eitaa logo
جریان شناسی !
717 دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
7.9هزار ویدیو
38 فایل
☘ کانال جریان شناسی ! ☘ 🎓 ما به شما برای رصد و درک بهتر اتفاقات در کشور ، منطقه و جهان کمک خواهیم کرد! ✌ ❤️ همراه ما باشید! 😎 ⬇️⬇️⬇️ https://eitaa.com/jaryan_s 🚩با کلیک روی لینک عضو شوید! ارتباط با مدیریت کانال @msn313
مشاهده در ایتا
دانلود
2.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 به سبک امام خمینی 📌 (ره): 🔹اگر من پایم را کج گذاشتم شما اگر نگویید چرا پایت را کج گذاشتی؟ باید «هجوم کنید»، نهی کنید که چرا؟ 🔹اگر یک معمم در یک جا پایش را کج گذاشت همه روحانیون باید به او هجوم کنند که چرا برخلاف موازین؟ 🔹نهی از منکر اختصاص به روحانی ندارد، مال همه است. باید نهی از منکر بکند، امر به معروف بکند. @jaryan_s
3.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ نمی‌دانم چگونه افرادی مثل روحانی را تایید می‌کند؟ 📌 سخنرانی حجت‌الاسلام در مراسم هفتگی کانون وصال شیراز: 🔹مملکت را دارد آب می‌برد ولی رئیس جمهور به تعطیلات عید رفته و یک ثانیه از تفریح و تعطیلاتش کوتاه نمی‌آید 🔹روح حاکم بر قوه مجریه تفرعن و است 🔹مسببان سیل شیراز قاتل هستند و حکمشان اعدام و قصاص است. ۲ نفر از اینها اگر اعدام شوند کسی جرات نمی‌کند با کار غیرکارشناسی جان مردم را در خطر بیاندازد 🔹زالویابی کنید چه کسی می‌کند؟ @jaryan_s
5.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبت‌های جنجالی دیشب مسعود ده‌نمکی در شبکه افق: هرجای دنیا یه شبه قیمت دلار چند برابر شده بود دولت عوض می‌شد چرا باید هزینه ناکارآمدی دولت رو نظام و انقلاب بده وقتی یه دولتی نمیتونه بعد از چندسال به شعارهایش عمل کنه، چرا باید تا آخر دوره تحمل بشه... @jaryan_s
⚡ قناعت، کفاف و اقتصاد؛ سه خط محوری در الگوی مصرف اسلامی قناعت، کفاف و اقتصاد سه خط محوری در الگوی مصرف اسلامی هستند. دو برداشت از قناعت وجود دارد، يك برداشت انحرافى و غلط كه همان دستهاى خبيثى كه مى‌خواستند مردم ما را با اسراف و مصرف‌گرائى بى‌كنترل آشنا كنند، اين تفسير و برداشت غلط را در بين مردم ما ترويج كردند. اين برداشت غلط اين است كه ما تصور كنيم قناعت يعنى كوتاه آمدن در طلب، در همت، در تلاش زندگى. قناعت را اين‌جور معنا كردند و كوبيدند. اين تفسير غلط از قناعت است كه ما تصور كنيم قناعت يعنى كوتاه آمدن در تلاش و طلب و جستجو و كار و فعاليت. تفسير درست قناعت، كوتاه آمدن در تلاش نيست، حد نگه داشتن در مصرف است. قناعت به ما نمى‌گويد كه تلاش نكنيد، تحصيل نكنيد، به دست نياوريد، انگيزش و جستجو نداشته باشيد. قناعت به ما مى‌گويد هر چه به دست آورديد، هر چه تلاش كرديد، در مصرف آنچه كه به دست آورديد، حد و اندازه نگه داريد. قناعت بكنيد، يعنى براى مصرف كردن حرص نزنيد، از آنچه در اختيار ديگران است براى مصرف خود طمع نورزيد؛ اين معناى قناعت است. اين سؤال پيش مى‌آيد كه اين حدى كه در مصرف بايد نگه داريم، اين حد كدام است؟ پاسخ عنوان كفاف است «الكفاف والعفاف». كفاف يعنى آن مقدارى از مصرف كه براى زندگى معمولى و نيازهاى لازم كفاف بدهد و بس باشد؛ يعنى انسان در خوراكش در پوشاكش، در مصارف زندگيش، در مسكنش، در مركبش و در همه‌ى امورش به اندازه‌ى نيازهايى كه به طور عادى براى يك انسان وجود دارد به آن اندازه مصرف كند و به آن اندازه بخواهد و بيشتر از آن را نخواهد و مصرف نكند؛ اين كفاف است. خب حال بلافاصله اين سؤال پيش مى‌آيد كه آن حدى كه براى انسان لازم است، كدام است؟ بعضى ممكن است كه حد لازم را آنقدر كم بگيرند كه به قدر بخور و نمير برسد. مثل آن چيزهايى كه از بعضى صومعه‌نشينها و زهاد افراطى در طول تاريخ ديده شده و شنيده شده است. بعضى هم ممكن است كه كفاف به حد بسط و كفايت را بيش از اندازه‌ى لازم بدانند. پاسخ به اين سؤال را روايات ما در عنوان اقتصاد دادند، اقتصاد يعنى ميانه‌روى، نه افراط و نه تفريط. ما در جامعه‌ى خودمان بايد نگاه كنيم ببينيم وضع مردم چگونه است. يك وقت در جامعه فقر وجود ندارد، بى‌غذائى وجود ندارد، محروميت وجود ندارد، حد وسط در اين جامعه يك زندگى مرفهِ بالائى ممكن است باشد. اما يك وقت در يك جامعه‌اى فقر هست، محروميت هست، مردمى هستند كه از اوليات زندگى و نيازهاى ضرورى زندگى خودشان محروم و تهى‌دست هستند؛ اين‌جا حد وسط فرق مى‌كند. حد وسط را در يك جامعه به طور مجمل و كلى مى‌شود فهميد، آن وقت اين‌جا نقش مسؤولين كشور و دولتها و طراحان مسائل اقتصادى جامعه روشن مى‌شود كه بايد بنشينند، آن حد وسط را مشخص كنند؛ اين مى‌شود الگوى مصرف اسلامى. پس الگوى مصرف بر سه پايه استوار هست: قناعت، كفاف و اقتصاد، يعنى ميانه‌روى و بر اساس اين بايستى طراحى كنند براى پوشاك مردم، براى مسكن مردم، براى زندگى مردم و كوشش دستگاههائى كه مى‌خواهند الگوى مصرف را ارائه بدهند بايد هم اين باشد كه فاصله‌ى بين مردم را كم كنند؛ اين يكى از نكات اساسى است كه در ميان قشرهاى مردم فاصله‌هاى زياد وجود نداشته باشد. نمى‌گوئيم همه بايد صد در صد يكسان و قالبى مصرف كنند كه چنين چيزى نه ممكن است و نه لازم، بلكه مى‌گوئيم فاصله بايستى بين قشرهاى مردم زياد نشود، شكافها به وجود نيايد و جامعه دوقطبى، يك قطب فقير و يك قطب غنى نباشد، مردم در يك حدود نزديك به هم از لحاظ خوراك و پوشاك و مسكن و بقيه‌ى موارد زندگى، زندگى كنند. البته اين كارى است، احتياج به تلاش بلندمدت دارد و به اين زودى جامعه به اين‌جا نمى‌رسد. لكن با برنامه‌ريزى مى‌توان مردم را در يك حد متوسطى نگه داشت و آنهائى كه مى‌توانند خودشان را به يك حد متوسط برسانند در حالى كه اسراف مى‌كنند و زياده‌روى مى‌كنند، اينها را به ايشان تذكر داد. بخشی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای پیرامون الگوی مصرف اسلامی، فروردین ماه 1365، خطبه های نماز جمعه تهران @jaryan_s
💌 راز داشتن عمیق‌ترین لذت ها! #پیام_معنوی Panahian_ir @jaryan_s
🔰دنباله‌رَوی بی‌دلیل از دیگران، موجب سلب استقلال و حق انتخاب انسان می‌شود 🔰امام‌کاظم(ع): این‌طور نباش که مردم هرکاری کردند تو هم انجام بدهی! (ج۳) - ۲ 🔻یکی از عوامل سلب استقلال و حق انتخاب انسان، دنباله‌رویِ بی‌دلیل از دیگران است. از هرکسی تبعیت می‌کنیم باید دلیل داشته باشیم. 🔻امام صادق(ع) می‌فرماید: بپرهیز از اینکه دنبال آدم‌ها راه بیفتی، نباید یک‌نفر را بی‌دلیل برای خودت بُت کنی و راهنما قرار بدهی و هرچه گفت دربست بپذیری! (کافی/۲/۲۹۸) چشم‌هایت را باز کن؛ شاید بین حرف‌هایش اشتباه هم بگوید. 🔻امام‌کاظم(ع) می‌فرماید: «إِمَّعَةً» نباشید؛ یعنی نگویید من هم یکی از مردم و مثل مردم هستم. نباید هر کاری که مردم کردند شما هم انجام دهید. (الاختصاص/۳۴۳) 🔻نگو: «همۀ مردم این‌طوری عمل می‌کنند، پس من هم این‌طوری عمل می‌کنم!» ممکن است مردم اشتباه کنند. یک‌کمی فکر کن؛ شاید دیگران عقل‌شان به خیلی مسائل نرسد، تو مستقل باش! چقدر لذت دارد که آدم، خودش باشد و ابتکار عمل داشته باشد. 🔻خانواده‌ها در بعضی موارد-که رفتار مردم، درست نیست- خلاف مردم رفتار کنند تا استقلال را به بچه‌ها آموزش بدهند. بعضی از کارهایی که مردم انجام می‌دهند، بیهوده است. مثلاً اینکه شمع را خاموش می‌کنند و شروع می‌کنند به کف‌زدن و خوشحالی‌کردن! مگر تاریکی خوشحالی دارد؟! 👤علیرضا پناهیان 🚩مسجد سیدالشهداء - ۹۷.۱۰.۲۹ 👈🏻متن کامل: Panahian.ir/post/5383 @jaryan_s
⭕️ وقتی نفس حکومت میکند! 🔹 در یونان باستان، برای اینکه خواسته ها و تمایلات نفسانی خودشان را توجیه کنند، این نظریه را مطرح کردند که انسان اساس و اصل همه چیز است. 🔸 بعد از دوره رنسانس، غرب اصالت انسان را در قالب «اومانیسم» مطرح کرد و آن را زیربنای اصلی فرهنگ خود قرار داد؛ که در آن، چیزی جز نفسانیت انسان مهم نبوده و خواسته های انسان بر دستورات الهی اولویت دارد. 🔺 حضرت مهدی و کارگزاران ایشان با چنین اندیشه هایی که انسان تنها خود را ببیند، برخورد میکنند. و این تفکرات در حکومتشان جایگاهی ندارد. 📚 آشنایی با مکاتب و اصطلاحات عقیدتی _سیاسی #غرب_و_مهدویت ١٢ @jaryan_s
⭕️ زلزله و تخریب اعتقادات 🔹 مهمترین پیامد منفی جریانهای انحرافی، تزلزل در باورهای دینی و مذهبی افراد است که این خود گناه بزرگ و نابخشودنی است. وقتی مریدی از رهبر خود سرخورده میشود و از جریان آنها جدا میشود نسبت به دین و افراد دیندار بدبین میشود و اعتقادات دینی خود را از دست میدهد. 🔸 پیامد بعدی این انحرافات، از بین بردن سرمایه های فکری است. بدون شک امروزه مکتب اهل بیت، بیش از هر زمان دیگری نیازمند استفاده از نیروهای فکری در زمینه های مختلف است. از دست رفتن این نیروها، خسارت بزرگی به پیروان اهل بیت وارد میکند. 📚 درسنامه مهدویت، جلد ۴، ص ١٨٠ و ١٨١ #انحرافات_مهدویت ١۴ @jaryan_s
🌸 🌷 جلوه های حقّ در آخرالزّمان.. آخرالزّمان تنها زمان جَوَلان مظاهر ظلم و فساد نیست؛ زمان جلوۀ مخلَصان و شیعیان و داعیان به حقّ نیز هست.. در واقع راه برای هر دو مسیر باز است: راه ظلم و فساد و باطل؟ یا راه اخلاص و صدق و دعوت به حقّ؟ @jaryan_s
🔰 لوح | حرکت امداد به سیل‌زدگان درسِ شهدا به ما است 🔻 رهبرانقلاب، صبح امروز: 🔹️ همین حرکتی که شما در امداد به سیل‌زدگان می‌بینید، این آموزش شهدای ما است؛ این یک پدیده‌ی مهمّی است. 🌷 #جوانهای_عزیز! اغلب شماها جوانید آن روزها را ندیده‌اید. در دهه‌ی شصت، در دوران دفاع مقدّس همین‌جور جوانها با شوق و ذوق حرکت میکردند، #فداکارانه میرفتند. 🔺️ این #درس_شهدای_ما است. ۹۸/۱/۲۶ @jaryan_s
⭕️ تصویری زیبا از حضور مجاهدانه طلاب و روحانیون اصفهان و تویسرکان در امدادرسانی به سیل زدگان @jaryan_s
655.6K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👤 توییت استاد : نگران کننده است! مردم به هشدارهای مسئولین مبنی بر ترک خانه هایشان قبل از وقوع چندان توجه نکرده اند اما از نگاه دشمن ، خلق و خوی اینچنینی مردم ما هولناک است هیچ ارتشی توان جنگیدن و پای نهادن در سرزمینی را ندارد که مردانش اینگونه از خانه هایشان دفاع میکنند 🌐 http://bit.ly/2IwgQV7 @jaryan_s