«چوپان دروغگو ، قصاب دروغگو»
دو آدرس دروغ در بیانیه رسانه ای نتنیاهو قصاب غزه پس از آتش بس در لبنان مهم بنظر میرسد:
اول ادعای انهدام بخش مهمی از تاسیسات هسته ای در حمله شکست خورده هوایی اخیر این رژیم به ایران که سپس بلافاصله تمرکز بر روی جلوگیری از ساخت بمب هسته ای توسط ایران را در کوتاه مدت یکی از اهداف پذیرش آتش بس لبنان معرفی میکند!!! در حالی که معلوم نیست اگر واقعا بخش مهمی از تاسیسات هسته ای ایران در این تهاجم نابود شده ایران چگونه میتواند در کوتاه مدت به بمب هسته ای دست پیدا کند که این موضوع آنقدر برای صهیونیست ها حیاتی ست که بخاطر آن در لبنان مجبور به آتش بس شده اند و رفقای غربی شان در ژنو روی میز مذاکرات هستهای نشسته اند؟!!!
دوم اینکه همه نتایج پیروزی های صهیونیست ها در غزه و لبنان که در این بیانیه مطرح میشود از نتایج حملات هوایی در سرزمین های بدون پدافند ست اما نتانیاهو تعمدا از نتایج حمله زمینی در لبنان طی دو ماه که نهایتا با نفوذ ۶ کیلومتری آنهم با تلفات سنگین انسانی و زره ای مجبور به عقب نشینی شد چیزی نمی گوید.
خلا ضعف تحرک زمینی صهیونیست ها را تروریست های تکفیری مورد حمایت آنها در سوریه در حال جبران هستند آنهم دقیقا در زمانی که "جبهه مقاومت" با شناخت ضعف نبرد زمینی صهیونیست ها ، آماده تحرک زمینی وسیع پس از عملیات وعده صادق۳ از طریق جولان اشغالی علیه حیات متزلل آن ها میشدند.
متاسفانه باید درست محاسبه میکردیم که در جهان اسلام "قصاب درغگو" شریکی راهبردی به نام «چوپان دروغگو» دارد که خطر آن فقط در مرزهای شمال و شمالغربی ایران نیست.
عمران علیزاده
۱۰ آذر ۱۴۰۳
🔻آقای خسروپناه! دوران رهاییست!
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. چند سال پیش در یکی از مدارس، چند جلسهای برای دانشآموزان، اخلاق جنسی تدریس کردم؛ اما از تدریس، پا فراتر نهادم و به دانشآموزان نزدیک شدم و از دنیای درونی آنها مطلع شدم. عجیب بود؛ نسبت به نسل و دهۀ من، انحرافهای جنسی، بسیار گسترده شده و آلودگیهای اخلاقی، ریشه دوانیده بودند. بااینحال، این نوجوانان غوطهور در معصیت، مشاور و راهنمای دلسوزی نداشتند که مسألههای درونیشان را با او در میان بگذارند. یکی از دانشآموزان میگفت مبتلا به خودارضایی است و مشاور رسمی آموزشوپرورش به او گفته هفتهای یکبار انجام این عمل اشکالی ندارد. حجم آفتها و انحرافها آنچنان بود که علاج ریشهای و ساختاری میطلبید.
[دوم]. برای گفتگو با دانشآموزان، به یکی از مدارس دخترانه رفته بودم. مشخص بود که به زور و اجبار به نشست آمده بودند. هرچه میگفتم در ذهنها جا نمیگرفت؛ گویا یک شکاف هویّتیِ بزرگ پدید آمده بود که امکان تفاهم و گفتگو را از میان برده بود. این همه فاصله و زاویه، عجیب بود. پس از برنامه، یکی از دانشآموزان کنارم آمد و گفت فقط میخواهم به شما بگویم که بسیار دیر آمدید. او درست میگفت اما مخاطبش من نبودم؛ نویسندهای که تمام توان خود را در دو دهۀ اخیر، صرف روشنگری و اعتراض و انتقاد و مناظره و تبیین کرده است.
[سوم]. در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ که برای اولین بار، دامنۀ کشمکشها و تضادها به مدرسهها هم کشیده شد، دخترم که در یک مدرسۀ دولتی تحصیل میکرد، بهشدت از سوی همکلاسیهایش مورد فشار و تحقیر قرار گرفت. همکلاسیهای او که همگی غیرچادری بودند و ذهنیّت منفی نسبت به انقلاب داشتند، چادریبودن او و عقاید دینی و انقلابیاش را به دستاویزی برای بایکوتکردن وی و سرزنش و ملامتش تبدیل کرده بودند. فشارها و کنایهها به دخترم در حدی بود که در مدت کوتاهی، نشانههای افسردگی در او نمایان گردید. بسیار احساس انزوا و تنهایی میکرد و میگفت در مدرسه، دوستی ندارد که سبک زندگی و تفکرش مانند او باشد. در اینجا بود که من در این اندیشه فرو رفتم که آیا من مقصرم که به دلیل قرار داشتن در طبقۀ متوسط، توان پرداخت شهریۀ مدرسۀ غیردولتی را ندارم، یا نهادهای فرهنگی و از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی که بیخاصیّت و بیکفایت هستند؟!
[چهارم]. از کنار مدرسۀ دولتی پسرم میگذشتم. صدای بلند فحاشیهای ناموسیِ بسیار رکیک دانشآموزان را با یکدیگر شنیدم. گویا با یکدیگر درگیر شده بودند. از پسرم در این باره پرسیدم. پاسخ داد همیشه در مدرسه نزاع هست و هرچه میخواهند میگویند و یکبار هم که معاون مدرسه میخواست اینان را مهار کنند، خودش را کتک زدند. دریافتم مدرسه، رهاست و کنکور و دیوانسالاری و شبکههای اجتماعیِ غربی و بیعملی نهادهای فرهنگی، همهوهمه، هویّت را بر باد دادهاند. نه معاون پرورشی دارند و نه کمترین خبری از کار فرهنگی است و نه معلمان در جهت تربیت تلاشی میکنند و ... . به معنی واقعی کلمه، مدرسه رهاست.
[پنجم]. حجتالاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، چندیست که به منتقدان کارنامۀ شورا میتازد و آنها را بیاطلاع و غیرمیدانی و بیادب میخواند و به دفاع از شورا میپردازد. دیگران را نمیدانم اما من از زندگی روزمرّۀ فرهنگی نوشتم، از عینیّتهای محسوس، از واقعیّتهای کنونی، از زیر پوست جامعه، از ذهنیّتهای فرسودهشده، از لیبرالیسم فرهنگی، از اغتشاش معنایی و زوال هویّت، از سرمایهسالاری در نظام آموزشی، از خاموشی و انحطاط شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دوگانگی فرساینده در درون نظام، از منافقان انقلاب و ... . من از آن انقلابیهایی نیستم که فرزندانم را از جامعۀ واقعی جدا کنم و به درون گلخانههای شبهمذهبی که مدرسه نام گرفتهاند ببرم. همین که انقلابیها، فرزندانشان را از مدرسههای دولتی جدا کردهاند، به معنی شکست نظام در انقلاب فرهنگی نیست؟! مگر بنا نبود توحید در ساخت اجتماعی و زندگی روزمره، مستقر شود و جامعه، به بستری برای کمالات معنوی و ایمانی تبدیل گردد؟! آنقدر از واقعیّتهای جامعه احساس خطر کردهاند که برای خود، کلونیهای آموزشی ساختهاند و فقرا و طبقۀ متوسط را در مدارس دولتی رها کردهاند. این وضع، نه عدالت است و نه اخلاق. و من در شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک مرد نمیشناسم که این دردهای عمیق و مزمن را فریاد بزند و یقه چاک بدهد و از کارگزاران فرهنگیِ بیکفایت و ضعیفالنفس، پاسخ و عمل بطلبد. همه با هم تعارف دارند. سیاست، حقیقت را بلعیده و قدرتطلبی، خدایی میکند و آرمانها، در دهۀ شصت جا ماندهاند.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از علی خسروی
♦️دلم سوخت،برای پزشکیان،
که آمده بود جملاتی از نهج البلاغه را که در جوانی حفظ کرده برای مردم بخواند ولی از شانس بدش خرقه ی ریاست بر تنش کردند.
🔹دلم سوخت برای قالیباف
که به وسوسه ی تعدادی از نمایندگان و همراهی تعدادی از مداحان ، سابقه درخشان مدیریت و خدمت خویش به تاراج داد.
🔹دلم سوخت برای جلیلی
که مجبور بود برای تبیین برنامه ها ، در برابر جملات درهم برهم و کوچه بازاری رقیب، از ادبیات نخبگانی استفاده کند و بیش از 16 میلیون نفر منظورش را متوجه نشدند.
🔹دلم سوخت برای شانزده میلیون نفری
که به پزشکیان رأی دادند و هنوز جوهر انگشتشان خشک نشده ، تئوریسین غربگرایان ،یعنی سعید حجاریان گفت : مردم ایران برای ما مثل خمیر بازی بچه ها هستند و هر طور بخواهیم آنها را شکل می دهیم.
🔹دلم سوخت برای آن 50 درصدی،
که رأی ندادند و بجای رأی دادن به انقلابیون،برای نظام شاخ و شانه کشیدن و سکوت کردند و هنوز در دوران پیشاانتخاب زندگی می کنند.
🌹دلم سوخت برای رئیسی😭💔
که زمین سوخته تحویل گرفت و آماده کشت تحویل داد تا در آن علف هرز بکارند .
🌹دلم سوخت برای رئیسی
که میوه رساندن رشد منفی به 6 درصد را نچید و غریبانه و مظلومانه رفت.
🔹دلم می سوزد برای جمهوری اسلامی
که آزادترین نوع انتخابات را برگزار می کند و همیشه بدهکار است.
🔹دلم می سوزد برای جمهوری اسلامی
که باید بزودی پاسخگوی انتخاب نادرست مردم باشد.
🔹دلم می سوزد برای جمهوری اسلامی
که در آستانه جهش و تمدن سازی نوین اسلامی باز هم باید چوب دمکراسی بخورد.
🔹وجودم آتش می گیرد ،برای امام جامعه ای که،
خواص حرف های او را می فهمند و تحریف می کنند
عوام حرف های او را می فهمند و به آن عمل نمی کنند
بخشی از ولایتمداران حرف های او را تفسیر به رأی می کنند
بخشی از ولایتمداران خود را عاقل تر و سیاستمدارتر از او می نمایند
دشمنان جایگاه او را بهتر از دوستان می شناسند و به آن معترفند
اقتدار علمی،امنیتی و دفاعی ایران،مدیون بدون چون و چرای اوست
قدرت خط مقاومت از ایران تا قلب افریقا مرهون درایت و شجاعت اوست
خوف دشمنان از او ، بواسطه خوف از خدا و اخلاص در عبودیت اوست
✍ تمام وجودم برای امام خامنه ای ، مقتدر مظلوم می سوزد.
(بازنشر از کانال اساتید انقلابی ونخبگان علمی)
@mrsarshar_rahgozar
.
بخشی از گزارش روز شنبه آقای ثابتی:
شنبه ۶ آذر ۱۴۰۳)
با اینکه از قبل قول داده شده بود که در این سه شنبه قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره انتصاب غیرقانونی ظریف دستور کار باشد باز هم این اتفاق نیفتاد. آنطور که اعلام شد، این بار بهانه این بود که در متن گزارش یک اشکالی وجود داشته که به همین خاطر، گزارش به کمیسیون ارجاع شده و باز هم این مساله در دستور کار قرار نگرفت. البته از ابتدا هم معلوم بود که اراده سیاسی برای قرائت گزارش وجود ندارد اما تعلل های عامدانه در این چند هفته این واقعیت را اثبات کرد. البته مشخص نیست تا چند هفته دیگر می خواهند جلوی قرائت گزارش کمیسیون در صحن را بگیرند.
.
🟥 راه حلّ دیگری وجود ندارد : تروریست های چند ملّیتی به میدان آمدند ؛ وقت به میدان آوردن بسیجیان چند ملّیتی و سپاه انسانی قدس است !
🔺️فرزندان #پنتاگون #موساد #سیا و #ام_آی_سیکس برای شکستن محورهای مقاومت ، نیروهای #چند_ملیتی خود را برای حذف #دمشق و سپس #عراق به میدان آوردند؛
🔺️ حالا اما وقت بمیدان آوردن فوری #بسیجیان #چند_ملّیتی جهان اسلام و تقویت آنی و همه جانبه #سپاه_انسانی_قدس از سوی دولت و مجلس است ! سرکوب تروریستهای چند ملّیتی راهی جز سپاه انسانی و چند ملّیتی قدس ندارد !
✔️تروریست ها هیچ عقبه فرهنگی _ ملی در ملت های منطقه ندارند و پشت شان فقط به آمریکا ، اسرائیل ، انگلیس و اردوغانِ بی حیاء است
🔺️دکتر مجتبی زارعی ؛ عضو کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی
.
.
میزان/ رئیس دستگاه قضا(۳): مساله حجاب و عفاف با وضعیت کنونی با هیچ منطقی درست نیست/ قانونی که وضع شده باید ابلاغ شود و پس از ابلاغ شدن هم باید اجرایی شود؛ وحی منزل نیست اگر کم و کاستی دارد نمایندگان آن را اصلاح کنند و اگر جایی تفسیر و ابهام دارد مجلس تفسیر کند/ یکی از مسائل مهمی که جلوی بسیاری از اختلافات را میگیرد این است که قانونمدار باشیم/ قانون باید دقیق نوشته شود و قابلیت اجرا داشته باشد/ قانون وقتی لازمالاجرا شد همه باید به آن ملتزم باشیم/ اگر همه کارگزاران نظام و مردم، ملاک را قانون قرار دهیم خیلی از اختلافات حل میشود/ اگر همه ملتزم به قانون باشیم قانون مسائل ما را حل میکند و هر جا خلا قانونی داریم باید رفع کنیم/ بیاحترامی به قانون به ضرر خود فرد است.
.
*🔴 انتشار مداوم اخبار شکست سوریه برای چیست؟
چند نکته در اینجا حائز اهمیت است :
۱- ملتها قبل از اینکه روی زمین و در میدان شکست بخورند در اندیشه و افکار عمومی خود شکست را پذیرفتهاند!
۲- هدف این حجم از پمپاژ پیام «شکست سوریه» به زبان فارسی چیست؟!
چرا از قضا سکوهای وطنی پیشتاز این رقابت شدهاند؟!!
طبیعی است اینجا هدف مردم سوریه نیستند، هدف خودِ ماییم!
اینجا قرار است مقاومت ذهنی ۸۰ میلیون ایرانی فرو بریزد، تا فضا برای هدف دشمن در داخل کشور مهیا شود ...
۳- ظواهر امر حاکی از این است که دشمن برنامه جدی برای ناآرامسازی ایران از داخل در آینده نزدیک دارد و پرموت شدن اخبار مربوط به رهبری و آینده آن، کشاندن نارساییها از جمله ناترازی برق و گاز و سوخت به خانه و زندگی مردم و نهایتا همین تزریق پیام شکست دولت سوریه به عنوان عضو لاینفک ساختار هویت ژئوپلیتیک ایران، همگی در یک راستا قرار دارند و آن هم ایجاد پذیرش شکست جمهوری اسلامی در اذهان عمومی مردم به عنوان پیشنیاز هر حرکت میدانی است.
۴- نهایت سادهلوحی است که بگوییم مردم تشنه اخبار دقیق و واقعیتهای سوریهاند؛ پس ما باید هر آنچه در حلب و ادلب و حما در حال وقوع است را لحظهای به مخاطب فارسیزبان منتقل کنیم!
البته که همه از رسانهدارها گرفته تا راننده تاکسی و کارگر ساختمان از دانستن واقعیت و اخبار دست اول خوشمان میآید، اما باید پرسید که آیا نیازی به دانستن داریم؟
مثلا در دوره ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ که اغلب نمیدانستیم اصلا سوریه چه خبر است و حلب کجاست، جبهه مقاومت شکست خورد؟ مگر ما در اتاق فرماندهی مقاومت و در حال هدایت نیروها هستیم که خبر دقیق و میدانی نیاز داشته باشیم؟ قطعا نه! پس وظیفه ما چیز دیگری است ...
۵- انتشار خبر سقوط کوچه به کوچه و محله به محله، تا زمان تثبیت شرایط به چه درد مخاطب داخلی میخورد؟! ما فقط یک وظیفه داریم و آن هم دور کردن ذهن مردم خودمان از مفهوم «شکست» است که واقعیت نیز همین است
کسانی که درکی از راهبرد ندارند، مدام مسئلهها را نقطهای میبینند و با یک کشمش سردیشان میشود و با یک مویز گرمیشان.
این رسانهداری نیست که صحنه کلی جنگ و آنچه به وجود آمده را نبینیم. به صحبتهای رهبری بیاعتنا باشیم و مدام غُر بزنیم که چرا چنین شد و چرا چنان نشد؟!
۶- بد نیست پیام رهبری را در پی شهادت سیدحسن نصرالله بازخوانی کنیم. یکی از بزرگترین فرماندهان تاریخ مقاومت شهید شده، اما انسان ذرهای از این پیام احساس شکست نمیکند که حق همین است.
۷- مدل کار رسانهای در زمان جنگ متفاوت از همیشه است!
در این زمان باید جبهه خودی را تقویت کرد و از انتقال هر پیامی که دشمن را تقویت میکند، جلوگیری کرد ... پیچیده نیست!
خسروی
.
🛑️بیانیه اولین عملیات حزبالله لبنان بعد از آتش بس:
بسم الله الرحمن الرحیم
«به كسانى كه جهاد كردند به خاطر ستم كردن به آنها اجازه داده شد و خداوند بر پيروزى آنان تواناست».
