eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
7.6هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
4هزار ویدیو
341 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️خلق انسان مصنوعی را در تلویزیون متوقف کنید تصویر ایران و انسان ایرانی را ثبت کنیم،نه خلق امروز هوش مصنوعی همان دستگاه کاغذ خرد کن است. دستگاهی که کارش ایجاد اختلال در حافظه تاریخی نسل های پیش رو است. لطفا دوربین هایتان را روشن کنید و برای دیدار با انسان ها سفر کنید،قوه خلاقیت و ابتکار را به کار بیندازید و به تاریخ خدمت کنید.همه مصنوعاتی که ماشین با دستور چند خطی تولید میکند،ما به ازای واقعی دارند،حضور دارند. افراط در بهره کشی در هوش مصنوعی تاریخ را خالی از سند میکند،انسان را ثبت کنید آینده به استناد نیاز دارد. @javaan_enghelabi🇮🇷
تحریم‌های روز گذشته خزانه داری آمریکا چند معنا در خود دارد: اول. دشمن خصوصا آمریکا همچنان بر ابزار تحریم حساب باز کرده و تلاش دارد تا به صورت حداکثری، کانال‌های تنفسی جمهوری اسلامی ایران را مسدود سازد. دوم. مشخصاً یکسری نقض‌ها وجود دارد، خصوصا در بحث‌های رقابتی و لو دادن‌های متقابل. به نظر می‌رسد ستاد مقابله با تحریم شعام و کارگروه مقابله با تحریم‌های نفتی باید تصمیمات جدی و قاطعی در این خصوص اتخاذ کنند. در شرایطی که بنا به برخی دلایل داخلی، امر فروش نفت و بازگشت ارز و در نتیجه کسری بودجه با مشکلات همراه است، فشار خارجی عامل مضاعفی است که می‌تواند منجر به چالش‌های جدی شود. سوم. آمریکا و اسرائیل نگران مبادلات تسلیحاتی اخیر جمهوری اسلامی ایران با چین و روسیه خصوصاً در حوزه تقویت نیروی هوایی و پدافند هوایی هستند. لذا فشارهای مختلف اقتصادی، سیاسی و امنیتی را وارد می‌کنند/محلل @javaan_enghelabi🇮🇷
⭕️نهایتا اختلاف قیمت بنزین سوپر با بنزین معمولی بین ۵تا۱۰هزارتومان است در هر لیتر اما دلیل اینکه دولت، بنزین سوپر را با قیمت فاحش ۶۵هزار ۸۰۰آنهم در بورس عرضه میکند چیست؟ جوابش ساده است... @javaan_enghelabi🇮🇷
🔵 بسیج‌شوندگیِ ایرانی و سازمانِ بسیج 🇮🇷 💡بازاندیشی در بسیج و سازمانِ آن | به‌مناسب هفتهٔ بسیج ♻️ «بسیج‌شوندگی» یک خصلتِ اجتماعی است و «بسیج»، حاصلِ آن است. مانندِ غُسل (شُسته‌شده) که نتیجهٔ غَسل(شُستن) است. 🔹میزانِ این بسیج‌شوندگی در جوامع مختلف است؛ در جامعه‌ای که به قول امیرِ بیان «تعدادشان زیاد امّا اجتماعِ قلوبشان کم است»، بسیج‌شوندگی ضعیف می‌شود؛ حتی اگر بسیج‌کننده‌اش کسی مثل علی(ع) باشد. زین‌روست که «اتّحاد مقدّس»، رازِ اصلیِ امکانِ بسیج‌شدن است. کاملاً درست است که گفته شود: «بسیج در حقیقت، مظهرِ یک وحدتِ مقدّس، میانِ افرادِ ملّت است». 🔹خصلتِ بسیج‌شوندگی در جوامعِ دیگر می‌تواند به شکلِ سکولارش باشد. اما بسیج‌شوندگیِ ایرانی در تاریخ‌اش، با هویّتِ مذهبی بوده است؛ گرچه حکومت‌های فاسد یا بیگانگان معمولاً آن را سرکوب می‌کردند.* بااین‌حال، در مقاطعِ تاریخیِ گوناگون در مقابلِ استبداد و استعمار رخ نموده است. لذاست که شیخ محمّد خیابانی، محمدتقی پِسیان، میرزا کوچک‌خان، حاج‌آقا نورالله اصفهانی، آسید عبدالحسین لاری، شیخ جعفر محلاتی، رئیس‌علی دلواری و مانندِ این‌ها، همه به این معنا، بسیجی‌اند.