eitaa logo
دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
605 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
2.9هزار ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
. یمنی ها ، یاور فلسطین و ایران .
. متأسفانه برخی از افراد در داخل ایران ، افق دیدشان تا سر بینیشان است و توان درک فراتر از آن را ندارند. چنین افرادی نمی دانند که هزینه محاصره ایران توسط پادگان آمریکائی اسرائیل هزینه هائی بیش از آنچه امروز بر ایران تحمیل می شود ، تحمیل خواهد شد. هر عاقلی نیز می داند که خسارت زیاد را با خسارت کمتر باید دفع کرد. علاوه بر محاصره ، ایجاد داعش ۲ با طرح و بودجه آمریکائیها و فرماندهی صهیونیستها برای ایران خسارت چند برابری خواهد داشت. البته که عقلا می دانند که پیشگیری بهتر از درمان است. . .
17.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌗 افکار خودتحقیر +پاسخ های محکم به یکسری آمارهای دروغ در مورد جمهوری اسلامی
2.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زمانی که خوزستان زیر دست و پای صدام بود و پنیر و پرتقالمان هم از خارج می آمد و سلطنت طلبها مشغول قر دادن با شو شهرام شب پره و لیلا فروهر بودند این مرد آینده ایران را اینطور می دید ما برای این مرد و آرمانهایش مال و جان می دهیم این اجرای همان شعار ((جانم فدای ایران)) نیست؟ @
. قالیباف دقیقا جای هاشمی رفسنجانی ( سلطانخواه و اژدهای هفت سر) نشسته. نگذاریم قالیباف به اژدهای هفت سر تبدیل شود. .
1- امام خامنه ای: اگر "" از آنها [سردمداران رژیم صهیونیستی] سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد. 2- امام خامنه ای: این حرکت شرورانه‌ای است که دو شب پیش اینجا انجام دادند.(۴) خب، یک "" کردند. 3- قدرت و توانایی و ابتکار و اراده‌ی ملّت ایران را هنوز نتوانسته‌اند درست بفهمند؛ این را ما باید به اینها بفهمانیم. کیفیّت کار را مسئولین ما باید تشخیص بدهند و "" و آنچه صلاح این کشور و این ملّت است، آن را انجام بدهند. نتیجه: مسئولان اگر «» و «» را با خاک یکسان نکنند، یا خود را در برابر ولایت صاحبنظر می دانند و یا . چرا که امام خامنه ای پیش نیاز با خاک یکسان کردن «» و «» را ارتکاب دانستند (بند 1) که آنها "" مرتکب شدند(بند 2). 🔴 مهدی کوچک زاده .
. تفاوت نظر پزشکیان با کارشناس ، پزشکیان : بنزین تمام شده ۸۰۰۰ تومان لاهوتی نماینده : بنزین تمام شده ۲۰۰۰ تومان .
5.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی ۱۶۰ هزار میلیارد تومان پول برای وام دادن به مدیرعامل و هیت مدیره بانکها وجود دارد ولی برای پرداخت حق و حقوق معلولان وجود ندارد! این سخنان را یک ماه قبل گفتم و امروز نیز به لایحه بودجه ۱۴۰۴ رای منفی دادم چون مثل بودجه های قبلی ریخت و پاش های حاکمیتی در آن به چشم میخورد... @Sabety_ir
🔰 قابل توجه خانم سخن‌گو 🚨 این خودرو به رانندگی یک آقا و همراهی سه خانم 👈 امروز سه شنبه 1403/08/08 حدود ساعت پانزده 😡😡 ضمن حرکات بسیار شنیع در مسیر بین بیمارستان شهدا تا سه را ۲۲ بهمن کرمانشاه 👈 به شهدایی که عکس آنها روی ستونهای وسط بلوار بودند فحاشی های رکیک کرده و عربده کشی نمودند از و و تقاضای دستگیری و اشد برخورد را داریم این اقدامات باعث رنجش خانواده شهدا و مردم قدرشناس گردیده و منتظر برخورد شدید با آنها هستند .😡 🔸کانال اخبار عفاف و حجاب کشور @goharshad1_ir
🔺️سردار نقدی: رژیم صهیونیستی در روزهای آینده با ابتکارات جدید غافلگیر می‌شود 🔹معاون هماهنگ‌کنندۀ سپاه: در روزهای آینده خواهید دید که چه ضربات کوبنده‌تری بر رژیم صهیونیستی وارد خواهد آمد و آن‌ها با اقدامات و ابتکارات و خلاقیت‌هایی جدیدی که آن‌ها را غافل‌گیر خواهد کرد، شکست‌های بزرگ‌تری خواهند خورد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌.
