eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.4هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @Aghiigh79
مشاهده در ایتا
دانلود
⁩💢خاطرات آقای مربی💢 صفحه پنجم -سعی می کنم تو جلسه هیئت و وعظ توجه داشته باشم. - نمی خوام فقط پل باشم برای دیگران ، همه رد بشن برن ،برسن و من بمونم - میخوام راه باشم ، برسونم و برسم! امام علی علیه السلام فرمود: مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ وَ مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْیَاه هر كس رابطه خود را با خدا اصلاح کند، خدا رابطه میان او و مردم را اصلاح فرماید. و هر کس کار آخرت خود را اصلاح کند، خدا کار دنیای او را اصلاح می کند. ادامه دارد... مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf ادامه این مطلب را یکشنبه ها دنبال کنید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونگی کار فرهنگی در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره اما همیشه این سوالات بوده که: چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ اصلا کار فرهنگی چیست؟ چه کاری کنیم؟ چطوری انجام بدیم؟ و... در تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم. طی ۲۵ جلسه با عنوان درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد: ➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه) ➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه) ➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه) جلسات قبل در این پستها تقدیم شد: 1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱) 2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲) 3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱) 4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲) 5⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۳) 6⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۱) 7⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۲) 8⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۳) 9⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۴) 0⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۵) 1⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۶) 2⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۷) 3⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۸) 4⃣1⃣ سروع کار فرهنگی(۹) 5⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۱۰) 6⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۱۱) 7⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۱) 8⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۲) 9⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۳) 0⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۴) 1⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۵) 2⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۶) 3⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۷) جلسه تقدیم شما👇
_faaliyt farhagi taghdiri.24.MP3
17.9M
(۲۴) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(جلسه هشتم) حجة الاسلام میر حامد تقدیری مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید.
مهندسی فرهنگی استاد شجاعی جلسه هشتم(از۱۴) مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf ادامه این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید
4_5778531136992969582.mp3
37.31M
مهندسی فرهنگی استاد شجاعی جلسه هشتم(از۱۴) مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf ادامه این مطلب را در دوشنبه های فرهنگی کانال دنبال کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تشکیلات وسیله هدایت شرط هدایت مومنان خداوند متعال در قرآن کریم دو شرط برای هدایت مومنان را ضروری می داند: «فعالیت جهادی و اخلاص در عمل» و می فرماید: «وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ» اگر این وعده الهی را در فعالیت های تشکیلاتی و فرهنگی فراموش کنیم، هیچ گاه این فعالیت به نتیجه نمی رسد و از مهمترین ثمره آن که«خودسازی» است نیز محروم می شویم چراکه شهید بهشتی می فرمایند: «تشکل باید سازنده ما، آسان کننده ی خودسازی ما و کمکی برای سیر الی الله برای شرکت کنندگان در این تشکل باشد». گاهی آغاز یک فعالیت فرهنگی برای خدا و با انگیزه های الهی است اما در ادامه مسیر به دلائل متعدد انگیزه ها متحول و قلب ها غافل می شوند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه می فرمایند: «شما حرکت را علی باب الله و متوکلا علی الله و قاصد لوجه الکریم ادامه دهید؛ تا ان شاء الله خدای متعال از شما قبول کند؛ که اگر قبول کرد، از همه ی این ها عظمتش بیشتر است؛ غصه و درد آنجاست که تلاشی بکنی، امّا خدا آن را قبول نکند؛ به خاطر اینکه اخلاص ما در آن کم است. مخلصاً، موقناً و متوکلاً علی الله راه بیافتید، خدای متعال ان شاء الله کمک خواهد کرد. هم کمک مادی و هم کمک غیر مادی». یکی از نویسندگان عرب می نویسد: نباید نام سازمان ها، گروه ها و جمعیت ها بین ما و وفاداری خدا حائل شوند. هرگاه شیفتگی و علاقه بسیار، مارا به دفاع از نامها و عناوین و ساختارها کشاند؛به یاد بیاوریم که اینها تنها وسیله اند و هدف،دستیابی به رضایت و خشنودی خداوند یکتا است. اگر هاله ای از قداست به گرد سازمان های خویش بکشیم، بیش از وظیفه و هدف از سازمان ها را برای آنها تحمیل کرده ایم. قرآن کریم نیز می خوانیم: « مَا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِهِ إِلَّا أَسْمَاءً سَمَّيْتُمُوهَا أَنْتُمْ وَآَبَاؤُكُمْ » و نتیجه ی پایبندی به وسیله و غفلت از هدف چیزی جز گمراهی نیست. حجت الاسلام میلاد عچرش از فعالان فرهنگی خوزستان منبع: خبرگزاری حوزه مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آسیب شناسی تشکیلات «من تلخی برخورد را به شیرینی برخورد ترجیح می‌دهم.» یک وجود تعارف و رودروایستی بین اعضا هست. گاهی اوقات ما با مطلبی، اقدامی، برنامه‌ای، بیانیه‌ای و... موافق نیستیم ولی به دلیل وجود تعارفات نادرست بین خودمان و سایر اعضا و تشکل، به جای اعلام نظر و در هنگام تصمیم‌گیری، به رایزنی، درددل، سخن‌فرسایی و گفت‌وشنود بی‌فایده، پس از تصمیم‌گیری و اجماع، می‌پردازیم و این امر اگر ادامه پیدا کند، آغازی خواهد بود بر و تشکل! مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
نهادینه کردن رفتارهای تشکیلاتی چنانچه بخواهیم رفتارهای بین اعضای تشکیلاتی نهادینه شود باید: ➕ اعضای تشکیلات خیرخواه همدیگر باشند و توقعات را از همدیگر کم کنند. ➕ در تشکیلات باید ظرافت برخورد را رعایت کرد، یعنی اینکه با چه کسی، چگونه برخورد کنیم. ➕ معاونت دادن اعضا در کارهای همدیگر ➕ روحیه توصیه بایستی در بین اعضا وجود داشته باشد و اعضا همدیگر را به حسنات توصیه کنند و اعضا از کنار مشکلات همدیگر نباید به آسانی عبور کنند. ➕ بذل و بخشش باید درتشکیلات نهادینه شود و افراد نسبت به یکدیگر روحیه ایثا و فداکاری داشته باشند. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
📞 ارتباط شرط لازم تربیت است پس آن را تحت هیچ عنوانی قطع ✂️نکنیم. ☀️ مواظب باشیم که این روزهای کرونایی باعث جدایی و ایجاد فاصله نشود. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تربیت علم است... 💠 خدای متعال برای هیچ یک از علوم پیامبری نفرستاد. 🔻نه برای فیزیک، نه برای شیمی و نه برای... اما برای اصلاح امر بشر یا همان ترییت رسولان فراوانی فرستاد. 🔺این که تربیت را امری ساده و دم دستی بدانیم و فقط به آنچه به ذهنمان می‌رسد اکتفا کنیم و خود را هم پژوهش‌گر، هم مجری و ... بدانیم نشان از نشناختن این امر خطیر است. 🔹 و همان طور که هر کس بتواند در این جهت قدمی بردارد و این کار را نکند مسوول است هر کس نتواند و چنین کند هم مسوول است و معاقب. ✅ بنابراین به عزیزانی که به امر تربیت دینی اهتمام دارند پیشنهاد می‌کنم حتما در این امر: 🟠 مشورت با افراد دارای صلاحیت، 🟤 بازدید از مراکز تربیتی و الگو برداری از آنان، 🟢 داشتن محتوای تربیتی صحیح، جذاب و اثرگذار 🔴 داشتن ساختار و نظام منسجم(تشکیلات) 🟣 انتخاب افراد مناسب را فراموش نفرمایند. 💫 این کلام رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم را ببینید: ✨ مَنْ عَمِلَ عَلَى غَيْرِ عِلْمٍ كَانَ مَا يُفْسِدُ أَكْثَرَ مِمَّا يُصْلِحُ. 📚الكافي، ج۱، ص۴۴ 💫 پیامبر خدا (ص) فرمود: ✨ هر كس كه بدون دانش (مهارت و تخصّص) به كارى دست زند، بيش از اين‌كه آن كار را اصلاح کند، خراب مى‏‌كند. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فرزندان و شاگردان ما 💎 قیمتی‌ترین سرمایه و ⚰ مهم‌ترین توشه ما برای سفر آخرت‌ند؛ 💢 پس برای حفظ و ارتقای آن‌ها 🤔 برنامه ریزی کنیم 😓 تلاش کنیم 🤯 نفس بزنیم و 🤲 دعا کنیم. ✌️بالاخره هر طور هست پیروز می‌شویم. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونگی کار فرهنگی در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره اما همیشه این سوالات بوده که: چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ اصلا کار فرهنگی چیست؟ چه کاری کنیم؟ چطوری انجام بدیم؟ و... در تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم. طی ۲۵ جلسه با عنوان درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد: ➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه) ➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه) ➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه) جلسات قبل در این پستها تقدیم شد: 1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱) 2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲) 3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱) 4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲) 5⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۳) 6⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۱) 7⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۲) 8⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۳) 9⃣ شروع فعالیت فرهنگی(۴) 0⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۵) 1⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۶) 2⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۷) 3⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۸) 4⃣1⃣ سروع کار فرهنگی(۹) 5⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۱۰) 6⃣1⃣ شروع کار فرهنگی(۱۱) 7⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۱) 8⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۲) 9⃣1⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۳) 0⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۴) 1⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۵) 2⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۶) 3⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۷) 4⃣2⃣ عرصه فعالیتهای فرهنگی(۸) جلسه تقدیم شما👇
فعالیت فرهنگی25.MP3
15.07M
(۲۵ _ آخر) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(جلسه نهم) حجة الاسلام میر حامد تقدیری مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
دوستان گرامی ظاهرا ایتا مشکل داره و برخی فایلها دانلود یا فوروارد نمیشن این مشکل برای تعداد زیادی از کاربران رخ داده که از طریق پشتیبانی ایتا موضوع رو پیگیری کردیم و پاسخ ایتا: "" با سلام و پوزش از شما به دلیل بروز یک ایراد فنی و غیرمترقبه در بخشی از سرورهای ذخیره سازی، تعدادی از فایلها و رسانه‌ها قابل فوروارد یا دانلود نیستند همکاران ما در حال بررسی این موضوع می‌باشند. عذرخواهی ما را پذیرا باشید"" امکان ارسال فایلها به صورت خصوصی یا در پیام رسان دیگر برای ما وجود نداره، لطفا به Pv مدیر مراجعه نکنید ان شالله به زودی مشکل بر طرف میشه
تنظیم محتوای جلسات تربیتی آفت و اشکال برخی جلسات گروهی، «کم محتوایی» است، و برخی «نامرتّب بودن» پس، سرگروه باید هم به محتوای غنی، سودمند، نکات جالب، سازنده و نو توجّه کند، وهم شیوه‌ی عرضه و قالب بیان و تدوین مطالب را به صورت به هم پیوسته و مرتبط و منسجم رعایت کند. ۱. بحث ، باید دارای نکات برجسته باشد. ۲. شروع خوب و خاتمه‌ی مناسب داشته باشد. ۳. مطالب تکراری یا تکرار مطالب پرهیز شود. ۴. هر مطلب در جای خود باشد و نظم منطقی بر مجموعه‌ی سخن حاکم باشد. ۵. با یک تشبیه، می‌توان خطابه‌ی خوب و بد را این گونه مثل ترتیب اعداد، بیان کرد: صحبت خوب: مثل ترتیبِ 1، 2، 3، 4، 5و 6، (مرتّب) می‌باشد صحبت بد: مثل ترتیبِ 2، 1، 4، 3، 5و 6، (بی ترتیب) می‌باشد صحبت بدتر: مثل 2،1، 3، 2، 1و 6، (بی ترتیب و با تکرار) می‌باشد. آگاهی از روحیّات اعضای گروه و کشش‌ها و گرایش‌ها و زمینه‌های «اثرپذیری» و شیوه‌های «اثر گذاری»، از عوامل موفقیّت یک سرگروه است. روانشناسی آگاهی‌های مفیدی در این زمینه می‌دهد. نیازهای موجود در هر عصر و شرایط و منطقه جغرافیایی، نوعی سخن می‌طلبد. سرگروه موفّق کسی است که با درک بهتر نیازهای جامعه و مردم، سخنانی مفید و جهت دهنده و مرتبط با زمینه‌های موجود، ایراد کند و پا به پای زمان حرکت داشته باشد. جلسات گروهی هم مثل بنایی و خیاطی نیازمند به طرح و محتواست؛ همان ‌طور که در بنایی، نقشه و هدف ساختمان، مصالح ساختمانی و معمار لازم است،  در خیاطی، نیاز به مشخص بودن نوع لباس، مدل و الگو، پارچه و خیاط است، در یک ۹جلسه گروهی نیز هدف از صحبت، نقشه کلی و طرح سخن، مواد اولیه و مطالب، ظریف‌کاری‌ها و هنرنمایی‌‌ها لازم است معین شود. هم ‌چنان که در مدیریت یک مؤسسه، یا هدایت یک عملیات، یا هماهنگی یک مراسم، لازم است که طرح و نقشه‌ای تنظیم شود و مرحله به مرحله، طبق آن نقشه عمل گردد، مجموعه یک صحبت هم نیازمند چنین طرح ریزی و اجرای نقشه است، تا هدف صحبت در نهایت، تأمین گردد. ابتدا باید موضوع را مشخص کرد، سپس درباره جزئیات و شاخه‌ های آن اندیشید و تفکیک کرد، سپس مواد و مطالب لازم برای هر کدام تهیه نمود، آن گاه صورت نهایی مطالب را منظم ساخت و آماده القاء نمود. در این که« چه باید گفت؟» و پیرامون فلان موضوع و مناسبت، چه مطالبی شایسته است، از راه «مشورت» نیز می ‌توان استفاده کرد. وقتی با کسی درباره موضوع سخن تان به تبادل نظر می ‌پردازید هم نظر او در غنای بحث شما مفید است، هم ذهن شما از آن‌ چه او می ‌گوید، به مطالب دیگری منتقل می‌ شود. این«تداعی معانی» شاید از شیرین ‌ترین ثمرات مشورت با دیگران باشد. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_1029262056055898192.pdf
940.1K
📚کتاب "تحلیل سیاسی؛ تربیت سیاسی" 🔸اصول هدایت و تربیت سیاسی در عرصه نوجوان و جوان   ‌ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
خروجی نظام تربیتی شما چیست؟ شما بعد از یک دوره چهار پنج ساله ی تربیت نوجوان از وی چه انتظاری دارید❔ به عبارت دیگر خروجی نظام تربیتی شما چیست❔ آیا پس از چند سال تعلیم و تربیت، خدای عالم، محبوب متربی شما خواهد شد❔ اگر "آری" درود بر شما. لطفا این تجربه را به ما و دیگران هم انتقال دهید. و اگر "نه" چاره ای باید اندیشید.🤔🤔 قرآن کریم می فرماید: والدین امنوا اَشَدُّ حُبَّالله و کسانی که ایمان آوردند خداوند را شدیدتر دوست می دارند. متاسفانه این حب الله از حلقه های مفقوده تربیت دینی ما شده است. بسیار دیده می شود که شاگردان ما پس از سالها شاگردی، حس خاصی نسبت به خداوند مهربان ندارند... انبوهی از اطلاعات و نکات ریز را مطلعند و به واجبات و محرمات واقف و حتی عاملند؛ اما متاسفانه خدا دوست نشده اند... بزرگترین گوهر عالم معرفه الله است و محبت خدا نتیجه این معرفت و روح دین. اما از این گوهر کم بهره ایم و کم بهره اند. راستی این غفلت از چیست و از کجاست❓ شاید هم به خاطر متروک بودن این محبت در بین ما اولیاء و مربیان است که شاگرانمان این چنین اند. الهی هَب لیَ الانسَ بک خدایا انس به خودت را ارزانیم دار. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
مقبولیت در تشکل (قسمت اول) به عنوان مربی یا مسوول تشکیلات باید مقبولیت داشته باشید.اگر مقبولیت داشتید موفق هستید. مقبولیت لازم است ، نیروها باید تو را قبول داشته باشند.نیرو ها کسی را که قبول ندارند تحت تاثیرش قرار نمی گیرند،شما الان اگر کارگر بگیرید، به او پول می دهید فقط به خاطر پول کار می کند تا موقعی که داری نگاه می کنی از ترس شما کار می کند ولی اگر مقبولت داشته باشید و اگر عاشقت باشند خیلی فرق می کند. برای کسب مقبولیت چند چیز لازم است:  1- محبوبیت  عنصر اصلی مقبولیت است، مقبولیت یکی از مولفه هایش محبوبیت است.  چگونه محبوب باشیم؟ در قرآن این گونه بیان شده : " إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا (آیه 96 سوره مریم) یعنی مومنی که عمل صالح انجام میدهد ما محبتش را در دلها قرار می دهیم، دوست داشتنی می شود.  عمل صالح چیست؟  1- کار را به خاطر خدا انجام دهیم.  2- انجام کار طبق دستور باشد من درآوردی نباشد. سنت باشد، به واسطه ی امری انجامش بدهیم.  3- بجا باشد.چون بعضی از کارها خوب است و نیتش هم به خاطر خداست اما بی جا می باشد واولویت ندارداگر این سه عنصر باشد می شود عمل صالح. سلام کردن، لبخند زدن، حوصله داشتن، تحمل کردن ، هدیه دادن ،اطعام کردن اینها باعث ایجاد محبوبیت می شود. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
✅مقبولیت در تشکل (قسمت دوم) اکرام  یکی دیگر از چیزهایی که در مقبولیت اثر دارد، اکرام است، اکرام یعنی احترام گذاشتن، یعنی شخصیت طرف را پاس داشتن، اکرام نیاز روانی آدم ها را تامین می کند و اطعام نیاز جسمی را تامین می کند و نیازهای روانی از نیازهای جسمی خیلی مهم تر است، خوب پس باید به افراد احترام گذاشت و برای آنها شخصیت قائل بود، تحقیرشان نکرد، اشتباهاتشان را بزرگ نکرد، عیب هایشان را جلوی جمع نگفت. چقدر باید آدم، مواظب زبانش باشد. فرمود اگر برادر دینی ات را در جمع موعظه کردی آن را معیوب کرده ای.  اکرام مولفه های گوناگونی دارد: مسولیت سپردن، اعتماد کردن، بعضی ها می خواهند همه کارها را خودشان انجام دهند. خوب نمی شود، از پا در می آییم، وبعد آن قدر حساس هستیم که کاری که طرف مقابل می خواهد انجام بدهد باید هیچ عیبی نداشته باشد؛ پس همیشه باید خودت انجام بدهی. و اگر قرار بود این گونه باشد تو این کاره نمی شدی، دیگران هم اجازه دادند تو خراب کاری بکنی این طوری کارهات درست شود. وقتی شما به طرف مسولیت می دهید دو تا تذکر هم می دهید ریسکش راهم می پذیرد، اعتماد کردن به طرف مقابل یعنی اکرام کردن نسبت به او. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
✅✳️مقبولیت در تشکل (قسمت سوم) تواضع برای ایجاد مقبولیت تواضع خیلی اثر دارد. حتما زندگی امام سجاد (ع)را مطالعه بکنید یک حدیث از امام سجاد دیدم برای کار تشکیلاتی خیلی مهم است چون امام سجاد به چند روش کار فرهنگی می کردند یکی همین صحیفه سجادیه است در قالب دعا خواندن می باشد و دیگری حضرت برده می خرید و تربیت می کرد و بعد آزاد می کردند. بعد از شهادت پدر و آن اوج استبداد و خفقان در زمان یزید کار دیگری نمی شد کرد.  داستانهایی که در مورد برخورد امام سجاد با برده ها است خیلی زیباست از جمله این که می گویند آخر سال حضرت سجاد(ع) برده ها را جمع می کردند، عیب هایشان را ثبت می کردند و برای هر کدام پرونده ی فرهنگی، تربیتی داشتند و عیب هایشان را می نوشتند. حالا یادم نیست کارنامه هایشان را می دادند دست افراد تا کارنامه هایشان را ببینند یا خود ایشان عیب ها را می گفتند بعد حضرت فرمود: شما این گونه بگویید همین طور که اعمال ما را نوشتی روز قیامت اعمال تو هم همین طور ثبت است، قرآن می گوید در روز قیامت وقتی نامه عمل انسان را می دهند می گویند:عجب این چه طور نامه عملی است؟  لا یُغَادِرُ صَغِیرَةً وَلا کَبِیرَةً إِلاَّ أَحْصَاهَا  هیچ عمل کوچک و بزرگی نیست مگر این که ثبت شده و شمرده شده است بعد فرمود: حالا از شما می خواهم که همین جملات را به من بگویید. این نشانه تواضع است، اگر شما به عنوان یک مسئول نشستید سر سفره فقط به فکر خودت بودی و به فکر این نبودی که شاید به بقیه غذا نرسد این تواضع نیست.  ولی اگر دلت نیامد اولین نفری که غذا می خورد باشی و آخرین نفری باشی که غذا را شروع کرده و اولین نفری که تمام کرده باشد باشی یعنی دائم به فکر دیگران بودی،این تواضع می شود. سر سفره وقتی برای محبت کردن است. اگر یک لقمه به طرف مقابل دادی یا هوایش را در آن طرف سفره داشتی، بلند شدی برایش آب آوردی، این همان شیوه اولیاء خدا بوده است. این همه هزینه خرج می کنیم، جواب کم می گیریم چون روش هایمان بر گرفته از دین نیست یعنی آن روشهای اصلی را نداریم. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
✅✳️مقبولیت در تشکل (قسمت پایانی) مربی و مسول تشکیلات باید توی چشم بزرگ باشد، نباید اون رو کوچک ببینند وگر نه اون مقبولیت ندارد. بعضی از نیرو ها برای خوش گذرانی خوبند نه برای اطاعت کردن.گاهی نیرو ها ما را دوست دارند با ما خوش می گذرانند ولی چیزی از ما یاد نمی گیرند،از ما اطاعت نمی کنند.اگر انسان محبوب باشد ،مقبولیت داشته باشد تو چشم ها بزرگ باشد دیگران اطاعتش می کنند. مربی و مسول اینقدر باید مقبولیت داشته باشد که اگر به نیروها بگوید 4 صبح بیا، بیایند،اگر بگوید تا شب چیزی نخور ،نخورند. مسول باید توی چشم ها بزرگ باشد. این در دعای عرفه هم هست؛ آنجایی که می گوییم: فی اعین الناس فعظمنی و فی نفسی فذللنی. یعنی خدایا مرا در چشم ها ی دیگران بزرگ کن،که مرا عظیم ببینند ولی در درون خودم کوچک باشم. به انداز ه ای که دربرابر دیگران من رو بزرگ می کنی به همان اندازه در نزد خودم حقیر باشم. نه اینکه اعتماد به نفس نداشته باشم. مسول یک تشکیلات باید ابهت داشته باشد یعنی هم او را دوست داشته باشند و هم از او چشم بزنند. چه باید کرد که در چشم ها بزرگ باشیم: 1-علم داشته باشیم.هرچقدر معلومات تون زیاد باشه بهتر است. حداقل باید در یک زمینه تخصص داشته باشیم. 2-مهارت،باید مهارت هایی کسب کنید.  3-چشمتون به مال کسی نباشه. عزت مومن به این است که به مال دیگران چشم نداشته باشد.اگه یکی از نیروهاتون ماشین داشت براتون عزیزتر نباشه؛ بین اون و کسی که چیزی نداره فرقی نباشد.اگه اینجوری شد نیروهاتون شما رو کوچک می بینند و تبعیت نمی کنند. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
بی هویتی.mp3
4.94M
📌 | ملی 🛑دانش‌آموز ما بایستی با احساس ملّی رشد کند و پیدا کند و بزرگ بشود و پیش برود. 💯وقتی یک جوان احساس کرد، از انحراف، از خیانت، از سستی و تنبلی پرهیز خواهد کرد. 📎۱۳۸۲/۲/۱۹ 〰〰〰〰 مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf