eitaa logo
جرس
390 دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
8.7هزار ویدیو
77 فایل
📌 کانال جرس گلچینی از اخبار و مطالب...! ✍️ تفاوت محتوا به خاطر تعدد ادمین است
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیداری ملت
10.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥این زن صهیونیست یک زن آمریکاییِ اهل نیویورک را که فقط تابلوی "آتش‌بس فوری"در دست گرفته بود، با چنین جملاتی آزار داد. او خطاب به زن آمریکایی فریاد زد "باید به تو تجاوز شود. کودکانت باید در اجاق پخته شوند. چرا از آمریکا نمی روی؟ شما همه تان تروریست هستید" 🔴 👇 @bidariymelat
🔻تحلیلی بر موضع اخیر رهبر انقلاب: برادران و نابرادران 🖊 مهدی جمشیدی ۱. اختلاف‌های اجتماعی در جامعۀ اسلامی بر دو نوع هستند: «اختلاف‌های عقیده‌ای» و «اختلاف‌های سلیقه‌ای». رهبر انقلاب بر این باور است که اختلاف‌های مبتنی بر «عقیده»، همچنان حجّت و اعتبار دارند و نباید تصوّر کرد که زمانۀ داوری بر اساس عقاید به سر آمده و دیگر نباید ارزش‌ها را معیار و محک انگاشت. برخی گفته‌اند که باید دامنۀ مرزبندی‌ها را به فراتر از ارزش‌ها گستراند و از جمله باید ملّیّت (به معنای تجدّدی و مستقل از دین) را مبنا انگاشت، اما بیان اخیر رهبر انقلاب نشان می‌دهد که باید خودی و غیرخودی و دوست و دشمن و بومی و بیگانه را از دریچۀ «ارزش‌های دینی» تعریف کرد و به سوی معیارهای سکولار نچرخید. این ارزش‌ها که وصل و فصل اجتماعی، برآمده از آنهاست عبارتند از «اسلام» و «انقلاب» و «ولایت فقیه». آنان که این ارزش‌های بنیادی را باور دارند و هویت خود را ذیل آنها تعریف می‌کنند، برادر ما هستند. پس ملاک برادری و نابرادری، «ارزش‌ها» هستند و نظر رهبر انقلاب این نیست که باید ایدئولوژی و لایه‌بندی‌های ایدئولوژیک را کنار نهاد و شهروندی و ایرانیّت، ملاک است. آری، خدمات اجتماعی و عمومی، از آنِ همه هستند و شکاف‌های ارزشی در آنها دخالتی ندارند، اما پیوندها و اتصال‌ها و اتحادها و ولایت‌های اجتماعی، باید «ماهیّت ارزشی» داشته باشند. جامعۀ اسلامی، خنثی و بی‌جهت و بی‌هویّت نیست، بلکه حتی در درون خود، حامل ولاء‌های ایمانیِ مثبت و منفی است و همبستگی‌هایش بر ارزش‌ها تکیه دارد. این وضع، خواه‌ناخواه، نوعی لایه‌بندی اجتماعی ایجاد می‌کند که البته حالت حداکثری و گسترده ندارد. ۲. اما دربارۀ «اختلاف‌های سلیقه‌ای» باید گفت که حضورشان در زندگی اجتماعی، طبیعی است و این قبیل تنوّع‌ها و تکثّرها، قابل زدودن نیستند. در این قلمرو باید تحمل و سعۀ صدر داشت و برتابید و همدلی کرد و حس غیریّت و دیگری نداشت. سلایق، در گسترۀ درون ارزش‌ها تعریف می‌شوند و برخاسته از خصوصیّت «پیوستاری» و «طیفیِ» زندگی اجتماعی هستند. معتقدان به اسلام و انقلاب و ولایت فقیه، همگی در یک «سطح» نیستند، بلکه برخی اعتقاد راسخ دارند و عاملیّت عالی، و برخی فروتر هستند و دچار ضعف و کاستی. جامعۀ اسلامی به این اعتبار، جامعۀ یک‌دست نیست که در آن، همه همانند یکدیگر باشند و اثری از «درجات» و «مراتب» در آن به چشم نخورد. «مسائل بی‌خود» که در سخن رهبر انقلاب، نسبت به جبهه‌بندی و غیریّت‌سازی پیرامون‌شان اعتراض شد، از همین اختلاف‌های سلیقه‌ای حکایت می‌کنند. باید در مقابل این اختلاف‌ها، با دیدۀ اغماض نگریست و برآشفته نشد و طرد و حذف نکرد. از این جمله، می‌توان به این واقعیت اشاره کرد که هر چند برترین و بهترین پوشش در منطق فرهنگیِ انقلاب، چادر است، اما این ارزش‌گذاری به آن معنی نیست که پوشش‌های دیگری که می‌توانند بخش عمدۀ کارکرد چادر را برآورده سازند، ضدّارزش هستند و کسانی که در این جریان و جبهه قرار می‌گیرند، دیگری‌های فرهنگیِ ما هستند. ۳. نکتۀ مهم دیگر این است که «معنا» و «مقوّمات» و «مرزها»ی اسلام و انقلاب و ولایت فقیه، دلخواهانه نیستند و این‌گونه نیست که کسی بتواند ادعا کند به اسلام اعتقاد دارد اما خواهان حاکمیّت ارزش‌های اسلامی بر جامعه نیست، یا انقلابی است اما نمی‌خواهد میان جهان فرهنگیِ انقلاب و جهان فرهنگیِ غرب، فاصله و حائل قرار بدهد، یا به ولایت فقیه باور دارد اما آن را زمینی و دوره‌ای و وکالتی می‌انگارد. اعتقاد به این بنیان‌ها به معنی اعتقاد به معنایی است که امام خمینی از آنها ارائه کرده است، نه هر «تفسیر رقیق» و «برداشت فروکاهیده‌شده»‌ای که مرزبندی را موهوم و سیّال می‌سازد. کسی که می‌گوید به اسلام اعتقاد دارد اما نسبت به کشف حجاب، دل‌نگران نیست و معتقد است باید الزام را کنار نهاد و حجاب را به انتخاب‌های شخصی وانهاد، جامعۀ اسلامی را به سوی ولنگاری سوق می‌دهد و از این جهت، اعتقاد راستین و مؤمنانه به اسلام ندارد. همچنین کسانی که می‌گویند باید آرمان‌های انقلابی را کنار گذاشت و در نئولیبرالیسم جهانی، هضم شد و جهان را همچون یک خانواده انگاشت و از جمله باید فضای مجازیِ غربی را پذیرفت، به آموزۀ بنیادین استقلال فرهنگی و هویّتی که جوهرۀ انقلاب را تشکیل می‌دهد، باور ندارند. به هر اندازه که اعتقاد واقعیِ دیگران به این ارزش‌های بنیادین، بیشتر باشد، حس برادرانۀ ما به آنها نیز بیشتر خواهد شد و هرچه این اعتقاد، کمتر باشد، این حس نیز کمتر خواهد شد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠« لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ » را به نفع بی بند و بارها تفسیر نکنید 🔴 تبیین جالب آیت الله جوادی آملی در مورد « لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ » 🔰 آیت الله جوادی آملی (حفظه الله تعالی) : 🔻 اگر معنای « لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ » این باشد که در نظام شریعت، هر کس بی حجاب بود، بود؛ هر کس بی حیا بود، بود؛ خب، این می شود که! 🔻 این « خُذُوهُ فَغُلُّوهُ ثُمَّ الْجَحِيمَ صَلُّوهُ » پس برای چه کسی است؟! این های قیامت پس برای چیست؟! 🔻آنکه فرمود: « لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ »، یعنی در نظام است؛ یعنی بشر آزاد است. کمال در آزادی است. اما در حساب ، در حساب ، در حساب اینطور نیست که بگوییم هر کسی آزاد است، می خواهد هر وضع باشد. اینطور نیست. اگر « لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ »، به آن معنا باشد که می شود اباحی گری!
🔴 برخی مسئولین ما حداقل از اروپایی ها یاد بگیرند! 🔹این نوع ممنوعیت های غربی ها در زمینه حجاب، ریشه در باورهای آنها دارد و سال هاست نشان داده اند که قصد ندارند از اصول خود کوتاه بیایند. 🔹در زمینه مقابله با حجاب در اروپا، قطعاً عده ای از مردم با این نوع رفتارها مخالفت می کنند، اعتراض می کنند، در فضای مجازی علیه مسئولینشان جنجال راه می اندازند و ... . همچنین توجه کنیم که این رفتارها از سوی اروپایی هایی است که ادعای دموکراسی، آزادی عقیده و آزادی بیانشان گوش فلک را کر کرده است. با این همه، از این نترسیده اند که آبرویشان می رود و باز هم بر همان مسیر خود اصرار دارند. 👈 حال، با وجود اینکه حجاب و اسلام حق است، چرا برخی از مسئولین ما با اندکی جنجال آفرینی و حاشیه سازی در فضای مجازی و یا حقیقی که از سوی عده ای صورت می گیرد، سریع دست و پای خود را گم می کنند؟!
12.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴جذب حداکثری به چه قیمت؟ 🔹درست است که ما باید کمترین دافعه و بیشترین جاذبه را داشته باشیم، اما عده ای هستند که فقط به قیمت گناه جذب می شوند ولاغیر! 🔹آیا باید هزینه جذب آنان را هم بپردازیم؟ 🔹آیا لازم است چنین افرادی را جذب کنیم؟ 🔹مگر هدف از جذب، جلوگیری از گناه و گسترش احکام و اخلاق اسلامی نیست؟ 🔹گویا جذب حداکثری بهانه ای شده برای فرار از انجام وظیفه در باب امر به معروف و نهی از منکر و بی اعتنایی به ترویج گناه و فساد در جامعه!
هدایت شده از بیداری ملت
🔻ما در قضیه ساسی مانکن باز با ضعف حقوقی جمهوری اسلامی مواجه ایم. ▪️ درست مثل قضیه تمام وطن فروشان و تروریست های ضد ایرانی که در تمام این سالها کمترین کار حقوقی علیه آن ها شده است. ▪️تولید محتوای مبتذل و جنسی برای کودکان در تمام دنیا جرم است. این کلیپ جدید و چند نمونه قبلی کارهای این فرد که مشخصا خطش از نهادهای غربی بیرون می آید، جامعه مخاطبش کودکان است و حتی پیش از پخش، تولید کننده هیچ هشدار رده سنی برای آن درج نمی کند. ▪️راه حل طرح دعوای حقوقی در دادگاه‌های آمریکایی است. نتیجه نمی دهد؟ ما مامور به عملیم نه نتیجه.. چرا نمی کنند؟ 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
17.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥وضعیت مهاجران بعد از نابودی اسراییل؟ 🔻رهبر حکیم انقلاب در بیانات هشتم آذر، با هوشمندی و ظرافت خاص خودشان، رهنمود بسیار مهمی در زمینه تعیین تکلیف شهرک نشینان مهاجر در سرزمین های اشغالی پس از نابودی اسرائیل و استقرار حکومت فلسطینی برآمده از همه پرسی را مطرح کردند. 🔻این سخنان منطقی و راهبردی دقیقا در زمانی مطرح شد که علاوه بر اوج گیری مشکلات داخلی رژیم اشغالگر، فضای بسیار مثبت ناشی از رفتار انسانی اسلامی نیروهای مقاومت فلسطینی با ، چسبندگی اجباری ساکنان سرزمین های اشغالی به رژیم صهیونیستی را کاهش خواهد داد. 🔻مثال ایشان در زمینه رفتار حکومت های استقلال یافته در آفریقا با انگلیس های استعمارگر بسیار جالب است. 🔻در نهایت پیام صریح این بیانات به ساکنان سرزمین‌های اشغالی این است که اگر مرتکب جنایت نشده باشید، می توانید با کمک برگزاری ، زیر سایه حکومت فلسطینی وضعیت بسیار بهتری را از دوران سیاه حکومت صهیونیست‌ها تجربه کنید! ✍حمیدرضا ابراهیمی 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
8.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رحیم‌پور ازغدی: صدا و سیما نتوانست 50 هنرمند متعهد تربیت کند/ تلویزیون عده‌ای را سلبریتی کرد که قبلا دولیبریتی و یک‌لیبریتی بودند و در قضایای اخیر علیه حجاب و انقلاب موضع گرفتند 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رحیم‌پور ازغدی: عده‌ای خائن و نامرد پس از آنکه نان انقلاب را خوردند و فربه و مشهور شدند برای پول و جوائز خارجی علیه شهید، خانواده و انقلاب فیلم می‌سازند 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔺نفوذ یهود در مراکز مهم تصمیم‌گیری آمریکا و نقش‌آفرینی آن‌ها در به فساد کشاندن جهان ▪️ «الکساندر آزادگان»، استاد علوم استراتژیک و روابط بین‌الملل از دانشگاه کالیفرنیا آمریکا در اینستاگرام نوشت: ▪️پنج نفر از ۹ نفر قضات دادگاه عالی، یهودی هستند. قانون رسمی‌کردن ازدواج هم‌جنس‌بازان یکی از پروژه‌های این قضات یهودی بود. 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از روزنه
یادداشت موهن یک و عقده‌گشایی سایت علیه 🔶 روزنه نحوه کاربست عناوین و القاب برای یادکرد آیت‌الله علم‌الهدی یک طرف طعنه‌های کودکانه شان طرف دیگر اما سؤال اساسی آن است که انتشار این سنخ مطالب موهن چه تناسبی با مأموریت حرفه‌ای رسانه رسمی مؤسسه‌ی تنظیم و نشر آثار امام خمینی دارد؟ آیا بودجه عمومی مملکت برای رواج این اباطیل به آن مراکز اختصاص می‌یابد؟ و سایر نهادهای نظارتی نظام برای یکبار هم که شده خوب است تکلیف این بنگاه‌های سیاسی را روشن کنند... @rozaneebefarda