eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.1هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani
مشاهده در ایتا
دانلود
13.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨یک حرکت خودجوش فرهنگی توسط چند طلبه انقلابی✨ 💢کار فرهنگی،با دست خالی،پشت خاور💢 مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
معرفی کتاب: مهندسی فرهنگی در تشکل های دینی ناشر: کتابدار توس پدیدآوران: مرتضی حسین زاده محل نشر: مشهد موضوع این کتاب، شرح شیوه مدیریت در سازمان‌های مذهبی و چگونگی آموزش تعلیمات دینی در این سازمان‌ها است. کتاب حاضر، تلاشی است در راستای ارائة مفاهیم و موضوعات فرهنگی و تربیتی مورد نیاز تشکل‌های دینی و مسجدی. کتاب، مشتمل بر چهار فصل است که عناوین آن‌ها عبارتند از: ➕چگونگی برقراری ارتباط با مخاطبان و متربیان؛ ➕بررسی اصول و روش‌های تربیتی ➕راهنمایی و مشاوره ➕ویژگی‌ها و وظایف مربی #معرفی_کتاب #فرهنگی •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
تلنگرهای فرهنگی شهید حسن باقری: نکنه جنگیدن رو به عنوان یک حرفه بهش نگاه کنیم! هر کس خسته شده جمع کنه بره... تطابق داده شود با جنگ فرهنگی در عصر حاضر❗️ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
✏️ | امام صادق علیه السلام ✍چون نیت بر انجام کاری باشد هیچ بدنی احساس ضعف و ناتوانی نمی کند. [ من لا یحضر الفقیه،ج۴،ص۴۰۰] مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اندکی تامل ✴️ هر یک از ما جدای از شخصیت حقیقی مان شخصیتی حقوقی در جامعه شیعیان داریم یعنی ما یک نفر از عالم تشیع هستیم. ☣ یعنی جزئی هستیم متعلق به کلی به نام جامعه شیعه و در حقیقت مال خودمان نیستیم. 🔸 بنابراین باید بر اساس نیازهای این جامعه و اولویت های مورد اهتمام دین خدا، عمر، مال و امکاناتمان را صرف کنیم تا نقش مفیدی در کل ایفا کنیم. 🔹متاسفانه اما عده زیادی از شیعیان از توجه و ایفای این نقش غافل اند و آنان که برای خود نقشی قائلند هم بیش از بازی در نقش موثر خود در جایی که دلشان می خواهند تلاش می کنند‌ نه جایی که باید. 💠 مثلا هزینه هایی گزاف برای امور تبلیغی می شود اما برای امور تربیتی و زیر بنایی کمتر هزینه می شود. و یا کسانی که توان کارهای تبلیغی دارند به کارهای تربیتی می پردازند و خواسته و ناخواسته خراب کاری می کنند. 🌐 درست است که در زمان غیبت امام زمان هستیم اما با 🖋شناخت جامعه و اولویت های مورد نیاز آن و 🖋بررسی کارهایی که مورد تاکید دین خداست و 🖋مشورت با اهل فن می توانیم نقشی بهتر برای خود پیدا و ایفا کنیم. 🔹به امید آن روز که هر کس با توجه به نیاز جامعه و توانمندیهای خود در جایگاه موثر خویش قرار گیرد. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
کلیدهای تربیتی 💎 اگر به موقع به بچه های خطاکار رسیدگی نشود آنان خطای دیگران را در بین بچه ها شایع می کنند چون: ☣ امیرالمؤمنین عليه السلام: 🔹كسانى كه خود عيب دارند، علاقه مند به شايع كردن عيبهاى مردم هستند، تا جاىِ عذر و بهانه براى عيبهاى خودشان باز شود. 🔸ذَوُو العُيوبِ يُحِبُّونَ إشاعَةَ مَعايبِ الناسِ؛ لِيَتَّسِعَ لَهُمُ العُذرُ في مَعايبِهِم‌. 📖 غررالحكم حدیث ۵۱۹۸ ✴️ پس در بین بچه ها باشید تا از خطر شیوع گناهان به خصوص مسائل جنسی پیش گیری کنید. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
توجه به میزان فهم متربی پیامبر اسلام(ص) در حدیث شریفی می‌فرماید:‌ «با مردم به اندازة دانایی و عقلشان سخن بگویید.» و در جای دیگر می فرماید:‌ ما پیامبران توصیه شده‌ایم که به اندازه خود مردم با آنان سخن بگوییم. و لزوماً یکی از ارکان سخن، سخن گفتن به قدر منزلت و به و دانایی مخاطب است. برخی از سرگروه ها بدون آگاهی از سطح فهم و معلومات قبلی متربیان به تربیت و آموزش می‌پردازند؛ یعنی بدون شناسایی مخاطب این کار را انجام می دهند. این سهل انگاری، باعث بروز یکی از دو مشکل زیر می‌شود: 🔵سطح تربیت فراتر از سطح درک، معلومات و توانایی‌های متربیان انجام می‌پذیرد. 🔴سطح تربیت فروتر از میزان بینش، سطح نگرش و اندیشه متربیان صورت می‌گیرد. در هر صورت این تعلیم و تربیت ، ناکارامد است؛‌ زیرا سطح درک مخاطب را نادیده انگاشته است. برای آگاهی از سطح درک مخاطبان و میزان معلومات آنان،‌ می توان یکی از دو شیوة زیر را به کار گرفت: 🔹الف) مربیان می توانند سابقه تربیتی مخاطبان را از مسئولان تربیتی قبلی گرفته تا از چگونگی رشد تربیتی آنان مطلع شوند. 🔸ب) مربیان می‌توانند با طرح چند پرسش در آغاز هر دوره، به میزان رشد تربیتی مخاطبین پی ببرند. یا با طرح پرسشنامه‌های مشترک، از سطح آگاهی آنان مطلع شوند. طرح این گونه پرسش‌ها که «ارزشیابی تعیینی» یا «رفتار ورودی»‌ نام دارد، مورد توصیه روان شناسان تربیتی است . البته تنها در مسایل تربیتی نیست که آگاهی از میزان رشد مخاطب ضرورت دارد. گاهی مربی یا سرگروه  بدون توجه به عمق آگاهی متربیان، درباره مسایلی سخن می‌گوید اما به دلیل ارائه سطحی آن با اعتراض متربیان مواجه می‌شود. در هر صورت مسایل باید با میزان معلومات و سطح نگرش مخاطبین متناسب و همراه باشد. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_5980892859060977749.pdf
327.6K
منابع مفید درباره جوان و نوجوان #معرفی_کتاب #نوجوان #جوان مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره اما همیشه این سوالات بوده که: چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ اصلا کار فرهنگی چیست؟ چه کاری کنیم؟ چطوری انجام بدیم؟ و... در تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم. طی ۲۵ جلسه با عنوان درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد: ➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه) ➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه) ➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه)
faaliyt farhagi taghdiri.01.MP3
23.37M
#چگونگی_کار_فرهنگی (۱) ➕ چرا کار فرهنگی(جلسه اول) مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf