eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.4هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @Aghiigh79
مشاهده در ایتا
دانلود
کار فرهنگی خودجوش یکی از آسیب های جدی که فرهنگ ما را تهدید می کند بی تفاوتی و کنارکشیدن مردم از و واگذاری آن به حاکمیت و دستگاه های رسمی است به دلیل خیال راحتی و اینکه حکومت و دولت مسول و پیگیر مسایل فرهنگی است. 🔸از اینرو چیزی که به شدت به آن احتیاج داریم و در توصیه های رهبری دیده می شود ورود مجموعه های مردمی و حمایت از آنان است... 🔸"اینکه گفتیم جوان های مومن و انقلابی کارهای فرهنگی خودجوش را رها نکنند و دستگاه های فرهنگی کشور در این جهت حرکت کند این بخش فرهنگی عدم تبعیت و جهاد کبیر است"۹۵/۳/۳ 🔸یا چند مدت قبل رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دهم گفتند علاوه بر اینکه در بحث "فرهنگ" احساس میکنم، این موضوع در دراز مدت از اقتصاد هم مهم تر است؛ همین مساله نشان میدهد همچنان به برخی دستگاه های عریض و طویل حکومتی از دولت گرفته تا مجلس و ... نباید کوچکترین امیدی داشت و اگر قرار است هر تحولی هم انجام شود؛ راه آن فقط و فقط فعال شدن "ظرفیت های مردمی و خودجوش" است و راه این مساله نیز دغدغه های فراتر از انتخابات، و است؛ نه آنکه این ظرفیت بزرگ نیز از انتخابات تا انتخابات بعدی بی خاصیت و معطل رها شود. مربی محور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ.و تربیت دینی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
📸 طرح | «دو نیاز مهم برای مقابله با تهاجم فرهنگی،کار و ابتکار است» مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اهداف در یک تشکل تربیتی آگاهی به مراتب اهداف  و توجه به آن‌ها در هنگام برنامه‌ریزی یکی از نیازهای اساسی برنامه‌نویسی است چرا که بسیار پیش می‌آید در هنگام برنامه‌ریزی به مرتبه‌ای از اهداف بسنده می‌کنیم که هیچ اثری در برنامه‌ریزی ندارد. اهداف را در یک تقسیم‌ بندی کلی به چهار سطح تقسیم کرده‌اند: ۱ ـ هدف غایی هدف غایی در نظام تربیت اسلامی برگرفته از شناخت انسان (به عنوان موضوع تربیت) در دیدگاه اسلام است و باید در جای خود از آن بحث کرد. ۲ ـ اهداف کلی اهدافي است برگرفته از تحلیل هدف غایی و نیازها. این اهداف، فراتر از شرايط زماني و مكاني تعيين مي‌شود چراکه توجه به شرایط، در طراحی اهداف تفصیلی نقش می‌آفریند، نه در تعیین اهداف کلی. اهداف كلي، تنها چارچوب تعيين اهداف تفصيلي و اهداف جزئي را مشخص مي‌كند. ۳ ـ  اهداف تفصیلی اين اهداف، حد قابل انتظار از اهداف کلی را در چارچوب الگوي هدف‌گذاري برای متربیان، تعیین می‌کنند. به بیان دیگر، آن بخش از اهداف کلی که در شرایط کنونی و با توجه به امکانات موجود قابل دسترسی هستند، اهداف تفصیلی نام دارند. ۴ ـ اهداف عملیاتی و ویژگی‌های آن هیچ یک از سه گروه اهداف بالا به صورت مستقیم نمی‌توانند در برنامه‌ریزی نقشی داشته باشند، بلکه اهداف کلی نیز باید تبدیل شده و یک مرحله دیگر نازل شوند. در حقیقت بر اساس آن مرتبه بعدی اهداف است که می‌توان برنامه‌ریزی کرد و در مرحله بعد با