.
پایان ِ روزنامه جوان
متأسفانه روزنامه جوان که روزی روزنامه مورد قبول جریان حزب الله بود از سر انتخابات به روزنامه قالیباف تبدیل شده است و آن وزین بودن سابق را دارد از دست میدهد.
بنده به دوستان این روزنامه تو صیه می کنم از سمت ِ صحیح ِ انقلاب خارج نشوید.
👇👇
قالیباف حقیقتاً در چند ماه اخیر رفتار یک مقام ارشد تراز حکومتی در نظام جمهوری اسلامی را بهخوبی به نمایش گذاشته است. در انتخابات از بقیه نامزدها بهتر و مسلطتر بود. تا آنجا که بحق درباره او نوشتند که جریان اصولگرایی ناتوان بود که بهترین مدیر اجرایی خود را رئیسجمهور کند، اما طرف مقابل با کسی که نه خود و نه حامیانش چنین ادعایی درباره او نداشتند، چنین کرد. اما رفتار پساانتخاباتی قالیباف هم یک الگوی تحسینبرانگیز بود. در مواجهه با شکست و در مواجهه با رقیب پیروز، آنچنان کرد که در خاطرهها بماند. این البته ظاهر کار است و ما نیز با همین ظاهر، کار داریم و به فضای نیتخوانیها وارد نمیشویم که میدانیم نیتها نیز مثبت بوده است که به چنین ظهوری رسیده است.
جوان
.
🔻فرهنگ در تصرّف بوروکراتهای محافظهکار:
لیبرالیسمِ تعدیلشده
🖊مهدی جمشیدی
۱. بهیقین، فرهنگ از آنچنان فضیلت و اهمّیّتی برخوردار است که نباید دربارۀ آن، کمترین تعارف و تساهلی را روا داشت و قضاوتها را آغشته به ملاحظهها و محافظهکاریها کرد. برایناساس، باید دربارۀ آقای سیدعباس صالحی که بهعنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده است، صریح و بیپرده سخن گفت و تقدیر فرهنگ را فدای کارگزاران فرهنگی نکرد. در تجربۀ فرهنگی ایشان در مقام وزیر، اثری از تحوّل و کارهای بنیادین به چشم نمیخورد؛ ایشان به دلیل طبع محافظهکار، قدرت ایجاد چرخش فرهنگی را ندارد و نمیتواند بیش از تغییرهای جزئی و موردی، کاری را به انجام برساند. وی یک شخصیّت مؤثّر و مولّد فرهنگی نبوده و در کارنامهاش، خبری از تحرّک و پویایی ملموس نیست؛ در چهارچوب الزامهای دیوانسالارانه، قدری جابجایی ایجاد خواهد کرد و نوعی لیبرالیسمِ رقیق را پدید خواهد آورد. ذوق و خلّاقیّت فرهنگی ندارد و نمیتواند در قامت یک متفکّر فرهنگی، ظاهر بشود و اندیشهپردازی نماید. حضورش به معنی میداندادن به نیروهای بینابینی خواهد بود که به صورت تدریجی، رو به سوی لیبرالیسمِ ملایم دارند و میخواهند بیهزینه و خاموش، از اصالتهای انقلابی عبور کنند. بنابراین، او نه کنشگر فرهنگی است، نه متفکّر فرهنگی، و نه حتّی یک کارگزار فرهنگیِ تحوّلزا. در دورههایی که وی در قدرت بوده، هیچ اتّفاق جدّیای رخ نداده و زینپس هم رخ نخواهد داد. او گزینهای بینابینی و حد وسط است که رأیآور است و حسّاسیّت ایجاد نمیکند، اما اقدام آنچنانی نیز انجام نخواهد داد؛ در جهت غایات انقلابی که روشن است حرکتی صورت نخواهد گرفت، ولی در جهت غایات لیبرالی نیز به دلیل شیب ملایم و گامبهگام وی، مخالفتها را بر نخواهد انگیخت. میتوان گفت او کمضرر است؛ نهایت تعبیری که به نظرم میتواند هویّت وی را نمایان سازد، چیزی بیش از این نیست.
۲. متنی که ایشان به عنوان برنامۀ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس ارائه کرده، گفتههای بند پیشین را اثبات میکند. در این متن، کلّیّاتی مبهم و اجمالی که دهها تفسیر برمیدارند، نگاشته شدهاند که هیچیک، ماهیّت برنامهای ندارند، اما هزینهساز و مخالفتتراش نیز نیستند. هر کسی میتواند در چهارچوب ذهنیّت خویش، روایت و خوانشی از این متن داشته باشد که چهبسا با آنچه که ایشان در نظر دارد، فاصلۀ فراوان داشته باشد. در این متن، سخنی از مسألهها و دغدغههای فرهنگی به میان نیامده و گویا نویسنده، در یک جهانِ فرهنگیِ آرام و بیمسأله زندگی میکند که همهچیز، بهسامان و بر مدار است. دردها و مرضهای فرهنگی، به فراموشی سپرده شدهاند و تعدادی تکالیف بهشدّت تکراری و کلیشهای برای تدبیر فرهنگ برشمرده شدهاند که مخالف و معارضی ندارند. هر دولتی که بر سر کار بیاید، بیشوکم، همین سخنان را خواهد گفت؛ یعنی این نوشتۀ فرهنگی، هویّت خاص ندارد و نشان نمیدهد که از درون چه گفتمانی برخاسته است. یک نیروی اداریِ فرهنگی در وزارت ارشاد، میتواند بر اساس نوشتههای فراوانی از این دست و با قدری افزودن و کاستن، به چنین متنی دست یابد. در این متن، نه رگۀ سیاسی، مشهود است و نه رگۀ فلسفی. این متن، همهجایی و بیمکان است و زیست ژلهای را برگزیده تا دچار تنش و تلاطم با دیگران نشود و از میدان مواجهه، جان سالم به در ببرد. هدفش، ماندن است و نه حتّی جذابیّت؛ چشمنواز و دلربا نیست و با مفاهیم فرهنگیِ فاخر، مخاطب را قانع نمیسازد.
۳. برنامۀ حکیمانه، از مسأله آغاز میشود و متناظر با آن، علاجها و طرحها را بیان میکند. نقطۀ آغاز، شناساییِ وضع کنونی از لحاظ امکانها و محدودیّتهاست؛ باید دید که حالوهوای فرهنگ، چگونه است و جهان فرهنگیِ ما در محاصرۀ چه امراضی قرار گرفته است. برنامهای که واقعی و غیرنمایشی باشد، نشان میدهد که در نسبت با چه درد و زخمی، متولّد شده است و چه درک و فهمی از وضع هویّتی دارد. اولویّتها و ترجیحها، در اینجاست که معنا مییابند. در غیر این صورت، مشخص نخواهد شد که تجویزها و توصیهها، چه خاستگاهی دارند و در امتداد چه روندی، صورتبندی شدهاند. گاهی نیز خُردهمسألهها یا نامسألهها، به عنوان مسأله مطرح میشوند. این همان آفت بزرگی است که برنامۀ وزیر پیشنهادی به آن مبتلاست. در این برنامه، تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگی و جنگ شناختی و بازسازی انقلابیِ ساختارِ فرهنگی و تبیین و ... حضور ندارند و برنامه، خود را در موقعیّت چالش و نزاع، تصوّر نکرده است. طبع محافظهکار، روایت محافظهکار میسازد و تعارضها و تضادها را نمیبیند و آرایش جنگی به ساختارهای فرهنگی نمیدهد. عهد فروبستگی و انقباض، در پیش است.
✍ م .د
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجتالاسلام راجی
آقای عبدالناصر همتی
بعنوان وزیر اقتصاد
به مجلس معرفی شده
با تفکر و زندگی
اشرافی آقای عبدالناصر همتی
آشنا شوید
.
افراد قبل از جنگ جمل به امام علی ع می گفتند مگر پیامبر از طلحه و زبیر آن همه تعریف نداشتند؟ مگر آنها را طلخه الخیر و سیف الاسلام ننامیدند؟
حضرت فرمودند:
مشکل شما این است که «حق» را با افراد می سنجید. در صورتیکه باید افراد را با «حق» بسنجید.
دنبال حق و حقیقت باشیم تا انقلاب نجات یابد.
.
.
این پزشکیانی که من می بینم ،
یا خیلی فریبکار و آب زیر کاه هست ،
یا در حد و اندازه آن خرس ِ داستان ِ خاله خرسه.
و شق سومی متصور نیست.
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رای به کابینه دکتر پزشکیان یا رای به کابینه رهبر انقلاب؟!
🔹از آقای پزشکیان برای عمل به وعده و معرفی کابینه وفاق ملی و فراجناحی ممنونیم. اما در عین حال، این نوع ادبیات ایشان و هزینه کردن از رهبری اصلا شایسته نبود.
🔹ایشان با نام بردن از وزرای متعدد، مدعی شدند که خود آقا فرمودهاند که اینها وزیر شوند! در حالی که همه میدانند که آقا وارد جزییات به این نحو نمیشوند و نهایتا ممکن است با معرفی این افراد به مجلس جهت تصمیم گیری توسط مجلس موافقت کرده باشند و نه آنکه فرموده باشند که همین افراد وزیر شوند!
🔹اساسا زمانی که آقای پزشکیان برای مشورت خدمت آقا رسیدهاند قبل از تهیه برنامه توسط وزرا بوده و در چنین حالتی، چطور ممکن است که آقا بدون آنکه برنامه وزرا را دیده باشند با وزارت تک تک آنها موافقت کرده باشند؟!
🔹آقای پزشکیان جوری در مجلس صحبت کردند که گویی مخالفت با وزرای پیشنهادی، به معنای مخالفت با رهبری است و همین هزینه کردن از آقا سبب شد که برخی همکاران بنده که فاقد دقت لازم بودند به اشتباه بیفتند و نتیجه این شد که کل کابینه (اعم از ضعیف و قوی، شایسته و ناشایسته) رای آورد.
بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی
.
.
با این گفته پزشکیان از این پس همه نقاط ضعف رو پای رهبری می نویسند.
سخنگویان خود خوانده دفتر رهبری حرفی ندارند؟
.
⭕️ انتساب کذب به رهبری !
🔺جناب آقای پزشکیان ، در روز چهارشنبه 31 مرداد 1403 ، طی سخنانی خلاف واقع در مجلس شورای اسلامی ، به گونه ای وانمود کرد که گویا مقام معظم رهبری تمام وزرای پیشنهادی را تأیید کرده و همه وزرا با تأیید ایشان معرفی شده اند .
🔺ایشان با این ادعای خلاف واقع ، موفق شد برای همه وزرا رأی اعتماد بگیرد .
🔺این انتساب کذب ، تا کنون در هیچ یک از دولت های قبلی سابقه نداشته و هیچ رئیس جمهوری تا کنون چنین ادعای کذبی را مطرح نکرده بود .
🔺آیا مقام معظم رهبری ، برخی افراد را که نقش بارزی در فتنه خائنانه 88 ـ که آن را خط قرمز نظام خوانده بودند ـ تأیید کرده اند ؟!
آیا ایشان از برخی افراد که آشوب ها و اغتشاشات خائنانه 1401 را تأیید کرده بودند ، حمایت کرده اند ؟! این ادعا کاملاً کذب و خلاف واقع است .
🔺آیا مقام معظم رهبری ، برخی افراد که متهم پرونده مفاسد اقتصادی هستند را تأیید کرده اند ؟!
این تهمتی ناجوانمردانه به رهبری نظام است .
🔺این رفتار آقای پزشکیان نشان داد که ایشان برای دستیابی به اهداف خود ، حاضر است حتی به رهبری نظام نیز نسبت های خلاف واقع بدهد .
🔺البته جای خوشوقتی است که بدانیم در همین مجلس ، حدود 120 نماینده بودند که فریب این جوسازی ها و ادعاهای خلاف واقع را نخوردند .
🔺جناب آقای پزشکیان ! این رسم جوانمردی نیست که برخی انتخاب های ناصواب خود را به نام رهبری هزینه کنید که دور روز دیگر اگر این افراد مرتکب هر خبط و خطایی شدند ، همه به نام رهبری تمام شود .