خداوند متعال راست گفته است
🔹 در پی نقض مکرر دشمن اسرائیلی از توافقنامه توقف خصومت اعلام شده از سحرگاه چهارشنبه ۲۷ نوامبر ۲۰۲۴ که به اشکال مختلف از جمله تیراندازی به غیرنظامیان و حملات هوایی در مناطق مختلف لبنان به اجرا درآمده است. کشته شدن شهروندان و مجروح شدن سایرین، علاوه بر تداوم نقض حریم هوایی لبنان توسط هواپیماهای متخاصم اسرائیل تا بیروت، پایتخت، و از آنجایی که بررسی های مقامات ذیربط برای جلوگیری از این تخلفات انجام نشد. موفقیت شامگاه دوشنبه، مقاومت اسلامی با انجام یک واکنش دفاعی هشدار دهنده، سایت رویسات العالم ارتش دشمن اسرائیل را در تپه های اشغالی لبنان در کفر شعبه هدف قرار داد.
او که هشدار داد معذور شد.
«و پیروزی جز از جانب خدای توانا و حکیم است».
دوشنبه ۲ دسامبر ۲۰۲۴ میلادی
۲۹ جمادی الاول ۱۴۴۶ قمری
.
.
متن قانون حجاب و عفاف را چه کسی منتشرکرد.
قبل از اجرای قانون آنقدر آن را لگد مال می کنند تا اجرای آن را بی خاصیت کنند.
آیا ابلاغ قانون حجاب و عفاف باز هم از ۲۳ آذر تغییر خواهد کرد؟
🔹تنها ۴۸ ساعت از انتشار متن قانون عفاف و حجاب گذشته و توپخانه دشمن بیمهابا و بیرحمانه این قانون را زیر ضرب قرار دادند، ولی خبری از جبهه انقلاب نیست. 😔
🔹بطور مثال فقط در کانال اصلاحاتنیوز در طی این ۴۸ ساعت ۱۳ حمله به این قانون کردهاند.
🔺استادِ اعظمِ التماس که از نفس افتاده بود، مجددا نفس گرفته و با تصرف جایگاه غیرقانونی، التماس از دشمنان را آغاز و خواستار مذاکره التماسی شد.
این التماسها در جهت منافع شخصی و حفظ فرزندان عزیزش است که در آمریکا ساکن هستند، نه دفاع از ملت بزرگ ایران که با التماس بیگانهاند.
ایتا
http://eitaa.com/nabavian
توییتر
https://x.com/nabaviantwt
تلگرام
https://t.me/Drsmnabavian
ویراستی
https://virasty.com/nabavian_mahmud
اینستا
https://instagram.com/drsmnabavian
،،،،،
از دیروز، لیبرالهای ایرانی _ چه سیاسیهای عملگرا، چه روشنفکران سکولار و چه معممهای متهتک _ موج جدید رسانهای با کلیدواژههای اجبار، تندروی، تنش اجتماعی و ... ساختهاند تا رهاشدگی حجاب ادامه یابد.
وقت موضعگیری اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی، فرا نرسیده؟! همچنان با عرصهی عمومی، سخن نمیگویید؟!
https://virasty.com/Mehdi_jamshidi/1733146859603592914
🔻محقق داماد و موضع نامحققانۀ بیبنیاد
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. پیش از این، در نقد مواضع حجتالاسلام محقق داماد نگاشته بودم اما دریغ از پاسخِ معرفتیِ معادل و محکم. او خویش در پوستینِ مظلومیّت نشانید و تحقیر و تخفیفِ منتقدِ صریح را بر مواجهۀ استدلالی و منطقی ترجیح داد. میگوید بر خوان نعمتِ معرفتِ مرتضی مطهری نشسته است، ولی آنچهکه از سیره و سلوکِ انتقادی و علمیِ مطهری خواندهام، کمترین نسبتی با مشرب و ممشای او ندارد. بیش از ادّعا و انتساب، بهرهای نبرده، وگرنه نیک میدانیم که مطهری، حتی به سراغ مغرضِ جاهلی همچون اکبر گودرزی نیز رفت و با وی به گفتگو پرداخت و زبان به استدلال گشود. محقق داماد، هرگز چنین سعه و بضاعتی نداشته و با منتقد و مخالف خویش، از درِ مباحثه و محاجّه وارد نشده است. گفتگومداری و بلندنظری مطهری کجا و بالانشینی و کوتهنظری اینان کجا؟!
[دوم]. محقق داماد در یادداشتی به نقد قانون حجاب پرداخته و نوشته: «تجربۀ عملی در پیگیری آنچه این قانون در پی آن است نشان داده که رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر، از جمله عدم توهین و رعایت حرمت و کرامت، در عمل ممکن نبوده است.» وقتیکه وی پیش از تفکّر منطقی، تصمیم خویش را گرفته و میخواهد موضع پیشساخته و سیاسی خود را بر واقعیّت و عینیّت تحمیل کند، چنین میشود که دربارۀ طرحی که فاقد پیشینه و تجربه است و در این قانون، برای نخستین بار بناست به اجرا درآید، از «تجربۀ عملی» مینویسد! در این قانون، «منطق مواجهه» تغییر کرده و این قانون، یکی از فضایل خود را طرّاحی جدید برای نحوۀ مواجهه میشمارد؛ درحالیکه محقق داماد، از تجربۀ عملیِ تلخ در گذشته مینویسد و با این شبهاستدلال، میخواهد آن را باطل میکند!
