فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انگیزشی
👤 #حاج_مهدی_توکلی
ناامیدت نمیکنه ...
🌱✨
📙بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۳۸۰، ح ۴۲ .
🌤اللـهُمــّ عَجّـلــْ لـِوَلیـّڪـَ الفـَرجــْ 🌤
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
@javaan_enghelabi🇮🇷
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
⭕️ مشکل تامین واکسن حل شده ولی به زودی #واکسن_هراسی برای کشور دردسر بزرگی میشه
صحنهگردانان اصلی این جریان هم سه دسته هستند:
برخی اساتید دلسوز ولی نامطلع طب سنتی
مافیای سودجوی تجهیزات پزشکی و داروهای گیاهی و شیمیایی
و ضدانقلاب غرضورز که سودش رو در ادامه بحران کرونا در کشور میبینه
👤 حسامالدین کاظمی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
@javaan_enghelabi🇮🇷
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
1_1164743147.mp3
8.98M
#تلنگری #اربعین
🏳 اربعین کلاسی است که در آن، انسانها رفاقت و مهربانیِ فارغ از هر دین، نژاد و اختلاف را تمرین میکنند.
🔺آزمون این تمرینِ رفاقت کی برگزار میشود؟
ممکن است در این آزمون رفوزه شویم؟
#Arbaeen2021
#Hussain
#استاد_شجاعی 🎤
#استاد_پناهیان
#استاد_رائفیپور
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
@javaan_enghelabi🇮🇷
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🔴 تحریم آمریکا یا تحریم روحانی؟!
اینجوری که رئیسی تونست واردات #واکسن رو تسریع ببخشه
نشون داد ایران بیشتر از اینکه از طرف آمریکا تحریم شده باشه تحت فشار حداکثری تحریمی حسن روحانی و دولتش بوده!
و این تحریم روحانی فقط تو واکسن نبوده!
خیلی از مایحتاح مردم و تو گمرک دپو کرده بود و اجازه ورود نمیداد و باعث شد قیمت ها چند برابر بشه و خیلی از اقلام فاسد شدن و مجبور شدن دور بریزن.
#محاکمه_روحانی
#خودتحریمی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
@javaan_enghelabi🇮🇷
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🌿 اخلاق تشكيلاتي يعني اخلاق اسلامي؛ اخلاق تشكيلاتي يعني اخلاق اسلاميِ منظّم، يعني چگونگي برخورد دو برادر، دو همفكر، دو همآهنگ، دو همجهت.
💢 اگر دو نفر از دو طرف كه با هم صدوهشتاد درجه اختلاف جهت دارند، ميآيند به طرف هم، اين يك جور برخورد است، اين برخورد اصطكاك است.
💫 اگر كساني با هم به يك جهت حركت ميكنند، اين نوع ديگر اين برخورد است؛ برخورد همكاري، همگامي، و همراهي است.
