eitaa logo
رویدادها و تحلیل‌ها
3.9هزار دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
18.2هزار ویدیو
271 فایل
 خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.امام خامنه ایی دامت برکاته 🕛 مدیریت کانال @azizghazan رویدادها و تحلیل‌ها https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️ گونه شناسی آتش بیاران اختلاف قوا 🔹 دست هایی در جریان است که بین مجلس و دولت اختلاف بیاندازد. همیشه هم برای اختلاف بهانه وجود دارد. اما مهمتر از این بهانه ها یک خط راهبردی و کلیدی است و آن اینکه مردم بدون وفاق ملی حس کار و تلاش و خدمت را احساس نمی کنند و خلاص. 🔸 این حرف نیز هیچ دخلی به نقد و نظارت و استقلال و اختلاف سلیقه ها ندارد. این همه سرجای خود و لازم است و اما نفی همدلی و وحدت نمی کند؛ خلاصه تنها و تنها وفاق است که سرمایه اجتماعی می سازد. ✅ اما خیلی وقت ها این سران قوا نیستند که در نقطه اختلافند و دامنه اختلاف عمدتا در جای دیگری است. این متن گونه شناسی هیزم آوران این آتش است. همان ها که از کاه کوه می سازند. 1️⃣ از دسته اول که ضدانقلاب است عبور کنیم؛ هیچ. جیره و مواجب می گیرند برای همین ماموریت. روشن است. 2️⃣ اما دسته دوم. ایندسته کاسبان حاشیه اند. اینها عمدتا در رسانه دنبال جلب توجه اند. هیچ هنری هم برای جذب مخاطب جز پرداختن به حواشی ندارند. سابقه اینها برمی گردد به زردنویسی رسانه ای. 3️⃣ دسته سوم کسانی اند که آنچه از سیاست می دانند صرفا یک گزاره ماکیاولی است که می گوید اختلاف بیانداز و غلبه کن. ایندسته تصور می کند اگر بین رقبای شان اختلاف ایجاد کنند مردم به آنها اقبال می کنند. جریان اقلیت سیاسی این روزها دنبال همین بازی است. 4️⃣ دسته چهارم بامزه اند. اینها فکر می کنند هر چی بزن بهادرتر باشند، وفادارتر اند و مدام برای بدنه تیم مقابل و رقیب شاخ و شانه می کشند. ظاهرا از کار حزبی فقط همین را یاد گرفتند . فضای مجازی را هم میدان مبارزه و رجز خوانی دیدند. اینها هم نمی دانند که ایندست وفاداری ها حداقل پیش بزرگان آنها یعنی رئیسی و قالیباف خریدار ندارد. 5️⃣ دسته پنجم متفاوت نما هستند. کسانی که تلاش می کنند بگویند ما نه اینیم و نه آن. هر دو طرف را تخریب می کنند و به جان هم می اندازند تا بگویند ما متفاوتیم و به ما اعتماد کنید. جالب اینکه هیچ وقت جریان سومی ها مورد اقبال و اعتماد قرار نگرفته اند. 6️⃣ دسته اخر هم کسانی اند که تلاش می کنند باا ختلاف افکنی از دو جریان اصلی انقدر بتراشند و حذف کنند تا جا برای آنها بالاخره در یک دسته باز شود و شاید هم به نان و نوائی برسند. البته تجربه نشان داده است که ایندسته هم همیشه اخر صف اند. 💢 حالا چه باید کرد: از این دسته ها عبور کنیم. اصل مخاطب است و نظاره گران صحنه. چشم باز کنیم و در این معرکه، هیزم آتش نشویم. خبری نیست جز جنگ زرگری. هیچ راهی نیست جز وفاق و فقط کار.کار. کار. ✍محسن مهدیان .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
✅ رسانه ارتش جمهوری اسلامی ایران تصاویری از ۲۴ تن از افسران و درجه‌داران ارتش را که در شهریور ۱۳۲۰ با وجود فرمان ترک مقاومت، تا پای جان در مقابل قوای روس و انگلیس ایستادگی کردند منتشر کرد. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
🌿🌹🌿 بستـــه خبری از آزادسازی پولهای بلوکه شده تا افتخارات رضاخان😏 و ماست مالی برخی قضایا😉گرفته تا عنوان خلیج فارس از تریبون های جهانی و مزایای بریکس ، در این بسته خبری .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴داماد حسن روحانی گفته همه کارها رو دولت قبل انجام داد فقط رئیسی امضا می کنه! 👆جواب جالب دکتر رئیسی رو ببینید # اللهم - عجل - لولیک - الفرج .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
دشمن شناسی(شناخت دشمن و روش های مقابله با آن)قسمت۱۴۰ از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی) عداوت دشمن با هر دو جناح سیاسی اختلاف سلیقه در کشور وجود دارد، اما تبدیل آن به تضاد بنیانی از کارهایی است که دشمن به آن میپردازد و در شکل دهی آن مؤثر است. باید مواظب باشیم. مسئولین و جناحهای سیاسی مواظب باشند اختلاف سلیقه را به تضادهای بنیانی تبدیل نکنند. چرا شعارهای دشمن را تکرار میکنید؟! دشمن با هر دو جناح عداوت دارد. خیال نکنید یک جناح را دوست دارد و از جناح دیگر بدش می آید. با هر دو جناح دشمن است. گاهی از جناحی حمایت میکند تا دیگری را تضعیف نماید. بعد که یک جناح ضعیف و یا از صحنه خارج و زائل شد، به تضعیف دیگری بپردازد. مردم، مسئولین، سیاسیها و جوانان عزیز ما خیلی مواظب باشند. دشمن، خواهان دسته بندیهای سیاسی و جدایی بین صفوف مردم است. خط دشمن در کشور ما عبارت است از جدا کردن مردم از نظام و ایجاد فضای هرج و مرج در جامعه. شاهد بودید که در سال هفتاد و هشت این مسائل را به جنجالهای خیابانی هم کشاندند که قدرت بسیج مردمی جلو تجاوزات آنها را گرفت. جوانان عزیز هوشیار باشند و بدانند که نقشه های دشمن در این کشور چیست و چه میخواهد.(بیانات در اجتماع مردم مشهد در حرم مقدس 1/1/1382) سوءاستفاده ی دشمن از بگومگوهای بیهوده ی خودیها آقایانی که سردمداران خطوط سیاسی و گرایشهای سیاسی هستید، حالا برسید به این حرفی که ما میگوییم شما خودیها وقتی سر قضایای بیهوده اینطور با هم درگیر میشوید، دشمن سوء استفاده میکند؛ بفرمایید این یک نمونه؛ دیدید دشمن چطور استفاده کرد؟! دیدید دشمن چگونه نیش خود را زد؟! این مسائل را کنار بگذارید. البته ما اصرار نداریم که همه یک طور فکر کنند؛ اما برای کار سیاسی و درگیری سیاسی، حدی قائل شوید و خط قرمزی بگذارید. بی حساب و کتاب با هم مبارزه نکنید که آنقدر مشغول شوید که به دشمن اجازه دهید اینطور بیاید و داخل این میدانها بشود. سر این قضیه ی قانون مطبوعات و سر قضایای گوناگون دیگر، چه جنجال و چه دعوایی به راه افتاد! همه اش مسائل خط و خطوط! برای چه؟ برای اینکه قانونی در مجلس تصویب میشود. من به یک جریان سیاسی خاص اشاره نمیکنم؛ خطاب من به همه است. برای من، آن خط و این خط و هر خط سیاسی و سلیقه ی سیاسی دیگر، تفاوت نمیکند. برای من، مناط و ملاک، راه خدا و راه امام و راه اسلام و حفظ کشور و رعایت مصالح مردم و حفظ آینده ی کشور مطرح است. برای من فرقی نمیکند که فلان کس متعلق به خط «الف» است، فلان کس متعلق به خط «ب» است. من به همه عرض میکنم؛ شما هم هشیار باشید.(بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان به همراه اقشار مختلف مردم 21/4/1378) متمرکز شدن روی دشمنان اصلی دشمن ستیزی، مشخص کردن دشمن اصلی و متمرکز شدن روی دشمنان اصلی، از دیگر مسائل مهم است. بگردید دشمن اصلی را بیابید و به مردم معرفی کنید. سعی میشود دشمن تراشی شود. بنده شنیدم که بعضی از افراد جناحهای مختلف گفته بودند که امروز دشمن اصلی ما، جناح مقابل ماست! خطای بزرگی در جامعه است که در مجموعه ای که همه معتقد به اسلام و انقلاب و نظام اسلامی اند، یک جناح، دشمن اصلی خود را جناح مقابل بداند. این خیلی تأسفبار است. اگر این حرف قائم به ذهن یک نفر یا ده نفر یا صد نفر باشد، آدم میگوید به جهنم! بگذار آنطور خیال کنند؛ اما اگر این به صورت یک فرهنگ درآید و در ذهن مجموعه ای از مردم جا بگیرد، چیز خیلی خطرناکی خواهد شد. لذاست که بایستی روی دشمن اصلی متمرکز شد و او را معرفی کرد و مردم را به ستیزه با او تشویق نمود.(15/11/1381) .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
37.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴فعال بودن مثلثِ تروریستیِ غربی عبری عربی در اغتشاشات ایران از زبان ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای: این‌هایی که عرض میکنم، همه قرائن اطّلاعاتی دارد. ✍ قسمت هفتم 🔹️من عرض بکنم به شما؛ یک مثلّثی در این قضایا فعّال بوده است. مال امروز و دیروز هم نیست؛ این سازمان‌دهی‌شده بوده است. این‌هایی که عرض میکنم، همه قرائن اطّلاعاتی دارد؛ حالا بعضی آشکار است و حرف‌های خودشان است، بعضی هم از طُرق اطّلاعاتی به دست آمده است. ⚠️ یک مثلّثی فعّال بودند: 1⃣نقشه مربوط به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است؛ "نقشه را آنها کشیدند.'' چند ماه هم هست دارند نقشه میکشند. اینکه «بیاییم از شهرهای کوچک شروع کنیم، [بعد] به طرف مرکز بیاییم و مردم را نسبت به مطالباتشان فعّال کنیم و اینها را داغ کنیم»، این نقشه‌ای است که کشیده شده و چند ماه است روی این نقشه دارند کار میکنند. نقشه مال آمریکایی‌ها و عوامل رژیم صهیونیستی است. 2⃣پول، مال یکی از این دولت‌های خرپول اطراف خلیج فارس است. این کارها خرج دارد. آمریکایی ها که حاضر نیستند پول خرج کنند وقتی این‌ها «آل سعود و قطر و اردن و امارات و...» هستند. این دو ضلع... 3⃣ضلع سوّم پادویی‌اش است؛ پادویی‌اش هم مربوط به سازمان «تروریستی» منافقین بود. سازمان آدمکش منافقین؛ پادو، آنها بودند. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹کاروان های حشدالشعبی در مرز خسروی جهت انتقال رایگان زائران ایرانی به نجف اشرف .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش تصویری اسکان زائرین اربعین حسینی کانون فرهنگی فاطمیه «شکر خدا را که در پناه حسینم عالم از این خوب تر پناه ندارد» .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
وقت سؤال(۱)   پنج‌شنبه 27 فروردین 1394 (16‌آوریل 2015) رستوران فرانسوی پریوه در خیابان فرشته تهران شاهد یک مراسم خاص بود. تعدادی آمریکایی در پنجمین روز سفر خود به ایران با برخی از فعالان کسب‌وکارهای نوپا و آینده‌دار ایران و برخی مدیران مربوطه به بهانه صرف ناهار قرار گذاشته بودند و گفت‌وگو می‌کردند. این تجربه سومین سفر آنها به ایران بود و معمولا خودشان را گردشگر و سرمایه‌گذار معرفی می‌کردند اما به نظر می‌رسید این توصیف، همه واقعیت نباشد. دیک سیمون یکی از اعضای سازمان رؤسای جوان و جهانی (YGOوWGO) بود که پس از 11 سپتامبر 2001 به این فکر افتاد تا از ظرفیت این سازمان در جهان برای حل چالش‌های سیاسی بین‌المللی استفاده کند. ایده اولیه این بود که با مرتبط کردن مدیران کسب‌وکارها در کشورهای موضوع مناقشه با یکدیگر می‌توان به سطحی از سازش رسید که تضمین‌کننده منافع و امنیت ایالات متحده باشد. برای همین منظور سیمون شبکه اقدام صلح (PAN) را تشکیل داد و بر روی مواردی مثل مناقشات فلسطین - رژیم‌اشغالگر قدس، یهودیان - اعراب و مسلمانان، آمریکا - کشورهای غرب‌آسیا و... متمرکز شد. او پس از برنامه‌ریزی برای سفر به کوبا و کره شمالی در سال 2012 برای اولین‌بار سفر به ایران را در مارس 2013 هدف‌گذاری کرد. جذابیت‌های سفر به ایران فراتر از حد تصور بود و آنها دو سفر دیگر در‌ آوریل 2014(فروردین 1393) و‌آوریل 2015(فروردین 1394) به ایران انجام دادند. ضیافت رستوران پریوه در سومین سفر آنها صورت گرفت. سفری که طی آن توانستند با معاون وزیر ارتباطات وقت هم ملاقات کنند و اطلاعات خوبی از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات ایران، هدف‌گذاری‌ها برای توسعه آن و آمارهای کمی