توجه به آن، برنامه را نقد کرده و عملکرد را مورد ارزیابی قرار داد. این مرتبه بعدی اهداف عملیاتی نام دارد. برای نمونه اگر ثابت شود که هدف غایی ما در نظام تربیتی اسلام «عبودیت» است و براساس منطق دستیابی به اهداف کلی، مراتب «اسلام»، «ایمان»، «توحید»، «صلاح»، و «مجاهده» به عنوان اهداف کلی تربیت تعیین شوند، آنگاه با بررسی امکانات خودمان و ظرفیت‌های مخاطبان‌ به این نتیجه می‌رسیم که از آن سطحی که در اهداف کلی تعیین شده، فلان مقدار مشخص با امکانات موجود ما و ظرفیت مخاطب‌مان هماهنگ است و فعلاً می‌توانیم به دستیابی به این اندازه مطمئن باشیم. این سطح از هدف،  اهداف تفصیلی ما خواهد بود ولی این هدف هم هنوز کلی است. مثلاً ما در مرحله اهداف تفصیلی به این نتیجه میرسیم که تا فلان زمان معین میتوانیم صفت «ایمان» و «تقوی» را تا حدی در مخاطب ایجاد کنیم. ولی دو عنوان «تقوی» و «ایمان» به کار برنامه‌ریزی نمی‌آیند. اکنون نوبت آن است که مشخص کنیم برای اینکه بخواهیم صفت ایمان و تقوی در مخاطب ایجاد شود دقیقاً چه‌کار باید کنیم و اینجا است که ما این اهداف را عملیاتی می‌کنیم و می‌گوئیم انسان مؤمن انسانی است که اولاً فلان حد معین از شناخت را داشته باشد، ثانیاً شناخت‌هایش به گونه‌ای باشد که به احساس تبدیل شود، ثالثاً احساسش به گونه‌ای باشد که به عمل منتهی شود. به بیان دیگر این حد از معرفت که میزانش برای ما معلوم است، هدفی است که می‌توان براساس آن برنامه‌ریزی تربیتی کرد، و این همان هدف عملیاتی است که سه ویژگی اساسی دارد: ـ قابلیت دستیابی داشته باشد. ـ قابلیت برنامه‌ریزی بر اساس آن میسر باشد. ـ  قابلیت ارزیابی عملکرد براساس آن ممکن باشد. مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روحیه تشکیلاتی ما اکثرا در فعالیتی مثل مجموعه های تربیتی، مدرسه، موسسه و یا یک هیئت و گروه مذهبی به کار جمعی مشغولیم؛ اما قواعد و رفتارهای متناسب آن را شاید نمی شناسیم!! در نتیجه نیروهایمان صرف 🔸خنثی کردن یکدیگر، 🔸غیبت و 🔸آزار هم و... صرف می شود و در نهایت حرکت رو به جلویمان بسیار کند است. 🍁اگر پذیرفته ایم در جمعی کار کنیم؛ نباید قوانین و ارزشهای مجموعه را نادیده بگیریم و کاری که خودمان دوست می داریم و درست می دانیم را انجام دهیم. این تک روی در کار جمعی یعنی نابودی کار جمعی. شرط اول کار جمعی پذیرش مافوق و مجموعه است. اگر از این روحیات نداریم کار جمعی نکنیم چرا که می رنجیم و می رنجانیم. ☄در عوض رمز تشکلهای مخالف همین تبعیت سازمانی و همراهی حداکثری است. مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
4_230429698419589913.pdf
1.86M
نکات برگزیده جلسه آموزشی استاد عرب اسدی با موضوع تشکیلات اسلامی با رویکرد جبهه سازی در فضای مجازی مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰تجربه نگاشت به آنها گفتم مهم است ، حیا مرز بین ارتباط است و اگر نباشه، روابطمون از چهارچوب خارج می‌شود . به صورت بچه ها دقت کردم ، دیدم وقتی شروع کردم از حیا بگویم با دقت بیشتری به حرف هایم گوش می‌کنند ، موقعیتش نبود ، تازه از سالن برگشته بودند و خسته بودند. اما خب تا تنور داغ بود باید حرفم را می زدم . نگاهی کردم به همه ی آنها و گفتم : حیا خط قرمز گروه است و با صدایی بلند سرشان فریاد زدم اگر کسی از این خط عبور کند ، خونش پای خودش! با گفتن این جمله ، همه میخ کوب شدند ، پیش خودشان می‌گفتند حیا مگر چیست که اقا اینقدر روی آن تاکید دارد؟! بعد برایشان با لحنی محبت آمیز و آرام توضیح دادم. برایشان از بی حیایی گفتم . از مصادیق بی حیایی گفتم ، جالب بود آنها نمی دانستند ممکن است دیدن یک تصویر نیمه برهنه هم آنها را بی حیا کند . وقتی برایشان از حیا و بی حیایی گفتم ، از روز بعد تاثیرات عجیبی در آن ها دیدم . داخل سالن ورزشی مقابل هم لباس عوض نمی‌کردند ، هر کسی در گوشه ای لباس خود را عوض میکرد . در مواقع حرف زدنشان دیگر از کلمات رکیک استفاده نکردند و حتی بعضی ها دیگر به نامحرم نگاه نمیکردند ... ان روز فهمیدم ، اگر برای متربی ها مسئله ای روشن شود ، به آن عمل میکنند و در عمل به آن پیشتاز خواهند ماند ... ✍مصطفی کریمی مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیتی دینی @morabi_masjed
📢 ! 🔴 به نظرمون رسید یکی از موانع کار فرهنگی خودجوش و تمیز، فقر و اسارت در دام کلیشه ها است! 🔸متاسفانه تا سخن از کار فرهنگی می شود، ذهن جوانان ما حداکثر بین چند موضوع جولان میکند: یادواره شهدا، هیات، اردوی راهیان نور، اردوی جهادی، حلقه صالحین، نمایشگاه های نمادین فاطمیه و خرابه شام و ... این کلیپ رو که چند روز پیش فرستادیم خوبه دوباره ببینیم: https://eitaa.com/morabi_masjed/1233 ▪️شاید چاره کار تهیه فهرستی از و جدید فرهنگی تمیز و خودجوش باشد! ✅✅ پس از همه اعضای این کانال و خوانندگان این مطلب دعوت میکنم چنانچه ایده فرهنگی قابل توجهی دارند، یا از فعالیت فرهنگی نابی اطلاع دارند یا خود در چنین طرحهای فعال هستند جهت انتشار و معرفی به این کانال ارسال کنند. 🔺حوزه های فعالیت : فضای دانشجویی ، بسیج شهری ، موسسات فرهنگی ، حوزه علمیه ، مدارس و مهدکودک ها، فضای مجازی ، بهزیستی ، بخش بانوان(جداگانه) و... ایده های ارسالی شامل ویژگیهای زیر (لااقل اکثر آنها) باشند: ۱. عدم اتکاء به بودجه دولتی و مردمی بودن ۲. تکرارپذیری و قابل الگوبرداری ۳. دایره وسیع مخاطبین نحوه ارسال ایده ها: ۱. عنوان ایده ۲. شرح مختصر ایده ۳. مخاطبین ایده ۴. سابقه اجرایی ایده در صورت اجرای ایده ۵. در قالب یک پست 📞 ارتباط با آیدی زیر جهت ارسال ایده ها : @mojahedfarhangi
هدایت شده از یک کانال ویژه👇
کانال تخصصی ســـــرود انتشار آهنگ باکلام، بی کلام و متن سرودهای دانش آموزی آموزش تشکیل گروه سرود همیار مربیان و معلمان پرورشی تا آسمان راهی نیست... http://eitaa.com/joinchat/3328049163C7a1c2d0799
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_6028525090050671298.pdf
582K
درسنامه ششم: بچه های باهوش تبیین اصول دین سطح۱(۹تا۱۱سال) مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_6028525090050671337.pdf
705K
درسنامه هفتم: مثبت و منفی آثار و آفات زبان سطح۲(۱۲تا۱۵سال) مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_6028525090050671348.pdf
504.3K
درسنامه هفتم: آفرینش عوامل سقوط و صعود انسان سطح۳(۱۶تا۱۸ سال) مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
اهم اصول تربیتی 1.pdf
450.4K
جزوه اهم اصول تربیت(۱) دوره تخصصی تربیت دینی مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
اهم اصول تربیتی 2.pdf
422.1K
جزوه اهم اصول تربیت(۲) دوره تخصصی تربیت دینی مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
اهم اصول تربیتی 3.pdf
416.3K
جزوه اهم اصول تربیت(۳) دوره تخصصی تربیت دینی مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
پیوستهای کانال مربی محور در : با توجه به عدم امکان جستجو در ایتا و به منظور دسترسی سریع و آسان مخاطبین محترم، پیوست های کانال با موضوعات و راه اندازی شد. ‌‌‌ پیوست اول کانال: 🎼کانال تخصصی http://eitaa.com/joinchat/3328049163C7a1c2d0799 پیوست دوم کانال: 📚کتاب مربی(کتب و جزوات ویژه فعالان فرهنگی و تربیتی) http://eitaa.com/joinchat/198049794C750f089038
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
اصول کار فرهنگی را بیاموزیم؟ بخش دهم(از۱۳) ➕شناخت اقشار مختلف جامعه گروه هدف ما در کار فرهنگی، بیشتر جوانان هستند. برای شناخت آنها باید اقشار جامعه را شناخت. اقشار مختلف جامعه عبارتاند از: ۱ .قشر سفید: افراد بی عیبی که در جامعه به دور از هرگونه نقص هستند. ۲ .قشر سیاه: مجرمان جامعه و افراطیها. این قشر حدود ۲درصد جمعیت جامعه را به خود اختصاص میدهد. نمیتوانیم با روشهای فرهنگی اقشار سیاه را هدایت کنیم، بلکه روش برخورد با آنها روشی انتظامی و قضائی است. ۳ .قشر خاکستری: قشری که مخاطبان ما در کار فرهنگی، هستند. جالب است بدانید بسیاری از متولیان فرهنگ آنقدر وقت خود را برای قشر سیاه میگذارند که عموم افراد مجموعه را از یاد میبرند. درحالی که باید بیشتر وقت خود را در مجموعه صرف ۹۸ درصد دیگر کنیم و برای آنها برنامه ریزی کنیم. صحبت ما درباره ی عموم جامعه است؛ یعنی افرادی که گاهی اوقات نمازشان را نمیخوانند، چون نسبت به آن جهل دارند؛ بدحجاب هستند، چون نمیدانند و... بحث ما درباره ی افرادی است که شبهای قدر و دهه ی محرم به مجموعه می آیند. اینها اقشار خاکستری جامعه هستند. پس گروه متوسط جامعه گروه هدف ماست. 〰〰〰〰〰〰〰〰 ::قسمتهای قبلی این مبحث:: بخش اول: eitaa.com/morabi_masjed/71 بخش دوم: eitaa.com/morabi_masjed/162 بخش سوم: eitaa.com/morabi_masjed/291 بخش چهارم: eitaa.com/morabi_masjed/454 بخش پنجم: eitaa.com/morabi_masjed/585 بخش ششم: eitaa.com/morabi_masjed/779 بخش هفتم: eitaa.com/morabi_masjed/967 بخش هشتم: eitaa.com/morabi_masjed/1128 بخش نهم: eitaa.com/morabi_masjed/1230 مربـــی محـــور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث چهارم: کارسپاری به کاردان •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
کار فرهنگی باید از دل مردم همان منطقه و محله بجوشد... مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیتی دینی @morabi_masjed