سیل از نگاه دیگر
اسف بار بود که سیلی آمد و برد انسانهایی بی گناه را و اسف بار تر این که زیر گل و لای دفن و برای همیشه نفسشان را خاموش ساخت.
😔 هر ایرانی هم که شنید غصه خورد و با حضور و مال خود مرهم بر این زخم نهاد.
🔹 اما هر روز و بلکه هر ساعت سیلی مهیب تر و سهمگین تر می آید و خواب ما را بر هم نمی زند.
🔸سیل بی دینی، فحشا و اعتیاد، فرزندان شیعه و ایتام مهدی فاطمه را هر روز قربانی خود می کند و این درد کمتر کسی را می گزد.
سیل اگر بنیان باورها را بکند و ببرد باید خود را به آب و آتش زد یا عافیت طلبانه دست روی دست گذاشت و پا روی پا انداخت و وظیفه را از خود ساقط نمود؟
🗣 فریادهای جوانان و نوجوانانی که می روند تا به قهقهرا را ناشنیده بگیریم؟
پناه بر خدا...
بچه های فراوانی روز قیامت جلوی ما را خواهند گرفت که فلانی تو اگر
❤️دلی می سوزاندی
⏳ عمری صرف می کردی
💰 پولی خرج میکردی
من معتاد نمی شدم
لب به حرامی نمی زدم و
به فحشا و چه چه مبتلا نمی شدم...
بزرگی می فرمود: گاه سر در لاک نماز و روزه ایم اما زانجا که وظیفه دستگیری از جوان و نوجوانی را رها کرده ایم برایمان معصیت می نویسند.
در حقیقت
معصیتی که آن جوان و نوجوان مرتکب شده را برای من و تو که می توانستیم مانعش شویم می نویسند.
و ما در خیال خوش کسب ثواب
نماز و روزه مستحبی...
چه خوش گفت سعدی که:
چو می بینی که نابینا و چاه است
اگر خاموش بنشینی گناه است
#بفهمیم_چرا_انسان_خلق_شده_ایم
#یادداشت
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تدبیر تشڪیلاتے
بخش چهارم
💠 از خود محوری پرهیز کنید. حس برتری جویی چیز بدی نیست اما باید در مسیر صحیح بیافتد. حس برتری جویی را در رقابتهای مثبت و سالم تشکیلاتی برای بهتر انجام دادن وظایف تشکیلاتی خود به کار گیرید. خود رای و خودپرست نباشید.
#اصول_کار_تشکیلاتی
#تدبیر_تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
خودخواهی آفت کار گروهی
🔸 من دوست دارم همه کاره 'من' باشم
🔸 اگه من نباشم کارها انجام نمیشه!!!
▪️ این جملات را اگر ناخودآگاه در ذهن خود شنیده باشیم باید بدانیم به مرتبه ای از #خود_خواهی و #غرور دچار هستیم چه مسئول تشکیلات باشیم چه جزء ای ترین فرد یک گروه
▪️ باید بدانیم اگر در کارمان غرور دخیل شود از کار گروهی دور خواهیم شد و این به منزله تزلزل در یک تشکیلات است ، زیرا انجام فعالیت های به صورت سیستماتیک ، منظم و گروهی از خصلت های بارز کار تشکیلاتی است.
لذا عقب نشینی از کار گروهی می تواند در فعالیت های آتی تشکیلات خلل ایجاد کند .
لازم به توضیح است این عقب نشینی از کارگروهی به صورت غیر ارادی و به واسطه خودخواهی و غرور در شخص ایجاد می شود.
▪️ خوشحالی و لذت نفس را می توان مسبب ایجاد این خودخواهی و غرور در شخص دانست و چه بسا دلیل تداوم غرور هم همین خوی لذت جویی در شخص باشد.
همین می خواهم ها ، دوست دارم ها و همین من گفتن ها و.... را می توان از علائم خودخواهی و غرور دانست ، غروری که شخص را تک رو و تشکیلات را آسیب پذیر می کند.
▪️تا زمانیکه متوجه نباشیم که #کار_فقط_برای_خدا ست دچار این #رذایل_اخلاقی خواهیم بود لیکن شخص مبتلا بایستی برای خود مشخص کند که در انجام کارها چه به سرانجام مثبت برسد یا نرسد ، خود او کاره ای نیست بلکه این #دست_قدرت_خدا ست که کارها را به سرانجام می رساند.
▪️ امام روح الله (ره):
مرض هاى روانى اگر درد داشت باز جاى شكر بود ، بالاخره انسان را به معالجه و درمان وا می داشت؛ ولى چه توان كرد كه اين امراض خطرناك درد ندارد.
مرض غرور و خودخواهى بي درد است. معاصى ديگر بدون ايجاد درد قلب و روح را فاسد می سازد.
اين مرضها نه تنها درد ندارد، بلكه ظاهر #لذت بخشى نيز دارد: مجالس و محافلى كه به غيبت می گذرد خيلى گرم و شيرين است! حب نفس و حب دنيا كه ريشه همه گناهان است لذتبخش می باشد!
(کتاب جهاد اکبر،صفحه ۵۲)
#آسیب_شناسی
#کار_گروهی
#کار_تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونه تشکیلات کارآمد بسازیم؟
قسمت۱۵
مجموعههای انسانی مثل ماشین نیستند که انسان یک دکمهای را بزند و این ماشین به خودی خود شروع کند به کار کردن. مجموعههای انسانی، مجموعههایی از ارادهها، فکرها، سلیقهها و خواهشهای نفسانیِ صحیح و غلط هستند، نظارت، بسیار مهم است.
۱۳۸۷/۶/۲
#تشکیلات_کارآمد
#تشکیلات
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارش تکان دهنده از فعالیتهای آموزشی تروریست های وهابی داعش در افغانستان برای بچه ها...
😔 اگر ما به بهانه های جور واجور و پیش پا افتاده، #صبوری نکنیم و #تربیت فرزندان شیعه را رها کنیم، دست آموزان شیطان و دشمنان شیعه از پا نمی نشینند...
#بفهمیم_چرا_انسان_خلق_شده_ایم
#تربیت_شیعی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تغییر ذائقه یا تحمیل ذائقه!!
شیوع موسیقی مبتذل در مدارس
راه حل چیست؟
در صفحه مربی محور بخوانید:
https://www.instagram.com/p/Bxj4QmqBCUg/?igshid=wlor9idiidj3
نظر شخصی است و قابل اصلاح و نقد می باشد.
4_5972076085771240994.pdf
592K
📖 بخوانید| #جزوه
اکسیر محبت
عوامل تغییر رفتار در تربیت اسلامی
محبت مربی به متربی می تواند تمام جاذبه ها را از کار بیندازد. یعنی الان یک دانش آموز، در معرض جاذبه ی موبایل، جاذبه اینترنت و از این قبیل جاذبه هاست؛ اما اگر محبت به میان بیاید، محبت تمام این جاذبه ها را از کار می اندازد...
#محبت
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
1_60405206.pdf
1.12M
📗کتاب "شیوه ها وفنون تبیین احادیث برای کودکان ونوجوانان"
#کتاب
#حدیث
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
استعداد یابی
معنای تربیت:
" بسترسازی #صحیح، #منظم و #مستمر برای شکوفایی تدریجی، همه جانبه و متعادلِ همۀ استعدادهای نهفتۀ انسان در راستای شکلگیری انسانی مقرّب، متعادل و رشد یافته "
در واقع تربیت بدون کشف استعدادها و شکوفایی آن محقق نمیشود(۱)
📎شهید مطهری در این باره میفرماید: «تربیت یعنی پرورش دادن استعدادهای درونی. مربی بیش از صدی پنجاه تابع موضوع تربیت است
یعنی #مربی باید استعدادهای موضوع تربیت را بشناسد، در جهت استعدادهای او کار کند و او را رشد بدهد. مثل یک گلکار است. یک گلکار نمیتواند طبیعت گل شمعدانی یا گل یاس را عوض کند، از شمعدانی یاس بسازد و از یاس شمعدانی، بلکه کوشش میکند با تجربیات خود، طبیعت آن گل را بشناسد که این را از چه راه وارد بشویم بهتر میتوانیم شکوفا کنیم و آن را از چه راه وارد بشویم بهتر، و در مورد هر کدام، از استعدادها و فطریات خودش استفاده میکند. این، کار تربیت است.
ولی کار صنعت مثل کاری است که نجار روی چوب میکند. درست است که کاری که نجار روی چوب میکند روی آهن نمیتواند بکند، ولی این به معنای آن نیست که استعدادهای چوب را پرورش میدهد؛ یعنی اگر از این چوب «در» میسازد، اینجور نیست که این چوب خودش به سوی «در» شدن در حرکت است و او کوشش کند قانون «در» شدن آن را بشناسد و آن را در راه خودش کمک کند؛ بلکه صورتی را که دل خودش میخواهد بر این چوب تحمیل میکند. صنعتگر همیشه فکر خودش را بر موضوع صنعتش تحمیل میکند.
اما تربیت فرزند مثل پرورش گندم است. اگر گندم را باید پرورش بدهی تو باید صدی پنجاه تابع آن باشی، یعنی باید ببینی استعداد چه چیزی را دارد. این استعداد گندم شدن را دارد، تو نمیتوانی از آن برنج بسازی، جو هم نمیتوانی بسازی. یا باید آن را دور بریزی یا اگر میخواهی چیزی از آن بسازی باید گندم بسازی ولی تو میتوانی از آن، گندم خوب بسازی.
میتوانی آن را در یک زمین نامناسب بکاری که ضایع بشود یا خوب عمل نکنی، مثلاً ده تخم یا پنج تخم از آن بگیری، و میتوانی در یک زمین مساعد با شرایط مساعد از آن صد یا دویست تخم بگیری. آنچه در اختیار توست این است.
ولی به هر حال [فقط میتوانی] آن را در همین راه خودش کمک بکنی. این است که مسئله فطرت در این باب نقش اصیلی دارد.»(۲)
منابع:
۱) کتاب سکوی پرواز
۲) مجموعه آثار شهید مطهری، ج۱۵
#معنای_تربیت
#تربیتی
#استعدادیابی
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
@morabi_masjed
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🚨مربی #هیچ_کاره است!
بخش اول
(برداشت های آزاد تربیتی از شهید محمد عبدی و شهید احمدعلی نیری)
❓چگونه در مدتی کوتاه یک مربی حرفه ای شویم?
⚠️گام اول:
این حرف من نیست که!
خود خدا به پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرموده!
چی رو?
این که تو هدایت اشخاص، "خدا" همه کاره است: خدا!!
إِنَّكَ لَا تَهْدِي مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَن يَشَاءُ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ
💠 ﻗﻄﻌﺎ ﺗﻮ ﻧﻤﻰ ﺗﻮﺍﻧﻰ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺭﺍ ﺧﻮﺩ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻯ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻛﻨﻰ ،ﺑﻠﻜﻪ ﺧﺪﺍ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ؛ ﻭ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻫﺪﺍﻳﺖﭘﺬﻳﺮﺍﻥ ﺩﺍﻧﺎﺗﺮ ﺍﺳﺖ.
سوره مبارکه قصص،آیه شریفه،(56)
🔹پس مربی چیکاره است?
🔺یک مربی موفق یک "شاگرد درس" خونه!
توی این طرح، مربی باید بلد باشه نقش شاگرد درس خون کلاس رو به خوبی ایفا کنه! (نقش شاگرد درس خون)
🔷توی چه کلاسی?
۵تا کلاس است که مربی باید "اول خودش" به طور منظم و برنامه ریزی شده توش شرکت کنه و بعد متربی هاش رو با خودش ببره!
همین
📢نگران نباشید
توی این کلاس ها مربی برای متربی "هیچ کاره" است
فقط قراره شاگرد درس خون باشه
❓چرا فقط این ۵تا کلاس?
میتونه کلاس ها بیشتر باشه ولی این ۵تا کلاس باید اولویت اصلی یک مربی باشه و بعد کلاسای دیگه
💢۵تا کلاس کجاهاست?
قبل از اینکه بگم کجاهاست باید بگم که متاسفانه خیلی به این ۵تا کلاس "رایگان" و "منظم" کم لطفی میشه و خیلی از مربی ها ارزشش رو کم به حساب میارن!
فقط لطفا اگر اسم این ۵تا کلاس رو اوردم ،سریع قضاوت نکنید!
هنوز طرح به طور کامل لو نرفته!!!!!
📛کلاس ها📛
1⃣ نمازهای جماعت مسجد
2⃣ مجالس توسل به اهل بیت علیهم السلام(همون هیئت خودمون)
3⃣ مقابر شهدا
4⃣ نمازهای جمعه
5⃣ جلسات درس اخلاق علمای عامل و ولایی
🔵حالا چطور یه مربی باید نقش بچه درس خون رو ایفا کنه?
💯جواب این سوال برای جلسه بعد...
ادامه مطلب #یکشنبه_ها
✍ع.کمال آبادی
بسیج منتظرین قائم(عج)
ارتباط با نویسنده مطلب:
@fadaee
#مهارتهای_مربی
#مربی_حرفهای
#تربیتی
#یادداشت_سریالی
#مربی_هیچکاره_است
مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
جریان سازی فرهنگی چگونه #جریان_سازی کنیم؟ بخش اول کار فرهنگی اگر به جریان سازی منجر نمیشود، چه بس
جریان سازی فرهنگی
چگونه #جریان_سازی کنیم؟
🔴بخش دوم
در تعریف جریان سازی، تعاریف زیادی اومده: یک تفکر را در برهه ای از زمان در یک منطقه، غالب کنیم؛ یا یک مسئله را به یک گفتمان تبدیل کنیم که طیف وسیعی از جامعه رو در بگیره.
یه خط سیاسی، یه موضوع فرهنگی، یه مسئله اجتماعی تبدیل به گفتمان غالب جامعه، یا غالب بر بخشی از جامعه بشه.
حتماً کسی رو اطراف تون یا در شهرتون میشناسید؛ یا یه مجموعه یا یه مسجدی در منطقه یا شهرتون میشناسید؛ خیلی کار میکنن، دوره برگزار میکنن، اردو میبرن، نشریه میزنن، کار خبری میکنن، کانال داری میکنن و سایر کارای فرهنگی ... .
اما این کارا می بینید هیچ تأثیری در فضای شهر یا منطقه نداره؛ هیچوقت اون شخص یا اون مجموعه یا اون مسجد صاحب گفتمان و مؤثر در شهر یا منطقه نیستن. این یعنی #جریان_ساز نبودن؛ بله کارآمد بودن اما مؤثر نبودن. بین کارآمدی و مؤثر بودن تفاوته.
به قول یکی از دوستان، کارآمد بودن یعنی اینکه آموزش و پرورش ما، دانشگاه های ما، سالانه میلیون ها خروجی دارن. دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس، دکتری و غیره. اما این خروجی ها هیچ تأثیری در تغییر جامعه در پیشرفت جامعه ندارن. یا تأثیر کمی دارن.
بله؛ مجموعه های فرهنگی و سیاسی زیادی داریم در سطح کشور که واقعاً دارن کار میکنن؛ اشخاص زیادی رو خودم میشناسم که از وقت خود و زن وبچه شون میزنن؛ شب و روز درگیرن، دارن خدمت میکنن، دارن جهاد میکنن، اما عجیبه این کارشون جریان سازی نیست. نمیتونه فضای یه شهر یا یه استان رو بهم بزنه. من اسم این کار رو خدمترسانی می نامم، سرویس دادن، کار خدماتی، نه کار هدایت گری و رهبری. بله هدایت گری و رهبری اولویت داره بر کار خدماتی. البته میشه همون کارای خدماتی جوری باشه که هدایت گری هم صورت بگیره.
شاید این دعای «ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریاتنا قرَّهَ اعینٍ و اجعلنا للمتقین اماماً» برا همین جاهاست.
شما آمدنیوز رو ببینید. کل مخاطباش؛ چه واقعی چه فیک به دو میلیون نمیرسه؛ اما جریان سازه. تونسته یه نظام سیاسی رو به زحمت بندازه.
گاه یه کانال 200-300 ممبر، یه شهر رو به حرکت در میاره. مسئولین یه شهر رو به صحنه میاره. اما گاه یه کانال 20 هزار ممبر تو همون شهر نمیتونه این کار رو انجام بده.
حالا شما صداوسیما رو دارید با این همه شبکه، این همه بودجه، این همه آدم؛ اما خیلی از اوقات جریان ساز نیست. بله گاه صداوسیما هم جریان سازه. بطور مثال همینکه مردم رو میاره پای صندوق رأی یعنی جریان سازه. اینکه مردم رو میاره تو راهپیمایی یعنی جریان سازه. اما اکثر اوقات اینجور نیست.
لذا دوستان عزیز؛ باید فکر کنید و فکر کنیم که چه کنیم که کار ما جریان ساز باشه.
منم تا جایی که بتونم تو همین کانال، کمک میکنم؛ ولی حتماً فکر کنید خودتون که چطوری جریان ساز باشید...
✍ داود مدرسی یان
قسمت اول این مطلب رو اینجا بخونید:
https://eitaa.com/morabi_masjed/4831
ادامه مطلب را در دوشنبه های فرهنگی دنبال کنید
#جریان_سازی
#فرهنگی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
کار ایجابی
کار ایجابی بکنیم.
کار انتقادی صرف یا صرفاً انتقاد کردن جواب نمیدهد.
باید خودمان هم دست به کار بشویم و اقدام کنیم.
امیدوار هم باشیم هم به تغییر وضعیت و هم تأثیرگذاری فعالیتهایمان و...
انتقاد صرف، ناامیدی می آورد و هیچ چیزی در فعالیت فرهنگی، بدتر از ناامیدی و بی انگیزگی نیست.
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#سرودهای دهه کرامت
۱۳ تا ۲۳ تیر۱۳۹۸
ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع)
https://eitaa.com/soruod/4015
حداقلی نباشیم...
قاتل خاموش همه بچه های هیئتی و مسجدی آدمهای حداقلی هستند.
کسی که توی جبهه مقابل هست وضعیتش مشخصه اما آدم حداقلی بدون اینکه خودش مطلع باشه و با نیت خیر، داره از پشت خنجر میزنه...
مصادیق برای معرفی حداقلی ها زیاد هست.
مثلا یه مربی از این که میبینه متربیش میاد مسجد و اهل هیئت هست و... راضی میشه و دیگه تمرکز کمتری روی اون متربی داره و وقت کمتری براش میزاره
البته در نوع پیشرفته حداقلی بودن ممکنه خیلی بیشتر تمرکز کنه روش و وقت بزاره اما همه اون وقت و تمرکز برای:
1. جدا نکردن متربی از خودشه
2. برای استمرار اومدنش تو همون هیئت و مسجد
و در واقع چیز مفید دیگه ای یادش نمیده.
کمیت رو زیاد میکنه اما کیفیتی در کار نیست.
نهایتا هم ممکنه طرف وقتی پشت لبش که سبز شد کلا تغییر کنه و خون اعتقاداتش بریزه
چون پی و شالوده نداشته.
خب پس یه جای کار داره میلنگه و اونم اساس کاره...
تو رساله های عملی نوشته اصول دین تقلیدی نیست.
یعنی هر مسلمونی اول باید اصول دینش براش اثبات بشه بعد به احکام عمل کنه.
(پیدا کنید کسی رو که در خانواده یا مسجد اول براش اصول اعتقادات رو ثابت کرده باشن بعد گفته باشن نماز بخون وقتی میای مسجد...)
حالا خودتون نگاه کنید برخی آدم های حداقلی که متاسفانه از تصمیم گیران کلان فرهنگ، تربیت و آموزش این مملکت هستند چه بلایی سرمون آورده... بگذریم...
باید هواسمون باشه
اگه به کسی میگیم یا حسین(ع) دو برابر باید تلاش کنیم که بفهمونیم حسین(ع) کیه، تا حسین رو دوست داشته باشه و بگه یا حسین(ع).
اگه تو مسائل سیاسی بهش خط میدیم ده برابرش باید سند و مدرک بیاریم تا کار محکم باشه.
خلاصه کنم
اولین و شاید بزرگ ترین مشکل حداقلی ها ظاهر بینی هست.
همین که دید ظاهر کار قشنگ شده کار رو تمام شده میدونه و میره سراغ کار بعدی. در صورتی که زور اصلی رو باید جای دیگه میزد.
یک حداقلی:
دید سیاسی به کسی بده 👈 اون دید سیاسی با دو تا سوال چالشی به باد میره
ذکر یاد کسی بده 👈 میشه لقلقه زبان
تقوا به کسی بده👈 با یه تق وا میره
پس بیایید به کم راضی نباشیم.
به قشنگی ظاهر کار دلخوش نشیم
از کنا ضعف ها بی توجه رد نشیم
بیایید حداقلی نباشیم...
✍حسام زینتی
#یادداشت
#آسیب_شناسی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فضیلت مربی و معلم از زبان امام حسن مجتبی(علیه السلام)
حساسترین دوران رشد کودک در مراکز آموزشی و تربیتی سپری می شود و #مربیان و #معلمان با گفتار و رفتار و منش خود صفات و اخلاق روحی و روانی شان را به متربی منتقل می کنند و دانش آموزان بیشترین تأثیر را از اساتید و مربیان خود می گیرند بنابراین بخش مهمی از شخصیت فرزندان بستگی به معلمان و اساتید وی دارد.
در این راستا امام حسن (ع) تأثیر چشمگیر مربیان و معلمان و نقش ارزنده آنان در عرصه #تربیت را یاد آور شده و آنانرا به تربیت صحیح دانش آموخته گان سفارش کرده و فرمود:
کسی که یتیم آل محمد(ص) (دانشجو و دانش آموز دینی) را سرپرستی نماید و به جای پدر و اولیاء دلسوزش وی را تحت مراقبت خویش قرار دهد، یتیمی که در ورطه جهل و ناآگاهی فرورفته است، چنانچه او را از جهل برهاند و امور مشتبه و به هم آمیخته را برای او توضیح دهد و به تأمین نیازهای مادی او نیز اقدام نماید فضیلت و بلندی مقام وی (در مقایسه با دیگران) همچون درخشش خورشید به سها (ستاره کم نور) است.
منیة المرید، ص 33.
#مقام_مربی
#انگیزشی
#امام_حسن
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تدبیر تشڪیلاتے
بخش پنجم
✅ دو دسته از اعضا احترامشان بیشتر از سایرین واجب است. اعضای باسابقه و اعضای پر مسوولیت.
احترام این دو دسته از افراد را درون تشکیلات بصورت ویژه نگاه دارید. در هر صورت رعایت ادب تشکیلاتی و دقت در نحوهٔ رفتار با دیگر اعضای تشکیلات را مدنظر داشته باشید.
#اصول_کار_تشکیلاتی
#تدبیر_تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
✅ همه چیز داریم ولی تشکیلات نداریم!...
🔸استاد شهید مرتضی مطهری :
✍ «ما اگر بخواهیم باقی بمانیم و مردم از ما فاصله نگیرند باید کار کنیم. با اینکه قران مجید داریم، با اینکه نهج البلاغه داریم ؛ با این همه کتب حدیث و فقه ؛ و تفسیر و اخلاق و علوم عقلی و نقلی که داریم ـ که در هیچ مذهب و ملتی وجود ندارد ـ چون تشکیلات مناسب با نیاز اجتماع و سیر زمان نداریم، عقب هستیم.
🔹همه چیز داریم ولی تشکیلات نداریم. آن ها هیچ ندارند، ولی همین هیچ را با تشکیلات و حساب و کتاب، همه چیز کرده اند.»
🔗(خاطرات من از استاد / انتشارات صدرا / ص 30 )
#تشکیلاتی
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
@morabi_masjed
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
چگونه تشکیلات کارآمد بسازیم؟
قسمت۱۶
یک مدیرِ عالی باید نیمی از وقتش را صرف نظارت بر دستگاه خودش و نیمی را صرف کارهای دیگر بکند، فکر کردن، سیاست گذاری کردن، دستور دادن، جلسه گذاشتن و از این قبیل
۱۳۷۰/۶/۳
#تشکیلات_کارآمد
#تشکیلات
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
حالا نوبت شماست...
#معلمی یا #مربی نمیدونم!!!
#فرهنگی هستی یا نه نمیدونم!!!
فعالی یا منفعلی اینم نمیدونم!!!
ولی رو باب #دغدغه میگم...
مگه چند بار توفیق پیدا میکنیم کار فرهنگی کنیم؟!
از کجا معلوم تا کی زنده باشیم و بتونیم بنویسیم و بدوییم و حرکاتی بکنیم؟!
الآن که خدا روزیمون کرده تو اینجور فضاها (فضاهای تربیتی و فرهنگی) نفس بزنیم، پس یه کاری کنیم کارستون...
یه فکر نو... یه حرکت جدید... یه ایده خاص...
یا همین تجربیات و اطلاعات رو یه جایی مکتوبش کنیم...
ما فضای نشرش رو داریم...
تا بقیه هم استفاده کنن
پس یه جورایی همکاری کنیم با هم...
#تابستون در راهه
ایده، تجربه، برنامه، فایل، جزوه یا هر چیزی که فکر میکنید به درد همسنگری هامون میخوره برامون بفرستید.
منتظر مطالبتون هستم:
@mojahedfarhangi