eitaa logo
جمکران
92 دنبال‌کننده
461 عکس
235 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
حضرت مهدی ( علیه السلام ): ☑️اگر خدا اجازه میداد که ظاهر شوم و این ممنوعیت را که حکم کرده، از من برطرف می نمود، من حق را بطور آشکار در بهترین شکل و روشن ترین دلالت و واضح ترین علامت نشان میدادم. 📚 کمال الدین و تمام النعمه، ج ۲، ص ۵۱۰ https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر ‌وقت ‌مغرور ‌شدی ! هر‌ وقت‌ مقام‌ و‌ پولے‌ بدست‌ آوردی! هر‌ وقت‌ دیدی‌ همه ‌بهت ‌احترام‌ مےگذارن ! هر وقت ‌ا‌ز عبادت‌‌ خدا خجالت ‌کشیدی ! هر وقت ‌توی ‌درست ‌پیشرفت ‌کردی ! یا... با‌خودت ‌زمزمه ‌کن هذا‌ مِن‌ فَضل‌ِ‌ رَبی یادت ‌نره ‌هرچے ‌داری ‌از فضل‌ خد‌ا داری ! https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
💫 در هر ساعت ماه رجب، لطف و عنایت الهی را به دست آورید 🌼رهبر معظم انقلاب: 🔸ماه رجب، ماه مبارکی است؛ ماه توسل و تذکر و توجه و تضرع و استغاثه و محکم کردن پیوند دلهای محتاج و نیازمند ما به ذیل لطف و فضل الهی است. این روزها را قدر بدانید. هر یک روز ماه رجب، یک نعمت خداست. 🔸در هر ساعتی از این ساعات، یک انسان اگر هوشمند و زرنگ و آگاه باشد، میتواند چیزی را به دست بیاورد که در مقابل آن، همه‌ی نعمتهای دنیا پوچ است؛ یعنی میتواند رضا و لطف و عنایت و توجه الهی را به دست آورد. ۱۳‌۶۹‌/۱۱‌/‌۱۹ https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
4_6044019184570992303.mp3
502.6K
❤️مقام معظم رهبری(مدظله‌‌ العالی) 🇮🇷 ملت ایران این پرچم را در دست استوار خود محكم نگه خواهد داشت و تسلیم خواهد کرد.💟 https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
🏴 در زیارت جامعه کبیره: 🌿«...محْتَجِبٌ بِذِمَّتِکُمْ معْتَرِفٌ بِکُمْ وَ مُؤْمِنٌ بِإِیَابِکُمْ مُصَدِّقٌ بِرَجْعَتِکُمْ مُنْتَظِرٌ لِأَمْرِکُمْ مُرْتَقِبٌ لِدَوْلَتِکُمْ»؛ تحت حمایت های شما در امان هستم و به بازگشت شما ایمان دارم، به رجعت شما باور دارم، ☘در حکومت شما هستم، چشم به راه دولت شمایم... https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
🥀غربت امام عصر عجل الله فرجه🥀 📚‌علم مصبوب ◀️امام زمان عليه السلام «علم مصبوب» هستند. شكر عملي اين كمال، آن است كه هر كس دنبال كسب علم مي‌رود، به عنوان سرچشمه و منبع علم، به ايشان رجوع كند و هنگام درس گرفتن از استاد و مطالعه و تحقيق، همه افراد را واسطه‌هايي بداند كه به بركت امام عليه السلام، از وساطت آنها بهره مند مي‌شود، يعني در هر پيشرفت علمي، خود را مديون توجهات و عنايات امام عليه السلام بداند. ◀️اما آيا در عمل چنين است؟ آيا مردم عملاً با امام زمان عليه السلام رفتار شايسته «علم مصبوب» مي‌كنند، يا اين كه حضرتش از اين جهت، مهجور و متروك هستند؟ ◀️ اكثر قريب به اتفاق مردم، اصلاً نمي دانند نعمت «علم مصبوب» در عالم وجود دارد و به همين دليل به ايشان مراجعه نمي كنند. پس مهجوريت و متروك بودن امام عليه السلام براي اين اكثريت، به دليل عدم معرفت آنها است. ◀️ولي براي اهل معرفت چطور؟ آنها مي‌دانند امامشان علم مصبوب است و اگر از آنها سؤال شود، به اين واقعيت اذعان مي‌كنند، اما آيا حق اين صفت امام عليه السلام را ادا مي‌كنند؟ يا اين كه در عمل كوتاهي كره، آن شأني را كه شايسته است، براي ايشان قائل نمي شوند؟ ◀️واقعيت اين است كه با توجه به آن چه در درس سوم يان شد، بايد بگوييم: متأسفانه امام زمان عليه السلام براي اهل معرفت هم مهجور بوده، حق «علم مصبوب» بودن ايشان در عمل ادانمي گردد. 🍀كشتي نجات ◀️اگر امام عليه السلام را كشتي نجات مي‌دانيم، بايد هنگام برخورد با گرفتاريهاي مادي يا معنوي و روحي پيش از همه به ياد ايشان بيفتيم و بيش از ايشان، بر هيچ كس تكيه و اعتماد نكنيم. اما وضع فعلي ما چگونه است؟ ◀️ بسياري از جوانان ما دچار مشكلات اساسي در دينداري هستند، اما چند درصد كساني كه اهل دردند و مشكل را مي‌فهمند، راه حل آن را آشنايي و معرفت بيشتر جوان با امام زمان عليه السلام و انجام وظيفه در قبال آن حضرت مي‌دانند؟ چه تعداد از صاحب نظران مسائل تربيتي، راه حل مشكلات جوانان را در معرفت عميق ايشان نسبت به امام عصر عليه السلام و آشنا شدن آنها به مكتبتربيتي اهل بيت عليهم السلام و عمل به وظايف خود در قبال ايشان مي‌دانند و به اين امر توصيه و تشويق مي‌كنند؟ ◀️خداي مهربان، سفينه نجاتي براي اين امت قرار داده است كه از ديدگان مردم غايب است، ولي در حال غيبت هم مي‌تواند هر غريقي را نجات دهد. سؤال اين است: چند در صد از كساني كه در معرض غرق شدن هستند، واقعاً به اين كشتي مراجعه مي‌كنند؟ ◀️كسي كه در حال غرق شدن است، به محض ديدن يك كشتي، به هر قيمتي كه باشد، خودش را به آن مي‌رساند. ◀️ولي اكثر مردم – حتي شيعيان – امام زمان خود عليه السلام را به اين صفت نمي شناسند و عده بسيار اندكي هم كه از اين ويژگي امام عليه السلام آگاهي دارند، چنان كه بايد و شايد – به ايشان مراجعه نمي كنند. ◀️بنابراين در عمل، شكر اين نعمت – در خور ارزش آن – ادا نمي شود و امام عصر عليه السلام از اين جهت نيز مهجور هستند و معطل و متروك مانده اند. https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
✨علم و معرفت امام✨ 💠ائمه به امور غیبی آگاهی دارند: شکی نیست که ائمه اطهار علیهم السلام در موارد متعدد از امورات غیبی خبر داده اند که در اینجا به بیان برخی از روایات می‌پردازیم: 🔶إنّ الائمَّة علیهم السلام یَعْلَمُونَ عِلْمَ ما کانَ وَمایَکُونُ لایَخْفَی عَلَیْهِم الشیءُ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْهِم. البته مراد از علم غیب مختص به ذات الوهیت، علم غیب ذاتی که عین ذات اوست که از درون موجود سرچشمه گرفته و اکتسابی نیست و برای خدا حد و مرز وجود ندارد. چنین علم غیب تنها از آن اوست. 💠پس فرق بین علم غیب خداوند و غیر خدا این است که علم او ذاتی و عین ذات است. 💠بنابراین به منطق قرآن و سنت و دلیل حس و شهود، انبیاء و اوصیاء علیهم السلام بندگان خدا هستند و از ناحیه حضرت حق تعالی مخصوص به علم نبوت و ولایت هستند و مبعوث به هدایت خلق شده اند و به اذن خداوند متعال ولایت تکوینی نسبت به همه موجودات دارند؛ کوران را بینا می‌کنند و بیماران را شفا می‌دهند و مردگان را زنده می‌کنند، خبر از غیب و نهان می‌دهند، زمان و مکان نسبت به آنها مانع و حجاب نیست، از زمان مرگ خود و دیگران و علت آن آگاهی دارند. ولی آنچه دارند از خدا است و هیچ گونه استقلالی از خود ندارند و آنی از یاد خدا غافل نیستند و از امر خدای متعال سرپیچی نمی کنند، حتی خیال سرپیچی هم ندارند و در تمام دوران نبوت و امامت خود مطابق دستورالعملی که از ناحیه خداوند و از روی حکمت بالغه اش برایشان معین شده عمل می‌کنند، اگرچه توأم با انواع مصائب و آلام و بلیات باشد. 💠فهم و درک از قرآن و آگاهی از حقیقت، به پیامبر و خاندان وحی علیهم السلام واگذار شده که آنها از اسرار و حقایق کلام خداوند اطلاع دارند و بهره جستن از قرآن باید از طریق آنها انجام گیرد که آگاه به معانی ظاهری و باطنی و اسرار و رموز قرآن می‌باشند و آنها دین و کانون حکمت الهی هستند. 💠قرآن مجید گذشته از معانی ظاهری و ظرایف لفظی که دارد، تمام دانشمندان را در برابر خود به شگفتی واداشته است؛ معانی باطنی و اسرار درونی آن نیز، اشاره به مصادیق و قضایای خاصی دارد که آنها را در اصطلاح «تأویل» می‌خوانند، چه بسا مغرضان، آیات قرآن را به دل خواه خود توجیه و تأویل می‌نمایند، چنانچه خداوند در سوره ی آل عمران آیه ی ۷ می‌فرماید: "اوست آن خدایی که قرآن را بر تو نازل کرد، بخشی از آن آیات محکم و واضح است که آنها اصل و ریشه این کتابند و قسمی دیگر متشابهات هستند. پس آنان که در دل هایشان زَیغ (انحراف از حق و میل به باطل) است به دنبال آیات متشابه می‌روند تا فتنه انگیزی کنند (و مردمان را گمراه و دین آنها را فاسد نمایند) و ایشان را به شک و شبهه و تردید بکشانند و یا برای رسیدن به امور دنیا آیات مشابه را به میل و مرام خود تأویل و معنی می‌کنند (در صورتی که خداوند به صراحت می‌فرماید: ) و تأویل آن را نمی داند مگر خدا و راسخان در علم که می‌گویند: به خدا ایمان آوردیم،همه چیز از نزد پروردگار ماست و متذکر نمی شود مگر صاحبان مغز. و راسخان در علم یعنی کسانی که علم آنها ثابت است و ریشه و عمق دارد. 💠 در تفاسیر معتبر بیان شده که منظور از راسخین در علم؛ پیامبر و ائمه طاهرین علیهم السلام هستند. 