هدایت شده از بیداری طلاب
7.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️انتشار برای نخستین بار
🎥 هشدار حاجقاسم درباره بیتوجهی به اندیشههای رهبر انقلاب حتی در حوزه های علمیه
🔹در این ویدئو برای نخستین بار صحبتهای منتشر نشده شهید حاجقاسم سلیمانی در آذر سال 97 در دانشگاه شهید باهنر کرمان را تماشا کنید.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
هدایت شده از باغ اندیشه-محمدمهدی شیرمحمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه مقدار لطمه
از لیبرالیسم فکل کراواتی خوردید؟
«اگر لیبرالهای مذهبی بر کشور حاکم شوند، مبارزه با آنها سختتر از مبارزه با لیبرالهای غربزده و از فرنگ برگشته است!»
بخاطر همین بینش دقیق، شهید اسدالله لاجوردی خار چشم منافقین و خائنین داخلی بود.
✅https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi
✍ باغ اندیشه
محمدمهدی شیرمحمدی
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
♻️ عضویت دائم جمهوری اسلامی در بریکس، گروه اقتصادهای نوظهور جهانی
🔰بریکس (BRICS) علامت اختصاری یک گروه ائتلافی از پنج #قدرت_اقتصادی نوظهور جهانی شامل برزیل/ روسیه/ هند/ چین/ آفریقایجنوبی است.
(Brazil/Russia/India/China/South Africa )
این گروه رو به رشد اقتصادی با داشتن ۳۹.۷ میلیون متر مربع گستره جغرافیایی و ۲.۸۸ میلیارد نفر جمعیت، با اهداف خاصی از قبیل سرمایهگذاری، توسعه زیرساختی و صنعتی، امنیت غذایی و تبادلات فرهنگی، گردشگری و ... در ۱۶ سال پیش (۲۰۰۶) تشکیل شده است.
اهمیت بریکس BRICS در این است که میتواند بهم زننده اقتصاد غرب و #عامل_تضعیف_دلار شود و #تحریم_های_آمریکا را خنثی و بی اثر کند. زیرا کشورهای بریکس در مجموع ٪۴۱ درصد جمعیت جهان، ۲۶٪ درصد مساحت زمین در گستره چهار قاره جهان و ۲۵٪ درصد تولید ناخالص جهانی و ۲۰٪ درصد تجارت جهانی را شامل میشوند.
🔺برای دیدن یادداشتهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از پونز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸تشییع جنازه تاریخی شهید سعید پویان در باغملک که در درگیری با اشرار در مسجدسلیمان به شهادت رسید.
بایکوت خبری تشییع هزاران نفری مردم باغملک در رسانه های داخلی جای تامل دارد
📌 @ponezs
📌 برسد به دست شهردار اشراف پسند قم
شهرداری که دامنههای کوه خضر و حواشی آن را که در بالای شهر قرار دارند به سازی و محل جولان بالا شهر نشینها کرده و تپههای خاکی آنجا را نیز نور پردازی میکند اما به کوچهها و محل زندگی حاشیه نشینان در جمکران، اطراف نیروگاه، شهر قائم و غیره توجه نمی کند❗️
✍️ این نمایی از کوچه ۱۴ خیابان شیخ حسن مثله جمکران است که با مسجد شاید ۶۰۰ متر هم فاصله نداشته باشد اما چون از نگاه رییس جمهور دور است نه آسفالت بلکه حتی نظافت هم نمی شود
این عکس را سال گذشته خبرگزاری مخابره کرد و هنوز هم همین طور بلکه بدتر هم شده است.
🔔 @jarass عضو شوید #جرس
🔸خود تحقیرها وقتی عکس دختر اوباما که در پیتزا فروشی کار میکند را میبینند غش و ضعف کرده و از خود ساختگی فرزندان در غرب برایمان جملات فلسفی میبافند، اما اگر یکی به دانشجوی ایرانی بگوید در مسیر دانشگاه تک سرنشین نباش و مسافر بزن همه باید خون بگریند چون خانوم دکتر دانشجوی دانشگاه غیرانتفاعی نخبهپروران جاده ساوه است و نباید غیر از درس خواند به چیز دیگری فکر کند.
هدایت شده از سُلَّمْ | کـاوه
♦️ ضـعـف روایــت دستاورد!
🌐 Sollam.ir وبگاه سُلَّم
🔹 در دولت آقای رئیسی به ویژه در حوزۀ سیاست خارجی اقدامات خوب کم نداشتهایم اما پیوستن به شانگهای و بریکس بسیار راهبردی هستند.
