eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.4هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @Aghiigh79
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
حلقه اول تشکیلات یک تشکیلات جدید،‌ با فرایند شروع میشود. صحبت با همفکر ترین افراد و وقت گذاشتن برای توجیه تک تک آنها سخت رین مرحله شکل گیری یک تشکیلات است. چرا که اگر به اندازه تعداد انگشتان یک دست آدم تشکیلاتی در حلقه اول جذب شوند می توان امید به فراگیر شدن این تشکیلات را داشت به شرط اینکه کاملا توجیه شده باشند و به مبانی و فلسفه شکل گیری تشکیلات ایمان داشته باشند. پس منظور از بوجود آوردن حلقه اول تشکیلات آن هسته مرکزی است که می خواهند تشکیلاتی را شکل بدهند. در اینجا بهترین نوع ارتباط چهره به چهره و به صورت انفرادی است. حتی داشتن جلسات توجیهی اولیه که بعضا ساعات زیادی به طول می انجامد در این قسمت ضروری است. 👈به طور کل تلاش برای شکل دهی حلقه اولیه نوعی سرمایه گذاری است که هرچقدر هم وقت و انرژی بیشتری برای آن صرف شود،‌ چیزی از دست نرفته است. برقراری رفاقت، حل اختلافات،‌ رفت و آمد به خانه یکدیگر، مهمان کردن یکدیگر(مثل خرید شیرینی)، کمک های درسی به هم دیگر،‌ ارتباط ایمیلی یا پیامکی و… کارهایی است که در شکل دهی ارتباط اولیه در حلقه اول تشکیلات بسیار مؤثر است و به نظر وظیفه اصلی رهبر تشکیلات شناسایی صحیح این حلقه و بوجود آوردن هماهنگی بین آنهاست چرا که ادامه کارهای تشکیلات را می توانند این افراد به سرانجام برسانند. برای همین یکی از وظایف اصلی مدیر،‌ هماهنگی و یکپارچه سازی است. مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
حلقه دوم و سوم تشکیلات در فرایند شناسایی افراد برای جذب به عنوان افراد کلیدی برخی هستند که قول اولیه می دهند ولی پایه کار نمی آیند. برخی هستند که دوست دارند بیایند اما فرصت نمی کنند. برخی دیگر دوست دارند از دور صرفا عضوی عادی از تشکیلات باشند. و همین طور می توان افراد را دسته بندی کرد. پس از شکل دهی حلقه اول تشکیلات،‌ حلقه دوم و سوم و… شکل میگیرد. تعریف این حلقه ها هم کاملا بستگی به نظر خود افراد دارد. مثلا حلقه دوم کسانی است که دوست دارند پایه کار بیایند و آدم های قوی هم هستند ولی سرشان در جاهای دیگر شلوغ است و وقت نمی کنند که به این تشکیلات بیایند یا در حرف خیلی جدی و محکم حرف می زنند که من پایه کار هستم و خیلی حضور در تشکیلات مهم است ولی وقت موعود،‌ غیبت خودشان را توجیه می کنند. این افراد اگر بیایند خوب است ولی وقت زیاد گذاشتن برای توجیه اینها پشیمانی به بار خواهد آورد. حلقه سوم هم می توان اعضای عادی تشکیلات را دانست که در جلسات عمومی می آیند و از خروجی های تشکیلات استفاده می کنند ولی مسئولیتی قبول نمی کنند و پای کار نمی آیند. این افراد را می توان در حلقه سوم جای داد و به همین صورت تشکیلات بخشبندی کرد. خوبی این بخش بندی این است که رأس تشکیلات براین اساس متوجه می شود که برای چه کسانی، چه مقدار وقت بگذارد. و وقت گذاشتن برای جذب چه کسانی حکم هدر رفتن وقت را دارد. هر چقدر از حلقه اول به دوم و از دوم به سوم می رویم میزان پایه کار بودن و ایمان افراد به تشکیلات کمتر می شود ولی کمیت آنها بیشتر می شود. مثلا در حلقه اول ممکن است 5 نفر باشند ولی در حلقه سوم200 نفر. نباید اصرار داشت که دائم کمیت حلقه اول را زیاد کرد. چرا که حلقه اول کاملا کیفی است و توجیه کامل باید صورت بگیرد. مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
