8.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
حرفهای عاشورائی امروز این ها است ....
یزیدی های زمان :........ آنها که این حرفها را بر نمی تابند و برای شهادت طرفداران این اندیشه ها لشکر کشی می کنند...
اگر از این حرفها ناراحت می شویم...... بدانیم که امام حسینی نیستیم......
در عزاداری فقط خودمون رو خسته می کنیم
.همیشه یزیدیها سعی می کنند دهانها را ببندند .....و ما را بین سلطه پذیری (یعنی ذلت) و مرگ مخیر می کنند ......هیهات
........... قد رکز بین اثنتین بین السلة و الذلة و هیهات منا الذلة .............
.
.
✍️ احمد جهان بزرگی
زید بن علی (ع) فقیه قائم( در دو قسمت) (قسمت اول)
زید در دامان پدری بزرگ شد که در سازماندهی « حزب شیعه » « حزب پیامبر » یا به عبارت دیگر « حزب اللّه » از باب ضرورت، به شاخه نظامی آن نیزاهمّیّت می داد؛ زیرا می دانست و آگاه بود که در چنین موقعیّتی، « ناآگاهی مردم » و قدرت « حکومت مروانی » به او اجازه آشکار کردن فعّالیّت را نمی دهد؛ پس برای زنده نگاه داشتن مکتب، دو شاخه سیاسی و نظامی حزب را با دو سازماندهی جداگانه باید در نظر می گرفت. وی با توجّه به مسیر آینده فرهنگ اسلام و حراست موضع حق از طریق انتقال فرهنگ حق و حفظ فرهنگ سیاسی، فرزندی را پرورش داد که خطّ رهبری حزب را دنبال کند، و او فرزندش محمد بود؛ امّا توجّه به تربیت فرزند دیگر خویش ( زید ) را نیز از یاد نبُرد که در مقام یک فقیه، پرچمدارِ انقلابِ خونینی دیگر، زیرنظر امام خود باشد تا تبلور عاشورا کاستن نگیرد. شیخ مفید برای تأکید در مورد حقّانیّت زید در مورد او می گوید:
زیدبن علی بن الحسین پس از امام محمدباقر علیه السلام از دیگر برادران خود بهتر و از همگی برتر بود. او عابد، پرهیزکار، فقیه، سخی و شجاع بود و با شمشیر خروج کرد. امر به معروف و نهی از منکر نمود و خون حسین را طلبید. او را « حلیف القرآن » می گفتند؛ یعنی کسی که پیوسته مشغول قرائت قرآن مجید است .(1)
امامان مکتب هدایت، جسته و گریخته برای تأیید حرکت های نظامی بر ضدّ حکومت های جائر وقت، زید را تأیید می کردند. برادرزاده اش جعفربن محمدالصادق علیه السلام ضمن تجلیل از زید می فرمود:
او برای دنیا و آخرت ما نافع بود. به خدا سوگند او شهید از دنیا رفت؛ مانند شهیدانی که در خدمت حضرت رسول و علی و حسن و حسین ـ صلوات اللّه علیهم ـ شهید گشتند .(2)
جمله اخیر، نشان دهنده اجازه زید از « رهبر مکتب » بوده است. آن ها برای تحکیم پشتیبانی خود از زید، از بنیان گذار مکتب ( پیامبر ) مدرک ارائه می کردند که به « امام سوم » فرموده بود:
از صلب تو مردی به دنیا می آید که او را زید نامند. او و یارانش در روزقیامت، از فراز سر و گردن مردم بگذرند و بی حساب وارد بهشت شوند .(3)
برادرش محمدبن علی الباقر علیه السلام که خود مرزبان بزرگ موضع فکری و فرهنگی حزب شیعه بود، در آن روزگار به اهمّیّت حرکت زید توجّه تام داشت و در مورد او می گفت: خدایا ! زید را پشتیبان محکمی برای من قرار بده و روزی، هنگامی که زید بر او وارد شد، این آیه را تلاوت کرد: « یا ایّهاالّذین آمنوا کونوا قوّامین بالقسط شهداءللّه » [ نساء / 135 ] و ادامه داد: انت واللّه یا زید من اهل ذلک .(4)
.
✍️ احمد جهان بزرگی
زید بن علی (ع) فقیه قائم( در دو قسمت) (قسمت دوم)
در سال 120 ه. ق، یعنی در سال ششم رهبری امام صادق علیه السلام واقعه ای رخ داد. در آن سال، زیدبن علی بن الحسین به قصد قیام و نهضت بر ضدّ دستگاه بنی امیّه وارد کوفه شد. او برای موفّقیّت کار خویش و حفاظت جان خود و یارانش و خنثاساختن توطئه های عمّال حکومت برای درهم شکستن نهضت، مخفیانه و با احتیاط وارد کوفه شد. زید مدّت پنج ماه در کوفه و بصره مردم را به قیام و بیعت با خود دعوت می کرد و مردم گروه گروه به محل سکونت وی می رفتند و با او بیعت می کردند و دست وی را برای عنوان کمک و پشتیبانی او می فشردند. او در هنگام بیعت، هدف خود را چنین بیان می کرد:
من شما را به کتاب خدا و سنّت رسول خدا دعوت می کنم که به آن عمل و با ستمگران نبرد و از ستمدیدگان دفاع کنیم. حقوق از دست رفته خویش را بازیابیم. ثروت مسلمانان را با عدالت و تساوی بین آنان تقسیم و از حریم مقدّس خاندان پیامبر دفاع کنیم.
در مدت کوتاهی، تعداد این گروه به پانزده هزار نفر فقط از کوفیان و نهایتا به ده ها هزار نفر از مسلمانان بلاد مختلف افزایش یافت. ابوحنیفه نیز در این راه با کمک مالی خود زید را یاری داد؛ امّا مردم کوفه زید را در مهم ترین لحظات تنها گذاشتند و از آن چند ده هزار نفری که با او بیعت کردند، فقط 218 نفر اطراف او را گرفتند. اومی گفت:
سبحان اللّه، فَاَیْنَ النّاسُ .(1)
وی در روز جمعه سال 121 ه. ق در 42 سالگی در یک رویارویی شجاعانه با لشکریان شام در کوفه به شهادت رسید. زیدبن علی در زهد، عبادت، شجاعت و سخاوت معروف بود. او را به سبب مقام علمی اش، « عالم آل محمد صلی الله علیه و آله » یا « فقیه اهل بیت » می نامیدند. امام صادق علیه السلامدرباره او فرمود: خدا زید را رحمت کند. او عالمی درست گفتار بود. ابوحنیفه از محضر درس او استفاده شایانی برد و شاید به جهت همین علاقه شاگرد و استادی بود که وی را در کمک مالی به زید ترغیب کرد .(2)
جعفربن محمد علیه السلام گاه برای عمویش زید، رکاب زین اسب را می گرفت تا سوار شود و بعد از سوار شدن لباس او را روی زین پهن می کرد. مشاهیر اهل سنّت مانند ابن حجر، ذهبی، ابن تیمیّه، هیثمی و ابن شبه در تجلیل از مقام وی می گویند:
او از بزرگانِ عالمان و فاضلان اهل بیت در علم و فقه بود .(3)
او در علم فقه، کلام، حدیث و ... کتاب هایی تألیف کرد که تعداد آن ها بیش از 10 رساله است. زید معتقد بود که با شهادت علی بن ابی طالب، حسن بن علی و حسین بن علی علیهم السلام قوانین و احکام الهی عملاً تعطیل شده است. هر حکمی که به نفع رژیم و دولت وقت است، اجرا و هرچه مخالف منافع شخصی آنان است، کنار گذاشته می شود. قوانین و احکام اسلام به صورت بی روح و به نحو تشریفات درمیان مردم به چشم می خورد و منشأ تمام این نابسامانی ها و هرج و مرج ها را حکومت « ستمگر » بنی امیّه می دانست. امویان حتّی جریان ظاهرا غیرنظامی محمدبن علی علیه السلام و فرزندش جعفربن محمد علیه السلام را نیز تحمّل نمی کردند و به سبب بیان احکام فقهی و مسائل جزئی عبادی، آن ها را تحت فشار قرار می دادند. زید پس از آن که فهمید بعضی از نظریّه پردازان « امویّه » مقام خلیفه اموی را بالاتر از رسول خدا صلی الله علیه و آله قرار داده اند، برآشفت و سوگند یاد کرد که اگر یاوری جز فرزندش نداشته باشد، بر ضدّ آن ها قیام خواهد کرد. او علل دیگر قیام خود را خونخواهی حسین بن علی علیه السلام و شهدای اهل بیت، حمله امویان به مدینه، به آتش کشیده شدن خانه کعبه، امر به معروف و نهی از منکر و برگرداندن حکومت به مجرای اصلی خودش ( هدف همه امامان مکتب هدایت و رهبران شیعه در طول تاریخ ) ذکر می کرد .(1)
.
.
کار هردو فرد ضد مقاومت و نوکر بی جیره و مواجب آمریکائیها و اسرائیل و انگلیس ....مثل هم است.
هردو فریبکار و عوام فریب ....
مسلما ایران گازوئیل را به یک شرکت خصوصی تحویل می دهد و پولی که از مشتریان می گیرد به ایران تحویل می دهد .....
همیشه ما دانشجوهای رشته علوم سیاسی وقتی کتابهای تاریخ مشروطه را برای امتحان می خواندیم از این که عده ای برای منافع انگلیس کار می کردند تعجب می کردیم و از آنها عصبانی می شدیم ..... و شب امتحان در مطالعه بقیه کتاب مشکل پیدا می کردیم....
امروز امثال زید آبادی را می بینیم که دقیقا فکر می کنند که مقابل آنها یک مشت آدم بیسواد عصر مشروطه قرار دارند که دارند آنها را فریب می دهند....
.
هدایت شده از احمد جهان بزرگی
.
در خصوص طالبان باید عرض کنم که امروز لازم نیست ما طالبان را در رسانه های گروهی خود مزدور آمریکا، مخالف جمهوری اسلامی ، سخت گیرنده نسبت به شیعیان و از این قبیل بنامیم ...... اما لازم هم نیست آنها را تطهیر کنیم و در تحلیل های بین الاذهانی خودمان بگوئیم دگردیسی پیدا کرده اند و به جمهوری اسلامی هم سو شده اند و از این قبیل مسائل .....تحلیلهای واقعگرایانه خودمان را از آنچه باید در صدا وسیما گفته شود و یا در روزنامه ها نوشته شود جدا کنیم ....
لازمه این گفتار هم این نیست که همچون مزدوران اصلاح طلب همسو با آمریکا بگوئیم باید آماده جنگ با طالبان شویم تا شیعیان و زنان و کودکان افغانی را نجات دهیم ...
