پیر مردی تمام عمرش را
بین بازاروکوچه سر می کرد
هرکسی بار در دکانش داشت
پیر افتاده را خبر می کرد
او که عمری برای نان حلال
گاری اش را به هر طرف می برد
قول داده که رایگان ببرد
بار روضه اگر به تورش خورد
روزی از کوچه که به خانه رسید
همسرش گفت: درد نان داریم
از بد حادثه همین امشب
نان نداریم و میهمان داریم
سال ها با غم تهی دستی
در خفایت اگرچه سر کردی
می رود ابرویمان امشب
دست خالی اگر تو برگردی
باز هم راهی خیابان شد
حجره ها را یکی یکی می دید
هیچ باری نمانده روی زمین
از نگاهش عذاب می بارید
گوشه ای بین کوچه و بازار
با خودش گفت کاش می مردم
خسته ام دیگر از همه از بس
حسرت عمر رفته را خوردم
در همین حال بر زمین خوابید
ناگهان کودکی صدایش کرد
پیر مرد خمیده حیران شد
گیوه را تا به تا که پایش کرد
گفت جانم مرا صدا کردی
زود تر عرضه کن که کارت چیست؟
مس، ملافه، گلیم ، یا قالی
حاضرم من بگو که بارت چیست
پسرک گفت پیش ان کوچه
روضهٔ هفتگی شده برپا
دیگ را از حیاط خانه ما
میتوانی بیاوری آقا؟
پیرمرد از جواب او جا خورد
دیگ نذری روضه را میدید
گاری اش را جلو عقب کرد و
به سیه روزی خودش خندید
یادش افتاد عهد دیرین را
روز اول که گاری اش را برد
قول داده که رایگان ببرد
بار روضه اگر به تورش خورد
پیر مردی که در دوراهی بود
این طرف دیگ نذری بی مزد
آن طرف خانواده اش محتاج
مرگ بر روزگار شادی دزد
دیگ را برد عقل او می گفت
مزد زحمت بگیر و عاقل باش
که در این روزگار جایز نیست
تنگدستی و کار بی پاداش
دل ولی حرف دیگری میزد
عهد دیرین بهانه دل بود
پیرمرد از دلش حمایت کرد
بس که این پیر خسته عاقل بود
دیگ را برد مبلغی نگرفت
دست خالی به خانه بر می گشت
پیر مرد شکسته و تنها
از گذشته شکسته تر می گشت
تا به خانه رسید از بازار
ناگهان مضطرب شد و حیران
پشت در کفش های بسیار و
داخل خانه مملو از مهمان
از لب پنجره نگاه انداخت
میوه های عجیب و رنگارنگ
عطر ناب برنج ایرانی
نالهٔ زعفران در هاونگ
همسرش که ز خانه بیرون رفت
دید مردش نشسته با حیرت
گفت از دست پر رسیدن تو
متحیر شدم خدا قوت
تا تو از خانمان برون رفتی
پیرمردی شریف و گاری کش
دم در آمد و صدایم زد
گفتم از پشت نرده فرمایش؟
بیقرارو شکسته چون مرغی
که پر و بال بر قفس می زد
عطش از چهر اش نمایان بود
تشنه بود و نفس نفس می زد
گفت این خوار و بار را داده است
مادری قد کمان و آزرده
ما بدهکار همسرت هستیم
دیگ نذری برایمان برده
هرکسی که ندارد عشق تورا
تازه فهمیده که نداری چیست
قصه کل عاشقان حسین
قصه پیرمرد گاری چی ست
#رضا_صمدیان
📓جواهرالکلام @Seyedjavaher
https://t.me/javaherkalam110135
https://eitaa.com/javaherkalam110135
26.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انشالله با انتشار حداکثری برای دوستانتان و در همه گروهها در اجر همگانی عزای
حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها)
شریک و سهیم باشیم.
📓جواهرالکلام @Seyedjavaher
https://t.me/javaherkalam110135
https://eitaa.com/javaherkalam110135
✔️شیعیان گنهکار چگونه می میرند؟
✅ امیرالمؤمنین (علیه السّلام) فرمودند:
شیعهی ما اگـر مرتکب معصیتی شـود، نمیمیرد مگر اینکه به بلایی چه در مال و چه در فرزند و چه در خودش مبتلا گردد و این ابتلا موجب از بین رفتن گناهانش گردد و خدا را به گونهای ملاقات نماید که هیچ اثری از گناه در او باقی نمانده باشد و اگرچیزی از گناه در او باقی مانده بود، به هنگام مرگ دچار سختی و شدّت میگردد. (سپس پاک میشود.)
📚جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱
📚 1ـ بحارالانوار، ج6، باب سکرات الموت و شدائده، ص 157
📓جواهرالکلام @Seyedjavaher
https://t.me/javaherkalam110135
https://eitaa.com/javaherkalam110135
📓جواهرالکلام @Seyedjavaher
https://t.me/javaherkalam110135
https://eitaa.com/javaherkalam110135
📓جواهرالکلام @Seyedjavaher
https://t.me/javaherkalam110135
https://eitaa.com/javaherkalam110135
📓جواهرالکلام @Seyedjavaher
https://t.me/javaherkalam110135
https://eitaa.com/javaherkalam110135
✖️توهین و جسارت بی شرمانه ابوبکر ( خلیفه غاصب و ملعون اول اهل بدعت) به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از کتب اهل سنت با تصویر سندها
شیخ عبد الرؤف مناوی، در کتاب فیض القدیر گوید با اشاره به روایت «فاطمة بضعة منی» میگوید: إستدلّ به سهیلی علی ان من سبّها کفر لانه یغضبه و أنها أفضل من الشیخین(فیض القدیر4: 551) «سهیلی بر اساس این روایت استدلال کرده است همانا هرکس فاطمه را سب کند کافر است؛ چون رسول خدا به او غضب میکند و این که او افضل از شیخین است».
به این عبارت به دور از تعصب و با روح آزاداندیشی و بینش عالمانه دقت شود.
دشنام گویی و فحاشی ابوبکر به گونه ای بود که علمای اهل سنت در کتاب های معتبر خود نقل کردهاند که او از دشنام گویی و فحش دادن پروا نداشت.
برای نمونه ابوبکر جوهری در کتاب سقیفه گوید: پس آنکه ابوبکر خطبۀ فاطمه (سلام الله علیها) را شنید؛ سخنان فاطمه (سلام الله علیها) بر او سنگین تمام شد؛ بالای منبر رفت و گفت:
قال أبوبکر و حدثنی محمد بن زکریا قال حدثنا جعفر بن محمد بن عمارة بالإسناد الأول قال فلما سمع أبو بکر خطبتها شق علیه مقالتها فصعد المنبر و قال: أیها الناس ما هذه الرعة إلی کل قالة أین کانت هذه الأمانی فی عهد رسول الله صألا من سمع فلیقل و من شهد فلیتکلم إنما هو ثعالة شهیده ذنبه مرب لکل فتنة هو الذی یقول کروها جذعة بعد ما هرمت یستعینون بالضعفة و یستنصرون بالنساء کأم طحال أحب أهلها إلیها البغی.(شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید16: 214-و215)
جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱
«ای مردم این چه سست عنصری در برابر هر سخن است؟ این آروزها در زمان رسول خدا کجا بود؟ هر که شنیده بگوید و هرکه دیده دهان باز کند. آنکه سخن گفت روباه ماده ای بود که شاهدش دمش بود که باعث و بانی هر فتنه است؛ او کسی است که میخواهد جنگ از سر گیرد و او میگوید این زخم کهنه را پس از آن بسته شده، تازه کنید (دوباره آشوب به راه اندازید)، و از ضعیفان یاری طلبیده و از زنان کمک می جوید؛مانند امّ طحال(1) که خویشانش روسپی گری را برای او خوش می داشتند».
به شدت اهانت ابوبکر به حضرت فاطمۀ زهرا، دختر پیامبر، و علی بن ابیطالب علیهما السلام، که پیامبر صلیاللهعلیهوآله او را به برادری برگزید، توجه شود.
آیا رواست در باره سیده زنان بهشت این چنین سخن راندن؟این است خلیفه رسول الله؟ این است حق خویشاوندی؟!
پی نوشت:
1.ام طحال زنی بد کاره در زمان جاهلیت بود که پرچم بدکارگی بر فراز خانه اش نصب نموده بود این است ضرب المثل شده شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید 16:
ابوهلال عسكری در كتاب جمهرة الأمثال و ابن أبی الحدید معتزلی در شرح نهج البلاغه نقل میكنند كه وقتی صدیقه طاهره سلام الله علیها به مسجد آمد و آن خطبه غرا را خواند و سپس برای اثبات این كه فدك مال شخصی آن حضرت بوده است ، امیرمؤمنان علیه السلام را به عنوان شاهد خود معرفی كرد، ابوبكر بر منبر رفت و سخن بسیار زشت و توهینآمیز را نسبت به حضرت صدیقه طاهره و امیرمؤمنان علیهما السلام بر زبان جاری كرد كه پیش از آن سابقه نداشته است.
ابوهلال مینویسد:
1017- قولهم شاهد الثعلب ذنبه :
وهو مثل مبتذل فی العامة وقد جاء فی الكلام لأبی بكر رضی الله عنه خطب فقال أیها الناس ما هذه الرعة مع كل قالة أین كانت هذه الأمانی فی عهد رسول الله صلى الله علیه وسلم ألا من سمع فلیقل ومن شهد فلیتكلم إنما هو ثعالة شاهده ذنبه مرب لكل فتنة هو الذی یقول كروها جذعة بهد ان هرمت یستعینون بالضعفة ویستنصرون النساء كأم طحال احوط أهلها الیها البغی الأولق إن شئت ان أقول لقلت ولو قلت لبحت وإنی ساكت ما تركت .(العسكری ، أبو هلال الحسن بن عبد الله بن سهل بن سعید بن یحیى بن مهران (متوفای395هـ)، جمهرة الأمثال ، ج 1ص 553 ـ 554، ناشر : دار الفكر ـ بیروت ، 1408هـ ـ 1988م.)
جواهرالکلام @Seyedjavaher
ضرب المثل شماره 1017: این سخن مردم كه روباه دمش را شاهد آورده است. این مثل مبتذلی در میان مردم است و در كلام ابوبكر آمده است كه خطبه خواند و این گونه گفت:اى مردم، گوشدادن به سخن هر زن سخنگو چه معنى دارد؟! این ادعاها در زمان رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) كجا بود؟ هركس كه مىشنود باید بگوید، و هركس كه حاضر است، باید مطرح كند كه: «او روباهى است كه شاهدش دم او است»!!! پرورش دهنده تمام فتنهها او است؛ او است كه مىگوید «شتر ما بعد از پیرى دوباره جوان شده است»!از ضعیفان كمك مىخواهد و از زنان یارى مىطلبد!مانند ام طحال (از زنان پرچمدار زمان جاهلیت)كه محبوبترین نزدیكان او، شایستهترین فرد برای زنا بود ...
هرچند كه ابوهلال با توجه به خوی سنیگریاش، مشخص نكرده است كه منظور ابوبكر چه كسی بوده است؛ اما واضح است كه غیر از صدیقه طاهره سلام الله علیها و امیرمؤمنان علیه السلام كس دیگری نمیتواند مقصود ابوبكر باشد؛ چرا كه هیچ یك از اصحاب كه زنی نیز او را پشتیبانی كند، غیر از امیرمؤمنان علیه السلام با ابوبكر درگیر نشده است.
ابن أبی الحدید معتزلی همین مطلب را نقل و سپس به روشنی میگوید كه مراد ابوبكر از روباه و دم او، امیرمؤمنان و صدیقه شهیده سلام الله علیهما بوده است :
فلما سمع أبو بكر خطبتها شق علیه مقالتها فصعد المنبر وقال: أیها الناس، ما هذه الرعة إلى كل قالة أین كانت هذه الأمانی فی عهد رسول الله صلى الله علیه وسلم ألا من سمع فلیقل، ومن شهد فلیتكفم، إنما هو ثعالة شهیده ذنبه، مرب لكل فتنة، هو الذی یقول: كروها جذعة بعدما هرمت، یستعینون بالضعفة، ویستنصرون بالنساء، كأم طحال أحب أهلها إلیها البغی... .ثم نزل، فانصرفت فاطمة علیها السلام إلى منزلها.قلت: قرأت هذا الكلام على النقیب أبی یحیى جعفر بن یحیى بن أبی زید البصری وقلت له: بمن یعرض، فقال: بل یصرح. قلت: لوصرح لم أسألك. فضحك وقال: بعلی بن أبی طالب علیه السلام، قلت: هذا الكلام كله لعلی یقوله قال: نعم، إنه الملك یا بنی (إبن أبیالحدید المدائنی المعتزلی، ابوحامد عز الدین بن هبة الله بن محمد بن محمد (متوفای655 هـ)، شرح نهج البلاغة،ج 16ص 126، تحقیق محمد عبد الكریم النمری، ناشر: دار الكتب العلمیة - بیروت / لبنان، الطبعة: الأولى، 1418هـ - 1998م.)
جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱
وقتى ابوبكر، خطبه فاطمه را شنید، سخنان فاطمه بر او سنگین آمده بر منبر رفت و گفت: اى مردم، این گوشدادن به سخن هر زن سخنگو چه معنى دارد؟!این ادعاها در زمان رسول خدا (صلى الله علیه وآله) كجا بود؟هركس كه مىشنود باید بگوید، و هركس كه حاضر است، باید مطرح كند كه «او روباهى است كه شاهدش دم او است»!!! پرورش دهنده تمام فتنهها او است؛ او است كه مىگوید «شتر ما بعد از پیرى دوباره جوان شده است»! از ضعیفان كمك مىخواهد و از زنان یارى مىطلبد! مانند ام طحال (از ذوات اعلام در جاهلیت)كه محبوبترین نزدیكان او، شایستهترین فرد برای زنا بود ...
سپس از منبر پایین آمده و فاطمه زهرا (علیها السلام) به منزلش رفت.این روایت را براى نقیب ابى یحیى جعفر بن یحیى خواندم و پرسیدم، به چه كسى كنایه مىزد؟گفت: كنایه نمىزد، صریح صحبت مىكرد!گفتم اگر صریح گفته بود، از تو نمىپرسیدم!خندید و گفت: به على بن ابى طالب علیه السلام!به او گفتم: تمام این سخنان به على بود؟در پاسخ گفت آرى اى فرزندم، بحث در مورد حكومت است!
قضاوت با شما آيا خليفه می تواند به همين راحتی هر چيزی به زبان براند؟
آيا سنت نبوی اين گونه بوده است؟
شما که اين گونه با دختر پيامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) می کنيد ، آيا احاديث نبوی درباره ايشان را نشنديده ايد؟
اگر به دختر شما کسی چنين بگويد ؟...
📓جواهرالکلام @Seyedjavaher
https://t.me/javaherkalam110135
https://eitaa.com/javaherkalam110135
سلام علیکم عزیزان
حتما حتما این مطالب را با دقت مطالعه بفرمایید👆👆
خیلی مهم میباشد
قابل توجه افرادی که انتقاد میکنند که چرا لعن میکنید؟
لعن نکنیم که باید قیامت جوابگو باشیم
﷽
🕋 اللَّهُمَّ بَارِكْ لِمَوْلَانَا صَاحِبِ الزَّمَان (عَج)
اَللّهُمَ عَجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ
اَللّهُمَّ ٱلْعَن قَتَلَةَ أَهْلِبَیْتِ نَبِيِّکَ
اللَّهُمَّ أَرِنِي الطَّلْعَةَ الرَّشِيدَةَ وَ الْغُرَّةَ الْحَمِيدَة
😭سَيِّدِي غَيْبَتُكَ نَفَتْ رُقَادِي، وَضَيَّقَتْ عَلَي َّمِهَادِي
ترک گناه کنیم به احترام مولای عالم امام زمان علیه السلام
آن که از شرم گناه
باید کند غیبت منم ،
تو چرا جور گنهکاران عالم میکشی ؟
🏴 محاسبات روز جمعه
🏴30 آبان / عقرب 1404
🏴30 جمادی الاول 1447
🏴21 نوامبر 2025
💎 حضرت امام علی علیه السلام فرمودند:
اگر مردم میدانستند در قربانی {چه آثار و برکاتی} هست ، قطعا قرض کرده و قربانی میکردند
اولین قطره که از خون قربانی به زمین ریخته شود، گناهان صاحب آن قربانی آمرزیده میشود
✅ امام باقر عليه السلام :
اِنَّ اللّه َ يُحِبُّ هِراقَةَ الدِّماءِ وَ إطعامَ الطَّعامِ ؛
امام باقر عليه السلام :
خداوند قربانى كردن و اطعام كردن را دوست دارد .