و کیفی از آن به دست آورند. این همه سخاوت در ارائه اطلاعات به جماعتی که خود را گردشگر یا سرمایه‌گذار معرفی می‌کردند در بهترین حالت یک بی‌احتیاطی محض بود. جالب آن‌جا بود که این گروه در سفر سال 2014 خود به ایران در مواقعی با راهنمایی برخی مقامات دولتی ایران فعالیت‌هایش را انجام می‌داد. گروهی که یکی از اعضای اصلی آن در دو سفر اخیر (2013 و 2014) کریستوفر شرودر بود. شرودر یکی از افراد نزدیک به وزارت خارجه ایالات متحده بود. او در زمان ریاست‌جمهوری جورج بوش پدر در وزارت خارجه آمریکا با جیمز بیکر کار کرده بود و با مادلین آلبرایت وزیر خارجه بیل کلینتون نیز ارتباط داشت. او یکی از اعضای شورای روابط خارجی آمریکا نیز بود و پس از سفر به کشورهای مصر، عمان، اردن، عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای منطقه کتاب «کسب‌وکارهای نوپا(استارت‌آپ‌ها) برمی‌خیزند: انقلاب کارآفرینی، در حال باز‌‌سازی خاورمیانه» درباره شکل‌گیری «خاورمیانه جدید» توسط «کسب‌وکارهای نوپا» را منتشر کرد. شرودر پس از انتشار این کتاب برای اولین بار در فروردین 1393 (آوریل 2014) در قالب شبکه اقدام صلح (PAN) به ایران آمد و یکی از سوژه‌های گفت‌وگو در گزارش جیسون رضائیان از این سفر برای واشنگتن پست بود. شبکه اقدام صلح (PAN) پس از بازگشت از سومین سفر خود به ایران(فروردین1394/آوریل2015) در ساختمان سنای ایالات متحده حاضر شدند و گزارش سفر خود را به کمیته روابط خارجی و کمیته بانکداری سنای آمریکا ارائه کردند؛ آنها همچنین گزارشی از این سفر را نیز در اختیار مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا گذاشتند. حالا دیگر کاملا مشخص بود که آنها فقط یک گردشگر و سرمایه‌گذار معمولی نبودند و وزارت ارتباطات دولت اول آقای روحانی و برخی دیگر از مسئولان دولت وقت در عالی‌ترین سطوح در خدمت پروژه‌ای آمریکایی قرار گرفته بودند که پیش‌پا افتاده‌ترین هدفش جمع‌آوری اطلاعات دست اول از ایران بود. گردشگران و سرمایه‌گذاران آمریکایی(!) روی اتوبوسی که با آن در ایران رفت‌وآمد می‌کردند، .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
وقت سؤال(۲) شعار مجموعه‌شان را نوشته بودند: «راهبری فراتر از تجارت». وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حتی در دولت دوم آقای روحانی نیز به همین ‌اندازه بی‌ملاحظه اداره می‌شد. معمولا معاون وزیر ارتباطات و رئیس ‌سازمان فناوری اطلاعات وقت را به اظهارنظر جنجالی‌اش در حمایت از منافقین و یا با ویدئوی بامزه «داری ‌اشتباه می‌کنی کاپیتان» می‌شناسند اما مهم‌تر از این موارد ارتباط نزدیک او با نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) در ایران بود. بگذارید ماجرا را از مارس 2009 (فروردین 1388) و ملاقات یکی از اساتید دانشگاه تهران در دوبی با رامین عسگرد یکی از کارمندان ارشد وزارت خارجه آمریکا و مشاور سیاسی فرماندهی وقت سنتکام شروع کنیم. رامین عسگرد در آن زمان مدیر دفتر حضور منطقه‌ای ایران در دوبی وابسته به وزارت خارجه آمریکا بود که سعیده لطفیان با او دیدار کرد و پیشنهاد مبادله دانشجویان و اساتید میان ایران و آمریکا در جهت تقویت دیپلماسی مسیر2 و همسو با اهداف آمریکا را مطرح کرد. او خواستار حمایت وزارت خارجه آمریکا از این پیشنهاد شد و حتی از ظرفیت سازمان پاگواش برای این طرح سخن گفت. لطفیان خودش عضو هیئت‌رئیسه سازمان پاگواش بود؛ سازمانی که در طول جنگ سرد برای نفوذ میان جامعه دانشگاهی شوروی ساخته شده بود و پس از آن نیز از طرف نهادهای آمریکایی مثل بنیاد راکفلر با همین هدف حمایت مالی می‌شد. در همین چهارچوب او پای دانشجویان خود را به بخش جوانان سازمان پاگواش باز کرد. م.ج یکی از دانشجویان او بود که در سال 2014 عضو هیئت اجرایی دانشجویان بین‌المللی جوان پاگواش(ISYP) شد و از این رهگذر برای ادامه تحصیل در رشته «حکمرانی جهانی، درگیری و امنیت» به مدرسه روابط بین‌الملل بالسیلی در کانادا رفت. استاد راهنمای او در این دانشگاه «جیمز بلایت» یکی از همکاران مرکز وودرو ویلسون بود که همچنین یکی از عوامل قدیمی آرشیو امنیت ملی آمریکا نیز به حساب می‌آمد. آرشيو امنيت ملي آمریکا مؤسسه‌اي است که در ارتباط با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا قرار دارد و پس از خارج شدن اسناد این نهادها از طبقه‌بندی محرمانه، به ساماندهی این اسناد و یا انتشار کتاب‌هایی بر اساس آنها می‌پردازد. جیمز بلایت بر همین اساس کتاب «دشمن شدن» را با موضوع بررسی رابطه ایران و آمریکا برای آرشیو امنیت ملی آمریکا نوشت و در مقدمه آن از تلاش م.ج برای نگارش کتاب تشکر کرد. م.ج مدتی بعد به ایران برگشت و جذب نهادهای علمی و تحقیقاتی در ایران شد و دست آخر از طرف نمایندگی سازمان ملل متحد در تهران به عنوان مدیر یونیدو (UNIDO) انتخاب شد. او در پوشش این مقام با مسئولان و مقامات مختلف جمهوری اسلامی ایران دیدار می‌کرد و به جمع‌آوری اطلاعات می‌پرداخت. در یک مورد او در دیدار با مدیر وقت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران خواستار ارائه بخش قابل توجهی از داده‌های شهر تهران شد که با هوشیاری مدیران وقت شهرداری امکان دسترسی به این داده‌ها را پیدا نکرد. پیشنهادی که اگر مشابه آن را به معاون وزیر ارتباطات و رئیس ‌سازمان فناوری اطلاعات در دولت دوم آقای روحانی ارائه می‌داد با توجه به رابطه نزدیکش، کاملا بعید به نظر می‌رسید با پاسخ منفی مواجه شود. بررسی اینکه آیا چنین تبادل اطلاعاتی صورت گرفته یا نه؛ برعهده نهادهای نظارتی است. ما فقط می‌خواهیم از بی‌ملاحظگی‌ها، سوءتدبیرها و ترک فعل‌ها در وزارت ارتباطات و فناوری طی هشت سال دولت آقای روحانی بگوییم. پیش از این در یادداشت «خیلی دور، خیلی نزدیک» از سوءتدبیر سؤال‌برانگیز مسئولان وقت در جهت شکل‌گیری انحصار برای یک پیام‌رسان خارجی در داخل کشور گفتیم. سپس در یادداشت «کلبه وحشی» از رهاشدگی کسب‌وکارهای نوپا در دولت وقت آقای روحانی و لانه‌گزینی برای بیگانگان در این زیست‌بوم سؤال کردیم و در این یادداشت نیز سعی کردیم برخی روابط خارج از عرف تا عالی‌ترین سطوح مدیریتی این وزارتخانه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم را نشان دهیم. وزارتخانه‌ای که قرار بود شبکه ملی اطلاعات را با ملزومات آن راه‌اندازی کند طی هشت سال در این زمینه تقریبا متوقف ماند و حتی بدتر، بخشی از مسئولیت خود در این حوزه را به نفع بیگانگان واگذار کرد. حالا وقت سؤال است تا متهم تبدیل به مدعی‌العموم نشود و عملکرد غیرقابل قبول خود را با حاشیه‌‌سازی و شبهه‌پردازی پنهان نکند. سید محمد عماد اعرابی  .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
اهداف فرهنگي در جنگ نرم رسانه‌اي فرهنگ و نقش آن در تثبيت هنجارهاي اجتماعي و سياسي 2. كاركرد تلويزيون در فرهنگ‌سازي دانستن حدود نقش تلويزيون در ساخت فرهنگ، پيش از هر چيز، درك درست از جايگاه تلويزيون در فرهنگسازي و تربيت اجتماعي افراد جامعه را مي‌طلبد. بي‌گمان، در عصر حاضر، همراه با ديگر منابع جامعه‌پذيري و تربيت افراد, رسانه تلويزيون از پرقدرت‌ترين و اثرگذارترين آنان است. با فرض مسلّم انگاشتن قدرت تلويزيون در جامعه‌پذير كردن و تربيت افراد و با اذعان به پخش برنامه‌هاي فرهنگ‌ساز از اين رسانه، مي‌توان اثرگذاري آن را در ساخت فرهنگ جامعه مشاهده كرد. به باور همه متخصصان امور رسانه و فرهنگ, رسانه‌ها به ويژه تلويزيون، از مهم‌ترين منابع توليد فرهنگ و فرهنگ‌سازي هستند. شرايط دنياي جديد به گونه‌اي رقم خورده كه رسانه تلويزيون، به عنوان رسانه‌اي فرهنگ‌ساز و جامعه تربيت كننده، در امور تربيتي و فرهنگ‌سازي همچون خانواده و مدرسه عمل مي‌كند. در عصر حاضر، رسانه تلويزيون به دليل سادگي استفاده آن، عمومي‌ترين رسانه‌اي است كه بيشترين كاربَر را داراست. «اگر روندهاي جاري در تماشاي تلويزيون ادامه يابند، بهطور متوسط كودكي كه امروز متولد مي‌شود، تا هجده سالگي وقت خود را بيش از هر فعاليت ديگري غير از خوابيدن، صرف تماشاي تلويزيون خواهد كرد.»1 بررسي‌هاي انجام شده در ايران نشان مي‌دهد از ميان افراد داراي تلويزيون، هفتاد درصد آنها اطلاعات و اخبار را از راه تلويزيون به دست مي‌آورند.2 نتايج اين تحقيقات و مطالعات مشابه، نشان مي‌دهد رسانه تلويزيون، بيشترين رسانه مورد استفاده در دنياست. اكنون پرسش اينجاست كه: سازوكار اثرگذاري تلويزيون بر افراد و فرهنگ چگونه است؟ نفوذ محتوايي تلويزيون بر مخاطبان و به تبع آن، فعاليت اين رسانه در بازتوليد فرهنگ، از چه الگويي پيروي مي‌كند؟ درباره تحليل نقش تلويزيون در فرهنگ‌سازي و جامعه‌پذيري، نظريه‌هاي گوناگوني وجود دارد كه با عنوان نظريه‌هاي جامعه‌پذيري ياد مي‌شود. از مهم‌ترين آنها مي‌توان از دو نظريه «مدل‌سازي» و «انتظارات اجتماعي» نام برد. كه در فصل پنجم به آنها مي‌پردازيم.3 در نظريه مدل‌سازي اشاره مي‌شود كه «تماشاگران ممكن است از الگوي رفتاري مشخصي تقليد كنند؛ در حالي‌كه دست‌اندركاران [رسانه]، تعمدي نداشتند كه كار آنها در نهايت الگوي رفتاري ديگران باشد.»4 نظريه يادگيري اجتماعي كه از سوي آلبرت باندورا5 ارائه گرديد، اجتماعي شدن افراد را فرآيندي مي‌داند كه از تولد تا مرگ استمرار دارد و در اين مسير از الگوهاي رفتاري موجود و واقعيت‌هاي اطراف خود بهره مي‌گيرد. اين اثرگذاري‌ها ممكن است تقويت‌كننده يا تضعيف‌كننده باشد و وسايل ارتباط جمعي در كنار ديگر نهادهاي اجتماعي در اين فرآيند نقش‌آفريني مي‌كند. در اين ديدگاه مثل نظريه مدل‌سازي، اثرگذاري تلويزيون بر مخاطبان و نقش اين رسانه در فرهنگ‌سازي و توليد هنجارهاي فرهنگي، مسلّم و مفروض گرفته مي‌شود، ولي بدون يادآوري از مدل‌ها، سطح گسترده‌تري از نقش تلويزيون در انتقال دانش‌ها و هنجارها به مخاطبان بيان مي‌‌گردد. بر اساس اين نظريه، رسانه‌ها از جمله تلويزيون، مخاطبان، به ويژه مخاطبان جوان را با انتظاراتي اجتماعي آشنا مي‌كند.6 بنابراين، با توجه به موارد بيان شده، تقليد و الگوبرداري مخاطبان رسانه تلويزيون از شخصيت‌ها و رفتار‌هاي به نمايش درآمده در آن را مي‌توان به صورت زير عنوان كرد: 1. تماشاگر، رفتار خاصي را از بازيگر رسانه مي‌بينيد. 2. مخاطب، رفتار مشاهده شده را درك و حلاجي مي‌كند و خود را به جاي بازيگر قرار مي‌دهد. 3. پس از آن، تماشاگر در موقعيت‌هاي همسان با موقعيت‌هاي نمايش داده شده، شبيه رفتار بازيگر در آن موقعيت رفتار مي‌كند. 4. تكرار رفتار‌هاي مشاهده شده، احساس رضايت‌مندي تماشاگر را در پي دارد و اين مثل شرطي شدن عمل مي‌كند؛ يعني تماشاگر در برابر تكرار رفتار نمايش داده شده، رضايت مادي يا معنوي يا هر دو را به دست مي‌آورد. 5. تقويت و ترغيب مثبت، احتمال تكرار آن رفتار را از سوي تماشاگر افزايش مي‌دهد.7 .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