ما باید امروز آن گونه که پیامبر بزرگوار اسلام با دولت - قبیله های اطراف و همسایه مدینه عمل کردند با طالبان تعامل کنیم :
پیامبر ص در اولین زمان استقرار در مدینه با قبیله بنو ضمره پیمان عدم تعرض بستند و با سه قبیله بنی نظیر ، بنی قینقاع و بنی قریظه چنین قراری گذاشتند:
« محمد بر بنو ضمره نخواهد تاخت، آنان نیز به وی یورش نخواهند برد، سربازان دشمن او را تقویت نکرده و کوچکترین یاری به دشمنان وی نخواهند رسانید
ای طوایف سه گانه ما می خواهیم با شما در مصالحه باشیم. بر علیه شما نباشیم و کسی که بر علیه شما فعالیت میکند را کمک نکنیم. هیچ تعرضی نسبت به هیچ یک از یاران شما نکنیم و شما هم به ما و به هیچ یک از یاران ما تعرض نکنید، تا اینکه ببینیم بالاخره سرنوشت شما و قوم شما به کجا میانجامد. رسول خدا هم درخواست آنها را پذیرفت و میان هر یک از آنها و پیامبر نوشتهای به رشته تحریر در آمد که در آن نوشته شده بود، بر علیه رسول خدا و هیچ یک از اصحابش به وسیلة زبان، سلاح، اسب و قاطر و الاغ، در پنهان و آشکار، شب یا روز، عملی انجام نپذیرد. اگر چنین کردند پس رسول خدا مجاز است خونشان را بریزد و بر علیه آنها فعالیت نماید.»
این پاراگراف ☝️☝️ تمثیل است ؛ یک وقت بی سوادی نگوید مگر طالبان مشرک یا یهودند که چنین قراری با آنها بگذاریم ...
معنی این نوشته این است که ما با طالبان یک تعامل بر اساس منافع ملی و رعایت حقوق اقوام مختلف افغانستان داشته باشیم ، نه اینکه با آنها در وهله اول خصومت را آغاز کنیم ...که خواست کمیته سه جانبه اطلاعاتی است ...
.
هرگز کمیته سه جانبه اطلاعاتی و فعالیتهائی که این 20 سال بر روی طالبان کرده اند را فراموش نکنید .....
فریب صحنه سازیهای آمریکا را نخورید .......
.
.
عزیزان مخاطب ...
حتما شما دوستان با «فرضیه» آشنا هستید ، نوشته زیر یک فرضیه است. شما بزرگواران آن را یک فرضیه جانشین نسبت به فرضیه خودتان قرار دهید.
در این فرضیه هیچ راه کاری ارائه نشده....
فرضیه:
وجود یک قوه قضائیه انقلابی ، یک مجلس اکثرا انقلابی و ارزشی و ایجاد یک دولت انقلابی توسط آیه الله رئیسی در ایران آمریکائیها را بر آن داشته تا در کنار کشور ایران گروهی را بر سرکار بیاورند که شکل و شمایل حاکمان روحانی ایران را داشته باشند، داعیه ایجاد حکومت اسلامی را داشته باشند ، با آمریکامخالف و در ستیز باشند ، احکام اسلامی را می خواهند بر جامعه حاکم کنند و اجرا نمایند (البته در شکل افراطی و غیر انسانی آن) و .....
برای غربیها این قضیه این سود را دارد که «این همانی » را در اذهان جهانیان به وجود می آورند . یعنی چه؟ یعنی این که نشان می دهند که: ای چهانیان این حکومت همان است که در ایران است ....این همان حکومت اسلامی است ....
این سناریو را آمریکائیها زمانی که در ویتنام شکست خوردند و مجبور به فرار از ویتنام شدند در همسایه ویتنام یعنی در کامبوج پیاده کردند و یک حزب ساختگی کمونیستی به نام خمر سرخ را در کامبوج بر سر کار آوردند ..... آنها با ایجاد یک حکومت کمونیستی در کامبوج طی دو سال یک میلیون و نیم نفر از کامبوجی ها را کشتند و یک تبلیغات وسیعی بر علیه کمونیزم در اذهان جهانیان به وجود آوردند ....بعد از دو سال ویتنام به کامبوج حمله کرد و به حکومت کمونیستی آمریکا ساخته خمر سرخ پایان داد.
.
آیه در خصوص تاج زاده ، حجاریان، عبدی ، آشنا و ...
و چون به ایشان گویند: ایمان آورید چنانکه دیگران ایمان آوردند؛ گویند: چگونه ایمان آوریم مانند بیخردان؟! آگاه باشید که ایشان خود بیخردند ولی نمیدانند.(13) و هنگامی که افراد باایمان را ملاقات میکنند، و میگویند: «ما ایمان آوردهایم!» (ولی) هنگامی که با شیطانهای خود خلوت میکنند، میگویند: «ما با شمائیم! ما فقط (آنها را) مسخره میکنیم!» (14) خداوند آنان را استهزا میکند؛ و آنها را در طغیانشان نگه میدارد، تا سرگردان شوند.(15) آنان کسانی هستند که «هدایت» را به «گمراهی» فروختهاند؛ و (این) تجارت آنها سودی نداده؛ و هدایت نیافتهاند. (16) آنان [= منافقان] همانند کسی هستند که آتشی افروخته (تا در بیابان تاریک، راه خود را پیدا کند)، ولی هنگامی که آتش اطراف او را روشن ساخت، خداوند (طوفانی میفرستد و) آن را خاموش میکند؛ و در تاریکیهای وحشتناکی که چشم کار نمیکند، آنها را رها میسازد.(17) آنها کران، گنگها و کورانند؛ لذا (از راه خطا) بازنمیگردند!(18) یا همچون بارانی از آسمان، که در شب تاریک همراه با رعد و برق و صاعقه (بر سر رهگذران) ببارد. آنها از ترس مرگ، انگشتانشان را در گوشهای خود میگذارند؛ تا صدای صاعقه را نشنوند. و خداوند به کافران احاطه دارد (و در قبضه قدرت او هستند).(19) (روشنائی خیره کننده) برق، نزدیک است چشمانشان را برباید. هر زمان که (برق جستن میکند، و صفحه بیابان را) برای آنها روشن میسازد، (چند گامی) در پرتو آن راه میروند؛ و چون خاموش میشود، توقف میکنند. و اگر خدا بخواهد، گوش و چشم آنها را از بین میبرد؛ چرا که خداوند بر هر چیز تواناست. (20) بقره
وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ ۗ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَٰكِنْ لَا يَعْلَمُونَ(13) وَإِذَا لَقُوا الَّذِينَ آمَنُوا قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا إِلَىٰ شَيَاطِينِهِمْ قَالُوا إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِئُونَ (14) اللَّهُ يَسْتَهْزِئُ بِهِمْ وَيَمُدُّهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ يَعْمَهُونَ(15) أُولَٰئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلَالَةَ بِالْهُدَىٰ فَمَا رَبِحَتْ تِجَارَتُهُمْ وَمَا كَانُوا مُهْتَدِينَ (16) مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لَا يُبْصِرُونَ (17) صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ (18) أَوْ كَصَيِّبٍ مِنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِمْ مِنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ ۚ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ (19) يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ ۖ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُمْ مَشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا ۚ وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (20) بقره
.
ظاهرا فرد معروفی در توئیت خود نوشته است :
بعد از انتشار ويدئوهای زندان اوين، دوستی بزرگوار و استادی ارجمند مثل بسياری افراد فيلمها را فرستاد و شايد انتظار داشت من به جای مسؤولان جواب بدهم، نوشتم: من كه خودم اون تو بوده ام، اينا برام خاطره است...
اينها نه اسلام است و نه جمهوری است و نه اسلامی، اسمش را هر چيز ديگری مي خواهيد بگذاريد!
فقط خدا می داند شب و روز چه قدر بايد جواب جوانهايی را بدهم كه از اعتقاداتشان ديگر هيچ باقی نمانده...
به خدا ديگر دارم از عمامه روی سرم هم خجالت می كشم!