مدیر و گوش شنوا.pdf
126.7K
مدیر و گوش شنوا مربی محور یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
کار تشکیلاتی.mp3
2.39M
کلیپ صوتی کار تشکیلاتی، اوج اخلاق اجتماعی استاد مربی محور یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
ت مثل تجربه یڪصد تجربه موفق فعالان فرهنگے مساجد 🔺تجربه پنجم🔺 🔹عنوان تجـربه: اعطای گواهینامه نمــاز 🔸شـــرح تجــربه🔸 ✍یکی از دبیران پرورشی با انگیزه و مجاهد فرهنگی این مـرز و بوم می گفت: در حیاط مدرسه چادری با داربست بنا مردم وسه روز در هفته، روزی دو ساعت در آن مکان به دانش آموزان صحیح خوانی نماز را آموزش می دادم. این مربی تربیتی در ادامه تصمیم می گیرد برای بچه هایی که نناز تقریبا کاملی بجا می آورند گواهینامه نماز صادر نماید لذا بر سر در چادر موجود تابلویی بزرگ نصب می کند بدین مضمــــون" محل صدور گواهینامه نماز" البته ،در این تجربه ،مربی کسی را مردود نمیکند بلکه به افراد فرصت تمرین بیشتر داده و زمان آزمون بعدی آنها را در فرمهایی شکیل و زیبا به آنها ارائه می کند. هم چنین برای ترغیب دانش آموزان به دریافت " گواهینامه نماز" علاوه بر هنجار سازی در مراسم صبحگاه ،می توان امتیازاتی از قبیل شرکت در اردوهای فصولی،مسابقات ورزشی و جنگ های شادی و فرهنگی را فقط به افراد دارای گواهینامه اختصاص داد.این تجربه را می توان هم چنین "دریافت گذرنامه بهشت"، " کارت ورود به آسمان"،" باقدسیان"،"معراج مؤمن"و یا طرح"اول مایحاسب به العبد" نامید. 🔹هدف از اجراے تجربه🔹 فراگیری صحیح خوانی نماز، هنجارسازی پیرامون اداء کامل فریضه صلاة در دوران نوجــوانی 🔸نڪته مرتبط تڪمیلے🔸 ✍نماز یک نوع تمرین وظیفه شناسی است. کسی که به نمازهای روزانه پایبند باشد لااقل خود را به انجام یک وظیفه مقید کرده و عادت داده و همین عادت مانعی در برابر بی بند وباری و سهل انگاری او نسبت به انجام وظایف دیگر و نیز عامل پیشرفت او در زندگی است. قرآن کریم می فرماید: ‹‹استعینوا بالصبر والصلوة›› یعنی در راه زندگی از شکیبایی و نماز کمک بگیرید. بنی ثقیف یکی از قبایل بزرگ اسلان در سال هشتم هجرت، اعلام آمادگی کرد که به اسلام ایمان آورد ولی از خواندن نماز معاف باشد حضرت رسول(ص) فرمودند:‹‹... و اما الصلوة فانه لا خیر فی دین لا صلاة فیه›› یعنی ‹‹.اما در مورد نماز ،مسلمان شدنی که با نماز خواندن همراه نباشد ارزشی ندارد..›› چه بسا افرادی هستند که علی رغم این همه اهمیت نماز و تأکید اسلام به اداء کامل این فریضه، متأسفانه تا سنین پنجاه، و شصت سالگی و بعضا تا پایان عمر هم ، نمازشان را اشتباه یا ناقص به جا می آورند وچه زیباست این تجربیات را در همان اوان کودکی و نوجوانی به طور صحیح و کامل بیاموزیم زیرا که به تعبیر معروف" الدرس فی الصغر کا النقش فی الحجر" است و توگویی با انجام این تجربه این نقش را در سن کودکی بر سنگ حک میکنیم که ماندگار بماند. 📚 "ت مثل تجـربه" محمد مهدے نجاتی مربے محــور یڪ تجربہ متفاوٺ فرهنگے @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_764795416125374545.pdf
