eitaa logo
پایگاه خبری جانبازان انقلاب اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
4.5هزار ویدیو
63 فایل
🔸آشنایی باجمعیت جانبازان👇 janbaz.net/fa/allcategories-fa-ir/2-static/1-about" rel="nofollow" target="_blank">janbaz.net/fa/allcategories-fa-ir/2-static/1-about 🔸 پایگاه اطلاع رسانی👇 janbaz.net 🔸 ایتا👇 eitaa.com/janbaz_net 🔸 بانک صوتی تبیین👇 eitaa.com/janbaz_voice ارتباط با ادمین 👇 @janbaznet
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻طریقۀ دیکتاتوری، طریقۀ گفتگو 🖋 مهدی جمشیدی ۱. نظر قطعیِ امام خمینی این بود که او بر «کرسیِ رهبری» تکیه بزند، امّا هرگز از این امر استقبال نکرد، بلکه خویش را به حاشیه راند تا حتّی در معرض چنین انتخابی نیز قرار نگیرد. در پی ارائۀ هیچ «مؤیّد»ی از سوی امام خمینی نبود تا مبادا به پشتوانۀ این‌چنین نظری، ذهن دیگران را مرعوب و به خود متمایل سازد. نگفت و نهفت و از صحنۀ بازیِ قدرت گریخت، درحالی‌که دیگرانی بودند که طلب و تمنّای قدرت داشتند، امّا چنین «برگ برنده»‌ای در اختیار نداشتند. آری، او به‌دنبال رهبریِ امّت نبود، امّا «تقدیر» چنین می‌خواست. ۲. آن‌گاه که به قدرت دست یافت، «مخالفان» و «منتقدانِ» پیشین خویش را قلع‌وقمع نکرد و از قدرت نراند، بلکه با همۀ آنها مدارا کرد و از درِ لطف و مرحمت وارد شد. او در پیِ آن‌همه ظلم و جفای نخست‌وزیرِ دهۀ شصت برنیامد و بر او نتاخت و از او انتقام نگرفت. اگر در گذشته که رئیس‌جمهور بود، صبر ورزید و مدارا کرد، اینک که رهبر شد، بسیار بیش از آن‌هنگام، طریق «پدرانه» و «دوستانه» را در پیش گرفت و موافقت و مخالفت با «خویش» را معیار حقّ و باطل ندانست. ۳. او «ولیّ‌فقیه» است و «نائب امام معصوم»، امّا هرگز برای خویش، «قداست» نمی‌تراشد. مبدأ «مشروعیّت» است، امّا بر دین و مردم اصرار می‌ورزد و از خویش سخن نمی‌گوید. می‌گوید نه‌فقط قابل‌مقایسه با حضرت امیر نیست، بلکه از قنبر، غلام آن حضرت نیز فروتر است. او می‌توانست «دکّان قداست‌فروشی» بگشاید و خویش را دریچۀ امام معصوم معرفی کند، امّا هرگز به‌گونه‌ای سخن نگفت و عمل نکرد که از آن، بوی الوهی و آسمانی بودن برخیزد. ۴. او همیشه به «قانون»، ارجاع داده و قانون را فصل‌الخطاب دانسته است، نه خویش را. بارهاوبارها گفته است که باید قانون، ملاک عمل باشد و نباید «بدعت‌های قانون‌گریزانه» ایجاد کرد. او نظر خودش را بر قانون حاکم نمی‌کند، بلکه حتّی آنجا که قانون برخلاف نظرش باشد، باز خویش را موظّف به «اطاعت از قانون» می‌شمارد و معترض نمی‌شود. او قانون را محترم می‌انگارد تا همگان دریابند که حتّی رهبر نیز از قانون عبور نمی‌کند. او برای خویش در برابر قانون، «استثناء» نمی‌تراشد و «تبصره» نمی‌زند و «ویژه‌خواری» نمی‌کند، بلکه همچون یک شهروند عادی، تابع و تسلیم قانون است. ۵. او قدرت را در خویش، متمرکز نساخته و خود را تبدیل به «قدرت متمرکز» نکرده است. مجال نداده که در اطرافش، «انباشت قدرت» به وجود بیاید و نهادها و قوا، «بی‌قدرت» و «صوری» شوند. از یک سو، عمدۀ بضاعت‌های نظام در دولت، تجمیع و انباشته شده است و از سوی دیگر، او خود در پی «تفویض» و «واگذاری» برآمده و بسیاری از نیروهای سیاسی و اجتماعی در قالب شوراها و نمایندگی‌ها و ... به «حضور مؤثّر» فراخوانده و قدرت در میان «کنشگران متنوّع»، توزیع کرده است. ازاین‌رو، امروز با «قدرت توزیع‌شده» و «کنشگری‌های پخش‌شده» مواجه هستیم. ۶. او جامعه را نیز به‌صورت حداکثری، به «مشارکت» فراخوانده است و از نظریۀ «مردم‌سالاریِ دینی»، روایت رقیق و اقلّی نداشته است. مردم‌سالاریِ دینی به روایت او، جوهرۀ نظام است و مناسبات و معادلات سیاسی، وابسته به آن و برآمده از آن است. مردم‌سالاریِ دینی، محدود به انتخابات نیست و او «مردم‌سالاریِ انتخاباتی» را سقف و حداکثرِ مشارکت مردم در قدرت و تدبیر معرفی نکرده است، بلکه بر «مردم‌سالاریِ پساانتخاباتی» نیز اصرار ورزیده و فروع و اضلاعی را نیز برای حضور و فاعلیّتِ مردم در دورۀ پساانتخابات عرضه داشته است. او خواهانِ «حضور حداکثریِ مردم» است، نه گریزان از آن. او مردم را «رقیبِ» خویش نمی‌شمارد و نمی‌خواهد با تنگ‌کردن دامنۀ انتخاب‌ها و کنشگری‌های مردم، قدرتِ خویش را تثبیت کند، بلکه «مردمی‌سازی» را سازوکارِ نافع و قطعیِ نظام قلمداد می‌کند. ۷. او یک «رهبرِ گفت‌وگویی» است؛ آن هم نه «گفت‌وگوی ساختگی»، بلکه «گفت‌وگوی واقعی». گفت‌وگویی که در آن «استدلال»، غالب است و «برهان»، تعیین‌کننده. گفت‌وگو در «شرایط برابر» و «بدون هراس از عواقب گفته‌ها». منطق او، «تحکّم» و «فرمان» و «امر» و «تحمیل» نیست، بلکه «همراه‌سازی» و «استدلال‌پردازی» و «اقناع» و «مباحثه» است. آن‌گاه که با دانشجویان دیدار می‌کند، به‌واقع «می‌شنود» و خود را در جایگاه «مخاطب مستقیم» می‌نشاند. به دانشجو حقّ می‌دهد که «صریح» بگوید و «شفاف» بخواهد و «انتقاد» کند؛ چه از او و چه از دفترش و چه از نهادهای منصوبش. هیچ‌چیز از پیش، طرّاحی نشده است و تصنّعی نیست، بلکه مجال برای «گفت‌وگوی ساختارنیافته» فراهم شده است. گفته‌های چالشی و منتقدانه نیز زیر آن سقف، محبوس نمی‌شوند و خاص آن جمع محدود نیستند، بلکه رسانه‌ای می‌شوند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi‌ •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | اخراج سراسری ‼️ مصادره اموال و اخراج ۲۷۴۵ قاضی و دادستان! ‼️ اخراج ۱۷۵۵ رئیس و معاون دانشگاه ⁉️ اخراج ۲۱۷۰۰ معلم مدارس غیر دولتی! ‼️ اخراج ۱۵۲۰۰ معلم و کارمند وزارت فرهنگ! ‼️ اخراج ۱۳۰۰ کارمند وزارت کار! ‼️ اخراج ۹۰۰۰ کارمند وزارت داخله ______________ 🔹برشی از سخنرانی 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | جعبه سیاه دوران پهلوی چه کسی بود؟ ♦️ معرفی کتاب جعبه سیاه ♨️ ... روایت وزیرِ دربارِ محمدرضاشاه، از حکومت پهلوی‌ها... برای مردم ایران 🔶 کانال برنامه حافظه تاریخی 🆔 @hafezeh_tarikhi_irani 🔸 پیشنهاد عضویت صفحه ایتای امیر حسین ثابتی، مجری جهان‌آرا 🆔 @sabeti 🔺 🔻 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
♨️ نشست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 🔺 باموضوع رفتار دوگانه غرب در موضوعات زن زندگی آزادی 🎤سخنران سرکار خانم دکتر فرشته روح افزا عضو شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی ✔️مکان : دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تالار ابن سینا ⏰زمان : چهار شنبه ۴ آبان ساعت ۱۰ الی ۱۲ •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
📌فردا خیلی دیر است... آن دختران و زنانی که به «بهانهٔ اعتراض به حجاب اجباری»، امروز شال و روسری از سر برداشته‌اند؛ آنان که به نام همدردی، آغوش رایگان تقدیم ‌می‌کنند، بدانند این پایان کار حجاب در ایران اسلامی نیست. امروز به بهانهٔ اعتراض به حجاب، بی روسری شدید و فردا بی‌عفت و برهنه و... 🇮🇷بدانید! مادران نجیب، عفیف، صبور و باهویت ایران اسلامی از نسل مادران انقلابند. همانها که دیروز سربازان خمینی را تربیت کردند، تا «نهال انقلاب» را با خونشان آبیاری کنند تا درخت تنومند انقلاب ریشه کند، امروز سربازان امام خامنه‌ای را در گهواره‌ها می‌پرورانند، تا «کسی حتی خیالِ کندنِ درخت انقلاب را در سر نپروراند.» 🇮🇷آری! سربازان ایران مقتدر را از گهواره‌ها درس شجاعت وشهادت آموختند، تا فردا روز که گرگهای طماع و حریص به برهنگی شما؛ شرفتان را نشانه رفتند؛ به دفاع از ناموس وطن، برای ایران مقتدر بایستند. 🇮🇷یقین بدانید! هم اینان که امروز شما را «به بهانهٔ، نه به حجاب اجباری»، بی‌روسری و بی‌هویت کرده به خیابانها کشاندند، فردا شما را برهنه و هرزه می‌کنند تا ... 🇮🇷پس دخترم، خواهرم! برای دفاع از شرف و حفظ هویتت، امروز به هوش باش وخودت را بازیچهٔ دستِ عمالِ فساد قرار نده، که فردا خیلی دیر است! 🖋آمنه عسکری منفرد •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
♨️ 🔰 چرا زنان ایرانی، نباید مانند زن غربی آزادی داشته باشند؟ ⭕️ در ابتدای باید سوال کرد که چه کسی گفته است زنان در ایران آزادی ندارند؟ بلکه دستاوردهای ایران در حوزه زنان نشان دهنده فراهم شدن زمینه های پیشرفت همه جانبه زنان است. اما اگر منظور از آزادی زنان در غرب، آزادی در پوشش و روابط و آن چیزهایی است که در فمینیسم تبلیغ می شود، باید گفت: ♨️ اولا نه تنها در غرب آزادی برای زنان وجود ندارد؛ بلکه و سبک زندگی تحمیل شده غربی توسط رسانه ها آنها را می کند که آنگونه باشند و گرنه مورد پذیرش واقع نمی شوند. ثانیا مشکلاتی که برای زنان از ناحیه همین آزادی و به وجود آمده است به وضوح نشان می دهد که در غرب آزادی زن معنا ندارد. 🔴 برخی از واقعیتهای زن در غرب: 👈 رشد سریع‌تر میزان خودکشی در زنان، نسبت‌به مردان در آمریکا: در میان سال‌های 2000 تا 2016، با وجود این‌که آمار خودکشی در مردان نیز با میزان 21 درصد درحال افزایش بود، افزایش این آمار برای بانوان نزدیک به 50 درصد بود. 👈 گزارشی به نام «پارادوکس زنان» که توسط دفتر ملی تحقیقات اقتصادی منتشر شد، می گوید علیرغم بهبود شاخص های کمی سلامت، طی ۳۵ سال گذشته در آمریکا، شادی کلی ذهنی در میان زنان هم به طور مطلق و هم به طور نسبی نسبت به شادی مردان کاهش یافته است. 👈 پس از یک قرن آزادی زنان، وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا گزارش می‌دهد که از هر 5 زن آمریکایی بیش از ۱ نفر، در طول زندگی خود به بیماری روانی مبتلا می‌شوند و دو برابر بیشتر از مردان در معرض افسردگی قرار دارند. 👈‌ مصرف بی‌رویه الکل در میان زنان آمریکایی بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳ بیش از دو برابر شده است. 👈 موارد سندرم الکل جنینی در نوزادان تازه متولد شده از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۸ دو و نیم برابر شده است. ⭕️ بلایی که فمینیسم بر سر زنان غربی آورد این بود که به اسم آزادی و برابری زنان برخی از حقوق آنها را حذف کرد. به عنوان مثال حجم ساعات کاری یا شرایط خاصی که به نفع زنان در برخی کشورها وضع شده بود به ضرر زنان تغییر کرد. طبق برخی قوانین اجبار نیروی کار زن به برداشتن و جابجایی بار بیش از یک وزن معین ممنوع بود اما به اسم برابری زن و مرد این امتیازات زنان لغو شد. 💢 تشویق زنان به کسب و استقلال مالی، پروژه‌ای بود که توسط ترویج شد. با ترویج ضرورت کسب شغل توسط زنان، اشتغال اولویت بالاتری نسبت به ازدواج پیدا کرد که در سال ۲۰۲۰، ۷۰ درصد طلاق‌ها توسط زن صورت گرفته است. که در میان زنان تحصیل‌کرده ، تعداد کسانی که دادخواست طلاق را آغاز می‌کنند به 90 درصد می‌رسد؛ چرا که آنها در معرض تبلیغات فمینیستی بسیار بیشتری از طریق برنامه‌های مطالعات زنان و جنسیت هستند. ظلم مهمی که یکی از نتایج اصلی این موج از فمینیسم بود، تحمیل بار اقتصادی زندگی بر دوش زنان بود: 👈 اکنون سرپرست اقتصادی نیمی از خانواده‌های آمریکایی زنان هستند. یعنی فارغ از بحث شاغل بودن زنان، نیمی از خانواده‌ها مسئولیت تامین مالی آنها با زن هست. 🔸 برشی از سخنرانی •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
‏هنوز برخی از شعارهای آن روز دانشگاه شریف در ذهنم می‌آید، به هم می‌ریزم. مگر می‌شود یک دختر اینقدر وقیحانه حرف بزند؟! غیر از جهت‌گیری‌های سیاسی است و یک موضوع کاملاً فردی است. خانواده کجای این ماجراست؟! چه می‌کند؟! •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