🔸 باور کنید اگر غربگرایان داخلی دستاورهایی در این سطح داشتند جشن رسانهای گرفته و به کف خیابان میکشیدند، برجام را که یادتان هست.
👤 حسین کاوه ✍️
#️⃣ #بریکس #دستاورد #روایت
🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
9.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 زن شوهر داری که یک دختر هم داشت به خاطر کار کردن در یک شرکت خصوصی هرزه شد و به شوهرش خیانت کرد...
کسی نیست با این شرکت های ولنگ و باز برخورد کنه بماند تازه تبلیغات شون هم از تلویزیون پخش هم میشه!
هدایت شده از مجید سرگزی
20.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اندر تناقضات #حسین_دارابی👆
چطوره بچه انقلابیا انتقاد کنن اسمش اشاعه فحشاس اما حسین دارابی تصاویر #بیحجاب بذاره اونوقت اشاعه فحشا نیست؟!!
استاندارد دوگانه حسین دارابی رو ببینید
توی این کلیپ فقط بخش کوچکی از تناقضات ایشون رو گذاشتم، لازم باشه اندازه یک سریال 90 قسمتی میشه از تناقضات ایشون گفت...
✍️ #مجید_سرگزی
✅ کانال #مجید_سرگزی👇
@sargazimajid
هدایت شده از سلمان
🔅زنده باد دولتِ بیگفتمان
💡آیا از بیگفتمانی دولت سیزدهم میشود استقبال کرد؟
🖊حمید ابدی
[1 از 3]
🔸دولت سیزدهم را دولتِ بیگفتمان میدانند و من در این نوشته کوتاه، بنا به دلایلی، در صدد همراهی با «وضعیت بیگفتمانی» این دولت هستم. شرایط امروز جهان و ایران را به گونهای مییابم و میفهمم که اقتضای آن، بیگفتمانی است؛ به عبارت دیگر، اگرچه به طور کلّی، بیگفتمانی، وضعیت مطلوبی نیست، اما در شرایط کنونی، بیگفتمانی مزیّت دولت سیزدهم است. ما چون «دولتهای گفتمانی» را با تجربه تاریخیِ دولتهای پنجم تا دوازدهم میفهمیم، به خاطر عادات ذهنی تهنشینشده، قدری با این وضعیت خلاف آمد عادت، غریبهایم و زبان به نقد آن میگشاییم. آیا نمیتوانیم تجربه دولتهای گفتمانی گذشته را با نظری انتقادی مورد توجّه قرار دهیم؟
🔹اگر بخواهیم واژه گفتمان را با دقّت و حسّاسیت به کار ببریم، دولتها شاید در بستر یک گفتمان شکلیافته، بتوانند به نشر و بسط آن گفتمان کمک کنند، امّا هیچگاه منشا گفتمانی نبودهاند. در تجربه تاریخی سه دهه پس از جنگ، مطابق دیدگاه رهبری، تنها دو گفتمان «عدالت» و «تولید علم» امکان پذیرش اجتماعی در جمهوری اسلامی را یافته است و از قضا هر دو گفتمان، بیش از آنکه منشا «دولتی» داشته باشد، منشا «دانشجویی و دانشگاهی» داشت؛ یعنی سرآغاز و نقطه تولّد آن دولت مستقر نبود، اگرچه دولت مستقر در در بسط و تثبیت آن نقشآفرینی جدّی داشت. به استثنای این موارد، کدام دولت در جمهوری اسلامی ایران توانست طی یک تجربه هشت ساله، گفتمانی را به اجماع عمومی مردم یا نخبگان ایران برساند؟ در تقسیم کار واقعی شکلیافته در جمهوری اسلامی، دولتها گفتمانساز نبودهاند و اگر قدمی برای تغییر گفتمان عمومی کشور برداشتهاند، از عهده چنین کاری بر نیامدهاند.
🔸«گفتمانهای دولتساخته»، همواره با ارایه روایتی از نیاز و ضرورت خاصّی را که در یک برهه زمانی در کشور شکل گرفته بود، پاسخ آن نیاز را در شعار و مجموعهای از گزارهها صورتبندی کردهاند. دولت پنجم، ضرورت و نیاز به سازندگی را در شکل خاصّی از «توسعه تکنوکراتیک» پاسخ داد؛ دولت هفتم، جامعه به تنگ آمده از قفس آهنین تکنوکراسی را به «توسعه سیاسی» و خوانش خاصّی از آزادی فراخواند؛ دولت نهم که در پیِ گفتمان عدالت برآمده بود، در ادامه راه خود (در دولت دهم)، تصوّر میکرد میتواند با «مکتب ایرانی» شکافهای سیاسی و اجتماعی آن روز را التیام بخشد؛ دولت یازدهم در شرایط تحریم اقتصادی که جامعه آن را نشئتگرفته از فقدان خرد سیاسی در سیاست خارجی و ستیز با غرب میفهمید، خوانش خاصّی از شعار «اعتدال» و «تدبیر» را بر سر دست گرفت؛ این تجربهها اگرچه سطحی از تاثیر بر ریلهای اداره کشور بر جای گذاشتهاند، اما هیچیک موفق به استقرار گفتمانی در کشور نشدهاند.
🔹دولتها همواره در صدد «برساخت» گفتمانی بودهاند که در رویارویی با واقعیت جمهوری اسلامی و جامعه ایران، به علت ناسازگاری با بافت جمهوری اسلامی و جامعه ایران، در نهایت با پنجهکشیدن به صورت حاکمیت و جامعه ایران و زخمی و خسته شدن خود دولتها فیصله یافته است. ما همواره با دولتهایی رو به رو بودهایم که خسته و زخمی و زخمزده، صحنه را به دولت بعد واگذار کردهاند. البته جمهوری اسلامی راه خود را بر روی مخروبه گفتمانهای دولتساخته، پیش برده است و شعار اصلی هر دولت را به گونهای استحاله و در خدمت خود به کار گرفته است. سازندگی، آزادی، مردمسالاری، عدالت و اعتدال هنوز در متن جمهوری اسلامی حاضرند، امّا نه به معنایی که دولتها در صدد برساخت آن بودهاند.
🔸دولت سیزدهم در شرایطی بر سر کار آمد که نوعی سستی و زوال در آرایش سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور پدید آمده و همزمان نشانهها و جوانههای نوعی نظم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جدید ظاهر شده است. وضعیت زمانی بغرنجتر میشود که توجّه کنیم، نظم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان پیرامون ایران نیز در سراشیبی زوال قرار گرفته و نشانههای نظم جدید ظاهر شده است. فهم اینکه روند تحوّلات و برآیند نیروهای کنشگر صحنه، در ایران و جهان، رو به چه سمتی است، بسیار دشوار شده و دولت سیزدهم در چنین شرایطی «بیشعار» و «بیگفتمان» به میدان آمده است. در وضعیت امروز ایران و جهان، کسی را سراغ ندارم که ادّعایی در باب اشراف و تسلّط بر روند تحوّلات داشته و یا روایتی عرضه کرده باشد. به جز احتمالات و گمانههایی اجمالی و پراکنده، «روایت» پرقدرتی از روند تحوّلات وجود ندارد. این خلا روایت، نه از سر ضعف داده، اطلاعات یا قدرت تحلیل تحلیلگران، بلکه از پیچیدگی درک معادله تغییرات حکایت دارد.
🆔 @social_theory
ادامه ⬇️⬇️
هدایت شده از سلمان
🔅زنده باد دولتِ بیگفتمان
💡آیا از بیگفتمانی دولت سیزدهم میشود استقبال کرد؟
🖊حمید ابدی
[2 از 3]
🔹وضعیت آغاز دولت سیزدهم یک تفاوت اساسی با وضعیت اجتماعی در دولتهای پیشین دارد. دولتهای پیشین در بستر یک نیاز و ضرورت جمعی که جامعه ایران آن را احساس میکرد، شکل یافتند: نیاز به سازندگی، نیاز به آزادی، نیاز به عدالت، نیاز به عقلانیت. میتوان پرسید: دولت سیزدهم با چه جامعهای و با چه تمنّایی رو به رو بوده است؟ آیا روایتی از تمنّای جامعه ایران در طلیعه گام دوم انقلاب وجود دارد؟ به نظر میرسد، جامعه ایران در سالهای ابتدایی گام دوم، بیآنکه بر روی شعار خاصّی مطالبهای داشته باشد یا نیاز خاصّی را ضروری بداند، اساساً در مورد «آینده و سرنوشت» خود به تردید و پرسش افتاده است. در دولتهای قبل، ما با چنین وضعیتی رو به رو نبودهایم و انگار آینده مطلوب، با سطحی از اطمینان و به سهولت «قابل دسترسی» مینمود. راهِ آینده در دولتهای قبل، باز و گشوده به نظر میرسید و شاید به همین دلیل بود که دولتها با شوقی وافر و زانوانی پرتوان برای پاینهادن در مسیر تحوّل و اصلاح به میدان میآمدند. امّا در دولت سیزدهم، وضعیت ویژه جهان و ایران، اساس آینده را در پردهای از ابهام قرار داده است؛ در دولتهای قبل، هیچگاه آینده تا این اندازه، ابهامآلود و پرسشبرانگیز به نظر نمیرسید. این نه وضعیت دولت سیزدهم که وضعیت جمعی ایرانیان در ابتدای قرن پانزدهم هجری شمسی است. با این وضعیت چگونه میشد و میتوان رو به رو شد؟ آیا برساختِ یک شعار یا یک راهبرد یا مجموعهای از گزارهها، میتوانست و میتواند راهی باز کند و کاری را پیش ببرد؟
