eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.4هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @Aghiigh79
مشاهده در ایتا
دانلود
ضرورت كار تشكيلاتي حجت اﻻسلام نظافت قبل از اينكه تشكيلاتي داشته باشيم ، بايد به ضرورت كار تشكيلاتي پي ببريم: ۱. كار در راه خداي متعال كه كار في سبيل اﷲ ناميده مي شود ، گاهي فردي است و گاهي جمعي طبيعتا وقتي كار جمعي مي شود لوازم خاص خودش را دارد.از نظر اسلام كه ديني است جامع و با برنامه ، اگر كارها حتي المقدور جمعي شكل بگيرد ، بهتر است يداﷲ مع الجماعه دست خدا با جماعت است دست علامت قدرت است ، يعني وقتي كه انسانها متشكل مي شوند و متجمع مي شوند ، قدرت .خدا را با خودشان دارند . وقتي تنها هستند ، پراكنده هستند ، به طور طبيعي قدرتشان كم است و محكوم به شكست مي شوند ۲. وقتي ما مي بينيم كه دشمنان داراي تشكيلات پيچيده و منسجم هستند ، نمي توانيم همين طوري هركداممان يك كاري انجام بدهيم .آنان كه طرح ندارند ، در محاصره ي كساني قرار مي گيرند كه برنامه دارند ؛ كساني كه بي نظم و شلخته هستتند ، تحت تسلط كساني قرار مي گيرند .كه منظم كار مي كنند. 3.نماز ، مؤيدي بر ضرورت كار تشكيلاتي :كار براي خدا در يك تقسيم بندي به دو بخش مي شود :گاهي مستقيم ارتباط با خداست و گاهي با واسطه ارتباط با خداست .مثلاكار فرهنگي كه ما انجام بدهيم ، با واسطه مي شود ارتباط با خدا ؛ از آن جهت كه خدا دوست دارد و طبق دستور خداست ، مي شود(في سبيل اﷲ )ارتباطش مستقيم نيست و واسطه اي مي خورد . ما با هم داريم ارتباط برقرار مي كنيم ولي چون خدا دوست دارد، اگر نيت ما الهي باشد، كار مي شود في سبيل اﷲ و نوعي ارتباط با خدا به حساب مي آيد . اما وقتي نماز مي خوانيم چه طور؟ ديگر تمام واسطه ها مي رود كنار و مستقيما ارتباط با خدا به حساب مي آيد اقم الصلاه لذكري نماز را به پا دار به نيت ذكر اصل نماز براي ذكر است. ذكر مستقيم ، بدون واسطه ، همه ي واسطه ها كنار مي رود و مي خواهيم متوجه او باشيم .حاﻻ در مورد اين نماز گفته اند :بهتر است با جماعت باشد .فرادي هم كه مي خوانيم بايد بگوييم اياك نعبد و اياك نستعين .نمي گوييم اياك اعبد و اياك نستعين .اعبد يعني عبادت مي كنم ، بندگي مي كنم و استعين يعني كمك مي خواهم انسان در نماز بايد خودش را در يك مجموعه ببيند و از اين مجموعه غافل نباشد و توجه داشته باشد ديگر مؤمنيني هم هستند .ويژگي دين اسلام اين است كه در متن كارهاي فردي اش ، روح اجتماعي حاكم است .اصوﻻ اسلام يك دين اجتماعي ست .اما چرا؟ براي اينكه انسان موجودي ست اجتماعي .ابعاد فردي هم داريم و اسلام كه ديني است جامع ، از ابعاد فردي ما غافل نيست .انسان اجتماعي نياز به انس دارد و نياز يه انسانهاي ديگر دارد .در عين اينكه ما محتاج خداوند متعال هستيم ،خداي متعال انسان ها را محتاج به هم آفريده است .هيچ كس نمي تواند .به تنهايي نياز هايش را تامين كند .آدم ها نياز به داد و ستد دارند .لذا اسلام نظام سياسي ، حقوقي و اقتصادي دارد حجت اﻻسلام شهريور -۱۳۹۴ مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
شهید حسن باقری: یکی از بزرگ‌ترین اشکالات که در کار ما وجود دارد این است که فرماندهان کمتر با افراد و نیروهای خود تماس می‌گیرند و حتی مشاهده شده است که هیچ‌گونه برخوردی با نیروها ندارند. #تشکیلات مربی محور @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سه #جزوه تشکیلاتی - تربیتی 1⃣تربیت انقلابی، تربیت امروزی 2⃣جای شما در آینده انقلاب کجاست؟ 3⃣چرا آوینی؟ دانلود جزوات در قالب فایل زیپ👇
1_27913601.rar
6.12M
سه تشکیلاتی - تربیتی مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی 🆔 @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ت مثل تجربه یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔺تجربـــه ششم🔺 🔹عنوان تجـــربه:نمازهاے زاغڪی 🔸شـــرح تجــربه🔸 ✍یڪ مربی خلاق مسجـدی می گفت: برای آموزش انواع نماز، به لحاظ محتـوا و روح حاکم بر این فریضـه واجب، به بچـه های رده ی سنی دبستان و اول و دوم راهنمایی به آنها می گویم: بچـه های خوب، یادتان باشد که نمازهایی ڪه ما می خوانیم چهـار نوع است: نوع اول، نمازهای زاغڪی (ڪه افراد مثل ڪلاغ در آن نوڪ به زمین می زنند وبیهوده خــم و راست می شوند) نوع دوم:نمازهای گوش ڪنڪی (مثل نماز خیلی از ما ڪه در نماز جماعت شرڪت می ڪنیم، قرائت حمد و سـوره امام جماعت را می شنویم اما حواسمان جای دیگری است و به اصطلاح درباغ نیستیم وبه عمو پورنگ و خاله شادونه فڪر می ڪنیم). نوع سـوم، نمازهای الڪی (مثل نماز ڪسانی ڪه نمازشان صحیح نیست، آداب نماز جماعت را نمی دانند ،ڪاهل نمازی می ڪنند و یا اڪثـر اوقات نمازشان قضـا می شود) نوع چهارم نمازهای راستڪی(نماز ڪامل،سـر وقت،و صحیح و بدون غلط غولوط). دوست دیگری می گفت:برای آموزش این مطلب به بچه ها می گویم:‹‹بچه های خوب، نماز هر ڪسی به قدری بالا می ره، بعضی نمازهاشون تا جلوی صورتشون بالا میره و محڪم می خوره زمین، بعضی نمازشون میره زیر سقف گیر میڪنه،بعضی دیگـه نمازشون از پله ها میره پشت بـوم و از ڪانال ڪولر سُر میخوره میاد تو اتاق،امّا اِیول به کسایی ڪه نمازشون تا آسمون هفتم بالا میره و منتظر صاحبش میمونه تا تو بهشت همدیگه رو ملاقات ڪنن!راستی فڪر می کنید نمازهای ما چقدر بالا میره؟›› 🔸هدف از اجـرای تجربه🔸 پرهیز از نماز خواندن های سرسری و بدون روح، آشنا ڪردن بچـه ها با نماز های ڪامل و واقعی 🔸نڪته مرتبط تڪمیلی🔸 ✍در روایتی ارزشمند از رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) می خوانیم که فرمودند‹‹اَنَا مُعاشِرُ الاَنبیاء اَمرُنا اَن نَتڪلمُ النّاسُ عَلی قدر عقولهم›› یعنی به ما انبیاء الهی امر شده ڪه با مردم به اندازه عقولشان سخن بگوییم. براین اساس تبیین روح حاڪم بر نماز آنهم به زبان ڪودڪانه و با استفاده از تمثیل های ساده و روان ،ابتڪار ارزشمندی است ڪه بی شڪ مورد عنایت حضرت حق واقع خواهد شد. به تعبیر ملای رومی: چون سر وڪارت به ڪودڪ افتاد هم زبان ڪودڪی باید گشاد البته،یادمان باشد ڪه این قاعده تنها برای رده سنی ڪودڪ و نوجوان وضع نشده است بلڪه اگر سر و ڪار ما در تبلیغ دین خدا با دانشجو،طلبه،زنان خانه دار و پیرمردها وپیرزن های مسجدی افتاد حتما باید زبان دانشجویی، طلبگی،خانه داری،پیرمردی و پیرزنی گشاد نه زبان ڪودڪی و نوجوانی و یا احیانا˝ داش مشدی و پهلوانی. ✅نڪته مهم دیگـر در ارتباط با انجام این تجربه آن است ڪه توجه داشته باشیم تا در بیان تعابیر و اصطلاحات تمثیلاتی از این قبیل، دقت ڪنیم تا از ڪج فهمی و بد آموزی و برداشت های نادرست و غیر واقعی پرهیز گردد و مفاهیم و مضامین غیر واقعی و نادرست برای آنان بازگو نشود. 📚 "ت مثل تجربه"محمدمهدے نجاتے مربے محـور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
ایده های فرهنگی و تربیتی(۱) قاب خالی... #ایده مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸رسالت و هدف در یک تشکل مذهبی تربیت است، نه فعالیت! خروجی کار تشکیلاتی تربیت انسان‌هاست. نه صرفا انجام فعالیتی خاص. مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی 🆔 @morabi_masjed
تربیت انقلابی کار تربیتی، منهای درگیری! (آسیب شناسی فعالیتهای تربیتی در جبهه فرهنگی) ✅ یکی از مهمترین ویژگی‌های ، این است که "خط درگیری" است. شما اگر در ، 10 هزار نیرو آموزش بدهید و سازماندهی کنید این جبهه حساب نمی‌شود، چون در خط درگیری نیست. ✅ از بعضی دوستان در فرهنگسرا پرسیدم شما می‌خواهید چه نوع نیرویی تربیت کنید. گفتند می‌خواهیم کودکِ نمازخوان، درس‌خوان و مؤدب تربیت کنیم. گفتم اینکه مواضع است! ✅ در کار فرهنگی و اجتماعی، اولین کار این است که باید خط درگیری را تشخیص بدهیم. مثلاً در جنگ است و یک عده در و و جاهای دیگر نشستند و دارند کار تربیتی می‌کنند، می‌گویند ما داریم نیرو می‌سازیم! ✅ خط درگیری امروز ما، تقابل با است. هر کس درد جنگ اسلام ناب با اسلام آمریکایی را داشت در جبهه است والا ول معطل است. ✅ مشکل عمده ما این است که داریم روی فصل مشترکمان با ضدانقلابهای مذهبی یا مذهبی های غیر انقلابی کار می‌کنیم. این یعنی دور شدن از خط درگیری. به همین دلیل است که بسیاری از نیروهای ما، سر بزنگاه‌ها بجای اینکه پیدا کنند ذهنشان شبهه‌ناک می شود. چون تا حالا همه اش شباهت دیده است، آن طرف هم مثل این طرف نماز می‌خواند، زیارت می‌رود، سینه می‌زند. 🔸وحید جلیلی، در گفتگو با ماهنامه حلقه وصل، شماره ۴۰ مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#معرفی_کتاب .: مجموعه پنج جلدی ادب الهی :. (سخنرانی های حاج آقا مجتبی تهرانی پیرامون تربیت و مربیان تربیتی) .......................... مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی 🆔 @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_322381495073243290.pdf
1.18M
روشهای تربیتی 🔸فرق اصل و روش 🔹فرق روش و شیوه 🔸دسته بندی روش ها مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
مربی محور، نونگاهی اصیل به تربیتی دینی @morabi_masjed ‌‌‌ ضمیمه اول کانال مربی محور: 🎼کانال تخصصی http://eitaa.com/joinchat/3328049163C7a1c2d0799 ضمیمه دوم کانال: 📚کتاب مربی(کتب و جزوات ویژه فعالان فرهنگی و تربیتی) http://eitaa.com/joinchat/198049794C750f089038 دعوتید به یک تجربه متفاوت فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرایط و شیوه‌های کار فرهنگی حجت الاسلام قرائتی قسمت اول(از۵) 🔷کار فرهنگی بر مبنای عقل و وحی، نه سفارش دیگران کار فرهنگی می‌خواهیم بکنیم، مسؤول کار فرهنگی باید روی پای خودش بایستد. کار فرهنگی یعنی قطار نه تاکسی. فرق بین قطار و تاکسی چیست؟ تاکسی را هر چقدر پولش بدهی، سوارش می‌شوی، هر جا می‌خواهی می‌گویی تو برو! کار فرهنگی باید مثل قطار باشد. قطار باید روی ریل خودش باشد. دم ایستگاه خودش بایستد. بنده می‌روم یک جایی به من می‌گویند: آقا! راجع به فلان مسأله صحبت کن. من تاکسی نیستم که تو به من پول داده ای هر چه را بخواهم بگویم تو بگویی. من باید ببینم مردم چه می‌خواهند. ولذا خیلی جاها من می‌روم و می‌گویند: در این موضوع صحبت کن. من می‌روم و می‌گویم: آقا پنچ شش موضوع است، می‌نویسم، مثل اینجا، می‌گویم: به کدام این‌ها نیازتان بیش تر است، هر کدام را نیاز دارید، دست بلند کنید، هر کدام را که دست بلند کردند، راجع به آن موضوع صحبت می‌کنم. بنا نیست که من اگر یک بانی در یک مسجد بردم، هر چه قدر پولم داد، هر چیزی که او گفت من… تاکسی نیستم که با پول در هر کوچه ای بروم، و در هر جایی هم که تو گفتی ترمز کنم. 👈کسی که کار فرهنگی می‌کند، باید مبنا داشته باشد. استاد قرائتی مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افراط و تفریط در فعالیت فرهنگی 🔺 حجت الاســلام زائری مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
‌معرفی کتاب: «برنامه ریزی فرهنگی در تشکل ها» مولف: سعید قاسمی ناشر کتاب: به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) تشکلهای فرهنگی، مردمی با توجه به اهمیتی که در ارائه محصولات و فعالیتهای فرهنگی به عموم و خصوصأ جوانان دارند باید برنامه ای دقیق داشته باشند و کتاب “برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی در تشکل ها” تا حدود زیادی راهکارهای تنظیم این برنامه ریزی را ارائه کرده است. 🔷🔹فصل اول این کتاب با عنوان “آشنایی با تشکل های فرهنگی” از بخشهایی چون تعریف تشکلهای فرهنگی، کارکردهای یک تشکل فرهنگی، تفاوت تشکل ها و سازمان ها، اصول مدیریت تشکلهای فرهنگی تشکیل شده است. 🔶🔸فصل دوم کتاب به “آشنایی با فعالیتهای فرهنگی” اختصاص دارد و فصل سوم درباره “برنامه ریزی در تشکل های فرهنگی” بحث هایی را ارائه کرده است. 🔷🔹“طرح نویسی” آخرین فصل کتاب است و در این بخش ضرورت طرح نویسی، چارچوب یک طرح فرهنگی، عنوان طرح، مقدمه و ضرورت، اهداف طرح، شرح برنامه، مخاطبین برنامه، مستندات و مختصات برنامه، دستاوردهای فرهنگی و برنامه ای و تشکلی و چند موضوع دیگر بررسی شده است. مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث دوازدهم: آینده نگری در برنامه ریزی فرهنگی... •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک مبارزه طولانی، یک مبارزه تشکیلاتی... نکات بسیار ریز و روشن نشده ای در زندگی موسی بن جعفر هست. موسی بن جعفر یقیناً یک دورانی را در خفا زندگی می کرده، اصلاً زندگی زیرزمینی که معلوم نبوده کجاست. که در آن زمان خلیفه ی وقت افراد را می خواست، از آنها تحقیق می کرد که موسی بن جعفر را شما ندیدید، نمی دانید کجاست؟ و آنها اظهار می کردند که نه... 👈 شما ببینید زندگی یک انسانِ این جوری، زندگی کیست؟ یک آدمی که فقط مسئله می گوید، معارف اسلامی بیان می کند، هیچ کاری به کار حکومت ندارد، مبارزه ی سیاسی نمی کند، که زیر چنین فشارهایی قرار نمی گیرد. حتی در یک روایتی من دیدم که موسی بن جعفر(علیه السلام) در حال فرار و در حال اختفا در دهات شام می گشته، «وَقعَ موسی بن جعفر بَعضِ قُرایِ الشّام هارِباً مُتَنَکِّراً فَوَقَعَ فی غار»(بحار الانوار، ج۴۸،ص۱۰۵)، که توی حدیث هست، روایت هست که موسی بن جعفر مدتی اصلاً در مدینه نبوده، در روستاهای شام تحت تعقیب دستگاه های حاکمِ وقت و مورد تجسّسِ جاسوس ها، از این دِه به آن ده، از آن ده به این ده، با لباس مبدّل و ناشناس؛ که در یک غاری، حضرت به یک غاری می رسند و در آن غار وارد می شوند و یک فرد نصرانی در آنجا است. حضرت با او بحث می کنند؛ در همان وقت هم از وظیفه و تکلیف الهی خودشان که تبیین حقیقت هست، غافل نیستند؛ با آن نصرانی صحبت میکنند و نصرانی را مسلمان می کنند. 🚨 این زندگی پرماجرای موسی بن جعفر یک چنین زندگی است، که شما ببینید این زندگی چقدر زندگی پرشور و هیجانی است. ما امروز نگاه میکنیم، موسی بن جعفر خیال می کنیم یک آقای مظلوم بی سر وصدایِ سربه زیری بود در مدینه و رفتند مأمورین این را کشیدند، آوردند در بغداد یا در کوفه در فلان جا یا بصره زندانی کردند، بعد هم مسموم کردند و از دنیا رفت، همین و بس. ❌ قضیه این نبود. ✅ قضیه یک مبارزه ی طولانی، یک مبارزه ی تشکیلاتی، یک مبارزه ای با داشتن افراد زیاد. در تمام آفاقِ اسلامی موسی بن جعفر کسانی داشت که به او علاقه مند بودند. کتاب انسان۲۵۰ ساله ص۲۹۶ و ۲۹۷ بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی_مبارزاتی ائمه معصومین(ع) ۲۵۰_ساله مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
📙معرفی کتاب کتاب ‌«اصول انضباط در اسلام» مجموعه تک گفتارهای موضوعی شهید مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی 🆔 @morabi_masjed
گفتار تشکیلاتی استاد علیرضا پناهیان: تا چهار نفر در یک تشکل دینی، مثلاً در یک هیأت، کنار هم کار می‌کنند، یک‌دفعه‌ای شعبه می‌زنند و دو تا هیأت دیگر درست می‌شود؛ چون نمی‌توانند با هم کار کنند! البته تکثر هیأت‌ها خوب است، ولی عدم تحمل همدیگر خوب نیست، چون موجب می‌شود عناصر برای امام زمان(ع) تربیت نشوند! در حالی که هیأت باید در درجۀ اول، خود اداره‌کنندگان هیأت‌ها را رشد بدهد. ولی متأسفانه این‌قدر رشد نایافته هستیم که در اثر کوچکترین اختلافی از هم جدا می‌شویم و برای هم فداکاری نمی‌کنیم. مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهمیت کار در تحقق ظهور استاد پناهیان: برخی می‌آیند محضر امام زمان و می‌گویند:آقا! من به فدای شما ملائک می‌فرمایند:اشتباه آمدی؛ تکی قبول نیست. برو و . 🆔 @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا