eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
385 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
1_9517303047.ogg
625.2K
⁉️سلام استاد از کجا معلوم، امام زمان هستند؟ ✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇 @khameneieshQ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ 🌹سلام خدمت همراهان گرامی ⬅️ با توجه به سوالات متعدد عزیزان در رابطه با تعداد رکعات نماز روز یکشنبه ی ماه ذی القعده، باید عرض کنم: منظور از چهار رکعت درج شده در مفاتیح الجنان، دو نماز دو رکعتی هست. ✍جواد حیدری @javadheidari110
⭕️ چی بگم؟ ⭕️ شما یه جمله ای بفرمایید: ۱. در‌مورد‌این‌متن‌فکر‌کنم‌مال‌قدیم‌بوده که‌نمره‌بوده‌ الان‌که‌نمرات‌توصیفی‌است.😐 2. خنده ی تلخ من از گریه غم انگیزتر است کارم از گریه گذشته است به آن می خندم 3. به نظرم می‌بایست به این معلم محترم عرض کرد: اگر بارِ خارست خود کشته‌ای وگر پرنیانست خود رشته‌ای ۴. جواب امتحان این بچه خیلی بامزه بوده واقعا از ته دل خندیدم
⭕️یک روز زیبا و به یاد ماندنی با دانش آموزان شهید اژه ای (سمپاد) ✅ @javadheidari110
⭕️ دو مطلب در مورد این نماز : 1⃣این روایت از طریق عامه ( اهل سنت) نقل شده و راوی حدیث هم انس بن مالک است . بنابراین سند این حدیث ضعیف است و به فرموده برخی بزرگان مثل سیدنا الاستاذ آیت الله العظمی شبیری زنجانی ( مد ظله العالی) خواندن آن رجاء( به امید ثواب ) اشکال ندارد. 2⃣ در روایت تعداد رکعات این نماز چهار رکعت درج شده است ، و مطابق مبانی شیعه نماز های مستحبی( به جز نماز وتر و نماز اعرابی) دو رکعتی است و این نماز هم به صورت دو نماز دو رکعتی است. ✍محمد الهی منش ⬇️به جمع ما بپیوندید⬇️ 🆔https://eitaa.com/elahimanesh128
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
💠شرح خطبه اول نهج‌البلاغه فراز دوم 🔰توسط اســـ🖊ـتاد حیــــــدرے زیدعزه ↩️أَوَّلُ الدِّينِ مَعْرِفَتُهُ گام اول در دین، شناخت خداست. ↩️وَ كَمَالُ مَعْرِفَتِهِ التَّصْدِيقُ بِهِ و بالاترین شناخت، تصدیق، اذعان و قبول پروردگار عالم است که این تصدیق کار قلب و باور قلبی‌ست. ↩️وَ كَمَالُ التَّصْدِيقِ بِهِ تَوْحِيدُهُ و بالاترین نوع تصدیق و معرفت حقیقی، توحید است یعنی اینکه خدا هست، واحد است و احد است. ↩️وَ كَمَالُ تَوْحِيدِهِ الْإِخْلاَصُ لَه و بالاترین مرحله‌ی توحید خالص شدن برای خداست، وقتی مراتب توحید را فهم کردیم یعنی فهمیدم خدا احد است و واحد است، صفاتش عین ذاتش است، هرآنچه در عالم است از آن اوست باید برای او خالص بود. ↩️وَ كَمالُ الاِخْلاصِ لَهُ نَفْىُ الصِّفاتِ عَنْهُ بالاترین مرحله‌ی اخلاص این است که صفات زائد بر ذات را از خدا نفی کنیم، خدا را مرکب ندانیم و صفات انسانی را به خدا نسبت ندهیم. ↩️ لِشَهادَهِ كُلِّ صِفَهٍ اَنَّها غَيْرُ الْمَوْصوفِ چون اگر صفات زائد بر ذات را بر خدا حمل کنیم و بگوئیم ذات الهی شیُُ و صفات الهی شیُُ هر موصوفی، غیرصفتش است ↩️ وَ شَهادَهِ كُلِ مَوْصوفٍ اَنَّهُ غَيْرُ الصِّفَهِ هر موصوفی می‌گوید غیرصفتش است ↩️فَمَنْ وَصَفَ اَللّهَ سُبْحانَهُ فَقَدْ قَرَنَهُ پس هرکه خدا را اینگونه توصیف کند و صفت و موصوف را از خدا جدا کند، برای خدا قرین قرار داده چون وقتی صفت شیُُ و موصوف شیُُ آخَر قرین شد، دوتا شود. ↩️وَ مَنْ قَرَنَهُ فَقَدْ ثَنّاهُ خدا را دوتا کرده است یعنی یک خدای قدیم و یک صفات قدیم در نظر گرفته است اهل سنت که قُدمای ثمانیه را قبول دارد همین می‌شود (۸قدیم + ذات) ↩️وَ مَنْ ثَنّاهُ فَقَدْ جَزَّاهُ هر که گفت خدا دوتاست، خدا را تجزیه کرده و مرکب فرض کرده. ↩️ وَ مَنْ جَزَّاهُ فَقَدْ جَهْلَهُ و کسی که خدا را تجزیه کند اصلا او را نشناخته است ↩️ وَ مَنْ جَهِلَهُ فَقَدْ أشَارَ إِلَيْهِ وقتی چنین شناخت جاهلانه‌ای داشته باشد اشاره می‌کند. ↩️ وَ مَنْ أشَارَ إِلَيْهِ فَقَدْ حَدَّهُ وقتی خدا را مشارالیه قرار می‌دهد خدا یعنی خدا را محدود می‌بیند، برای خدا جسمانیت قائل می‌شود و او را دیدنی فرض می‌کند برای خدا حد مشخص کرده ↩️وَ مَنْ حَدَّهُ فَقَدْ عَدَّهُ و کسی که برای خدا حد مشخص کند و خدا را محدود کند خدا را شمارش کرده (یک، دو، سه..‌.) ↩️وَ مَنْ قالَ فِيمَ؟ اگر کسی بگوید خدا داخل چیست؟ ↩️فَقَدْ ضَمَّنَهُ خدا را در ضمن چیزی تفسیر کرده است ↩️وَ مَنْ قالَ عَلامَ؟ هر که بگوید: خدا روی چیست، روی چه نشسته؟ ↩️فَقَدْ اءخْلَىَ مِنْهُ. خدا را خالی کرده یعنی گفته خدا یک جا هست و یک جا نیست. ↩️كائِنٌ خدا هست. ↩️لا عَنْ حَدَثٍ مَوْجُودٌ لا عَنْ عَدَمٍ، اما نه اینکه بوجود آمده باشد نه اینکه عاملی داشته باشد خدا هست بدون ایجاد شدن یعنی هستی ذات اوست و عاریتی و حدوثی نیست بلکه ذاتی‌ست؛ خدا هست اما نه اینکه مسبوق به عدم باشد و قبلا نبوده باشد بلکه بوده، هست و خواهد بود. ↩️مَعَ كُلِّ شَى‌ء خداوند همراه هر چیزی‌ست؛ ↩️ لا بِمُقارَنَهٍ اما نه اینکه قرینش باشد؛ نه مثل قرین بودن ما با اشیاء و اشخاص. ↩️وَ غَيْرُ كُلِّ شَىء لا بِمُزايَلَهٍ، حال که گفتیم خدا با هیچ چیزی و داخلِ و قرینِ در چیزی نیست نباید از آن طرف خدا را زائل کنیم و بگوئیم‌ حالا که با چیزی نیست پس احاطه‌ای ندارد. 📌تذکر: در روایات دیگر توضیح داده شده است که احاطه‌ی خدا بر مخلوقات احاطه‌ی قیومی است؛ یعنی با قوام و اراده‌ی خدا عالم‌ در تکامل و تحرّک است؛ خدا علم به همه چیز دارد نه اینکه علمش در همه جا باشد. 🌀 🌀@javadheidari110 🌀🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀 🌀🌀 🌀@ramezan_ghasem110 🌀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️آیا در انجام کارها، داشته باشیم یا خیر ⁉️ 🎤 ✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇 @khameneieshQ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b @javadheidari110
📣 ۱۰ فایل صوتی 🟤مهارت های پاسخگویی کلامی 🟣 جواد حیدری مشاهده در روزبرگ - اپلیکیشن آنلاین محتوای تبلیغی http://www.atf.morsalat.ir/podcast/q6am740ypp5z0vpb کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
249.5K
پرســـ⁉️ــــش سلام استاد، آیا توصیه‌‌های امام زمان در تشریفاتی نظیر تشرف سید رشتی، آیت‌الله مرعشی و ... انجامش برای سایرین مفید است یا اینکه فقط این توصیه مختص به آن عالم بوده‌؟ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ مستبصر شدن یک جوان بهایی دیگر، در مدرسه ی علمیه ی امام صادق علیه السلام اصفهان 🌹 ⭐️ ان شاء الله به زودی و به توفیق الهی و لطف امام رضا علیه السلام، نوای شهادتین این عزیز، گوش ها را نوازش و قلب ها را صفا می دهد. 💥 🌷 اشهد ان لا اله الا الله 🌹 اشهد ان محمدا رسول الله 🌹اشهد ان علیا و اولاده المعصومین حجج الله❤️ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
546.1K
پرســـ⁉️ــــش سلام استاد، ممکنه بفرمائید معنای درستِ قسمت و حکمت چیه؟ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅پرسش: ⁉️💐 برخی اوقات دلم می گیرد😔 ✍️ منشاءِ غم و ناراحتی و دلگیری: 1️⃣ گاهی عوامل ظاهرى همچون: مرگ بستگان يا دوستان، شكستها و ناموفقيتهاى تحصيلى، شغلى و خانوادگى، و دارا بودن برخى روحيات و رفتارهاى منفى همچون: حس بدبينى، غرور و تكبر، خود برتر بينى، ارضا نشدن برخى تمايلات و خواسته‏ها، مشكلات مالى و اقتصادى و... است و گاهی منشاء آن عوامل غیر ظاهری 2️⃣گاهی عوامل غیرظاهری: الف: گناه و معصيت: رسول خدا: «ساعاتُ الهُمُومِ ساعاتُ الكَفّاراتِ وَ لا يزالُ الهَمُّ بِالمؤمنِ حتّى يَدَعَهُ و ما لَهُ مِنْ ذَنْبٍ؛ لحظه‏هاى غم و اندوه، لحظه‏هاى پوشاندن گناهان است و فرد مؤمن پيوسته گرفتار غم و اندوه مى‏شود تا آنكه از همه گناهانش پاك گردد.» پیامبر: «إنَّ مِنَ الذُّنوبِ ذُنوبَاً لا يُكَفِّرُهَا صلاهٌ و لا صومٌ. قيل: يا رسول الله فَمَا يُكَفِّرُهَا؟ قال: اَلْهُمُومُ فِى طَلَبِ الْمَعِيشَه؛ برخى گناهان هستند كه هيچ نماز و روزه‏اى آنها را نمى پوشاند. عرض شد: اى رسول خدا پس چه چيز آنها را مى‏پوشاند (و از بين مى‏برد؟) حضرت فرمود: اندوه براى كسب درآمد و گذران زندگى.» ب. دلبستگى به دنيا: امام صادق: «الرَّغْبَهُ فى الدُّنيا تُورِثُ الْغَمَّ وَالحُزْنَ ؛ دنيا خواهى غم و اندوه مى‏آورد.» پيامبر: «اَنَا زَعِيمٌ لِمَنْ اَكَبَّ عَلَى الْدُّنْيا بِفَقْرٍ لا غِنَاءَ لَهُ وَ بِشُغْلٍ لا فِراغَ لَهُ وَ حُزْنٍ لا اِنْقِطاعَ لَهُ؛ كسى كه به دنيا بچسبد، من (سه چيز را) براى او قطعى مى‏دانم: فقرى كه بى‏نيازى برايش نيست، گرفتاريى‏اى كه از آن خلاصى نيست و غم و اندوهى كه به پايان نمى‏رسد.» ج. كوتاهى در عمل: امام على: «مَنْ قَصَّرَ فى العَمَلِ اُبْتُلِىَ بِالْهَمِّ؛ هر كه در عمل كوتاهى كند به اندوه گرفتار آيد.» د. توجه به امكانات ديگران: پیامبر: «مَنْ نَظَرَ اِلَى ما فى أيْدِى النَّاسِ طالَ حُزْنُهُ وَ دامَ أسَفُهُ ؛ كسى كه چشمش به آنچه در دست مردم است (امكانات و داراييها) باشد، اندوهش طولانى و افسوسش پايدار خواهد شد.» ه. منفى نگرى: امام كاظم: «مَنِ اغْتَمَّ كانَ لِلْغَمِّ اَهْلَاً ؛ آنكه غم خورد، شايسته غم و اندوه است.» کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرکز اخترفیزیک دانشگاه هاروارد یک بار برای همیشه ادعای معروف آتئیست‌ها را رد کرد. همانگونه که می دانید یکی از شایع‌ترین سخنان آتئیست‌ها در مورد پیدایش جهان این است که در ابتدا انرژی به طور خود به خود وجود داشت و سپس این انرژی جهان را به وجود آورد. این افراد در اثبات سخن خود میگویند که طبق قانون پایستگی انرژی، انرژی نه بوجود می‌آید( خالق ندارد) و نه از بین میرود و انرژی ازلی است. مرکز اخترفیزیک دانشگاه هاروارد( تذکر: دانشگاه هاروارد برترین دانشگاه جهان است و هر ساله رتبه‌ی یک را بین دانشگاه‌های جهان بدست می‌آورد) با انتشار متنی به تعدادی از سوالات رایج درباره‌ی شروع جهان و بیگ بنگ پاسخ داده است. در این متن منتشر در مرکز اختر فیزیک دانشگاه هاروارد، کاملا به صراحت اعلام می شود که هیچکس نمی داند آن انرژی اولیه که جهان را به وجود آورده است از کجا آمده است. لینک متن منتشر شده در مرکز اخترفیزیک دانشگاه هاروارد👇 https://www.cfa.harvard.edu/seuforum/faq.htm#top ⭕️ الله خالق کل شئ @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اِرْحَمْ فِي ذَلِكَ اَلْبَيْتِ اَلْمُظْلِمِ وَحْشَتِي وَ غُرْبَتِي وَ وَحْدَتِي ⭕️ 🌷 @javadheidari110