eitaa logo
☀️ جواهرالکلام ☀️
2.3هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
474 ویدیو
24 فایل
سَيِّدِي غَيْبَتُكَ نَفَتْ رُقَادِي، وَضَيَّقَتْ عَلَي َّمِهَادِي
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 لعن آن دو کافر(أَبُوبَکر بْنِ اَبی قَحافه🔥عُمَرَ بْنِ خَطابْ 🔥) توسط هفتادهزار امت 💎حضرت سیدالشهداء حسین بن علی صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ از حضرت امیرمؤمنین علــــــي بن ابی طالب صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ روایت فرمودند: خداوند آن سوی مغرب شهری دارد که به آن، جابلقا گفته می‌شود، در آنجا هفتاد هزار امت وجود دارد که همه آنها همانند این امت می‌باشند، لحظه‌ای خداوند را عصیان نکرده‌اند و تمام گفتار و کردار آنها نفرین و بیزاری از آن دو 【ابابکرزندیق و عمربن‌زنا】می‌باشد و ولایت اهل بیت رسول خدا صَلَّی اللهُ عَلَیْها را قبول دارند. 📚بصائرالدّرجات ج۱ ص۴۹۰ 🔆یا عالیُ بِحَقِّ علے ؏َـجِّـلْ لِوَلیِّکَ المُنْتَقِمِ ألْـفَـرَج‌‎‌‌‌‎‌🤲 الله علی عَدُوّکَ یاعلے الْعَنْ اَلجِبتْ وَالطاغُوتْ وَالنَعْثَل وَالحُمِیراء 🔥 🚩@javaherkalam110135 🚩 جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ 📲
تفاوت قاعدۀ زندگی اهل ایمان با زندگی غیر اهل ایمان سؤال می‌شود غیر اهل ایمان حقوق امام(ع) را نمی‌شناسند و ادا نمی‌کنند، چگونه است که گرفتاری آن‌ها کمتر است؟ اساس خلقت خدا در اراده و اجراء خلقت با دو فرمول صورت پذیرفته: فرمول اهل ایمان که بر اساس سنت ابتلاء شکل گرفته؛ و فرمول غیر اهل ایمان که بر اساس سنت استدراج بنا شده. در معارف دینی ما، اداء حق به عنوان یک مسئلۀ بسیار مهم مطرح شده. در سورۀ حجرات آمده: مؤمنان با هم برادر هستند. این پیوند برادری تنها در بین اهل ایمان برقرار است. با توجه به این قاعده اهل ایمان یکسری مسئولیت‌ها (حقوق) نسبت به همدیگر پیدا می‌کنند. مؤمنان همگی از یک روح واحد هستند امام صادق(علیه السلام) فرمودند: مؤمن برادر مؤمن است چون يک پيكر واحد و ارواح‌ آن‌ها نیز از يک روح است و شدت پيوستگى روح مؤمن به روح خدا از شدت پيوستگى پرتو خورشيد به خورشيد بیشتر است. منشأ مسئولیت‌ها در قاعدۀ برادری اهل ایمان انتساب آن‌ها به روح الله است. اگر کسی برادر مؤمن خود را از خود نمی‌داند به این دلیل است که از آن شدت اتصال روحی برخوردار نیست! امام صادق(علیه السلام) فرمودند: اهل ایمان فرزندان یک پدر و مادر هستند و اگر رگی از یکی از آن‎‌ها زده شود دیگران شب را به خاطر او بیدار می‌مانند. جابر جعفی به امام صادق(علیه السلام) عرض کرد: گاهی بدون آنکه مصیبتی به من برسد محزون می‌شوم. حضرت فرمودند: خداوند مؤمنان را از طینت بهشتی آفرید و از نسیم روح خود در آن‌ها جاری ساخت. پس هرگاه به یکی از آن ارواح اندوهی برسد آن روح دیگر اندوهگین می‌شود. این‌ حالت و درک مسئولیت برادری تنها برای افرادی است که از کمال ایمان برخوردار هستند. روایت شده: ایمان عبد کامل نمی‌شود تا اینکه برادرش را دوست داشته باشد. امام صادق(علیه السلام)فرمودند: هر كس شيعيان ما را دوست بدارد ما را دوست داشته است. جایگاه اداء حق مؤمن نزد معصومین(ع) امام صادق(علیه السلام)فرمودند: خداوند به هیچ چيزى بر‌تر از اداء حق مؤمن پرستش نشده است. این حدیث دربارۀ حقوق عمومی مؤمن است. امام صادق(علیه السلام) به مناسک اشاره نکردند چون این موارد حق خداوند است. عده‌ای این اعمال را به خوبی انجام می‌دهند اما در اداء حقوق مؤمنان کوتاهی می‌کنند. نادیده گرفتن حقوق اهل ایمان گناهی نابخشودنی است از امام سجاد(علیه السلام) روایت شده: خداوند هر گناهى را از مؤمن مورد مغفرت قرار می‌دهد مگر دو گناه: ترک تقيه و تضیيع حقوق برادران. رسول اکرم(صلوات الله علیه)فرمودند: هر مؤمن بر برادر خود ۳۰ حق دارد که بریءالذمه نمی‌شود مگر به اداء آن حقوق یا گذشت صاحب حق. آثار شناخت حقوق برادران دینی از امام عسکری(علیه السلام) نقل شده: شناخت حقوق برادران دينى انسان را محبوب خداوند می‌كند و او را به خدا نزديک‌تر می‌سازد؛ و به جا نياوردن آن‌ها انسان را در درگاه الهى منفور ساخته و منزلت او را نزد خدا پايين می‌آورد. هیچ‌کس از شما توقع ندارد که به حقوق ۵۰ میلیون نفر رسیدگی کنید! همین حقوق افراد داخل در دایرۀ زندگی خودتان مانند: همسر، فرزند، پدر، مادر، و ... را ادا کنید‌ برای شما کفایت خواهد کرد. حرمت مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است امام کاظم(علیه السلام) خطاب به کعبه فرمودند: ای کعبه! چقدر حق تو عظیم است؛ سوگند به خدا ‌حق‌ مؤمن از حق تو بالاتر است. آن ‌قدر حق کعبه بزرگ است که امام حسین(علیه السلام)در مکه نماند؛ تا مبادا خون ایشان در مکه ریخته شود. این دسته از روایات دربارۀ اداء حقوق عمومی اهل ایمان است و این اهمیت نسبت به امام معصوم بی‌نهایت می‌شود. چون فاصلۀ ما با امام معصوم به اندازۀ بی‌نهایت است. امام علیه السلام یعنی پیشرویی که دسترسی به آن میسر نیست. من و شما خیلی همت کنیم در ردۀ متقین قرار می‌گیریم اما امام در جایگاه معصوم قرار دارد. از امام صادق (علیه السلام)روایت شده: بزرگ نشمارد حرمت مؤمن را مگر کسی که خداوند حرمت او را برای مؤمنان بزرگ شمارد و هر کس حرمت رساتری نزد خدا و رسول(صل الله) داشته باشد حرمت مؤمن را بیشتر نگه می‌دارد. یعنی شکستن حرمت مؤمن حرمت شکنی نسبت به خداوند است. مسئولیت‌های اهل ایمان نسبت به هم تابع شرایط اقتصادی نیست از امام صادق (علیه السلام)روایت شده: هر كس دين خود را بزرگ شمارد برادران خود را نیز بزرگ می‌شمارد؛ و هر كس دين خود را سبک شمارد برادران خود را نیز سبک می‌شمارد! چون وجه اشتراک بنده و شما دین است. ما اگر دین خود را کوچک بشماریم برادران دینی خودمان را هم کوچک می‌شماریم و مسئولیت‌مان را نسبت به برادران خود انجام نمی‌دهیم.
مسئولیت‌های اهل ایمان نسبت به یکدیگر تابع شرایط اقتصادی نیست. خود شرایط سخت اقتصادی می‌شود یک امتحان و ممیز. این که در جامعۀ امروز ما رحم به همنوع کم‌رنگ شده به دلیل کم‌رنگ شدن نقش دین در زندگی افراد جامعه است. ــــــ گزیده سخنرانی استاد سیدمحمدباقر علوی تهرانی موضوع: حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۵ 📓 جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ @javaherkalam110135 🤲 اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر
🕰 سلام همراهان عزیز کانال جواهرالکلام... قرار هر شب ما، به نیت تعجیل در فرج امام زمان صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ 💠 دعای شریف صَنَمَيْ قریش علامه مجلسی از بلد الأمین و مصباح شیخ ابراهیم کفعمی رحمةالله نقل می‌کند و می‌نویسد: ، دعایی است که شأنی بلند و منزلتی عظیم دارد و ابن‌عباس از علیه‌السلام روایت کرده است که حضرت این دعا را در نماز می‌خواندند و می‌فرمودند: «کسی که این دعا را بخواند، مانند کسی است که همراه با رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله در غزوه‌های بدر، احد و حنین، یک میلیون تیر پرتاب کرده باشد.» و آن دعای شریف این است: 🔥 «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ الْعَنْ صَنَمَيْ قُرَيْشٍ وَ جِبْتَيْهَا وَ طَاغُوتَيْهَا وَ إِفْكَيْهَا وَ ابْنَتَيْهِمَا اللَّذَيْنِ خَالَفَا أَمْرَكَ وَ أَنْكَرَا وَحْيَكَ وَ جَحَدَا إِنْعَامَكَ وَ عَصَيَا رَسُولَكَ وَ قَلَبَا دِينَكَ وَ حَرَّفَا كِتَابَكَ وَ أَحَبَّا أَعْدَاءَكَ وَ جَحَدَا آلَاءَكَ وَ عَطَّلَا أَحْكَامَكَ وَ أَبْطَلَا فَرَائِضَكَ وَ أَلْحَدَا فِي آيَاتِكَ وَ عَادَيَا أَوْلِيَاءَكَ وَ وَالَيَا أَعْدَاءَكَ وَ خَرَّبَا بِلَادَكَ وَ أَفْسَدَا عِبَادَكَ اللَّهُمَّ الْعَنْهُمَا وَ أَتْبَاعَهُمَا وَ أَوْلِيَاءَهُمَا وَ أَشْيَاعَهُمَا وَ مُحِبِّيهِمَا فَقَدْ أَخْرَبَا بَيْتَ النُّبُوَّةِ وَ رَدَمَا بَابَهُ وَ نَقَضَا سَقْفَهُ وَ أَلْحَقَا سَمَاءَهُ بِأَرْضِهِ وَ عَالِيَهُ بِسَافِلِهِ وَ ظَاهِرَهُ بِبَاطِنِهِ وَ اسْتَأْصَلَا أَهْلَهُ وَ أَبَادَا أَنْصَارَهُ وَ قَتَلَا أَطْفَالَهُ وَ أَخْلَيَا مِنْبَرَهُ مِنْ وَصِيِّهِ وَ وَارِثِ عِلْمِهِ وَ جَحَدَا إِمَامَتَهُ وَ أَشْرَكَا بِرَبِّهِمَا فَعَظُمَ ذَنْبُهُمَا وَ خَلَّدَهُمَا فِي سَقَرَ وَ مٰا أَدْرٰاكَ مٰا سَقَرُ لٰا تُبْقِي وَ لٰا تَذَرُ اللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ بِعَدَدِ كُلِّ مُنْكَرٍ أَتَوْهُ‌ وَ حَقٍّ أَخْفَوْهُ وَ مِنْبَرٍ عَلَوْهُ وَ مُؤْمِنٍ أَرْجَوْهُ وَ مُنَافِقٍ وَلَّوْهُ وَ وَلِيٍّ آذَوْهُ وَ طَرِيدٍ آوَوْهُ وَ صَادِقٍ طَرَدُوهُ وَ كَافِرٍ نَصَرُوهُ وَ إِمَامٍ قَهَرُوهُ وَ فَرْضٍ غَيَّرُوهُ وَ أَثَرٍ أَنْكَرُوهُ وَ شَرٍّ آثَرُوهُ وَ دَمٍ أَرَاقَوْهُ وَ خَيْرٍ بَدَّلُوهُ وَ كُفْرٍ نَصَبُوهُ وَ إِرْثٍ غَصَبُوهُ وَ فَيْ‌ءٍ اقْتَطَعُوهُ وَ سُحْتٍ أَكَلُوهُ وَ خُمُسٍ اسْتَحَلُّوهُ وَ بَاطِلٍ أَسَّسُوهُ وَ جَوْرٍ بَسَطُوهُ وَ نِفَاقٍ أَسَرُوهُ وَ غَدْرٍ أَضْمَرُوهُ وَ ظِلٍّ نَشَرُوهُ وَ وَعْدٍ أَخْلَفُوهُ وَ أَمَانٍ خَانُوهُ وَ عَهْدٍ نَقَضُوهُ وَ حَلَالٍ حَرَمُوهُ وَ حَرَامٍ أَحَلُّوهُ وَ بَطْنٍ فَتَقُوهُ وَ جَنِينٍ أَسْقَطُوهُ وَ ضِلْعٍ دَقُّوهُ وَ صَكٍّ مَزَّقُوهُ وَ شَمْلٍ بَدَّدُوهُ وَ عَزِيزٍ أَذَلُّوهُ وَ ذَلِيلٍ أَعَزُّوهُ وَ حَقٍّ مَنَعُوهُ وَ كَذِبٍ دَلَّسُوهُ وَ حُكْمٍ قَلَبُوهُ اللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ بِكُلِّ آيَةٍ حَرَّفُوهَا وَ فَرِيضَةٍ تَرَكُوهَا وَ سُنَّةٍ غَيَّرُوهَا وَ رُسُومٍ مَنَعُوهَا وَ أَحْكَامٍ عَطَّلُوهَا وَ بَيْعَةٍ نَكَسُوهَا وَ دَعْوَى أَبْطَلُوهَا وَ بَيِّنَةٍ أَنْكَرُوهَا وَ حِيلَةٍ أَحْدَثُوهَا وَ خِيَانَةٍ أَوْرَدُوهَا وَ عَقَبَةٍ ارْتَقَوْهَا وَ دِبَابٍ دَحْرَجُوهَا وَ أَزْيَافٍ لَزِمُوهَا وَ شَهَادَاتٍ كَتَمُوهَا وَ وَصِيَّةٍ ضَيَّعُوهَا اللَّهُمَّ الْعَنْهُمَا فِي مَكْنُونِ السِّرِّ وَ ظَاهِرِ الْعَلَانِيَةِ لَعْناً كَثِيراً أَبَداً دَائِماً دَائِباً سَرْمَداً لَا انْقِطَاعَ لِأَمَدِهِ وَ لَا نَفَادَ لِعَدَدِهِ لَعْناً يَغْدُو أَوَّلُهُ وَ لَا يَرُوحُ آخِرُهُ لَهُمْ وَ لِأَعْوَانِهِمْ وَ أَنْصَارِهِمْ وَ مُحِبِّيهِمْ وَ مَوَالِيهِمْ وَ الْمُسَلِّمِينَ لَهُمْ وَ الْمَائِلِينَ إِلَيْهِمْ وَ النَّاهِضِينَ بِاحْتِجَاجِهِمْ وَ الْمُقْتَدِينَ بِكَلَامِهِمْ وَ الْمُصَدِّقِينَ بِأَحْكَامِهِمْ.» سپس چهار مرتبه می‌گویی: ☄️ «اللَّهُمَّ عَذِّبْهُمْ عَذَاباً يَسْتَغِيثُ مِنْهُ أَهْلُ النَّارِ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ‌.» 📚 مصباح (شیخ‌ابراهیم‌کفعمی)، ص۵۵۲ بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج‏۸۲، ص۲۶۰ ✍لازم به ذکر است که استمرار بر قرائت این دعا در خلوت مؤمنان، برای حفظ و تقویت روحیه برائت از دشمنان اهل‌بیت (جهت کسب حاشیۀ امن ولایت و ایمان) و نیز قضای حاجات و رفع مشکلات به دست باکفایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام، اکیداً توصیه می‌شود. 🔆یا عالیُ بِحَقِّ علے ؏َـجِّـلْ لِوَلیِّکَ المُنْتَقِمِ ألْـفَـرَج‌‎‌‌‌‎‌🤲 👊لَعَنَ الله علی عَدُوّکَ یاعلے 🚩@javaherkalam110135 🚩 جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ 📲
🚩 اللهم عجل لوَلِیِّكَ الفرج اَللّهُمَّ ٱلْعَن قَتَلَةَ أَهْلِبَیْتِ نَبِيِّکَ 😭سَيِّدِي غَيْبَتُكَ نَفَتْ رُقَادِي، وَضَيَّقَتْ عَلَي َّمِهَادِي ترک گناه کنیم به احترام مولای عالم امام زمان علیه السلام 🚩 محاسبات روز سه شنبه 🚩 4 دی / جدی 1403 🚩22 جمادی الثانی 1446 🚩24 دسامبر 2024 💢 امام موسی‌كاظم صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ فرمودند : 🛑 شِیعَتُنَا اَلَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَ یَحِجُّونَ الْبَیْتَ الْحَرَامَ وَ یَصُومُونَ شَهْرَ رَمَضَانَ وَ یُوَالُونَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یَتَبرَّؤُنَ مِن أَعدائِهِم. 🛑 شیعیان ما كسانی هستند كه نماز را برپا می‌دارند و زكاة را می‌پردازند و به حج خانة خدا می‌روند، ماه رمضان را روزه می‌گیرند و اهل بیت را دارند و از دشمنانشان و می‌جویند. 📕 (صفات‌الشیعه، ص ٤) 🛑یک لعن و صلوات محمّدی، به نیت تعجیل در فرج امام زمان صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ قرائت بفرمایید🛑 👊لَعَنَ الله علی عَدُوّکَ یاعلے 📕 مناسبت های دینی و اسلامی. 🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩 سالروز به درک واصل شدن غاصب خلافت مولا امیرالمؤمنین و بنیانگذار تمامی خباثت ها و ظلم ها الی یوم القیامه ابابکر ابن ابی قحافه لعنت الله علیه را به پیشگاه مولای عالم امام زمان علیه السلام تبریک عرض مینمائیم 🔻امروز سه شنبه برای امور زیر مناسب است. ♦️خرید و فروش. ♦️دیدار مسولین و درخواست از آنها. ♦️شکار و صید و ماهیگیری. ♦️داد و ستد و تجارت. ♦️و طلب حوائج و خواسته ها خوب است. 🟥سفر : مسافرت خوب و همراه صحت و سلامتی باشد. 🟥مناسب زایمان و نوزاد خوش قدم و خوشبخت است. 🟥 بیمار امروز زود خوب شود. 🔻 توجه 👇 توجه 🔻 کاربران عزیز کانال های جواهرالکلام توسط کادری مجرب و مورد اعتماد خدمات زیر ارائه میگردد 1⃣ اقامه نماز و روزه قضاء 2⃣ سفارش خواندن ختم قرآن 3⃣ اجرای مراسم ختم و هفت و چهلم و سال در شهر اصفهان توسط مداحان و قاریان خوب و مجرب 4⃣سفارش نوشتن حرز امام جواد علیه السلام و حرز ابودرداء جهت حفظ و سلامتی و وسعت در رزق و برکت در زندگی و رونق در کسب و کار پذیرفته میشود در صورت تمایل به سفارش از طریق ایتا ، تلگرام ، بله، روبیکا میتوانید به شماره ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ پیام بدهید و یا با شماره ۰۹۱۳۸۳۰۲۰۴۵ تماس بگیرید مدیریت کانال های جواهرالکلام : سیدجواهریان 🔻  احکام نجوم. امروز قمر در برج میزان است و برای امور زیر خوب است: ♦️کودک به گهواره نهادن. ♦️مباشرت. ♦️آغاز درمان و معالجات. ♦️و فروش و تعویض طلا نیک است. ♦️جهت ثبت نام و رزرو برای زیارت عتبات عالیات و مشهد مقدس و اطلاع از نرخ تورهای تخفیف خورده (لحظه آخری) به کانال های جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ در ایتا ، بله، روبیکا و سروش تشریف بیاورید ♦️نوشتن حرز و سایر ادعیه و نماز و بستن آن برای اولین بار مناسب است. ⛔️مباشرت امشب شب چهارشنبه : مباشرت مکروه است. ⛔️ اصلاح سر و صورت: طبق روایات، (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ،باعث فقر و بی پولی می شود. 🟥حجامت خون دادن فصد. یا در این روز از ماه قمری ،باعث قوت دل است. ⛔️ ناخن گرفتن. سه شنبه برای ، روز مناسبی نیست و در روایتی گوید باید بر هلاکت خود بترسد. ⛔️ دوخت و دوز. سه شنبه برای بریدن،و دوختن  روز مناسبی نیست و شخص، از آن لباس خیری نخواهد دید( به روایتی آن لباس یا در آتش میسوزد یا سرقت شود و یا شخص، در آن لباس مرگش فرا رسد)(خرید لباس اشکال ندارد)(کسانی که شغلشان خیاطی است میتوانند در روزهای خوب بُرش بزنند و در روزهای دیگر آن را تکمیل کنند) 📕 وقت در روز سه شنبه: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶ عصر تاعشای آخر( وقت خوابیدن) ♨️ تعبیر خواب. تعبیر خوابی که امشب شبِ چهار شنبه دیده شود طبق ایه ی 23 سوره مبارکه "مومنون" است. و لقد ارسلنا نوحا الی قومه فقال یا قوم... و از معنای آن استفاده می شود که خواب بیننده را خیر و خوبی از جانب بزرگی برسد که او باور نکند و یا نصیحتی به کسی کند و او باور نکند و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید. 📕 ذکر روز سه شنبه : یا ارحم الراحمین  ۱۰۰ مرتبه. ذکر بعد از نماز صبح ۹۰۳ مرتبه که موجب رسیدن به آرزوها میگردد . 🚩 ️روز سه شنبه طبق روایات متعلق است به و و سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد . به امید پرورش نسل مهدوی زندگیتان مهدوی https://eitaa.com/javaherkalam110135 https://t.me/javaherkalam110135
قرائت صفحه نهم روزانه قرائت یک صفحه قران به نیت سلامتی و تعجیل در امر فرج و ظهور مولایمان امام زمان علیه السلام https://eitaa.com/javaherkalam110135 https://t.me/javaherkalam110135
✨💝 قسمتی از لعنیه‌ی جناب خواجه نصیر طوسی رحمة الله عليه به مناسبت به درک واصل شدن غاصب حق عصمة‌الله‌الکبریٰ حضرت زهرا صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ 🤲اللّهمَّ الْعَنْ أوّلَ ظالمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحمّدٍ و آلِ مُحمّدٍ وَ غَصَبَ حَقَّهُم. وَ هُوَ الزِّنديقُ الأكبَرُ، الأحمقُ الأبتَرُ، الكافِرُ المَردودُ، ثانِي اثْنَينِ لِنُمرُودَ، الفاسِقُ الفاجِرُ، المُشرِكُ المَطرودُ، عَدُوُّ اللهِ و عَدُوُّ الرَّسولِ، الَّذي أنْكَرَ حَقَّ البَتولِ، غاصِبُ أرضِ فَدَك، المَدفونُ بِقَعْرِ الدَّرَك، رَأسُ أهلِ الضَّلالةِ و الشَّقاوَةِ، خَسِرَ الدُّنيا وَ الآخِرَةِ، المُلَقَّبُ بكلبِ وادِي التَّهامَةِ، المُؤَبَّدُ في عَذابِ يَوْمِ القِيامَةِ، قاطِعُ حَقِّ الخِلافَةِ، أبُوبَكرِ بنُ أبی‌قُحافَةَ، لَعْنةُ اللهِ عَلَيهِ🔥👊 🔆یا عالیُ بِحَقِّ علے ؏َـجِّـلْ لِوَلیِّکَ المُنْتَقِمِ ألْـفَـرَج‌‎‌‌‌‎‌🤲 👊لَعَنَ الله علی عَدُوّکَ یاعلے 🚩@javaherkalam110135 🚩 جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ 📲
مامشتری‌ثابت‌درگاه‌رضاییم ازضامن‌آهوبخری‌ناز،قشنگ‌است .🥹💛🥺 https://eitaa.com/javaherkalam110135
🌴گزارش لحظه به لحظه از ماجرای فدک🌴 قسمت قبل ↩️ چهل و چهارم 💎سخنان حضرت زهرا﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾برای مردان عیادت کننده ✅زنان عیادت کننده فرمایشات حضرت زهرا﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ را برای مردان خود بازگو کردند. پیرو  آن عده ای از بزرگان مهاجرین و انصار به عنوان نزد حضرت آمده گفتند: 👈 ای سیدة النساء، اگر ابوالحسن علی این مسئله را قبل از آنکه پیمانی ببندیم به ما یادآور می شد سراغ دیگری نمی رفتیم🤔⁉️ حضرت زهرا﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ در چند جمله کوتاه، آنان را که اینگونه مزورانه عذر می تراشیدند، لایق پاسخ ندانسته فرمود: ☑️ از من دور شوید( بس کنید)، که با بهانه های بیهوده تان عذر شما پذیرفته نیست و با کوتاهی های شما جای هیچ سخنی باقی نمانده است!🔥 🍁آخرین سخنان حضرت زهرا﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ در رابطه با ↩️ در شرایطی که حضرت فاطمه ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ را رها کرده و دیگر سخنی از آن نمی گفتند، یکی از زنان مخالف به عنوان عیادت نزد حضرت آمد. حضرت در آنجا آخرین سخن خود درباره را چنین فرمودند: آنگاه که پیامبر از دنیا رفت ابوبکر و عمر لعنت الله علیهما 🔥 با جرأت تمام را گرفتند. آه که چه ملک با برکتی بود! فدک اعطایی پروردگار بلند مرتبه به پیامبر مناجات کننده و وفادار بود که آن را برای قوت فرزندان از نسل او و خودم به من بخشیده بود. این مطلب را خدا می دانست و امین او شاهد بود. اکنون اگر قوت زندگی را به زور از من گرفتند و این لقمه مختصر را هم از من مانع شدند، من صبر بر این ظلم را باعث تقرب به درگاه الهی در روز قیامت می دانم، و خورندگان آن به ظلم، آن را شعله ور کننده حمیم در آتش جهنم خواهند یافت. و این گونه بر غاصبین آن و همه طرفدارانشان حرام ابدی شد، که جز در دادگاه عدل الهی تکلیف آن روشن نخواهد شد.💔 📚۱.بحار الانوار: ج۲۹ ص۱۴۰ ح۳۰ 📚۲.بحارالانوار: ج۲۹ ص۱۸۲ ح۳۸ ☑️ نتیجه گیری از ماجرای فدک ▪️مجموعه اقدامات دقیقی که پس از غصب انجام گرفت و برنامه آن از مقام عصمت داده شده و مجری آن هم خود امیرالمؤمنین و حضرت زهر﴿؏َـلَیْهم السَّلامْ﴾ بودند، خط سیری بود که به ثمر رسید و نتیجه اش برای آینده های بلند مدت اسلام باقی ماند. در یک جمع بندی این ثمرات شیرین را باز می نگریم: ✅ محاکمه در دادگاه فدک ▪️استدلال های مفصل و همه جانبه ای که در مسئله مطرح شد به قدری دقیق بود که تا آخر روزگار هرکس آن ها را بشنود و در صدد قضاوت باشد می تواند حقیقت را دریابد. ✍️ نکته بسیار ظریف در این دلیلها و اتمام حجتها آن بود که با توجه به قاضیان مختلفی که در طول تاریخ در مورد این ماجرا نظر خواهند داد، امیرالمؤمنین و حضرت زهرا ﴿؏َـلَیْها السَّلامْ﴾ محکومیت غاصبین را هم در جنبه دینی و هم از جهت قانونی و هم از جنبه اخلاقی مطرح کردند و هریک را جداگانه در معرض قضاوت جهانیان قرار دادند. ▪️به این معنی که اگر حاضران این دادگاه، مسلمانان معتقد به هستند و مبانی اعتقادی صحیح دارند استدلالهای خاص مبتنی بر عقیده را مورد توجه قرار دهند و محکومیت خصم را ببینند، و اگر اصول قضاوت اسلامی را که تقریبا بین اقوام و ملل جهان مشابه است قبول دارند باز محکومیت خصم را ببینند اگر چه در اعتقاد شیعه نباشند و حتی اگر مسلمان نباشند. 👈در درجه نهایی اگر فقط پایبند به مبانی اخلاقی هستند و لااقل وجدان بیداری در وجودشان نهفته است باز محکومیت خصم را ببینند و حکم کنند آنچه درباره انجام شد از نظر مراعات اجتماعی که در تمام ملل مورد قبول است و در حدی است که هر بشری به راحتی می تواند آن را محکوم کند.💯💯✅ ✅ ✍️ با توجه به اینکه در حین صحبت، تقدیم و تاخیر مطالب به اقتضای مجلس و حالت روحی حاکم بر آن تنظیم شده، های در کلام حضرت به طور جداگانه ذکر نشده است، بلکه به مناسبتی که ذکر هر مطلبی لزوم داشته آن را مطرح فرموده اند... اللَّهُ قاتِليكِ وَ ضارِبيكِ وَ ظالميكِ و غاصِبي حَقک یا مُولاتِی یا فاطمَةُ الزهراء صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ 💔 🖤 😭 🏴@javaherkalam110135 🏴 جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ 📲
اداء حق از نظر دین در دو مرتبۀ عمومی و خاص مطرح می‌شود. در مورد جایگاه اداء‌ حق نسبت به عموم گفته شد بالاترین عبادتی است که خداوند به‌واسطۀ آن پرستیده شده اداء حق مؤمن است. اکنون باید به این مسئله بپردازیم که اداء حقوق امام زمان(عج الله) از نظر خاص در اسلام چه جایگاهی دارد؟ عالم آخرت ابد الابد است و برای آن حدی متصور نیست. در دنیا اگر حالت انتظار وجود دارد به این دلیل است که انسان به کمال خودش نرسیده است. اما در آخرت انسان به کمال خودش می‌رسد، حالت انتظار وجود ندارد و تا بی‌نهایت ادامه‌دار خواهد بود. علت خلقت ما یک وجود بی‌نهایت است. در سورۀ غافر آیۀ ۳۹ آمده: زندگى دنيا متاع زودگذر است و فقط آخرت سراى استقرار است. چرا دشمنی دنیا را یقین نمی‌کنیم؟ من بارها با خودم اندیشیده‌ام که چرا وقتی از پوچی دنیا حرف می‌زنم بسیاری این مطلب را یقین نمی‌کنند. خدا گفته که دنیا بی‌ارزش است. شما هم که خدا را می‌پرستید پس چرا دشمنی دنیا را یقین نمی‌کنید؟ به این نتیجه رسیدم: دنیا برای کسی بی‌ارزش است که سالک إلی الله باشد. دنیا برای انسانی که اهل سلوک نباشد مطلوب است. خداوند در سورۀ عنکبوت آیۀ ۶۴ می‌فرماید: زندگى دنيا چیزی جز سرگرمى و بازيچه نيست و زندگى واقعی در سراى آخرت است. در آخرت از تلاش مؤمنان قدردانی خواهد شد در سورۀ اسراء آیۀ ۱۹ آمده است: كسانی‌‌كه سراى آخرت را اراده نموده و براى آن تلاش‌ كنند در حالى‌كه ايمان داشته‌ باشند تلاش چنين كسانى پاداش داده‌ خواهد شد. چگونه قدردانی خواهد شد؟ به این نحو که اگر کسی به اندازۀ یک وجب به سمت خداوند قدم بردارد خداوند به اندازۀ یک ذراع به سمت او می‌آید. این در دنیا نیست در آخرت است. در سورۀ شوریٰ آیۀ ۲۰ هم آمده: كسى‌كه کشت آخرت را بخواهد به كشت او فزونى مى‌بخشيم و كسى‌كه تنها كشت دنيا را بطلبد بهره‌اى از آن به او مى‌دهيم اما در آخرت هيچ بهره‌اى نخواهد داشت. تحولات دنیا تابع اتفاق و تحولات آخرت تابع استحقاق است. انسان اگر دنبال دنیا باشد خداوند به او عطا خواهد کرد اما قدردانی فقط برای کسانی است که برای آخرت عمل می‌کنند. حال این عطا در دنیا و آخرت چگونه است؟ بیان امیرالمؤمنین امام علی(علیه السلام) این است: تحولات دنيا تابع اتفاق است و تحولات آخرت تابع استحقاق. یک دری به تخته بخورد ملک و دلار بالا برود یک عده ثروتمند بشوند. اما تحولات در آخرت تابع شایستگی است؛ و این شایستگی‌ هم تنها به‌واسطۀ عمل ایجاد می‌شود. دنیا به‌واسطۀ اموال آباد می‌شود و آخرت به‌واسطۀ اعمال. امام هادی(علیه السلام) فرمودند: مردم در دنيا با اموال سر و كار دارند و در آخرت با اعمال. مبنای زندگی در آخرت میزان عمل است. قدرت سازندگی و تخریب عمل در آخرت به نحوی است که: هرکسی به اندازۀ سنگینی یک ذره عمل خیر داشته باشد آن را خواهد دید؛ و هر کس هم به اندازۀ سنگینی یک ذره عمل شر داشته باشد آن را خواهد دید. (زلزال: ۷ و ۸) آثار انجام عمل صالح حضرت امیر(علیه السلام) فرمودند: از زمرۀ کسانی نباش که بدون عمل به آخرت امید بسته است. در سورۀ کهف آیۀ ۱۱۰ آمده: هركسی به لقاء پروردگارش اميد دارد بايد عمل صالح انجام دهد. آثار عمل صالح به این شرح است: ۱. عمل صالح را براى خودشان ذخیره مى‌سازند. (روم: ۴۴) ۲. پاداش آن‌ها نزد پروردگارشان مسلم است. (بقره: ۶۲) ۳. نه خوفی برای آن‌ها وجود خواهد داشت و نه حزنی. (مائده: ۶۹) ۴. پاداشى نيكوتر خواهد داشت. (کهف: ۸۸) شاخصه‌های عمل صالح: اما عمل صالح چه شاخصه‌هایی دارد؛ و در چه صورت عمل صالح گفته می‌شود؟ عمل صالح، دارای سه شاخصه است: ۱. بر مبنای ایمان باشد. (نور: ۳۹) ۲. بر اساس دستور خداوند، پیامبر و اهل بیت(ع) باشد. (نساء: ۵۹) ۳. از روی اخلاص باشد. شرط بقاء و انتقال عمل به عالم ملکوت خب عمل صالح را انجام دادیم. زیاد هم انجام دادیم. آیا کفایت می‌کند؟ خیر! چون خداوند صرف انجام عمل صالح آن را نمی‌پذیرد. بلکه باید عمل را به عالم ملکوت انتقال داد: هر کس که حسنه را با خود بیاورد برای او ده برابر پاداش خواهد بود. (انعام: ۱۶۰) پس باید فکری برای بقاء عمل کرد. شرط بقاء عمل و چگونگی انتقال آن به عالم ملکوت در فرمایش حضرت رسول (صل الله)آمده است: سوگند به آن كسی‌که جان من در دست اوست هيچ بنده‌اى از عمل خود بهره نمی‌برد، مگر به‌واسطۀ شناخت حقّ ما. پس جایگاه حقوق اهل بیت(ع) به گونه‌ای است که عمل ‌تنها به‌واسطۀ شناخت و اداء این حقوق به عالم ملکوت انتقال داده می‌شود. پس شناخت حق معصومین(علیه السلام)واجب است. ـــــــــ گزیده سخنرانی استاد سیدمحمدباقر علوی تهرانی موضوع: حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۶ 📓 جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ @javaherkalam110135 🤲 اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر
✍🏼دشمنیِ بنی‌امیه با اهل بیت ﴿عَلَيْهِم السَّلَامُ ﴾ تا زمان ظهور ادامه دارد.. 💎 امام ﴿عَلَيْهِ السَّلَامُ ﴾ فرمودند: 👈 ما و فرزندان أبو سفيان افراد دو خانواده هستيم، دشمنى ما با هم در راه خداست، ما می‌‏گوئيم: خدا راست گفته، ولى آنان می‌‏گويند: خدا دروغ گفته است، ابوسفيان با خدا صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ جنگيد و معاويه لَعَنْتَ اَللَّهِ عَلَيْهِ با بن ابى طالب صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ پيكار نمود، و يزيدلَعَنْتَ اَللَّهِ عَلَيْهِ با بن علی صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ جنگيد [و او را بشهادت رسانيد] و سفيانى با ﴿؏َـلَیْه السَّلامْ﴾ خواهد جنگيد. ❇️ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ قَالَ: إِنَّا وَ آلُ أَبِي سُفْيَانَ أَهْلُ بَيْتَيْنِ تَعَادَيْنَا فِي اللَّهِ قُلْنَا صَدَقَ اللَّهُ وَ قَالُوا كَذَبَ اللَّهُ قَاتَلَ أَبُو سُفْيَانَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ قَاتَلَ مُعَاوِيَةُ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ وَ قَاتَلَ يَزِيدُ بْنُ مُعَاوِيَةَ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلَامُ وَ السُّفْيَانِيُّ يُقَاتِلُ الْقَائِمَ عَلَيْهِ السَّلَامُ. 📚معاني الأخبار، ص۲۴۳ 🔆یا عالیُ بِحَقِّ علے ؏َـجِّـلْ لِوَلیِّکَ المُنْتَقِمِ ألْـفَـرَج‌‎‌‌‌‎‌ 👊لَعَنَ الله علی عَدُوّکَ یاعلے 🚩@javaherkalam110135 🚩 جواهرالکلام ۰۹۱۲۱۳۵۵۷۴۱ 📲
19.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💌 ⁉️چرا امام‌زمان‌علیه‌السلام نمیاد⁉️ ✅در یکی از ادعیه‌ی رسیده از اهل‌بیت علیهم السلام خطاب به خداوند عرضه می‌داریم: پس اگر دعایم دیر برآورده شود، از روی نادانی‌ام از تو گله می‌کنم؛ در حالی که شاید همین تأخیر برای من بهتر باشد، چون تو از پایان کارها آگاهی داری. 📚تهذیب الاحکام، ج۳، ص۸۹ 🤲🏻 https://eitaa.com/javaherkalam110135