eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.4هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @Aghiigh79
مشاهده در ایتا
دانلود
439154_329.mp3
1.41M
صوت/ اربعین بهترین زمینه برای یادگرفتن کار جمعی و کار تشکیلاتی مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
حب الحسین یجعمنا راهپیمایی اربعین، ابزارخودکار تشکیلات سازی جهانی تشیع مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ت مثل تجربه یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔺تجربه دهم🔺 🔹عنوان تجربه🔹نام خود را در قرآن پیدا ڪنید 🔸شــرح تجــربه🔸 ✍یڪ مربی دلسوز مسجدے می گفت:گاهی از بچه ها می خواهیم داستانهای قرآنی را نقاشی ڪنند یا داستانی بر اساس وقایع باز گشوده در قرآن بنویسند و در گروه بیان ڪنند. وی هم چنین از ارائه "مشق شب قرآنے"، انشاء با موضوع آیات ڪلام الله مجید و حفظ ترجمه آیات ڪلیدی، به عنوان تمرین منزل متربیان سخن می گفت و اظهار می داشت: یڪ بار به بچه ها گفتم اسم خود را در قرآن پیدا ڪنید! ڪلی گشتند و ناامیدانه گفتند:نبود! اصرار ڪردم دوباره بگردند،باز گفتند نیست! جلسه سوم گفتم‹‹قرآن ڪتاب انسانهای متقّی و مؤمن است. مطمئن باشید ڪه از شما در بیان صفات مؤمنین و متقّین در قرآن یاد شده است. مثلا˝ اگر شما راستگو،وفادار،پاڪیزه،متواضع و سخت ڪوش هستید بارها در قرآن به شما اشاره شده است،شما گل های بهشتید! خدا شما را دوست دارد اگر شما هم خدا را دوست داشته باشید وبه دستوراتش عمل ڪنید!›› از دیگر عناوینی ڪه می توان به این قبیل تجربیات،اطلاق ڪرد عبارتند از (مؤمنین در قرآن) ،(آیه ای ڪه اسم مرا می خواند)،(یوسف های ڪلام رحمان)،(من در ڪجای قرآنم)،(نام های آسمانی)،(از لقمان تا سلیمان) 🔸هدف از اجرای برنامه🔸 نگاه به آیات ڪلام الله مجید،قرائت قرآن ،دقت ابتدایی در ترجمه آیات و آشنایی با اسامی قرآنی. 🔹نڪته مرتبط تڪمیلی🔹 ✍قرآن ڪتاب آسمانی است ڪه نگاه به خطوط و آیات آن نیز دل را مصفّا می ڪند و جان را جلا می بخشد. ما باید تلاش ڪنیم تا مراجعه فرزندانمان به این ڪتاب آسمانی با میل و رغبت درونی آنها همراه شود و به گونه ای عمل ڪنیم ڪه در طرح ها و برنامه هایمان رغبت افزایی و سؤال انگیزی ڪافی نسبت به معانی و مفاهیم قرآنی،متناسب با سن مخاطبان موجود باشد. براین اساس، داستان نویسی ،نقاشی،انشاء و تحقیق، اگر در فضایی رقابتی ،سالم و دوستانه صورت پذیرد ودر آن ،به متربیان،آداب قرائت قرآن هم چون:وضو گرفتن و احترام گذاشتن به این ڪتاب آسمانی را یادآور شویم،بسیار مؤثر و مفید خواهد بود. البته، برای انجام این تجربه حتما˝ باید دقت داشته باشیم ڪه در مراحل ابتدایی انس و الفت متربیان با قرآن،از دادن تڪالیف سخت و زیاد پرهیز نماییم تا باعث دلزدگی آنان نشود. هم چنین می توان در پایان اجرای این روش وخاتمه رقابت افراد با موضوع قرآن،به بهترین ها جوایزی را اهدا ڪرد ڪه باعث تشویق آنها شود. 📚 "ت مثل تجربه" محمدمهدے نجاتے مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
ایده های فرهنگی و تربیتی(۵) همنشین فقرا... #ایده مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅دو عامل محبوبیت مربی یک مربی، می تواند با خوب شنیدن و کمتر حرف زدن، به دو دلیل تاثیر کلام خویش را افزایش داده، بر محبوبیت خود بیفزاید؛ اول: آنکه هرچه انسان کمتر سخن بگوید، از آفات  بد زبانی نظیر: مسخره کردن، دروغ، تهمت، غیبت و… که همگی از بین برنده شخصیت حقیقی انسان باعث بدبینی اجتماع و کم شدن اعتماد دیگران به انسان می شود، دوری نموده است. همانطور که هر سال اداره راهنمایی و رانندگی نتیجه آمار خویش پیروامون خطر سازترین وسیله نقلیه سال را اعلام کرده و به مردم هشدار می دهند، وجود مقدس ائمه معصومین (علیه السلام) نیز در موقعیت های گوناگون و با بیان های متفاوت هشدار داده اند که خطرسازترین و گناه ساز ترین عضو از اعضای بدن انسان زبان اوست. پیامبر گرامی اسلا(ص) در این باره می فرمایند: «بیشترین خطا ها و گناهان آدمیزاد در زبان اوست.» دوم هر چه انسان کمتر سخن بگوید، همان سخنان کم او از اهمیت بیشتری برخوردار شده، دیگران منتظر سخن گفتن او می مانند و با اشتیاق بیشتری سخنانش را شنیده و می پذیرند، همانطور که امیرالمومنان، حضرت علی(ع) می فرمایند: «هر که زبانش را نگه دارد، خودش را گرامی داشته است.» اصولا انسان ها بیشتر دوست دارند صحبت کنند تا اینکه شنونده باشند و به همین خاطر است که اگر کمی با دقت به حرف هایشان گوش دهید، جای زیادی در قلبشان باز می کنید و بسیار محبوب می شوید. نکته این جاست که فقط خوب گوش دادن کافی نیست بلکه باید متکلم، مطمئن باشد که شما خوب و با دقت زیاد به حرفش گوش می دهید. حضرت علی(ع) می فرمایند: «هر که خوب گوش کند، زود بهره مند شود.» نگاه کردن به ساعت یا در و دیوار، خیره شدن به چهره متکلم و با سکوت سر را تکان دادن و یا سوالاتی مانند “چی؟” یا «چی گفتی؟» یا جملاتی از قبیل: «از اول بگو…» نمایانگر بی توجهی شما به کلام مخاطب است و نه تنها محبتی را زیاد نکرده و صمیمیتی به وجود نمی آورد بلکه باعث سردی روابط می شود. «هنگامی که فرصت شنیدن ندارید، بهترین کار این است که عذر خواهی کرده، وقتی بهتری را برای راحت گوش دادن مشخص کنید و باور کنید که این کار، تاثیر بهترین از این پا و آن پا کردن و به زور تحمل نمودن سخنان مخاطب در او خواهد داشت.» مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
1_32001579.pdf
47.8K
ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺣﻠﻘﻪ ﺑﺎ ﮐﺎﺩﺭ ﻭ ﻣﺠﻤﻮعه ﻣﺴﺌﻠﻪﺍﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺗﻨﺎﺳﺐ ﻫﺮ ﻓﺮﺩ ﻭ ﻭﯾﮋﮔﯽﻫﺎﯼ ﺟﺴﻤﯽ ﻭ ﺭﻭﺣﯽ ﻭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﯽ ﻭﯼ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ؛ و باﺯ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﮐﺎﺩﺭ ﻭ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭد ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺍﺷﮑﺎﻝ ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﺍﻣﺎ ﻣﺎ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺗﻘﺴﯿﻢﺑﻨﺪﯼ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ مسئله خواهیم پرداخت. مربی محور @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
معرفی کتاب: والدین و مربیان مسؤول نویسنده : رضا فرهادیان مشخصات کتاب تعداد صفحه: 398  نشر: بوستان کتاب قم (10 آذر، 1392)     فهرست مطالب: یادداشت ناشر مقدمه فصل اول : تربیت فصل دوّم : تربیّت فرزند و مراحل رشد او فصل سوّم : دوران بلوغ جوان فصل چهارم : انحرافات جنسى و راه درمان آن فصل پنجم : مسؤولیت تربیت فصل ششم : روشهاى ارتباط با کودکان و نوجوانان فصل هفتم : مراحل شکل گیرى مقررات اخلاقى در کودکان و نوجوانان فصل هشتم : نقش ارزشیابى تحصیلى در شخصیّت کودکان فصل نهم : زمینه هاى پرورش شخصیّت نونهالان فصل دهم : عوامل کاربردى در احیاى کرامت نفس فرزندان فصل یازدهم : نکات مهم کاربردى در تربیت کودکان و نوجوانان مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
پرسش و پاسخ(۱) ❓بعضی از والدین هیچ همراهی با مربیان ندارند با آنها چطور باید برخورد کنیم؟ ✔️یکی از راه ها اینه که ببینیم از چجور چیزایی خوششون میاد و سعی کنیم بچه هاشون تو اون زمینه رشد ویژه ای داشته باشن. مثلا تو نماز یا قرآن یا درس یا ویژگی های اخلاقی. میشه هم شرایط خطرناک پیش روی بچه هاشون رو به صورت مستدل و با سند براشون اثبات کرد و اینکه برنامه های مجموعه شما چطور به بچه هاشون کمک میکنه که از پیش خطرات آینده شون بر بیان. مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خطر انحراف در كارهاي فرهنگي انحراف فرهنگي اظلم است؛مراقب باشید استاد قرائتی: در قرآن براي كارهاي اقتصادي، اگر منحرف شود يك «وَيل» داريم. «وَيْلٌ لِلْمُطَفِّفينَ» (مطففين/۱) واي بر كم‌فروش‌‌ها! چون كم فروشي انحراف كار اقتصادي است. به انحراف كارهاي اجتماعي يك «ويل» داريم. «وَيْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ» (همزه/1) «هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ» يعني واي بر كساني كه نيش مي‌‌زنند. يك متلك به او مي‌‌گويد او را تحقير مي‌‌كند. در جامعه نيش مي‌‌زند طرف را خراب مي‌‌كند. اگر در جامعه كسي را خراب كني يك «ويل» داريم. اگر در اقتصاد منحرف شوي، يك «ويل» داريم. اما اگر كار انحراف پيدا كند اين ديگر خيلي انحراف دارد. سه تا «ويل» داريم. آيه‌ي 79 سوره‌ي بقره است. در يك آيه سه مرتبه مي‌‌گويد: «ويلٌ» «ويلٌ» «ويلٌ». «ويل» اول «فَوَيْلٌ لِلَّذينَ يَكْتُبُونَ الْكِتابَ بِأَيْديهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هذا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ» (بقره/79) «وَيْلٌ لِلَّذينَ يَكْتُبُونَ» واي به كساني كه يك چيزي مي‌‌نويسند مي‌‌گويند: اين، قانون خدا است. يعني به دروغ يك چيزي را مي‌‌نويسند مي‌‌گويند: اخلاق اسلامي اين است. اقتصاد اسلامي اين است. نمي‌‌دانم سياست اسلامي اين است. مديريت اسلامي اين است. واي به كساني كه يك چيزي را روي سليقه‌‌ي خودشان مي‌‌نويسند اين را به خدا نسبت مي‌‌دهند. ديگر چه؟ مي‌‌گويد: «فَوَيْلٌ لَهُمْ مِمَّا كَتَبَتْ أَيْديهِم» (بقره/79) دوباره در همان آيه مي‌‌گويد: «فَوَيْلٌ لَهُمْ» اول مي‌‌گويد: «فَوَيْلٌ لِلَّذينَ» دوباره مي‌‌گويد: «فَوَيْلٌ لَهُمْ» مرتبه سوم مي‌‌گويد: «وَيْلٌ لَهُمْ مِمَّا يَكْسِبُونَ» (بقره/79) در يك آيه سه مرتبه «ويل» آمده است براي كساني كه انحراف فرهنگي دارند. به كسي كه قالي كسي را بدزدد، پول كسي را بدزدد، ظالم مي‌‌گويند. اما كسي كه فكر كسي را بدزدد مي‌‌گويند: اظلم! «وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرى» (انعام/21) يعني انحرافات ديگر ظلم است. اظلم است. مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
هندسه گفتار با جوانان.pdf
48.1K
هندسه گفتار با جوانان مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث ‌شانزدهم: اتاق فکر •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدل کلی کار فرهنگی، تربیتی حجت الاسلام والمسلمین مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روضه‌ای از جنس تشکیلات 👈تقریری مدیریتی از لعن‌های زیارت عاشورا همه نیروها بسیج شدند، همه منابع انسانی دست به دست هم دادند، هر کس یک گوشه کار را گرفت تا کاری زمین نماند... یکی رفت پی تهیه شمشیر، یکی سپر، یکی نیزه، یکی تیر و کمان...کارها خوب تقسیم شده بود. برای این‌که همه در این کار سهیم باشند خیلی دقت کردند، 30 هزار نفر با دقت چیده شدند، حتی عده‌ای برای این‌که نقشی داشته باشند و از دیگران عقب نیفتند گونه دیگری خدمت کردند: عده‌ای مسؤول تجهیز زین اسب‌ها شدند، عده‌ای مسؤول بستن لجام بر دهنه اسب‌ها شدند، حتی بر روی جزئیات هم دقت می‌کردند تا اشتباهی صورت نگیرد... عجب صحنه رقابتی شده بود! عده‌ای هم فقط آمده بودند که "آمده باشند"، چون اثر "سیاهی لشکر" را در جنگ روانی می‌دانستند، می‌دانستند "نفْس حضور" می‌تواند دل‌ها را خالی کند و یا دل بچه‌ها را بهتر بلرزاند. فلذا همه شمر و سنان و خولی و عمر سعد نبودند، اما همه مشمول لعن قرار گرفتند؛ همه سنگ تمام گذاشتند تا حسین بهتر کشته شود... لااله الا الله... لعنت بر تمامشان لعن الله امة اسرجت/ الجمت/ تنقبت/ تهیات/ شایعت/ بایعت/ تابعت/.../اللهم العنهم جمیعا حاشیه: در این‌جا سیاهی لشکر هم حساب است، پس خوشا به حال سیاهی لشکر امام، خوشا بر چای‌ریز و کفش جفت‌کن‌هایش! خوشا به حال زائرین ! کاش ما هم برای امام‌مان این قدر تشکیلاتی باشیم! مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_764795416125374600.pdf
417.5K
جزوه «جایگاه تشکل های فرهنگی جوانان در جنگ نرم» مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تشکیلات هیئت ، بهترین محل برای تربیت ناب ترین احساسات دینی است.. مجلس دعا این کار را نمی کند که هیئت می کند.. در روضه ی امام حسین ایجاد می شود.. ••• تا چهار نفر در یک تشکل دینی مثلاً در یک ،کنار هم کار می‌کنند یک‌دفعه‌ای شعبه می‌زنند و دو تا دیگر درست می‌شود؛چون نمی‌توانند با هم کار کنند.. البته تکثر خوب است،ولی عدم تحمل همدیگر خوب نیست، چون موجب می‌شود عناصر برای امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تربیت نشوند.. در حالی که باید در درجۀ اول،خود اداره ‌کنندگان هیأت‌ها را رشد بدهد.. 