[سوم]. محقق داماد میافزاید: «مواد زیادی از این قانون، نهتنها غیرقابل اجرا، که نتیجۀ عکس خواهد داد و موجب تنفر نسل جوان از دین میشود.» وی بهجای استدلال و یا دستکم شبهاستدلال، به طرح ادّعا پرداخته و سخنان بیدلیلی را نگاشته است. کسیکه با وی موافق نیست، میتواند در نوشتهای دیگر، عکس از برداشتها و تفسیرها را از قانون حجاب بیان کند. اگر دعوی او، منطق و برهان و علم و اقناع است، پس استدلال او کجاست؟! چرا او در ادّعا، متوقف مانده است؟! کدام شاهد عینی و مؤیّد موجّه، امتناع عملی این قانون را تأیید میکند؟! این نشدن و انسداد، ریشه در کدام گسستگی با واقعیّت دارد؟! و نیز باید گفت مگر نسل جوان، همگی از حجاب عبور کردهاند و به کشف حجاب و برهنگی رو آوردهاند که این قانون، آنها را در بر بگیرد و به واسطۀ آن، متنفّر از دین بشوند؟! بر اساس کدام پیمایش و مطالعۀ تجربی، وی همۀ نسل جوان را در برابر این قانون نشانده و به صدور حکم عام و کلّی، مایل شده است؟! مگر این قانون، منطق پلکانی و تدریجی و مرتبهای در مجازات ندارد؟! و مگر میان توده و خواص، تمایز ننهاده؟! و مگر بر ترجیح و تقدّم فرهنگ، اصرار نورزیده؟! مگر مطهری نگفته که چهبسا باید برخلاف میل جامعه، عمل کرد تا مصلحت جامعه فراهم آید؛ هرچند در کوتاهمدت، مخالفتهایی صورت بگیرد اما در بلندمدت، حقایق آشکار خواهد شد؟! در اینجاست که روشن میشود منطق روششناختیِ محقق داماد بهعنوان یک فقیه، چه بیاندازه بر باد تکیه داده است. وی بهراستی، قایقی کاغذی ساخته و در آب افکنده.
[چهارم]. محقق داماد، در بخش دیگر نوشته است: «موضوع حجاب باید از طریق فرهنگی پیگیری شود، نه با چوب و فلک». باید بسی تأسّف خورد؛ کسیکه جامۀ رسول بر تن دارد و خویش را فقیه میخواند و بساط درس خارج پهن کرده، اینچنین دربارۀ واقعیّت، به تحریف و وارونهسازی و مبالغه و ناراستنویسی رو میآورد و هیجان و حرارتِ بیپایه برمیانگیزند تا مخاطب را منفعل سازد. در کدام دوره از حیات انقلابی، بیحجابان را به چوب و فلک بستهاند؛ جز آنکه بسیاری از همپیالههای سیاسیِ محقق داماد در جریان اصلاحات – یا همان چپ مذهبی در دهۀ شصت - خودسرانه و جاهلانه و بدون مجوز از امام خمینی، در کوچه و خیابان اینچنین کردهاند و امام خمینی نیز، بیدرنگ، گریبان آنها را گرفت. نیروی انتظامی و قوّۀ قضائیه، در کجا به چوب و فلک رو آوردهاند؟! حبس و جریمه و محرومیّت اجتماعی، چوب و فلک است؛ آن هم برای کسانیکه اصرار بر کشف حجاب و برهنگی دارند و تذکّر به آنها، بیاثر است؟! عجبا که چنین روحانیانی، با این حجم از قضاوتهای مبتنی بر ناواقعیّتها و نااخلاقها، سخن از مواجهۀ فرهنگی نیز میگویند ...
در پایان، آمادگی خود را برای مناظرۀ زنده و عمومی با وی، بر اساس اندیشههای حکمرانانه و فرهنگیِ استاد مطهری اعلام میکنم.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
.
♨️ قراردادن مراجع تقلید در برابر مراجع قانونگذاری از طریق وارونهنمایی حقایق!
❗️یکی از روشهای عملیات روانی علیه مراجع تقلید، ایجاد تقابل ساختگی میان مراجع دینی و مراجع قانونی و حکومتی از طریق وارونهنمایی حقایق است. در این رویکرد، با تحریف واقعیات یا انتشار نامهها و بیانیههایی با برداشتهای یکسویه، تلاش میشود مراجع تقلید در برابر سیاستهای قانونی یا اجرایی قرار گیرند.
🔻نمونهای از این نوع اقدامات، نامه آیتالله محقق داماد به مراجع تقلید درباره قانون حجاب است که در آن ادعا شده قوۀ مجریه این قانون را «غیرقابل اجرا و برخلاف مصالح عامه» میداند. همچنین اشاره شده که تصویب این قانون، برخلاف منویات و توصیههای مرجعیت بوده است و از مراجع درخواست شده برای حل این معضل اجتماعی اقدام کنند.
❌ چنین مواردی میتواند با القای تقابل میان دو نهاد مهم دینی و قانونی، به اعتماد عمومی آسیب بزند و انسجام اجتماعی را به خطر بیندازد.
❗️برای مقابله با این جریانها، لازم است نهادهای دینی و قانونی بهطور مشترک به شفافسازی بپردازند و اجازه ندهند ابزار رسانهای در اختیار مغرضان، مسیر حقیقت را منحرف کند. تبیین دقیق و بهموقع مواضع و ارتباط مستقیم با مردم، از ابزارهای کلیدی برای جلوگیری از چنین تقابلهای ساختگی است.
@zaghsiah
♨️ قراردادن مراجع تقلید در برابر مراجع قانونگذاری از طریق وارونهنمایی حقایق!
❗️یکی از روشهای عملیات روانی علیه مراجع تقلید، ایجاد تقابل ساختگی میان مراجع دینی و مراجع قانونی و حکومتی از طریق وارونهنمایی حقایق است. در این رویکرد، با تحریف واقعیات یا انتشار نامهها و بیانیههایی با برداشتهای یکسویه، تلاش میشود مراجع تقلید در برابر سیاستهای قانونی یا اجرایی قرار گیرند.
🔻نمونهای از این نوع اقدامات، نامه آیتالله محقق داماد به مراجع تقلید درباره قانون حجاب است که در آن ادعا شده قوۀ مجریه این قانون را «غیرقابل اجرا و برخلاف مصالح عامه» میداند. همچنین اشاره شده که تصویب این قانون، برخلاف منویات و توصیههای مرجعیت بوده است و از مراجع درخواست شده برای حل این معضل اجتماعی اقدام کنند.
❌ چنین مواردی میتواند با القای تقابل میان دو نهاد مهم دینی و قانونی، به اعتماد عمومی آسیب بزند و انسجام اجتماعی را به خطر بیندازد.
❗️برای مقابله با این جریانها، لازم است نهادهای دینی و قانونی بهطور مشترک به شفافسازی بپردازند و اجازه ندهند ابزار رسانهای در اختیار مغرضان، مسیر حقیقت را منحرف کند. تبیین دقیق و بهموقع مواضع و ارتباط مستقیم با مردم، از ابزارهای کلیدی برای جلوگیری از چنین تقابلهای ساختگی است.
زاغ سیاه
20.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
تذکرات جدی آقای قاسمیان به پزشکیان ...
.
🔻تنها ۲۴ ساعت پس از آنکه ظریف به واشنگتن برای مذاکره چراغ سبز نشان داد؛ آمریکا تحریمهای جدید علیه ایران وضع کرد
🔹️ وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه تحریمهای جدیدی را در رابطه با ایران وضع کرد.
🔹️ روز گذشته محمدجواد ظریف معاون راهبردی پزشکیان طی یادداشتی در فارن افرز به دولت ترامپ پیشنهاد مذاکره داده بود.
سید محمود نبویان / نماینده مجلس
.
پزشکیان برخلاف وعده ای که در زمان انتخابات درباره گران نشدن بنزین داد، مدتهاست دنبال شریک جرم (مجلس) میگردد تا بنزین را گران کند.
اما امروز مجلس با "اجازه واردات بنزین" به دولت، اختیار را به رئیس جمهور داد که به وعده اش عمل بکند یا زیر حرفش بزند؟ از اینجا به بعد تصمیم با پزشکیان است.
@Sabety_ir ✅
امیر حسین ثابتی / نماینده مجلس
.
ورود یگانهای ارتش سوریه به منطقه السفیره
ایرنا : شبکه المیادین بامداد سه شنبه از اعلام پیشروی ارتش سوریه به سوی السفیره خبر داد و اعلام کرد که این پیشروی به معنای بازگشت سریع نیروهای سوری به عمق روستاهای استان حلب است.
شبکه المیادین به نقل از منابع خود گزارش داد که با شدت گرفتن پیشروی ارتش سوریه به سوی حومه جنوبی حلب، گروههای تروریستی در جاده خناصر -اثریا دچار فروپاشی شدند.
منطقه السفیره از توابع استان حلب است که مرکز آن شهری به همین نام است.
برپایه سرشماری سال ۲۰۰۴، این منطقه بیش از ۱۷۸ هزار جمعیت داشته است
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆ما نمیتوانیم ابوموسی اشعری را انتخاب کنیم، اما به امیرالمؤمنین گیر بدهیم چرا وضعیت اینگونه است..‼️⁉️
❌❌☝️☝️
#ایام_فاطمیه
.
آقای قالیباف ۲۳ آذر یادت نره .....
مردم بر ات حرف در میارن
.
❌ آنچه که الضحاک نماینده سوریه در سازمان ملل گفت، خلاصه تمام حقیقت این روزهاست؛
" حملهٔ تروریستها به شمال سوریه از طریق حمایت خارجی ها و با تجهیزات و تسلیحات سنگین و به روز بوده است که توانستند سریع وارد حلب شوند.
این تجاوز بدون حمایت ترکیه، رژیم صهیونیستی و تایید امریکا ممکن نبود.
محمود نبویان / نماینده مجلس
~~~~~~~~~~~~~~~~
آقای نماینده سوریه این نیمی از قصه اشغال بخشهائی از حلب است.
نیمه دیگر ضعف شدید اطلاعاتی جبهه مقاومت است. یعنی جبهه مقاومت نباید نسبت به ادلب حساسیت ویژه میداشت تا اطلاعات صحیح و به روز از تحرکات آنها داشته باشد. تهیه این جنگ افزارها و به خط کردن آنها که یک شبه اتفاق نمی افتد.
جبهه مقاومت در رعایت اصول حفاظتی هم بسیار ضعف دارد.
✍ احمد جهان بزرگی
.
.
♻️ پاسخ حمید رسایی به اظهارات نادرست معاون حقوقی رییس جمهور در سیما
🔰 حمید رسایی: شب گذشته آقای مجید انصاری با حضور در برنامه سیما ادعاهایی مطرح و مطالب خلاف واقعی که حکایت از بیاطلاعی معاون حقوقی رییس جمهور از قانون میکند، به زبان آورد. در این باره گفتنیهایی هست:
فیلم صحبتهای مجید انصاری را اینجا ببینید:
https://eitaa.com/rasaee/16918
۱. آقای انصاری گفتند اینکه لایحه دولت برای تغییر ماده ۲ قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس برای حل مشکل یک نفر (ظریف) بوده، درست نیست.
این سخن آقای انصاری درست است. لایحه دولت برای حل مشکل فقط آقای ظریف نیست و از آنجا که افراد دیگری مثل آقای عارف هم این مشکل را دارند، لایحه برای حل مشکل چند نفر است.
۲. گفته شد که منع قانونی مشاغل حساس شامل خیلیها شده است. از جمله سفیران و اساتید دانشگاه و نخبگان و ...
فرض آقای انصاری این است که اکثر مسئولین کشور یا اکثر افراد توانمند کشور، همسر، فرزندان و خودشان، تابعیت مضاعف دارند! ظاهرا به تعبیر ضربالمثل فارسی کافر همه را به کیش خود پندارد! آقای انصاری، فرص شما غلط است. مضافا که ین قانون خوب، اساسا تدوین شده تا جلو این در آغوش بیگانه رفتن را جلوگیری کند.
۳. آقا انصاری میگوید فقط ماده ۲ قانون انتصاب اشخاص در مشاغل حساس (که دولت پیشنهاد اصلاح آن را داده) اشکال ندارد، بلکه مواد متعدد دیگرش هم اشکالات جدی دارد.
قطعا قانون تدوین شده به دست بشر بیاشکال نیست. اما اشکالات آن این موارد نیست. مضافا اینکه اگر مواد دیگر قانون هم اشکال دارد، چرا پیشنهاد اصلاح آنها را ندادید و فقط با حذف قیود (همسر و فرزند) به دنبال حل مشکل چند مقام مسئول خودتان بوده اید.
۴. دولتیها از جمله آقای انصاری، همچنان تلاش میکنند تا ثابت کنند تابعیت برخی افراد قهری بوده است.