🔺بی جهت نبود در اولین روز ورود به دفتر ریاست جمهوری ، هنگامی که به قرآن تفأل زدید ، آیه 38 سوره مبارکه اعراف آمد و شما از دیدن آن آیه به شدت نگران شدید .
به نظر می رسد این مسیری است که خود انتخاب کرده اید .
🔺جناب آقای پزشکیان ! این شروع خوبی نبود .
@kamranghazanfari
.
هر چه زحمت کشیدیم نظام را قانونمند نشان دهیم و مبتنی بر مردم سالاری ، پزشکیان به باد داد.
از امشب معاندین دست می گیرند.
.
.
از هفته آینده «غر زدنها» شروع خواهد شد. اولین سؤال شما از غرزننده این باشد : به کی رأی دادی؟ اگه گفت پزشکیان . بگید «غر نزن قر بده».
.
🟡سال ۹۴ در مجلس که با قاطعیت آرا برجام تصویب شد
اصغر زارعی گریه کرد ، زاکانی و کوچک زاده هرکاری کردند که مخالفت خودشون را نشان دهند و تندرو خطاب شدند.
رسایی دست نوشته ، نوشت و برای ثبت در تاریخ جلو دوربین گرفت
بعد که برجام تصویب شد ، همه تبریک گفتند و گفتند تصمیم نظام بوده و با هماهنگی رهبری بوده است
پ ن :آخرشم که گندش در اومد گفتن تقصیر رهبریه ، رهبر برجام رو قبول کرد
دقیقا همین روزها که الان دارید در مورد دولت پزشکیان تو مجلس می بینید
آدم باورش نمی شه ، اینقدر زود همه چی تکرار بشه
مثل همیشه گذر زمان نشون می ده حرف کی درسته
بگذریم تا به وقتش.
__________________________«««««
توجه: با کسی عقد اخوت نبسته ایم. تا زمانی که حرف حق می زند با او همراه هستیم.
جهان بزرگی
.
🖌حجت الاسلام دکتر نبویان منتخب اول مردم تهران ونایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد رای اعتماد وزرای دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی:👇👇👇👇
۱. به چند وزیر پیشنهادی که در سوابقشان،فتنه گری علیه مردم و نظام بوده است، رای مخالف دادم
۲.گرچه برخی وزرای پیشنهادی که سابقه فتنه گری داشتند، در روزهای اخیر به مراکز امنیتی کشور تعهد دادند که دست از فتنه گری وتقابل با مردم ونظام در حوادث بردارند اما در جریان باشند که نیروهای انقلابی رفتارهای انها را رصد خواهد کرد
۳.نمایندگان مجلس آزمون سختی را در مقابل چشمان تیزبین مردم عزیز ایران، پس دادند
۴. شاید در کمتر دوره ای کل کابینه رای آورده باشند، مثلاً مجلس به همه وزرای پیشنهادی شهید رئیسی رای نداده است
۵. سراغ ندارم هیچ رئیسجمهوری برای پیشبرد کارهایش، تا این اندازه از رهبری هزینه کرده باشد
۶. مردم عزیز باید توجه کنند که ناتوانی وزرای دولت آقای پزشکیان نباید به پای نهج البلاغه یا رهبری نوشته شود
۷. با رای اعتماد مجلس به همه وزرای پیشنهادی، بهانه همیشگی این طیف که «نمی گذارند کار کنیم» از بین رفته است
۸. مردم به وظیفه خود عمل کردند و به آقای پزشکیان رای دادند، مجلس نیز با همراهی بیش از حد متعارف، وظیفه خود را عمل کرده است، حالا نوبت دولت پزشکیان است تا با این پشتوانه ها صرفا به فکر خدمت به مردم باشد، و از حاشیهها بپرهیزد.
نبویان نماینده تهران
.
.
✍ سردار اصلانی /دانشگاه اصفهان
سلام،مجلس نشون داد که راهبردهاش خیلی غیر کارشناسی ،ضعیف و احساسی است!!!!!!امدیریت مجلس هم مبتنی بر آراء نمايندگان نیست و یک نفره مدیریت می شود!!!!!
.