491.2K
جزوه ارزشمند"کلیات برنامه های تابستانه" مربی محور یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
﷽ با توجه به درخواست و نیاز کاربران محترم کانال تخصصی به عنوان ضمیمه اول کانال مربی محور راه اندازی شد: کانال تخصصی ســـــرود انتشار آهنگ باکلام، بی کلام و متن سرودهای دانش آموزی آموزش تشکیل گروه سرود همیار مربیان و معلمان پرورشی تا آسمان راهی نیست... http://eitaa.com/joinchat/3328049163C7a1c2d0799
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_6028525090050671294.pdf
552.2K
درسنامه سوم:نعمت نعمتهای خداوند سطح۱(۹تا۱۱سال) مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_6028525090050671333.pdf
576.3K
درسنامه سوم: میدان مبارزه موانع وسختيهای بندگی خدا سطح۲(۱۲تا۱۵سال) مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_6028525090050671344.pdf
542.9K
درسنامه سوم:پیامدهای یک اشتباه اشتباهات کوچک،پیامدهای بزرگ سطح۳(۱۶تا۱۸ سال) #درسی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
مخالفت با عرف بعضی ها تربیت را در مخالفت با عرف و متمایز شدن با جامعه در همه شئون می دانند. 🔎گاه با وضع قوانین سخت، ساز مخالف می زنند 🔍و گاه با اظهار مخالفت های پر هزینه. به نظر می رسد آنچه مربی آگاه باید با آن مخالفت کند عبارت است از ⏸ معصیت و ترک طاعت خدا و مخافت با سنت آل الله ⏸ خود این کار بسیار ظریف و گاه طاقت فرساست و دیگر جای مخالفتی با عرف باقی نمی گذارد. به خصوص آن عرفی که بتوان از آن از لحاظ تربیتی هم بهره برد. 🏳 مثلا مقابله با دورهم نشینی شب یلدا اگر ارتکاب گناهی ندارد؛ چه ضرورتی دارد؟ اگر این رسم عرفی مقبول است چرا باید با آن مقابله کرد؟ 🏳 و یا چرا باید قوانین دشواری وضع کنیم که هیچ محیط تربیتی آن را وضع نکرده؟ 🚫 خود را با مخالفت با عرف، روبروی متربیانتان قرار ندهید. مربی محور نونگاهی اصیل به تربیت دینی @morabi_masjed
🖕👆👆👆👆👆👆👆 بهترین یاری دیگران، کمک به هدایت آنان است بزرگواران. مبادا با بی اعتنایی به آشنایی دیگران با مکتب اهل البیت علیهم السلام خداوند ما را تنها گذارد. مربی محور نگاهی اصیل به تربیت دینی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_764795416125374469.zip
850.2K
دانلود جزوه وظایف سرگروه مربی محور؛ نونگاهی اصیل به تربیت دینی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
تطابق قول و فعل مربی یک مربی باید تا انجا که می تواند خود عامل به احکام و دستورات دین باشد تا مربی هم اینگونه تربیت شود. مثالی است معروف که می گویند : 🔸 اگر مربی مکروهی انجام دهد متربی دچار گناه می شود 🔸 لذا بهتر است که مربی خود عامل باشد به احکام الله . گناه به طور کلی اثر تخریبی عجیبی برشخصیت انسان دارد . بویژه برای مربی و معلم ، گاهی ممکن است یک گناه دستاورد تربیتی یک عمر انسان را هدر دهد . شهید ثانی (ره) دوری از گناه را سبب تقویت حافظه می داند . با توجه به همین نقش حساس گناه در مورد عالم است که امام صادق(ع) می فرماید : یغفر للجاهل سبعون دنبا قبل ان یغفر للعالم ذنب واحد . . جزوه تعلیم و تربیت رضا محمدی مربی محور؛ نونگاهی اصیل به تربیتی دینی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
اصول کار فرهنگی را بیاموزیم؟ بخش هفتم(از۱۳) ➕تحقیق و بررسی برای برنامه ریزی در کار فرهنگی باید تحقیق کرد و دانست که آن کار تا به حال انجام شده است یا نه و اگر انجام شده، تا چه مرحله ای پیشرفته است. آنگاه میتوان متناسب با آن فعالیت برنامه ریزی کرد. 🔺برای نمونه، کاری که امسال میخواهد آغاز شود، پنج سال پیش در جایی دیگر شروع نشده باشد. کسی که بخواهد تجربه های قبل را دوباره تجربه کند پشیمان میشود. برای کار فرهنگی باید جست وجو و بررسی کرد. وقتی میگوییم باید برای کار فرهنگی شش ماه زحمت بکشیم و تلاش کنیم، کار را ادامه نمیدهند، یا اگر بخواهیم دوره ای آموزشی هم بگذاریم، استقبال نمیکنند و میگویند سخت نگیرید. امروزه برای هر حرفه باید دوره دید و مدرک گرفت؛ در غیر این صورت اجازه ی انجام دادن آن کار را نخواهیم داشت پس؛ برای اینکه کار پخته و کامل انجام شود، باید اطلاعات جمع کرد؛ حتی اگر با صرف هزینه باشد. 〰〰〰〰〰〰〰〰 ::قسمتهای قبلی این مبحث:: بخش اول: eitaa.com/morabi_masjed/71 بخش دوم: eitaa.com/morabi_masjed/162 بخش سوم: eitaa.com/morabi_masjed/291 بخش چهارم: eitaa.com/morabi_masjed/454 بخش پنجم: eitaa.com/morabi_masjed/585 بخش ششم: eitaa.com/morabi_masjed/779 مربـــی محـــور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث سوم: عمل طبق شرح وظایف •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
مثل نیلوفر در بسیاری از نظراتی که دوستان منت گذاشتند و برای ما ارسال کرده اند،نقطه مشترکی هست. نقطه مشترک بسیاری از دوستان، بود که همگی از وضع موجود مساجد و مجموعه های فرهنگی و تربیتی، زبان به گلایه و شِکوِه گشوده بودند...  از نبود امکانات از همراه نبودن مسولان از درک نشدن و ... اما باید گفت: یک بچه حزب اللهی؛ یک فعال و فرهنگی و یک جوان مومن انقلابی باید مانند گل  باشد! چرا !؟ گل نیلوفر در مرداب می روید تا همه بدانند در باید را آفرید... نیلوفر کمال زیبایی نیز به شمار می آید... نیلوفر نماد انسان فوق العاده با اراده ای محکم است؛ زیرا بدون هیچ ناپاکی از آب های گِل آلود خارج می شود...   یک فرزند انقلاب؛ یک ؛ باید به گونه ای باشد که شرایط محیط نتواند بر وی تحمیل گردد! و بلکه اوست که بر شرایط محیط غالب می شود. مربی محور؛ یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
‌معرفی کتاب  کتاب اصول کار فرهنگی این کتاب تبیین بایسته های «فعالیت های فرهنگی» است. در این کتاب تلاش شده تا به ابعاد مختلف انجام فعالیت های خرد و کلان فرهنگی نگریسته شود و با نگاهی اجمالی و در بعضی موارد با بررسی تفصیلی هر آن چه را که در کار فرهنگی دینی با جوانان و نوجونان مورد نیاز است مورد مطالعه قرار گیرد. عناوین سرفصل های متعدد کتاب که حکایت گر محتوای آن است به شرح ذیل می باشد. جوشناسی، مدیریت فرهنگی، روش شناسی کار فرهنگی و ایجاد طرح فرهنگی، اصول برنامه ریزی و آسیب های آن، مهارت شناسایی و جذب و ارتباط گیری، اخلاق کار فرهنگی و آسیب شناسی کار فرهنگی. نویسنده در پایان و در قالب دو فصل دیگر، نمودار کار فرهنگی و چارت پیشنهادی خود برای مجموعه های فرهنگی را نیز عرضه داشته است.   نویسنده : سید مجتبی حسینی ناشر: کوله بار فرهنگی مـــــربی محـــــور یک تجربه متفاوت فرهنگی @morabi_masjed