همانطور که بارها نوشته و گفتهام، تابعیت قهری به معنای الزامی و اجباری نداریم. در کشورهایی که تابعیت بر اساس خاک است، کسانی که متولد میشوند جزو شهروندان آنجا به حساب می آیند ولی میتوانند از همان ابتدا این شهروندی را نپذیرند. و با نپذیرفتن هیچ مشکلی برای آنها به وجود نمی آید.
۵. ادعای عجیب و خارج از انصاف آقای انصاری این بود که چرا این سختگیریها در دولت شهید رئیسی نبود؟
پاسخ روشن است. چون مسئولی در جایگاه حساس با این شرایط اساسا نصب نشده بود. شهید رئیسی به این امور پایبند بود. در دو جلسه مجلس وقتی آقای انصاری چنین ادعایی کرد، خواستم تا نام یک مقام مسئول در جایگاه حساس را بیاورد اما نتوانست ولی با بیتقوایی باز هم این ادعا را تکرار میکند.
۶. یکی از ادعاهای غیرواقعی ایشان و بقیه این است که تعداد زیادی از سفرا یا نیروهای نظامی چنین وضعیتی دارند.
متاسفانه این ادعاها یا از باب ناآگاهی است یا بیتقوایی. چرا که اساسا طبق ضوابط داخلی وزارتخارجه، تابعیت همسر و فرزندان دیپلماتها ممنوع است. نیروهای نظامی مثل کادر لشکر قدس هم نمیتوانند ازدواج خارجی داشته باشند. مضافا اینکه اگر چنین مواردی هم باشد، مطابق قاعده تعارض منافع، باید از مسُولی گرفتن چنین افرادی ممانعت کرد.
۷. معاون حقوقی رییس جمهور ناآگاهانه ادعا میکند که اساتید دانشگاه و ایرانیان تحصیل کرده دو تابعیتی زیادی داریم که نمی توانیم از آنها در پست حساس استفاده کنیم! عجیبتر اینکه وی تابعیت مضاعف یک مقام مسئول در جایگاه حساس یا تابعیت خانواده او را یک فرصت میداند!
واقعا باید برای چنین نگاهی تأسف خورد. اولا بحث بر سر مسئولیتهای حساس کشور است نه ممنوعیت تابعیت برای هر فردی. ثانیا طبق قوانین حتی در زمان پهلوی ملعون هم کسانی که تابعیت مضاعف داشتند، حق داشتن هیچ نوع مسئولیتی (حساس یا غیرحساس)را نداشتند. غربزدگی تا کجا!
۸. آقای انصاری از پیشنهاد دولت خبر میدهد که کمیته ای تعیین شود تا درباره موارد ضروری و مورد نیاز تصمیم بگیرد.
متاسفانه معاون رییس جمهور از قانون بیاطلاع است چون در ماده ۳ قانون فعلی چنین چیزی پیش بینی شده است.
👈 کانال حمید رسایی:
eitaa.com/rasaee
کوچک زاده به ظریف :
مردک گفته ما با آمریکا مذاکرهی بالاتر از چی چی [برجام] هم میکنیم. تو چه کارهی این مملکت هستی؟! من کاری ندارم که این جایگاه [معاون رییس جمهور] را قانونی گرفته یا غصب کرده! ما اجازه نخواهیم داد این مملکت را در حلقوم آمریکا هل بدهید.
همانی که [یحیی] سنوار گفت یا شهید میشویم و عاشورا پیش میآید یا پیروز میشویم و همهی طرفداران آمریکا را از این مملکت بیرون میریزیم. آقای قالیباف شما هم در این مورد وظیفه دارید.
والله این روزها خبرهایی که میآید قلب آدم را پاره میکند. تمام دستاوردهای خونها در سوریه را این حرفها به باد میدهد. مجلس باید جلوی اینها بایستد.
🔻دستبرد به حقیقت
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. در تیرماه سال ۱۴۰۲، مناظرهای با موضوع حجاب در برنامۀ شیوه داشتم که یک قطعۀ کوتاه از آن در روزهای اخیر و به مناسب قانون حجاب، از سوی برخی رسانههای اصلاحطلب در حال بازنشر وسیع است؛ اما متأسفانه آن را به گونهای «تقطیعشده» و «تصنعی»، منتشر کردهاند تا به مخاطب وانمود کنند که دست ما از استدلال، تهی است. با تقطیع، «تحریف» میکنند؛ «اشکالها»ی طرف مقابلِ مناظره را آوردهاند و «پاسخها»ی مرا - که برای ارائۀ آنها در انتظار تمامشدن سخنان طرفهای مقابل بودم - حذف کردهاند تا به مخاطب تلقین کنند که آن اشکالات، پاسخی نداشتهاند. دریغا که اخلاق حرفهای ندارند و در ستیز با حقیقت، دروغ میبافند. مگر در «قابهای بُرشخورده» و «تکههای گزینششده» کامیاب باشند، وگرنه واقعیّتِ مناظره، از غلبۀ این سوی مناظره حکایت داشت. این «تکهبندیها» و «بههمسنجاقکردنها»، از عجز معرفتیشان پرده برمیدارد و آشکار میکند که چگونه روایت، واقعیّت را در خویش فرومیبرد. شهامت مواجهه با «همۀ واقعیّت» را ندارند و با رسانه، به جان حقیقت میافتند و آن را «تکهتکه» میکنند تا مخاطب را بفریبند.
[دوم]. در آن مناظره، من در پاسخ به این مسأله که فرهنگ نمیتواند بر دیوار قانون تکیه بدهد، گفتم تمام دعوا بر سر یک اقلیّت ده درصدیِ متجاهر و لجوج است و قانون برای حل نشتیِ فرهنگی اینان است؛ به این معنی که «بخش عمدۀ جامعۀ زنان»، همچنان و فارغ از قانون، به سبب انگیزهها و اندیشههای ایمانی خویش، مقیّد به حجاب هستند و قانون، تنها برای اقلیّتی است که ضعف ایمان یا معرفت دینی، موجب کشف حجابشان شده است. پس اینگونه نیست که بنا باشد از طریق انحصاریِ قانون، فرهنگ پدید بیاید و یا یک امر فرهنگی، تثبیت شود، بلکه «قانونمندی حجاب»، فقط برای عدّۀ کمی که تعهد و معرفت دینیشان نمیتواند بازدارنده باشد، معنی و موضوعیّت دارد و بس.