🔻نقلیّاتِ رأیساز و شبههتراش:
استفادهی ابزاری از رهبر انقلاب
🖊مهدی جمشیدی
۱. رهبر انقلاب در طول دهههای گذشته، بارها تصریح کردهاند که بنای ورود در امور اجرایی را ندارند و ولایت فقیه، به معنی «هدایت کلّی انقلاب» است و نه به معنی حضور در جزئیّات. رهبر انقلاب به دلیل «مطلقهبودنِ» ولایت فقیه، از حق مداخله برخودار است و میتواند در همهی امور حضور یابد و نباید تصوّر کرد که اختیارهای ولیّفقیه، محدود به مواردی است که در اصل صدوده قانون اساسی آمده است، اما مسأله این است که رهبر انقلاب میخواهد قانون و کارگزاران، تعیینکننده باشند و ساختار سیاسی، وابسته به شخص نباشد و بتواند به صورت طبیعی و روندی، به حرکتش ادامه بدهد. از طرف دیگر، بر اساس نظریهی «مردمسالاری دینی»، برخی از انتخابها و تصمیمها به مردم واگذار شده و رهبر انقلاب در این قلمرو، به نظر مردم احترام میگذارد و به تعبیر خودشان، از نظر مردم، «پیروی» میکند. ایشان نمیخواهد بخشهای مختلف حاکمیّت، بیاختیار و بیاراده باشند و همهچیز، از یک شخص برخیزد و مردم نیز از اثرگذاری واقعی، برکنار بمانند. ولیّفقیه میخواهد هم حاکمان و هم مردمان، رشد سیاسی بیابند و این از مسیر تجربه و نظرورزی و مسئولیّت و اختیار، ممکن است. این نظامِ سلطنت است که شاه، به جای همه فکر میکند و تصمیم میگیرد و برای هر امری باید به سراغ شاه رفت. ولایت فقیه، صورتِ دینیِ سلطنت نیست و استبداد آشکار و پنهان، هرگز با ولایت فقیه جمع نمیشود.
۲. ارجاعات متعدّد و صریح رئیسجمهور به رهبر انقلاب در جلسهی رأی اعتماد، توانست بسیاری از نمایندگان را منفعل سازد و در نهایت، همهی وزرای پیشنهادی رأی آوردند؛ چنانکه متأسفانه حتی وزیر خارجهی پیشنهادی نیز خودش را به رهبر انقلاب ارجاع داد و مخالفت با خودش را به معنی ناولایی بودن مجلس تفسیر کرد. من از جلسهی خصوصیِ رهبر انقلاب با رئیسجمهور، اطلاعی ندارم، اما میدانم سنّت و سیرهی رهبر انقلاب، هیچگاه مبتنی بر «فضاسازی» در برابر اختیارهای قانونیِ مجلس نبوده و ایشان نخواسته با بیان نظراتش، مسیر و مدار انتخاب واقعی و تصمیم مستقل را تغییر بدهد؛ اما کسانی همواره کوشیدهاند با بیان «نقلیّات» و «شنیدهها» از ایشان، به تصمیمگیریهایی که در مدار رایج قانونی هستند، جهت بدهند و به نام «ارادهی رهبر انقلاب»، ارادهی خودشان را حاکم کنند. دراینحال، روشن است که رهبر انقلاب، هزینهی گرایشها و سلایق سیاسی میشوند و اگر حاصل این تصمیمها ناصواب باشد، ایشان نیز در افکار عمومی، «شریک» و «سهیم» شمرده خواهند شد. از این گذشته، اثرگذاری نقلیّات از رهبر انقلاب بر مجلس در جایی که امور، مطابق قانون در حال انجام هستند و مجلس باید از اختیار خویش استفاده کند و آزادانه و مستقل نظر بدهد، به «صوری» و «سفارشی» شدن مجلس خواهد انجامید. تصمیمهایی که در سایهی این نقلیّات گرفته میشوند، دیگر تصمیم نیستند و دیری نخواهد گذشت که جریان روشنفکریِ سکولار بر اساس همین بدعتهای ناصواب، اینگونه تصویرسازی خواهد گرفت که در پشتصحنهی سیاست ایران، رهبر نشسته و کارگزاران، همچون «عروسکهای خیمهشببازی» هستند و «جمهوریّت» با نظریهی ولایت فقیه، سازگار نیست.
