جماعت وجود دارد که کار را به شدت سخت میکند: عصیانگری، پهلویگرایی، مقابله با تبیینگر و انکار کور هرچه او میگوید. اینجا باید عصیان را برایشان قیام علیه پیشفرضهای غلط معرفی کرد، شجاعت را جسارت مخالفت با حلقه همکلاسیهای نادان تعریف نمود و انکار واقعیات و مستندات را ستیز با عقل و انسانیت ذکر کرد تا با تغییر نظام ارزشها، راه را برای تعامل و گفتگوی منطقی باز نمود.
۶. درخصوص پهلویگرایی نیز چند راهکار وجود دارد که مختصرا ذکر میگردد: اول. معرفی خصلت مشترک دیکتاتورهای سرنگون شده منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا و یکسانانگاری حامیان پهلوی و صدام و قذافی. دوم. نمایش فیلمهایی از آنچه شاه راجع به زنان گفت، دربار درباره شاه گفتهاند، فرح راجع به رفتار آمریکاییها با شاه بیمار بیان کرد، و آنچه اشخاص و رسانههای خارجی راجع به مفاسد و خیانات پهلوی و افتخارات و خدمات جمهوری اسلامی منتشر کردهاند.
۷. مدیران بسیاری از مدارس، مانع برگزاری جلسات تبیینی برای دانشآموزان هستند و احتمال «شلوغ شدن کلاس» و «اعتراض والدین» را دلیل یا بهانه میآورند. فارغ از آنکه این سیاست، ناشی از خطای مدیران مدارس است یا خیانت، کار اگر به خودشان واگذار شود، کاری از پیش نخواهند برد. این وزارت آموزش و پرورش است که باید با اهرم حکمرانی، مدیران را وادار به تشکیل جلسات رفع شبهه نماید.
۸. در پایان، مجدد خاطر نشان میکنم ارزش و اهمیت مستندمحوری را در برنامههای تبیینی. برنامهای که حتما جذابیتی بیش از سخنرانی و تنشی کمتر از آن دارد.
🔻پینوشت: اشتباه نکنید! مطلب «داستان دبیرستان» آسیبشناسی کلی وضعیت یک نسل و بیان الگوی مواجهه است و به هیچوجه رنگ و بوی شکست در تبیین را ندارد. از قضا جلسه مذکور نیز مانند جلسات دیگر مثمر و موفق بود، به طوری که پس از اتمام وقت، حدود ۱۰٪ دانشآموزان آن مدرسه دولتی در منطقه گیشا، با وجود تداخل زمان با کلاس درسیشان، ماندند و حرفهایی زدند و مواضعی گرفتند که به قول مربی پرورشی مدرسه تاکنون از آنان دیده و شنیده نشده بود. دیدم برخی مخاطبان از گفتگو با نسل نوجوان قطع امید کردهاند، لازم دانستم این تکمله را اضافه کنم.
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
7.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️وظیفه مسئولین نظام در قبال بی حجابی در جامعه چیست؟
🔹حضرت آقا خیلی واضح دارن میگن که مسئولین باید برخورد کنن و جلوی این گناه علنی در جامعه رو بگیرن... فقط من هرچی فکر میکنم نمیدونم چطور مسئولین این فرمایش واضح آقا رو (کار فرهنگی) ترجمه کردن؟
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ لباس شاه جنایت کار سعودی بر قامت مولوی ساده لوح
🔳 شاه سعودی لباسِ تنش را فرستاده برای مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، اینجا نشان میدهد که اسماعیل زهی با خوشحالی لباسِ تنِ شاهِ سعودی را بالا میگیرد و دیگران هم هورا میکشند !!!
🔳 و اینگونه بود که شیخِ داستان ما متمایل به آل سعود شد. ایران را بوسید گذاشت کنار و به بزرگ شدن زیرِ عبای شاه سعودی افتخار کرد.
همه چیز از این فیلم شروع شد. این فیلم را با دقت ببینید...
#مولوی_عبد_الحمید_مزدور_آل_سعود
#مولوی_عبد_الحمید_را_محاکمه_کنید
#عبد_الحمید_داعشی_بیسواد
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد.
29.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ ترس سنای آمریکا ازنفوذ فرهنگی یک طلبه
🌐 نفوذ عجیب یک طلبه و مبلغ موفق در آمریکای لاتین و کشورهای اسپانیولی زبان را ببینید. اگر صهیونیسم جهانی این طلبه عزیز را ترور نکند به زودی شاهد گسترش تفکر شیعی در حیات خلوت آمریکا خواهیم بود. خداوند این سرباز امام زمان علیه السلام را از شر شیاطین صهیونیسم محفوظ بفرماید.
🌐 اگر جمهوری اسلامی اون هزاران میلیارد تومان پولی را که به حلقوم بازیگران فاسد و وطن فروش و فوتبالیست های بی وجود می ریزد، خرج امثال این طلبه های موفق میکرد، الان نصف آمریکای جنوبی شیعه و نیروی پاکار جمهوری اسلامی بودند.
✍ محمد باقر پزنده
#طلبه_های_موفق_جهادی
#لبیک_یا_خامنه_ای
#زن_عفت_افتخار
#مرد_غیرت_اقتدار
#زنده_باد_جمهوری_اسلامی
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد
🔴امروز در کنگره #آمریکا، اخراج نماینده مسلمان بخاطر نقد بسیار محدود اسرائیل
در آمریکا نقد اسرائیل جرم و سوزاندن قرآن #آزادی_بیان است.
در آمریکا کوچکترین انعطافی نسبت به خطوط قرمز کشور وجود ندارد (و البته برای اهانت به دیگران کاملا آزادند)
👤فواد ایزدی
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد
✍️ عیاشِ قمار باز با رسانه هایش صبح تا شب از خوبی دشمنان ایران و از بدی ایران برای این مردمان میگوید
تا یک جامعه ی 10 میلیونی با ایران دشمن شود...
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد
🌷به عشق مولا امیرالمؤمنین حتما مطالعه کنید و نشر دهید🌷
💠 نگاهی اجمالی به زندگی امام علی (ع)
🔷حضرت علی (ع) ملقب به اسدالله (شیرخدا) امیرمومنان و پسر عموی عظیم الشان پیامبر اسلام می باشند. امام علی (ع) در روز جمعه ۱۳ رجب سال عام الفیل (۱۰ سال قبل از بعثت و ۲۳ سال بعد از هجرت پیامبر (ص) در مکه مکرمه چشم به جهان گشودند.
پدر ایشان عبدالمطلب از خانواده ی بنی هاشم و مادر ایشان فاطمه بنت اسد که ایشان نیز از خانواده ی بنی هاشم می باشند. حضرت علی (ع) اولین فرزند هستند که پدر و مادر هر دو از خانواده ی بنی هاشم می باشند.
مروت و جوانمردی ، شجاعت و مردانگی از فضایل برجسته ی بنی هاشم است که این فضایل بصورت برجسته در حضرت علی (ع) یه صورت عالی نمایان است.
کُنیه ی آن حضرت : ابوتراب ، بوریحانتین ، مرتضی، امیرالمؤمنین، یعسوب الدین ، حیدر و حیدر کرار ، کاشف الکرب و… می باشد
🔵 ولادت امام علی(ع)
زمانی که فاطمه بنت اسد درد زایمان گرفت به سمت مسجد الحرام رفت و به دیوار خانه کعبه تکیه داد و با خدای خود مشغول راز و نیاز گشت .
لحظاتی بعد گذشت که دیوار جنوب شرقی کعبه در مقابل عباس و عبدالمطلب و یزید بن تعف شکاف برداشت و فاطمه بنت اسد وارد خانه کعبه شد و دیوار بسته شد.
فاطمه سه روز در خانه کعبه بود و در آنجا نوزاد خود را به دنیا آورد و همان دیوار نیز مجدد شکافته شد و فاطمه از آنجا خارج شد و طبق پیامی که از غیب شنیده بود نام نوزاد را “علی ” گذاشت.
حضرت علی (ع) تا سه سالگی نزد پدر و مادر و بصورت غیر مستقیم تحت تعلیم پیامبر (ص) بودند تا اینکه خشکسالی عجیبی در مکه شروع شد.
و با توجه به اینکه ابوطالب عموی پیامبر، با داشتن چند فرزند با هزینه های سنگین روبه رو شده بود، پیامبر (ص) با مشورت عموی خود عباس توافق کردند که هر کدام یک فرزند را با خود ببرند تا زندگی ابوطالب آسانتر شود و راحت تر امرار معاش کنند. بر همین اساس عباس جعفر را و پیامبر (ص) علی (ع) را به خانه خود برد.
🔶 اولین یار پیامبر (ص)
از فضیلت های برجسته امام علی (ع) سبقت گرفتن در کار های خیر بود و اولین مردی که به پیامبر ایمان آورد. زمانی که پیامبر (ص) از غار حرا برگشتند جریان وحی و دعوت پنهان را به علی (ع) بازگو کرد . و ایشان هم ایمان آوردند و در تمام لحظات یار و همراه دلسوز پیامبر بودند و پس از. سه سال دعوت پنهانی ، امام علی (ع) ، توسط پیامبر اکرم (ص) به عنوان جانشین خود برگزیده شدند.
🔺 ازدواج حضرت علی(ع)
در سال های اول تا سوم هجری پیامبر (ص) حضرت فاطمه را به عقد حضرت علی (ع) در آوردند.
یکی از شاخصه های مهم این ازدواج تعیین مهریه است.
🔸 فرزندان حضرت
نخستین فرزند امام علی (ع) و حضرت فاطمه(س) در نیمه ماه مبارک رمضان سال سوم هجری به دنیا آمد که نامش را “حسن(ع)” گذاشتند. و فرزند دوم آنها یعنی امام "حسین(ع)"که در سوم شعبان سال چهارم هجری به دنیا آمد می باشد.
🔴 حدیث ” من کنت مولاه فهذا …”
پیامبر در سال دهم هجری پس از اتمام حج در راه برگشت به منطقه ای به نام “غدیر خم”رسیدند. دستور دادند تا در این مکان توقف کنند و فرمودند که به کاروان هایی که جلوتر هستند دستور دهند برگردند و آن هایی که عقب تر هستند خود را برسانند.
بعد از نماز ظهر بر منبری که از جهاز های شتر بودند رفتند سپس پیامبر دست علی (ع) را بالا گرفتند و فرمودند” ای مردم! هر کس من مولا و رهبر او هستم، علی هم مولا و رهبر اوست. (مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ …)» و این جمله را سه بار تکرار فرمودند. بعد مردم این انتخاب را به حضرت علی (ع) تبریک گفتند و با ایشان بیعت نمودند.
بعد از رحلت پیامبر مردم غدیر خم را فراموش و ایشان را از خلافت منع کردند و به مدت ۲۵ سال ایشان سکوت کردند در نهایت پس از کشته شدن خلیفه سوم در ذی الحجه سال ۳۵ هجری قمری در مدینه (یعنی در سن ۵۸ سالگی امام علی (ع))، مردم با آن حضرت (ع) بیعت کردند و ایشان را به خلافت ظاهری برگزیدند.
⚪️ شهادت امام (ع)
امام علی (ع) در شب بیست و یکم ماه رمضان و در سن ۶۳ سالگی، پس از سال ها خدمت به دین خدا، مردم و برای سعادت بشریت به فیض شهادت رسیدند.قبرشریف و نورانی آن امام (ع) در نجف اشرف میباشد.
🌺 نهج البلاغه
کتاب ارزشمند و مقدس ” نهج البلاغه” شامل مجموعهای از سخنان زیبای حضرت امام علی (ع) و برگزیدهای از خطبه ها، نامهها و سخنان کوتاه و حکمت آمیز آن حضرت (ع) به عنوان یکی از نیازهای اساسی جامعه اسلامی در تمام اعصار میباشد که توسط طرفداران و پیروان آن حضرت جمع آوری و تحت عنوان نهج البلاغه گرد آوری و منتشر شده است.
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد
💠 امام علی علیه السلام :
💢 دو رویی شخص ، ریشه در ذلتی دارد که آن را در خود می یابد.
📚 غررالحکم ، حدیث ۹۹۸۸
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد
💠 امام علی علیه السلام :
💢 لا تَرغَبَنَّ فی مَوَدَّهِ مَن لَم تَکشِفْهُ
🔵 هرگز به دوستی با کسی که او را خوب نشناخته ای، رغبت مکن
📚 غررالحکم ، حدیث ۱۰۱۶۷
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد
💠امیرالمومنین امام علی (ع) :
💢چهار چيز برای چهار مقصد ديگر آفريده شده اند :
❶ مال برای خرج کردن در
احتياجات زندگی نه برای نگهداری
❷ علم برای عمل کردن به آن
نه جدال و کشمکش و بحث
❸ انسان برای بندگی و اطاعت
از خدا نه خوشگذرانی و معصيت
➍ دنيا برای جمع آوری توشه آخرت
نه غفلت از آخرت و آباد ساختن دنيا
📚نصايح صفحه ۱۷۹
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد
🌺 تا که بر لب نامت ای زیباترین، می آورم
🌺 آسمان ها را تو گویی بر زمین می آورم
🌺 تو طلوع آفتابی، من اذان مغربم
🌺 زیر لب نام امیرالمؤمنین می آورم
میلاد با سعادت امیرالمؤمنین ، امام علی (ع) بر تمام شیعیان و ارادتمندان به آن حضرت مبارک باد.❤️
📖 موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه ای
@jahadetabiinvasavaderesanehei
🔴اینجا دریچه ای برای افزایش سواد رسانه ای و بصیرت افزایی می باشد