10.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا تایید یا عدم احراز صلاحیتها بر میزان مشارکت تاثیرگذار است؟
🔹محمد بهادری جهرمی – عضو پژوهشکده شورای نگهبان: این شورا یک جمع چند نفره است و نمیتوان یک نیت واحد را به همه آنها نسبت داد چه اینکه اگر متن مذاکرات خوانده شود، میبینیم چقدر اختلاف نظر هم وجود دارد ضمن اینکه اختلاف سلیقه سیاسی هم بین اعضا هست.
🔸نکته مهم اینکه میزان مشارکت، جزو معیارهای مد نظر بررسی صلاحیتها نیست.
⏰ «جهان آرا»؛ روزهای زوج ساعت ٢٢ از شبکه افق
🆔 @Jahanara_ofogh
8.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا نامزدی یکی از اعضای هیئت برگزاری انتخابات امسال قانونی است؟
🔹محمد بهادری جهرمی – عضو پژوهشکده شورای نگهبان: در قانون اساسی آمده است افرادی که نقش مستقیم در اجرا یا نظارت بر انتخابات دارند نمیتوانند کاندیداها هم باشند، اما هیئتی که در شرایط اضطراری مثل الان برای برگزاری انتخابات تعیین شده، ترتیب کلی برگزاری انتخابات را میدهد نه اینکه مجری یا ناظر آن باشند.
⏰ «جهان آرا»؛ روزهای زوج ساعت ٢٢ از شبکه افق
🆔 @Jahanara_ofogh
12.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امکان تغییر نظر شورای نگهبان بعد از اعلام تایید صلاحیتها هم وجود دارد
🔹محمد بهادری جهرمی – عضو پژوهشکده شورای نگهبان: در انتخابات مجلس فرصت اعتراض به عدم احراز یا رد صلاحیت تعریف شده ولی در انتخابات ریاست جمهوری چنین نیست اما شورای نگهبان میتواند حتی بعد از اعلام تایید صلاحیتها و با دسترسی به اسناد جدید، میتواند نظر خود را تغییر دهد اما این به معنای پذیرش اعتراضها نیست.
🔸یکی از مصادیق شورای نگهبان میتواند بداخلاقی در مناظرههای انتخاباتی هم باشد.
⏰ «جهان آرا»؛ روزهای زوج ساعت ٢٢ از شبکه افق
🆔 @Jahanara_ofogh
جهان آرا - شنبه 19 خرداد 1403.mp3
35.53M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا»
👈🏼موضوع: فرآیند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان
🔰صوت کامل گفتوگو با:
👤محمد بهادری جهرمی – عضو پژوهشکده شورای نگهبان
35 مگابایت
◽️دوشنبه ١۴ خرداد ماه ۱۴۰۳
🆔 @Jahanara_ofogh
شورایی که اصولا سفارش قبول نمیکند!
🔹برنامه تلویزیونی «جهان آرا» شنبه شب 19 خردادماه با موضوع فرآیند احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.
متن کامل خبر برنامه #جهان_آرا را در سایت شبکه افق بخوانید 👈 https://ofoghtv.ir/news/425200
🆔 @ofogh_tv
برنامه زنده #جهان_آرا
🔻مساله مشارکت؛ بررسی تکنیک ها و استراتژیهای انتخاباتی رایج جهان
🔶دکتر بیژن پیروز
عضو هیات علمی دانشگاه تهران
دوشنبه ٢١ خرداد ساعت ۲۲ از شبکه افق
🆔 @Jahanara_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیژن پیروز: سیاست خارجی شاه تابع سیاست خارجی آمریکا بود ولو حرفهای دیگری میزد
🔹سیاست خارجی ایران در دوره شاه، نمیتوانست جدا از سیاست خارجی ایالات متحده باشد ولو اینکه شاه حرفهای دیگری میزد، در واقع ایران را پاپت رژیم مینامیدند و حقیقت این است که 45 سال است که استقلال سیاسی به معنای واقعی کلمه داریم.
⏰ «جهان آرا»؛ روزهای زوج ساعت ٢٢ از شبکه افق
🆔 @Jahanara_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیژن پیروز: تمام انقلابهای رنگی با انتخابات شروع شدند
🔹تمام انقلابهای رنگی در دنیا از طریق انتخابات انجام شده، به عبارتی اگر بتوانیم کاری کنیم که بازندگان انتخابات در خیابان بمانند، میتوان انقلاب رنگی را شروع کرد و این تکنیک توسط غرب در بسیاری از کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق اجرا شده است.
⏰ «جهان آرا»؛ روزهای زوج ساعت ٢٢ از شبکه افق
🆔 @Jahanara_ofogh
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیژن پیروز: تاکتیک ترساندن، یکی از شیوههای قدیمی تبلیغات انتخاباتی است
🔹تاکتیکهای ترساندن میتوانند موجب تاثیرات مثبت یا منفی شوند، نمونه معروف آن فیلمی است به نام «دیزی» که یک بار پخش و میلیونها بار دیده شده، دختر بچهای که یک گل در دست دارد و برگهای آن را میکند و میشمارد و سپس این تصویر به انفجار بمب اتمی میرسد، در نهایت شعار انتخاباتی جانسون مطرح میشود که اگر به او رأی داده نشود، هزینههای سنگینی مثل جنگ هستهای پرداخت میکنیم.
⏰ «جهان آرا»؛ روزهای زوج ساعت ٢٢ از شبکه افق
🆔 @Jahanara_ofogh
7.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیژن پیروز: استفاده از نمادهای سیاسی هم جزو تاکتیکهای انتخاباتی است
🔹خرس در آمریکا همیشه نماد شوروی بوده، در یک فیلم تبلیغاتی آمریکایی خرسی را میبینیم که در نهایت عکس ریگان را مشاهده میکنیم و گفته میشود چه خرسی باشد چه نباشد باید به اندازه خرس قوی باشیم، این یک تاکتیک هم برای ترساندن است و هم برای نشان دادن قدرت فرد مورد نظر.
⏰ «جهان آرا»؛ روزهای زوج ساعت ٢٢ از شبکه افق
🆔 @Jahanara_ofogh
5.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیژن پیروز: یکی از تاکتیکهای انتخاباتی، همذاتپنداری نامزدها با رأی دهندگان است
🔹در یکی از تاکتیکهای انتخاباتی در دنیا، فرد مورد نظر را با مردم یکسان معرفی میکنند و ایدههایی مطرح میشود که برای هر کس معنای خاص خودش را دارد.
🔸مثلا در آمریکا دموکرات بودن یا جمهوری خواه بودن، همه در راستای شعارهای اولیه تشکیل ایالات متحده هستند، شعارهایی به این شکل، معنای مشخصی ندارند و ایدهها از شعارهای قبلی کپی شدهاند.
⏰ «جهان آرا»؛ روزهای زوج ساعت ٢٢ از شبکه افق
🆔 @Jahanara_ofogh