eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.2هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani
مشاهده در ایتا
دانلود
مجموعه ۵۰ سرود درباره پیروزی انقلاب و دهه فجر: https://eitaa.com/soruod/5035 در حال انتشار سرودهای بیشتر...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با متربی بدزبان چه کنیم؟ برخی متربیان نوجوان در اثر تربيت غير صحيح، حرف هاي زشت مي زنند. با اين متربیان و يا با پدر و مادر آنان چگونه برخورد نماييم؟ ➕پاسخ به اين سؤال به دو بخش تقسيم مي شود: ۱. برخورد با متربی كه حرف هاي زشت مي زنند. ۲. برخورد با پدر و مادر او 🔸در بخش اوّل، به چند نكته بايد توجه شود: ۱. بايد با اين گونه بچه ها ابتدا از راه اظهار محبّت و دوستي، كه اولين نياز دروني هر كودك يا نوجواني است، وارد شويم، يعني ابتدا با ابراز محبّت و علاقه مندي با آنان دوستي كنيم . وقتي كه با آنان دوست صميمي شديم و ارتباط ما با آنان نزديك تر شد و از سوي ما جاذبه و محبت و صداقت يافتند آن وقت با نصيحت و تذكر و بيان مفاسد بد زباني آنان را از كار زشتشان باز داريم . ۲. احياي شخصيت و كرامت نفس در كودكان و نوجوانان عامل بسيار مهمي در تربيت آنان است . منشأ بيش تر بدرفتاري ها و اختلالات رفتاري آنان برخورد ناصحيح و تحقير شخصيت انساني آنان است. انسان ها در هر سنّي كه باشند مشكلات موجود در روابطشان و اختلال ها و ناهنجاري هاي رفتاريشان , معمولاً نتيجه فقدان احترام متقابل و بي ارزش شدن شخصيتشان است. اگر ما بتوانيم با اخلاق و برخورد صحيح ,شخصيت از بين رفته آنان را به آن ها برگردانيم مي توانيم آنان را به سوي هدايت رهنمون کنیم. 🔹اما در مورد برخورد صحيح با پدر و مادر متربیانی كه بد زبان هستند، بايد نكاتی را مورد توجه قرار دهيم: ۱. منشأ بد زباني در برخي كودكان , پدر يا مادر و يا هر دو و يا دوستان كوچه و محلّه است. بايد ببينيم منشأ بد زباني كدام يك از موارد است . اگر علّت بد زباني ، پدر يا مادر است ، با توجيه آنان و نشان دادن راه صحيح ، به آنان گوشزد كنيم آثار بدزباني، فرزندتان را به بيراهه مي كشد و باعث بي آبرويي آن ها مي شود. پدر و مادرها بايد از گفتن حرف هاي زشت پرهيز كنند و از فحاشي و بد زباني و گفتن الفاظ ركيك دوري كنند تا فرزندانشان از آنان به طور نا خود آگاه تأثير منفي نپذيرند. ۲. بسياري از پدران و مادران بر اثر تربيت غلط و بي توجهي به آثار منفي بدزباني، باعث تأثير گذاري درفرزندانشان مي شوند، بنابراين بايد با آموزش صحيح به آنان، زمينهء اصلاح فرزندان را فراهم كنيم. برگزاری جلسات مشاوره ای برای خانواده ها میتواند راهگشا باشد. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
4_5884268275428229351.pdf
3.79M
مجموعه ارزشمند ۵۸سخنرانی با موضوع #تربیت از استاد اخلاق مرحوم آقا مجتبی تهرانی #مربی #مربی_محور مـــــربی محـــــور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی https://telegram.me/joinchat/AAAAADxoR9Yw2D0z3_3oIA
استعداد یابی معنای در طرح جامع تعلیم و تربیت: " بسترسازی ، و برای شکوفایی تدریجی، همه جانبه و متعادلِ همۀ استعدادهای نهفتۀ انسان در راستای شکل‌گیری انسانی مقرّب، متعادل و رشد یافته " در واقع تربیت بدون کشف استعدادها و شکوفایی آن محقق نمی‌شود(۱) 📎شهید مطهری در این باره می‌فرماید: «تربیت یعنی پرورش دادن استعدادهای درونی. مربی بیش از صدی پنجاه تابع موضوع تربیت است یعنی باید استعدادهای موضوع تربیت را بشناسد، در جهت استعدادهای او کار کند و او را رشد بدهد. مثل یک گلکار است. یک گلکار نمی‌تواند طبیعت گل شمعدانی یا گل یاس را عوض کند، از شمعدانی یاس بسازد و از یاس شمعدانی، بلکه کوشش می‌کند با تجربیات خود، طبیعت آن گل را بشناسد که این را از چه راه وارد بشویم بهتر می‌توانیم شکوفا کنیم و آن را از چه راه وارد بشویم بهتر، و در مورد هر کدام، از استعدادها و فطریات خودش استفاده می‌کند. این، کار تربیت است. ولی کار صنعت مثل کاری است که نجار روی چوب می‌کند. درست است که کاری که نجار روی چوب می‌کند روی آهن نمی‌تواند بکند، ولی این به معنای آن نیست که استعدادهای چوب را پرورش می‌دهد؛ یعنی اگر از این چوب «در» می‌سازد، این‌جور نیست که این چوب خودش به سوی «در» شدن در حرکت است و او کوشش کند قانون «در» شدن آن را بشناسد و آن را در راه خودش کمک کند؛ بلکه صورتی را که دل خودش می‌خواهد بر این چوب تحمیل می‌کند. صنعتگر همیشه فکر خودش را بر موضوع صنعتش تحمیل می‌کند. اما تربیت فرزند مثل پرورش گندم است. اگر گندم را باید پرورش بدهی تو باید صدی پنجاه تابع آن باشی، یعنی باید ببینی استعداد چه چیزی را دارد. این استعداد گندم شدن را دارد، تو نمی‌توانی از آن برنج بسازی، جو هم نمی‌توانی بسازی. یا باید آن را دور بریزی یا اگر می‌خواهی چیزی از آن بسازی باید گندم بسازی ولی تو می‌توانی از آن، گندم خوب بسازی. می‌توانی آن را در یک زمین نامناسب بکاری که ضایع بشود یا خوب عمل نکنی، مثلاً ده تخم یا پنج تخم از آن بگیری، و می‌توانی در یک زمین مساعد با شرایط مساعد از آن صد یا دویست تخم بگیری. آنچه در اختیار توست این است. ولی به هر حال [فقط می‌توانی] آن را در همین راه خودش کمک بکنی. این است که مسئله فطرت در این باب نقش اصیلی دارد.»(۲) منابع: ۱) کتاب سکوی پرواز ۲) مجموعه آثار شهید مطهری، ج۱۵ مـــــربی محـــــور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی https://telegram.me/joinchat/AAAAADxoR9Yw2D0z3_3oIA
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
برای دهه فجر چه کنیم؟! تقریبا از الان همه مجموعه ها آماده ی برگزاری یک مراسم انقلابی میشوند. مراسم
🔰برای دهه فجر چه کنیم؟! (ویژه مدارس و مراکز فرهنگی) اواخر دی ماه که میشود ، فضای کشور رو به خاطراتی از دهه پنجاه می‌رود و با شنیدن سرود های انقلابی و نوستالژیک یادمان می افتد که به دهه فجر رسیده ایم! اگر نگاهی گذرا به این چند دهه فجر داشته باشیم ، متوجه خواهیم شد فعالیت های پرورشی ما در این چند دهه عمق نداشته و سطحی عمل شده است . خلاقیت و ابتکار بایگانی شده است و دنبال تجملات و حواشی رفته ایم. به جای تبیین اهداف اساسی انقلاب ، تلقین و تزریق را برگزیده ایم و به جای ویژه مراسمات که محتوای آن مفاهیم اساسی انقلاب اسلامی باشد رو کرده ایم به مسابقات ماست خوری و ... . اما باید ایده داشت و با دست پر صحبت کرد . گفتیم باید جایگزینی انجام دهیم ، اما چه چیزی مناسب است و چه کاری انجام دهیم؟! خب میتوان دو مدل سخن گفت ، یکی آن که ماهی گرفت و داد ، دوم آن که ماهی گیری یاد داد . روش نخست مثل تمام برنامه های روزانه فقط کافی است سرچی انجام شود و برنامه ها را برگزار کنیم . و در روش دوم باید فکر کرد ، کرد ، کرد ، کرد و بعد در مرحله ی اجرا قرار گرفت . اما روش اول روشی آسان است ولی سطحی است ، اما در روش دوم صبر مهم است ولی نتیجه ی آن عمیق و نتیجه آن حق انتخاب است ، و اگر با شیب ملایم همراه باشد ، میشود آن را یکی از راه های نیرو سازی برای انقلاب دانست . به نظر می رسد در فضای کنونی انقلاب و با توجه به حساسیت های ایجاد شده باید نسلی انقلابی تربیت کرد که این امر جز با صبر و شکیبایی حاصل نخواهد شد . اگر قرار است نشریه ای تولید شود ، اگر قرار است گروه سرودی ایجاد شود ، و اگر قرار است نیرویی استفاده شود باید یادمان باشد که این نیرو را اول باید تربیت انقلابی کرد و بعد از آن ، استفاده کرد . تربیت انقلابی یعنی ، ایجاد نیرویی مومن ، پایبند به انقلاب و اصول و موازین آن و همچنین نیرویی که در تربیت آن از مولفه های تزریق و تکثیر استفاده نشده و او کم کم و آرام آماده شده است .... ✍مصطفی کریمی مـــــربی محـــــور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی https://telegram.me/joinchat/AAAAADxoR9Yw2D0z3_3oIA
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونگی کار فرهنگی در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره اما همیشه این سوالات بوده که: چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ اصلا کار فرهنگی چیست؟ چه کاری کنیم؟ چطوری انجام بدیم؟ و... در تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم. طی ۲۵ جلسه با عنوان درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد: ➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه) ➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه) ➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه) جلسات قبل در این پستها تقدیم شد: 1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱) 2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲) 3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱) 4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲) 5⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۳) 6⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۱) 7⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۲) جلسه تقدیم شما👇
faaliyt farhagi taghdiri.08.MP3
35.59M
#چگونگی_کار_فرهنگی (۸) ➕ شروع فعالیت فرهنگی(جلسه سوم) حجة الاسلام میر حامد تقدیری مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
◀️ در همایش هیئت‌های فعال در عرصه خدمت‌رسانی - (۹۶/۱۱/۱): 💬 بنابر فرموده رهبر انقلاب باید بین فعالیت‌های فرهنگی و خدمات اجتماعی پیوند بدهیم. پس برای خدمت‌رسانی باید به دل خط زد و وارد میدان شد و نمی‌شود بیرون گود نشست و توقع پیشرفت داشت. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
کار فرهنگی باید هوشمندانه باشد. انبوه کار فرهنگی مهم نیست. برف انبار نمی شود. بلکه انتظام کار فرهنگی، چیده شدن، گزیده شدن و هر کاری در جای خود قرار داشتن ، مهم است که باید هوشمندانه باشد. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا