8.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺با این یکی خیلی خندیدم😂D:
🔹حمید خراسانی یکی از فرماندهان نسبتا شناخته شده طالبان(کلیپ های صحبت کردنش در بین نیروهای طالب را در درگیری های اخیر شاید دیده باشید) پس از توهین به ملت و حاکمیت ایران، نوید فتح ایران را داد D:
🔸در دولتی که این تروریستها تشکیل داده اند،ظاهرا پوست گوسفند پوشیده و سعی در پنهان کردن ذات و خوی خود دارند، و الا باطن همان باطن است! جایگزینی طالبان به جای امریکا در همسایگی شرقی ما،آمدن بد به جای بدتر بود،شاید از بدتر ،بهتر بوده باشد اما همچنان ذاتش بدیست
🔹بهترین راه حل برای درمان این غده درحال شکل سرطانی در جنوب غرب آسیا،یک حمله جامع و همه جانبه همسایگان این کشور یعنی ایران،چین،پاکستان،ترکمنستان و ازبکستان به این کشور و برکناری این وحوش از مسند قدرت و روی کاراوردن یک دولت مردمی افغانستانی که سرش به کشور خودش و مردم خودش باشد است
🔸کمی این حرف بچگانه است ولی بهترین راه برای خلاص شدن از دست اینهاست،پخمگانی که باورشان شده امریکا و ناتو را شکست داده اند D: بدتر از ارتش پیشین افغانستان میجنگند و فقط با توسل بر انتحار تلفات میگیرند،همین! ارتش پیشین افغانستان خیلی پرزرق و برق تر از این به ظاهر متدین های بن لادن نماست!
🔹در اخر بگویم:بچه بیا پایین بابا سرمون درد گرفت😐😂
البته فقط حرف ماست و قرارنیست به واقعیت بپیوندد
#تحولات_منطقه #مهم
🆔@nezamian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تصویری دیگر از جمعیتی هولناک در کراچی پاکستان
دیشب در اکثر ایالات پاکستان شاهد همچنین تجمعات و اعتراضاتی بودیم
شعار مردم: مرگ بر آمریکا
آیا در پاکستان شاهد یک انقلاب مانند برای سرکار برگرداندن عمران خان خواهیم بود(نفع ایران در این است)
#تحولات_منطقه #مهم #پاکستان
🆔@nezamian_ir
جامعه آگاه
🔺تصویری دیگر از جمعیتی هولناک در کراچی پاکستان دیشب در اکثر ایالات پاکستان شاهد همچنین تجمعات و اعت
تجمعات بر خلاف تصور خود بنده بسیار پرشور بوده و امکان کودتا نرم توسط عمران خان در مقابله با کودتا نرم امریکا و ارتش این کشور باشد
🔺شهباز شریف نخست وزیر پاکستان شد😑😕ایشون علاقه شدید که گه عرض کنم به قول خودمون پاچه خوار غربه(پیش به سوی پایگاه امریکا تو پاکستان😤)
پ.ن: دانلود ورژن پاکستانی یک برانداز دولت درست حسابی همانند امام خمینی(رحمت الله)
هدایت شده از صابرین نیــوز
🌄 نتیجه خوردن مشروباتِ الکلی حاویِ ادرار سگ...
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
هدایت شده از صابرین نیــوز
💬گرانی هست، التهاب نیست؛ تورم هست، بی نظمی نیست؛ تحریم هست، تحقیر ملت در صف مرغ و روغن نیست.
بله گلایه هست، گوش شنوا هم هست؛ دیگر رئیس جمهور با حرفهایش نمک به زخم ملت نمیپاشد؛ خودش با مردم است و ان شاالله پس از گذشتن از بدهی های تحمیلی و برداشتن آوارهای روحانی معیشت هم بهتر میشود.