🔥حمله مستقیم اعتماد به اسلام 🔻روزنامه اعتماد در دوم آبان با بی شرمی عجیبی، احکام اسلامی را مایه تحقیر زن دانست و با تحسین و‌ تحریک مخالفان حجاب، عملا فاز مقابله صریح با اسلام را کلید زد. 🔻گویا تحلیل غلط غربگرایان از اوضاع، موجب شده است که آنها برای دستیابی به رویای دیرینه خود برای حذف ابعاد اجتماعی و سیاسی اسلام و و‌اتیکانیزه کردن آن دچار ذوق زدگی شوند. 🔻اما خوب است غربگرایان بدانند حرکت کنونی جهان به سوی ظهور است و ظهور یعنی اجرای کامل احکام زیبای اسلام و هدم مستکبران. ✍حمیدرضا ابراهیمی •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
✳️ قوانین جهانی پلیس در اعتراضات خیابانی 🔹همه‌ی کشورهای دنیا قوانین محکم و خاصی برای برگزاری راهپیمایی‌ها و تجمعات اعتراضی دارن. نقطه‌ی مشترکی که همه این کشورها در وضع این قوانین دارن، اینه که به هیچ وجه اجازه‌ی به هم خوردن نظم عمومی و خسارت مالی و جانی رو نمیدن! 🔹فارغ از صحیح یا غلط بودن این قوانین، توی این پست به قوانین سه کشور صنعتی دنیا اشاره می‌کنیم: 1️⃣ انگلیس 🔹در انگلستان پلیس از تجمعات قانونی حمایت می‌کنه. اگه قصد دارین راهپیمایی ترتیب بدین، باید جزئیات اون رو ۶ روز قبل به پلیس اطلاع بدین. اگه بدون اطلاع‌رسانی به پلیس، اعتراضی رو سازماندهی کنید یا جزئیات اشتباهی ارائه بدین، ممکنه مرتکب یک جرم جنایی بشید. 🔹طبق قانون نظم عمومی، اگه تجمع اعتراضی باعث بی‌نظمی یا خسارت جدی به اموال عمومی یا اختلال جدی در جامعه بشه، در این‌صورت نقض صلح اتفاق میفته و افسر ارشد پلیس میتونه با دستگیری مجرمین، اعتراضات خیابونی رو محدود کنه. رئیس پلیس میتونه راهپیمایی‌های اعتراضی رو در اون منطقه‌ی خاص تا ۳ ماه (با موافقت وزیر کشور) ممنوع کنه. 🔹سازماندهی یا شرکت در راهپیمایی اعتراضی که در اون نقض صلح اتفاق افتاده، جرمه: اشخاص عادی ممکنه تا ۱۰۰۰ پوند جریمه بشن. سازمان‌دهنده و لیدر تا ۲۵۰۰ پوند جریمه نقدی و ۳ ماه حبس محکوم میشه. انسداد عمدی بزرگراه ۵۱ هفته حبس یا جریمه نقدی نامحدود یا هر دو رو در پی داره. 2️⃣ فرانسه: 🔸با هر تجمعی در یک مکان عمومی که نظم عمومی رو به هم بزنه، برخورد میشه. ابتدا دو اخطار از طرف شهردار یا یکی از معاون‌هاش به معترضین داده میشه تا متفرق بشن. در صورتی‌که این دو اخطار، بی‌اثر بمونه افسران پلیس، ازدحام جمعیت رو متلاشی میکنن. در صورتی‌که معترضان، خشونت نشون بِدن یا به افسران پلیس حمله کنن، دستگیر میشن. 🔸افرادی که به‌صورت عادی در تجمع شرکت کرده باشن، در صورتی‌که مسلح نباشن به یه سال حبس و جریمه ۱۵۰۰۰ یورویی محکوم میشن. اگه شخصی تمام یا قسمتی از صورت خودش رو برای جلوگیری از شناسایی پنهان کنه، به سه سال حبس و جریمه ۴۵۰۰۰ یورویی محکوم میشه. 🔸تحريک مستقيم جمعيت با شعار، سخنرانی، توزیع نوشته یا هر وسيله ديگه، يه سال حبس و ۱۵۰۰۰ يورو جریمه نقدی داره. اگه تحریک جمعیت توسط شخص به نتیجه برسه، مجازات به هفت سال حبس و ۱۰۰.۰۰۰ یورو جریمه افزایش پیدا میکنه. 3️⃣ آمریکا 🔹در نبراسکا، فردی که عمداً آرامش جامعه رو به هم بزنه، مرتکب یه جنایت کلاس ۳ میشه. در وایومینگ، اگه شخصی موسیقی بی‌دلیل با صدای بلند پخش کنه یا اقدامات خشونت‌آمیز انجام بده، آرامش رو به هم میزنه. بر اساس اساسنامه ورمونت، اگه فردی بین غروب و طلوع خورشید سر و صدای زیادی ایجاد کنه، به شخص دیگه‌ای حمله کنه، از ارتباط تلفنی برای آزار و اذیت شخص دیگه‌ای استفاده کنه، صلح رو نقض میکنه. 🔹سازماندهی و شرکت در شورش یا ارتکاب هرگونه اقدام خشونت‌آمیز برای پیشبرد شورش، جرم محسوب میشه و مجرم به پرداخت جریمه نقدی یا حداکثر پنج سال حبس یا هر دو محکوم میشه. ✅ @Masaf •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا صدای ویدیو را کم کنید؛ ویدیو حاوی الفاظ رکیک است. برای نشان دادن منطق موافقین و مخالفین نظام این ویدیو پست شد. بابت انتشار عذرخواهی میکنیم ولی نیاز است مردم منطق هر دو طیف را بدانند. •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
1401.07.23-شیوه4-صوتی شده در 1401.08.03.mp3
15.2M
🎧 مناظره درمورد ایران در رسانه های داخلی و خارجی با حضور آقایان دکتر مجید تفرشی، تاریخ پژوه و دکتر ابوالفضل عمومی، نماینده مجلس شورای اسلامی 🔻برنامه تلویزیونی شیوه شبکه چهار 📅 23 مهر 1401 کد 1091 ╭┅──────────────┅╮ ⁦•''•❀ 🎧 بانک صوتی تببین 🎧 ✾•''• 🆔 @janbaz_voice 🆔 @janbaz_voice ╰┅──────────────┅╯
چهارمین نشست فصلی جمعیت جانبازان استان مازندران در شهرستان آمل سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ سخنان کوتاه دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
هدایت شده از دبیرخانه جمعیت جانبازان
1401-08-03 پیام به همایش آمل جمعیت جانبازان.mp3
2.02M
🔊 پیام تلفنی مجتبی شاکری دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در چهارمین نشست فصلی جمعیت جانبازان استان مازندران در شهرستان آمل 📅 سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
hejab 2.pdf
7.99M
🟦 من به حجاب معترضم!... 🟥پاسخ به ۶۰سوال دانش آموزان سراسر کشور در مورد •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
💠 مناسبت‌های آبان ماه جهت انجام فعالیتهای تبیینی: 🔸 ۱ آبان: صلح امام حسن (ع) در سال ۴۱ هجری 🔸 ۱ آبان: اعطای پروانه اقامت به محمدرضا پهلوی توسط دولت آمریکا در سال ۱۳۵۸ 🔸 ۱ آبان: سالروز شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی در سال ۱۳۵۶ 🔸 ۴ آبان: اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی علیه پذیرش خفت بار کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ 🔸 ۸ آبان: شهادت محمدحسین فهمیده در سال ۱۳۵۹ - روز نوجوان 🔸 ۹ آبان: انقراض سلسله قاجاریه و آغاز دیکتاتوری رضاخان پهلوی در سال ۱۳۰۴ 🔸 ۱۱ آبان: اعدام طیب حاج رضایی و اسماعیل رضایی در سال ۱۳۴۲ 🔸 ۱۳ آبان: تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ 🔸 ۱۳ آبان: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی (۱۳۵۷) - روز دانش آموز 🔸 ۲۱ آبان: شهادت سردار حسن تهرانی مقدم در سال ۱۳۹۰ 🔸 ۲۲ آبان: توقیف دارایی‌های ایران در بانک‌های آمریکایی در سال ۱۳۵۸ 🔸 ۲۴ آبان: شهادت ادواردو آنیلی در سال ۱۳۷۹ 🔸 ۲۴ آبان: روز کتاب و کتابخوانی 🔸 ۲۷ آبان: درگذشت مرضیه حدیدچی دباغ 🔸 ۲۷ آبان: شهادت آقا مهدی زین الدین در سال ۱۳۶۳ 🆔 @geraa_ir •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
✍اتهام خشونت طلبی، چماق داری، و بی اعتقاد به گفتگو را سالها به حزب الهی ها می زدند. حوادث و ادبیات این روزها از برلین تا تهران از دانشگاه تا خواجه نصیرالدین (جلسه سخنگوی دولت) حزب الله را تبرئه کرد و پلشت گویی صاحبان اصلی خود را پیدا کرد. •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
1401.08.04-میرحسین-قسمت32حافظه تاریخی ایرانی.mp3
22.5M
🎧 برنامه حافظه ی تاریخی ایرانی قسمت 32 🔴 میرحسین موسوی در نوشته اخیرش از روز ۲۵ بهمن ۸۹ به عنوان یک روز پرافتخار یاد کرد. در این روز چه اتفاقی افتاد و چه شعارهایی در خیابان داده شد؟ موضع روحانی و هاشمی نسبت به آن اتفاقات چه بود؟ چرا میرحسین موسوی که قبل از انقلاب یک چک هم از ساواک نخورده بود، از مدافعان حرم و شهید همدانی کینه دارد؟ پاسخ به این سوالات در قسمت ۳۲ برنامه حافظه تاریخی ایرانی. 📅 مورخ 04 آبان 1401 کد 1092 ╭┅──────────────┅╮ ⁦•''•❀🎧 بانک صوتی تببین 🎧 ✾•''• 🆔 @janbaz_voice 🆔 @janbaz_voice ╰┅──────────────┅╯
1401.08.04-میرحسین-قسمت32حافظه تاریخی ایرانی.mp3
22.5M
🎧 برنامه حافظه ی تاریخی ایرانی قسمت 32 🔴 میرحسین موسوی در نوشته اخیرش از روز ۲۵ بهمن ۸۹ به عنوان یک روز پرافتخار یاد کرد. در این روز چه اتفاقی افتاد و چه شعارهایی در خیابان داده شد؟ موضع روحانی و هاشمی نسبت به آن اتفاقات چه بود؟ چرا میرحسین موسوی که قبل از انقلاب یک چک هم از ساواک نخورده بود، از مدافعان حرم و شهید همدانی کینه دارد؟ پاسخ به این سوالات در قسمت ۳۲ برنامه حافظه تاریخی ایرانی. 📅 مورخ 04 آبان 1401 کد 1092 ╭┅──────────────┅╮ ⁦•''•❀🎧 بانک صوتی تببین 🎧 ✾•''• 🆔 @janbaz_voice 🆔 @janbaz_voice ╰┅──────────────┅╯
رشته توییت جالب اشکان رضوی، از اعضای یکی از گروهک‌های مبارز علیه جمهوری اسلامی: بعد از ۳۰ سال مبارزه سیاسی، رسما می گویم از آنچه که به نام کنشگری سیاسی این روزها می‌بینم ومی‌شنوم کاملا دلشکسته وعصبی هستم. سالها کنار شخصیت های مبارزی چون، دکتراردلان، دکترورجاوند، مهندس امیرانتظام، خسروسیف، حسین شاه حسینی و بسیاران دیگر بوده ام، هرگز یک دشنام نسبت به سران حکومت نیز از آنان نشنیدم با وجود آنکه تمام هست و نیست خود را از دست داده و سالها زیر شکنجه و زندان بودند. چگونه یک دانشجوی ورودی سال اول می تواند اینقدر وقیح باشد و زشت ترین واژه های جنسی آن هم پسر و دختر همزمان استفاده کنند و بگویند درحال مبارزه سیاسی هستند! نخیر شماها نه تنها مبارز نیستید بلکه برای فرهنگ، ادبیات، جامعه و جنبش دموکراسی خواهی نیز خطرناک هستید. ازدیدمن شماها حتی به درد عملگی هم نمی خورید چون نه اخلاق دارید نه شعور. شماها دچار شده اید و بیش از حد به شماها بها داده شده. کی وکجا جنبش دانشجویی ما چنین بود؟ برای خودم، برای ایرانم، و برای خانواده های شما متاسف هستم، از آینده ایران با وجود شما و ایران ستیزان به شدت بیمناکم. این رفتار شما به هیچ عنوان نمی تواندمورد تایید هیچ جریان و یا شخصیت سیاسی اصیل باشد. شما اخلاق را باختید. سیاست بدون اخلاق ازدیکتاتوری عریان هم خطرناک تراست راه ما در جبهه ملی ایران قطعا با شما جداست •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟥 چند روزه خیلی ها میپرسند در مقابل کشف حجاب چیکار کنیم؟ 🟦 اگر میتونی مثل ایشون امربه معروف کنید حتما انجام بدید ولی اگر میخواهید دعوا درست کنید به هرچی اعتقاد دارید چیزی نگید. دقیقا از جایی شروع کرد که طرف مقابل قبول داشت و معروف اتفاق افتاد نه دعوا...‌ ❌دیروز داشتم از خیابون رد میشدم دیدم دخترخانومی کشف حجاب تا منو دید بلند گفت «منم باید برم».......منم با روش دختران انقلاب بهش گفتم.... 🙏خواهشاً این روزها که کشف حجاب ها به هر دلیلی زیاد شده بی تفاوت رد نشید و اکر میتونید اینگونه امر به معروف کنید 📢به نیابت از شهدا و برای ترویج امر به معروف پر قدرت انتشار دهید •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
🔻چهار نکتۀ تحلیلیِ رهبر انقلاب دربارۀ اغتشاشات ۱- اغتشاشات، «تحریک‌شده» و «بیرونی» است، نه «خودجوش» و «درونی». «امروز دخالت دشمنان در اغتشاشات خیابانی، مورد تأیید همه است؛ یعنی این تحریکات، خودجوش و درونی نیست. البتّه ممکن است از یک زمینه‌هایی استفاده کرده باشند، لکن تحریکات تبلیغاتی و اثرگذاری فکری و ایجاد هیجان، تشویق، راه نشان‌دادن، کارهایی است که واضح است دارد انجام می‌گیرد. برنامه‌ریزی می‌کنند که اوّل مهر، ایران را مشغول به اغتشاش کنیم. هر کدام از آقایان در این زمینه نظری می‌دهند، باید به این توجّه داشته باشند.»