eitaa logo
دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
665 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.7هزار ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
. متن قانون حجاب و عفاف را چه کسی منتشرکرد. قبل از اجرای قانون آنقدر آن را لگد مال می کنند تا اجرای آن را بی خاصیت کنند. آیا ابلاغ قانون حجاب و عفاف باز هم از ۲۳ آذر تغییر خواهد کرد؟ 🔹تنها ۴۸ ساعت از انتشار متن قانون عفاف و حجاب گذشته و توپخانه دشمن بی‌مهابا و بی‌رحمانه این قانون را زیر ضرب قرار دادند، ولی خبری از جبهه انقلاب نیست. 😔 🔹بطور مثال فقط در کانال اصلاحات‌نیوز در طی این ۴۸ ساعت ۱۳ حمله به این قانون کرده‌اند.
🔺استادِ اعظمِ التماس که از نفس افتاده بود، مجددا نفس گرفته و با تصرف جایگاه غیرقانونی، التماس از دشمنان را آغاز و خواستار مذاکره التماسی شد. این التماس‌ها در جهت منافع شخصی و حفظ فرزندان عزیزش است که در آمریکا ساکن هستند، نه دفاع از ملت بزرگ ایران که با التماس بیگانه‌اند. ایتا http://eitaa.com/nabavian توییتر https://x.com/nabaviantwt تلگرام https://t.me/Drsmnabavian ویراستی https://virasty.com/nabavian_mahmud اینستا https://instagram.com/drsmnabavian
،،،،، از دیروز، لیبرال‌های ایرانی _ چه سیاسی‌های عمل‌گرا، چه روشنفکران سکولار و چه معمم‌های متهتک _ موج جدید رسانه‌ای با کلیدواژه‌های اجبار، تندروی، تنش اجتماعی و ... ساخته‌اند تا رهاشدگی حجاب ادامه یابد. وقت موضع‌گیری اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، فرا نرسیده؟! همچنان با عرصه‌ی عمومی، سخن نمی‌گویید؟! https://virasty.com/Mehdi_jamshidi/1733146859603592914
این مادر نیکا شاکرمی است که در پروژه ززا، اعلام همبستگی با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.
🔻محقق داماد و موضع نامحققانۀ بی‌بنیاد 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. پیش از این، در نقد مواضع حجت‌الاسلام محقق داماد نگاشته بودم اما دریغ از پاسخِ معرفتیِ معادل و محکم. او خویش در پوستینِ مظلومیّت نشانید و تحقیر و تخفیفِ منتقدِ صریح را بر مواجهۀ استدلالی و منطقی ترجیح داد. می‌گوید بر خوان نعمتِ معرفتِ مرتضی مطهری نشسته است، ولی آنچه‌که از سیره و سلوکِ انتقادی و علمیِ مطهری خوانده‌ام، کمترین نسبتی با مشرب و ممشای او ندارد. بیش از ادّعا و انتساب، بهره‌ای نبرده، وگرنه نیک می‌دانیم که مطهری، حتی به سراغ مغرضِ جاهلی همچون اکبر گودرزی نیز رفت و با وی به گفتگو پرداخت و زبان به استدلال گشود. محقق داماد، هرگز چنین سعه و بضاعتی نداشته و با منتقد و مخالف خویش، از درِ مباحثه و محاجّه وارد نشده است. گفتگومداری و بلندنظری مطهری کجا و بالانشینی و کوته‌نظری اینان کجا؟! [دوم]. محقق داماد در یادداشتی به نقد قانون حجاب پرداخته و نوشته: «تجربۀ عملی در پیگیری آنچه این قانون در پی آن است نشان داده که رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر، از جمله عدم توهین و رعایت حرمت و کرامت، در عمل ممکن نبوده است.» وقتی‌که وی پیش از تفکّر منطقی، تصمیم خویش را گرفته و می‌خواهد موضع پیش‌ساخته و سیاسی خود را بر واقعیّت و عینیّت تحمیل کند، چنین می‌شود که دربارۀ طرحی که فاقد پیشینه و تجربه است و در این قانون، برای نخستین بار بناست به اجرا درآید، از «تجربۀ عملی» می‌نویسد! در این قانون، «منطق مواجهه» تغییر کرده و این قانون، یکی از فضایل خود را طرّاحی جدید برای نحوۀ مواجهه می‌شمارد؛ درحالی‌که محقق داماد، از تجربۀ عملیِ تلخ در گذشته می‌نویسد و با این شبه‌استدلال، می‌خواهد آن را باطل می‌کند! [سوم]. محقق داماد می‌افزاید: «مواد زیادی از این قانون، نه‌تنها غیرقابل اجرا، که نتیجۀ عکس خواهد داد و موجب تنفر نسل جوان از دین می‌شود.» وی به‌جای استدلال و یا دست‌کم شبه‌استدلال، به طرح ادّعا پرداخته و سخنان بی‌دلیلی را نگاشته است. کسی‌که با وی موافق نیست، می‌تواند در نوشته‌ای دیگر، عکس از برداشت‌ها و تفسیرها را از قانون حجاب بیان کند. اگر دعوی او، منطق و برهان و علم و اقناع است، پس استدلال او کجاست؟! چرا او در ادّعا، متوقف مانده است؟! کدام شاهد عینی و مؤیّد موجّه، امتناع عملی این قانون را تأیید می‌کند؟! این نشدن و انسداد، ریشه در کدام گسستگی با واقعیّت دارد؟! و نیز باید گفت مگر نسل جوان، همگی از حجاب عبور کرده‌اند و به کشف حجاب و برهنگی رو آورده‌اند که این قانون، آنها را در بر بگیرد و به واسطۀ آن، متنفّر از دین بشوند؟! بر اساس کدام پیمایش و مطالعۀ تجربی، وی همۀ نسل جوان را در برابر این قانون نشانده و به صدور حکم عام و کلّی، مایل شده است؟! مگر این قانون، منطق پلکانی و تدریجی و مرتبه‌ای در مجازات ندارد؟! و مگر میان توده و خواص، تمایز ننهاده؟! و مگر بر ترجیح و تقدّم فرهنگ، اصرار نورزیده؟! مگر مطهری نگفته که چه‌بسا باید برخلاف میل جامعه، عمل کرد تا مصلحت جامعه فراهم آید؛ هرچند در کوتاه‌مدت، مخالفت‌هایی صورت بگیرد اما در بلندمدت، حقایق آشکار خواهد شد؟! در اینجاست که روشن می‌شود منطق روش‌شناختیِ محقق داماد به‌عنوان یک فقیه، چه بی‌اندازه بر باد تکیه داده است. وی به‌راستی، قایقی کاغذی ساخته و در آب افکنده. [چهارم]. محقق داماد، در بخش دیگر نوشته است: «موضوع حجاب باید از ‌طریق فرهنگی پیگیری شود، نه با چوب و فلک». باید بسی تأسّف خورد؛ کسی‌که جامۀ رسول بر تن دارد و خویش را فقیه می‌خواند و بساط درس خارج پهن کرده، این‌چنین دربارۀ واقعیّت، به تحریف و وارونه‌سازی و مبالغه و ناراست‌نویسی رو می‌آورد و هیجان و حرارتِ بی‌پایه برمی‌انگیزند تا مخاطب را منفعل سازد. در کدام دوره از حیات انقلابی، بی‌حجابان را به چوب و فلک بسته‌اند؛ جز آن‌که بسیاری از هم‌پیاله‌های سیاسیِ محقق داماد در جریان اصلاحات – یا همان چپ مذهبی در دهۀ شصت - خودسرانه و جاهلانه و بدون مجوز از امام خمینی، در کوچه و خیابان این‌چنین کرده‌اند و امام خمینی نیز، بی‌درنگ، گریبان آنها را گرفت. نیروی انتظامی و قوّۀ قضائیه، در کجا به چوب و فلک رو آورده‌اند؟! حبس و جریمه و محرومیّت اجتماعی، چوب و فلک است؛ آن هم برای کسانی‌که اصرار بر کشف حجاب و برهنگی دارند و تذکّر به آنها، بی‌اثر است؟! عجبا که چنین روحانیانی، با این حجم از قضاوت‌های مبتنی بر ناواقعیّت‌ها و نااخلاق‌ها، سخن از مواجهۀ فرهنگی نیز می‌گویند ... در پایان، آمادگی خود را برای مناظرۀ زنده و عمومی با وی، بر اساس اندیشه‌های حکمرانانه و فرهنگیِ استاد مطهری اعلام می‌کنم. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
. ♨️ قراردادن مراجع تقلید در برابر مراجع قانون‌گذاری از طریق وارونه‌نمایی حقایق! ❗️یکی از روش‌های عملیات روانی علیه مراجع تقلید، ایجاد تقابل ساختگی میان مراجع دینی و مراجع قانونی و حکومتی از طریق وارونه‌نمایی حقایق است. در این رویکرد، با تحریف واقعیات یا انتشار نامه‌ها و بیانیه‌هایی با برداشت‌های یک‌سویه، تلاش می‌شود مراجع تقلید در برابر سیاست‌های قانونی یا اجرایی قرار گیرند. 