17.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 بر عمق #هوش_مصنوعی مسلط شوید
☝ نماهنگی جدید از بیانات امام خامنه ای درباره هوش مصنوعی از سال ۹۷ تا دیدار اخیر
🗳 جهش ایران |
@jahesheiran
یکی از برکات حبس شیخ #محسن_ریسمان_سنج میتواند مسئله اصلاح اساسی دادگاه ویژه روحانیت کشور باشد.
خیلی از طلاب و روحانیون عزیز در کشور در مواجهه با دادگاه ویژه، تجاربی کسب کردند و میدانند که از چه میگوییم.
دادگاههای عمومی کشور هنوز نواقصی زیادی دارند اما همین دادسراها و دادگاههای عمومی، فرسخها با دادگاه ویژه فاصله دارند.
شما در دادگاه عمومی براحتی میتونید هر وکیلی اختیار کنید، از اوراق پرونده، کپی بگیرید، احکام به شما ابلاغ میشود.
بحث اصلاح ساختار دادگاه ویژه، یکی از فوریترین مسائل مورد نیاز طلاب و روحانیون کشور است که بتوانند در فعالیتهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و پیگیری حق و حقوق مردم و امر و نهی اصحاب قدرت و ثروت کنشگری داشته باشند.
امیدوارم نمایندگان مجلس حتماً در بحث تدوین و تصویب طرح ماده واحده اصلاح ساختار دادگاه ویژه اقدام جدی داشته باشند انشاءالله.
✍ داود مدرسی یان
🗳 جهش ایران |
@jahesheiran
وحدت یک ارزش مطلق است یا مقید؟
🔸️گاهی چنین القا میشود که وحدت یک ارزش مطلق است و هر چه انسانها با هم متحدتر باشند، در یک مسیر باشند، نیروهایشان متراکم باشد، بدون هیچ قید و شرطی مطلوب است. وحدت خیلی خوب است اما در صورتی که در راه یک هدف ارزندهای باشد. اگر کسانی اتحاد کنند بر اینکه حقی را احیا کنند، جلوی ظلمی را بگیرند، این بسیار وحدت خوبی است؛ بسیار اتحاد مقدسی است. اما اگر کسانی با هم توطئه و اتحاد کنند بر اینکه حقی را پایمال کنند، ظلمی را شایع کنند، فسادی را رواج بدهند، این وحدت و اتحاد هیچ مطلوبیتی ندارد، به همان اندازهای که خود آن گناه بد است، وحدت آن هم بد است.
۱۳۸۹/۰۵/۲۳
#وحدت
#وفاق
✍ مرحوم علامه مجاهد آیت الله مصباح یزدی
📱 @mesbahyazdi_ir
🗳 جهش ایران |
@jahesheiran
🔻انقلابیهایی که استحاله شدند:
تحجر ما، یا تجدد آنها؟!
🖊 دکتر مهدی جمشیدی
۱. برخی میگویند نباید «برچسب» زد و مقصودشان این است که از جمله نباید تعبیر «لیبرالهای مذهبی» را به کار برد. من تعبیر «لیبرالهای مذهبی» را از استاد مطهری آموختهام و میدانم که تحلیل جهان انسانی و اجتماعی، مبتنی بر «مفاهیم» است. ما با مفاهیم سخن میگوییم. این «مفاهیم» را نمیتوان با تعبیرِ منفیِ «برچسب»، کنار زد. این مفاهیم - یا به بیان منتقدان، برچسبها - اگر تطبیق بر مصداق دارند، خطا نیستند. نباید گفت مفهوم به کار نبرید، بلکه باید دلیل بر «انطباق مفهوم بر مصداق» طلبید. برخی به جای اینکه در مقام اثبات و ابطال «کیفیّت انطباق» باشند، بیدرنگ تعبیر برچسب را به کار میبرند تا «سنخبندی» نشوند و در «بیمکانی» و «بیموقعیّتی»، حس آرامش داشته باشند. میخواهند تولید گفتار کنند اما در «جا»یی قرار نداشته باشند و فقط بتوانند به دیگریهای ثابتشده و مستقر، حمله کنند. در این روش گفتگو، ما با حریفی مواجه خواهیم بود که سیّال و ژلهای است و در سایۀ ابهام و تاریکی نشسته است. ازاینرو، او میتواند به نقد ما بپردازد، ولی ما باید نظارهگر و منفعل باشیم؛ چون طرف مقابل، «تعیّن» و «استقرار»ی ندارد که بتوان آن را به چالش کشید. بههرحال، تردیدی در میان نیست که تبیینهای علوم انسانی، خواهناخواه، برآمده از مفهومسازیها هستند و اگر علوم انسانی با معرفت عامیانه، دو تفاوت داشته باشد، یکی از آنها، همین مفهومسازیهاست.
