هدایت شده از تیمورا
📛 تخریب قوه قضاییه و سازمان زندان ها و ارتباط آن با محاکمه روحانی
این روزها دو دسته خبر از قوه قضاییه شنیده میشود، دسته اول خبرهایی از احضار رئیس جمهور سابق و برنامه ریزی و مطالبه گری برای محاکمه وی و سایر اعضای کابینه و دسته دوم اخباری از وضعیت بد زندان ها با محوریت انتشار فیلم های مثلاً هک شده دوربین های زندان اوین یا مصاحبه اینترنشنال با امثال سپیده قلیان و ادعای تجاوز به زندانیان زن و وضعیت وحشتناک زندان ها، جدیدا هم فیلمی از برخورد خیلی بد حدوداً ۴ سال قبل دادستان یکی از شهرستان ها با یک دکتر زن منتشر شده است
تخریب و فشار گسترده به قوه قضاییه با چه هدفی صورت میگیرد، ساده عرض میکنم: تنها کافیست شما این اخبار را در کنار مطالبه فراگیر مردمی و نیروهای انقلابی برای محاکمه روحانی و سایر اعضای کابینه دولت غربگرا و اصلاحطلبش و تهدیدهای آشکار امثال محمد هاشمی و فاضل میبدی قرار دهید متوجه ماجرا خواهید شد
پیام ساده است آقای اژه ای دست به روحانی و افراد شاخص دولت سابق بزنی با چالش های متعدد و فراگیری مواجه خواهی شد. این رویه شامل سایر نهادهای انقلابی مثل مجلس و دولت هم میشود البته به انحاء مختلف
تنها راه حل موجود حضور مردم و حمایت از این اتفاق بزرگ انقلابی است باید نظام حجامت شود تا از شر تربیت یافتگان امپریالیسم خلاص شویم مگرنه مجدداً باید منتظر بازگشت جریان وابسته به غرب با یک روحانی دیگر به قدرت باشیم و آن لحظه پایان عملی انقلاب خواهد بود چه رژیم سقوط کند، چه نکند فاتحه انقلاب خوانده است
🚨 کمپین مطالبه مردمی محاکمه روحانی
http://asle90.24on.ir
✍محمدمهدی شریعت
🆔 @timoora
هدایت شده از وحید یامین پور
📚
🔶️به اطلاع پژوهشگران و علاقمندان به فرهنگ، هنر و رسانه میرساند که نسخه الکترونیک دهها کتاب از آثار پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در طاقچه منتشر شده.
از جمله آثار دکتر محمد مددپور، دکتر بلخاری، شهریار زرشناس، مجموعه مطالعات شهرت و سلبریتی، تاریخ هنر اسلامی، سینما، عکاسی و...
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
#هنر #هنر_اسلامی #حوزه_هنری
#کتاب
#کتاب_خوب 📚
🔶️میتوانید معرفی برخی از آثار را در صفحه پژوهشکده ببینید: @rcica_ir
https://www.instagram.com/p/CTME2rrNVVk/?utm_medium=share_sheet
🔻 «نظام سازی» یا «عربده کشی»
🔻 «انقلاب مستمر» یا «انفجار ساختارها»
🔻 «عقلانیت انقلابی» یا «احساسات سطحی»
🔻 «غرس کردن شجره های طیبه نظامات اسلامی» یا «مبارزه با برخی از میوه های گندیده نظامات غربی»
1️⃣ اهتمام اهل سقیفه به نظام سازی، چگونه امام علی را شهید و حکومت امام حسن را ساقط کرد و کربلا را آفرید؟؟
معروف است که وقتی امام حسین (ع) خواستند در روز عاشورا برای کوفیانی که بر روی حضرت شمشیر کشیده بودند، صحبت کنند، کوفیان سر و صدا کردند تا صحبت سید الشهدا را نشنوند. در اینجا حضرت فرمودند: «مُلِئت بُطونکم مِنَ الحَرام - شکم هایتان از حرام پر شده است» اما سید الشهدا قبل از این عبارت، چیز دیگری هم گفتند که نشان می دهد، شکم همه کسانی که بر او شمشیر کشیدند با اشتغال به دزدی، راهزنی، نزول خواری و از این دست امور، پر نشده بود. چه اینکه در لشکر عمر بن سعد ملعون، نماز جماعت به راه بود. حضرت فرمودند : «قد انخَزَلت عَطیّاتُکم من الحرام و مُلِئَت بُطونکم مِن الحرام - پولتان از حرام است و لذا شکم هایتان از حرام پر شده است»
.
اما چرا پول (عطیّه) کوفیان از حرام بود ؟
.
دو نوع بیت المال توسط حکومت اسلامی بین مردم تقسیم می شد، یکی عطیه (نقدی) و دیگری ارزاق (غیر نقدی). پیامبر اسلام، بیت المال را به طور مساوی بین مردم تقسیم می کرد. جناب ابوبکر هم همین طور. اما جناب عمر در اواسط حکومت خود، از نظام حقوق دهیِ تبعیض آمیزی، تحت عنوان دیوان حقوق عمر، رونمایی کرد که طبق آن، دیگر خبری از تقسیم مساوی بیت المال نبود. بلکه صحابه، به خاطر سوابقشان حقوق زیادی می گرفتند (به قول دختر صفدر حسینی، نماینده غربگرایی که فیش نجومی پدرش رسانه ای شد، سهم خود را از سفره انقلاب می گرفتند) مثلاً اصحاب مهاجری که در جنگ بدر حضور داشتند، ۵٠٠٠ دینار، اصحاب انصار بدری، ۴٠٠٠ دینار، اما مردم عادی فقط ٢۵ دینار حقوق می گرفتند. به عبارتی بدریّون مهاجری چون زبیر و طلحه، ٢٠٠ برابر مردم عادی مدینه، از غنایمِ فتوحات ایران و روم (خمس) و مالیات های کشور پهناور اسلامی (زکات، جزیه، خراج)، سهم می بردند. بنابراین به طور طبیعی از نیاوران نشینانی شدند که شاسی بلند سوار، از نیاوران به ویلای لواسان، در تردد بودند. تا اینکه حضور الحاضر و قیام الحجة بوجود الناصر، سبب شد امیرالمؤمنین حاکم شود و علی رغم میل نجومی بگیرانِ سابقه دار در انقلاب نبوی، امام علی (ع) بیت المال را مساوی تقسیم و بدعت دیوان حقوق عمر را لغو کرد. بدین وسیله دنیاطلبان، جنگ هایی را به حضرت تحمیل کرده و حکومتش را به گل نشاندند. تا در نهایت امام حسن (ع)، طبق توافقی، با قید اینکه معاویه نباید امیرالمؤمنین باشد و بعد از مرگش حکومت دست من و اگر من نبودم دست برادرم حسین است، اصطلاحاً تسلیم امر (تفویض اختیار) کرد. یعنی به طور محترمانه، نظام ساقط شد. بعد معاویه همان نظام تبعیض آمیز را برگرداند و این بار بهانه تبعیض، نه صحابه بودن، بلکه نزدیکی به بنی امیه بود. معاویه در برابر منطق و نورانیت امام حسن و امام حسین چیزی نداشت. چون منطقاً طبق توافق نامه صلح، معاویه نباید جانشینی انتخاب می کرد و بعد از معاویه حکومت مال امام حسن یا امام حسین بود. یزید هم هیچ نورانیتی، ولو منافقانه، نداشت. بنابراین معاویه، به جای اینکه بیت المال را مساوی تقسیم کند، آن را به سران قبایل داد تا با تطمیع، حکومت خود را حفظ کند. وقتی هم معاویه مُرد و کوفیان به حضرت نامه نوشتند، عبید الله بن زیاد ملعون، به کوفیان گفت، اگر با مسلم بن عقیل همکاری کنید، عطایای شما (حقوقتان) را قطع می کنیم. لذا با لشکر شام (#سایه_جنگ) و نظام حقوق دهی، کوفه را از چنگ مسلم در آوردند. حالا کوفیان آمدند مقابل سید الشهدا شمشیر کشیدند و ایشان می گویند: «قد انخَزَلت عَطیّاتُکم من الحرام و مُلِئَت بُطونکم مِن الحرام»
.
ملاحظه می کنید که جریان نفاق با تغییر نظام حقوق دهی (#نظام_سازی) توانست، خواص را نجومی بگیر و دنیا طلب کرده و منجر به اخلال در حکومت حضرت علی (ع) و شهادت او و سقوط حکومت امام حسن (ع) شود. همچنین در برابر نورانیت و منطق حسنین (ع) با همین نظام سازی ایستاد و کربلا را آفرید.
🔔 @jarass
هدایت شده از دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
🔸حجت الاسلام دکتر احمد رهدار، رئیس مؤسسه فتوح اندیشه :
🤔از نظر عموم مردم، حساسیت نظام پزشکی ایران نسبت به پزشکان سنتی و اسلامی به این نکته برمیگردد که آنها موفق شدهاند از طریق درمانهای سهلالوصول و هزینههای اندک، کاسبی پزشکی مدرن را تهدید نمایند .
✍️ بنده هم همین نظر را دارم .....
.احمد جهان بزرگی
.