📝استادعلیرضاپناهیان مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ت مثل تجربه یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔺تجربه یازدهم🔺 🔹عنوان تجربه🔹ازڪجا آمده ام آمدنم بهر چه بود؟ 🔸شـــرح تجــربه🔸 ✍شناخت فلسفه خلقت هستی،راز آفرینش و دلیل حیات انسان در این ڪره خاڪی ،در مجموع بخش های اصلی جهان بینی افراد را رقم می زند و نهادینه ڪردن این جهان بینی معنوی والهی در نهاد ڪودڪان،نوجوانان و جوانان رسالت عظیمی است ڪه بر دوش متولیان امر تربیت و آموزش دینی سنگینی می ڪند. یڪ مربی مسجدے در این رابطه عنوان می ڪرد ڪه در یڪی از جلسات گروه به متربیان گفتم بدون اینڪه دستها و پاهایتان را خم ڪنید سریع بصورت حلقه ای بنشینید ڪه جلسه امروز را شروع ڪنیم. بچه ها هرچه سعی ڪردند نشد و آخر ڪار مثل ربات ها و آدم آهنی ها ،با دستها و پاهای ڪشیده،صاف و بی حرڪت روی زمین نشستند. وقتی همه به سختی در این حالت قرار گرفتند به آن ها گفتم:‹‹بچه ها ڪمی فڪر ڪنید اگر واقعا˝ نمی توانستیم دستها و پاهایمان را خم ڪنیم، چطور می توانستیم زندگی ڪنیم؟ راه برویم؟حالا دست ها و پاهایتان را خم ڪنید رو به قبله بنشینید و وقتی ڪه اعلام ڪردم همه باهم سجده شڪر می گذاریم و ده مرتبه زیر لب زمزمه می ڪنیم:شکرا˝ لله شڪرا˝لِله..›› 🔸هدف از اجرای تجربه🔸 شناخت آفرینش هستی،نعمت های الهی و فلسفه خلقت انسانها 🔹نڪته مرتبط تڪمیلی🔹 ✍مولای متّقیان، امیر مؤمنان علی(ع) در روایت ارزشمندے می فرمایند:‹‹رحم الله امرء علم من أین و فی أین و الی أین›› یعنی خداوند رحمت ڪند ڪسی را ڪه بداند ڪجا بوده و ڪجا هست و ڪجا خواهد رفت. خودشناسی و خداشناسی از اصول زیر بنایی اعتقادی انسان مسلمان است. در روایات می خوانیم‹‹هرڪس خود را شناخت خدایش را شناخته است.›› حال،از آنجا ڪه شناخت انسان زمینه ای برای معرفت پروردگار هستی است، مربی مسجدی باید تلاش ڪند تا با شیوه ای جذاب ومفید، متربیانش را با اسرار و فلسفه خلقت و آفرینش انسان آشنا ڪند. براین اساس به شیوه ای ڪه با هم مرور ڪردیم توجه مخاطب به نعمت های بی حد و مرز الهی و سوق دادن افراد به معمای آفرینش انسان در دستور ڪار قرار گرفته است. 📚 "ت مثل تجربه" محمد مهدے نجاتے مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
ایده های فرهنگی و تربیتی(۶) خانواده ام مرا اینگونه دوست دارند... مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
برنامه انتشار کانال مربی محور: شنبه های دوشنبه های چهارشنبه های پنجشنبه ها با و •••••••••°°°°°°°•••••••• ضمیمه اول کانال مربی محور: کانال تخصصی http://eitaa.com/joinchat/3328049163C7a1c2d0799 ضمیمه دوم کانال مربی محور: کانال مربی(جزوات و کتب) http://eitaa.com/joinchat/198049794C750f089038 صفحه مربی محور در : https://instagram.com/_u/morabi_masjed •••••••••°°°°°°°•••••••• درباره ما: @morabimehvar مدیر: @mojahedfarhangi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا