سرودهای ولادت امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع)، حضرت علی اکبر(ع)، روز جوان و روز پاسدار:
https://eitaa.com/soruod/2751
https://eitaa.com/soruod/2759
https://eitaa.com/soruod/2766
https://eitaa.com/soruod/2773
https://eitaa.com/soruod/2782
https://eitaa.com/soruod/2806
https://eitaa.com/soruod/2837
https://eitaa.com/soruod/2850
https://eitaa.com/soruod/2869
سرودهای نیمه شعبان، امام زمان(عج):
https://eitaa.com/soruod/2789
https://eitaa.com/soruod/2795
https://eitaa.com/soruod/2800
https://eitaa.com/soruod/2842
https://eitaa.com/soruod/2880
https://eitaa.com/soruod/2889
https://eitaa.com/soruod/2897
https://eitaa.com/soruod/2904
https://eitaa.com/soruod/2911
https://eitaa.com/soruod/2918
https://eitaa.com/soruod/2925
https://eitaa.com/soruod/2934
https://eitaa.com/soruod/2941
https://eitaa.com/soruod/2948
https://eitaa.com/soruod/2958
https://eitaa.com/soruod/2965
https://eitaa.com/soruod/2972
مروری بر مطالب کانال در سال ۹۷
بخش دهم: بهمن ماه ۹۷
مجموعه های جزیره ای
eitaa.com/morabi_masjed/3680
سازندگی و تربیت
eitaa.com/morabi_masjed/3801
خود تربیتی
eitaa.com/morabi_masjed/3890
کاوشی در اعتیاد نوجوانان
eitaa.com/morabi_masjed/3891
تصمیم گیری در شرایط بحرانی
eitaa.com/morabi_masjed/3907
مدیریت و تربیت فرهنگی
eitaa.com/morabi_masjed/3909
جزوه راهنمای تشکیل گروه سرود
eitaa.com/morabi_masjed/3942
ترغیب متربی به شنیدن مباحث
eitaa.com/morabi_masjed/3962
پول و امکانات در کار فرهنگی
eitaa.com/morabi_masjed/3978
مشورت و تربیت
eitaa.com/morabi_masjed/4017
توصیه های استاد پناهیان
eitaa.com/morabi_masjed/4030
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
پذیرای انتقاد، پیشنهاد، تجربیات و مطالب شما هستیم:
@mojahedfarhangi
سرودهای هفته معلم
https://eitaa.com/soruod/2983
https://eitaa.com/soruod/2990
https://eitaa.com/soruod/2999
https://eitaa.com/soruod/3008
https://eitaa.com/soruod/3015
https://eitaa.com/soruod/3023
https://eitaa.com/soruod/3031
https://eitaa.com/soruod/3038
https://eitaa.com/soruod/3046
https://eitaa.com/soruod/3053
https://eitaa.com/soruod/3063
https://eitaa.com/soruod/3070
https://eitaa.com/soruod/3077
https://eitaa.com/soruod/3086
مروری بر مطالب کانال در سال ۹۷
بخش یازدهم(آخر): اسفند۹۷
جذب یا جمع؟
eitaa.com/morabi_masjed/4060
جزوه انگیزه سازی
eitaa.com/morabi_masjed/4061
خروجی نظام تربیتی
eitaa.com/morabi_masjed/4062
یک راه برد فرهنگی فوق العاده
eitaa.com/morabi_masjed/4078
همه جا مربی باشید
eitaa.com/morabi_masjed/4118
همراه متربی در فضای مجازی
eitaa.com/morabi_masjed/4181
چرا از کار فرهنگی خسته میشویم؟
eitaa.com/morabi_masjed/4203
روش شناسی ارتباط با جوان
eitaa.com/morabi_masjed/4236
استفاده تربیتی از عواطف
eitaa.com/morabi_masjed/4237
اصول کار تشکیلاتی
eitaa.com/morabi_masjed/4274
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
پذیرای انتقاد، پیشنهاد، تجربیات و مطالب شما هستیم:
@mojahedfarhangi
برنامه انتشار مطالب کانال مربی محور:
➕ شنبه های #تربیتی
➕ دوشنبه های #فرهنگی
➕ چهارشنبه های #تشکیلاتی
➕ پنجشنبه ها با #ایدهها و #تجربیات
➕ #یادداشت ؛ بررسی و نقد مسائل فرهنگی روز
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
ضمیمه اول کانال مربی محور:
کانال تخصصی #سرود
http://eitaa.com/joinchat/3328049163C7a1c2d0799
ضمیمه دوم کانال مربی محور:
کانال #کتاب مربی(جزوات و کتب)
http://eitaa.com/joinchat/198049794C750f089038
مربی محور در #اینستاگرام:
https://instagram.com/_u/morabi_masjed
مربی محور در #ســـــروش:
https://sapp.ir/morabi_masjed
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
درباره ما:
@morabimehvar
مدیر:
@mojahedfarhangi
اصول برخورد با اشتباهات متربی
💎شخصی خدمت امام کاظم (علیه السلام) رسید و عرض کرد: "مردی از دوستداران [و پیروان] شما شراب مینوشد و مرتکب گناه میشود. آیا ما از او دوری و برائت جوئیم؟"
امام (علیه السلام) فرمود: "[خیر؛ نه از خودش ولی] از کار زشتش برائت جویید و از کار نیکش دوری نکنيد. عمل زشتش را ناپسند بشماريد."
شخص مجددا پرسید: "پس آیا می توانیم او را فاسق یا فاجر بنامیم؟"
حضرت (علیه السلام) مصداق فسق و فجور را برای او توضیح داده و دوباره فرمودند: "... شما بگویید کارش بد است و مرتکب اعمال زشت میشود. مؤمن است ولی کارش زشت است..."
این مرام اهل بیت (علیهم السلام) است که در مواجهه با اشتباهات افراد بين شخص و عمل او تفکيک قائل میشوند؛ ما تا چه اندازه خود را به اخلاق آنان نزدیک میبینیم؟
میتوان به جای برخورد با شخص، عمل ناپسند او را تذکر داد و از این عمل برائت جست. در اين صورت نسبت به شخص خطاکار، نفرت در دل نخواهيم داشت و همچنین او نیز موضوع را خصومتی شخصی نخواهد پنداشت.
فرهنگی که از آموزههای قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) استخراج و تبیین میشود، اين است که با گناه شخص مؤمن مقابله کنیم و نه با شخص او.
در قرآن کریم هم میخوانیم که حضرت لوط (عليه السلام) به مردم میگفت:
"من دشمن سرسخت اعمال شما هستم. [و نه دشمن شخص شما]"
در جای دیگر خداوند در مواجهه با عصیان و نافرمانی افراد به پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) دستور میدهد تا نسبت به عمل آنها بیزاری جوید نه از شخص آنها.
همچنين از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل شده است که: "چه بسا خداوند افرادى را دوست دارد؛ اما از عمل آنان ناخشنود است..."
👈اگر فرد خطاکار احساس کند که شخصیت او محترم است و نقطه ضعف او، عمل ناپسندش میباشد، زمينه ترک گناه و لغزش برای او فراهمتر میشود. اما اگر احساس کند که انسانى منفور و مطرود است، اميد به بازگشت برای او کمتر خواهد بود و شاید هر روز به تباهى خود می افزاید.
👈این قانون در تربیت نیز جایگاه مهمى دارد. والدین و مربیان خوب کسانى نیستند که فرزند و متربی از آنها بترسند؛ بلکه کسانى هستند که شخصیت او را حفظ میکنند.
در اين صورت اگر متربب مورد خشم مربی قرار گرفت، از لطف آنها مأیوس نمیشوند، چرا که میدانند سبب خشم ایشان عمل زشت آنهاست و نه خودشان.
📝نوشته حاج آقای قرائتی
#تربیت
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
1_789816.pdf
3.62M
کتاب سند طرح ریزی آموزش
#سیر_آموزشی حلقه های تربیتی
اگر دغدغه تولید سیر آموزشی برای مجموعه تربیتی خود دارید سند طرح ریزی آموزش به شما کمک خواهد کرد.
این کتاب درصدد بیان سیر آموزشی متربی در سنین مختلف است که به همراه دو سند «طرح ریزی نقش آفرینی» و «طرح ریزی تربیتی» سیر رشد و تعالی متربیان را مشخص می نماید.
در این کتاب علاوه بر مشخص شدن سیر آموزشی به روش های پیشنهادی برای انتقال محتوا و همچنین حجم آموزشی مورد نیاز برای آموزش نیز پرداخته خواهد شد.
#سیر_آموزشی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf