eitaa logo
سرسبزی طبیعت جهرم و ایران جعفرزادگان جهرمی
117 دنبال‌کننده
419 عکس
734 ویدیو
2 فایل
بسم الله الرَّحمن الرَّحیم اللهم عجل لولیک الفرج سلام واحترام🌹 این کانال زدیم که تجربیات کارهامون در اختیار همه بزاریم که انگیزه ای بشه برای طبیعت دوستان‌ لطفا دوستان خودتون رو به کانال ما دعوت کنید #مسیح_اله_جعفر_زادگان 09177922254 @Jafarzademasih
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بقا کانال جامع
39.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جوانان یاری نکردند اما یادی کردند از آن پیرمرد، علی‌حسین سعادت. به رسم ادب، سلام گروه بقا به آن استاد.🌹💐 ┅───〰️───‌‌┅ 𝒋𝒐𝒊𝒏: @bagha_elm
5.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم سلام و رحمه الله اصول کاشت توامان باغات برای کاهش مصرف آب بادشکن تعدیل دما و زببایی منظره برگرفته از آیات قرآنی خداوند حاج خانم مجتهد نجفی رارحمت کندکه با توفیق حفاظی و سطح اجتهاد و تدبر در قرآن موجب یادآوری و تذکر سبک زندگی اسلامی شدند با تمرکز بر مطالبه کاشت مثمر شما هم میتوانید✌️ @morghmahalibaghfadak
سلام علیکم صبح شما بخیر درخت نازنین کنار کهنسال در روستای سروو‌ شهرستان جهرم
گل لاله در کوهپایه شهرستان جهرم
27.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام علیکم امروز شنبه چهاردهم مهر ماه چهارصد و سه به برادر عزیز و دلسوز طبیعت، جناب آقای مهندس تدین تعدادی نهال و بذر کنار اهدا کردیم که انشاالله در سطح شهرستان و طبیعت بکارند که مردم از سایه و ثمراش استفاده کنند . ارادتمند مسیح اله جعفرزادگان جهرمی شماره تماس ۰۹۱۷۷۹۲۲۲۵۴ @jahrom1403
سلام صبح یکشنبه شما بخیر درخت کنار نازنین در بلوار انقلاب شهرستان جهرم
‏عکس از مسیح اله جعفرزادگان جهرمی سلام صبح دوشنبه شما بخیر درخت کنار نازنین چهارراه پارکینگ شهرستان جهرم
20.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام علیکم بیاری خدا امروز دو شنبه شانزدهم مهر ماه چهارصد و سه مقداری بذر بادام کوهی و نارنج و لیموترش محلی جهرمی و سپستان جهت فضای سبز و طبیعت دوستان شهرستان قزوین اهدا و ارسال میکنیم‌که انشاالله در سطح شهر و طبیعت کاشت کنند تا مردم از سرسبزی آن استفاده کنند موفق باشید خدانگهدار ارادتمند مسیح اله جعفرزادگان جهرمی شماره تماس ۰۹۱۷۷۹۲۲۲۵۴
مذمت فحش و بد زبانی در آیات و روایات آیات: 1. وَ لا تَسُبُّوا الَّذینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْواً بِغَیْرِ عِلْمٍ کَذلِکَ زَیَّنَّا لِکُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلى رَبِّهِمْ مَرْجِعُهُمْ فَیُنَبِّئُهُمْ بِما کانُوا یَعْمَلُونَ[1] به معبودِ کسانىکه غیر خدا را مى خوانند دشنام ندهید، مبادا آنهانیز از روى جهل، خدا را دشنام دهند! اینچنین براى هر امّتى عملشان را زینت دادیم سپس بازگشت همه آنان به سوى خداوند است و آنها را از آنچه عمل میکردند، آگاه مى سازد و پاداش و کیفر مىدهد 2. لا یُحِبُّ اللهُ الجَهرَ بِالسُّوءِ مِنَ القَولِ اِلاّ مَن ظُـلِم...[2] خداوند دوست ندارد کسی با سخنان خود، بدیهای دیگران را اظهار کند مگر آن کس که مورد ستم واقع شده باشد. روایات: 1. عَنْ مُوسَى بن جعفر(ع)فِی رَجُلَیْنِ یَتَسَابَّانِ فَقَالَ: الْبَادِی مِنْهُمَا أَظْلَمُ وَ وِزْرُهُ وَ وِزْرُ صَاحِبِهِ عَلَیْهِ مَا لَمْ یَتَعَدَّ الْمَظْلُوم [3] امام موسى بن جعفر(ع) در باره دو مردى که همدیگر را دشنام دهند فرمود: آغازکننده به دشنام ستمکارتر است و گناه خود و گناه رفیقش به گردن اوست در صورتى که آن کس که ستم به او شده از حد نگذرد. توضیح: جمله اخیر این حدیث شریف دو احتمال دارد یکى اینکه تا رفیقش که مورد ستم واقع شده عمل ناروا نکرده و یا سخن ناروائى نگفته همه گناه به گردن آغازکننده به دشنام است، و نسبت گناه به او در