🔸پرسشبرانگیزی آینده، امری ملّی در ایران نیست و اختصاص به ایران ندارد. جهان امروز در مورد آینده به تردید افتاده است و دستها و افکار و اندیشهها برای حرف زدن از آینده و ساختن آن، قدری سست شدهاند و صاحبنظران سعی میکنند اندکی محتاطانهتر در مورد آینده حرف بزنند. اگر دقّت کنیم، نسبت ایران با جهان نیز دستخوش تحوّلاتی شده است. بعد از ماجرای سوریه، ماجرایِ برجام و از همه مهمتر، بعد از شهادت شهید سلیمانی، انگار دریچهای به سوی دیدن و فهمیدن جهان برای ما ایرانیان باز شده که در سابقه تاریخی ما وجود نداشته است. ما عمدتاً با جهان، از دریچه نوعی شیفتگی یا نوعی غیریتانگاری رو به رو بودهایم. امّا به برکت جمهوری اسلامی و حوادث دهه نود شمسی که به آن اشاره شد، و همچنین وضعیت تحوّلات جهانی و افول قدرت آمریکا و در حال تکوین بودن نظم جدید جهانی، انگار برای اوّلین بار، با دولت سیزدهم امکان آن را یافتهایم که در ورای شیفتگی و غیریتانگاری، جهانی که در آن قرار داریم را بشناسیم. «جهان» در این وضعیت جدید، دیگر «ّبیرونِ» ایران نیست و ما با «ایرانِ در جهان» رو به رو شدهایم. «ایرانِ در جهان»، یعنی سرنوشت و آینده ایران با سرنوشت و آینده جهان امروز پیوند خورده است و این وضعیت، فوق روابط بینالمللی و سیاست خارجی همسو یا ناهمسو با غرب، در دولتهای پیشین است.
🔹شرایط امروز ایران و جهان به گونهای نیست که با انتخاب یک شعار و مجموعهای از گزارهها، بتوان گفتمانی را در جامعه پمپاژ کرد. وقتی اساس آینده مورد سوال و ابهام واقع شده و جامعه ایران بیش از گذشته، مسائل خود را در پیوند با مسائل جهان میبیند، گوشی برای شنیدن راهحلهای دم دستی، مشابه آنچه در گفتمانهای دولتساخته قبلی دنبال میشد، وجود ندارد. تازگیِ وضعیتی را که دولت سیزدهم در آن واقع شده است، دریابیم و به آن بیاندیشیم. این وضعیت نوظهور، ایران و مسئلههای ایران را در شاکله جدیدی پیش روی دولت سیزدهم قرار داده است. دولت سیزدهم به جای دنبال کردن یک «گفتمان سیاسی»، به واسطه شخصیت آقای رییسی، حامل «فرهنگ سیاسی» خاصّی است که امکان مواجه شدن با وضعیت پیچیدهای را که به آن اشاره شد، یافته است.
🔸به بیانات رهبری در دیدار با هیئت دولت در سال 1401 که عمدتاً به ستایش و تحسین «فرهنگ سیاسی» دولت سیزدهم اختصاص داشت، با نظری عمیقتر بنگریم. در میان ویژگیهایی که رهبری برشمردند، به نظرم «زدودن رقابتهای منفی از روابط بین قوا» و «احتراز از فرافکنی و بهانهتراشی» جلوهای ویژه داشت. این دو ویژگی را صرفاً به عنوان ویژگی اخلاقی رئیسجمهور و هیئت دولت فرونکاهیم؛ این دو ویژگی، ظرفیت و امکان جدیدی را پیش روی دولت سیزدهم قرار داده است که دولتهای گفتمانی قبلی فاقد آن بودهاند: «رو به رو شدن با واقعیت و پیچیدگی مسائل کشور». اینکه دولت سیزدهم تا چه اندازه در فهم و حل مسئلههای کشور موفق بوده، در جای دیگری باید مورد بررسی قرار گیرد، امّا میتوان ادّعا کرد که دولت سیزدهم به عنوان نخستین دولت گام دوم انقلاب، با پیچیدگی مسائل واقعی جمهوری اسلامی مواجه شده است.
🆔 @social_theory
ادامه ⬇️⬇️