۳. در دورهی حاکمیّت اصلاحطلبان - که رئیسجمهور کنونی نیز به آن تعلّق سیاسی دارد - بارها گفته شد که رهبر انقلاب، عملکرد فراقانونی دارد و ولایت فقیه، قانون را بلعیده و نهادهای انتصابی، نهادهای انتخابی را تهی کردهاند و جمهوریّت، به یک انتخابات حداقلی فروکاهیده شده است و دولت و رئیسجمهور، بیش از یک تدارکاتچی نیست. نیروهای فکری جریان اصلاحات، با تعابیری همچون «دولت پنهان» و «هستهی سخت قدرت» و «سلطانیسم»، به رهبر انقلاب کنایه زدند و ایشان را در برابر مردمسالاری تعریف کردند. اینکه در اغتشاشهای اخیر، نسبتِ «دیکتاتوری» به ایشان داده شد، حاصل بذری بود که دههها، رسانههای اصلاحطلبیِسکولار در ذهن برخی کاشته بودند. محمد خاتمی در آغاز ریاستجمهوریاش، به رهبر انقلاب گفته بود که من فقط در چهارچوب قانون با شما تعامل خواهم داشت؛ کنایه به اینکه من ولایت فقیه را درچهارچوب قانون میپذیرم و حجّیّت ولیّفقیه را برآمده از قانون میدانم و نه شرع و نیابت امام معصوم - علیهالسلام - اما چندی بعد که خودِ او در دولت با دشواری مواجه شده بود، از رهبر انقلاب، توقع گشایش فراقانونی - و در واقع، حکم حکومتی - داشت. جریان اصلاحطلبیِ سکولار، چنین اوصافی دارد؛ استفادهی ابزاریِ امروزِ اینان از رهبر انقلاب، طلبکاری فردای آنها را در پی خواهد داشت و دوباره رهبر انقلاب به کانون حملههای رسانهای آنها تبدیل خواهد شد. سخن آنها این است و خواهد بود که رهبر انقلاب، «مداخلات پنهان» دارد، اما «مسئولیّت تصمیمها» را متوجّه دیگران میکند.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
✍️دلایل رأی منفی جناب آقای علیرضا عباسی به هفت وزیر پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم
▪️به آقای ظفرقندی به خاطر حمایت از فتنه ۸۸ که از خطوط قرمز مقام معظم رهبری است و همچنین به خاطر حمایت از جنبش ززآ و داشتن تعارض منافع در وزارت بهداشت، رأی منفی دادم.
▪️به آقای صالحی امیری علاوه بر عدم تخصص در وزارت میراث فرهنگی و با توجه به اینکه تنها راه خروج از بحرانهای موجود در میراث فرهنگی را افراد زبده و متخصص میدانم و همچین به دلیل داشتن سابقه منفی در جریان فتنه ۸۸، رأی منفی دادم.
▪️به آقای میدری، به جهت امضای نامه موسوم به جام زهر، تحصن و استعفا در مجلس ششم، رأی منفی دادم.
▪️آقای عبدالناصر همتی در دوران تصدی ریاست کل بانک مرکزی با اینکه اختیارات بیسابقهای از سران قوا گرفت ولی در نهایت قادر به حل بحران ارزی نشد و به دلیل افت بسیاری از شاخص های اقتصادی و عدم موفقیت ایشان در کاهش شیب تند ارزش پول ملی و همچنین به خاطر نداشتن چشم انداز روشن در برنامههای فعلی ایشان نسبت به رشد شاخصهای اقتصادی، رأی منفی دادم.
▪️به آقای پاک نژاد به خاطر داشتن منظومه فکری مشترک با آقای زنگنه و نگرانی از تکرار دوران خسارتبار دهه ۹۰ در وزارت نفت، رأی منفی دادم.
▪️به آقای سیمایی صراف برای تصدی وزارت علوم هم به دلایلی که در صحن علنی مجلس به عنوان مخالف بطور مفصل توضیح دادم (عدم برنامه عملیاتی جهت اجرای برنامه هفتم، عدم سابقه ریاست دانشگاه،دانشکده و یا گروه، عدمموضع گیری مناسب در بزنگاههای سیاسی اعم از فتنه ۸۸، اغتشاشات ۱۴۰۱ و...) رأی منفی دادم.
▪️به دلیل نقش کلیدی آقای عراقچی در تصویب برجام و عقب نشینی از شروط ۹ گانه رهبری و عبور از برخی خطوط قرمز نظام و تحمیل خسارت محض به کشور و همچنین قانع نشدن از توضیحات ایشان در کمیسیون کشاورزی، به وزیر پیشنهادی امور خارجه هم رأی منفی دادم.
🔻ضمنا در دولت سیزدهم هم به هفت نفر از وزرای پیشنهادی، رأی منفی داده بودم.
✅ در نهایت فارغ از رأی مثبت یا منفی به کابینه دولت چهاردهم، برای موفقیت دولت در راستای حل مشکلات مردم و پیشرفت کشور به تمامی وزرا کمک خواهم کرد و حتما از وظیفه نظارتی خود بر رفتار و اعمال آنان نیز کوتاه نخواهم آمد.
✍️#علیرضا_عباسی🇮🇷
استاد دانشگاه تهران و نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد درمجلس شورای اسلامی
نواختن شیپور از سر گشاد!
🔹امروز در ملاقات مردمی، یکی از مراجعه کنندگانم گفت که تمام مراحل مربوط به استخدام در آموزش و پرورش (اعم از آزمون کتبی و ...) را با موفقیت سپری کرده اما نهایتا به او اعلام کردهاند که مشمول ماده ۱۹ است و امکان استخدام ندارد. گفتم ماده ۱۹ چیست؟ گفت یعنی نهاد گزینش اعلام کرده که به دلیل برخی مواضع سیاسی و امنیتی صلاحیت ندارم. گفتم مگر چه کرده بودی؟ پاسخ داد که در ایام اغتشاشات زن زندگی آزادی، یک استوری در حمایت از اغتشاشات گذاشته بودم و حالا به خاطر همان، اجازه نمیدهند که معلم شوم. گفتم که خب من چه کنم؟ حق با آنهاست و کاری از دست من ساخته نیست؛ معلمی کاری خطیر است و صلاحیتهای خودش را میطلبد.
🔹اما او در پاسخ گفت که اگر این نوع موضع گیریها اینقدر اهمیت دارد که حتی یک معلم را هم با اینها غربال میکنید پس چرا دیروز در مجلس، برخی وزرا که در آن ایام، دهها برابر بیش از من علیه نظام موضع گیری داشتند را رای اعتماد دادید؟! برخی نهادهای امنیتی که حتی از استوری یک معلم نیز کوتاه نمیآیند چطور دهها موضع ضد امنیتی را برای مقام عالی وزارت نادیده میگیرند؟! متاسفانه هیچ پاسخی برای ایشان نداشتم جز آنکه نزد وجدان خود اعتراف کنم که ظاهرا برخی دوستان ما عادت کردهاند که شیپور را از سر گشادش بنوازند!
✍دکتر منان رئیسی_ نماینده انقلابی مردم قم در مجلس شورای اسلامی
.
مواظب قالیباف و دوستان مجلسی او باشید.
بر اساس گزارشی از مجلس ،[قبل از رأی اعتماد به وزراء] علیرغم رأی اکثریت اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی، هیأت رئیسه این فراکسیون (که اکثریت آنها از نمایندگان همسو با آقای قالیباف هستند) ، با انتشار بیانیه و اعلام نظر فراکسیون مبنی بر رأی ندادن به چهار وزیر مخالفت کردهاند.
.
.
دشمن شناسی
امام خمینی و برخورد قاطع با منحرفین
در هر صورت، به حسب این پروندههای قطور و نیز ملاقاتهای مکرر اعضای نهضت، چه در منازل خودشان و چه در سفارت امریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آنها، که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند ملتهای مظلوم بویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال امریکا و مستشاران او دست و پا میزدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران میخورد که قرنها سر بلند نمیکرد.
.