💠 اولین قدم برای خلق یه قهرمان فعال، تعیین کردن هدف (Goal) برای اون قهرمانه. هدف به قهرمان جایی رو پیشنهاد میده که داستان رو باید به اون سمت پیش ببره. هدف باید برای قهرمان و مخاطب واضح باشه؛ البته هدف طی مسیر داستان میتونه تغییر کنه، اما باید مطلوبتر از قبل بشه...
https://eitaa.com/jashnvareha
💠 دومین قدم برای خلق یه قهرمان فعال، طراحی نیروهای مخالف (Antagonism) برای اون قهرمانه. نیروهای مخالف (درونی و بیرونی) و در حد عالی (در صورت نیاز) آنتاگونیست، میتونن به فعال شدن قهرمان کمک کنن. چون قهرمان ناچار میشه که تلاش کنه تا برای رسیدن به هدفش، به اونها غلبه کنه.
💠 سومین قدم برای خلق یه قهرمان فعال، ایجاد موانع (Obstacles) بر سر راه اون قهرمانه. غلبه بر هر مانع برای قهرمان باید نسبت به مانع قبلی، سختتر بشه. این فرایند قدرتمندتر شدن موانعِ پیش رویِ قهرمان، باعث میشن تا قهرمان چارهای جز بهکارگیری توان بیشتر نداشته باشه.
https://eitaa.com/jashnvareha
قالبهای مد نظر این رویداد شامل «ایده» و یا «خلاصه طرح» گونههای سینمایی بلند، کوتاه داستانی و سریال میباشد.
http://www.iccip.ir/
مهلت ثبت نام و ارسال ایده و پایان مرحله اول: ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲
اعلام آثار منتخب: ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲
روزهای برگزاری رویداد: سه روز متوالی هفته در اردیبهشت ۱۴۰۳
_______________________
https://eitaa.com/jashnvareha
6.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چی گفتن مهم نیست چگونه گفتن مهم است...
https://eitaa.com/jashnvareha
📣 *مدرسه فیلمنامهنویسی راه منتشر کرد:*
🎥 فراخوان ایده، طرح و فیلمنامه اقتباسی از کتاب #حاج_مالک خاطرات شفاهی غلامرضا مالکی؛ از فرماندهان مهندسی لشگر ۱۷ علیبنابیطالب (ع)
🔸 *در قالبهای:*
#داستانی
#سینمایی
#انیمیشن
#سریال
#نمایشنامه
#تیزر_فرهنگی
⏰ مهلت ارسال: ۱۵ بهمن ماه
▫️اعلام آثار برگزیده: ۳۰ بهمن ماه
▫️اطلاعات بیشتر و ارسال اثر:
🆔 @eshghirezvani
*مزایا:*
🔸خرید ایده و طرحهای برگزیده
🔸عقد قرارداد برای نگارش فیلمنامه
📚 *تهیه کتاب:*
🌐 B2n.ir/a94011
📽 *راهنوشت، راه عبور از سینمای سانسور* 🔻
🆔 @rah_nevesht_ir
__________________
https://eitaa.com/jashnvareha
✅ یک داستانک موفق از سه رکن اساسی تشکیل میگردد که رعایت کردن و بهکار بردن آن سه رکن در هنگام نوشتن داستانک ضروری است.
این سه رکن عبارتاند از:
۱. روایتگری: یعنی آنکه عناصر داستان مثل: شخصیتپردازی، حوادث داستانی، زمان و مکان مثل سایر گونههای نوشتن رعایت گردد.
۲. فشردهگویی: منظور درهم آمیختن عناصر داستان و ساختارهای متناقض و متشابه و نیز پرهیز از شرح دادن و اطالهگویی است.
۳. پارادوکس: این مورد بر پایهٔ عنصر شگفتی و درآمیختن دو چیز متضاد با یک دیگر و خلق موقعیتهای طنزآمیز و کنایهمحور استوار است.
▪️کتاب: ویژگیهای داستانهای کوتاه کوتاه
▪️نویسنده: محمد محضار
▪️مترجم: محمدعلی کاظمی نصرآبادی
https://eitaa.com/jashnvareha
نوشتن یک فیلمنامه مستند چگونه انجام می شود؟
فیلمنامه یک مستند، داستان زندگی واقعی را روایت می کند. درنتیجه ایده ها ممکن است حاصل جنبه های مختلف زندگی باشند. آنها می توانند شخصی یا بی ربط به خالق آن باشند، اما باید شوق و اشتیاق ایجاد کنند. اشتیاق و عواطفی که خالق مستند نسبت به داستان احساس می کند، روی پرده برای مخاطب ترجمه و ارائه خواهد شد.
زندگی سرشار از عناصر داستانگویی است که یک #فیلمنامه نویس به آن نیاز دارد. وقتی بحث شناسایی و تشخیص یک داستان بالقوه به میان می آید، نویسنده ها باید حس ششم داشته باشند. در جست و جوی یک ایده، نویسنده باید به سمت داستان گوی غرایز خود توجه کند، آن را بر سوژه های زندگی واقعی که باعث ایجاد علاقه می شود، اِعمال کند و جایی که داستان در آن نهفته شده، پیدا کند.
از این مهم تر، سوژه ای را پیدا کنید که برای دیگران جالب توجه باشد. قبل از شروع، به مخاطب فکر کنید. آنها که هستند، به چه چیزی اهمیت می دهند، موضوع چگونه بر آنها تأثیر خواهد گذاشت و چه پیامی منتقل می شود؟ اینها فقط تعداد اندکی از سؤال هایی هستند که قبل از اینکه درگیر یک ایده شوید، باید در نظر بگیرید.
با دنیای اطرافتان هماهنگ باشید. این داستانهای هیجان انگیز کجا هستند؟ داستانهای بزرگ و داستانهای کوچک کجا هستند؟ به عنوان مثال، ممکن است اینها از زندگی روزمره شما یا از خبرهایی بیایند که باعث جلب توجه می شوند. پیدا کردن داستان برای یک #مستند بسیار شبیه پیدا کردن داستان برای فیلمنامه داستانی است. این به دیدن پتانسیل داستانهای بزرگ در زندگی روزمره و دیدن زندگی روزمره در داستانهای بزرگ مربوط می شود.
🔹 نویسنده: مدیسون کمنی/ مترجم: اردوان وزیری
🔹 متن کامل را در صفحه 42 شماره 252 #مجله_فیلم_نگار در www.filmnegar.ir بخوانید.
_________________
https://eitaa.com/jashnvareha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا مشکل سینمای ایران در فقدان پیام است؟
(زنگ فرم)
فیلمها آکنده از مضامین مهم و برجسته است. پیامهای مدیر پسند دارد و شعارهای اغواگرانه همه فیلمها را پر کرده است. اما دریغ از چگونه ساختن این مفاهیم. فیلمها از «چه» لبریزند ولی از «چگونه» کمتر خبری هست.
https://eitaa.com/jashnvareha
👈👈نخستین جشنواره ملی معروف
🔺مهلت ارسال آثار 22 بهمن ماه
🔺در رشتههای: فیلم، پویانمایی، شعر، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی،ادبیات و پژوهش، عکس، هنرهای تجسمی
🔺اطلاعات بیشتر: www.marooffestival.ir
بخش فیلم، زیرمجموعه: فیلمنامه و طرح کوتاه و بلند
_________________
https://eitaa.com/jashnvareha
15.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میوه ممنوعه الان از در نگهبانی تلویزیون وارد هم نمیشود
احسان عبدیپور در گفتوگو با اکبر نبوی در مجله تصویری «قاف»:
🔹تلویزیون دیگر دغدغهاش این نیست مخاطبش را گسترش بدهد، میخواهد همین درصد کمی که دارد، همینها شجاعتر باشند، قانع شدهتر باشند، کلهشان پرتر باشد.
🔹خودشان (صداوسیما) میگفتند الان میوه ممنوعه را بیاوری، از در نگهبانی سازمان داخل نمیشود چه برسد برود به شبکه و ساخته بشود.
🔹یعنی خودش دارد به گذشته خودش بستهتر و دگمتر میشود و برمیگردد عقب میگوید چه ول و ویلون بوده صداوسیما. اینها چه بوده ساخته میشده ما خواب بودیم! الان دیگر ماییم.
📌ویدئوی کامل را در کانال یوتیوب و آپارات به نشانی QafMedia02 ببینید.
___
https://eitaa.com/jashnvareha