⭕️ از قرار معلوم #عمرالبشیر ۷۵ ساله که خیال میکرد سعودی و #اسرائیل، بقایش را تضمین خواهند کرد، امروز گرفتار همانها شده است اما در اینکه در #سودان، چیزی شبیه کودتا رخ داده یا انقلاب، باید مدتی صبر کرد تا دید که جریان جایگزین دقیقاً به کدام سو خواهد رفت؛ مخصوصاً که گزارش میدل ایستآی حاکی از آنست که ائتلاف سعودی_امارات_مصر به دنبال قدرت گرفتن #صلاح_غوش (رئیس سازمان اطلاعات سودان) بعد از عمرالبشیر هستند و حتی او در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با رئیس #موساد نیز ملاقات داشته است!
🔺 ناگفته نماند در سال ۲۰۱۴ سودان، رایزنی فرهنگی ایران در خارطوم را تعطیل و به موازات آن با فراخوان سفیرش، با ایران نیز قطع ارتباط کرد و از سال ۲۰۱۶ مبدل شده است به پیاده نظام عربستان و شریک #بن_سلمان در یمن !!
@jaryan_s
⭕️ خبری که در میان اخبار سیل گم شد:
مهر تایید دادگاه بر «تقلید صدای رئیس جمهور» توسط حسین فریدون
‼️ خبرگزاری دانشجو و کریمی قدوسی از شکایت حسین فریدون به دلیل انتشار خبر «تقلید صدای روحانی توسط فریدون» تبرئه شدند و این یعنی ار نظر دادگاه جرم بزرگ تقلید صدای رئیسجمهور واقع شده است.
به گفته کریمی قدوسی نوار تقلید صدای رئیس جمهور توسط برادرش که با این روش اقدام به ترخیص کالاهای غیرمجاز میکرده در قوه قضاییه وجود دارد!
🔺 از قوهقضاییه انتظار میرود با جدیت و بدون ملاحظه این پرونده را بررسی و مجازات لازم را اعمال کند.
@jaryan_s
⭕️ اقدامی مناسب اما کمی دیر...
🔸هرچند اقدام اخیر سازمان انرژی اتمی برای راه اندازی یک زنجیره ۲۰ عددی از سانتریفوژهای IR_6، در چارچوب برجام ارزیابی میشود اما از آنجا که از نسل قبلی آنها که در اختیار ایران بوده (IR_1) پیشرفتهتر و دارای ظرفیت بیشتر غنی سازی می باشد، (حتی باوجود اینکه هنوز باید منتظر اتمام تستهای مکانیکی و تزریق گاز UF6 به آنها ماند) میتواند حاوی پیامهای جدی به طرفهای غربی باشد؛ از جمله اینکه گرچه ایران همچنان به برجام پایبند مانده است (براساس گزارشهای ۱۴ گانه آژانس انرژی اتمی) اما صبر ایران نیز سقفی دارد و هر لحظه میتواند از این سقف عبور کند!!
🔸جدی شدن استفاده از ماشین IR_6، به دوره ابتدایی خروج آمریکا از برجام و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تسریع در آماده سازیِ زیرساختهای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو در خرداد سال قبل برمیگردد.
@jaryan_s
💢 تنگه هرمز را نبندید، بر آن عوارض عبور ببندید!
✍ محمد عبدالهی
🔹دوران #شعار و #شوآف به پایان رسیده! همچنین دوران تهدید و بزن دررو! اقدام #آمریکا در تروریستی خواندن #سپاه، اقدامی در جهت نقض حاکمیت ملی کشورها و خلاف #حقوق_بین_الملل است.
🔸اقدام متقابل جمهوری اسلامی نیز باید در سطح این حرکت تهدیدآمیز باشد. اخذ عوارض از #تنگه_هرمز از کشتی های آمریکا و متحدان آن میتواند چنین پاسخ درخوری باشد.
🔹تنگه هرمز جزء آبهای سرزمینی ایران است و بیش از ۶۰ درصد از منابع نفتی دنیا مجبور به عبور از این کریدور استراتژیک هستند.
