چرا « علیالاصول»؟
ما را در ویراستی دنبال کنید 👇
https://virasty.com/neslamlou/1781815167537717125
💎ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اینجا با "جواهرانه" اندیشیدن،
"جواهرانه" زیستن را می آموزید.👇
🆔 @Javaherane |👈
هدایت شده از حجاب نوشت ها
«علی الاصول...»
#نهجالبلاغه_بخوانیم
خطبه ي ۱۲۱:
فَإِنَّكُمْ عَصَيْتُمُونِي فِي أَوَّلِ الْأَمْرِ، فَلَا رَأْيَ لِمَنْ لَا يُطَاعُ.
«شما در آغاز کار از فرمان من سرپیچی کردید، و کسی که فرمانش را نبرند رأی و تدبیرش اثر ندارد.»
و در ادامه میفرماید:
وَ قَدْ كُنْتُ أَمَرْتُكُمْ فِي هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ أَمْرِي، وَ نَخَلْتُ لَكُمْ مَخْزُونَ رَأْيِي، لَوْ كَانَ يُطَاعُ لِقَصِيرٍ أَمْرٌ.
«من درباره این قوم (سپاه معاویه) نظر و فرمان خود را به شما گفتم و حاصل رأی و اندیشه خویش را در اختیارتان نهادم؛ اگر از انسان دوراندیش فرمان برده میشد، کار به سامان میرسید.»
سپس وقتی از امام سوال می شود:
نَهَيْتَنَا عَنِ الْحُكُومَةِ ثُمَّ أَمَرْتَنَا بِهَا
«تو ما را از حکمیت نهی کردی، سپس به آن فرمان دادی.»
امام پاسخ میدهد:
هَذَا جَزَاءُ مَنْ تَرَكَ الْعُقْدَةَ وَ أَخَذَ بِالشُّبْهَه
این نتیجه کسی است که راه استوار را رها کند و به امور مشتبه بچسبد.
نکته ی مهم این است که در این خطبه امام تصریح میکند که ابتدا نظرش #علی_الاصول ادامه ی جنگ و نپذیرفتن حکمیت بود و آن را به سپاه خود اعلام کرده بود، اما چون بخش بزرگی از سپاه او را وادار کردند، حکمیت پذیرفته شد. بعد همان گروه، پذیرش حکمیت را به خود امام نسبت دادند و امام این تناقض را در این خطبه به آنان یادآوری میکند!
پ.ن
سیاق فرمایش حضرت را دقت بفرمایید...
🔸🔹✅ Www.Eitaa.com/hasanvaziri_official
پیام رهبری روشن و واضح است. صریح است و با کسی رودربایستی ندارد. شجاعت از قلم آیتالله سیدمجتبی خامنهای میچکد. در عین تایید دلسوزی و حسننظر مسئولین مذاکره کننده، اجازه انداختن همه مسئولیتها بر عهده رهبری و خرجکردن از اعتبار ولیفقیه در مسائل را به هیچ مسئولی نمیدهند. در چند خط هم تئوری «همه چیز با رهبری هماهنگ شده» را نفی میکند و هم «مذاکره به آقا تحمیل و اجبار شده» را زیر سوال میبرد. هم به طرفهای خارجی پیام عدم ذوقزدگی ایران از تفاهم را مخابره میکند و هم به مردم داخل کشور با تصریح به اینکه از مسئولین تعهد گرفتم و بعد اجازه تفاهم را صادر کردم، قدرت و اقتدار رهبری و تسلطش بر امور را نشان میدهد. هم اصل دموکراسی و عدم دیکتاتوری مقام رهبری در ایران را نشان میدهد و هم پشت مردم نگران از سرنوشت تفاهم را قرص و محکم میگیرد و به آنها نقش نظارتی میدهد. هم با اسم بردن از جبههمقاومت تصریح میکند که مراقب سرنوشت شما هم هستیم و هم با اشاره به بیاعتمادی به دشمن، پیام دست به ماشه بودن و آمادگی ایران را به کسانی که باید بدانند میدهد.
جهان چشم باز کند و ببیند؛ این رهبر مقتدر ایران است که با پیامی کوتاه و چندسطری ولی چندلایه راه را از مردم کف خیابان تا مسئولین نظام و جبهه مقاومت به همگان نشان میدهد و امید دشمن به دیدگاه تازه و نرم در رهبری جدید انقلاب را یکشبه کور میکند. الحمدلله از این نعمت!
«مهدی مولایی»
@m_molaie110
💎ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اینجا با "جواهرانه" اندیشیدن،
"جواهرانه" زیستن را می آموزید.👇
🆔 @Javaherane |👈
علیالاصول یعنی طبق تمام اصول اسلام «مثلی لا یبایع مثل یزید.»
#تفاهم_نامه
https://virasty.com/Atefeh_sharifi/1781816177308795870
💎ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اینجا با "جواهرانه" اندیشیدن،
"جواهرانه" زیستن را می آموزید.👇
🆔 @Javaherane |👈
کاش قبل از اینکه رهبر پشت بلندگو #هزینه بدهند، بفهمیم...
💎ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اینجا با "جواهرانه" اندیشیدن،
"جواهرانه" زیستن را می آموزید.👇
🆔 @Javaherane |👈
امیرالمومنین "علیه السلام"
" من درباره این قوم ( سپاه معاویه ) نظر وفرمان خود را به شما گفتم وحاصل رای واندیشه خویش را در اختیارتان نهادم ؛ اگر از انسان دور اندیش فرمان برده می شد کار به سامان می رسید .
#نهج_البلاغه_بخوانیم
#علی_الاصول
💎ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اینجا با "جواهرانه" اندیشیدن،
"جواهرانه" زیستن را می آموزید.👇
🆔 @Javaherane |👈
هدایت شده از حجة الاسلام محمد امیری طیبی
✅ ۱۶ شهید در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
🔹خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد در پی حملات هوایی اسرائیل به شهرکهای الشرقیه، حاروف و کفرصیر در جنوب لبنان، ۱۶ نفر شهید و شماری دیگر زخمی شدند.
@Mohammad_AmiriTayebi
تبریک جالب کاربر اسپانیایی به ترامپ!
نوشته ما باید به ایالات متحده به خاطر پیروزی بزرگشان تبریک بگوییم ...
💎ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اینجا با "جواهرانه" اندیشیدن،
"جواهرانه" زیستن را می آموزید.👇
🆔 @Javaherane |👈
13.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺 .| شبکه کشوری سفیران مهربانی، مجاهدان فاطمی|. 🌺
(#جهاد_تبیین بانوان دانشآموختهی Efafcollege.ir در حوزه "زن و حجاب"
📣 این صدای مردم رشت است!
(بخش دوم) ؛ مطالبه بخشی از مردم رشت در اعتراض به ولنگاری فرهنگی و درخواست برای رسیدگی به این وضعیت!
🇮🇷معاونت اجتماعی استان گیلان / رشت
✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅اگر #نوجوان در خانه دارید این کانال رو از دست ندید:👇
🆔 @Javaherane | 👈
💌 طلای ۱۸ عیار
🔸 خانم دکتر ماهروزاده، مادر شهیده زهرا حدادعادل گفتند: «خدمت آقا که رسیدم گفتم میترسم درسم را ادامه دهم و نتوانم مادر ٢۴ عیاری برای فرزندانم باشم. چه کنم؟» با خودم گفتم لابد آقا میگویند اصل مادریست و تحصیلات فرع است؛ زن باید حواسش به خانواده و بچههایش باشد. اما جواب آقا میخکوبم کرد. آقا به خانم دکتر گفته بودند: «طلای ١٨ عیار هم خوب است.»
🔹 زل زدم به زن پشت میکروفون و جواب رهبر شهید را توی ذهنم بارها و بارها مرور کردم. قد روشنفکری آقا چه بلند بود و من چه بیخبر بودم. نگاهی به جمعیت انداختم. سالن پر بود از زنهایی که عیار مادریشان ١٨ بود.
#رهبرشهید #الگوسوم #مادرانه
💎ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اینجا با "جواهرانه" اندیشیدن،
"جواهرانه" زیستن را می آموزید.👇
🆔 @Javaherane |👈