👤 عبدالرحیم انصاری 🇮🇷
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
وقت بخیر دوستان🎉🎊🎈
🔺تصاویری از جنگنده میگ ۲۹ SMTارتش روسیه نسخه ارتقا یافته میگ ۲۹ A
🔹هواپيماي MiG-29 از جمله جنگنده هايي بود كه در آخرين نفس هاي عمر جنگ سرد و تقريباً همزمان با جنگنده موفق Su-27 طراحي و توليد گشت. هر چند اين جنگنده به لحاظ ابعاد طبق سنت ديرينه ي شركت ميكويان گورويچ از سوخو 27 فلانكر كوچك تر و جمع و جور تر است، اما طراحي آيروديناميكي فوق العاده ي اين هواپيما چيزيست كه فالكروم را به یکی از مانور پذیر ترین جنگنده ها تبدیل کرد
🔸فالكروم شمايلي شبيه به فلانكر دارد، از دو سكان عمودي بهره مي جويد و ورودي هاي موتور و طرح بال هاي آن به جز ابعاد كاملاً شبيه انواع به كار رفته در فلانكر است و تمامي اين شباهت ها، متاثر از استفاده مشترك دو شركت ميگ و سوخو از نتايج آزمايش هاي موسسه آيروهيدروديناميك شوروي سابق يا TsAGI در ميانه هاي دهه هشتاد ميلادي مي باشد.
🔹در مقاله زير، به بررسي تشريح ويژگي هاي گونه ي جديد شكاري جنگنده ميگ 29 فولكروم ملقب به SMT مي پردازيم كه در سالهاي اخير خود را به عنوان رقيب جدي هواپيماهاي جديد خانواده ي فلانكر شركت سوخو در بين توليدات هواپيمايي نظامي روسيه به خوبي مطرح كرده است:
#تسلیحات_مدرن #نیروی_هوایی #روسیه #مقاله_میگ29_SMT
🚫در صورت کپی با گزارش به پشتیبان ایتا کانال شما فیلتر میشود یا اخطار میگیرد🚫
🆔@nezamian_ir
جامعه آگاه
🔺/تکمیلی
🔹میگ۲۹اس ام تی يكي از بهبود يافته ترين و به روز ترين مدل هاي جنگنده فولكروم است كه برنامه ساخت آن شامل موارد بهبود هاي فني بسياري در اين جنگنده شكاري مي شود. اما برنامه نيروي هوايي روسيه براي ارتقاي ميگ 29 هاي فعلي اين نيرو علاوه بر جنبه بسيار مثبت آن، يك نكته منفي هم براي علاقه مندان اين جنگنده دارد و آن اينست كه بسياري از اطلاعات فني به صورت يك راز باقي خواهد ماند چرا كه روسيه علاقه ندارد مشخصات دقيق اين جنگنده فعلاً فاش شود. همين مسائل خود بيان كننده ي اين است كه SMT چيز ديگريست.
🔸اگر از روي ظاهر بخواهيم قضاوت كنيم، MiG-29SMT به سادگي از مدل هاي ديگر فولكروم متمايز مي شود. چرا كه قسمت عقب كاكپيت هواپيما ديگر با يك شيب تند به بدنه متصل نمي شود، بلكه شكل كاكپيت تا قسمت انتهايي و بين موتورهاي هواپيما ادامه مي يابد و به صورت يك زايده روي بدنه اصلي فولكروم قرار مي گيرد. شايد به همين دليل باشد كه عده اي به MiG-29SMT «فولكروم كوهان دار» هم مي گويند! اما فايده ي اين به اصطلاح كوهان چيست؟
🔺مدل هاي اوليه فولكروم و مشكل برد كوتاه!
🔹ميگ 29 در مدل هاي اوليه، همواره به عنوان يك هواپيماي بسيار موفق مورد توجه كارشناسان بوده و ويژگي هاي خاص آن باعث برانگيختن تحسين همگان بوده است. اما بزرگترين نقصي كه ميگ 29 از آن رنج مي برد، كوتاهي برد اين جنگنده بود. هر چند فولكروم در نقش اصلي دفاع هوايي كه برد در آن اهميت نسبتاً كمتري داشت نقش خود را ايفا مي كرد، اما صدور اين جنگنده به كشورهاي ديگر و اعتراض خريداران به برد كم آن باعث شد تا خود روسيه هم به اين فكر بيفتد كه بهبود برد اين جنگنده مي تواند با عرضه مدل هاي اصلاح شده، مشكل را چاره نمايد.
🔸اين مشكل، حتي در مدل هاي بعدي هم همچنان جلوه مي كرد تا اينكه مدل پيشرفته SMT عرضه شد. وجود قسمت كوهان شكلي كه در بالاي بدنه MiG-29SMT به چشم مي خورد و اساسي ترين تفاوت ظاهري اين جنگنده را به وجود مي آورد، براي حل مشكل كوتاهي برد است. در اين قسمت يك مخزن سوخت بزرگ قرار گرفته است كه نقص فولكروم را در مورد برد كوتاهش به خوبي مي پوشاند. گفته مي شود كه در حالتي كه مخازن سوخت داخلي كاملاً پر و تانك هاي اضافي خارجي نيز نصب شده باشند، برد SMT به بيش از 3000 كيلومتر افزايش مي يابد.
🔺تاريخچه كوتاه MiG-29SMT
🔺نخستين پروازهاي نمونه هاي اوليه MiG-29SMT در 29 نوامبر سال 1997 آغاز گرديد و پرواز اول را خلبان مارات آليكوف به انجام رساند. مدل هاي اوليه تنها شايد شكل ساده اي از جنگنده اي كه قرار بود با عنوان MiG-29SMT به توليد برسد بودند و توانايي هاي آنان به حد كافي تكميل نبود. به همين دليل نخستين پرواز مدل كامل و مجهز MiG-29SMT در 14 جولاي 1998 به وسيله خلبان آزمايشي جديد شركت ميگ، خلبان ويلاديمير گوربونف انجام گرفت.
🔹براي اثبات افزايش نسبتا زیاد برد فالكرومSMT ، دو فروند MiG-29SMT مسير بين فرودگاه ژوكوفسكي در روسيه و فارنبرو در بريتانيا را يكسره براي شركت در نمايشگاه پيمودند
#تسلیحات_مدرن #نیروی_هوایی #روسیه #مقاله_میگ29_SMT
🚫در صورت کپی با گزارش به پشتیبان ایتا کانال شما فیلتر میشود یا اخطار میگیرد🚫
🆔@nezamian_ir
جامعه آگاه
🔺/تکمیلی 🔹میگ۲۹اس ام تی يكي از بهبود يافته ترين و به روز ترين مدل هاي جنگنده فولكروم است كه برنامه س
🔺/تکمیلی
🔹تفاوت هاي MiG-29SMT با مدل هاي ديگر؟!
🔸علاوه بر وجود يك مخزن سوخت بزرگ در بالاي بدنه ميگ 29 كه از اولين نگاه مي توان به وجود آن پي برد، MiG-29SMT تفاوت هاي عمده ديگري نيز با مدل هاي قديمي تر دارد.
🔹شايد بدانيد كه در مدل هاي قديمي دريچه هاي هواي جانبي در قسمت بالاي بدنه وجود داشتند كه در مواقعي كه هواپيما روي باند در حال تاكسي بود، با بسته شدن ورودي هاي اصلي هواي موتور، هوا از طريق اين ورودي هاي فرعي به درون موتور كشيده شده و بدين ترتيب از ورود اشيا اضافي به درون موتور در باند هاي ناتميز ممانعت به عمل مي آورد.
🔸اما در MiG-29SMT به دليل عدم نياز به چنين مكانيزمي براي دريچه هاي موتور، استفاده از همان دريچه هاي اصلي موتور در هنگام تاكسي البته با تدابير ديگري ترجيح داده شده و قسمت كانال هاي هوا كاملاً حذف گرديد. مزيت اين كار، ايجاد فضاي اضافي و اضافه كردن تانك هاي سوخت اضافه در فضاي خالي و در نتيجه افزايش برد هواپيما بود.
🔸يكي ديگر از امكانات اضافه شده به اين مدل از فولكروم، امكان سوخت گيري هوا به هواست كه نبود آن يكي از ضعف هاي عمده در مدل هاي قبلي به شمار مي آمد.
🔹مدل MiG-29SMT براي كاكپيت هم طرح هاي جديدي دارد. كاكپيت اين جنگنده از نوع كاكپيت شيشه اي بوده و در اين كاكپيت به صورت عمده از نمايشگر هاي LCD به جاي نشان دهنده هاي آنالوگ استفاده مي شود و به طور كلي با كاكپيت فولكروم هاي قديمي متفاوت است.
🔸تفاوت ديگر MiG-29SMT در رادار جديد N-109M Slot Back است كه سيستمي راداري با برد بيشتر، پهنه ي ديد وسيع تر، امكان زير نظر داشتن طرفين هواپيما يا قابليت Side Looking و توانايي دنبال كردن بيش از ده هدف در يك زمان است.
🔹به طور كلي ظاهراً MiG-29SMT حتي قادر به حمل پاد هاي هدف گيري بيروني همانند سيستم LANTIRN در جنگنده هاي غربي نيز مي باشد كه براي كاربرد هاي هوا به زمين قابليت هاي جنگنده را مضاعف مي نمايد.
🔸اگر چه عموماً MiG-29SMT از مدل هاي قبلي سنگين تر است، اما با وجود موتورهاي جديد RD-43 به جاي RD-33 نه تنها مانع از افت كارايي هواپيما شده بلكه تا اندازه اي به مانورپذيري و شتاب گيري و همچنین افزایش برد نيز كمك كرده است. در اين موتور ها ديگر از دود سياه رنگ به جامانده در پشت موتور خبر نيست و ديگر سر و صداي بيش از حد موتور شما را آزار نمي دهد. اين موتور هاي تازه طراحي شده مي توانند تا 22.000 پوند نيروي كشش توليد نمايند.
🚫در صورت کپی با گزارش به پشتیبان ایتا کانال شما فیلتر میشود یا اخطار میگیرد🚫
🆔@nezamian_ir
جامعه آگاه
🔺/تکمیلی 🔹تفاوت هاي MiG-29SMT با مدل هاي ديگر؟! 🔸علاوه بر وجود يك مخزن سوخت بزرگ در بالاي بدنه ميگ
🔺/تکمیلی
میگ29UBT مدل ارتقایی میگ۲۹یوبی مناسب برای اموزش میگ۲۹اس ام تی
🔹هواپيماي MiG-29UBT نيز يكي از مشتقات هواپيماي MiG-29SMT است كه به صورت دو سرنشينه و آموزشي توليد گرديده است. در اين مدل، علاوه بر يك كابين اضافي در عقب، مي توان به ترمز هاي هوايي بزرگتر تعبيه شده نيز اشاره كرد. كابين جلو همانند كاكپيت جلو در مدل پايه است، اما كابين عقب علاوه بر كنترل ها و ادوات معمولي، شامل يك صفحه CRT بزرگ براي نمايش تصوير تلوزيوني دريافتي از سيستم هاي نصب شده شناسايي در بيرون يا تسليحات هوا به زمين است.
🔺نيروي هوايي روسيه و MiG-29SMT!
🔸با تمام اوصاف، نيروي هوايي روسيه تصميم به ارتقاي چهارصد فروند ميگ 29 قديمي در خدمت خود به مدل جديد MiG-29SMT دارد، اما مشكلات مالي و اقتصادي به احتمال زياد اجازه ارتقاي تمام ميگ هاي 29 خدمتي نيروي هوايي روسيه را نخواهد داد.
🔹خلبان هاي MiG-29SMT از عملكرد به مراتب عالي تر اين مدل از فولكروم اشاره كرده و همچنين ميل بسيار به جايگزيني فولكروم هاي قديمي با اين مدل دارند. گفتني است كه هزينه هاي نگهداري اين مدل، در حدود سه چهارم مدل هاي قبلي اين جنگنده است.
🔹همچنين، مدل MiG-29SMT-2 نيز كه قرار است به زودي وارد خدمت گردد، به جاي رادار N-109M Slot Back از رادار بسيار پيشرفته ي N-110 ژوك بهره خواهد برد.(البته این مدل همان اس ام تی بوده مه رادار جدید دارد و نمیتوان از ان به عنوان نسخه جدید نام برد!)
#تسلیحات_مدرن #نیروی_هوایی #مقاله_میگ29_SMT #روسیه
🚫در صورت کپی با گزارش به پشتیبان ایتا کانال شما فیلتر میشود یا اخطار میگیرد🚫
🆔@nezamian_ir