🔻نمونه‌ای از این نوع اقدامات، نامه آیت‌الله محقق داماد به مراجع تقلید درباره قانون حجاب است که در آن ادعا شده قوۀ مجریه این قانون را «غیرقابل اجرا و برخلاف مصالح عامه» می‌داند. همچنین اشاره شده که تصویب این قانون، برخلاف منویات و توصیه‌های مرجعیت بوده است و از مراجع درخواست شده برای حل این معضل اجتماعی اقدام کنند. ❌ چنین مواردی می‌تواند با القای تقابل میان دو نهاد مهم دینی و قانونی، به اعتماد عمومی آسیب بزند و انسجام اجتماعی را به خطر بیندازد. ❗️برای مقابله با این جریان‌ها، لازم است نهادهای دینی و قانونی به‌طور مشترک به شفاف‌سازی بپردازند و اجازه ندهند ابزار رسانه‌ای در اختیار مغرضان، مسیر حقیقت را منحرف کند. تبیین دقیق و به‌موقع مواضع و ارتباط مستقیم با مردم، از ابزارهای کلیدی برای جلوگیری از چنین تقابل‌های ساختگی است. @zaghsiah
♨️ قراردادن مراجع تقلید در برابر مراجع قانون‌گذاری از طریق وارونه‌نمایی حقایق! ❗️یکی از روش‌های عملیات روانی علیه مراجع تقلید، ایجاد تقابل ساختگی میان مراجع دینی و مراجع قانونی و حکومتی از طریق وارونه‌نمایی حقایق است. در این رویکرد، با تحریف واقعیات یا انتشار نامه‌ها و بیانیه‌هایی با برداشت‌های یک‌سویه، تلاش می‌شود مراجع تقلید در برابر سیاست‌های قانونی یا اجرایی قرار گیرند. 🔻نمونه‌ای از این نوع اقدامات، نامه آیت‌الله محقق داماد به مراجع تقلید درباره قانون حجاب است که در آن ادعا شده قوۀ مجریه این قانون را «غیرقابل اجرا و برخلاف مصالح عامه» می‌داند. همچنین اشاره شده که تصویب این قانون، برخلاف منویات و توصیه‌های مرجعیت بوده است و از مراجع درخواست شده برای حل این معضل اجتماعی اقدام کنند. ❌ چنین مواردی می‌تواند با القای تقابل میان دو نهاد مهم دینی و قانونی، به اعتماد عمومی آسیب بزند و انسجام اجتماعی را به خطر بیندازد. ❗️برای مقابله با این جریان‌ها، لازم است نهادهای دینی و قانونی به‌طور مشترک به شفاف‌سازی بپردازند و اجازه ندهند ابزار رسانه‌ای در اختیار مغرضان، مسیر حقیقت را منحرف کند. تبیین دقیق و به‌موقع مواضع و ارتباط مستقیم با مردم، از ابزارهای کلیدی برای جلوگیری از چنین تقابل‌های ساختگی است. زاغ سیاه
🔻تنها ۲۴ ساعت پس از آنکه ظریف به واشنگتن برای مذاکره چراغ سبز نشان داد؛ آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد 🔹️ وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه تحریم‌های جدیدی را در رابطه با ایران وضع کرد. 🔹️ روز گذشته محمدجواد ظریف معاون راهبردی پزشکیان طی یادداشتی در فارن افرز به دولت ترامپ پیشنهاد مذاکره داده بود. سید محمود نبویان / نماینده مجلس .
پزشکیان برخلاف وعده ای که در زمان انتخابات درباره گران نشدن بنزین داد، مدتهاست دنبال شریک جرم (مجلس) میگردد تا بنزین را گران کند. اما امروز مجلس با "اجازه واردات بنزین" به دولت، اختیار را به رئیس جمهور داد که به وعده اش عمل بکند یا زیر حرفش بزند؟ از اینجا به بعد تصمیم با پزشکیان است. @Sabety_ir ✅ امیر حسین ثابتی / نماینده مجلس .
ورود یگان‌های ارتش سوریه به منطقه السفیره ایرنا : شبکه المیادین بامداد سه شنبه از اعلام پیشروی ارتش سوریه به سوی السفیره خبر داد و اعلام کرد که این پیشروی به معنای بازگشت سریع نیروهای سوری به عمق روستاهای استان حلب است. شبکه المیادین به نقل از منابع خود گزارش داد که با شدت گرفتن پیشروی ارتش سوریه به سوی حومه جنوبی حلب، گروه‌های تروریستی در جاده خناصر -اثریا دچار فروپاشی شدند. منطقه السفیره از توابع استان حلب است که مرکز آن شهری به همین نام است. برپایه سرشماری سال ۲۰۰۴، این منطقه بیش از ۱۷۸ هزار جمعیت داشته است .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆ما نمی‌توانیم ابوموسی اشعری را انتخاب کنیم، اما به امیرالمؤمنین گیر بدهیم چرا وضعیت این‌گونه است..‼️⁉️ ❌❌☝️☝️