۲. من با بخشهای دگرگونشدۀ جریان انقلابی، گفتگو کردم و به نتیجه نرسیدم؛ چون مسأله، «سلیقه» نیست و به واقع، به «دو نظام فکریِ مختلف» تبدیل شدهایم. جریان انقلابی، دو لایه شده است و این یک واقعیّت است. هیچیک از دو طرف، همدیگر را قبول ندارند و برنمیتابند. این شکاف فکری، یک حقیقت است و قابل تقلیلدادن به سلیقه نیست. وضعی که پدید آمده بدین صورت است که پارهای از جریان انقلابی در طول دو دهۀ اخیر، به سوی فضای فکریِ اصلاحطلبی، گذار تدریجی داشته و هویّت جدیدی به دست آورده است. ازاینرو، ما اکنون در مواجهه با این بخش از جریان انقلابی، باید به همان اشکالها و مناقشههایی پاسخ بدهیم که جریان اصلاحطلبی از دهۀ هفتاد به این سو، مطرح کرده است. برایناساس، مشاهده میکنید که مناظرهها و مواجهههای این بخش استحالهشده از جریان انقلابی با جریان اصلاحطلبی، به تضارب و تقابل جدّی نمیانجامد و این دو در بسیاری از زمینهها، توافق فکری دارند. روشن است که جریان اصلاحطلبی، همچنان بر بنیانهای فکریِ آغازین خویش، وفادار است و تعدیل نشده، پس این بخش از نیروهای انقلابی هستند که به آنها نزدیک شدهاند.
۳. بزرگترین مسألهای که در دو سال اخیر، به گسست درونیِ فزاینده در جریان انقلابی انجامید، اغتشاش ۱۴۰۱ بود. درحالیکه بخش اصیلِ جریان انقلابی، این اغتشاش را یک توطئۀ بیرونی و طراحیشده قلمداد کرد که معطوف به سبک زندگی است و میخواهد از این طریق، جامعه را در برابر حاکمیّت قرار بدهد، اما جریان اصلاحطلبی که از مدّتها قبل، تحرّکات رسانهای و تخریبی خویش را آغاز کرده بود، ادّعا کرد که از لحاظ عملی، مواجهۀ نظام در قالب گشت ارشاد، علّت این اغتشاش بود؛ و از لحاظ نظری نیز، دیگر باید تکثّر هویّتی و ارزشی را در جامعه پذیرفت و دینداری را اصل و الگو تصوّر نکرد. برای جریان انقلابیِ اصیل، روشن بود که گشت ارشاد، یک بهانه و دستاویز است و نه علّت و ریشه، و مسأله این است که نیروهای تجدّدی، در پی لیبرالیسمِ فرهنگی هستند و منطق «نه به حجاب اجباری»، منطق مخالفت با نحوۀ برخورد و راهکار حل مسأله نیست، بلکه منطقی است که میخواهد با ذهنشوییِ رسانهای، دست تصرّف به سبک زندگی دراز کند. طبق آمار یکی از نهادهای فرهنگی، چهل درصد از کشف حجاب، پیش از واقعۀ ۱۴۰۱ بوده است. این یعنی یک «روند» در طول دهۀ نود در جریان بوده که ارتباطی هم با گشت ارشاد نداشته است. زمانی که گشت ارشاد بود، باز هم کشف حجاب بود و اینک هم هست. کشف حجاب، واکنش به گشت ارشاد نیست، بلکه یک «چالش تحمیلی» است؛ یعنی از بیرون، القا و تلقین میشود. در هر زمینهای میتوان با ارجاع به چند خطای موردی، واکنشی در حد کشف حجاب را مستند به آن کرد و گفت چون چنین کردیم، چنان شد. کسانی در درون جبهۀ انقلاب که کشف حجاب را حاصل گشت ارشاد میانگارند، تصوّری از واقعیّتهای جنگ شناختی و روایتی و رسانهای در دهۀ نود که مستقل از گشت ارشاد به جریان افتاد، ندارند و بیپروا، همان سخنِ جریان سکولار را تکرار میکند.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🗳 جهش ایران |
@jahesheiran
🔴 آقـای قـالـیـبـاف عـبـرت بـگـیـریـد
✍ حجت الاسلام کرباسی | فعال جبهه انقلاب
پن:
همپوشانی و همافزایی دو حزب غربگرا و محافظهکار ، کار را بر گفتمان و حرکت های انقلابی دشوار کرده است.
یکی در پوشش انتقاد به انقلاب و دیگری در پوشش طرفداری از انقلاب ، اما در بزنگاهها و نقطه های کانونی ، یک تصمیم برای دو باند سیاسی ، اتخاذ میشود؛ این اواخر هر دو حزب به صورت آشکارا از هم حمایت میکنند که نشان دهنده آگاه تر شدن جامعه انقلابی است.
#نهبهدیکتاتوریدوحزبی
✍ حجت الاسلام رحمت الله معظمی
🗳 جهش ایران |
@jahesheiran
🔻استعمارگر پیر آفریقا در مسیر طرد شدن
🔸روز گذشته بورکینافاسو از صدور ویزا برای تعدادی از دیپلماتها و تجار فرانسوی و همچنین مدیر مدرسه فرانسوی در اوگادوگو خودداری کرد تا روند وخامت روابط بین دو کشور تسریع شود.
🔹در دو سال گذشته، فرانسه علی رغم وجود منافع نو استعماری در آفریقا، به سرعت در حال از دست دادن جای پای خود در آفریقا و از دست دادن منافع سیاسی، اقتصادی و استعماری در مستعمرات سابق آفریقایی اش است. گزارش تفصیلی سال گذشته الجزیره انگلیسی در این مورد:
https://www.aljazeera.com/news/2023/12/31/au-revoir-sahel-did-2023-crush-frances-influence-in-africa
🗳 جهش ایران |
@jahesheiran
❌ توطئه علیه تنها سنگرهای رسانه ای جبهه انقلاب را جدی بگیرید
در جنگ تمام عیار رسانه ای شاهد یک پازل طراحی شده چند وجهی برای زمین زدن معدود رسانه ها و تریبون های انقلابی مانند کیهان و ایتا و ... هستیم .متاسفانه دشمن با دست برخی خودی ها دارد این کار را انجام میدهد.
خواص هوشیار باشند و از تنها سنگرهای رسانه ای جبهه انقلاب در جنگ رسانه ای حفاظت ومراقبت کنیم
✍ کانال مکتبی بیداری ملت
🗳 جهش ایران |
@jahesheiran
🔴 خطر تاخیر در انتقام
اگر بیش از حد انتقام خون شهید اسماعیل هنیه را که بر گردنمان است به تاخیر بیندازیم،
خدای ناکرده با توطئه دشمن و خیانت برخی داخلی ها ، بحرانی در مملکت ایجاد می شود که در آن موقع دیگر نه تنها بحث #انتقام_سخت به حاشیه می رود که اساسا در شرایط درگیری همه جانبه با بحران داخلی، امکان گرفتن انتقام وجود نخواهد داشت!
از ما گفتن ...
#غضب_الهی
✍ "قاسم اکبری"
🗳 جهش ایران |
@jahesheiran
🔴 دربـاره آقـای پـنـاهـیـان
➖ هجمه به کیهان انتقاد نبود ، با ادبیات دشمنپسند، صورت گرفت.
🌀 سه پرسش جامعه دینی از حجتالاسلام پناهیان، البته پرسشهایی به صورت کامل.
▪️ایراد به حجتالاسلام پناهیان این نیست که چرا آقای قالیباف را تبلیغ کرد، بالاخره او نیز با شاخصهها و نگاه خاص خود، شخص مطلوب را آقای قالیباف دانسته است، بلکه پرسش مردم مؤمن از او این است که چرا به جای گفتمان اصلح، مباحث و شاخصههای عجیب، فرعی و غیرشرعی مانند کارآمدی و کارنامه را به عنوان جایگزین اصلحیت مطرح کرد؟
▪️باز مشکل این نیست که چرا آقای پناهیان به بچهحزباللهیها انتقاد کرد، چرا که انقلابیها خودشان پرچمدار انتقاد هستند، بلکه پرسش مردم مؤمن از این بزرگوار آن است که چرا آقای پناهیان با ادبیات دشمن و اتهام تندروی و افراط و #الفاظ_ناشایست و مورد نهی رهبر انقلاب، با جامعه انقلابی صحبت کرد؟ (ادبیات آقای پناهیان در برابر نشریه کیهان هم از همین قبیل است).
▪️همچنین ایراد به آقای پناهیان این نیست که چرا در بزنگاهها سکوت پیشه میکند، چرا که مردم آگاه، در هیچ بزنگاهی، انقلاب را محتاج چهرهها و عنواندارها نمیگذارند، بلکه پرسش این است که چرا سکوت را نسبت به جریان ضد انقلاب ادامه میدهد و فقط صدایش در برابر انقلابیها بلند میشود؟
🌀 صراحت لهجه در برابر فساد و ظلم و هزینه دادن برای انقلاب، #توفیق بزرگی است که نصیب هر کسی نمیشود.
#بازیدرزمیناحزاب
✍ حجت الاسلام رحمت الله معظمی
@r_moazzami
🗳 جهش ایران |
@jahesheiran
🔴کـاذبتـریـن دوقـطـبـی
➖ مادر دوقطبیهای کاذب در تاریخ انقلاب اسلامی
🌀 کاذبترین دوقطبی از بدو انقلاب تا کنون عبارت است از دوقطبی کاذب دو باند و قبیله سیاسی غربگرا (موسوم به اصلاحطلب) و محافظهکار (موسوم به اصولگرا)
▪️البته این دو قطب کاذب، در درون، یکی هستند، و برخی عناصر مشترکشان عبارت است از:
قدرتطلبی، خشونت، اهانت به منتقد، انقلابیستیزی، منطقگریزی، گفتگوگریزی، دفع حداکثری و نداشتن مرزبندی کامل با دشمن
▪️اما بخشی از دوقطبیهای کاذب متولد شده از این زوج سیاسی از طریق مقابل هم قرار دادن ارزشها👇👇
• دوقطبی کاذب حجاب _ امنیت (با ادعای اینکه اگر دنبال حجاب باشیم امنیتمان صدمه میبیند، لذا با کشف حجاب کنار بیاییم!! ) در حالی که حجاب، امنیتآور است.
• دوقطبی کاذب عدالت _ ولایت در حالی که ولایت، پرچمدار و طلایهدار اقامه عدالت است.
• دوقطبی کاذب اصلحیت _ مقبولیت در حالی که اصلحیت مقبولیتآور هم هست.
• دوقطبی کاذب اصلحیت _ وحدت در حالی که وحدت فقط حول اصلح، قابل تحقق است.
• دوقطبی کاذب مقاومت _ اقتدار در حالی که هزینه مقاومت کمتر از سازش است.
#کارخانهدوقطبیسازیاحزاب
✍ حجت الاسلام رحمت الله معظمی
@r_moazzami
🗳 جهش ایران |
@jahesheiran
🔰واکنش روزنامه کیهان به اظهارات حجتالاسلام پناهیان در مورد دوقطبیسازی
🔹روز گذشته حجت الاسلام پناهیان ضمن سخنانی به نقد خطای دوقطبی سازی در جامعه پرداخت و نسبت به آفتهای این اقدام ناصواب متذکر شد.
🔹 اما وی مصادیقی را برای این دوقطبی سازی بیان کرد که به نظر می رسد با منطق کلام ایشان در این جلسه و دیگر اظهاراتشان در تضاد و تعارض باشد.
🔹در بخشی از این اظهارات حجت الاسلام پناهیان از روزنامه کیهان که همواره در خط مقدم جهاد تبیین است به عنوان یکی از مصادیق دوقطبی ساز در جامعه نامبرده و خواستار تعطیلی این روزنامه شد!
🔹حالا روزنامه کیهان در واکنش به این اظهارات پاسخی را در حساب کاربری مجازی خود منتشر کرده که در ادامه می خوانید.
▪️آقای پناهیان کدام طرف ایستادهاید؟!
🔹۱۹ شهریور ۱۳۹۹ که برای دفاع از آقای پناهیان در مقابل هجمه ناجوانمردانه رسانههای زنجیرهای و لشگر مجازیشان و حتی برخی جریانهای داخل جبهه انقلاب نوشتیم و توصیه به رعایت «انصاف» و «اخلاق» کردیم؛ فکرش را هم نمیکردیم که حدود ۴ سال بعد در ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ آقای پناهیان (احتمالا ناخواسته و شاید با مشورت و آدرس غلط برخی اطرافیان) به همان سو بروند و با سخنانی که از یک روحانی بعید به نظر میرسد، آرزوهای چندین و چند ساله دشمنان تابلودار انقلاب علیه کیهان را تکرار کنند!
🗳 جهش ایران |
@jahesheiran
🔴 دستگاه های امنیتی، نظامی کشور!
بیدار باش!
بعد از مصاحبه پزشکیان با رشید دانشجویی، فعال ضد امنیتی تجزیهطلب مشهور
حالا پسر پزشکیان نیز با این مزدور پست جلسه گذاشت!
پ ن:
چه اتفاقی پشت پرده در حال برنامه ریزی است؟
🗳 جهش ایران |
@jahesheiran