eitaa logo
☀️ جواهرالکلام ☀️
2.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
445 ویدیو
24 فایل
سَيِّدِي غَيْبَتُكَ نَفَتْ رُقَادِي، وَضَيَّقَتْ عَلَي َّمِهَادِي
مشاهده در ایتا
دانلود
مامشتری‌ثابت‌درگاه‌رضاییم ازضامن‌آهوبخری‌ناز،قشنگ‌است .🥹💛🥺 https://eitaa.com/javaherkalam110135
🌴گزارش لحظه به لحظه از ماجرای فدک🌴 قسمت قبل ↩️ چهل و چهارم 💎سخنان حضرت زهرا﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾برای مردان عیادت کننده ✅زنان عیادت کننده فرمایشات حضرت زهرا﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ را برای مردان خود بازگو کردند. پیرو  آن عده ای از بزرگان مهاجرین و انصار به عنوان نزد حضرت آمده گفتند: 👈 ای سیدة النساء، اگر ابوالحسن علی این مسئله را قبل از آنکه پیمانی ببندیم به ما یادآور می شد سراغ دیگری نمی رفتیم🤔⁉️ حضرت زهرا﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ در چند جمله کوتاه، آنان را که اینگونه مزورانه عذر می تراشیدند، لایق پاسخ ندانسته فرمود: ☑️ از من دور شوید( بس کنید)، که با بهانه های بیهوده تان عذر شما پذیرفته نیست و با کوتاهی های شما جای هیچ سخنی باقی نمانده است!🔥 🍁آخرین سخنان حضرت زهرا﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ در رابطه با ↩️ در شرایطی که حضرت فاطمه ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ را رها کرده و دیگر سخنی از آن نمی گفتند، یکی از زنان مخالف به عنوان عیادت نزد حضرت آمد. حضرت در آنجا آخرین سخن خود درباره را چنین فرمودند: آنگاه که پیامبر از دنیا رفت ابوبکر و عمر لعنت الله علیهما 🔥 با جرأت تمام را گرفتند. آه که چه ملک با برکتی بود! فدک اعطایی پروردگار بلند مرتبه به پیامبر مناجات کننده و وفادار بود که آن را برای قوت فرزندان از نسل او و خودم به من بخشیده بود. این مطلب را خدا می دانست و امین او شاهد بود. اکنون اگر قوت زندگی را به زور از من گرفتند و این لقمه مختصر را هم از من مانع شدند، من صبر بر این ظلم را باعث تقرب به درگاه الهی در روز قیامت می دانم، و خورندگان آن به ظلم، آن را شعله ور کننده حمیم در آتش جهنم خواهند یافت. و این گونه بر غاصبین آن و همه طرفدارانشان حرام ابدی شد، که جز در دادگاه عدل الهی تکلیف آن روشن نخواهد شد.💔 📚۱.بحار الانوار: ج۲۹ ص۱۴۰ ح۳۰ 📚۲.بحارالانوار: ج۲۹ ص۱۸۲ ح۳۸ ☑️ نتیجه گیری از ماجرای فدک ▪️مجموعه اقدامات دقیقی که پس از غصب انجام گرفت و برنامه آن از مقام عصمت داده شده و مجری آن هم خود امیرالمؤمنین و حضرت زهر﴿؏َـلَیْهم السَّلامْ﴾ بودند، خط سیری بود که به ثمر رسید و نتیجه اش برای آینده های بلند مدت اسلام باقی ماند. در یک جمع بندی این ثمرات شیرین را باز می نگریم: ✅ محاکمه در دادگاه فدک ▪️استدلال های مفصل و همه جانبه ای که در مسئله مطرح شد به قدری دقیق بود که تا آخر روزگار هرکس آن ها را بشنود و در صدد قضاوت باشد می تواند حقیقت را دریابد. ✍️ نکته بسیار ظریف در این دلیلها و اتمام حجتها آن بود که با توجه به قاضیان مختلفی که در طول تاریخ در مورد این ماجرا نظر خواهند داد، امیرالمؤمنین و حضرت زهرا ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ محکومیت غاصبین را هم در جنبه دینی و هم از جهت قانونی و هم از جنبه اخلاقی مطرح کردند و هریک را جداگانه در معرض قضاوت جهانیان قرار دادند. ▪️به این معنی که اگر حاضران این دادگاه، مسلمانان معتقد به هستند و مبانی اعتقادی صحیح دارند استدلالهای خاص مبتنی بر عقیده را مورد توجه قرار دهند و محکومیت خصم را ببینند، و اگر اصول قضاوت اسلامی را که تقریبا بین اقوام و ملل جهان مشابه است قبول دارند باز محکومیت خصم را ببینند اگر چه در اعتقاد شیعه نباشند و حتی اگر مسلمان نباشند. 