اهداف فرهنگي در جنگ نرم رسانه‌اي فرهنگ و نقش آن در تثبيت هنجارهاي اجتماعي و سياسي 2. كاركرد تلويزيون در فرهنگ‌سازي نظريه مدل‌سازيِ اثرگذاري رسانه، به ويژه اثر رسانه تلويزيون را بر مخاطب، به پيروي از نظريه «يادگيري اجتماعي» بازگو مي‌كند.8 البته در اين نظريه، بيشتر بر اثرگذاري رسانه تلويزيون در سطح فردي پرداخته شده است. اثرگذاري رسانه تلويزيون, در حد و اندازه‌اي كه در اين نظريه مطرح مي‌شود، جاي تأمل دارد، ولي قابليت اين ديدگاه در بازگويي اجمالي شيوه اثرگذاري رسانه بر مخاطبان، مناسب و معقول مي‌نمايد. بر اساس اين نظريه، مي‌توان چنين نتيجه گرفت كه نقش رسانه تلويزيون در فرهنگ‌سازي، هنجارسازي و ارائه الگوهاي رفتاري براي مخاطبان است. از آنجا كه اين عمل هميشه با جاذبه‌هاي خاص تلويزيوني همراه است، اثر قابل توجهي بر مخاطبان مي‌گذارد و به همان ميزان به توليد عناصر و هنجار‌هاي فرهنگي مي‌پردازد. نقش رسانه‌ها به ويژه تلويزيون در جامعه‌پذيري و فرهنگ‌سازي، در اين نظريه چنين توصيف شده است:9 1. در برنامه‌هاي تلويزيون، زندگي و فعاليت‌هاي اجتماعي گروه‌هاي گوناگون اجتماعي به نمايش درمي‌آيد. 2. اين نمايش‌ها با درجات مختلف دقت، بازتاب‌دهنده واقعيت‌هاي زندگي اجتماعي گروه‌هاي متنوع اجتماعي است. 3. تماشاگران اين برنامه‌ها، آموزش‌هايي را درباره نقش‌ها، منزلت‌هاي اجتماعي و نظارت اجتماعي رايج در بخشهاي گوناگون زندگي اجتماعي فراميگيرند. 4. با پخش رفتار و سبك زندگي گروه‌هاي مختلف اجتماعي، تماشاگران آن را به صورت الگو مي‌آموزند و به اين باور مي‌رسند كه در شرايط مشابه موقعيت‌هاي نمايش داده شده، بايد رفتار عرضه شده از سوي رسانه را انجام دهند. 5. با الگوگيري تماشاگر از رسانه، انتظار مي‌رود در موقعيت‌ها و امور زندگي واقعي نيز همسان با همان الگو عمل كند. با بهره‌گيري از دو نظريه مدل‌سازي و انتظارات اجتماعي، سازوكار اثرگذاري رسانه تلويزيون در فرهنگ‌سازي چنين توضيح داده شده است: رسانه‌ها، مردمي را نشان مي‌دهند كه فعاليت‌هاي خاصي انجام مي‌دهند و آنها مي‌توانند مدل و راهنماي همه بينندگان اين‌گونه برنامه‌ها قرار گيرند. اين اعمال مي‌تواند براي هميشه بخشي از شخصيت ذاتي تماشاگران شود. رسانه‌ها همچنين صدها نوع گروه مختلف اجتماعي را نشان مي‌دهند. الگو و انگاره سازمان اجتماعي و رفتار اعضاي آنها با يكديگر، مي‌تواند از سوي مخاطبان مشاهده و ياد گرفته شود و در موارد مشابهي كه بيننده وارد اين گروه‌ها يا با آنها وارد مذاكره و رابطه مي‌شود، مورد استفاده قرار گيرد. به يقين، تقليد مخاطبان از شخصيت‌ها و رفتارهاي نمايش داده شده در رسانه و به دنبال آن، قرار گرفتن اين الگوها به عنوان بخشي از شخصيت افراد، در بلندمدت، زمينه‌ساز تحول فرهنگي در جامعه مي‌شود و اين مسئله، اهميت ويژه تلويزيون را در جامعه‌پذيري و فرهنگ‌سازي مي‌رساند. بنابراين، دست‌اندكاران صدا و سيما مي‌توانند با برنامه‌ريزي‌هاي درست از اين فناوري به نفع نظام بهره برند و از آن در مقابل تهاجم فرهنگي استفاده بهينه كنند. كاركرد ديگر تلويزيون در ايجاد الگوسازي، برجسته كردن گروه‌هايي است كه در جامعه به عنوان الگو مطرح هستند و بسياري از جوانان از آنها پيروي مي‌كنند؛ مانند بازيگران، خوانندگان و سياست‌مداران كه در معرض نگاه مردم هستند؛ زيرا همان‌گونه كه مي‌دانيم، دنياي سينما و بازيگري، جذابيت خاصي براي جوانان دارد. دولت ايالات متحده امريكا با استفاده از هاليوود و جذابيت‌هاي آن، نفوذ بسيار زيادي در بين جوانان و فرهنگ كشورهاي گوناگون پيدا كرده است. صدا و سيما مي‌تواند با تدوين برنامه‌هاي اصولي و با بهره‌گيري از اين جذابيت، آثار تهاجم فرهنگي را كمتر كند و از اين راه فرهنگ اسلامي و ايراني را در جامعه گسترش دهد. همان‌گونه كه گفتيم، تلويزيون نقش زيادي در معرفي گروه‌هاي مرجع به جامعه دارد و اين گروه‌ها، اثرگذاري بسيار زيادي بر فرهنگ و تربيت افراد، به ويژه جوانان دارند؛ زيرا گروه‌هاي مرجع، از افرادي تشكيل مي‌شود كه عامه مردم جامعه آنها را به عنوان الگو در نظر مي‌گيرند.10 .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
خبیث و خائن مدافع بهائیت که علیه اربعین سخن می‌گوید به دنبال فتنه‌انگیزی است ▪️واکنش شدیداللحن رجبی دوانی به سخنان عبدالحمید درباره راهپیمایی اربعین «محمدحسین رجبی دوانی» در نشست خبری نخستین کنگره بین‌المللی بزرگداشت امام‌زاده علی ابن محمد باقر(ع): 🔹نخستین قیام در خوان‌خواهی از شهادت امام حسین علیه السلام، حتی پیش از قیام مختار و توابین در ایران به وقوع می‌پیوندد و مردم سیستان بلافاصله پس از شنیدن خبر شهادت امام حسین (ع) دست به قیام می‌زنند. 🔹وسعت قیام آنها به گونه‌ای بوده که برادر عبیدالله بن زیاد که حاکم سیستان بوده از این شهر فرار می‌کند. نکته جالب‌تر این است که این قیام زمانی به وقوع پیوسته که شیعه هنوز وارد ایران نشده است. 🔹حتی زمانی که اکثر ایران مذهب غیرشیعه را داشت، برای امام حسین(ع) و اهل بیت(ع)، مراسم عزاداری برگزار می‌کردند و بدین وسیله ارادت خود را نشان می‌دادند. 🔹امروز خناسان، خبیثان و خائنانی در پوشش دروغین مذهب و به دروغ به نام برادران اهل تسنن در کشور فتنه‌انگیزی می‌کنند و اخیرا هم فرد خبیثی راهپیمایی اربعین را زیرسوال برد. کسی که از بهاییت حمایت می‌کند و با استفاده از سعه صدر نظام جمهوری اسلامی، لگدپراکنی می‌کند، امروز در اثر تبلیغ وهابیت و خباثت خودش، برادران اهل تسنن را از خوردن نذری‌هایی که برای امام حسین(ع) داده می‌شود و شرکت در عزاداری‌ها منع می‌کنند. tn.ai/2947858 .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
