eitaa logo
دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
672 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.7هزار ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 بارها گفتیم برخورد قانونی و عدم دادن خدمات به بی حجاب ها اثر مستقیم در کاهش بی حجابی دارد 🔹 هنوز طرح برخورد با بی حجاب ها درست و درمون نشده به غلط کردن افتادن 😂💪
🔘منطق براندازا اینه ‍ 🔻 میگی نه از خودشون بپرس 🆘 @Roshangari_ir 🔜 Rubika.ir/roshangari_ir
. فضای مجازی فاسق است. قرآن می فرماید: زمانی که هدهد پس از غیبت از راه رسید. حضرت سلیمان فرمود کجا بودی؟ هدهد گفت خبری دارم که شما از آن بی خبری. وقتی خبر را داد حضرت فرمود: سَنَنْظُرُ أَصَدَقْتَ أَمْ كُنْتَ مِنَ الْكَاذِبِينَ به زودی [درباره ادعایت] تأمل و بررسی می کنم که آیا راست گفته ای یا از دروغگویانی. .
18.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تذکر پاکبان های محترم به بانوان هنجارشکن 👏👏👏👏 کاربسیار خوب که از شیراز آغاز شده ... 🇮🇷 اتحادیه عماریون 🔺همدلی 🔻انقلابی گری @khakestary_amar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نحوه ارسال پیامک درصورت کشف حجاب در خودرو 🔹دقت شود پیامک فقط از طریق سرشماره‌ای باعنوان police به شماره همراه صاحب خودرو ارسال می‌شود. @TasnimNews
. حضرت فاطمه زهرا (س) فرمود: اوُصیکَ یا ابَاالْحَسنِ انْ لاتَنْسانی، وَ تَزُورَنی بَعْدَ مَماتی. (زهرة الرّیاض کوکب الدّری :ج 1، ص253)  حضرت فاطمه زهرا (س) ضمن وصیّتی به همسرش اظهار داشت :مرا پس از مرگم فراموش نکنی . و به زیارت و دیدار من بر سر قبرم بیایی.  .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نفهمیدم! چطور شد؟ ردشدن از خط چراغ قرمز بده اما ردشدن از خط حجاب و عفاف نه؟! •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
5.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ آقای فردوسی‌پور خجالت نکشیدی با ادعای آزادی، از بازیکن تیم ملی بازجویی کردی که چرا خندیدی؟ چرا عکس گرفتی؟چرا شادی پس از گل کردی؟ حالا که ساواک داره دوباره احیا میشه یه زنگی به پرویز ثابتی بزن حداقل استعدادت هدر نشه :) ‌.
. آقایان استانداران گیلان و مازندران لطفا از الآن به فکر حیطه بندی برای شنا در ساحلها و ساماندهی لب دریا و از همه مهمتر کنترل لب ساحل با هر نیروئی باشید. .
عالم برزخ (قسمت اول) این عالم، عالم چهارم است که در قرآن این گونه در مورد آن گفته شده است : ♦️(آنها همچنان به راه غلط خود ادامه مي‏دهند) تا زماني كه مرگ يكي از آنان فرا رسد مي‏گويد: پروردگار من! مرا باز گردان! (۹۹) شايد در آنچه ترك كردم (و كوتاهي نمودم) عمل صالحي انجام دهم (به او مي‏گويند) چنين نيست، اين سخني است كه او به زبان مي‏گويد (و اگر باز گردد برنامه‏ اش همچون سابق است) و پیش روی آنها برزخي است تا روزي كه برانگيخته مي‏شوند. (۱۰۰) مؤمنون حَتَّى إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ ﴿۹۹﴾ لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ كَلَّا إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ ﴿۱۰۰﴾مؤمنون از عالم برزخ به عنوان عالم میانی و واسطه نیز نام برده شده است؛ زیرا واسطه میان دنیا و قیامت است. زمانی که روح از بدن انسان جدا می شود بر اساس امتیازی که در دنیا کسب کرده در محیطی قرار خواهد گرفت که خداوند برای او تعیین کرده است. بر اساس آیات و روایات اسلامی برزخ در برگیرنده سه فضا است:1- بهشت برزخی 2- دوزخ برزخی 3- اعراف. در بهشت برزخی وقایعی رخ می دهد که شبیه آن در بهشت ابدی رخ خواهد داد و درجهنم برزخی نیز رویدادهائی انجام می پذیرد که مشابه آن در جهنم ابدی رخ خواهد داد ( تفصیل این وقایع درمطالب مربوط به عالم آخرت خواهد آمد ). اما از آنجا که با بهشت و جهنم کم و بیش آشنا هستیم بحث اعراف را مقدم می دارم : ♦️و در ميان آندو (بهشتيان و دوزخيان) حائلی قرار دارد [به نظر برخی مفسرین به نام اعراف] و بر «اعراف» مرداني هستند[اولیاء الهی] كه هر يك از آندو را از سيمايشان مي‏شناسند و به بهشتيان صدا مي‏زنند كه درود بر شما باد، اما داخل بهشت نمي‏شوند در حالي كه اميد آن را دارند. (۴۶) و هنگامي كه چشمشان به دوزخيان مي‏افتد مي‏گويند: پروردگارا ما را با جمعيت ستمگران قرار مده! (۴۷)اعراف وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ وَنَادَوْا أَصْحَابَ الْجَنَّةِ أَنْ سَلَامٌ عَلَيْكُمْ لَمْ يَدْخُلُوهَا وَهُمْ يَطْمَعُونَ ﴿۴۶﴾ وَإِذَا صُرِفَتْ أَبْصَارُهُمْ تِلْقَاءَ أَصْحَابِ النَّارِ قَالُوا رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ ﴿۴۷﴾اعراف اعراف (برزخی) به فضائی گفته می شود که میان بهشت و جهنم برزخی است و روحهائی به آنجا می روند که از دسته سوم می باشند. دسته سوم کسانی هستند که حد واسط می باشند. یعنی: 1- کسانی که دل آن ها انس و الفتی با اسلام داشته است؛(هرکس حتی غیر مسلمانان) 2- یا مسلمانانی که عمل صالح و ناصالح آن ها برابربوده است؛ 3- کسانی که در دنیا جزء مستضعفین بوده اند؛ یعنی قدرت بر درك مفاهيم كفر و شرك نداشته و نمى‏توانسته اند دشمنى كنند و به گونه ای هدايت نشدند كه مؤمن وعارف گردند؛(بودائی ، مسیحی ، یهودی و ....) 4- بچه هائی که در دنیا به سن تکلیف نرسند. این افراد " اهل اعراف " نامیده می شوند.[این دسته بندی چهارگانه بر اساس حدیث زیر می باشد]: [امام علی ع : المؤمنون فينجون ويدخلون الجنة بغير حساب ، أما المشركون فيدخلون النار بغير حساب . وإنما الحساب على أهل هذه الصفات بين المؤمنين والمشركين ، والمؤلفة قلوبهم والمقترفة والذين خلطوا عملا صالحا وآخر سيئا والمستضعفين الذين لا يستطيعون حيلة الكفر والشرك ولا يحسنون أن ينصبوا ولا يهتدون سبيلا إلى أن يكونوا مؤمنين عارفين ، فهم أصحاب الأعراف ، وهؤلاء لله فيهم المشيئة . إن الله عز وجل إن يدخل أحدا منهم النار فبذنبه وإن تجاوز عنه فبرحمته (سلیم بن قیس، كتاب سليم بن قيس ، ص 171 – 172).] .
تفاوت خواب و مرگ از نظر قرآن و روايات چيست؟ خداي متعال مي فرمايد: «وَ هُوَ الَّذي يَتَوَفَّاكُمْ بِاللَّيْلِ وَ يَعْلَمُ ما جَرَحْتُمْ بِالنَّهارِ ثُمَّ يَبْعَثُكُمْ فيهِ لِيُقْضي‏ أَجَلٌ مُسَمًّي ثُمَّ إِلَيْهِ مَرْجِعُكُمْ ثُمَّ يُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُون»؛ (انعام (6) آیه 60) بنا بر آیه فوق "توفّی" و تحویل گرفتن جان آدمی كه از آن به "موت" و مرگ هم تعبیر شده ، هم به هنگام خواب روی می دهد و هم به هنگام مردن. به هنگام خواب ملائكه روح و جان آدمی را می گیرند و به هنگام بیدار شدن دوباره آن را برمی گردانند تا زمان رسیدن مرگ كه دیگر این روح به بدن باز نمی گردد تا قیامت و بعث و برانگیختن عمومی. رسول خدا فرمود: خواب برادر مرگ است . (1) از امام باقر در مورد مرگ سؤال شد و ایشان فرمود: مرگ همان خواب است كه هر شب به سراغ شما می آید؛ جز این كه مدتش طولانی تر است و تا قیامت از آن بیدار نمی شوید. (2) از این رو در بیان علمای اسلام با توجه به تعلیم قرآن و روایات ، خواب را "الموت الاصغر = مرگ كوچك " در مقابل "الموت الاكبر = مرگ بزرگ" نامگذاری كرده اند. (3) پس خواب از جنس مرگ است و تفاوت آن دو در مدت آن ها است و خواب مرگ كوچك و كوتاه است. .