این صورت فرضى است، احتمال دوم آن است که تا از حد خود نگذشته اى همه گناه به گردن اوست، و حدّش همان مقدارى است که از دشنام شنیده و تا آن حد بر او گناهى نیست زیرا از خود دفاع کرده و انتقام گرفته است، و خداى تعالى در این باره فرموده است: و همانا بر آنکه پس از ستمى که به او شده یارى جوید گناهى نیست و در جاى دیگر فرماید: پس آن کس که به شما تجاوزو ظلم و ستم کندتجاوز کنید بر او برابر آنچه بر شما تجاوز کرده بعید نیست احتمال دوم مناسبتر با سیاق روایت باشد. 2. عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ(ع) قَالَ: إِنَّ أَبْغَضَ خَلْقِ اللَّهِ عَبْدٌ اتَّقَى النَّاسُ لِسَانَه [4] امام صادق(ع)فرمود: مبغوض ترین خلق خدا آن بنده ایست که مردم از زبانش پرهیز کنند. 3. عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: إِنَّ مِنْ عَلَامَاتِ شِرْکِ الشَّیْطَانِ الَّذِی لَا یُشَکُّ فِیهِ أَنْ یَکُونَ فَحَّاشاً لَا یُبَالِی مَا قَالَ وَ لَا مَا قِیلَ فِیه [5] امام صادق(ع) فرمود: از نشانه هاى شرکت شیطان اینست که فحاش باشد که باکى از آنچه گوید و از آنچه در باره او گویند نداشته باشد. 4. قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص): إِذَا رَأَیْتُمُ الرَّجُلَ لَا یُبَالِی مَا قَالَ وَ لَا مَا قِیلَ لَهُ فَإِنَّهُ لِغَیَّةٍ أَوْ شِرْکِ شَیْطَان [6] امام صادق(ع)از قول رسولخدا(ص) فرمود: هر گاه مردى را دیدى که باکى از آنچه گوید و آنچه به او گفته شود ندارد، یا از زنا است یا از شرکت شیطان. 5. عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ(ع)قال قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص): إِنَّ اللَّهَ حَرَّمَ الْجَنَّةَ عَلَى کُلِّ فَحَّاشٍ بَذِیءٍ قَلِیلِ الْحَیَاءِ- لَا یُبَالِی مَا قَالَ وَ لَا مَا قِیلَ لَهُ فَإِنَّکَ إِنْ فَتَّشْتَهُ لَمْ تَجِدْهُ إِلَّا لِغَیَّةٍ أَوْ شِرْکِ شَیْطَانٍ، فَقِیلَ: یَا رَسُولَ اللَّهِ- وَ فِی النَّاسِ شِرْکُ شَیْطَانٍ؟ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص): أَمَا تَقْرَأُ قَوْلَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ؟ قَالَ: وَ سَأَلَ رَجُلٌ فَقِیهاً هَلْ فِی النَّاسِ مَنْ لَا یُبَالِی مَا قِیلَ لَهُ؟ قَالَ: مَنْ تَعَرَّضَ لِلنَّاسِ یَشْتِمُهُمْ وَ هُوَ یَعْلَمُ أَنَّهُمْ لَا یَتْرُکُونَهُ، فَذَلِکَ الَّذِی لَا یُبَالِی مَا قَالَ وَ لَا مَا قِیلَ فِیه [7] امیر المؤمنین(ع)بنقل از رسول خدا (ص) فرمود: خدا حرام کرده بهشت را بر هر فحاش بى آبرو و کم شرمى که باکى از آنچه گوید و آنچه باو گفته شود ندارد، زیرا اگر بازرسى از حالش کنى یا از زنا است یا از شرکت شیطان،عرض شد: اى رسولخدا در میان مردمان شرکت شیطان هم هست؟ فرمود: آیا گفتار خداى عز و جل را نخواندهاى که بشیطان فرمود:و شرکت کن با ایشان در مال و فرزندان(اسراء, 64)راوى گوید: مردى از فقیهى پرسید: آیا در میان مردم کسى هست که باکى از آنچه باو گفته شود ندارد؟ گفت: آن کس که متعرض مردم شود و بآنان دشنام گوید در صورتى که میداند که آنها رهایش نمیکنند وتلافی میکنند. 6. عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ(ع) قَالَ: إِنَّ اللَّهَ یُبْغِضُ الْفَاحِشَ الْمُتَفَحِّشَ[8] امام باقر(ع)فرمود: خدا دشمن دارد دشنام گوى دشنامجو را منابع: [1] . الأنعام : 108 [2] . النساء(۴)، آیه۱۴۸. [3] . الکافی, ج2, ص322 [4] . همان, ص323 [5] . الکافی,ج2 ص 323 [6] . همان [7] . همان 8] . همان, ص324 کشکول معارف دینی سید http://eitaa.com/joinchat/2494562380Cd290dc5f70
سلام صبح سه‌شنبه شما بخیر و سلامتی درخت کنار نازنین و پرسایه در بلوار انقلاب شهرستان جهرم سمت فلکه راهنمایی علت چیست که تا بحال اینگونه درختان بزرگ در جهرم و اطراف پلاک کوبی و شناسنامه دار نشدن مثل شهرهای دیگر ؟؟؟