💢تروریست‌ها در بند 🗣رئیس دادگستری استان فارس پیرامون حادثه تروریستی شاهچراغ گفته است: 🔸پرونده این سه متهم جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز ارسال شده است. اتهام متهم اصلی پرونده به نام رحمت‌الله نوروزاف عضويت در گروهک تروریستی داعش، عضويت در گروه‌های بغی، محاربه و افساد فی‌الارض است و اتهامات وارده به متهمین ردیف‌های دوم و سوم به نام‌های حبیب‌الله عرب‌زاده و امرالله نظری(معروف به اسد) نیز معاونت در محاربه و افساد فی‌الارض و اجتماع و تبانی به قصد اقدام عليه امنيت کشور از طریق همراهی با گروهک تروریستی داعش است. 🔹تعدادی از افراد بازداشت‌شده پس از محرز شدن بی‌گناهی با قرار منع تعقیب آزاد شده‌اند و درباره تعداد دیگری از این افراد تحقیقات همچنان ادامه دارد. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
 بررسي تطبيقي افكار گروه‌هاي تكفيري- وهابي با خوارج شباهت‌هاي سياسي تحميل انديشه‎هاي خود بر ديگران با زور و تهديد هر دو گروه مي‎كوشند انديشههاي خويش را با جنگ و خون‌ريزي بر ديگران تحميل كنند و در اين راه از هيچ اقدامي فروگذار نبودند و نيستند. در حالي كه از اصول مسلّم اسلام اين است كه تعامل فرقهها ومذاهب اسلامي در ميان خودشان و با ديگر اديان وفرق بايد بر اساس اصول منطقي و دوستانه باشد و براساس فرمايش قرآن كريم در بحثها و مناظرهها حتماً بايد حكمت،اندرز نيكو و جدال احسن رعايت شود:«ادْعُ إِلَي سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِين؛با حكمت و اندرز نيكو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشي كه نيكوتر است، استدلال و مناظره كن. پروردگارت، از هركسي بهتر مي‌داند چه كسي از راه او گمراه شده است؛ و او به هدايت‌يافتگان داناتر است».(نحل: 125) تأكيد مي‌كند كه اين شيوه را درباره كفار واهل كتاب نيز رعايت كنيد، چنانكه ميفرمايد:«وَلاَ تُجَادِلُوا أَهْلَ الْكِتَابِ إِلاَّ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِلاَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْهُمْ وَقُولُوا آمَنَّا بِالَّذِي أُنْزِلَ إِلَيْنَا وَأُنْزِلَ إِلَيْكُمْ وَإِلَهُنَا وَإِلَهُكُمْ وَاحِدٌ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ؛با اهل كتاب جز به روشي كه از همه نيكوتر است مجادله نكنيد، مگر كساني از آنان كه ستم كردند؛ و(به آنها) بگوييد: «ما به تمام آنچه از سوي خدا بر ما و شما نازل شده ايمان آورده‌ايم، و معبود ما و شما يكي است، و ما در برابر او تسليم هستيم!»(عنكبوت: 46) اسلام هرگز اجازه نميدهد كسي مخالفان خود را مانند خوارج و وهابيان بهمنظور تحميل باور‌هاي خويش، كافر، مشرك و اعداءالله خطاب كند، خون و مال مخالف خود را حلال شمارد و با اين بهانه آنان را به خاك و خون بكشد و اموالشان را نابود كند. استفاده ابزاري از شعار‌هاي ديني يكي از شگردهاي خوارج به‎منظور تحت‎تأثير قراردادن مردم و گمراه‎كردن افكارعمومي، استفاده از گزاره‎ها و واژه‎هاي اسلامي بود. آنان با استفاده از شعارهايي چون: مبارزه با كفر و شرك، لاحكم الالله و برائتجويي ازستمگران، خون مسلمانان را مباح مي‌دانستند وسرزمين‎هاي اسلامي را به خون مسلمين رنگين مي‎ساختند و همه جا را هدف تهاجم خود قرارمي‎دادند و غير از خود، ديگران را مسلمان نمي‎انگاشتند. پديدارشدن اين جريان شوم در ميان امت اسلامي و استفاده ابزاري از شعارهاي اسلامي و قرآني، يكي از خونبارترين وقايع تاريخ اسلام را رقم زده وآثار نامطلوبي را در جهان اسلام از خود باقي گذاشته است. وهابيت تكفيري، از اين شگرد بهطور گسترده وحسابشده در جذب ديگران استفاده كرده است.اين حركت از مهمترين عوامل نفوذ و پيشرفت وهابيان بود. آنها با شعارهايي همچون وحدت و انسجام مسلمين، بدعتزدايي وجهاد با كافران ومشركان، روحيه جهادي را درميان مردم القا ميكردند وعموم مردم را پيرامون رهبرانشان گرد ميآوردند وبا اين روش مرموزانه وخوارجگونه به تمام جناياتشانرنگ مذهبي ميدادند وآن را فريضه ديني مي‎پنداشتند و به قصد قربت انجام ميدادند؛ ‌بنابراينمحمد‌بن‌عبدالوهاب از اين سلاح به نفع خويش بهره برد؛ زيرا هميشه اين سلاحكانون توجه مسلمانان بود و امتيازهاي زيادي را براي آنها داشت. در اين راستا تمامي اختلافها و درگيريها، رنگ مذهبي و اعتقادي به خود ميگرفت. در نتيجه مسلمانان و پيروان فرقههاي مختلف اسلامي، با قصد قربت و فريضه ديني در اين درگيريها و صحنههاي نبرد حضور مييابند و بر اين اساس، با احساس رضايت از رفتار خود، غريزه معنوي خود را نيز ارضاميكنند. در حقيقت، تكفيري‎ها عقايد مردم را به بازي گرفتند و از اين راه منافع خويش را تأمين كردند. يكي از عوامل نفوذ وهابيت درخاستگاه اصلي آنها، يعني سرزمين نجد پراكندگي مردم آن سرزمين بود. مردم آنجا از هرج ومرج وقتل و خشونت بسيار خسته و تشنه وحدت و آرامش و يكپارچگي بودند. در چنين شرايطي وهابيت با شعار وحدت و انسجام مسلمين وارد شدند و مردم آن سرزمين، آنها را به‎راحتي پذيرفتند. هم‎اكنون ادعاي غير‌واقعي گروههاي تكفيري مبني بر دفاع از سنتهاي اصيل اسلامي با شعارهاي ديني همانند خوارج واسلاف تكفيري خويش، موجب بروز جنگ و درگيري در كشورهاي اسلامي شده و زنان و مردان مسلمان را به خاك و خون كشيده است. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
🔹با مردم بی‌واسطه صحبت کنید برای افراد کار تعریف کنید نه صندلی 🔸رئیس‌جمهور با بیان اینکه حتماً دنبال این باشید که با مردم بی‌واسطه صحبت کنید، گفت: کارسنجی کنید که انجام یک امر چند نفر نیرو نیاز دارد. گاهی کاری آن حجم از نیرو و فرد را نمی‌خواهد. انجام یک کار واقعا نیازی به این‌ همه معاونت، پست و مسئولیت ندارد. دکتر سید ابراهیم رئیسی در مراسم گرامیداشت هفته دولت و نیز هجدهمین جشنواره شهید رجایی، تلاش مخلصانه تمامی دست‌اندرکاران دولت در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری در سراسر کشور برای ایجاد امید در جامعه را شایسته قدردانی دانست و با تاکید بر ضرورت انکارناپذیر تحول در نظام اداری کشور در گام دوم انقلاب اسلامی گفت‌: نظام اداری کارآمد، چابک و امیدآفرین، برای تحقق اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی و تداوم این نظام انقلابی نقش بسیار مهمی دارد. رئیس‌جمهور در ادامه نظام اداری مردم‌پایه، ‌عدالت‌محور، متکی بر ایمان و توام با بهره‌وری را از شاخصه‌های نظام اداری انقلابی برشمرد و افزود: امروز ضمن ارزیابی و مقایسه نظام اداری کشور با این شاخصه‌ها، باید ببینیم نظام اداری ما با نظام اداری متناسب برای تحقق اهداف انقلاب چه میزان فاصله دارد؟ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، وی متناسب ‌سازی نظام اداری کشور برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی را وظیفه همه مسئولان و مدیران و کارمندان دانست و تصریح کرد‌: چنین تحولی ممکن است در ابتدا با موانعی مواجه شود، چرا که برخی تحول‌ناپذیرند و به وضع موجود اداره‌ها و سازمان‌ها اکتفا می‌کنند. رئیس‌جمهور بروکراسی اداری را یکی از مشکلات نظام اداری کشور و موجب پیچیدگی، درهم‌تنیدگی و کندی کارها دانست و افزود: ما بر کار کارشناسی در نظم اداری کشور تاکید داریم، اما باید مراقبت کنیم که هم کار کارشناسی و عالمانه و به دور از اعمال نظرات فردی و شخصی صورت گیرد و هم موجب کندی کار نشود.... ادامه مطلب👇 https://kayhan.ir/fa/news/271920 .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
سخنگوی وزارت بهداشت: مافیای غربالگری با هدف گرفتن سلامت مادر و جنین /سود هزار میلیارد تومانی به جیب می‌زند سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ذی‌نفعان غربالگری سالانه بیش از هزار میلیارد تومان سود مالی دارند و برخی از آنها دنبال سلامت مادر و جنین نیستند، بلکه نگران کاهش درآمدهای خود هستند. پدرام پاک‌آیین در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، با تکذیب خبر تولد ۱۲ نوزاد دارای ناهنجاری که در روزهای گذشته منتشر شد، اظهار داشت: این خبر که منبع آن یک آزمایشگاه ذکر شده، کاملا دروغ است زیرا این سؤال پیش می‌آید که مگر نوزدان در آزمایشگاه‌ها به دنیا می‌آیند؟ این در حالی‌است که ذی‌نفعان غربالگری غیراستاندارد سودهای کلان و هزار میلیاردی به جیب می‌زنند. پاک‌آیین افزود: مطابق اطلاعات مندرج در سامانه‌های الکترونیک وزارت بهداشت از زمان اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکنون، آمار تولد نوزدان دارای ناهنجاری هیچ‌گونه افزایشی را نشان نمی‌دهد. وی ادامه داد: مافیای غربالگری، سلامت مادر و جنین را نشانه گرفته است و هر چند وقت یک‌بار واقعیت‌ها را تحریف می‌کند. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا پیش از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، غربالگری ناهنجاریهای جنینی برای تمامی زنان باردار برخلاف سایر کشورهای جهان اجباری بود. این اجبار هم غیرعلمی و هم برای مادر باردار استرس‌زا و پرهزینه بود و حتی در مواردی موجب سقط جنین سالم از سوی مادر باردار می‌شد. شیوه قبلی غربالگری از استاندارد علمی برخوردار نبود و مثبت کاذب و منفی کاذب بالایی داشت؛ به این معنا که در بسیاری از موارد جنین سالم بود، اما آزمایشگاه جنین را ناسالم گزارش می‌کرد یا برعکس جنین ناهنجاری داشت، اما آزمایشگاه آن را سالم گزارش می‌کرد. پاک‌آیین، علت اصلی سوق داده شدن تمامی مادران باردار به سوی غربالگری را نه تأمین سلامت مادر و جنین بلکه بهانه‌ای برای افزایش حاشیه سود ذی‌نفعان غربالگری دانست و تصریح کرد: ذی‌نفعان غربالگری سالانه بیش از هزار میلیارد تومان سود مالی دارند و برخی از آنها دنبال سلامت مادر و جنین نیستند، بلکه نگران کاهش درآمدهای میلیاردی خود بوده و به همین دلیل واقعیات را تحریف می‌کنند. وی افزود: پس از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، جمعی از متخصصان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در رشته‌های تخصصی مرتبط با هدف حفظ و ارتقای سلامت مادر و جنین دستورالعمل ناهنجاریهای جنین را با استناد به تکلیف مندرج در این قانون تدوین کردند تا با استاندارد‌سازی غربالگری از سقط جنین‌های سالم جلوگیری شود. سخنگوی وزارت بهداشت بیان داشت: پس از اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کار غربالگری و استاندارد‌سازی، دقیق و علمی شد و از اقدامات تشخیصی متعدد، پرهزینه و غیراستاندارد تشخیصی جلوگیری به عمل آمد تا هزینه‌های سنگین آزمایش‌های غربالگری در غیر از موارد لزوم به خانواده‌ها تحمیل نشود و در مواردی که نیازی وجود ندارد، با آزمایش‌های تهاجمی مانند آمینوسنتز، جان مادر و جنین به خطر نیفتد. وی تاکید کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی حفظ و ارتقاء سلامت مادران و نوزادان است و سیاست این وزارتخانه مبتنی بر آسان‌‌سازی، ارزان‌‌سازی و کریمانه‌‌سازی خدمات در حوزه باروری، بارداری و زایمان طبیعی است. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتیکه حتی سلطنت‌طلبان هم نمی‌دانند پدر رضاخان چه کسی بود و به بی‌بتگی و بی اصل و نسبی وی اذعان دارند! .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
حزب اتحاد ملت با مسئله انتخابات چه خواهد کرد؟  اخبار بدست آمده حکایت از آن دارد که اتحاد ملتی ها در جلسات خود ضمن بررسی و تدوین استراتژی انتخاباتی 5 محور را مورد تاکید قرار داده اند. بررسی ها در این زمینه بیانگر آن است که اتحاد ملتی ها ضمن همراستایی با گروهک نهضت آزادی در خصوص بهره گیری از فرصت انتخابات 5 محور زیر را در تدوین استراتژی انتخاباتی خود مورد اشاره قرار داده اند: 1- استفاده از فرصت انتخاباتی برای احیای سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان 2- مدیریت و عدم تحمیل هزینه نالازم و غیرضروری به حزب 3- تلاش برای احیاء نهاد انتخابات و بازگرداندن صندوق رای به صاحبان اصلی آن 4- عمومی سازی بیانیه 15 ماده ای خاتمی 5- نقد رفتار حکومت در پی‌گیری سیاست‌های خودبراندازانه و خودتحریمی و تبدیل جمهوریت به نام جمهوریت. .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9
🔻حکم مردم در حکمرانی ولایی 🖊 مهدی جمشیدی ۱. باید اصطلاح مشروعیت را در معنایی که در فلسفۀ سیاست رایج است، به‌ کار برد، که عبارت است از حق حاکمیت. پس مراد، معنای لغوی مشروعیت نیست؛ یعنی سخن در این نیست که شروط دینی‌بودن حکومت چیست. چنانچه بگوییم که مردم، منشأ تحقق - نه حقانیت - حاکمیت هستند، هم مسألۀ ولایت پیشینی و مِن جانب الله، حل می‌گردد، و هم مسألۀ مردم‌سالاری دینی. این نوع از مدخلیت مردم، تلازمی با وکالت نخواهد داشت؛ چراکه هر چند انتخاب هست، اما انتخاب تحقق حاکمیت ولی، نه انتخاب حق حاکمیت وکیل. حق حاکمیت، فقط از ناحیۀ خدای ‌متعال است و انسان از ناحیۀ خویش، چنین حقی ندارد - یعنی خدای‌متعال به او نداده است - که بتواند آن را به دیگری واگذار کند. به‌بیان‌دیگر، مسأله این است که خدای‌متعال، حق ربوبیتِ تشریعی خویش را به انسان واگذار نکرده و او را از لحاظ تشریعی، مخیر ننهاده است که هرچه خواست را انتخاب کند. پس این‌که انسان می‌تواند بر سرنوشت خویش حاکم باشد، به این معنی نیست که محق نیز هست. در غیر این صورت، خدای‌ متعال نباید برای انتخابی که انسان نسبت به آن حق دارد، اگر حاصلش اعراض از حاکمیت دین باشد، وعدۀ عذاب و عقاب بدهد. حاکمیت انسان بر سرنوشت خویش، نسبت به خدای ‌متعال نیست بلکه نسبت به انسان‌های دیگر است. در اصل پنجاه‌وششم قانون اساسی آمده است: «حاکمیت مطلق بر جهان و انسان، از آنِ خداست و هم او، انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش، حاکم ساخته ‌است». لفظ «اجتماعی» که در این بند آمده است، نشان می‌دهد که سخن در مقام «مناسبات انسانی با یکدیگر» است. ۳. در آیات قرآن کریم، سخن از صفت وکیل‌بودن خدای ‌متعال به میان آمده است، اما این آیات، ناظر به قلمروی اخلاقی بوده‌اند، حال‌آن‌که بحث ما، در قلمروی فلسفۀ سیاست است. شاهد این سخن، آن است که در هیچ‌یک از آیات یادشده، وکیل‌انگاشتن خدای ‌متعال، به‌ معنی سلب حق حاکمیت از او و واگذاری آن به انسان نیست. در غیر این‌ صورت، میان صفت وکیل و صفت ولی، تعارض رخ می‌داد. پس نباید در دام اشتراک لفظی افتاد و از استعمال و معنای اخلاقی لفظ وکیل، نتایجی در زمینۀ فلسفۀ سیاست گرفت. این‌که انسان در زندگی خویش، کارهایش را به خدای ‌متعال بسپارد و تحقق آنها را از او بطلبد، معطوف به توحید افعالی و برخاسته از اعتقاد به ربوبیت تکوینیِ الهی است، نه نافی ربوبیت تشریعیِ الهی. وکالت در معنای قرآنی و اخلاقی، عبارت است از رجوع انسان به خدای ‌متعال برای وصول به مقصدی به سبب احساس عجز خویش، نه سپردن حق حاکمیت از خود به خدای ‌متعال. وکیل‌انگاشتن خدای ‌متعال در قلمروی تدبیر جامعه و حاکمیت، ناقض ربوبیت تشریعیِ الهی است که اولاً مطلق است، ثانیاً جز به صالحان مأذون واگذار نشده است. ۴. این‌که برخی افراد مشروعیت حکومت را مشتمل بر دو عنصر صلاحیت و مقبولیت دانسته‌اند، همان نظریۀ بینابینی است که نقطه‌ای در میانۀ نصب و انتخاب را برگزیده است. براین‌اساس اگر حاکم اسلامی، صلاحیت داشت، اما مقبولیت نداشت، مشروعیت نیز ندارد؛ یعنی حق حاکمیت ندارد. در این‌ صورت، امیرالمؤمنین (ع) نیز در آن بیست‌وپنج سال، صالح نامشروع یا صالح نیمه‌مشروع بوده است؛ چراکه از عنصر مقبولیت برخوردار نبوده است، حال‌آن‌که شیعه چنین اعتقادی ندارد. لازمۀ قهری مدخلیت مقبولیت در مشروعیت، آن است که مردم، نصیب نسبی یا مطلق از حق حاکمیت داشته باشند، درحالی‌که خدای ‌متعال، این حق را به هیچ کسی واگذار نکرده است، بلکه فقط به رسول اکرم (ص) و اولی‌الامر، اذن حاکمیت بر مردم را اعطا کرده است. آنچه که برخی آن را حق خدادادی حاکمیت مردم می‌خوانند، تنها استعداد تکوینی انتخاب است، نه جواز تشریعی انتخاب، در غیر این صورت، وعدۀ عقوبت برخاسته از انتخاب‌های متعارض با دین، ناموجه بود. ۵. نظریۀ جمهوری اسلامی یا مردم‌سالاری اسلامی، ناسازگار با این روایت نیست و نمی‌توان ادعا کرد از متن این روایت، سالاربودن مردم برنمی‌آید: اولاً، ولی‌فقیهِ مشروع از جانب خدای ‌متعال، حق تحمیل خویش بر مردم را ندارد و استبداد دینی، روا نیست و نقش مردم در تحقق حاکمیت او، صددرصد است؛ ثانیاً، چون رأی مردم در عرض حکم الهی نشانده نمی‌شود، مستلزم شرک نیست؛ ثالثاً، تبعیت از خواست مردم در چهارچوب هدایت الهی، سالاربودن مردم را به نمایش می‌گذارد؛ رابعاً، ما معتقد به دولت حداقلی و گشودگی امر اجتماعی و جامعۀ مدنیِ اسلامی در روندهای حاکمیتی هستیم، نه دولت تمامیت‌خواه و حداکثری، و این، بیانگر مردم‌بنیان‌بودن حاکمیت دینی است. 🖇 منتشرشده در: http://fna.ir/3eodun .💥جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d9