. «نقش اژدهای هفت سر» «در تخریب فرهنگ جامعه انقلابی» 🔻هم‌داستانیِ تکنوکرات‌ها و لیبرال‌ها 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. همزمان با چرخش ایدئولوژیک دولت از اقتصاد دولتی به اقتصاد آزاد در جریان انتقال از دولت موسوی به دولت هاشمی، محمد خاتمی با وجود آنکه در سِمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت موسوی، مواضع ناموجّهی را به نام انقلابی‌گری برگرفته بود، به‌تدریج در دولت هاشمی‌رفسنجانی، رویّۀ خود را تغییر داد و به لیبرالیسم فرهنگی گرایید؛ با این توجیه که جمهوری اسلامی نمی‌تواند بر منع و سلب در فضای فرهنگی تکیه کند و از آزادی‌های فرهنگی جلوگیری نماید. در واکنش به عملکرد لیبرالیستی خاتمی در وزارت ارشاد و به عرصه عموم کشیده شدن بحث‌ها و مناقشات در این‌باره، شورای عالی امنیت ملّی جلساتی را برای گفتگو در این رابطه تشکیل می‌دهد. در طی این گفتگوها، اعضای حاضر در جلسات، بیشترین انتقادات و معایب را به رویّه و مواضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت می‌دهند. خاتمی نیز در مواجهه با این نقدها، تصمیم به استعفا می‌گیرد. برای این منظور، نزد هاشمی‌رفسنجانی رفته و با این توضیح که عده‌ای از نیروهای سیاسی و فرهنگی، مجال فعالیّت را از من ستانده‌اند، تقاضای استعفا می‌کند. در مقابل، هاشمی‌رفسنجانی از خاتمی می‌خواهد که ناملایمات را تحمل کرده و همچنان در این جایگاه بماند، اما پاره‌ای از مواضع خویش را عمومی و آشکار نسازد. ولی خاتمی بر تصمیم خود پای می‌فشرد و سرانجام، موافقت رئیس‌جمهور وقت را برای پذیرش استعفا، جلب می‌کند. او، متن استعفا‌نامه‌اش را در سوم خردادماه سال هفتادویک نوشت و در آن از ضرورت تحوّل فرهنگی در جامعه در راستای فراهم‌شدن فضای متناسب با نیازهای انسان معاصر و اقضائات زمانه سخن گفت و بر ترجیح مصونیّت‌بخشی به نسل جوان به‌جای سلب آزادی‌های عمومی اصرار ورزید. وی تصریح کرد اهتمام به رونق فرهنگی، لوازم و تبعاتی دارد که فقط ظاهربینانِ تنگ‌حوصله، حتی به قیمت تعطیلی اندیشه و نفی آزادی‌های مشروع و قانونی که نتایج سهمگین و ویرانگری به دنبال خواهد آورد، آن را برنمی‌تابند. [دوم]. نکته مهم تاریخی در این ‌باره آن است که هاشمی‌رفسنجانی با سیاست فرهنگی خاتمی، شکاف و زاویه‌ای نداشت، بلکه آن را تأیید می‌کرد: «گویا افکارشان [خاتمی] کم‌کم عوض شد. به‌تدریج تفکرات خوبی پیدا کرد، وقتی که [او] کار را [در وزارت ارشاد] شروع کرد، بعضی‌ها با ایشان مخالف شدند»(علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی، هاشمی بدون روتوش، ص۲۲۵). وی در جای دیگری به صراحت می‌گوید که از یک سو به خاتمی توصیه کرد که در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی باقی بماند و در مقابل فشارها، کناره‌گیری نکند، و از سوی دیگر، از وزیر بعدی نیز خواست در امتداد سیاست فرهنگیِ خاتمی حرکت کند و طرح فضای فرهنگیِ باز را بیشتر محقّق گرداند: «وقتی [خاتمی برای کناره‌گیری از وزرات ارشاد] پیش من آمد، به ایشان گفتم که اگر من جای تو بودم، استعفا نمی‌دادم و می‌ایستادم. بالاخره اگر هدف‌دار هستید، باید کارتان را بکنید، ضمن آن‌که به ایشان در عین حال گفتم می‌دانم که فشار هم بر روی شما زیاد است ولی بایستید. آقای لاریجانی هم که بعد از آقای خاتمی آمد، به او گفتم که شما در آن مقداری که آقای خاتمی پیش رفته است، عقب‌گرد نکنید و بیشتر باید به طرف باز شدن [فضای فرهنگی] حرکت کنید.»(همان، ص۱۴۸). [سوم]. یکی از اصلاح‌طلبان می‌گوید هر چند خاتمی، اصرار هاشمی‌رفسنجانی بر ماندن وی را واقعی تلقّی نکرده بود و بر این باور بود که هاشمی‌رفسنجانی نمی‌خواهد دولت سازندگی، بهای حضور خاتمی را بپردازد، اما پس از جلسه مشترک به او گفته بود که هاشمی‌رفسنجانی در برخی از موضوعات فرهنگی، نظرات و دیدگاه‌های پیشروانه‌تر دارد، اما نمی‌خواهد با مطرح‌کردن آنها در فضای عمومی و رسمی جامعه، مقاومت و مخالفت ایجاد کند(عبدالواحد موسوی‌لاری، «هاشمی، آمادگی پرداخت هزینه برای خاتمی را نداشت»، ماهنامه نسیم بیداری، سال دوم، شماره ۲۱، آبان ۱۳۹۰، صص۶۴-۶۵). جهت‌گیری فرهنگیِ تکنوکرات‌ها، زیرپوستی و نهانی بود و اینان می‌کوشیدند از طریق تغییر بافت اقتصادی و مناسبات مادّی، انقلاب‌زدایی کنند، اما لیبرال‌های اصلاح‌طلب، شتابزده و آشکار بودند و می‌خواستند در کوتاه‌مدّت، به نتیجه برسند. در نظر تکنوکرات‌ها، فرهنگ هیچ انگاشته می‌شد و اقتصاد، اصل و اساس بود و در نظر لیبرال‌ها، سیاست، عامل تعیین‌‌کننده بود. این دو جریان در پی آن بودند از فرهنگ به‌عنوان یک کاتالیزور در راستای طرح‌های تجدّدی خود استفاده کنند؛ یکی به دنبال توسعه بود و دیگری به دنبال دموکراسی. این دو جریان، بعدها تا حدی تلفیق شدند و به الگوی توسعۀ دموکراتیک رسیدند، اما از آغاز، هر دو در گرایش به لیبرالیسم فرهنگی، مشابه بودند و تفاوت‌شان فقط در روش‌ بود یکی محافظه‌کار بود و دیگری رادیکال. .