* 🔘 البته چنین خوانشِ هویتی از بسیج، در «سازمان بسیج» خیلی پررنگ نیست! ❓ آیا «سازمانِ بسیج‌کننده» توانسته است همهٔ ظرفیتِ بسیج‌شوندگیِ ایرانی را بسیج کند؟! دههٔ شصت با جمعیتِ ۳۰میلیونی، وعدهٔ بسیجِ ۲۰میلیونی مطرح بود. در پایانِ دفاعِ مقدّس هم همان رقم تمدید شد و بیان شد هنوز محقّق نشده است.* الآن برای جامعهٔ ۹۰میلیونی، هنوز تحقّقِ همان بسیجِ ۲۰میلیونی آرزوست! گرچه بسیاری بسیجی‌اند اما عضوِ سازمانِ بسیج نیستند.* ❓بسیج‌شوندگیِ مردم کاهش یافته یا نهاد و سازمانِ بسیج‌کننده کاستی‌هایی دارد؟! رهبرانِ انقلاب از همان ابتدا گفته بودند که جذبِ تودهٔ مردم با دیگر جذب‌های سازمانی تفاوت، و ظرائفِ خاصّ خود را دارد.* ✅ آرمان‌های انقلاب ۵۷ چون «فطری»اند، «جاودانه»اند.* از این رو همیشه می‌تواند محورِ بسیج‌شدنِ ایرانیان شود. مثلاً آرمانِ «استقلال» و «عزّت» در دفاعِ مقدّس، بسیج می‌آفریند و همان؛ ۴۰سال بعد در جنگِ ۱۲روزه هم بروز می‌کند. پس ظاهراً مانعی در محورِ بسیج‌شدن، مردم و ضریبِ بسیج‌شوندگی نباشد. جا دارد «سازمانِ بسیج‌کننده» و نحوهٔ کار و حاصل آن را انتقادی بررَسید! به‌خصوص وقتی می‌بینیم برخی زُعمای سابقِ آن، به تأسیسِ سازمانِ دیگری برای «خلقِ ارادهٔ عمومی» [حاصل‌گرفتن از همان بسیج‌شوندگی] روی می‌آورند؛ ظاهراً ایشان هم سازمانِ موجودِ بسیج را برای آن منظور، ناکافی یافته‌اند! ❗️واضح است سازمان‌های جدید نیز دچارِ همان سرنوشت می‌شوند اگر راهِ درستِ استفاده از «ظرفیتِ بسیج‌شوندگیِ ایرانی» پای آرمان‌های تاریخی‌اش را نیاموزند. ❕توجّهاتی ابتدایی در این‌باره: 1️⃣ تبعیض در خوانشِ آرمان‌ها، بسیج‌شوندگی پای یک آرمان را ضعیف می‌کند. هم‌نشینیِ استقلال با آزادی، پیشرفت با عدالت، ولایت با جمهوریت، اسلام با ایران و وطن، و مانندِ این توازن‌ها در آرمان‌هاست که آن ظرفیتِ بسیج‌شوندگی را فعلیت داده، در مواقفِ لازم «بسیج» می‌آفریند. خوانشِ بریده و گزینشی از این دوگانه‌ها یکی از آسیب‌های سازمان‌بخشی بوده است. 2️⃣ گاهی استفاده‌های ابزاری از آن آرمان‌ها در جهاتِ جناحیِ خاصّ یا عرصهٔ انتخابات، اعتبارِ سازمان را نزدِ تودهٔ عظیمِ بسیج‌شوندگان آسیب می‌زند. 3️⃣ «بسیج» در آن معنای بلند، باید زیستِ دوّمِصنوف و مشاغل و قشرهای مختلف باشد. «این مردم در اداره و مدرسه و دانشگاه و حوزه و دکّان و... هستند؛ یعنی یک زندگیِ دوزیستی [زیستِ معمولیِ زندگی و زیستِ بسیجی]». پس «زیستِ بسیجی» نباید موجبِ امتیازاتِ مادّی و مزایای خاصّ (هرچند کوچک) در «زیستِ معمولی» شود. همان‌گونه که در دفاعِ مقدّس، بسیج لشگرِ مخلصِ خدا بود و نشان در گم‌نامی داشت. حاصلِ بسیج‌شوندگیِ یک ملّتِ ۹۰میلیونی تاکنون هرتعداد که شده باشد، هرگز نباید راه را برای فعلیت‌بخشی به دیگرظرفیت‌ها ببندد. 4️⃣ سازمانی برای فعلیت‌بخشی به چنین ظرفیتی نمی‌تواند مثلِ دیگرسازمان‌ها باشد و از طریقِ «استیلای سازمانی»، بسیج بسازد! بلکه سازمانی منعطف در مواجهه با اراده‌های عمومی و تعیّن‌یافته از خواستِ آن‌ها، بیش‌تر به کار می‌آید. در تجربهٔ دفاعِ مقدّس، فرماندهانِ بسیج از پایین به بالا تعیّن می‌یافتند. یک معلّم، یک خبرنگار، یک شهردار یا یک روستایی؛ پس از بسیج‌شدن پای آرمان، شایستگی‌هایش بُروز و به سطوحِ فرماندهی بار می‌یافت؛ همّت و باقری و باکری و حاج‌قاسم می‌شد. 5️⃣ بیش از این‌ موارد را می‌توان با کاوش‌ها و بررسی‌های انتقادی، درونِ عقلانیت انقلاب اسلامی کشف و طرح کرد؛ اگر فضاهای کلیشه‌ای و تکراری مجالِ بیشتری دهد. ✍️ محسن قنبریان| ۱ آذر ۱۴۰۴ @javaan_enghelabi🇮🇷
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
🔵 بسیج‌شوندگیِ ایرانی و سازمانِ بسیج 🇮🇷 💡بازاندیشی در بسیج و سازمانِ آن | به‌مناسب هفتهٔ بسیج ♻️ «ب
بعد از امام قوه نهادسازی انقلاب عقیم شد نهادهایی که به امر امام ساخته شد و معجزه کرد از کمیته امداد و جهاد سازندگی و نهضت سوادآموزی و بسیج و سپاه و... سپس برخی از آنها کلا حذف شد و برخی بی‌خاصیت. برخی البته روز به روز قوی‌تر شد (سپاه) حرکت به سمت تمدن‌سازی بدون نهادسازی حرف بیهوده‌ای است. باید اندیشمندان انقلابی به این فکر کنند که چرا نهادسازی انقلابی عقیم شد اما نهادسازی لیبرال‌ها در کشور فعال است. (مثل بانک‌های خصوصی) @javaan_enghelabi🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@Maddahionlinمداحی آنلاین - سلام خوش اومدی صفا آوردی - حسین طاهری.mp3
زمان: حجم: 21.14M
❤️سلام خوش اومدی صفا آوردی شمیم کربلا آوردی ای شهید سر جدا رفیق آشنا پر از صفا شده فضای شهر ما 🎙 @javaan_enghelabi🇮🇷
💠زیارت حضرت فاطمه سلام الله علیها يا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَک اللَّهُ‌ الَّذى‌ خَلَقَک قَبْلَ اَنْ يخْلُقَک، فَوَجَدَک لِمَا امْتَحَنَک‌ صابِرَةً، وَزَعَمْنا اَنَّا لَک اَوْلِيآءُ وَمُصَدِّقُونَ، وَصابِرُونَ لِکلِّ ما اَتانا بِهِ اَبُوک، صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيهِ وَ الِهِ وَاَتى‌ بِهِ وَصِيهُ، فَاِنَّا نَسْئَلُک اِنْ کنَّا صَدَّقْناک اِلاَّ اَلْحَقْتِنا بِتَصْديقِنا لَهُما لِنُبَشِّرَ اَنْفُسَنا بِاَنَّا قَدْ طَهُرْنا بِوَلايتِک. و مستحبّ است‌ آنکه بگویید: اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ‌ نَبِىِّ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ حَبيبِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ خَليلِ‌ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ صَفِّىِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ اَمينِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ خَيرِ خَلْقِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ اَفْضَلِ‌ اَنْبِيآءِ اللَّهِ وَرُسُلِهِ وَمَلائِکتِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بِنْتَ خَيرِ الْبَرِّيةِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا سِيدَةَ نِسآءِ الْعالَمينَ، مِنَ الْأَوَّلينَ وَالْأخِرينَ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا زَوْجَةَ وَلِىِّ اللَّهِ، وَخَيرِ الْخَلْقِ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ‌ عَلَيک يا اُمَّ الْحَسَنِ وَالْحُسَينِ، سَيدَىْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّةِ، اَلسَّلامُ‌ عَلَيک اَيتُهَا الصِّدّيقَةُ الشَّهيدَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الرَّضِيةُ الْمَرْضِيةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الْفاضِلَةُ الزَّکيةُ، اَلسَّلامُ‌ عَلَيک اَيتُهَا الْحَوْرآءُ الْأِنْسِيةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا التَّقِيةُ النَّقِيةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الْمُحَدَّثَةُ الْعَليمَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْمَغْصُوبَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الْمُضْطَهَدَةُ الْمَقْهُورَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک‌ يا فاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَکاتُهُ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيک‌ وَعَلى‌ رُوحِک وَبَدَنِک، 1 اَشْهَدُ اَنَّک مَضَيتِ عَلى‌ بَينَةٍ مِنْ رَبِّک، وَاَنَ‌ مَنْ سَرَّک فَقَدْ سَرَّ رَسُولَ اللَّهِ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَ الِهِ، وَمَنْ جَفاک فَقَدْ جَفا رَسُولَ‌ اللَّهِ صَلَّى ‌اللَّهُ عَلَيهِ وَ الِهِ، وَمَنْ آذاک فَقَدْ آذى‌ رَسُولَ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَ الِهِ، وَمَنْ وَصَلَک فَقَدْ وَصَلَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيهِ وَ الِهِ، وَمَنْ قَطَعَک فَقَدْ قَطَعَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَ الِهِ، لِأَنَّک بِضْعَةٌ مِنْهُ وَرُوحُهُ الَّذى ‌بَينَ جَنْبَيهِ، اُشْهِدُ اللَّهَ وَرُسُلَهُ‌ وَمَلائِکتَهُ، اَنّى‌ راضٍ عَمَّنْ رَضيتِ عَنْهُ، ساخِطٌ عَلى‌ مَنْ سَخِطْتِ‌ عَلَيهِ، مُتَبَرِّءٌ مِمَّنْ تَبَرَّئْتِ مِنْهُ، مُوالٍ لِمَنْ والَيتِ، مُعادٍ لِمَنْ عادَيتِ، مُبْغِضٌ‌ لِمَنْ اَبْغَضْتِ، مُحِبٌّ لِمَنْ اَحْبَبْتِ، وَکفى‌ بِاللَّهِ شَهيداً وَحَسيباً وَجازِياً وَمُثيباً. @javaan_enghelabi🇮🇷
🏴 فرمودند: گاهی احساس می‌کردم که فاطمه اصلا دل ندارد. وقتی می‌دیدم به هیچ چیز دل نمی‌بندد، با هیچ تعلقی زمین‌گیر نمی‌شود، هیچ جاذبه‌ای او را مشغول نمی‌کند؛ یقین می‌کردم که او جسم ندارد، متعلق به اینجا نیست... روحِ محض است، جانِ خالص است. گاهی احساس می‌کردم که؛ فاطمه دلی دارد که هیچ مردی ندارد.. استوار چون کوه، با صلابت چون صخره، تزلزل‌ناپذیر چون ستون های محکم و نامرئی آسمان... یکّه و تنها در مقابل یک حکومت ایستاد و دلش از جا تکان نخورد. من مامور به سکوت بودم و حرف‌های دلِ مرا هم او می‌زد. گاهی احساس می‌کردم فاطمه دلی از گلبرگ دارد، نرمتر از حریر، شفاف‌تر ازبلور... و حیرت می‌کردم که یک دل چقدر می‌تواند نازک باشد، چقدر یک انسان می‌تواند مهربان باشد. غریب بود خدایا، فاطمه غریب بود... من گاهی از دلِ او، راه به عطوفتِ تو می‌بردم. 📕 کشتی پهلو شکسته / سیدمهدی شجاعی @javaan_enghelabi🇮🇷