🔸بر اساس ماده ۲۶ کنوانسیون #حقوق دریاها، کشور ساحلی میتواند برای خدماتی خاص از قبیل تأمین امنیت و فانوس دریایی و مبارزه با آلودگیهای زیستمحیطی کشتیها و علیالخصوص نفتکشها از کشتی های عبوری #عوارض اخذ نماید. طرح اخذ عوارض در سال 91 در #مجلس نیز مطرح شد ولی هیچگاه به دلایل نامشخص! به سرانجام نرسید.
🔹اکنون زمان اجرای این طرح است. هم نوعی محک برای دولت و مجلسی است که به فرموده #رهبر انقلاب در برابر تهدیدات امریکا، اقدام عملی ندارتد. هم بهترین پاسخ به دولت تاجرمسلک و تروریست پرور آمریکاست که در برابر اقدامات خصمانه اش، جریمه شود و هزینه سنگین اقتصادی و سیاسی بپردازد.
🔸ضمن آنکه، کشورهای "عرب عبری" در حاشیه خلیج فارس ( #عربستان، #بحرین، #امارات و عمان) بدلیل حجم زیاد کشتی های عبوری خود از تنگه تنبیه مفصلی خواهند شد. ایران میتواند برای ابراز حسن نیت به سایر کشورهای متحد خود در منطقه، حتی این عوارض را به صورت گزینشی انجام دهد. درآمد حاصل از این عوارض، میتواند از درآمد تولید #نفت ایران بیشتر باشد و سهم زیادی در بهبود اوضاع اقتصادی کشور داشته باشد.
@jaryan_s
2.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ولایتمداری به سبک امام خمینی
📌 #امام_خمینی(ره):
🔹اگر من پایم را کج گذاشتم شما #مسئولید اگر نگویید چرا پایت را کج گذاشتی؟ باید «هجوم کنید»، نهی کنید که چرا؟
🔹اگر یک معمم در یک جا پایش را کج گذاشت همه روحانیون باید به او هجوم کنند که چرا برخلاف موازین؟
🔹نهی از منکر اختصاص به روحانی ندارد، مال همه است. #امت باید نهی از منکر بکند، امر به معروف بکند.
@jaryan_s
3.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ نمیدانم #شورای_نگهبان چگونه افرادی مثل روحانی را تایید میکند؟
📌 سخنرانی حجتالاسلام #انجوینژاد در مراسم هفتگی کانون وصال شیراز:
🔹مملکت را دارد آب میبرد ولی رئیس جمهور به تعطیلات عید رفته و یک ثانیه از تفریح و تعطیلاتش کوتاه نمیآید
🔹روح حاکم بر قوه مجریه تفرعن و #اشرافیگری است
🔹مسببان سیل شیراز قاتل هستند و حکمشان اعدام و قصاص است. ۲ نفر از اینها اگر اعدام شوند کسی جرات نمیکند با کار غیرکارشناسی جان مردم را در خطر بیاندازد
🔹زالویابی کنید چه کسی #جنگلخواری میکند؟
@jaryan_s
5.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبتهای جنجالی دیشب مسعود دهنمکی در شبکه افق:
هرجای دنیا یه شبه قیمت دلار چند برابر شده بود دولت عوض میشد
چرا باید هزینه ناکارآمدی دولت رو نظام و انقلاب بده
وقتی یه دولتی نمیتونه بعد از چندسال به شعارهایش عمل کنه، چرا باید تا آخر دوره تحمل بشه...
@jaryan_s
⚡ قناعت، کفاف و اقتصاد؛ سه خط محوری در الگوی مصرف اسلامی
قناعت، کفاف و اقتصاد سه خط محوری در الگوی مصرف اسلامی هستند. دو برداشت از قناعت وجود دارد، يك برداشت انحرافى و غلط كه همان دستهاى خبيثى كه مىخواستند مردم ما را با اسراف و مصرفگرائى بىكنترل آشنا كنند، اين تفسير و برداشت غلط را در بين مردم ما ترويج كردند. اين برداشت غلط اين است كه ما تصور كنيم قناعت يعنى كوتاه آمدن در طلب، در همت، در تلاش زندگى. قناعت را اينجور معنا كردند و كوبيدند. اين تفسير غلط از قناعت است كه ما تصور كنيم قناعت يعنى كوتاه آمدن در تلاش و طلب و جستجو و كار و فعاليت. تفسير درست قناعت، كوتاه آمدن در تلاش نيست، حد نگه داشتن در مصرف است. قناعت به ما نمىگويد كه تلاش نكنيد، تحصيل نكنيد، به دست نياوريد، انگيزش و جستجو نداشته باشيد. قناعت به ما مىگويد هر چه به دست آورديد، هر چه تلاش كرديد، در مصرف آنچه كه به دست آورديد، حد و اندازه نگه داريد. قناعت بكنيد، يعنى براى مصرف كردن حرص نزنيد، از آنچه در اختيار ديگران است براى مصرف خود طمع نورزيد؛ اين معناى قناعت است. اين سؤال پيش مىآيد كه اين حدى كه در مصرف بايد نگه داريم، اين حد كدام است؟ پاسخ عنوان كفاف است «الكفاف والعفاف». كفاف يعنى آن مقدارى از مصرف كه براى زندگى معمولى و نيازهاى لازم كفاف بدهد و بس باشد؛ يعنى انسان در خوراكش در پوشاكش، در مصارف زندگيش، در مسكنش، در مركبش و در همهى امورش به اندازهى نيازهايى كه به طور عادى براى يك انسان وجود دارد به آن اندازه مصرف كند و به آن اندازه بخواهد و بيشتر از آن را نخواهد و مصرف نكند؛ اين كفاف است. خب حال بلافاصله اين سؤال پيش مىآيد كه آن حدى كه براى انسان لازم است، كدام است؟ بعضى ممكن است كه حد لازم را آنقدر كم بگيرند كه به قدر بخور و نمير برسد. مثل آن چيزهايى كه از بعضى صومعهنشينها و زهاد افراطى در طول تاريخ ديده شده و شنيده شده است. بعضى هم ممكن است كه كفاف به حد بسط و كفايت را بيش از اندازهى لازم بدانند. پاسخ به اين سؤال را روايات ما در عنوان اقتصاد دادند، اقتصاد يعنى ميانهروى، نه افراط و نه تفريط. ما در جامعهى خودمان بايد نگاه كنيم ببينيم وضع مردم چگونه است. يك وقت در جامعه فقر وجود ندارد، بىغذائى وجود ندارد، محروميت وجود ندارد، حد وسط در اين جامعه يك زندگى مرفهِ بالائى ممكن است باشد. اما يك وقت در يك جامعهاى فقر هست، محروميت هست، مردمى هستند كه از اوليات زندگى و نيازهاى ضرورى زندگى خودشان محروم و تهىدست هستند؛ اينجا حد وسط فرق مىكند. حد وسط را در يك جامعه به طور مجمل و كلى مىشود فهميد، آن وقت اينجا نقش مسؤولين كشور و دولتها و طراحان مسائل اقتصادى جامعه روشن مىشود كه بايد بنشينند، آن حد وسط را مشخص كنند؛ اين مىشود الگوى مصرف اسلامى. پس الگوى مصرف بر سه پايه استوار هست: قناعت، كفاف و اقتصاد، يعنى ميانهروى و بر اساس اين بايستى طراحى كنند براى پوشاك مردم، براى مسكن مردم، براى زندگى مردم و كوشش دستگاههائى كه مىخواهند الگوى مصرف را ارائه بدهند بايد هم اين باشد كه فاصلهى بين مردم را كم كنند؛ اين يكى از نكات اساسى است كه در ميان قشرهاى مردم فاصلههاى زياد وجود نداشته باشد. نمىگوئيم همه بايد صد در صد يكسان و قالبى مصرف كنند كه چنين چيزى نه ممكن است و نه لازم، بلكه مىگوئيم فاصله بايستى بين قشرهاى مردم زياد نشود، شكافها به وجود نيايد و جامعه دوقطبى، يك قطب فقير و يك قطب غنى نباشد، مردم در يك حدود نزديك به هم از لحاظ خوراك و پوشاك و مسكن و بقيهى موارد زندگى، زندگى كنند. البته اين كارى است، احتياج به تلاش بلندمدت دارد و به اين زودى جامعه به اينجا نمىرسد. لكن با برنامهريزى مىتوان مردم را در يك حد متوسطى نگه داشت و آنهائى كه مىتوانند خودشان را به يك حد متوسط برسانند در حالى كه اسراف مىكنند و زيادهروى مىكنند، اينها را به ايشان تذكر داد.
بخشی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای پیرامون الگوی مصرف اسلامی، فروردین ماه 1365، خطبه های نماز جمعه تهران
@jaryan_s