**********************************
✍️احمد جهان بزرگی
برادر محترم شما اگر زمان پیامبر بزرگوار اسلام در مدینه بودی ماهی یکبار از پیامبر اسلام اظهار برائت می کردی ... و قرآن او را بافته ذهن مبارکش می دانستی ....... برای استدلال فقط یک واقعه را گوشزد می کنم:
« پس از اینکه رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) از بدر اولی بازگشت، عبدالله بن جحش را به همراه هشت نفر از مهاجرین روانه ماموریتی اطلاعاتی؛ برای اطلاع از حرکت کاروانهای قریش کردند. اما آنها در روزهای آخر ماه رجب، از ماههای حرام به کاروانی از قریش به سرکردگی عمرو بن الحضرمی حمله کردند. نهایتا عبدالله بن جحش و همراهان با اسیران و غنائم کاروان قریش به مدینه باز گشتند.این امر پیامبر را بسیار عصبانی کرد و دستهای مبارک را به آسمان بلند کردند و فرمودند من کی گفتم در ماه حرام بروید و بجنگید؟ ....منافقین هم بیکار ننشستند و به جو سازی علیه پیامبر پرداختند. عبدالله و یارانش منزوی شدند تا آنکه خداوند فرمود: «الفتنه اشد من القتل » و آنها را از انزوا نجات داد.
اگر شما در زمان پیامبر می زیستی هر ماه باید اظهار برائت می کردی ..... زمانی که پیامبر با بنی قریظه برخورد سختی کردند ....و ششصد نفر از آنها کشته شدند. زمانی که درختان بنی نظیر را آتش زدند ..... زمانی که دستور غتل 8 نفر را در عملیات ویزه دادند ..... زمانی که یکی از یارانشان فردی را کشت به توهم این که شهادتینی که گفته از ته دل نبوده ..... و غیرو .....
کار عوامل اوین شبیه قتل است ، (که البته صد بار آن را محکوم می کنیم ) اما کار تو فتنه گری است...
.
روز عمل به وعده ها
مجیدملکخواه:
✳️ تبریک به دکتر محسن رضایی
👌بالاخره توانستند پابه نهادریاست جمهوری بگذارند .
ان شاءالله ایشان وعده هایی را که در
مصاحبه ها به مردم قول دادند فراموش
نکنند . ریاست جمهوری هوشمندانه به آقای رضایی در معاونت اقتصادی فرصت خوبی دادند .
🔸 ازجمله وعده هایی که دادندوان شاءالله عملی خواهند کرد :
- کسانی را که باعث پیش آمدن وضعیت اقتصادی فعلی شدند با مدرک برای محاکمه به قوه قضاییه بسپارند .
- تحول بازاربورس کشور و پس گرفتن
پول هایی که از جیب مردم دزدیدند .
- تعدیل یارانه ها و افزایش ده برابری یارانه نقدی
- برقراری حقوق برای بانوان خانه دار
🔹 با آرزوی موفقیت برای دکتر رضایی
✏️ مجیدملکخواه
چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰
✌ 🌹 🍃
.
یعنی نماینده های مجلس می دانستندو به این فرد رأی دادند؟
وزیر بهداشت گفت: به زودی برخی از خدمات مانند سفر با هواپیما، قطار، اتوبوس و خدمات بانکی با کارت واکسن انجام می شود.
✍احمد جهان بزرگی
بدون تصویب مجلس نمی شود .
برو بده مجلس تصویب کنه
.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
در برخی گروهها وکانالها هنوز این کلیپ را می گذارند و می گویند:
🔴به به چه بی سوادی رئیس جمهور شده براش رو کاغذ نوشتن تدبیر مدون ‼️میخونه تدبیر ومودون‼️😮😬🥵😂😂😂😂 خنده من از گریه غم انگیز تر است 😥😱😞
---------------------------------------------
✍جهان بزرگی احمد:
.
هرکس این کلیپ رو گذاشت و ایراد گرفت ، به او بگوئید : ای عوام کالانعام ، مدن جمع مدينه است و به معناي شهرها و تدبير يعني سياست و اداره شهرها
يعني آقاي وحيدي در اداره و سياست ورزي شهرها توانمند است...
همينقدر در همه چیز بی سواد هستید.
.