eitaa logo
جمکران
92 دنبال‌کننده
461 عکس
235 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📌تاریخچه مسجد مقدس جمكران در 17 رمضان سال 393 هجری قمری به دستور حضرت صاحب الامر(عج) مسجد مقدس جمکران بنا شد،مرحوم میرزا حسین نورى در کتاب نجم الثاقب درباره تاریخچه تأسیس مسجد جمکران چنین مى‌نویسد: شیخ فاضل حسن بن حسن قمى، معاصر شیخ صدوق،در کتاب تاریخ قم از کتاب مونس الحزین فى معرفة الحق والیقین (از تألیفات شیخ صدوق) بناى مسجد جمکران را به این عبارت نقل کرده است: شیخ عفیف صالح حسن بن مثله جمکرانى مى‌گوید: ✍من شب سه شنبه 17 ماه مبارک سال 393 هجری قمری در خانه خود خوابیده بودم که ناگاه جماعتى از مردم به در خانه من آمدند و مرا ازخواب بیدار کردند و گفتند برخیز وخواسته امام مهدى(عج) را اجابت کن که تورا مى‌خواند. آن ها مرا به محلى که اکنون مسجد (جمکران) است آوردند.حضرت مهدى مرا به نام خواندند و فرمودند:«برو به حسن بن مسلم بگو: اینجا زمین شریفى است و حق تعالى این زمین را از زمین هاى دیگر برگزیده و شریف کرده است تو آن را گرفته به زمین خود ملحق کرده اى...».حسن بن مثله عرض کرد:سید و مولاى من!مرا در این باره نشانى لازم است، زیرا مردم سخن مرا بدون نشانه و دلیل نمى‌پذیرند.امام فرمودند:«تو برو رسالت خود را انجام بده، ما در اینجا، علامتى مى‌گذاریم که گواه گفتار تو باشد. برو به نزد سیدابوالحسن وبگو تا بیاید وآن مرد را بیاورد ومنفعت چندساله را از او بگیرد وبه دیگران دهد تا بناى مسجد بنهند و باقى وجوه را از رهق به ناحیه اردهال که ملک ماست، بیاورد ومسجد را تمام کند و نصف رهق را بر این مسجد وقف کردیم که هرساله وجوه آن را بیاورند و صرف عمارت مسجد کنند.مردم را بگو تا به این مکان روى بیاورند و چهار رکعت نماز در اینجا بگذارند:دو رکعت تحیت مسجد در هر رکعتى یک بار سوره حمد وهفت بار سوره «توحید» بخوانند و تسبیح رکوع و سجود را هفت بار بگویند، و دو رکعت نماز صاحب الزمان بگذارند، به این ترتیب که در هنگام خواندن سوره حمد چون به «ایاک نعبد و ایاک نستعین» برسند، آن را صد بار بگویند و بعد از آن، فاتحه را تا آخر بخوانند. رکعت دوم را نیز به همین طریق انجام دهند، تسبیح رکوع و سجود را نیز هفت بار بگویند. هنگامى که نماز تمام شد، تهلیل «لااله الاالله» بگویند و تسبیح فاطمه زهرا(س) را بگویند. آن گاه سر بر سجده نهاده، صد بار صلوات بر پیغمبر و آلش بفرستند.پس از آن، حضرت به من اشاره کردند که برو! چون مقدارى راه پیمودم، مرا صدا کردند و فرمودند: «در گله جعفر کاشانى(چوپان) بُزى است، باید آن بز را بخرى، اگر مردم پولش را دادند با پول آنان خریدارى کن وگرنه پولش را خودت بپرداز. فردا شب آن بز را بیاور ودر این (محل) قربانى کن و گوشت آن را بر بیماران و کسانى که مرض صعب العلاج دارند انفاق کن که حق تعالى همه را شفا دهد. آن بز أبلق است، موهاى بسیار دارد، هفت نشان سفید و سیاه، هر یکى به اندازه یک درهم، در دو طرف آن، سه نشان در یک طرف و چهار نشان در طرف دیگر است». آن گاه به راه افتادم.حسن بن مثله مى گوید: من به خانه رفتم و همه شب را در اندیشه بودم تا صبح طلوع کرد، نماز صبح خواندم، به نزد على منذر رفتم و قضیه را با او در میان نهادم و همراه على منذر به جایگاه دیشب رفتیم. پس او گفت: به خدا سوگند که نشان و علامتى را که امام فرموده بود، این جا نهاده است و آن، (این حدود مسجد) با میخ‌ها و زنجیرها مشخص شده است. آن گاه به نزد سیدابوالحسن الرضا رفتیم. چون به سراى وى رسیدیم، غلامان ایشان گفتند: شما از جمکران هستید؟ گفتیم: آرى. پس گفتند: از اول (صبح) سیدابوالحسن در انتظار شماست ... . به حضورش رسیدیم. گفت: اى حسن بن مثله! من خوابیده بودم شخصى در عالم رویا به من گفت: شخصى به نام حسن بن مثله، بامدادان از جمکران پیش تو خواهد آمد، آنچه بگوید اعتماد کن و گفتارش را تصدیق کن. از خواب بیدار شدم و تا این ساعت در انتظار تو بودم.حسن بن مثله داستان را مشروحاً براى او نقل کرد. سیدابوالحسن دستور داد بر اسب‌ها زین نهادند و به سوى ده جمکران رهسپار شدند. چون به نزدیک ده رسیدند، جعفر (چوپان) را دیدند که گله‌اش را در کنار راه به چرا آورده بود. حسن بن مثله به میان گله رفت و آن بز که از پشت گله مى‌آمد به سویش دوید. حسن بن مثله آن بز را گرفت. سپس آن را به جایگاه آوردند و سر بریدند. سیدابوالحسن به محل آمد و حسن بن مسلم را احضار کرد و منافع زمین را گرفت. آنگاه وجوه رهق را نیز از اهالى آنجا گرفتند و به بناى مسجد پرداختند. سیدابوالحسن الرضا، زنجیرها و میخ ها را به قم آورد و در خانه خود نگه دارى کرد و هر بیمار صعب العلاجى اگر خود را به زنجیرها مى مالید، شفا مى‌یافت.ابوالحسن محمد بن حیدر گفت: به طور مستفیض شنیدم، پس از آنکه سیدابوالحسن الرضا وفات کرد و در محله موسویان(خیابان آذر فعلى) مدفون شد، یکى از فرزندانش بیمار شد، داخل اطاق شد، سر صندوق را برداشت، ولى زنجیرها و میخ‌ها را نیافت. 🆔 @jamkaran
💎امام علی (علیه‌السلام) به امام حسین (علیه‌السلام) فرمودند: 🔸 نهمین فرزند تو ای حسین، قیام کننده به حق و آشکار سازنده دین و گستراننده عدالت است. امام حسین (علیه‌السلام) گویند: پرسیدم: یا امیرالمۆمنین، آیا حتماً چنین خواهد شد؟ 🔸 فرمودند: آری، قسم به کسی که حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) را به پیامبری بر انگیخت و او را بر تمام خلایق برگزید، چنین خواهد شد، 🔸اما بعد از غیبت و حیرتی که در آن، کسی ثابت قدم بر دین نمی‌ماند، مگر مخلصین و دارندگان روح یقین، آنان که خداوند نسبت به ولایت ما از آنان پیمان گرفته و ایمان را بر صفحه دلشان نگاشته و با روحی از جانب خود تأیید فرموده است. 💠💠💠 🆔 @jamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شخصی گفت :من حاجتی داشتم که بارها روا شدن آن را از خدا خواسته بودم. شب چهارشنبه ای در مسجد مقدس جمکران خیلی تضرع به حضرت کردم. در عالم خواب دیدم در کفشداری جمکران حضرت آیت الله گلپایگانی ایستاده بودند و فرمودند: من نایب برحق امام زمانم هستم و تو به خاطر آن گناهی که انجام دادی دعایت مستجاب نمی شود......... ارواح مهربان ص ۷ https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
تک تک ثانیه هایی که تو را کم دارد ساعتم درد، دلم درد، جهانم درد است 🍃 💠💠💠 @jamkaran
هدایت شده از حوزه علمیه
AUD-20201024-WA0000.mp3
3.55M
🎙 مناجات با امام زمان در شب شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام ◼️یا بقیة الله آجرک الله◼️ 🔰 https://eitaa.com/joinchat/70713344C13c66bb865
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎حضرت امام حسین(علیه‌السلام) : شناخت خدا، این است که اهل هر زمانی، امامی را که باید از او فرمان ببرند، بشناسند. 📚بحارالانوار؛ ج۲۳ 💠💠💠 @jamkara
💥با این وضع اگر سر بر زمین بگذاری: به مرگ جاهلان مُرده‌ای ! پیامبر اکرم "ص": مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة! " هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است." ـ امام زمان شناسی؛ نیست آنچه که در عوام مرسوم است... و سالها به خوردمان داده‌اند! کسی که امامش را می‌شناسد، قطعاً به دلتنگی، به تشویش، به درد نبودن و نداشتنش نیز دچار می‌شود! مگر می‌توان او را واقعاً شناخت و عاشقش نشد؟ مگر می‌توان عاشق شد و دلتنگش نشد؟ مگر می‌شود دلتنگ شد و برای برداشتن فاصله‌ها کاری نکرد؟ اگر هنوز در ما همّتی برای آمدنش، برای آوردنش، نیست... یعنی ما نیز مصداق همان "من لم‌یعرف امام زمانه "هستیم ... و اگر حضرت عزرائیل علیه‌السلام، به سراغمان بیاید، به سبک خواهیم رفت .... ✦ سبک و سبک مان را تغییر دهیم؛ به سبک محمّد 'ص' و آلش ... اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ” ... https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
‌🍃فأدْرِکْنا ما أمَّلْنا پس ما را نیز به آرزوهایمان برسان 🔸دقیقا همینجای دعا، سکوت می‌کنم تا به تو برسم به تو... دعای ابوحمزه 🍃السلام علیڪ یا عین الحیوة @jamkaran
❖═▩ஜ••🍃🌸🍃••ஜ▩═❖ 💎آیت الله بهجت ره: 🔰 خود او امام مهدی (علیه السلام) در مسجد سهله و جمکران ، در خواب یا بیداری در گوش افرادی از دوستانش بدون اینکه او را ببینند، فرموده است: ✔️ ✔️یا به نقلی فرموده اند: فرجم نزدیک شده، دعا کنید بدا(تاخیر) حاصل نشود. 📚در محضربهجت، ج ۱، ص۱۰۸ https://eitaa.com/joinchat/1313013833C3acf51f477
📌امام زمان «عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف» هنگام ظهور به چه زبانی صحبت می‌کنند؟ 🔸برای نوع گویش امام مهدی «عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف» دلیل و مدرک خاصی نداریم، اما براساس روایات مربوطه، امام معصوم به همۀ زبان‌ها آگاه است و با هرکس به زبان خودش سخن می‌گوید؛ مقتضای امامت نیز همین است. ضمن آن‌که حضرت مهدی «عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف» در زمان غیبت و در تشرفات نیز به زبان شخص مخاطب سخن گفته است؛ زیرا مقتضای ایجاد ارتباط کلامی نیز همین است. 🔸آری، شاید با توجه به این‌که زبان قرآن و سنت (زبان اسلام)، عربی است، در حکومت جهانی حضرت مهدی «عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف» نیز زبان رسمی زبان عربی باشد (همان‌گونه که در دنیای امروز انگلیسی، زبان بین‌المللی است) و همۀ مردم یا غالب آن‌ها به زبان عربی آشنا خواهند شد. @jamkaran