پهپاد اطلس
این پهپاد که در حقیقت نمونه بهینه شده پهپاد ابابیل 3 است پهپاد جدیدی بود که روز گذشته به نیروی هوایی ارتش تحویل شد. ساختار اصلی این پهپاد مشابه ابابیل 3 است اما تغییراتی در برخی پارامترهای این پهپاد رخ داده است. اولین تغییری که به چشم می آید طراحی متفاوت ارابه های فرود این پهپاد نسبت به ابابیل 3 است
ارابه فرود جلویی این پهپاد از فناوری هیدرولیک بهره می برد و ارابه های عقبی آن نیز دچار تغییراتی شده است تا تاکسی کردن پهپاد روی باند و نشست و برخاست آن را بهبود بخشد.
در بدنه نیز این پهپاد مجهز به پایلون های نصب بمب در زیر بالهای خود شده است تا بتواند بمب های سری قائم را حمل کند. به همین جهت ساختار بدنه اطلس تقویت شده است.
اما مهمترین تغییری که در پهپاد اطلس رخ داده است تجهیز این پهپاد به سامانه نشست و برخاست خودکار یا ATOU TAKE OFF LAND است. این سامانه موجب می شود تا پهپاد بتواند به صورت خودکار و بدون دخالت خلبان دوم عمل نشست و برخاست را انجام دهد.
اضافه شدن این سیستم به پهپادها این اجازه را به خلبان پهپاد می دهد تا در صورت مساعد نبودن شرایط فرود در مکان اولیه پرواز پرنده، مکان جدیدی را برای فرود پهپاد در نظر بگیرد.
این هلیکوپتر که ساخت کارخانه Kaman ایالات متحده است، به تعداد 17 فروند در سال 1343 توسط نیروی هوایی خریداری شد. وظیفه این هلیکوپتر ملقب به هاشکی،امداد و نجات گشت هوایی و شناسایی بود.
این بالگرد به تدریج تا ورود و به خدمت گرفتن کامل"بل 205 " از رده خارج شد.
آخرین بازمانده این بالگرد بعنوان نمادی از هوانیروز در مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان قرار دارد.
مسلسل چند منظوره ام جی-۴۲
ام جی-۴۲ مسلسل چند منظوره ای بود که در المان نازی طراحی شده و از سال ۱۹۴۲ میلادی وارد ارتش المان شد. ام جی-۴۲ بدلیل نیاز ارتش المان به مسلسلی با نواخت تیر سریع تر، ساختار ساده تر و هزینه ساخت پایین نسبت به مسلسل ام جی -۳۴ ساخته شد. این مسلسل به واسطه قتلعام نیروهای امریکایی در جنگ جهانی دوم به هنگام پیاده شدن این نیروها در سواحل اوماها شهرت بسیاری کسب کرد.
نرخ کشتار توسط این مسلسل بسیار بالا بود به میزان ۱۲۰۰ دور اتش بار در دقیقه تیراندازی می کرد و قادر به تغییر سریع در میدان جنگ بود.