[سوم]. در این حال، مجری در برابر من اشکال کرد که در علم حقوق گفته شده که اگر یک قانون، حتی پنج درصد مخالف جدّی داشته باشد، امکان اجرا نخواهد شد.
اما اوّلاً مقصود از «جدّیبودنِ» مخالفان چیست؟! شاخص این مفهوم کِیفی چیست؟! چگونه میتوان قضاوت کرد که مخالفان یک قانون، جدّی و مصمّم و قاطع هستند؟! آیا از «هیجانهای کور» و «عصیانهای ناگهانی» میتوان چنین حکمی کرد؟! اینکه یک روایت غلط و مغرضانه دربارۀ وضع حجاب ساخته و در قالب مفهوم حجاب اجباری، به بخشی از جامعه خورانده شود و آنان نیز مقلّدانه و طوطیوار، این کجروایت را بپذیرند و منفعلانه، تکرار کنند، به معنی مخالفت «جدّی» و «عمیق» است یا مخالفت «سطحی» و «نسنجیده»؟!
ثانیاً، مگر حتی قاعدۀ دموکراسی، پذیرش نظرِ «نصف به اضافۀ یک» نیست و مگر نباید نظر «اکثریّت» را ملاک عمل قرار دارد؟! در مجالس قانونگذاری، مبنای تقنین، پذیرش نود و پنج درصدی است؟! روشن است که چنین نیست.
[چهارم]. پس از این، دوباره کلام من قطع شد و طرف مقابل مناظره گفت مسأله، وجود ده درصد کشف حجاب در جامعه نیست، بلکه این است که اکثریّت جامعه، مواجهۀ قضایی را نمیپسندد و همچنین نیروی مذهبی، همیشه با استدلال جلو رفته است و نه قانون.
در اینجا نیز باید گفت: اوّلاً، در نظریۀ دینی، جامعه را بر اساس «مصلحت اکثریّت» تدبیر میکنند و نه «میل اکثریّت»، و بر این اساس، به جای «تبعیّت» از نظر اکثریّت، تلاش میکنند نظر اکثریّت را به سوی حقیقت دینی، «هدایت» کنند.
ثانیاً، اگر هم اکثریّتی مخالف باشند، مخالف «یک شکل خاص از مواجهۀ قانونی» با کشف حجاب و برهنگی هستند؛ از قبیل گشت ارشاد، ولی این مخالفت به این معنی نیست که بهصورت مطلق، معتقد باشند که حجاب نباید قانون باشد و فقط باید با اخلاق و تربیت و فرهنگ، این مسأله را حل کرد؛ چون بدیهی است که حتی قویترین ساختارهای هویّتی و تربیتی نیز نمیتوانند همگان را به خود ملتزم و مقیّد کنند. چهبسا اکثریّت معتقد باشند که حجاب، همچنان باید جنبۀ قانونی داشته باشد، ولی شکل مواجهۀ قانونی و الزامآور با کسانیکه اصرار بر کشف حجاب و برهنگی دارند باید تغییر کند. بهبیاندیگر، مخالفت فرضی با گشت ارشاد، به معنی موافقت با حجاب اختیاری – که همان خارجکردن حجاب از قانون و رهاسازی آن است - نیست.
ثالثاً، «فرهنگاندیشیِ محض»، همان اندیشۀ حجاب اختیاری است؛ درحالیکه تبدیل دستکم بخشی از «شرع» به «قانون»، امر ذاتیِ حکومت دینی است؛ چنانکه در منطق حاکمیّتیِ رسول اکرم و امیرالمؤمنین میخوانیم، شرع به قانون تبدیل گردید و برای متخلفان، مجازات در نظر گرفته شد. بهطور کلّی، فرهنگ در هیچ دولتی، چه دینی و چه سکولار، بینیاز از قانون نیست.
🖇 نسخۀ کامل و تقطیعنشده مناظره را در اینجا ببینید و بشنوید:
https://tv4.ir/episodeinfo/385569
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
.
المیادین از رسیدن تجهزات و نیروهای کمکی محور مقاومت به سوریه خبر داد
https://www.aparat.com/v/yfg1dfd
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
المیادین از رسیدن تجهزات و نیروهای کمکی محور مقاومت به سوریه خبر داد.
.
⭕️لازمه یادی کنیم از پیامک شب انتخابات #پزشکیان 🙂
🇮🇷کانال مروجین معروف.
~~~~~~~~~~~~~~~~
✍ احمد جهان بزرگی
در کتاب مقدمه ای بر سیاست نوشته سه آمریکائی در قسمت توضیح در مورد آمریکا آمده::
مشاورین کاندیداهای ریاست جمهوری به آنها می گویند : برای پیروزی بر رقیب تا می توانید وعده دهید ، حتی آنهائی را که می داانید عملی نیستند.
.
ایران از زمان آغاز جنگ غزه در اکتبر 2023 بر تنشها با دشمن سرسخت خود اسرائیل متمرکز بوده است. دو طرف پس از دههها جنگ در سایه به تبادل آتش مستقیم پرداختهاند.
یک مقام ایرانی که خواست نامش فاش نشود گفت: «احتمالاً تهران نیاز به ارسال تجهیزات نظامی، موشک و پهپادها به سوریه دارد... تهران تمام اقدامات لازم را برای افزایش تعداد مستشاران نظامی خود در سوریه و استقرار نیروها انجام داده است».
او گفت: «اکنون تهران در حال پشتیبانی اطلاعاتی و ماهوارهای از سوریه است».
در همین حال، دو منبع ارشد امنیتی لبنان به رویترز گفتند که حزبالله تعداد کمی از «نیروهای ناظر» را به صورت شبانه از لبنان به سوریه فرستاد تا از تصرف حمص توسط جنگجویان ضد دولتی جلوگیری شود.
یک افسر ارتش سوریه و دو مقام منطقهای نزدیک به تهران نیز به رویترز گفتند که نیروهای نخبه حزب الله شبانه از مرز لبنان عبور کرده و در حمص موضع گرفتهاند.
.