(در دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، ۱۴۰۱/۷/۲۰). ۲- اغتشاشات، حاصل «انفعال دشمن در برابر حرکت‌های دینیِ مردم» است، نه «دین‌گریزی مردم». «کاری که حالا دشمن دارد در این زمینه انجام می‌دهد، یک کار انفعالی و واکنشی و عکس‌العملی است؛ ملّت ایران در فاصلۀ کوتاه، چند حرکت بزرگ انجام داده، که این حرکت‌های بزرگ، نقطۀ مقابل سیاست‌های استکبار جهانی است. برای اینکه بتوانند خلأهایی را که برای آنها به وجود آمده پر کنند، این کارها را برنامه‌ریزی کردند. آن چند حرکتی که گفتیم ملّت ایران انجام دادند، اوّلی‌اش، آن حرکت عظیم مردم به‌خصوص جوان‌ها بود در قضیّۀ کرونا؛ دفن جنازه‌ها، تولید واکسن، تولید ماسک، تأمین انواع و اقسام نیازها، و بعد کمک مؤمنانه به مردمی که نیازمند شده بودند. پدیدۀ بی‌نظیرِ سرود حماسی سلام فرمانده هم بود که از مرزها فراتر رفت. آخری‌اش اربعین بود. اینها دو چیز را نشان ‌داد: یکی اینکه ملّت ایران، بانشاط و زنده و سرحال است، دوّم اینکه ملّت ایران، متدیّن و به ارزش‌های دینی پایبند است.»(همان). ۳- اغتشاشات، «مسألۀ روزمرّه» است، نه «مسألۀ اساسی». «توصیۀ به مدیران کشور این است که مراقب باشید حواستان با این چیزها پرت نشود، و از کارهای اصلی نمانید. یکی از این اهداف دشمن همین است که حواس مسئولین را مشغول کنند به این چیزهای روزمرّه.»(همان). ۴- اغتشاشات، هم «مواجهۀ فرهنگی» می‌خواهد و هم «مواجهۀ قضایی و امنیّتی». «حکم اینهایی که می‌آیند در خیابان، یک جور نیست؛ ‌بعضی‌ها یا عامل دشمنند یا اگر عامل دشمن هم نیستند، هم‌جهتِ با دشمنند و با همان اهداف می‌آیند به خیابان؛ بعضی‌ها هم هیجان‌زده‌اند. این دستۀ دوّم را با کار فرهنگی باید درست کرد. دستۀ اوّل را نه، مسئولین قضائی و امنیّتی موظّفند کارهای‌شان را انجام بدهند. اینکه حالا کسی بگوید که فضا را امنیّتی نکنید، بله، ما هم موافقیم، تا آنجایی که ممکن است، فضای کشور نباید امنیّتی بشود؛ امّا کار فرهنگی در جای خودش، کار قضائی و امنیّتی هم در جای خودش.»(همان). @sedgh_mahdijamshidi •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
💠دل‌نوشته‌ای برای چنین روزهایی... مسلّم ، انقلاب و اسلام را بیمه کرده است. خون شهیدان برای ابد درس مقاومت به جهانیان داده است. و خدا می‌داند که کور شدنی نیست؛ و این ملتها و آیندگان هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند نمود. و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت‌ مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود. خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنان که در این قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنهایی که این گوهرها را در دامن خود پروراندند! ... خوشا به حال شما ملت! خوشا به حال شما زنان و مردان! ... و بدا به حال آنانی که در این قافله نبودند! ... آری، دیروز بود که گذشت. و فردا امتحان دیگری است که پیش می‌آید. و همه ما نیز روز محاسبه بزرگتری را در پیش رو داریم... در این روزها ممکن است بسیاری از افراد به خاطر احساسات و عواطف خود صحبت از و بایدها و نبایدها کنند. هر چند این مسئله به خودی خود یک ارزش بسیار زیباست، اما اکنون وقت پرداختن به آن نیست. چه بسا آنهایی که تا دیروز در برابر این نظام جبهه‌گیری کرده بودند ... و جیره‌خواران استکبار، همانها که تا دیروز در زیر نقاب دروغین صلح، خنجرشان را از پشت به قلب ملت فرو کرده بودند ... و برای از بین بردن خون و نابودی عزت و افتخار مردم، تبلیغات مسموم خویش را آغاز نمایند. که ان شاء الله ملت عزیز ما با بصیرت و هوشیاری جواب همه را خواهد داد... خداوندا! تو می‌دانی که استکبار و امریکای جهانخوار گلهای باغ رسالت تو را پرپر نمودند. خداوندا! در جهان ظلم و ستم و بیداد، همه تکیه گاه ما تویی، و ما تنهای تنهاییم و کسی_را_نمی‌شناسیم و . ما را یاری کن، که تو بهترین یاری کنندگانی. خداوندا! را به - ارواحنا لتراب مقدمه الفداء - و رسیدن به خودت جبران فرما. ✍امام خمینی(ره) 📚صحیفه امام خمینی، ج21، ص92-95 •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
💠درباره جنبش بددهنی 🔻دانشگاه که چاله میدان نیست، پس این ادبیات چارواداری از کجا است؟ آنهم ذیل نام "شریف" و "خواجه نصیر" و "علم و صنعت". آنهم در هم صدایی دختر و پسر؛ آنهم به نام اعتراض. اصلا هدف فحاشی چیست؟ قرار است با بددهنی چه چیز و چه کس و چطور اصلاح شود؟ اساسا ریشه این خشم و نفرت کجاست؟ سه نکته و یک چه باید کرد 1⃣یکم نسبت بددهنی با دانشجوئی. واقعا بددهنی نشانه هویت دانشجوئی ماست؟ حتما خیر. این سطح از سخیف بودن از حیای دختران و ادب پسران ما خارج است. اما هیجان جمع و سندرم دوقطبی های استادیومی، فحاشی را تسهیل می کند.  با این حال اگر فیلم تجمعات را به هر کدام از این معدود دانشجوها در خلوت عقلی نشان دهیم، حتما شرمنده می شوند. پس چرا فحش می دهند؟ 2⃣دوم نقش معرکه گیرهاست. معرکه گردان ها چه کسانی اند؟ کسانی که از فحاشی نفع سرشار می برند. اینها دو خط را توامان دنبال می کنند؛ یکم "نمادسازی" و دوم "تحریک سازی". نمادسازی چیست؟ جریان آشوب، کف خیابان را از دست داده است. کف خیابان طی یک ماه گذشته محل آشوب های دست ساز و پراکنده ای بود که تنها پشت دست اتاق خبر خناسان را پر می کرد؛ با این حال بساط همین نیز جمع شد. اما سکه کاسبان آشوب در آتش است. اینجاست که به خبر نرسند به دروغ می رسند و می بافند؛ شبیه همین کشته هایی که روزانه از روی آمار متوفیان بهشت زهرا و پزشکی قانونی می سازند. اما وجه دیگر جعل خبر، نمادسازی است؛ چند نفر اجیر کنند تا دیوار بنویسد و بیلبورد شهری تخریب کند و بر حوضچه های پارک رنگ بریزد و غیره. نمادسازی باعث جلب توجه در جنگ صداها است؛ بددهنی نیز همینجاست. اما خط دوم معرکه گیرها تحریک مخالف است؛ تا طرف مقابل عصبی شود و تلافی کند و آتش این جنگ برای شیادهای رسانه  فاکتور شود. اما این توصیف میدانداری ضدانقلاب است؛ تکلیف بددهنی دانشجو چیست؟ واقعا چرا؟ 3⃣سوم "خلسه رسانه ای" است. کشور بدون اشکال است؟ حتما نه. اما این سطح از خشم و نفرت امتداد اعتراض به آسیب هاست؟ باز هم حتما نه. اشکال را مطالبه می کنند تا اصلاح شود. اساسا این فحاشی ها نقد به چیست؟ به کجاست؟ چه چیز باید اصلاح شود؟ چطور باید اصلاح شود؟ چه کسی باید اصلاح کند؟ هیچ؛ روشن نیست. این فحاشی ها تنها و تنها خروجی یک خلسه رسانه ای است که سالهاست پلتفرم رسانه ای دشمن ساخته است. "اغوای شبکه  ای" با "میدان داری رسانه های اهریمنی" قدرت دارد، خطای یک مسوول و نهاد را تبدیل به دسیسه یک هیولا کند و آدم ها را مشحون از خشم و نفرت سازد. در این باره حرف بسیار است و مجال اندک؛ اما همین یک جمله بس که "القای رسانه دشمن" در ساخت "استقرای ناقص" و "تعمیم شتابزده"، پروسه تبدیل اعتراض به اغتشاش و ایجاد جنبش فحاشی است. در "خلسه رسانه ای" و این "اغوای ذهنی" است که انسان ها با عبور از هویت شان به ادبیات چارواداری می رسند؛ مسخ اینجاست. 🔹اما چه باید کرد: پاسخ این بند در شعار دانشجویان بااخلاق دانشگاه علم و صنعت است؛ آنجا که در واکنش به بددهنی ها فریاد زدند: «اگر بهم فحش بدی، بازم برات جون میدیم» این شعار از سرآگاهی است چون میداند شعار مقابل از سر هیجان است. چون می داند این نیز چون کف خیابان تخلیه می شود و کف دانشگاه می ماند با وجدانش. این شعار دعوت به خود انسانی است؛ هویت دانشجوی ما دین است و انقلاب. این شعار ترجمه عبارت عالمانه و دلسوزانه فرمانده سپاه است که رجزگونه گفت: «با همین جوانان کف خیابان به جنگ دشمن می رویم.» ✍محسن مهدیان •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت
مگه نمیگید که خشونت‌ها کار خود نظامه؟! پس این فیلم و عکسا که از پرتاب کوکتل مولوتوف، سنگ، میز و ... منتشر می‌کنید و بخاطرش هل‌هله می‌کنید برا چيه؟! اگه کار حکومته که باید پدر جد اونی که داره آتیش میزنه رو در بياريد که! خسته نشدید از این همه تناقض و دروغ؟! •┈•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•┈• 🆔 eitaa.com/janbaz_nett  ایتا 🌐 www.janbaz.net سایت جمعیت