13.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
حالا که سکوت نکردی و چند ساله داری چرت و پرت میگی !!
______________________________________________________
اما .............. دوستان سلام
حرفهای خوب این فرد ، حرفهای ما است ....
باید با زدن اکثر این حرفهائی که این فرد در اینجا می زند ، حربه را از دستش بگیریم
این حرفها را ما باید بزنیم نه این فرد منحرف که سرویسها روش سوارند
.
.
طرح فریب صهیونیستها
سابقه :
یک هفته قبل از کشته شدن رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان در یک حادثه تروریستی ، طراحان ، او را تحریک کردند تا برعلیه حضور نیروهای سوری در لبنان موضعگیری منفی کند. این قضیه طرح فریب صهیونیستها و غربیها برای بیرون راندن سی هزار نیروی سوریه از جنوب لبنان بود که زمینه اشغال جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی فراهم شود ، که شد و به دنبال آن چه جنایتهائی رقم خورد که نباید می شد.
طرح احتمالی جدید :
الهام علیف رئیس جمهور جمهوری باکو، چند روزی است که به لجن پراکنی علیه ج.ا.ایران می پردلزد و به گونه ای پا را از حد فراتر گذاشته ، که سابقه اینچنینی نداشته است. به نظر می رسد که شایدطر ح فریبی توسط صهیونیستها در جریان باشد که الهام را بکشند و به خاطر این تنشهای لفظی بین ایران و باکو، قتل وی رابرنامه ای از طرف ایران جلوه دهند و در این میان فتنه ای رقم بخورد که آینده آن چندان خوشایند نباشد.
توصیه : با یک کار گسترده اطلاعاتی می توان الهام را از این توطئه با خبر کرد و از آن نتیجه مطلوب گرفت.
✍️ احمد جهان بزرگی
✍️احمد جهان بزرگی
خودسری فرماندار فیروزآباد و خبری که هنوز صحتش مشخص نبوده است:
🔹 شیوه حکومتی امام علی ع همواره این بود که از اشتباهات، خطاها، خیانت ها و سوءاستفاده های زیر مجموعه برائت می جستند ..... اصحاب آن حضرت نیز با انتشار این نوع از برائت ها سعی می کردند تا خطاهای زیر مجموعه به پای رهبرجامعه نوشته نشود....
🔹🔹امام علی ع زمانی که استاندار آفیروزآباد از دستورات رهبر جامعه سرپیچی نمود و دست به کارهای خودسرانه زد خطاب به وی نوشتند :
🌱"از توبه من خبر رسیده است،
اگر چنان کرده باشی ، خدای خود را به خشم آورده باشی و امام خویش را نافرمانی کرده . تو غنیمت مسلمانان را که نیزه ها و اسب هایشان گرد آورده و ریخته شدن خون هایشان فراهم کرده را بین عربهایی که خویشاوندان تواند و تو را گزیده اند، پخش می کنی! به خدایی که دانه را کفیده و جاندار را آفریده ، اگر این سخن راست باشد ، نزد من رتبت خود را فرود آورده باشی و میزان خویش را سبک کرده. پس حق پروردگارت را خوار مکن و دنیای خود را به نابودی دینت ، آباد مگردان که از جمله زیانکاران باشی."
📚نهج البلاغه،ترجمه سیدجعفرشهیدی،نامه 43،ص315-316
______________________________________________________________
🌸امروز مقام معظم رهبری این کار را بر عهده من و شما گذاشته اند که حساب زیرمجموعه ها را از رهبری جدا کنیم و مردم را در جریان قرار دهیم و «تبیین » کنیم............ و چون ترکش دارد ، اسم آن را «جهاد» گذاشتند.
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
احسنت بر آقای رئیسی
این نوع سرزدن ها ، به جای نشستن در خانه و پای بازیهای کودکانه ..... ، از جانب مسئول بلندپایه
زیبنده حکومت اسلامی است.
حداقل افراد پیش خود نمیگویند : آیا مسئولین درد ما را می دانند؟
.
.
ارواح انسانهای بهشتی در برزخ ،وقتی خبردار می شوند که فردی فوت شده ، منتظرش می مانند .... وقتی از او خبری نشد ، به هم می گویند:
سقوط کرد..... سقوط کرد
____________________ و
امروزه روز ، ما باید به یکدیگر بگوئیم:
احمدی نژاد ، سقوط کرد .... سقوط کرد ...
✍احمد جهان بزرگی
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.به بهانه ازدیاد معاشرتهای پزشکی اخیر
🌱اخلاق سیاسی _ اجتماعی
🌸 معاشرت (حریم حرمت نامحرم)[قسمت اول]
🔹معاشرت مردان و زنان با یکدیگر از شرایطی برخودار است که حتما باید رعایت گردند تا جامعه اسلامی به یک الگوی ایده آل برای سایر ملت ها تبدیل شود. بر این اساس بحث در این مورد را دردو حوزه مورد بررسی قرار می دهیم: 1- گفتگو 2- نگاه کردن و لمس نمودن
🔹🔹1. گفتگو
🌱شنیدن صدای زن نامحرم مادامی که در آن تلذذ و ریبه باشد حرام است و بالعکس و این حکمی است که شیخ انصاری در مورد آن ادعای اجماع می کند وامام خمینی نیز آن را قبول دارند و اضافه می کنند که " برای زن نیز جایز است که صدای خود را به مردان بیگانه بشنواند در صورتی که ترس از فتنه نباشد اگر چه احوط درغیر مقام ضرورت ترک آن است و عده ای شنیدن و شنواندن را حرام دانسته اند و این قول مورد قبول نیست البته بر زن حرام است که با مردان با کیفیت هیجان انگیز و نازک نمودن گفتار ونرم نمودن سخن و زیبا کردن صدا صحبت کند " . البته این قسمت آخرفحوای فتاوای بسیاری ازفقهاء متقدم است که مطلق شنیدن وشنواندن صدای نامحرم را حرام می دانستند.
.🔹
.
بیت المال را حاتم بخشی می کنند
تعللهائی که می گوئیم نباید بشود این ها است
.
هدایت شده از 💧نیلوفر ابی💧
اعتراض کارکنان کتابخانه ملی به اعطای هدایای نفیس به فائزه هاشمی
🔹جمعی از کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در اعتراض به نحوه مدیریت اشرف بروجردی، رئیس کنونی سازمان تجمع کردند و به رئیسجمهور نامه نوشتند.
🔹در بخشی از نامه آمده که: عدم شفافیت در قراردادهای منعقد شده سازمان باعث ناپدید شدن ۲۴ میلیارد درآمد اوراق امحایی، دعوت زنان اصلاحطلب همچون فائزه هاشمی، معصومه ابتکار، شهیندخت ملاوردی و … به سازمان و اعطای بیدلیل هدایای نفیس به آنان از محل بودجه و درآمدهای سازمان و صرف هزینه جهت تبلیغات انتخاباتی برای همتی شده است.
🔹اخیراً پرداخت پاداشهای آنچنانی به برخی اشخاص خاص بابت کار نامعلوم همه و همه در حالی صورت گرفته که ریاست سازمان به مکاتبات اعتراضآمیز کارکنان به این همه تخلفات توجهی نکرده و حتی اعلام کردند که سازمان بودجهای ندارد.
2. نگاه کردن ولمس نمودن
ائمه معصومین می فرمودند:هيچ كس از زنا مصون نيست و هر كس از آن بهرهاى دارد. زناى چشم نگاه كردن و زناى دهان بوسيدن و زناى دست لمس كردن است، در اين جا دامن مىخواهد راست بگويد و يا دروغ (به مرحله عمل جنسی برسد یا نه).
در عرف گفتاری بسیاری از افراد جوامع گذشته و حال، " دیدن " با " نگاه کردن " و " تماس اتفاقی " با "لمس کردن " تفاوت می کند. زیرا دیدن " نامحرمان " و تماس اتفاقی با آنها غیر اختیاری است، بنابراین گناهی بر آن مترتب نیست اگر چه از آن لذتی ناخواسته حاصل شود. این مطالب از عبارات فقهاء عظام و روایات معصومین ع بدست می آید که به آنها خواهیم پرداخت.
دیدن اختیاری اما، که به" نگاه کردن " تعبیر می شود و تماس اختیاری که به آن" لمس کردن " می گویند را می توان در سه موقعیت مورد بررسی قرار داد: الف: در شرایط عادی ب: در شرایط استثناء ج: در شرایطی که بازگشت به مسائل سیاسی، امنیتی و اجتماعی داشته باشد.
الف) در شرایط عادی
در چنین شرایطی هرگونه نگاه به نامحرمان و لمس کردن آنها به عنوان حکم اولیه حرام است. خداوند در قرآن می فرماید: " قل للمؤمنين يغضوا من أبصارهم ويحفظوا فروجهم ذلك أزكى لهم إن الله خبير بما يصنعون " (به مؤمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگيرند، و پاکدامن باشند. اين براى آنان پاكيزهتر است. خداوند از آنچه انجام مىدهيد آگاه است) پس به طریق اولی لمس کردن که لذت بیشتری دارد باید مورد پرهیز قرار گیرد.
ازفقهاء عظام شیعه شیخ طوسی ،محقق حلی ، شهید ثانی نگاه مرد نامحرم به آنچه زن نامحرم باید بپوشاند (تمام بدن غیر از صورت و دو دست) را حرام می دانند و نگاه به آنچه پوشیدن آن لازم نیست (صورت و دو دست) را مکروه می دانند. محقق حلی، نگاه اول راجایزو تکرار آن را حرام می داند وشهید ثانی در این مورد با او موافق است وهردو اضافه می کنند که همین حکم در مورد نگاه زنان به مردان هم ساری و جاری است.
اما ابن ادریس حلی ، علامه حلی نگاه مرد نامحرم به بدن زن نامحرم حتی وجه و کفین، در شرایط عادی، را حرام می دانند وصورت ودستها را درحاجتها و ضرورتها مطرح می کنند. امام خمینی می گویند:
1- اختلافی نیست در این که جایز نیست نگاه کردن مرد به مو و سایر بدن زن نامحرم (غیر ازصورت و دستها که بعدا می آید)، حتی اگر با قصد لذت نباشد و یا حتی اگر احتمال گناه نباشد.
2- همچنین جایز نیست نگاه کردن به دست و صورت زن نامحرم همراه با قصد لذت و یا احتمال افتادن به گناه.
3- اما نگاه کردن به صورت و دستهای زن نامحرم بدون قصد لذت و بدون احتمال افتادن به گناه، بین فقهاء اختلافی است: مطلقا جایز است، مطلقا حرام است، نگاه اول جایز و نگاه بعدی حرام است. اما احتیاط در حرمت است.[بعدها درجواب استفتاء فرمودند : با نبود مفسده اشکال ندارد؛ ولی اگر مفسده داشته باشد باید اجتناب شود].
آیه الله مظاهری می گویند: " نگاه مرد به بدن زن نامحرم - جز صورت و دو دست تا نرسیده به مچ - گرچه شهوت انگیز نباشد، حرام است، و نگاه به صورت و دستها تا نرسیده به مچ، اگر شهوت انگیز یا مفسده انگیز باشد حرام است. و اگر هیچ یک از این موارد نباشد، گرچه حرام نیست ولی ترک آن مگر به اندازه ضرورت، بسیار شایسته است ".
هر یک از فقهاء فوق که نگاه کردن را حرام می دانند لمس کردن نامحرم را نیزحرام می دانند حتی آنهائی که نگاه به وجه وکفین را جایز می دانند لمس آنها را حرام می دانند. صاحب جواهردر این مورد ادعای اجماع می کند و امام خمینی نیز همین فتوا را قبول دارد.
.به بهانه ازدیاد معاشرتهای پزشکی اخیر
🌱اخلاق سیاسی _ اجتماعی
✍️جهان بزرگی
🌸 معاشرت (حریم حرمت نامحرم)[قسمت دوم]
🔹🔹2. نگاه کردن ولمس نمودن
ائمه معصومین می فرمودند:هيچ كس از زنا مصون نيست و هر كس از آن بهرهاى دارد. زناى چشم نگاه كردن و زناى دهان بوسيدن و زناى دست لمس كردن است، در اين جا دامن مىخواهد راست بگويد و يا دروغ (به مرحله عمل جنسی برسد یا نه).
در عرف گفتاری بسیاری از افراد جوامع گذشته و حال، " دیدن " با " نگاه کردن " و " تماس اتفاقی " با "لمس کردن " تفاوت می کند. زیرا دیدن " نامحرمان " و تماس اتفاقی با آنها غیر اختیاری است، بنابراین گناهی بر آن مترتب نیست اگر چه از آن لذتی ناخواسته حاصل شود. این مطالب از عبارات فقهاء عظام و روایات معصومین ع بدست می آید که به آنها خواهیم پرداخت.
دیدن اختیاری اما، که به" نگاه کردن " تعبیر می شود و تماس اختیاری که به آن" لمس کردن " می گویند را می توان در سه موقعیت مورد بررسی قرار داد: الف: در شرایط عادی ب: در شرایط استثناء ج: در شرایطی که بازگشت به مسائل سیاسی، امنیتی و اجتماعی داشته باشد.
الف) در شرایط عادی
در چنین شرایطی هرگونه نگاه به نامحرمان و لمس کردن آنها به عنوان حکم اولیه حرام است(با استثناء بسیار ناچیز) .
خداوند در قرآن می فرماید: " قل للمؤمنين يغضوا من أبصارهم ويحفظوا فروجهم ذلك أزكى لهم إن الله خبير بما يصنعون " (به مؤمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگيرند، و پاکدامن باشند. اين براى آنان پاكيزهتر است. خداوند از آنچه انجام مىدهيد آگاه است) پس به طریق اولی لمس کردن که لذت بیشتری دارد باید مورد پرهیز قرار گیرد.
..به بهانه ازدیاد معاشرتهای پزشکی اخیر
🌱اخلاق سیاسی _ اجتماعی
🌸 معاشرت (حریم حرمت نامحرم)[قسمت سوم]
ازفقهاء عظام شیعه شیخ طوسی ،محقق حلی ، شهید ثانی نگاه مرد نامحرم به آنچه زن نامحرم باید بپوشاند (تمام بدن غیر از صورت و دو دست) را حرام می دانند و نگاه به آنچه پوشیدن آن لازم نیست (صورت و دو دست) را مکروه می دانند. محقق حلی، نگاه اول راجایزو تکرار آن را حرام می داند وشهید ثانی در این مورد با او موافق است وهردو اضافه می کنند که همین حکم در مورد نگاه زنان به مردان هم ساری و جاری است.
اما ابن ادریس حلی ، علامه حلی نگاه مرد نامحرم به بدن زن نامحرم حتی وجه و کفین، در شرایط عادی، را حرام می دانند وصورت ودستها را درحاجتها و ضرورتها مطرح می کنند. امام خمینی می گویند:
1- اختلافی نیست در این که جایز نیست نگاه کردن مرد به مو و سایر بدن زن نامحرم (غیر ازصورت و دستها که بعدا می آید)، حتی اگر با قصد لذت نباشد و یا حتی اگر احتمال گناه نباشد.
2- همچنین جایز نیست نگاه کردن به دست و صورت زن نامحرم همراه با قصد لذت و یا احتمال افتادن به گناه.
3- اما نگاه کردن به صورت و دستهای زن نامحرم بدون قصد لذت و بدون احتمال افتادن به گناه، بین فقهاء اختلافی است: مطلقا جایز است، مطلقا حرام است، نگاه اول جایز و نگاه بعدی حرام است. اما احتیاط در حرمت است.[بعدها درجواب استفتاء فرمودند : با نبود مفسده اشکال ندارد؛ ولی اگر مفسده داشته باشد باید اجتناب شود].
آیه الله مظاهری می گویند: " نگاه مرد به بدن زن نامحرم - جز صورت و دو دست تا نرسیده به مچ - گرچه شهوت انگیز نباشد، حرام است، و نگاه به صورت و دستها تا نرسیده به مچ، اگر شهوت انگیز یا مفسده انگیز باشد حرام است. و اگر هیچ یک از این موارد نباشد، گرچه حرام نیست ولی ترک آن مگر به اندازه ضرورت، بسیار شایسته است ".
هر یک از فقهاء فوق که نگاه کردن را حرام می دانند لمس کردن نامحرم را نیزحرام می دانند حتی آنهائی که نگاه به وجه وکفین را جایز می دانند لمس آنها را حرام می دانند. صاحب جواهردر این مورد ادعای اجماع می کند و امام خمینی نیز همین فتوا را قبول دارد.
.