eitaa logo
جرس
390 دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
8.7هزار ویدیو
77 فایل
📌 کانال جرس گلچینی از اخبار و مطالب...! ✍️ تفاوت محتوا به خاطر تعدد ادمین است
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی‌مغزی و دروغ‌گویی تو ذات این جماعته، جوری روی یه دروغ تحلیل می‌کنه که خودشم باورش شده! جهت اطلاع: چه در شرع، چه در قانون همچنین چیزی نداریم 🌐 با خبر از همه‌جا در «خبردار» ⇩⇩ 🆔 @khabardar_ir https://eitaa.com/joinchat/501284925C42aa98de8f
🔴 برای آنکه تزویر دشمن خنثی شود در برخورد با بدحجابی، مکانیزم هایی مشابه گشت ارشاد با روندها و کارکردهای متفاوت و متنوع باید ایجاد شود. 🔴🔴🔴این مطالبه، خط قرمز ماست🔴🔴🔴 آنچه امروز با آن روبرو هستیم پروژه ای پیچیده و برنامه ریزی شده است که برخورد و مقابله با آن نیز نیازمند فکر و برنامه ریزی است. اگر امروز از پیشنهاد دادن و مطالبه کردن خودداری کنیم هر روز باید منتظر خرد شدن استخوان های آمران به معروف در کوچه ها و خیابان ها باشیم و تا بیاییم چشم به هم بزنیم شهر را باد روسری ها می برد. ✅ به یاد خون شهدایی که رفتند تا ایران سوریه نشود ✅ به یاد شهدای مدافع امنیت ✅ به یاد چادرهای از سر کشیده ✅ به یاد ظلمهای بی پایان رسانه های بی وجود غربی و عربی ✅ به یاد فرهنگ غنی ایرانی ✅ و به خاطر پیشنهاد دهید و منتشر کنید و کمپین بزنید. مدد از جمله پیشنهادات برای تکمیل ماموریت گشت ارشاد و برخورد با هنجار شکنی سیستماتیک موارد زیر است. 🔴 ایجاد پرونده حقوقی ضد فرهنگی و جلوگیری از استخدام در نهاد های مهم و تربیتی مثل معلمی یا استادی دانشگاه و رسانه های رسمی مثل روزنامه یا خبرگزاری و جلوگیری از خروج آنها از کشور برای مدتی مشخص تا از این رفتارها برای مهاجرت سیاسی سو استفاده نکنند. 🔴 درجه بندی جرم ها و محدودیت ها، به طور مثال کسی که کشف حجاب کرده معلم و استاد نشود و کسی که اغتشاش کرده (محاربه و یا آتش افروزی و...) در هیچ نهاد دولتی استخدام نشود و... 🔴 مکانیزم احضار به مراجع قانونی: فرد با فیلم یا عکس شناسایی شده و به مراجع قانونی احضار شود و محکومیت هایی را پشت سر بگذارد که این محکومیت ها به اندازه کافی بازدارنده باشند، به طور مثال انجام امور عام المنفعه، مثل نظافت معابر یا کمک به ساخت و ساز و... و یا گذراندن دوره های ۴۰ یا ۵۰ جلسه ای مشاوره(درمان اختلالات شخصیت آنها، مثل ضد اجتماعی، نارسیست، مرزی و...) و دوره های آموزشی ارائه گواهی و تایید مشاور یا نمره قبولی در امتحان و دیگر مکانیزم هایی که میتوانند مکمل گشت ارشاد باشند.
🔺استارت آپ های نان به نرخ روز خور، هنوز عزادار شهدای نشده اند! ▫️به آنها یاد داده اند مشتری مدار باشند و حتی مهسا امینی ها را هم برای افزایش راندمان کاری خود مصرف کنند؛ وقتی محکوم کردن جنایت در شاهچراغ برایشان آورده اقتصادی ندارد، صندوقدارانی ساکت می شوند... 🔹 در میانه این ماجرا، چقدر جای خالی طلاب و دانشجویان انقلابی پیشرو در دنیای "استارت آپ های فراگیر" به چشم می آید! ⬅️ جذابیت های استارت آپی حوزه و حل معضل اشتغال طلاب ✔️ را بدون پارازیت بشنوید 👇 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
18.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻مسألۀ بنیادی چیست؟ ۱- گفتۀ علامه مصباح، به‌طور کامل بر «وضعِ امروزِ جامعۀ ما» قابل‌انطباق است، امّا این سخنان در «سال هفتادونه» بیان شده است. این به آن معنی است که مشکل تحقّقِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، دست‌کم «بیش از بیست سال» ریشه دارد. ۲- از نظر ایشان، مسأله این است که به دلیل غلبۀ نوعی از «شرایط فرهنگی» و «جو اجتماعی»، حتّی «امکانِ» امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، از میان رفته است؛ یعنی نوعی «ساختار نگرشیِ متضاد» با این واجب شرعی، رواج یافته است که مانع «عمل مؤمنان» می‌شود. ۳- این «ساختار فکری»، دست‌کم سه ضلع دارد: «تساهل‌وتسامح»، «آزادی» و «حریم خصوصی». تبدیل‌شدنِ این «نظریه‌ها» به «فرهنگ»، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را «اماته» کرده است. ۴- این سه نظریه، «نظام دفاعِ فرهنگیِ جامعۀ اسلامی» را دچار اختلال کرده و به‌این‌ترتیب، جامعۀ اسلامی، امکان دفاع از ارزش‌های بنیادین خویش را از دست داده است؛ چنان‌که به ارزش‌هایش حمله می‌شود، امّا ناچار است که سکوت کند. ۵- ازاین‌جهت، باید در پی «احیا»ی آن باشیم؛ یعنی باید «زمینه‌های پیشینی» برای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر فراهم کرد. به‌عبارت‌دیگر، باید این «سد شناختی» را در جامعه شکست و قبولاند که ما «حقّ» داریم از اسلام و انقلاب، دفاع کنیم. ۶- و البتّه شکستن این سدها و موانع، «هزینه» دارد، امّا نباید از «مخالفت‌ها» و «اعتراض‌ها» و «کارشکنی‌ها» هراسید و عقب نشست. 🖋 مهدی جمشیدی @sedgh_mahdijamshidi
🔻داستان برهنگی، فحاشی و خشونت: عاقبتِ نبرد معطوف به سبک زندگی 🖋 مهدی جمشیدی ۱- در مواردی پیش از این، در دورۀ دولت قبل، رهبر انقلاب در مواجهه با اعتراض‌های اجتماعی، هم «حقّ» را به معترضان می‌داد و هم آنها را «مردم» می‌انگاشت، ولی این بار: الف. اصل اتّفاق را به «غرب» نسبت داد و آن را «برنامه‌ریزی‌شده» و «غیرخودجوش» دانست. ب. نظام و نیروی انتظامی و بسیج را «مظلوم» معرفی کرد، نه مقصر. ج. خواصی را که بر آتش دمیده بودند، «ملامت» و دعوت به «جبران» کرد. د. معترضان را نه «مردم» یا حتّی «جوانان»، بلکه سه دستۀ «عاملان دشمن»، «همراهان با دشمن» و «هیجان‌زدگانِ غافل» قلمداد کرد. هـ . به ضرورت مواجهۀ «امنیّتی» و «قضائی» اشاره کرد، نه‌فقط مواجهۀ «فرهنگی». ز. اعتراض‌ها را «حاشیه‌ای» و «فرعی» دانست، نه مسألۀ «اصلی» و «اساسی». ۲- رهبر انقلاب، یک سال پیش دربارۀ «بازسازیِ انقلابی در ساختار فرهنگ و رسانه» سخن گفته بود، امّا چنان‌که از این تعبیر پیداست، هدف ایشان «عقب‌نشینی از ارزش‌ها» و «انتخاب رویکرد انفعالی» نبوده و نیست، بلکه ایشان می‌خواهد ساختارهای رسمی و غیررسمی، هرچه «بیشتر» و «جدّی‌تر» به خدمت «ارزش‌های انقلابی» گمارده شوند و بر «شتاب حرکتِ تکاملیِ انقلاب»، افزوده شود. این جهت‌گیری، به‌‎طور کامل در مقابل خواسته‌های ضدّارزشیِ جریان اغتشاش است. ۳- بنابراین، نظام جمهوری اسلامی از مسیر رفته، باز نخواهد گشت، بلکه کوشش می‌کند شرایط اجتماعی و ساختاری را برای «زندگیِ» معطوف به «کمال» و «سعادت» و «حقیقت»، و نه زندگیِ معطوف به «ولنگاری» و «لاابالی‌گری» و «اباحی‌گری» فراهم سازد. «آزادی» نیز در قالب «مردم‌سالاریِ دینی» و به‌خصوص در ساحت‌های پساانتخاباتی آن، معطوف به «افزودن بر نقش مردم» و «نقادی عمومی» و «اندیشه‌ورزی غیررسمی» خواهد بود، نه «کشف حجاب» و «برهنگی» و «اختلاط». ازاین‌رو، «زندگی» و «آزادی» در نگاهِ نظام جمهوری اسلامی، معنایی بسیار متفاوت از جریان اغتشاش دارد. ۴- و از آنجا که جریان اغتشاش در همراه‌سازی مردم با خویش ناکام ماند، نمی‌تواند تفسیر خود از «زندگی» و «آزادی» را بر نظام، تحمیل کند. زین پس، فضا برای روایت‌های ضدّارزشی و اخلاق‌ستیز و غرب‌گرا از زندگی و آزادی، «تنگ‌تر» و «منقبض‌تر» خواهد شد. «تهدید»های پدید آمده از سوی جریان اغتشاش، به یک «فرصتِ» تاریخی برای عبور از ولنگاریِ فرهنگی و منهدم‌کردن هسته‌های اشاعۀ سبک زندگیِ غربی تبدیل خواهد شد. جریان اغتشاش، تمام داشته‌هایش را صرف پیشروی فرهنگی کرد و برای آینده، هیچ ذخیره و اندوخته‌ای ندارد. «نمایش‌های وحشیانه» و «ظهوراتِ ضدّاخلاقیِ» جریان اغتشاش در این مدّت، حماقت‌بار بود و کار آن را تمام کرد. @sedgh_mahdijamshidi