💠از امام باقر علیه السلام نقل شده که فرمودند: رسول خدا ص افضل راسخین در علم است، که خداوند بزرگ تمامی آنچه را از تنزیل و تأویل نازل کرده به آن حضرت تعلیم فرموده است و همچنین اوصیاء آن حضرت تمام تأویل و معنای باطنی و حقیقی قرآن را می‌دانند. 💠همچنین در «تفسیر صافی» و «نورالثقلین» از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام حدیثی آمده است که قسمت آخر حدیث چنین است؛ هنگامی که عمر بر خلافت نشست، به حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام عرض کرد: آن قرآنی را که شما جمع آوری کردید و نزد ابی بکر آوردید که به آن عمل کند و او نپذیرفت آن را به من بدهید. 💠امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: آن قرآن که نزد من است جز پاکان و اوصیاء از فرزندان من، کسی به آن دست نیابد. 💠عمر سؤال کرد؛ آیا وقتی برای ظاهر کردن آن هست؟ امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: آری! هنگامی که قائم از فرزندانم به پا خیزد، آن قرآن را آشکار می‌سازد و مردم را به تعلیم آن وا می‌دارد. https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
✔️ پدرمان منتظرمان است؛ آماده‌ایم؟! 🛑 فرض کنید اعضای خانواده می‌خواهند به مهمانی بروند. زودتر از همه، لباس و کفش را می‌پوشد، آماده می‌شود، ماشین را روشن می‌کند و سرکوچه، آمدن بچه‌هایش می‌شود اما در خانه، یکی از بچه‌ها دنبال کفشش می‌گردد، دیگری دنبال جورابش و... ☑️ در این‌جا پدر آماده و منتظر آمدن بچه‌هایی است که هنوز آماده نشده‌اند. (علیه السلام) هم منتظر ماست؛ نه این‌که ما منتظر او باشیم چون همیشه آماده است و منتظرِ کسانی است که هنوز آماده نشده‌اند. 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۸۴ https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
🔻عَنِ اَلْأَزْدِيِّ قَالَ دَخَلْتُ أَنَا وَ أَبُو بَصِيرٍ عَلَى أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ‌السَّلاَمُ وَ عَلِيُّ بْنُ عَبْدِ اَلْعَزِيزِ مَعَنَا فَقُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ أَنْتَ صَاحِبُنَا فَقَالَ إِنِّي لَصَاحِبِكُمْ ثُمَّ أَخَذَ جِلْدَةَ عَضُدِهِ فَمَدَّهَا فَقَالَ أَنَا شَيْخٌ كَبِيرٌ وَ صَاحِبُكُمْ شَابٌّ حَدَثٌ ازدی می‌گوید: من و ابو بصیر در حالی که علی بن عبدالعزیز با ما بود بر حضرت صادق سلام الله علیه وارد شدیم. من از حضرت پرسیدم: شما صاحب ما هستید؟ حضرت فرمود: من صاحب شما هستم؟ آنگاه پشت بازوی مبارکش را گرفت و فرمود: من پیرمردی سالخورده‌ام؛ صاحب شما جوانی نورس است. 📚بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۲۸۰ https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
✨علم و معرفت امام✨ ◀️‌ علم و تصرفات تکوینی انبیاء و ائمه علیهم السلام 💠خدای تعالی در قرآن از علم کتاب یاد کرده و فرموده است: {قَالَ الَّذِی عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْکِتَابِ أنَا آتِیکَ بِهِ قَبْلَ أنْ یَرْتَدَّ إِلَیْکَ طَرْفُکَ فَلَمَّا رَآهُ مُسْتَقِرًّا عِنْدَهُ}. گفت آن کسی که دانشی از کتاب نزد او بود (آصف بن برخیا) من می‌آورم آن را (تخت بلقیس) نزد تو، قبل از آن که چشمت را به هم آوری پس هنگامی که نگاه کرد آن را نزد خودش ثابت دید. 💠داشتن قسمتی از علم کتاب این چنین قدرتی به دارنده آن می‌دهد که در تکوینیات تصرف می‌نماید. باید توجه نماییم که این قدرت که به وزیر حضرت سلیمان داده شده، علم بعضی از کتاب است که خدای تعالی می‌فرماید: {عِلْمٌ مِنَ الْکِتابِ} که من تبعضیه است، یعنی علم بعضی از کتاب نزد اوست. 💠به همین جهت در روایاتی که ناظر به این آیه است، تصریح شده است که آصف بن برخیا یک حرف از کتاب نزدش بود. 💠 آیه ی دیگری در قرآن وجود دارد که به معرفی شخصی که علم تمام کتاب نزد اوست می‌پردازد و می‌فرمایند: {وَیَقُولُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلا قُلْ کَفَی بِاللهِ شَهِیدًا بَیْنِی وَبَیْنَکُمْ وَمَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتَابِ}. و کسانی که کافر شدند می‌گویند: تو فرستاده الهی نیستی. بگو (ای رسول من) کافی است از حیث گواهی و شهادت میان من و شما، خدا و کسی که نزد اوست علم کتاب. 💠این آیه شریفه همچون آیه مربوط به آصف بن برخیا، اسمی از آن شخصیت عالیقدر که دارای علم کتاب است نیاورده است. ولی به نقل از عامه و خاصه و به نصّ صریح پیامبر عظیم الشأن اسلام، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم، مراد از این آیه شریفه، وجود مقدس و نورانی مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام است. 💠محل و تاریخ نزول آیه نیز گواهی بر این مدعا است. محل نزول آیه مکه معظمه است و تاریخ نزول آن اوایل بعثت است. در آن زمان، ایمان آورندگان به اسلام، جمعی معدود و مشخص بودند، هیچ کس جز درباره امیرالمؤمنین علیه السلام این مطلب را بیان نکرده است و در تمام دوران رسالت پیامبر عظیم الشأن اسلام، این عنوان به غیر از آن حضرت اطلاق نشده و مصداق آن قرار نگرفته است. 💠علاوه بر آن شواهد، داشتن علم کتاب مخصوص انبیاء و اوصیاء است و دیگران صلاحیت داشتن آن را ندارند. 💠در آن زمان غیر از پیامبراکرم صلی الله علیه و آله وسلم پیغمبر دیگری نبود، آن وجود مقدس با اینکه افضل انبیاء است و علم امیرالمؤمنین علیه السلام در طول علم آن حضرت است، ولی قطعاً مراد از این آیه شریفه آن وجود مقدس نیست؛ زیرا انسان خودش بر خودش نمی تواند گواه و شاهد باشد، شاهد حتماً باید کس دیگری باشد که طبق روایات، مراد، وصی و وزیر پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم است. شهادت در این مورد،شهادت از قبیل اهل خبره است در مطلق شهادت. 💠در شهادت اهل خبره شرط است که شاهد، دارای آن مقداری از علم و اطلاع باشد که بتواند با علم و اطلاع شهادت بدهد و همچنین در مورد شاهد باید آن اندازه بهره از نبوت و ولایت داشته باشد که بتواند با علم خود، نبی را از غیر نبی تشخیص بدهد، مانند شاهد دیگر که خدای تعالی است، و با علم و اطلاع کامل بر آن شهادت بدهد و از آن طرف شاهد باید در رتبه پیامبر باشد و آن کسی جز امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام نمی باشد. 💠با توجه به اخبار و روایات اهل بیت علیهم السلام، اسم اعظم هفتاد و سه حرف است که بعضی از انبیاء علیهم السلام یک حرف و بعضی دو حرف و بعضی چهار حرف و بعضی هشت حرف و بعضی پانزده حرف از آن را دارا بودند و هفتاد و دو حرف از آن، نزد خاندان نبوت یعنی محمد و آل محمد است و یک حرف در علم مخزون الهی است و کسی را از آن اطلاعی نیست. 💠از این رو، به خوبی روشن می‌شود که هر یک از اولیاء حق دارای ولایت تکوینی و علم غیب هستند، ولی هر کدام به اندازه و درجات و مقامی که در پیشگاه خداوند دارند. بعضی کم و برخی شان بیشتر، ولایت تام و مطلق به موجودات با اذن خداوند دارند. https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ «بیعت واقعی با امام زمان» ✍کارامون رو با پسند امام زمان با آنچه که او دوست داره تنظیم کنیم 👤 استاد عالی https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
◾️ ها چلهٔ زیارت عاشورا می‌گیریم. خیلی‌هامون در طول سال زیارت عاشورامون ترک نمی‌شه. ◽️ هر بار می‌گیم «اَشْهَدُ اَنَّکَ قَدْ اَقَمْتَ الصَّلاة». هزاربار هم شنیدیم که امام حسین وسط جنگ نماز رو ترک نکردن. این یعنی برای امام، نماز از همه‌چی مهم‌تره. بعد نمازامون یا قضاست یا لحظهٔ آخریه! ⁉️ که اگه به نماز اهمیت ندیم، امام زمان ناراحت می‌شه؟ https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
❓چه کنیم که وجود امام زمان‌(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را در زندگی خود حس کنیم؟ 🔸خوشا به حال کسی که چنین دغدغه ای دارد و آرزوی او این است که امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را در زندگی خود حس کند و پیوسته خود را در محضر ایشان بداند. 🔸روشن است که اگر آدمی به چنین نعمت بزرگی دست یابد، معنای واقعی زندگی را خواهد چشید و هویت حقیقی خود را خواهد یافت، اما برای رسیدن به این نقطه نورانی باید کارهایی را انجام دهیم. 🔸لازم است آگاهی و شناخت ما از حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) که امام و حجت خداست، عمیق تر شود. 🔸بسیاری گمان می کنند که غیبت حضرت به معنای نبودن ایشان در این عالم است. حال آنکه غیبت او به معنای نهان زیستی اوست، وگرنه ایشان در همین زمین ما زندگی می کنند. 🔸اگر امام را آن گونه که باید بشناسیم، خواهیم دانست که او به زمان و مکان محدود نیست، بلکه به اذن الهی، زمان ها و مکان ها در اختیار اوست. 🔸پس در شرق و غرب عالم، پیوسته تحت تصرف او و زیر نظر مبارک آن حضرت است. 🔸اگر او را واسطه فیض خدا و سبب همه نعمت های الهی بدانیم، در می‌یابیم که نه تنها ما ، که همه عالم به برکت وجود او زنده اند و روزی می خورند. 🔸پس حضور حضرتش در کنار هر نعمت کوچک و بزرگ مادی و معنوی و در دفع هر بلای فردی و اجتماعی قابل لمس و مشاهده خواهد بود. 🔸اگر او را باب خدا و یگانه راه نجات بدانیم، در هر مشکل مادی و معنوی، و فردی و اجتماعی، او را واسطه درگاه حضرت حق قرار می دهیم اینگونه پیوسته زیر خیمه لطف او قرار می گیریم و وجود پرجودش را با همه وجود لمس می کنیم. 🔸از این دست معرفت ها و آگاهی ها بسیار است که درک حضور حضرت او را نزدیک و نزدیک تر می کند تا ما را کنار او و در چشم انداز نگاه پر مهر او می نشاند. 🔸باید تلاش کرد که یاد و نام او پیوسته در زندگی ما جریان یابد. هم در خانه، کارخانه، دانشگاه، ورزشگاه، خیابان و هر نقطه و در هر حالی که هستیم، با یاد او و حال و هوای به سر بریم و آن معرفت که پیش از این گفته شد، می تواند ما را به این حال نیکو برساند. 🔸محافل خود را با یاد او شروع کنیم و به پایان برسانیم. 🔸برای سلامت حضرتش پیوسته صدقه دهیم. 🔸به نیابت از او اعمال نیک به جا آوریم. 🔸در شب و روز با او تجدید عهد کنیم و به ساحت مقدسش درود و سلام بفرستیم. 🔸 هر روز، ساعتی با او نجوا کنیم. 🔸ظهور او را صدر نیازهای خود بدانیم؛ همه آرزوهای خود را در آمدن او ببینیم و فراق او برای ما از هر غصه دیگری بزرگ تر و جدی تر باشد. 🔸مبادا به غیبت و ندیدنش خو بگیریم و به دوری از حکومت عدالت گسترش عادت کنیم یا ظهور او را دور بشماریم که این کار باعث خواهد شد قسی القلب شویم بلکه پیوسته بیندیشیم و بر این باور باشیم که همین سالی که در آن هستیم، می تواند سال ظهور باشد و هیچ چیز نمی تواند مانع اراده الهی شود. 🔸 وظیفه مهم ما این است که خود را برای ظهورش آماده سازیم و کاری کنیم که ظهورش نزدیک تر شود و چنان باشیم که حضرتش برای ما اهمیت قائل شود و بکوشیم که در توفان نامردی های نامردان و بی مهری نامهربانان، مایه روشنی چشم او باشیم و در این مسیر، دیگران را هم دعوت کنیم و پیوسته بکوشیم که فرد دیگری به یاران و همراهان او بیفزاییم. 🔸 هر چه از این دست کارها و اندیشه ها، بیشتر داشته باشیم، وجود او را در زندگی خود بیشتر حس خواهیم کرد و البته لطف او کارسازتر از همه این راه ها و رفتارهاست. https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
🥀غربت حضرت ولی عصر عجل الله فرجه🥀 🌱‌ريشه هر خير 🔶ويژگي ديگر امام «اصل كل خير» است. 🔶امام صادق عليه السلام فرموده اند: نحن اصل كل خير.ما ريشه هر نيكي هستيم. 🔶آيا به اين كلام امام اعتقاد داريم يا نه؟ آيا در عمل، رفتار متناسب با اين عقيده در ما وجود دارد؟ 🔶اگر ايشان را حقيقتاً اصل هر خيري مي‌دانيم، بايد در عمل براي كسب خيرات، بيش از هر چيز و پيش از هر كاري، به امام زمان عليه السلام مراجعه كنيم، اما آيا واقعاً اين گونه است؟ 🔶اگر خير دنيوي مي‌خواهيم، مثلاً رفاه و آرامش و امكانات مادي و... طلب مي‌كنيم، بايد به دنبال ايشان برويم و در تقويت رابطه خود با حضرت – از طريق عمل به احكام دين – بكوشيم. 🔶 اگر خير معنوي مان، تقوي، توحيد و معرفت امام را مي‌خواهيم، باز هم بايد به سراغ خود حضرت برويم. 🔶اما با كمال تأسف مي‌بينيم كه به حضرت بقية الله ارواحنا فداه – آن طور كه شايسته است – نه در مسائل مادي مراجعه مي‌شود، نه در مسائل معنوي. 🔶چند در صد مردم براي رسيدن به توحيد واقعي، از باب امام عصر عليه السلام وارد مي‌شوند؟! و چقدر مي‌كوشند كه معرفت خود را نسبت به امام خويش بالا ببرند؟ آيا براي كسب توحيد – به همان ميزان كه به سخنان اهل فلسفه و عرفان و دانشمندان غير شيعه رجوع مي‌شود – به معارف گوهر بار اهل بيت عليهم السلام بها داده مي‌شود؟! 🔶حق نعمت «اصل كل خير» وقتي ادا مي‌شود كه انسان به راستي امام عصر عليه السلام را منشأ همه خيرات بداند و از اين سرچشمه پر فيض بهره بگيرد. 🔶اگر از اين منبع خيرات استفاده مناسب و شايسته نشود، حق آن در عمل ادا نشده است. پس كاملاً روشن است كه امام زمان عليه السلام در اين وصف نيز مهجور و متروك باقي مانده، غريب و مكفور هستند. https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
+یعنی میشه امام زمان با خودکار سبز💚 دور اسممون خط بکشه؟♻️ بگه اینم نگه داریم...‼️ شاید به درد خورد...👌 شایدحسینی شد یه روز😔 دور گناه رو خط کشید🕊 . °اعوذبالله‌من‌شر‌نفسی https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
✨علم و معرفت امام✨ ‌💠 امام باقر علیه السلام فرموده اند: من مات ولیس له امام فمیتته میتة جاهلیّة ومن مات وهو عارف لامامه لم یضرّه تقدّم هذا الامر او تأخّر ومن مات وهو عارف لامامه کان کمن هو مع القائم فی فسطاطه. کسی که بمیرد و برای او امامی نباشد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته و کسی که بمیرد در حالی که عارف به امامش باشد چه قبل از ظهور بمیرد چه بعد از آن باشد، به او ضرری نمی زند و کسی با معرفت امامش بمیرد مانند کسی است که همراه حضرت قائم علیه السلام در خیمه ایشان باشد. 💠با توجه به مطالب فوق؛ ارزش اهمیت معرفت امام علیه السلام برای ما روشن می‌شود و اینکه اگر کسی به این گوهر گران قدر و اکسیر اعظم دسترسی پیدا کند در حقیقت به سرچشمه همه خوبی‌ها و خیر کثیر دست یافته است. 💠امام صادق علیه السلام درباره آیه: {وَمَنْ یُؤتِ الحِکْمَةَ فَقَدْ اوتِیَ خَیْراً کثیراً} به هر کس حکمت داده شود خیر بسیار داده شده است. 💠فرمودند: «اطاعة الله ومعرفة الامام»؛ منظور از حکمت، فرمانبرداری از خدا و معرفت امام است. حکمت آن علم مستحکمی است که قابل رخنه و سست شدن نیست و در مسیر هدایت، محکم ترین پایه و اساس، اطاعت و فرمانبری از خدا همراه با معرفت امام علیه السلام است، زیرا معرفت امام تنها راه تحقق اطاعت خدا می‌باشد؛ کسی که امامش را بشناسد و ولایت او را بپذیرد همه چیز را به دست آورده است و کسی که امام شناس نباشد هیچ چیز ندارد. 💠امامت و ولایت بابی است که خداوند برای بندگی خود باز کرده و عبادت را فقط از این طریق، ممکن دانسته است، لذا نمی توان پذیرفت که شخصی ادعای معرفت خدا را داشته باشد اما نسبت امر ولایت حالت تسلیم نداشته باشد. کسی که خدا را به خدایی باور دارد؛ باید پیامبرش را هم به پیامبری و امامش را هم به امامت قبول داشته باشد. اگر در یکی از این‌ها تزلزل و تردید داشته باشد، در حقیقت در خداشناسی تردید کرده و لذا معرفت خدا را نپذیرفته است. 💠بنابراین معرفت امام علیه السلام جزئی از معرفت خدا و لازمه آن می‌باشد. 💠ابوحمزه ثمالی می‌گوید: قال لی ابوجعفر علیه السلام: إنّما یعبد الله من یعرف الله فاما من لایعرف الله فإنّما یعبده هکذا ضلالاً قلت جعلت فداک فما معرفة الله؟ قال علیه السلام: تصدیق الله عزوجل وتصدیق رسوله صلی الله علیه و آله وسلم و موالاة علی علیه السلام والائتمام به و بأئمّة الهدی علیهم السلام و البرائة الی الله عزوجل من عدوّهم هکذایصرف الله عزوجل. 💠امام باقر علیه السلام به من فرمود: تنها کسی که معرفت خدا را دارد بندگی او را می‌کند ولی آن که اهل معرفت خدا نیست او را این چنین (مانند منکرین ولایت) گمراهانه می‌پرستد. عرض کردم: فدایت گردم معرفت خدا چیست؟ فرمود: باور داشتن خدای عزوجل و باور داشتن پیامبرش و ولایت علی علیه السلام را داشتن و اقتدا کردن به آن حضرت و ائمه هدی علیهم السلام و بیزاری جستن از دشمنان ایشان به سوی خدای عزوجل. این است معرفت خداوند عزوجل. 💠ملاحظه می‌شود که پذیرفتن پیامبر به پیامبری و امام به امامت، جزء معرفت خدا قرار گرفت. این همان چیزی است که در واقع، خدا باوری بدون اعتقاد به امامت، امکان ندارد. 💠در این زمینه حدیث دیگری جابر جعفی از امام باقر علیه السلام نقل کرده است که: انّما یعرف الله عزوجل و یعبده من عرف الله و عرف امامه منّا اهل البیت و من لایعرف الله عزوجل و (لا) یعرف الامام منّا اهل البیت فإنّما یعرف و یعبد غیر الله - والله - ضلالاً. 💠تنها کسی اهل معرفت خدا و عبادت اوست که هم معرفت خدا را داشته باشد و هم اهل معرفت امام از ما اهل بیت باشد و کسی که خدا را نشناسد و معرفت نسبت به امام از اهل بیت نداشته باشد، جز این نیست که غیر خدا را شناخته و بندگی کرده و به خدا قسم! این گمراهی است. 💠بنابراین؛ بهترین رهنمود نسبت به معرفت امام، همان گفتار و مراجعه به سخنان خود آنان است که در زیر به برخی از گفتار پیشوایان دین در این باره می‌پردازیم. https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
‌💐معرفت مهدوی💐 ◀️امام زمان وجودي است كه از ما به خود ما نزديكتر است.زيرا امام زمان جلوه ی كامله ی اسامي حضرت حق است و وقتي ما به خداي سبحان عرض مي كنيم "يا من هو اقرب من حبل الوريد"( اي خدايي كه از رگ گردن به من نزديكتري) امام زمان نيز ب_ عنوان جلوه ی حق، از رگ گردن به ما نزديكتر است . ◀️در كتاب مهر تابان نقل شده است كه بايزيد بسطامي زمان حضرت امام جواد عليه السلام بدنبال امام جواد عليه السلام مي گشت كه يكباره ندايي در درونش شنيد كه : من در درون تو هستم كجا دنبال من مي گردي؟ دوست نزديكتر از من به من است وين عجب بين كه من از وي دورم... ◀️در ادعيه نيز مي خوانيم : "باسمائك التي مَلأت اَركان كلشيء ..." خدا را به اسمائي قسم مي دهم كه پايه هاي هر چيز را پر كرده و درون هر چيزي قرار گرفته است . ◀️اگر در دعاي ندبه "اَيْن...َ اَيْنَ..." مي گوييم و طالب امام مي شويم در واقع طالب حقيقت و ريشه و فطرت خود مي شويم و في الواقع واكاوي خودمان است تا لايه ها را كنار بزنيم و به وجود امام در درون خود پي ببريم و به حقيقت بسيار نزديك شويم. ◀️فاصله ی بين ما و امام،نفسانيات ماست و به مجرد رها شدن از نفسانيات، حضور را ادراك مي كنيم. ◀️اگر طاهر بشويم،حضرت خودشان به ما نزديك مي شوند. ◀️آيه الله بهجت مي فرمودند: چقدر بگويم امام زمان(علیه السلام) در دل هر شيعه يك مسجد دارد و لذا نبايد اجازه دهيم دل به نجاست آلوده شود. زيرا هميشه مقتضي موجود است اما مانع(نفسانيات) مرتفع نشده است. https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
⭕️ پاکسازی کامل تا باقی ماندن شیعیان اصلی 👤 صفوان بن یحیی گوید 💚 امام رضا علیه السلام فرمودند آنچه شما چشمان خود را به سویش می دارید چشم به راه و منتظر هستید واقع نخواهد شد تا اینکه پاکسازی و جدا سازی شوید و تا اینکه نماند از شما چیزی مگر هر چه کمتر و کمتر 📚 غیبت نعمانی باب 12 ص 298 https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
👆شهیدی ڪه ڪر ولال بود وهمه به او میخندیدند..! 👈اما امام زمان(عج)به او مژده شهادت داد ومحل دفنش را هم به وی نشان داد ...❣ 🌹شادی روح همه شهدا و شهیـد عبدالمطلب_اکبری صلوات https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
📚علم امام نسبت به سایر علوم 💠‌‌حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: به خدا سوگند! قطعاً من به آنچه در آسمان ها و آنچه در زمین است و آنچه در بهشت و آنچه در جهنم است و از آنچه که قبلاً رخ داده و آنچه در آینده رخ خواهد داد تا روز قیامت، علم دارم. سپس فرمودند: همه را از کتاب خدا فهمیده ام، سپس دست مبارکشان را باز کردند و فرمودند: این چنین آنها را در دست خودم مشاهده می نمایم. آنگاه فرمودند: خدا در قرآن می فرماید: {وَنَزَّلْنا عَلَیْکَ الْکِتابَ تِبْیانًا لِکُلّ ِ شَیْ ءٍ}؛ یعنی: ما بر تو قرآن را نازل کردیم که بیان کننده هر چیزی است. 💠ابوبصیر می گوید به حضرت امام صادق علیه السلام عرض کردم: آیا حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم ملکوت آسمان و زمین را مشاهده کرد چنان که حضرت ابراهیم مشاهده نمود؟ فرمود: آری! رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم دید و امام شما نیز مشاهده نمود. 💠ابن مسکان می گوید: حضرت صادق علیه السلام در تفسیر این آیه شریفه {وَکَذلِکَ نُری إِبْراهیمَ مَلَکُوتَ السَّماواتِ وَاْلأرْضِ وَلِیَکُونَ مِنَ الْمُوقِنینَ} فرمود: خدا حجاب آسمان های هفت گانه را برداشت تا ابراهیم به مافوق عرش نظر کرد از زمین نیز حجاب را برداشت تا آن چه در هوا بود را رؤیت نمود و همین عمل را نسبت به محمد صلی الله علیه و آله وسلم و نسبت به صاحب شما و ائمه بعد از او انجام داد. 💠حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند:ای مردم! پیش از آن که مرا نیابید از من سؤال کنید زیرا من به راه های آسمان عالم ترم تا به راه های زمین. 💠ضریس کناسی می گوید:از حضرت باقر علیه السلام در حالی که عده ای نزد آن حضرت بودند شنیدم که فرمود:تعجب می کنم از قومی که ولایت ما را قبول دارند و ما را امام می دانند و اطاعت از ما را مانند اطاعت رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم واجب می شمارند، ولی دلیل خودشان را نقض می کنند و با خودشان مخالفت می کنند، بواسطه ضعف قلب، در نتیجه در حق ما نقص وارد می کنند و بر کسی که خدای تعالی حق معرفت ما را به او عطا کرده است و تسلیم امر ما نموده است عیب می گیرند! 💠آیا نمی بینید که خدا اطاعت اولیاء خودش را بر بندگانش واجب می گرداند ولی اخبار آسمان ها و زمین را از آنان پوشیده می دارد؟ و مواد دانش را در مورد مسائلی که برایشان پیش می آید از چیزهایی که قوام و استحکام دین به آن است، از آنان قطع می کند؟ 💠حضرت صادق علیه السلام فرمود: به خدا سوگند! علم اولین و آخرین را به ما داده اند، یکی از اصحاب آن حضرت عرض کرد:فدایت شوم!آیا شما علم غیب دارید؟فرمود:وای بر تو!من از نطفه هایی که در صلب مردان ‌و رحم زنان می باشد خبر دارم، وای بر شما! سینه های خودتان را وسعت دهید (و شرح صدر داشته باشید) و چشم هایتان را باز کنید و باید قلب هایتان درک کند که ما حجت خدا هستیم در بین مخلوق. ولی جز مؤمنی که نیروی ایمانش مانند نیروی کوه تهامه باشد تاب تحمل این مطلب را ندارد مگر به اذن خدا. به خدا سوگند! اگر اراده کنم که برای شما همه سنگریزه هایی که روی زمین وجود دارد را شمارش کنم حتماً شما را از آن آگاه می کنم در صورتی که هیچ روز و شبی نیست جز این که به تعداد سنگریزه ها اضافه می شود همان گونه که تعداد این مردم اضافه می شود، به خدا سوگند! بعد از من به قدری با هم دشمنی خواهید نمود که بعضی شما بعضی دیگر را از بین می برند (امام علیه السلام تعبیر خوردن و نابود کردن دارند). 💠ابوبکر حضرمی می گوید:حضرت امام صادق علیه السلام فرمود:ای ابابکر! چیزی از شهر شما بر من مخفی نیست. 💠علی بن اسماعیل ازرق می گوید: حضرت صادق علیه السلام فرمود: خدا حکیم ترو گرامی تر و با جلالت تر و بزرگتر و عادل تر از آن است که به وجود حجت بر مردم احتجاج کند و چیزی از امورشان را بر او مخفی بدارد. 💠حضرت علی علیه السلام فرمودند: ای رمیله! هیچ یک از مؤمنین چه در شرق باشد چه در غیر آن بر ما مخفی نیست. https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
💠اگر چنانچه موفق شدیم ، خودمان را مهیا کنیم با به زیارت امام زمان(عج)بریم! 🔹ایشان را نمی توانیم ما با هیچ تعبیری تعبیر کنیم الا همین که مهدی موعود است،آنی است که خدا ذخیره کرده است برای بشر و ما باید خودمان را مهیا کنیم از برای اینکه اگر چنانچه موفق شدیم انشاءالله به زیارت ایشان طوری باشدکه رو سفید باشیم پیش ایشان. 🔹تمام دستگاه هایی که الان بکار گرفته شده اند در کشور ما و امیدوارم که در سایر کشورها هم توسعه پیدا بکند باید توجه به این معنا داشته باشند که خودشان را مهیا کنند برای ملاقات حضرت. 📚صحیفه نور ، جلد ۱۲ ، صفحه ۲۰۸ 👈پیام امام خمینی(ره) به مناسبت نیمه شعبان خطاب به ملت ایران 🗓مورخ: ۱۳۵۹/۰۴/۰۷ https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨امام زمان ، جلوه گاه اسماء خدا 🔶حضرات معصومين علیهم‌السلام، به عنوان انسان كامل، در بالاترين جايگاه بندگى قرار داشته و از همه‌ى مخلوقات به خداى سبحان نزديك ترند. 🔶 امام صادق علیه‌السلام مى‌فرمايد: «نحن و الله، الا َسماءُالحُسنى» «به خدا سوگند، ما اسماء حسنى و نام هاى نيكوى خداوند هستيم»( تفسير نورالثقلين، ج ٢، ص ١٠٣) 🔶وجود مقدس امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه آيينه‌ى تمام نماى حضرت حق و مظهر تمامى صفات جمال و جلال الهى است و به اذن خداوند مى‌تواند بندگان را بر مبناى اين اسماء و صفات پرورش دهد. 🔶 همانگونه كه تصوير درون آيينه در عين حال كه دقيقاً مانند صاحب تصوير است، امّا خود او نيست، امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه نيز جلوه‌ى كامل خداى سبحان است، امّا در جايگاه مخلوق، نه خالق. ✨ ظاهر و باطن تو نيست مگر جلوه‌ى حق ✨ كه هم آيين صفاتى و هم آيينه‌ى ذات https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477