eitaa logo
دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
693 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.6هزار ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای برادران لاریجانی و آن سنت الهی... برشی از گفتگو با برنامه جعبه سیاه فیلم‌ کامل را از اینجا ببینید @Sabeti
. به گذشته افراد افتخار نکنید. این آقا سردار سپاه بوده.(علائی) با رانت چندتا پست نون و آب دار گرفته. اگر کسی به عنوان داماد بخواهد وارد خانه اش شود ، باید با نظارت استصوابی ِ رد و تأیید وارد شود. اما خانه مردم برایش کسک است ، مثل همه اصلاح طلبان دیگر. از نظر اشتباهشون هم هیچ کوتاه نمیان. «او مهمترین وظیفه حاکمیت در بحث مشارکت مردم را ایجاد تغییرات اساسی در قوانین و مقررات انتخاب می داند و می گوید حاکمیت می تواند با حذف نظارت استصوابی و قرار دادن شورای نگهبان به عنوان مراقب و ناظر بی طرف انتخابات به برگزاری بانشاط و پرشور کمک کند». .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. جناب آقای صدیقی برخی از منصب داران این نظام غفلت ها و خیانتهائی کرده اند که غفلت شما در مقابل آنها هزار به یک است. اگر توبه واقعی کرده اید ، محکم بایستید و به خدمات خود ادامه دهید خدا هم کمکتان می کند. و بر اساس آیات: فَلَا تَخْشَوُا النَّاسَ وَاخْشَوْنِ. يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ. فعالیت خود را تا آخرین نفس ادامه دهید. .
. لابی گری برای ریاست مجلس به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با اشاره به نزدیکی تشکیل مجلس جدید شورای اسلامی و انتخاب ریاست قوه مقننه اظهار کرد: این روزها لابی گری عظیمی برای تعیین رئیس مجلس صورت می گیرد، تلفن نمایندگان جدید مدام زنگ می زند. نمایندگان محترم مجلس دقت کنند که رئیس مجلس اگر فرد شایسته ای باشد می تواند جریان عظیم اصلاحی در موضوعات حساس کشور به راه بیندازد و امیدواری بزرگی در کشور درست کند کوتاهی یا معامله در این موضوع خیانت به ملت و خیانت به دین و خیانت به کشور است. آنگونه که مهر روایت کرده، وی خاطرنشان کرد: من مصراً از نمایندگان محترم می‌خواهم هر کس به شما زنگ بزند که برای ریاست من به من رای بدهید مبادا مبادا به او رای بدهید همین زنگ او نشان بی‌لیاقتی اوست رسول خدا(ص) فرمود ما کسی را که خودش از ما طلب پست کند پست نمی‌دهیم. کسی که ده‌ها نفر را برای شما واسطه می‌کند تا برای ریاست او رای بدهید یقین داشته باشید که او برای ریاست خود حاضر خواهد بود. امام جمعه اردبیل بیان کرد: فردی که ده‌ها باج خطرناک به نمایندگان بدهد و قطعاً و بدون تردید منافع ملی را زیر پای خود خواهد گذاشت و به خاطر رای نمایندگان هر حقیقتی را بدون واهمه ذبح خواهد کرد حتماً توجه کنید که به دروغ به شما خواهند گفت که نظام می‌خواهد فلانی رئیس شود این دروغ بزرگ و بدترین هزینه از آبروی نظام است. .
.. حداقل ده تا از سایتهای خبری وابسته به سرطان اصلاحات از قول خبر گزاری تسنیم که معروف است به وابستگی به سپاه ، به تقبیح سریال «هفت سر اژدها» پرداخته اند و آن را کاری ضعیف قلمداد می کنند و در مقابل با تعریف از سریال سطح پایین و تقریبا مبتذل «زیر خاکی» ، این را مخاطب پسندتر می نامند. در صورتی که معلوم است این سریال کجا و آن سریال کجا. البته این کار را برای خراب کردن ابوالقاسم طالبی ، اذیت کردن فروغی مدیر شبکه ۳ و خراب کردن ذهن مخاطبین انجام میدهند. عوامل اژدها پول می دهند مقاله ای نوشته شود تا به اهدافشان برسند. اما چرا تسنیم چند مدتی است اصلاحاتیها را فراموش کرده و به ارزشیها می پرد؟ . آیا خبرگزاری تسنیم به اصلاحاتیها فروخته شده؟ .
. شب ضربت خوردن امام علی ع است. بررسی کنیم ، ببینیم ، چرا امام علی ع یاران کمی داشتند؟ امام ع بعد از رحلت پیامبر اسلام ، با سه گروه از مردم رو به رو بود: ۱- آنهائی که می فهمیدند و بصیرت داشتند. ۲- آنهائی که دیر فهم بودند. یعنی در آنموقعی که باید بفهمند نمی فهمیدند ، بلکه کار که از کار می گذشت تازه دوزاریشان می افتاد که ای دل غافل ، چرا زودتر نفهمیدیم؟ باید توبه کنیم و می شدند تواب. اما چون رهبرشان خلع سلاح شده بود ، دیگر از دست آنها هم کاری بر نمی آمد. ۳- کسانی که اصلا نمی فهمیدند. سرشان به کار خودشان بود و زندگی روزمره و کار و کاسبی. به هر که و هر چه که کاسبیشان را خراب میکرد ، بد و بیراه می گفتند. حضرت زهرای مرضیه ، در دوران احقاق حق ولی زمان ، با دسته سوم ، اصلا هیچ کاری نداشتند. دسته اول هم که بسیار اندک بودند ، که همراه و همفکر بودند. اما امان از این دسته دوم ِ دیر فهم. حضرت فاطمه با حسنین به در خانه این ها می رفتند و با آنها احتجاج می کردند ، اما نتیجه ای نداشت. .
. به صدا و سیما نباید اجازه داده بشود ، بانک یا شرکت یا شخص بیاید و اسپانسر شود و برای صدا و سیما تعیین خط مشی کند و مثلا تصمیم بگیرد که فلان چهره دعوت شود و به او نزدیک یک میلیارد تومان برای دو ساعت پول بدهند. .
🔴 صدور دستور قضایی برای شناسایی و جلب عاملان ضرب‌وشتم آمر به معروف در میدان امام حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری اصفهان: 🔹در پی ایراد ضرب‌وشتم چهار نفر به یک نفر آمر به معروف در میدان امام اصفهان و انتشار فیلم آن در فضای مجازی ضمن تشکیل پرونده قضایی در شعبه ویژه دادسرای مرکز استان دستورات لازم صادر شد. 🔹با انجام اقدامات اولیه سه نفر از عاملان این درگیری شناسایی و دستگیر شدند و تحقیقات درباره جلب یک نفر دیگر که متواری است در جریان است.
. جمهوریت ، دمکراسی و مردم سالاری از منظر امامین انقلاب هر دو رهبر و اندیشمند نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک مجتهد و اسلام شناس عقیده داشته اند که " جمهوریت "، " مردم سالاری " و " دمکراسی " به وجود آمده در جامعه اسلامی ایران ِ پس از انقلاب اسلامی نه تنها وام گرفته ازغرب نیست بلکه این مفاهیم در بطن و متن تعالیم اسلامی است. مثلا امام خمینی (ره) در جائی می فرمایند: " در اسلام دمکراسی مندرج است " و در جای دیگر: " دمکراسی ای که ما می خواهیم به وجود آوریم در غرب وجود ندارد " ومقام معظم رهبری همین نظر را دارند و می فرمایند: " جمهوريت ما از اسلام گرفته شده و اسلام ما اجازه نمى‌دهد در اين كشور مردم‌سالارى نباشد. ما نخواستيم جمهوريت را از كسى ياد بگيريم؛ اسلام اين را به ما تعليم داد و املاء كرد( 24/11/82) "، " مردمسالارى در متن تعاليم اسلامى و حقوق انسان از برجسته‌ترين سخنان اسلام است.( 19/10/84 ) ". البته غیر از این اعتقاد، برداشت مقام معظم رهبری از اندیشه های امام نیز همین است که امام مردم سالاری و دمکراسی را برخاسته از تعالیم حیاتبخش اسلام می دانستند. ایشان می گویند: " در مكتب سياسى امام، مردم‌سالارى از متن دين برخاسته است؛ از «امرهم شورى بينهم» برخاسته است؛ از «هو الذى ايدك بنصره و بالمؤمنين» برخاسته است. ما اين را از كسى وام نگرفته‌ايم ".( 14/3/83 ) البته حقیقت امر هم همین است. دمکراسی چیزی نیست که امروز و دیروز کشف شده باشد بلکه در میان ملتهای دیگر وجود داشته و اسلام نیز آنرا جزء " احکام امضائی " خود قرار داده است. .
. نظر مقام معظم رهبری در خصوص مشروعیت نظام اسلامی «در اسلام مردم یک رکن مشروعیتند، نه همه‌ی پایه‌ی مشروعیت. نظام سیاسی در اسلام علاوه بر رأی و خواست مردم، بر پایه‌ی اساسىِ دیگری هم که تقوا و عدالت نامیده می­ شود، استوار است ... بنابراین، پایه‌ی مشروعیت حکومت فقط رأی مردم نیست؛ پایه‌ی اصلی تقوا و عدالت است؛ منتها تقوا و عدالت هم بدون رأی و مقبولیت مردم کارایی ندارد. لذا رأی مردم هم لازم است. اسلام برای رأی مردم اهمیت قائل است. فرق بین دمکراسی غربی و مردم‌سالاری دینی که ما مطرح می­ کنیم، همین جاست». بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان قزوین ؛ 26/09/1382. .
مبانی مشروعیت حکومت اسلامی مبنای مشروعیت حکومت اسلامی با بررسی مبانی مشروعیت حکومتها دراندیشه سیاسی اندیشمندان و مکاتب سیاسی بهترروشن خواهد شد. اما قبل از این بررسی بایستی بدانیم که مشروعیت در لغت فارسی یکصد سال اخیر حداقل به سه معنا به کار برده شده است: 1- حقانیت ( خداخواهی) 2- مقبولیت ( مردم خواهی) 3- قانونیت ( مطابق قانون) با توجه به این معانی به بررسی مبنای مشروعیت حکومتها می پردازیم. 1- مشروعیت تکوینی الهی: این نظریه، نظرمکتب جبریه است که معتقدند: خدا حاکم و حکومت را خود به صورت تکوینی در راس جامعه می گذارد و خود با آن حقانیت می بخشد و چون مردم صاحب هیچ فعل اختیاری نیستند پس مقبولیت مردمی هیچ نقشی درمشروعیت به معنای حقانیت حکومت ندارد. 2- مشروعیت مردمی محض: این نظریه مکاتب معتزله و لیبرالیسم است که معتقدند خدا انسان را آفریده در جامعه رها کرده و اختیار حکم و حکومت و قانون را به خود اوسپرده است. پس هر کس را مردم انتخاب کردند او حاکم حق مورد تایید خداوند است. بنابراین در این نظریه، مقبولیت مردمی مساوی با حقانیت الهی است. 3- مشروعیت تغلب: این نظریه اشاعره است که معتقدند هر کس با قوه نظامی برسر کار بیاید او خلیفه رسول خدا است و حقانیت خود را از خدا می گیرد. پیروان این نظریه یک عبارت معروف دارند که می گوید: " الحق لمن غلب " ( حقانیت از آن کسی است که غلبه کند ). این عقیده امروزه برذهن اکثریت اهل سنت حاکمیت دارد. 4- مشروعیت مجموعی: این نظریه برخی طلاب و دانشگاهیان پس ازانقلاب اسلامی است که معتقدند خدا حاکم مورد نظر خود را به اسم یا مشخصات به مردم معرفی کرده است و برمردم واجب است که از او تبعیت داشته باشند. اما چنین حاکمی تا نصف بعلاوه یک مردم او را نپذیرفته باشند حکومتش حقانیت ندارد. نتیجه چنین نظریه ای این می باشد که حکومت اسلامی هر چند سال یک بار بایستی برای اصل خود رفراندوم کند تا ببیند آیا نصف بعلاوه یک را دارد یا خیر. نتیجه دوم نیز این است که مردم در حقانیت بخشی به حکومت با خدا شریک اند. 5- مشروعیت تشریعی الهی : این نظریه امام خمینی و اکثر فقهاء مطرح طول تاریخ تشیع است که معتقدند: خدا حاکم مورد نظر خود را به اسم یا مشخصات به مردم معرفی کرده است و برمردم واجب است که از او تبعیت داشته باشند. بر اساس این نظریه خداوند خود حقانیت را به حاکم یا حکومت می بخشد ومردم فقط فعلیت بخشنده به حکومت می باشند و در حقانیت بخشی به حکومت هیچ نقشی ندارند.
یکی ازسوالات کلیدی و مهمی که معمولا پس از طرح مراحل تحقق حکومت اسلامی مطرح می شود این است که " اگر مخالفین نظام اسلامی درخواست رجوع به آراء عمومی ( که امروزه به آن رفراندوم گفته می شود) برای مقبولیت اصل نظام اسلامی داشتند آیا مسئولین نظام حق انجام رفراندوم را دارند یا خیر؟ ". در پاسخ می گوئیم: در یک نظام اسلامی مسئولان نظام حق انجام عمل مذکور را ندارند زیرا: 1- حفظ نظام اسلامی ازاوجب واجبات است بنابراین رفراندوم برای براندازی آن حرام است. 2- رجوع به آراء عمومی درسیره پیامبروائمه معصومین نبوده است وحتی در یک مورد که اتفاق افتاد ( حکمیت در هنگامه صفین ) با آن مخالف بودند. 3- هیچیک ازعقلاء در طول تاریخ برای براندازی حکومت موجود رفراندوم نکرده اند. این سه دلیل " حلی "، اما دلائلی هم به عنوان دلائل " نقضی " مطرح می باشند: 1- اگر با رفراندوم حکومت عوض شد بعد مردم پشیمان شدند آیا حکومتگران جدید( که قبلا جزء درخواست کنندگان رفراندوم بودند) حاضر به رفراندوم هستند؟ 2- اگر رفراندوم شد و نظام اسلامی دوباره رای آورد نمی گویند تقلب شده است؟ 3- اگر رفراندوم برگزار شد در آن تقلب نمی کنند. 4- یک حکومت اسلامی معمولا در میان جوامع بشری با تلاش و فداکاری بسیاری حاصل می شود ( حتی در زمان ظهور امام عصرع ) بنابراین چندان آسان به دست نمی آید که آسان از دست برود. .
. ♻️ در خصوص حکم سرهنگ جوانمردی با اطراف مختلف موضوع صحبت کردم. نتیجه پیگیری درباره حکم قصاص فرمانده سابق نیروی انتظامی بندر انزلی 👈 هنوز هیچ حکمی قطعی نیست و مراحل زیادی تا حکم قطعی باقی مانده 👈 با توجه به‌ محتویات پرونده حکم قطعی اعدام بعید است. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
عالم برزخ.pdf
225.5K
. سلام علیکم در برزخ سه فضا وجود دارد: 1- بهشت برزخی 2- اعراف 3- جهنم برزخی اعراف (برزخی) به فضائی گفته می شود که میان بهشت و جهنم برزخی است و روحهائی به آنجا می روند که از دسته سوم می باشند. دسته سوم کسانی هستند که حد واسط می باشند. یعنی: 1- کسانی که دل آن ها انس و الفتی با اسلام داشته است؛ 2- یا مسلمانانی که عمل صالح و ناصالح آن ها برابربوده است؛ 3- کسانی که در دنیا جزء مستضعفین بوده اند؛ یعنی قدرت بر درك مفاهيم كفر و شرك نداشته و نمى‏توانسته اند دشمنى كنند و به گونه ای هدايت نشدند كه مؤمن وعارف گردند؛ 4- بچه هائی که در دنیا به سن تکلیف نرسند. این افراد " اهل اعراف " نامیده می شوند. دربرزخ مسائلی وجود دارد ودراعراف رخدادهائی صورت می پذیرد که شگفت انگیز است؛ از جمله: ادامه را در جزوه پیوست مطالعه فرمائید: . .
. به قدری این آخوندها مردم رو از دین زده کرده اند که یکدفعه حداقل ده میلیون نفر پناه می برند به حرم امام رضا ع و یک و نیم میلیون نفر تو صف حج عمره هستند تا از ایران فرار کنند و یک میلیون نفر تو صف حج تمتع هستند ، تا بروند در عربستان نفسی بکشند!! در صورتی که زمان شاه فقط پنج هزار نفر میرفتند حج تمتع!!! با عذرخواهی از دوستان مذهبی. .
.نماینده مجلس فعلا مردمی اگر حوصله کردید بخشهائی از آن را ببینید برنامه امیر حسین ثابتی - 8 فروردین 1403 را در تلوبیون ببینید http://www.telewebion.ir/episode/0xc3dd6f5
🔻 قوه قضاییه و نیروی انتظامی آنطور که باید با بی‌حجابی برخورد نمی‌کنند حاج منصور ارضی در احیاء شب ۲۱ ماه رمضان: 🔹 من خیلی از وزیر گردشگری گله دارم. چند مرتبه از طریق معاونش به او پیغام دادم که درب این کاخ گلستان را از آن سمت باز کنید تا برخی با این اوضاع از مقابل مسجد تردد نکنند و دل امام زمان(عج) را به درد نیاورند. 🔹متاسفانه قوه قضاییه و نیروی انتظامی آنطور که باید و شاید با بی‌حجابی برخورد نمی‌کنند. ظاهراً زورشان نمی‌رسد. اما ما که می‌توانیم با این دعاکردن‌ها و مناجات‌ها در حد خودمان موثر باشیم. 🔹ممکن است شما در خانه خود نماز فراد بخوانید اما این اثراتش در محل و اطراف ظاهر می‌شود. اینجا هم همین است؛ می‌آیند اینجا در پارک می‌نشینند و روزه خواری می‌کنند و به هم تعارف می‌کنند و از هم پذیرایی می‌کنند و ما هم باید موثر باشیم. 🔹ما در انتخابات اخیر از این لیست امنا که حالا به قول اینها درخت و چنار نیست اما پاجوش است و انقلابی‌ست حمایت کردیم تا وارد مجلس شود و هیات رییسه را تغییر دهد و از دست این باندبازی نجات دهد. این جوان‌های انقلابی باید وارد شوند و وضعیت را تغییر دهند. باقی کارها که کفایت نمیکند. به امید خدا برای دور دوم هم یا اواخر رمضان یا پس از آن، ۱۶ نفر منتخب‌مان را معرفی می‌کنیم. ✅ @Rajanews_com
. مطلب نوشته شده در برخی گروهها در ۱ بهمن ۱۴۰۲👇 . هر کدام از عملیاتهای ترور فردی را بر اساس نفوذ تصور کنم ، که «فیه تأمل جدا» ، این ترور جلسه دستجمعی به هیچ وجه تو کَتِ من نمی رود که ، خطای حفاظتی صد در صد در آن دخیل نبوده است. سوریه از گذشته تا کنون آلوده ترین کشور به جاسوسان اسرائیلی است. وجود یک جامعه هفتاد و دو ملت و حساسیت اسرائیل روی سوریه «حافظ اسد» و قدرت نظامی سابق آن و نفوذهای سطح بالائی که در گذشته داشته است و مخالفین تکفیری حکومت سوریه بعد از جنگ داخلی که مزید بر همه علت ها شده است. واقعیت جامعه سوریه است. یعنی اگر بگوئیم اسرائیل در هر کوچه دمشق یک عامل دارد ، اغراق نکرده ایم. در یک محله ریف دمشق چند نفر وارد خانه ای می شوند که سابقا افراد محله به آن مشکوک بوده اند جلسه می گذارند و ... اسرائیل با خودش می گوید اگر ترور کور هم باشد ، بالاخره یک ادعائی می کنم و یک عملیات روانی. اما می زند و به هدف هم می رسد. قبل از این که به نفوذ فکر کنیم باید به خطاهای حفاظتی فکر کنیم ، که انگار نه انگار که دمشق میدان جنگ است. .
. این هم پست بنده در ۳۰ دیماه ۱۴۰۲ در یکی از گروهها است. .
. این هم نظر حاج حسین شریعتمداری .
رسانه مرتبط با شورای عالی امنیت ملی : شرایط برای ادب کردن حاکمان اسرائیل فراهم شده است ! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ اگر نمیخواهید کاری بکنید ، حداقل سکوت کنید. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. همیشه تاریخ ، رهبران به پشتیبانی مردم دلگرم بوده اند. رهبرمعظم انقلاب می فرمایند: فریاد انتقام مردم، سوخت حقیقی موشک‌هایی بود که پایگاه آمریکا رو زیر و رو کرد. ✍ مثل حضرت آقا بیندیشیم. افراد را مورد هجوم قرار ندهیم که چرا «مطالبه» می کنید؟ چرا «اظهار نظر» می کنید؟ شیوه پیامبر ص و علی ع همواره این بود که بیائید نظر بدهید ، با ما مثل رفتاری که با دیکتاتورها دارند ، رفتار نکنید. به همین خاطر محققین تاریخ اسلام می گویند :: پیامبر «اَکثرُ مشورة ٍ» بودند. یعنی در بیشتر کارها مشورت می کردند. این دو بزرگوار هیچگاه نمی فرمودند ما بهتر میدانیم. ، کسی نظر ندهد. پس هم اندیشه اسلام را بدانیم و هم امامین انقلاب را درک کنیم. .