🎙 مقام معظم رهبری
#تشکیلاتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
@javaan_enghelabi🇮🇷
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🔴اصول ۱۲ گانه حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی
🔹۱- شفافسازی: تولید و ارایه ی اطلاعات؛ صحیح، دقیق، به موقع و مرتبط به مراجع ذی صلاح و مردم به ویژه در حوزه ی فعالیتهای اقتصادی و تامین اشراف دولت
🔹۲- مدیریت تعارض منافع: تفکیک بخش عمومی و خصوصی، بستن دربهای گردان و اتخاذ تدابیر موثر در پیشگیری از شکل گیری تعارض منافع اشخاص حقیقی و حقوقی (شرکتها و یا تعاونیهای تاسیسی توسط دستگاههای اجرایی که ارایه بخشی از خدمات به آنها واگذار شده است)
🔹۳- فرهنگسازی و نظارت همگانی: نهادینه کردن فسادستیزی، رشد فرهنگ پاسخ گویی و مسئولیتپذیری، بهره گیری از ظرفیت رسانهها در مبارزه با فساد و جلوگیری از عملیات روانی مخرب در جامعه و تقویت حساسیت عمومی با به مشارکت طلبیدن مردم و توسعه زیرساختهای حمایتی از افشا کنندگان فساد و فراهم کردن زمینههای نظارت همگانی
🔹۴- متناسب سازی ساختار و تشکیلات دولت: جلوگیری از رشد نامتوازن اندازهی دولت و کاهش پیچیدگی ساختارها و فرایندهای اداری، افزایش کار آمدی و اثر بخشی نظام اداری و تقویت نقش هدایتی، حمایتی و نظارتی دولت
🔹۵- شایسته گزینی: استقرار نظام شایسته گزینی و انتصاب مدیران کار آمد، فسادستیز و انقلابی در لایهها و سطوح مختلف نظام اداری و توانمند سازی نیروی انسانی و رفع کمبود نیروی انسانی صاحب صلاحیت در تصدی مناصب دولتی همراه با تقویت فرهنگ فسادستیزی در آنها
🔹۶- سهولت فرایندها: بازنگری در نظام مجوزها و استعلامهای دولتی با رویکرد حداقلسازی لزوم صدور مجوزها، شفاف سازی فرایندها، به روز رسانی صدور استعلامها؛ تصدیق و اصالت سنجی اسناد از مراجع صدور و برقراری پیوند ارتباطی بین دستگاههای ذیربط
🔹۷- دولت الکترونیک: بهره گیری از فناوری اطلاعات به ویژه تکمیل و استقرار دولت الکترونیک و به حداقل رساندن مواجهه حضوری خدمت دهنده و خدمت گیرنده و ایجاد پنجرهی واحد خدمات دولتی و شکل دهی دولت هوشمند با لحاظ کردن تعاملات آن با سایر بخشها
🔹۸- توسعه رویکرد زنجیرهی ارزش و زنجیرههای تامین با هدف کوتاه کردن فاصلهی بین تولید کننده و مصرف کنندهی واقعی و اصلاح نظام قیمت گذاری کالاها و خدمات عمومی و اصلاح و بهبود هدفمند سازی یارانهها و رفع امتیازات ویژه (رانت) ساختاری
🔹۹- حمایت از فعالیت سالم: احترام گذاشتن به ثروت آفرینان و فعالان اقتصادی سالم و فراهم کردن زمینه فعالیتهای حداکثری آنها در بخش واقعی اقتصاد و صیانت ازمدیران و کارکنان پاک دست و فسادستیز
🔹۱۰- تقویت اشراف: یکپارچه سازی اطلاعات در نظام مالی و اقتصادی کشور و بهره گیری از روشهای نوین تحلیل داده برای افزایش توان پیش بینی و پیش گیری
🔹۱۱– نظارت موثر و کارآمد: بهره گیری از فناوریهای یکپارچه، برخط و هوشمند برای افزایش اثر بخشی نظارتها و حذف بسترهای فساد زا و طراحی سازوکار حساس و هوشمند در برابر عدم فعلهای مقامات و کارکنان دولت که زمینه ساز بروز فساد است
🔹۱۲- برخورد قاطع، دقیق و موثر: بازدارندگی و جلوگیری از تمایل افراد به فساد و بازنگری در فرایندهای رسیدگی و مجازات با رویکرد سرعت، دقت، قاطعیت در مقابله با فساد
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
@javaan_enghelabi🇮🇷
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
#رهبر_انقلاب :
🔸بنده در قضایاى تاریخ اسلام این مطلب را مکررا گفتهام چیزى که #امام_حسن علیهالسلام را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسى در مردم بود. مردم تحلیل سیاسى نداشتند.
۱۳۷۲/۰۸/۱۲
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
@javaan_enghelabi🇮🇷
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
#تربیت_تراز_انقلاب
#رهبر_انقلاب
یک حرف، در زمینهی تحول در آموزش و پرورش است.
این تحول باید بر اساس ایجاد یک الگوی مستقل ایرانی و برخاستهی از معنویات و نیاز این کشور باشد؛ یعنی در واقع برخاستهی از اسلام ناب، اسلامِ مورد اعتقاد ما باشد. ما بایستی یک چنین الگوئی به وجود بیاوریم. تحول باید ناظر به این باشد. هدف این الگوی جدید، این ترکیب و ساخت جدید برای آموزش و پرورش باید چه باشد؟ هدف، تربیت نیروی انسانىِ طراز جمهوری اسلامی است. اگر جمهوری اسلامی میخواهد پرچم اسلام را در دست بگیرد، میخواهد خودش به سعادت برسد، دنیا و آخرت خود را آباد کند - همچنان که قرآن به ما یاد میدهد که میتوان دنیا و آخرت را با هم آباد کرد و باید این کار انجام بگیرد - اگر میخواهد به ملتهای دیگر کمک برساند، که «کنتم خیر امّة اخرجت للنّاس»، شاهد و مبشر ملتهای دیگر باشد، خب، طبیعتاً نیازهائی دارد: باید انسانهای شریف، دانا، با استعدادهای جوشان، دارای ابتکار، دارای اخلاق نیک انسانی، دارای شجاعت، قوّت خطرپذیری، ورود در میدانهای جدید، بدون هیچگونه عقدهی خودکمبینی یا خودبرتربینی، انسانهای دلدادهی به خدای متعال و متکی به قدرت الهی و دارای توکل کامل، انسانهای صبور، انسانهای بردبار و حلیم، انسانهای خوشبین و انسانهای امیدوار تربیت کنید. اسلام همهی اینها را به صورت بستهی کامل در اختیار همهی معتقدین و مؤمنین خود قرار داده. این بسته را باز کنیم، دانهدانه از این مواد استفاده کنیم، بهرهمند شویم، آنها را بچشیم و درون وجود خودمان ذخیره کنیم. خروجی آموزش و پرورش باید اینجور انسانی باشد. انسانهای تنگنظر، انسانهای بدبین، انسانهای ناامید، انسانهای افسرده، انسانهای
بیتقوا، ناپرهیزگار و آلودهدامن نمیتوانند جوامع را پیش ببرند و ملتها را خوشبخت کنند؛ طبعاً نمیتوانند الگو هم باشند.
۱۳۹۰/۰۲/۱۴
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
@javaan_enghelabi🇮🇷
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🔴گذر پوست به دباغخانه میافتد🔴
✅"هشام بن اسماعیل" والی اُمویان در مدینه بود. او آزار بسیاری به مردم مخصوصاً امام سجاد علیهالسلام میرساند.
سرانجام ، به دلیل اعتراض فراوان مردم، "هشام" عزل شد و به خاطر ظلمهای فراوان او، دستور دادند تا هشام را در وسط شهر ببندند تا دیگران هر طور میخواهند از او انتقام بگیرند.
مردم نیز یکی یکی میآمدند و انتقام میگرفتند.
هشام می گفت:
"بیش از همه از علیبنحسین وحشت دارم زیرا به سبب آزارهایی که به او رساندم و لعن و نفرینی که نثار جد او علیبنابیطالب میکردم،انتقامش سخت خواهد بود."
روزی که امام سجاد علیه السلام "هشام" را در آن وضعیت دیدند به همراهان فرمودند:
"مرام ما بر این نیست که به افتاده لگد بزنیم و از دشمن خود انتقام بگیریم."
هنگامی که امام سجاد به طرف هشامبناسماعیل میرفتند، رنگ در چهره هشام باقی نماند، ولی بر خلاف انتظار وی، امام سجاد با صدای بلند، سلام نمودند و با او دست دادند و به او فرمودند:
"اگر کمکی از من ساخته است، حاضرم کمک کنم."
هشام فریاد زد :
{اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ}
{خداوند می داند که رسالت خویش را در کجا قرار دهد.}
بعد از این رفتار امام سجاد، مردم مدینه نیز انتقام گرفتن از هشام را متوقف کردند.
📚تاریخ طبری ، جلد ۶ ، صفحه ۵۲۶
📚شرح الاخبار، جلد ۳ ، صفحه ۲۶۰
#اخلاقی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
@javaan_enghelabi🇮🇷
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
#شب_سی_و_هفتم
#چله_چهل_شهید
به نیابت از شهید مصطفی علیدادی ۱۰۰ صلوات هدیه به امام زمان عجل الله 🌱
به نیت فرج و سلامتی آقا و توفیق زیارت کربلا
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
@javaan_enghelabi🇮🇷
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
💠 وَ كَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا
✨ و خدا دانا و کارش از روی حکمت است.
سوره نساء / ۱۱۱
#جرعه_ای_نور
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
@javaan_enghelabi🇮🇷
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
#حدیث
❤️🌱کلام مولا :
چون عقل کامل گردد ؛ سخن اندک شود !
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
@javaan_enghelabi🇮🇷
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
⭕️روزنامه های پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
@javaan_enghelabi🇮🇷
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
#انگیزشی
رمز موفقیت✨👌
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
@javaan_enghelabi🇮🇷
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🔴 خائن نیستند، فکرشان غلط است...
👤 سیدیاسرجبرائیلی
🔹️ در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی، کم نبودهاند کارگزارانی که از موضع مقام و مسئولیت خود، به اسلام و انقلاب و مردم ضربه زدهاند؛ ضرباتی که شاید تا دههها نتوان آثار سوءشان را رفع کرد.
🔸️ در شناخت دلایل این ضربات، گروههایی بهپا میخیزند که در چارچوب "خیانت و خائن" این لطمات را تفسیر و تاویل کنند. اما واقعیت این است که در موارد عدیدهای این لطمات حاصل خیانت نیست.
✅ یعنی نمیتوان به راحتی مدعی شد که آن کارگزار عامدانه منافع یک دولت بیگانه را به زیان میهن خویش تأمین کرده یا با دولت خارجی همکاری کرده و به بیگانه گِرا داده است.
🔹️ اما پرسش اینجاست که چگونه ممکن است فردی امین و غیور و شجاع و متدیّن باشد، اما حاصل عملکرد او خسارت محض شود؟ حضرت امام خمینی(ره) بیانی دارند که به نظرم پاسخ روشنی به این سوال است:
🔸️ "یک دسته هم هستند، نماز خوان هم هستند، شاید نماز شب هم می خوانند، اما افکارشان این طوری پرورش یافته، یعنی، از بچگی به گوش اینها خوانده اند که این کشورهای ضعیف بدون وابستگی یا به این طرف یا به آن طرف، بدون این، برایشان امکان استمرار حیات نیست!
✅ وقتی هم وارد شدند در مدرسه، توی مدرسه این را به گوششان خوانده اند. وقتی هم وارد شدند در جامعه، هی این در گوششان خوانده شده است، در روزنامه ها تبلیغ شده است، در مجلات تبلیغ شده است، همه جا این مطلب پیش آمده است که شما خودتان نمی توانید خودتان را اداره کنید.
🔹️ اگر از دامن شرق فرار کنید، به دامن غرب باید پناهنده بشوید! این اشخاص متدینی هم که نمازخوان هم هستند، متدین هم هستند، لکن این معنا در ذهنشان هست که چون شوروی الحاد ذاتی دارد و اصلا مبدایی قبول ندارد، ما اگر از او فرار کنیم و ناچاریم با یک جایی پیوند حاصل کنیم، باید به طرف غرب برویم، و حالا آمریکاست.
💢 اینها نه اینکه غرضشان این است که- مثلا- یک صدمه ای به اسلام وارد بشود، نه، اصلا این طوری پرورش پیدا کرده اند؛ فکرشان این طوری است؛ صلاح را این می دانند".
صحیفه امام- جلد۱۶- صفحه۲۱۳
#سیاسی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
@javaan_enghelabi🇮🇷
╰━━━⊰◇⊱━━━╯