👈در درجه نهایی اگر فقط پایبند به مبانی اخلاقی هستند و لااقل وجدان بیداری در وجودشان نهفته است باز محکومیت خصم را ببینند و حکم کنند آنچه درباره انجام شد از نظر مراعات اجتماعی که در تمام ملل مورد قبول است و در حدی است که هر بشری به راحتی می تواند آن را محکوم کند.💯💯✅ ✅ ✍️ با توجه به اینکه در حین صحبت، تقدیم و تاخیر مطالب به اقتضای مجلس و حالت روحی حاکم بر آن تنظیم شده، های در کلام حضرت به طور جداگانه ذکر نشده است، بلکه به مناسبتی که ذکر هر مطلبی لزوم داشته آن را مطرح فرموده اند... اللَّهُ قاتِليكِ وَ ضارِبيكِ وَ ظالميكِ و غاصِبي حَقک یا مُولاتِی یا فاطمَةُ الزهراء صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ 💔 🖤 😭 🏴@javaherkalam110135 🏴 جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ 📲
اداء حق از نظر دین در دو مرتبۀ عمومی و خاص مطرح می‌شود. در مورد جایگاه اداء‌ حق نسبت به عموم گفته شد بالاترین عبادتی است که خداوند به‌واسطۀ آن پرستیده شده اداء حق مؤمن است. اکنون باید به این مسئله بپردازیم که اداء حقوق امام زمان(عج الله) از نظر خاص در اسلام چه جایگاهی دارد؟ عالم آخرت ابد الابد است و برای آن حدی متصور نیست. در دنیا اگر حالت انتظار وجود دارد به این دلیل است که انسان به کمال خودش نرسیده است. اما در آخرت انسان به کمال خودش می‌رسد، حالت انتظار وجود ندارد و تا بی‌نهایت ادامه‌دار خواهد بود. علت خلقت ما یک وجود بی‌نهایت است. در سورۀ غافر آیۀ ۳۹ آمده: زندگى دنيا متاع زودگذر است و فقط آخرت سراى استقرار است. چرا دشمنی دنیا را یقین نمی‌کنیم؟ من بارها با خودم اندیشیده‌ام که چرا وقتی از پوچی دنیا حرف می‌زنم بسیاری این مطلب را یقین نمی‌کنند. خدا گفته که دنیا بی‌ارزش است. شما هم که خدا را می‌پرستید پس چرا دشمنی دنیا را یقین نمی‌کنید؟ به این نتیجه رسیدم: دنیا برای کسی بی‌ارزش است که سالک إلی الله باشد. دنیا برای انسانی که اهل سلوک نباشد مطلوب است. خداوند در سورۀ عنکبوت آیۀ ۶۴ می‌فرماید: زندگى دنيا چیزی جز سرگرمى و بازيچه نيست و زندگى واقعی در سراى آخرت است. در آخرت از تلاش مؤمنان قدردانی خواهد شد در سورۀ اسراء آیۀ ۱۹ آمده است: كسانی‌‌كه سراى آخرت را اراده نموده و براى آن تلاش‌ كنند در حالى‌كه ايمان داشته‌ باشند تلاش چنين كسانى پاداش داده‌ خواهد شد. چگونه قدردانی خواهد شد؟ به این نحو که اگر کسی به اندازۀ یک وجب به سمت خداوند قدم بردارد خداوند به اندازۀ یک ذراع به سمت او می‌آید. این در دنیا نیست در آخرت است. در سورۀ شوریٰ آیۀ ۲۰ هم آمده: كسى‌كه کشت آخرت را بخواهد به كشت او فزونى مى‌بخشيم و كسى‌كه تنها كشت دنيا را بطلبد بهره‌اى از آن به او مى‌دهيم اما در آخرت هيچ بهره‌اى نخواهد داشت. تحولات دنیا تابع اتفاق و تحولات آخرت تابع استحقاق است. انسان اگر دنبال دنیا باشد خداوند به او عطا خواهد کرد اما قدردانی فقط برای کسانی است که برای آخرت عمل می‌کنند. حال این عطا در دنیا و آخرت چگونه است؟ بیان امیرالمؤمنین امام علی(علیه السلام) این است: تحولات دنيا تابع اتفاق است و تحولات آخرت تابع استحقاق. یک دری به تخته بخورد ملک و دلار بالا برود یک عده ثروتمند بشوند. اما تحولات در آخرت تابع شایستگی است؛ و این شایستگی‌ هم تنها به‌واسطۀ عمل ایجاد می‌شود. دنیا به‌واسطۀ اموال آباد می‌شود و آخرت به‌واسطۀ اعمال. امام هادی(علیه السلام) فرمودند: مردم در دنيا با اموال سر و كار دارند و در آخرت با اعمال. مبنای زندگی در آخرت میزان عمل است. قدرت سازندگی و تخریب عمل در آخرت به نحوی است که: هرکسی به اندازۀ سنگینی یک ذره عمل خیر داشته باشد آن را خواهد دید؛ و هر کس هم به اندازۀ سنگینی یک ذره عمل شر داشته باشد آن را خواهد دید. (زلزال: ۷ و ۸) آثار انجام عمل صالح حضرت امیر(علیه السلام) فرمودند: از زمرۀ کسانی نباش که بدون عمل به آخرت امید بسته است. در سورۀ کهف آیۀ ۱۱۰ آمده: هركسی به لقاء پروردگارش اميد دارد بايد عمل صالح انجام دهد. آثار عمل صالح به این شرح است: ۱. عمل صالح را براى خودشان ذخیره مى‌سازند. (روم: ۴۴) ۲. پاداش آن‌ها نزد پروردگارشان مسلم است. (بقره: ۶۲) ۳. نه خوفی برای آن‌ها وجود خواهد داشت و نه حزنی. (مائده: ۶۹) ۴. پاداشى نيكوتر خواهد داشت. (کهف: ۸۸) شاخصه‌های عمل صالح: اما عمل صالح چه شاخصه‌هایی دارد؛ و در چه صورت عمل صالح گفته می‌شود؟ عمل صالح، دارای سه شاخصه است: ۱. بر مبنای ایمان باشد. (نور: ۳۹) ۲. بر اساس دستور خداوند، پیامبر و اهل بیت(ع) باشد. (نساء: ۵۹) ۳. از روی اخلاص باشد. شرط بقاء و انتقال عمل به عالم ملکوت خب عمل صالح را انجام دادیم. زیاد هم انجام دادیم. آیا کفایت می‌کند؟ خیر! چون خداوند صرف انجام عمل صالح آن را نمی‌پذیرد. بلکه باید عمل را به عالم ملکوت انتقال داد: هر کس که حسنه را با خود بیاورد برای او ده برابر پاداش خواهد بود. (انعام: ۱۶۰) پس باید فکری برای بقاء عمل کرد. شرط بقاء عمل و چگونگی انتقال آن به عالم ملکوت در فرمایش حضرت رسول (صل الله)آمده است: سوگند به آن كسی‌که جان من در دست اوست هيچ بنده‌اى از عمل خود بهره نمی‌برد، مگر به‌واسطۀ شناخت حقّ ما. پس جایگاه حقوق اهل بیت(ع) به گونه‌ای است که عمل ‌تنها به‌واسطۀ شناخت و اداء این حقوق به عالم ملکوت انتقال داده می‌شود. پس شناخت حق معصومین(علیه السلام)واجب است. ـــــــــ گزیده سخنرانی استاد سیدمحمدباقر علوی تهرانی موضوع: حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۶ 📓 جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ @javaherkalam110135 🤲 اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر
✍🏼دشمنیِ بنی‌امیه با اهل بیت ﴿عَلَيْهِم السَّلَامُ ﴾ تا زمان ظهور ادامه دارد.. 💎 امام ﴿عَلَيْهِ السَّلَامُ ﴾ فرمودند: 👈 ما و فرزندان أبو سفيان افراد دو خانواده هستيم، دشمنى ما با هم در راه خداست، ما می‌‏گوئيم: خدا راست گفته، ولى آنان می‌‏گويند: خدا دروغ گفته است، ابوسفيان با خدا صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ جنگيد و معاويه لَعَنْتَ اَللَّهِ عَلَيْهِ با بن ابى طالب صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ پيكار نمود، و يزيدلَعَنْتَ اَللَّهِ عَلَيْهِ با بن علی صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ جنگيد [و او را بشهادت رسانيد] و سفيانى با ﴿؏َـلَیْه السَّلامْ﴾ خواهد جنگيد. ❇️ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ قَالَ: إِنَّا وَ آلُ أَبِي سُفْيَانَ أَهْلُ بَيْتَيْنِ تَعَادَيْنَا فِي اللَّهِ قُلْنَا صَدَقَ اللَّهُ وَ قَالُوا كَذَبَ اللَّهُ قَاتَلَ أَبُو سُفْيَانَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ قَاتَلَ مُعَاوِيَةُ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ وَ قَاتَلَ يَزِيدُ بْنُ مُعَاوِيَةَ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلَامُ وَ السُّفْيَانِيُّ يُقَاتِلُ الْقَائِمَ عَلَيْهِ السَّلَامُ. 📚معاني الأخبار، ص۲۴۳ 🔆یا عالیُ بِحَقِّ علے ؏َـجِّـلْ لِوَلیِّکَ المُنْتَقِمِ ألْـفَـرَج‌‎‌‌‌‎‌ 👊لَعَنَ الله علی عَدُوّکَ یاعلے 🚩@javaherkalam110135 🚩 جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ 📲
19.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💌 ⁉️چرا امام‌زمان‌علیه‌السلام نمیاد⁉️ ✅در یکی از ادعیه‌ی رسیده از اهل‌بیت علیهم السلام خطاب به خداوند عرضه می‌داریم: پس اگر دعایم دیر برآورده شود، از روی نادانی‌ام از تو گله می‌کنم؛ در حالی که شاید همین تأخیر برای من بهتر باشد، چون تو از پایان کارها آگاهی داری. 📚تهذیب الاحکام، ج۳، ص۸۹ 🤲🏻 https://eitaa.com/javaherkalam110135
☘🍇☘🍇☘🍇☘🍇☘🍇 بخش نود و پنجم 💎 خطبه 6️⃣6️⃣ (قاله لاصحابه في بعض ايّام صفّين): در روز های آغازین جنگ صفین در سال ۳۷ هجری ایراد فرمودند : 💠١- تعاليم عسكرية هامة مَعَاشِرَ الْمُسْلِمِينَ اسْتَشْعِرُوا الْخَشْيَةَ وَ تَجَلْبَبُوا السَّكِينَةَ وَ عَضُّوا عَلَى النَّوَاجِذِ فَإِنَّهُ أَنْبَى لِلسُّيُوفِ عَنِ الْهَامِ وَ أَكْمِلُوا اللَّأْمَةَ وَ قَلْقِلُوا السُّيُوفَ فِي أَغْمَادِهَا قَبْلَ سَلِّهَا وَ الْحَظُوا الْخَزْرَ وَ اطْعُنُوا الشَّزْرَ وَ نَافِحُوا بِالظُّبَى وَ صِلُوا السُّيُوفَ بِالْخُطَا وَ اعْلَمُوا أَنَّكُمْ بِعَيْنِ اللَّهِ وَ مَعَ ابْنِ عَمِّ رَسُولِ اللَّهِ فَعَاوِدُوا الْكَرَّ وَ اسْتَحْيُوا مِنَ الْفَرِّ فَإِنَّهُ عَارٌ فِي الْأَعْقَابِ وَ نَارٌ يَوْمَ الْحِسَابِ وَ طِيبُوا عَنْ أَنْفُسِكُمْ نَفْساً وَ امْشُوا إِلَى الْمَوْتِ مَشْياً سُجُحاً وَ عَلَيْكُمْ بِهَذَا السَّوَادِ الْأَعْظَمِ وَ الرِّوَاقِ الْمُطَنَّبِ فَاضْرِبُوا ثَبَجَهُ فَإِنَّ الشَّيْطَانَ كَامِنٌ فِي كِسْرِهِ وَ قَدْ قَدَّمَ لِلْوَثْبَةِ يَداً وَ أَخَّرَ لِلنُّكُوصِ رِجْلًا فَصَمْداً صَمْداً حَتَّى يَنْجَلِيَ لَكُمْ عَمُودُ الْحَقِّ وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَ اللَّهُ مَعَكُمْ وَ لَنْ يَتِرَكُمْ أَعْمالَكُمْ . 💠 ١- آموزش تاکتیک های نظامی اى گروه مسلمانان، لباس را خدا، و لباس را و خونسردى قرار دهيد. دندان ها را بر هم بفشاريد تا مقاومت شما برابر ضربات شمشير دشمن بيشتر گردد، زره نبرد خود را كامل كنيد، پيش از آن كه شمشير را از غلاف بيرون كشيد چند بار تكان دهيد، با گوشه چشم به دشمن بنگريد و ضربت را از چپ و راست فرود آوريد، و با تيزى شمشير بزنيد، و با گام برداشتن به پيش، شمشير را به دشمن برسانيد، و بدانيد كه در پيش روى خدا و پسر عموى پيغمبر (صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ ) قرار داريد. پى در پى حمله كنيد و از فرار شرم داريد، زيرا فرار در جنگ، ننگى براى نسل هاى و مايه آتش روز قيامت است، از شهادت خرسند باشيد و به آسانى از آن استقبال كنيد. به آن گروه فراوان اطراف خيمه پر زرق و برق و طناب در هم افكنده (فرماندهى معاويه) به سختى حمله كنيد، و به قلب آنها هجوم بريد كه شيطان در كنار آن پنهان شده، دستى براى حمله در پيش، و پايى براى فرار آماده دارد، مقاومت كنيد تا ستون حق بر شما آشكار گردد. «شما برتريد، خدا با شماست، و از نمى كاهد». ؏ــلے ❣️ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ به عدد فضائل مولا امیرالمؤمنین صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ بر معاویة بن ابوسفیان 🔥 لعنت ...👊👊💯💯 🌷نشر مطلب به نیت تبیین عقاید مذهب شیعه با شما عزیزان🌷 🚩@javaherkalam110135 🚩 جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ 📲
🕰 سلام همراهان عزیز کانال جواهرالکلام... قرار هر شب ما، به نیت تعجیل در فرج امام زمان صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ 💠 دعای شریف صَنَمَيْ قریش علامه مجلسی از بلد الأمین و مصباح شیخ ابراهیم کفعمی رحمةالله نقل می‌کند و می‌نویسد: ، دعایی است که شأنی بلند و منزلتی عظیم دارد و ابن‌عباس از علیه‌السلام روایت کرده است که حضرت این دعا را در نماز می‌خواندند و می‌فرمودند: «کسی که این دعا را بخواند، مانند کسی است که همراه با رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله در غزوه‌های بدر، احد و حنین، یک میلیون تیر پرتاب کرده باشد.» و آن دعای شریف این است: 🔥 «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ الْعَنْ صَنَمَيْ قُرَيْشٍ وَ جِبْتَيْهَا وَ طَاغُوتَيْهَا وَ إِفْكَيْهَا وَ ابْنَتَيْهِمَا اللَّذَيْنِ خَالَفَا أَمْرَكَ وَ أَنْكَرَا وَحْيَكَ وَ جَحَدَا إِنْعَامَكَ وَ عَصَيَا رَسُولَكَ وَ قَلَبَا دِينَكَ وَ حَرَّفَا كِتَابَكَ وَ أَحَبَّا أَعْدَاءَكَ وَ جَحَدَا آلَاءَكَ وَ عَطَّلَا أَحْكَامَكَ وَ أَبْطَلَا فَرَائِضَكَ وَ أَلْحَدَا فِي آيَاتِكَ وَ عَادَيَا أَوْلِيَاءَكَ وَ وَالَيَا أَعْدَاءَكَ وَ خَرَّبَا بِلَادَكَ وَ أَفْسَدَا عِبَادَكَ اللَّهُمَّ الْعَنْهُمَا وَ أَتْبَاعَهُمَا وَ أَوْلِيَاءَهُمَا وَ أَشْيَاعَهُمَا وَ مُحِبِّيهِمَا فَقَدْ أَخْرَبَا بَيْتَ النُّبُوَّةِ وَ رَدَمَا بَابَهُ وَ نَقَضَا سَقْفَهُ وَ أَلْحَقَا سَمَاءَهُ بِأَرْضِهِ وَ عَالِيَهُ بِسَافِلِهِ وَ ظَاهِرَهُ بِبَاطِنِهِ وَ اسْتَأْصَلَا أَهْلَهُ وَ أَبَادَا أَنْصَارَهُ وَ قَتَلَا أَطْفَالَهُ وَ أَخْلَيَا مِنْبَرَهُ مِنْ وَصِيِّهِ وَ وَارِثِ عِلْمِهِ وَ جَحَدَا إِمَامَتَهُ وَ أَشْرَكَا بِرَبِّهِمَا فَعَظُمَ ذَنْبُهُمَا وَ خَلَّدَهُمَا فِي سَقَرَ وَ مٰا أَدْرٰاكَ مٰا سَقَرُ لٰا تُبْقِي وَ لٰا تَذَرُ اللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ بِعَدَدِ كُلِّ مُنْكَرٍ أَتَوْهُ‌ وَ حَقٍّ أَخْفَوْهُ وَ مِنْبَرٍ عَلَوْهُ وَ مُؤْمِنٍ أَرْجَوْهُ وَ مُنَافِقٍ وَلَّوْهُ وَ وَلِيٍّ آذَوْهُ وَ طَرِيدٍ آوَوْهُ وَ صَادِقٍ طَرَدُوهُ وَ كَافِرٍ نَصَرُوهُ وَ إِمَامٍ قَهَرُوهُ وَ فَرْضٍ غَيَّرُوهُ وَ أَثَرٍ أَنْكَرُوهُ وَ شَرٍّ آثَرُوهُ وَ دَمٍ أَرَاقَوْهُ وَ خَيْرٍ بَدَّلُوهُ وَ كُفْرٍ نَصَبُوهُ وَ إِرْثٍ غَصَبُوهُ وَ فَيْ‌ءٍ اقْتَطَعُوهُ وَ سُحْتٍ أَكَلُوهُ وَ خُمُسٍ اسْتَحَلُّوهُ وَ بَاطِلٍ أَسَّسُوهُ وَ جَوْرٍ بَسَطُوهُ وَ نِفَاقٍ أَسَرُوهُ وَ غَدْرٍ أَضْمَرُوهُ وَ ظِلٍّ نَشَرُوهُ وَ وَعْدٍ أَخْلَفُوهُ وَ أَمَانٍ خَانُوهُ وَ عَهْدٍ نَقَضُوهُ وَ حَلَالٍ حَرَمُوهُ وَ حَرَامٍ أَحَلُّوهُ وَ بَطْنٍ فَتَقُوهُ وَ جَنِينٍ أَسْقَطُوهُ وَ ضِلْعٍ دَقُّوهُ وَ صَكٍّ مَزَّقُوهُ وَ شَمْلٍ بَدَّدُوهُ وَ عَزِيزٍ أَذَلُّوهُ وَ ذَلِيلٍ أَعَزُّوهُ وَ حَقٍّ مَنَعُوهُ وَ كَذِبٍ دَلَّسُوهُ وَ حُكْمٍ قَلَبُوهُ اللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ بِكُلِّ آيَةٍ حَرَّفُوهَا وَ فَرِيضَةٍ تَرَكُوهَا وَ سُنَّةٍ غَيَّرُوهَا وَ رُسُومٍ مَنَعُوهَا وَ أَحْكَامٍ عَطَّلُوهَا وَ بَيْعَةٍ نَكَسُوهَا وَ دَعْوَى أَبْطَلُوهَا وَ بَيِّنَةٍ أَنْكَرُوهَا وَ حِيلَةٍ أَحْدَثُوهَا وَ خِيَانَةٍ أَوْرَدُوهَا وَ عَقَبَةٍ ارْتَقَوْهَا وَ دِبَابٍ دَحْرَجُوهَا وَ أَزْيَافٍ لَزِمُوهَا وَ شَهَادَاتٍ كَتَمُوهَا وَ وَصِيَّةٍ ضَيَّعُوهَا اللَّهُمَّ الْعَنْهُمَا فِي مَكْنُونِ السِّرِّ وَ ظَاهِرِ الْعَلَانِيَةِ لَعْناً كَثِيراً أَبَداً دَائِماً دَائِباً سَرْمَداً لَا انْقِطَاعَ لِأَمَدِهِ وَ لَا نَفَادَ لِعَدَدِهِ لَعْناً يَغْدُو أَوَّلُهُ وَ لَا يَرُوحُ آخِرُهُ لَهُمْ وَ لِأَعْوَانِهِمْ وَ أَنْصَارِهِمْ وَ مُحِبِّيهِمْ وَ مَوَالِيهِمْ وَ الْمُسَلِّمِينَ لَهُمْ وَ الْمَائِلِينَ إِلَيْهِمْ وَ النَّاهِضِينَ بِاحْتِجَاجِهِمْ وَ الْمُقْتَدِينَ بِكَلَامِهِمْ وَ الْمُصَدِّقِينَ بِأَحْكَامِهِمْ.» سپس چهار مرتبه می‌گویی: ☄️ «اللَّهُمَّ عَذِّبْهُمْ عَذَاباً يَسْتَغِيثُ مِنْهُ أَهْلُ النَّارِ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ‌.» 📚 مصباح (شیخ‌ابراهیم‌کفعمی)، ص۵۵۲ بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج‏۸۲، ص۲۶۰ ✍لازم به ذکر است که استمرار بر قرائت این دعا در خلوت مؤمنان، برای حفظ و تقویت روحیه برائت از دشمنان اهل‌بیت (جهت کسب حاشیۀ امن ولایت و ایمان) و نیز قضای حاجات و رفع مشکلات به دست باکفایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام، اکیداً توصیه می‌شود. 🔆یا عالیُ بِحَقِّ علے ؏َـجِّـلْ لِوَلیِّکَ المُنْتَقِمِ ألْـفَـرَج‌‎‌‌‌‎‌🤲 👊لَعَنَ الله علی عَدُوّکَ یاعلے 🚩@javaherkalam110135 🚩 جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ 📲
🚩اللهم عجل لوَلِیِّكَ الفرج اَللّهُمَّ ٱلْعَن قَتَلَةَ أَهْلِبَیْتِ نَبِيِّکَ 😭سَيِّدِي غَيْبَتُكَ نَفَتْ رُقَادِي، وَضَيَّقَتْ عَلَي َّمِهَادِي ترک گناه کنیم به احترام مولای عالم امام زمان علیه السلام 🚩 محاسبات روز چهارشنبه 🚩 5 دی / جدی 1403 🚩 23 جمادی الثانی 1446 🚩 25دسامبر 2024 📕 امیرالمؤمنین امام علی (عليه السلام) : ناملايمات را تحمّل كن كه تحمّل، پوشش عيبهاست، انسان خردمند نيمش بردبارى است و نيم ديگرش چشم پوشى... 📕 غررالحكم، ‌‌‌ 🛑 مناسبت های دینی و اسلامی. 🚩🚩🚩🚩🚩🚩 دومین روز 🔥🔥 به درک واصل شدن غاصب خلافت مولا عالم امیرالمونین و غاصب فدک و ظالم و قاتل حضرت زهرا سلام الله علیها ابابکر ملعون را به پیشگاه مولای عالم امام زمان علیه السلام تبریک عرض مینمائیم 📛امروز ساعت 11:38 قمر وارد برج عقرب می شود. 📛و شب شنبه ساعت 23:16 قمر از برج عقرب خارج می شود. 🛑زایمان مناسب و نوزاد پاک و روحیات پاکی دارد. ⛔️مسافرت: مسافرت خوب نیست و مکروه است و احتمال بدبیاری دارد و در صورت ضرورت حتما همراه صدقه و قرائت آیه الکرسی باشد. 🔻 احکام و اختیارات نجومی. امروز قمر در برج عقرب و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است: ♦️کندن چاه و جوی. ♦️درختکاری و جابه جا کردن آن. ♦️از شیر گرفتن کودک. ♦️تحقیق و تفحص. ♦️بذر افشانی و کاشت. ♦️آبیاری. ♦️خرید زمین کشاورزی و باغ. ♦️جراحی چشم. ♦️کشیدن دندان. ♦️و خارج کردن زوائد بدن نیک است. ♦️جهت ثبت نام و رزرو برای زیارت عتبات عالیات و مشهد مقدس و اطلاع از نرخ تورهای تخفیف خورده (لحظه آخری) به کانال های جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ در ایتا ، بله، روبیکا و سروش تشریف بیاورید 📛ولی امور اساسی و ازدواج و سفر خوب نیست. 📛 نگارش ادعیه و برای نماز حرز و بستن آن خوب نیست. 📛 حکم مباشرت امشب. ( شب پنج شنبه ) قمر در برج عقرب و از مباشرت به قصد فرزند آوری اجتناب شود. 🟥حجامت خون دادن و فصد باعث شادی دل می شود. 🟥 اصلاح سر و صورت باعث روبراه شدن امور می شود. ♨️ تعبیر خواب: خوابی که (شب پنجشنبه) دیده شود تعبیرش طبق آیه ی 24 سوره مبارکه "نور" است. یوم تشهد علیهم السنتهم و ایدیهم... و از مفهوم این آیه چنین استفاده می شود که خواب بیننده را با شخصی دعوا یا خصومتی پیش آید دلیل و شاهد بیاورد و بر وی غلبه کند. شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید. ⛔️ ناخن گرفتن چهارشنبه برای ، روز مناسبی نیست و باعث بداخلاقی میشود. 🟥 دوخت و دوز چهارشنبه برای بریدن و دوختن روز بسیار مناسبی است و کار آن نیز آسان افتد و به سبب آن وسیله و یا چارپایان بزرگ نصیب شخص شود. ان شاالله 📕 وقت در روز چهارشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن) 💢 روز چهارشنبه : یا حیّ یا قیّوم ۱۰۰ مرتبه ذکر بعد از نماز صبح ۵۴۱ مرتبه که موجب عزّت در دین میگردد 🚩 ️روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به #امام_رضا_علیه السلام_ و . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد . به امید پرورش نسل مهدوی زندگیتان مهدوی https://eitaa.com/javaherkalam110135 https://t.me/javaherkalam110135
قرائت صفحه دهم روزانه قرائت یک صفحه قران به نیت سلامتی و تعجیل در امر فرج و ظهور مولایمان امام زمان علیه السلام https://eitaa.com/javaherkalam110135 https://t.me/javaherkalam110135
🌴گزارش لحظه به لحظه از ماجرای فدک🌴 قسمت قبل ↩️ چهل و پنجم ☑️ دوره کاملی از استدلالهای حضرت زهرا﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ ✍️ در این قسمت سعی شده با استخراج دلیلهایی که در احتجاجات حضرت زهرا﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ آمده و دسته بندی آنها، دوره کاملی از استدلالهای آن حضرت در مسئله فدک تقدیم شود: 💫 استدلالهای اعتقادی💫 ❶. نپذیرفتن کلام فاطمه ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ درباره ، مخالفت با فرموده پیامبراعظم صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ " فاطمة سيدة نساء اهل الجنة"  است. ❷. تکذیب فاطمه ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ در مالکیت ، مخالفت با آیه است. ❸. رد سخن فاطمه﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ درباره ، رد سخن و کفر است. ❹. پذیرفتن سخن عایشه و حفصه لَعَنْتَ اَللَّهِ عَلَيْهِمَا🔥بر ضد ، پذیرفتن سخن بر علیه و کفر است. ❺. رد مالکیت حضرت زهرا﴿؏َـلَیْها السَّلامْ نسبت به ، مخافت صریح و عمدی با قرآن در آیه "  ما افاء الله..." و آیه " فآت ذالقربی حقه..." است. ❻. رد مالکیت حضرت زهر﴿؏َـلَیْها السَّلامْ نسبت به ، صریح و عمدی با پیامبر اعظم صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ است که را به آن حضرت بخشید. ❼. آنان که آیات ارث را درباره حضرت زهرا ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾انکار کردند، آیا عام و خاص قرآن را بهتر از پیامبر صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ و علی و فاطمه ﴿؏َـلَیْهم السَّلامْ﴾ می دانستند؛ بخصوص اگر امر الهی مخالف آن باشد⁉️ ❽. اجماع امت بر غصب فدک ارزش الهی ندارد. ادامه مطلب ⬇️⬇️⬇️
⚖استدلالهای قانونی⚖ ❶. تحت تصرف و ید حضرت زهرا﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ بودن دلیل مالکیت آن حضرت است و نیاز به دلیل دیگری از قبیل شاهد و سند نیست. ❷. غصب فدک با توسل به زور و قبل از محاکمه، برخلاف همه قوانین جهان است. ❸. در حالی که فدک در تصرف حضرت زهرا ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ بود، اگر کسی مدعی مالکیت آن بود باید دلیل و شاهد بیاورد،✅👈 نه اینکه از آن حضرت دلیل بر مالکیت آن بخواند؛😳 واین از مسلمات قوانین بین الملل است. ❹. بر فرض اینکه هیچ دلیلی بر مالکیت حضرت زهرا ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ بر فدک نباشد و مدعی هم ادعای مالکیت آن را بنماید و دلیلی نداشته باشد، کافی است مدعی علیه قسم بخورد و از او نباید شاهد خواست. اینکه از حضرت زهرا ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ شاهد خواستند خلاف قانون قضاوت است. ❺. ملکی که در تصرف کسی است، متهم کردن او به مالک نبودن از نظر قانون جرم است، و متهم کننده به خاطر این اتهام باید محاکمه شود. ❻. فدک اعطایی بود و ارث نبود تا غاصبین آن را به مسائل میراث بکشانند. ❼. سند اعطایی بودن فدک که در حضور پیامبر اعظم صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ و به امر آن حضرت تنظیم شد دلیل محکم نزد همه ملل جهان است، و رد آن سند و کردن آن در همه جای دنیا به قانون و جرم است. ❽. با گواهی شاهدان بر اعطایی بودن فدک، نپذیرفتن آن جرم است. ❾. مقابله با قانون مسلم ارث در اسلام اهانت به قانون و رد شریعت است، که غاصبین نسبت به حضرت زهرا ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ ارث را منکر شدند. ❿. آیا در نسبت فاطمه ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ با پدرش تردید بود تا به خاطر آن ارث نبرد⁉️ ⓫. آیا دین فاطمه ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ و پدرش جدا بود که به خاطر آن ارث نبرد⁉️ ⓬. آیا در جایی پیامبر اعظم صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ یا فاطمه ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ از مسائل ارث استثنا شده اند⁉️ ⓭. " النبی لا یورث " حدیث جعلی بود که هیچیک از اصحاب پیامبر صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ به آن شهادت ندادند. ⓮. " النبی لا یورث " مخالف قرآن است چرا که قرآن به ارث انبیا تصریح فرموده است. ادامه مطلب ⬇️⬇️⬇️
📌استدلالهای اخلاقی- وجدانی ❶. فرزندان هرکس بعد از او باید مورد توجه باشند، ولی مردم با غصب و جنایات دیگر، به فرزندان پیامبر اعظم صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ بی اعتنایی و بی حرمتی کردند. ❷. با غصب فدک که برای نسل حضرت زهرا ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ بود سهم نسلهایی قطع شد. ❸. اگر فدک ملک غاصبین بود و همچون زهرایی آن را در خواست می کرد باید آن را به او تقدیم می کردند؛ در حالی که می بینیم ملک خود آن حضرت را هم به زور از دستش گرفتند‼️ ❹. از تمام مال دنیا در زیر آسمان فقط فدک متعلق به حضرت زهرا ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ بود و حضرت اموال دیگری نداشت. درباره همین یکی هم تحمل نکردند و با کمال آن را گرفتند. ❺. بی اعتنایی فوق العاده مردم به چنین غصب خصمانه ای، آن هم نسبت به دختر پیامبرشان بسیار جای تعجب و تاسف است. ❻. عجله در اقدام به غصب فدک به فاصله ده روز از شهادت پیامبر اکرم صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ از است. ❼. رفتار غاصبین درباره فدک چنین می نماید که گویا چشم اعظم صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ را دور  دیده اند و از فرصت سوء استفاده می کنند‼️ ❽. اجتماع و همدلی این عده زیاد بر غدر و مکر و حیله نسبت به فاطمه ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ و خاندانش، جای تعجب دارد. ❾. در حالی که حضرت زهرا ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ با قدرت الهی قادر به باز پس گرفتن فدک بود، ولی اقدامی به عنوان در این باره نفرمود، و با این برنامه غاصبین و طرفدارانشان را تا آخر روزگار خجالت زده نمود. ❿. اگر در غصب فدک فاطمه ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ تنها ماند، ولی خدا شاهد و ناظر بود، و این بزرگترین محکومیت آنان در بی پروایی نسبت به ظلم بر فاطمه ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ بود. ⓫. فاطمه ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ دختر ترساننده از عذاب قیامت است، وبا چنین شخصیتی این گونه بی پروا رفتار کردند. ⓬. از شکایت فاطمه ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾  به خدا و رسول که همه عالم از آن می ترسند، بی توجه گذشتند. ⓭. فاطمه ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ وعده محاکمه فدک را به قیامت گذاشت در حالی که آن حضرت صاحب اختیار قیامت است و در آنجا با چنین مقام با عظمتی روبرو خواهند بود... 💯💯✅✅ ادامه مطلب ⬇️⬇️⬇️