📓[ . المحاسن ، ج 2 ، ص 143 .]
👈 مخصوصا وقتی قربانی به نیت مولای عالم باشد
بسم الله
سلام علیکم
نیت داریم از بین عاشقان امام زمان علیه السلام در اول هر ماه
فقط و فقط به نیت سلامتی و تعجیل در امر فرج امام زمان علیه السلام
مبالغی را جمع آوری کنیم برای قربانی گوسفند و توزیع آن
اگر عزیزی با چنین نیتی قصد مشارکت دارد
جهت قربانی اول جمادی الثانی
به هر میزان مبلغ
وجه مورد نظر خود را به شماره کارت👇
6037697699604184
سیدعبدالحمید جواهریان
واریز و به شماره ایتا ، روبیکا یا تلکرام👇
09121355741
اطلاع بدهد
اجرکم عندالله
جهت واریز صدقات اول ماه👇
۶۲۸۰ ۲۳۱۵ ۲۰۰۷ ۸۸۷۳
۲۳۱۵
۲۰۰۷
۸۸۷۳
س ع ح جواهریان
🕋 احکام دینی و اسلامی.
🔰امروز برای امور زیر خوب است:
🔹امور زراعی و کشاورزی.
🔹درختکاری.
🔹آغاز بنایی و خشت بنا نهادن.
🔹خون دادن.
🔹آغاز معالجات و درمان.
🔹مشارکت و امور شراکتی.
🔹و انواع دیدارها خوب است.
⭕️مسافرت: مسافرت همراه صدقه باشد.
♻️زایمان خوب و نوزاد راستگو و درستکار و مقامش بالا رود.
🔰 احکام و اختیارات نجومی.
امروز قمر در برج قوس و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است:
🔹تعلیم و تعلم و امور آموزشی.
🔹شروع کار و کسب.
🔹و امور بازرگانی و تجارت نیک است.
🔹نگارش ادعیه و حرز و حکاکی و برای نماز حرز و بستن آن خوب است.
🔹جهت ثبت نام و رزرو برای زیارت عتبات عالیات و مشهد مقدس و اطلاع از نرخ تورهای تخفیف خورده (لحظه آخری) به کانال های جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ در ایتا ، بله، روبیکا و سروش تشریف بیاورید
⛔️ انعقاد نطفه و مباشرت.
مباشرت امشب و فردا شب شنبه: فرزند چنین شبی ممکن است دچار صرع و غش شود
🔷 اصلاح سر و صورت.
طبق روایات، #اصلاح_مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ، ایمنی از بلیات می شود.
⭕️ حجامت.
فصد زالو انداختن یا #حجامت در این روز از ماه قمری ،حکمی ندارد.
🌌 تعبیر خواب امشب:
خواب و رویایی که شب شنبه دیده شود تعبیرش از آیه ی 1 سوره مبارکه "حمد" است.
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین.
و از مفهوم و معنای آن استفاده می شود که نامه یا حکمی از جانب بزرگی به خواب بیننده برسد و سبب خوشحالی وی گردد. و شما مطلب خود را بر آن قیاس کنید.
🔷 ناخن گرفتن.
جمعه برای #گرفتن_ناخن، روز بسیار خوبیست و مستحب نیز هست. روزی را زیاد ، فقر را برطرف ، عمر را زیاد و سلامتی آورد.
🔷 دوخت و دوز.
جمعه برای بریدن و دوختن، #لباس_نو روز بسیار مبارکیست و باعث برکت در زندگی و طول عمر میشود...
📓 وقت استخاره.
در روز جمعه از اذان صبح تا طلوع آفتاب و بعد از زوال ظهر تا ساعت ۱۶ عصر خوب است.
🕋 ذکر روز جمعه.
اللّهم صلّ علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم ۱۰۰ مرتبه
ذکر بعد از نماز صبح ۲۵۶ مرتبه #یانور موجب عزیز شدن در چشم خلایق میگردد .
🏴 ️روز جمعه طبق روایات متعلق است به #حجة_ابن_الحسن_عسکری_عجل الله تعالی فرجه الشریف . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد
به امید پرورش نسل مهدوی
زندگیتان مهدوی
📓جواهرالکلام @Seyedjavaher
https://t.me/javaherkalam110135
https://eitaa.com/javaherkalam110135
🕰 سلام همراهان عزیز کانال جواهرالکلام... قرار هر شب و روز ما، به نیت تعجیل در فرج امام زمان صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ
💠 دعای شریف صَنَمَيْ قریش
علامه مجلسی از بلد الأمین و مصباح شیخ ابراهیم کفعمی رحمةالله نقل میکند و مینویسد:
#دعای_صنمی_قریش، دعایی است که شأنی بلند و منزلتی عظیم دارد و ابنعباس از #امیرالمؤمنین علیهالسلام روایت کرده است که حضرت این دعا را در #قنوت نماز میخواندند و میفرمودند: «کسی که این دعا را بخواند، مانند کسی است که همراه با رسول خدا صلّیاللهعلیهوآله در غزوههای بدر، احد و حنین، یک میلیون تیر پرتاب کرده باشد.»
و آن دعای شریف این است:
🔥 «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ الْعَنْ صَنَمَيْ قُرَيْشٍ وَ جِبْتَيْهَا وَ طَاغُوتَيْهَا وَ إِفْكَيْهَا وَ ابْنَتَيْهِمَا اللَّذَيْنِ خَالَفَا أَمْرَكَ وَ أَنْكَرَا وَحْيَكَ وَ جَحَدَا إِنْعَامَكَ وَ عَصَيَا رَسُولَكَ وَ قَلَبَا دِينَكَ وَ حَرَّفَا كِتَابَكَ وَ أَحَبَّا أَعْدَاءَكَ وَ جَحَدَا آلَاءَكَ وَ عَطَّلَا أَحْكَامَكَ وَ أَبْطَلَا فَرَائِضَكَ وَ أَلْحَدَا فِي آيَاتِكَ وَ عَادَيَا أَوْلِيَاءَكَ وَ وَالَيَا أَعْدَاءَكَ وَ خَرَّبَا بِلَادَكَ وَ أَفْسَدَا عِبَادَكَ
اللَّهُمَّ الْعَنْهُمَا وَ أَتْبَاعَهُمَا وَ أَوْلِيَاءَهُمَا وَ أَشْيَاعَهُمَا وَ مُحِبِّيهِمَا فَقَدْ أَخْرَبَا بَيْتَ النُّبُوَّةِ وَ رَدَمَا بَابَهُ وَ نَقَضَا سَقْفَهُ وَ أَلْحَقَا سَمَاءَهُ بِأَرْضِهِ وَ عَالِيَهُ بِسَافِلِهِ وَ ظَاهِرَهُ بِبَاطِنِهِ وَ اسْتَأْصَلَا أَهْلَهُ وَ أَبَادَا أَنْصَارَهُ وَ قَتَلَا أَطْفَالَهُ وَ أَخْلَيَا مِنْبَرَهُ مِنْ وَصِيِّهِ وَ وَارِثِ عِلْمِهِ وَ جَحَدَا إِمَامَتَهُ وَ أَشْرَكَا بِرَبِّهِمَا فَعَظُمَ ذَنْبُهُمَا وَ خَلَّدَهُمَا فِي سَقَرَ وَ مٰا أَدْرٰاكَ مٰا سَقَرُ لٰا تُبْقِي وَ لٰا تَذَرُ
اللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ بِعَدَدِ كُلِّ مُنْكَرٍ أَتَوْهُ وَ حَقٍّ أَخْفَوْهُ وَ مِنْبَرٍ عَلَوْهُ وَ مُؤْمِنٍ أَرْجَوْهُ وَ مُنَافِقٍ وَلَّوْهُ وَ وَلِيٍّ آذَوْهُ وَ طَرِيدٍ آوَوْهُ وَ صَادِقٍ طَرَدُوهُ وَ كَافِرٍ نَصَرُوهُ وَ إِمَامٍ قَهَرُوهُ وَ فَرْضٍ غَيَّرُوهُ وَ أَثَرٍ أَنْكَرُوهُ وَ شَرٍّ آثَرُوهُ وَ دَمٍ أَرَاقَوْهُ وَ خَيْرٍ بَدَّلُوهُ وَ كُفْرٍ نَصَبُوهُ وَ إِرْثٍ غَصَبُوهُ وَ فَيْءٍ اقْتَطَعُوهُ وَ سُحْتٍ أَكَلُوهُ وَ خُمُسٍ اسْتَحَلُّوهُ وَ بَاطِلٍ أَسَّسُوهُ وَ جَوْرٍ بَسَطُوهُ وَ نِفَاقٍ أَسَرُوهُ وَ غَدْرٍ أَضْمَرُوهُ وَ ظِلٍّ نَشَرُوهُ وَ وَعْدٍ أَخْلَفُوهُ وَ أَمَانٍ خَانُوهُ وَ عَهْدٍ نَقَضُوهُ وَ حَلَالٍ حَرَمُوهُ وَ حَرَامٍ أَحَلُّوهُ وَ بَطْنٍ فَتَقُوهُ وَ جَنِينٍ أَسْقَطُوهُ وَ ضِلْعٍ دَقُّوهُ وَ صَكٍّ مَزَّقُوهُ وَ شَمْلٍ بَدَّدُوهُ وَ عَزِيزٍ أَذَلُّوهُ وَ ذَلِيلٍ أَعَزُّوهُ وَ حَقٍّ مَنَعُوهُ وَ كَذِبٍ دَلَّسُوهُ وَ حُكْمٍ قَلَبُوهُ
اللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ بِكُلِّ آيَةٍ حَرَّفُوهَا وَ فَرِيضَةٍ تَرَكُوهَا وَ سُنَّةٍ غَيَّرُوهَا وَ رُسُومٍ مَنَعُوهَا وَ أَحْكَامٍ عَطَّلُوهَا وَ بَيْعَةٍ نَكَسُوهَا وَ دَعْوَى أَبْطَلُوهَا وَ بَيِّنَةٍ أَنْكَرُوهَا وَ حِيلَةٍ أَحْدَثُوهَا وَ خِيَانَةٍ أَوْرَدُوهَا وَ عَقَبَةٍ ارْتَقَوْهَا وَ دِبَابٍ دَحْرَجُوهَا وَ أَزْيَافٍ لَزِمُوهَا وَ شَهَادَاتٍ كَتَمُوهَا وَ وَصِيَّةٍ ضَيَّعُوهَا اللَّهُمَّ الْعَنْهُمَا فِي مَكْنُونِ السِّرِّ وَ ظَاهِرِ الْعَلَانِيَةِ لَعْناً كَثِيراً أَبَداً دَائِماً دَائِباً سَرْمَداً لَا انْقِطَاعَ لِأَمَدِهِ وَ لَا نَفَادَ لِعَدَدِهِ لَعْناً يَغْدُو أَوَّلُهُ وَ لَا يَرُوحُ آخِرُهُ لَهُمْ وَ لِأَعْوَانِهِمْ وَ أَنْصَارِهِمْ وَ مُحِبِّيهِمْ وَ مَوَالِيهِمْ وَ الْمُسَلِّمِينَ لَهُمْ وَ الْمَائِلِينَ إِلَيْهِمْ وَ النَّاهِضِينَ بِاحْتِجَاجِهِمْ وَ الْمُقْتَدِينَ بِكَلَامِهِمْ وَ الْمُصَدِّقِينَ بِأَحْكَامِهِمْ.»
سپس چهار مرتبه میگویی:
☄️ «اللَّهُمَّ عَذِّبْهُمْ عَذَاباً يَسْتَغِيثُ مِنْهُ أَهْلُ النَّارِ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ.»
📚جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱
📚 مصباح (شیخابراهیمکفعمی)، ص۵۵۲
بحار الانوار (علامهمجلسی)، ج۸۲، ص۲۶۰
✍لازم به ذکر است که استمرار بر قرائت این دعا در خلوت مؤمنان، برای حفظ و تقویت روحیه برائت از دشمنان اهلبیت (جهت کسب حاشیۀ امن ولایت و ایمان) و نیز قضای حاجات و رفع مشکلات به دست باکفایت امیرالمؤمنین علیهالسلام، اکیداً توصیه میشود.
#دعا #برائت #لعن #سقیفه #حاجت
🔆یا عالیُ بِحَقِّ علے ؏َـجِّـلْ لِوَلیِّکَ المُنْتَقِمِ ألْـفَـرَج🤲
👊لَعَنَ الله علی عَدُوّکَ یاعلے
📗جواهرالکلام @Seyedjavaher
https://t.me/javaherkalam110135
https://eitaa.com/javaherkalam110135