💢 چند مدل مدرسه در کشور داریم؟
۱- مدارس دولتی
۲- مدارس غیردولتی
۳- مدارس اتباع خارجی: مدارسی که به وسیله سفارتخانههای کشورهای خارجی برای تحصیل فرزندان اتباع خود در ایران، برابر مقررات خاص خود، دایر میشود.
۴- مدارس استثنایی
۵- مدارس اقلیتهای مذهبی: مدارسی که بیشتر دانشآموزان آن را فرزندان اقلیتهای مذهبی تشکیل میدهند
۶- مدارس بینالمللی: مدارسی که برای آموزش و پرورش اتباع خارجی مقیم زیر نظر وزارت آموزش و پرورش(مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور) اداره میشوند.
۷- مدارس بینالمللی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور: مدارسی که به منظور آموزش و پرورش فرزندان ایرانیان مقیم کشورهای خارجی و دانشآموزان مسلمان دیگر کشورها زیر نظر وزارت آموزش و پرورش(مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور) اداره میشوند.
۸- مدارس تطبیقی: مدارسی برای آماده کردن دانشآموزان ایرانی که مدتی از عمر و زمان تحصیل خود را خارج از کشور گذرانده، زبان فارسی نمیدانند و مایل به ادامه تحصیل در مدارس ایرانی هستند.
۹- مدارس خیّرساز: مدارسی که کل هزینههای احداث و تجهیز آن توسط خیّر یا خیّرین تأمین شده باشد و آنان به نوعی تمایل به مشارکت در اداره امور مدرسه و استمرار حمایت مالی را داشته باشند.
۱۰- مدارس خیریه: مدارس غیردولتی که توسط اشخاص حقیقی یا مؤسسات خیریه تأسیس و راهاندازی شده و در آن هیچ نوع شهریهای از دانشآموزان دریافت نمیشود.
۱۱- مدارس شاهد و ایثارگران
۱۲- مدارس شبانهروزی
۱۳- مدارس عشایری:
۱۴- مدارس قرآن: مدارسی که در آن دانشآموزان مستعد و علاقهمند علاوه بر برنامههای رسمی و ساعات مقرر در جداول درسی دورهها و رشتههای تحصیلی، حدود شش ساعت آموزشی شایستگیها و مهارتهای تکمیلی قرآنی را فرا میگیرند.
۱۵- مدارس ماندگار: مدارس یا واحدهای آموزشی قدیمی با بنای تاریخی، حداقل پنجاه ساله به عنوان مدارس ماندگار شناخته شده و به صورت هیأت امنایی اداره میشود.
۱۶- مدارس نمونه دولتی
۱۷- مدارس وابسته: مدارسی که توسط سایر وزارتخانهها، سازمانها و مراکز دولتی و نهادهای عمومی تأسیس و اداره میشود.
۱۸- مدارس ورزش: مدارسی که در آن دانشآموزان مستعد و علاقهمند به ورزش، علاوه بر برنامه رسمی دورههای مختلف تحصیلی، یک رشته یا مهارت ورزشی را نیز انتخاب و طبق ضوابط و مقررات لازم آن را فرا میگیرند.
۱۹- مدارس هیأت امنایی: مدارسی که به صورت هیأت امنایی اداره میشود.
۲۰- مدارس ایرانی خارج از کشور: مدارس ایرانی که در کشورهای خارجی برای آموزش و پرورش فرزندان کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در آن کشورها تأسیس و بر اساس مقررات ابلاغی از سوی ایران و نیروهای اعزامی از کشورمان اداره میشوند.
۲۱- مدارس بزرگسالان یا شبانه
۲۲- مدارس تیزهوشان
۲۳-مدارس آموزش از راه دور
🌐کانون معلمان شهید رجایی:
🆔https://eitaa.com/javan57
کانون معلمان شهید رجایی🇰🇼
📣 آیین اختتامیه طرح تدریس جهادی شهید فرزانگان 🔹 با حضور بیش از ۶۰معلم جهادی از جنوب شرق استان تهران
📸 گزارش تصویری
🖇️ آیین اختتامیه طرح تدریس جهادی شهید فرزانگان برگزار شد.🖇️
🔺این طرح در تابستان ۱۴۰۲ با همکاری ۴ استاد دانشگاه فرهنگیان #۱۰۰معلمودانشجومعلم از جنوب شرق استان تهران توانست به بیش از #۴۰۰دانشآموز مناطق محروم و قریب #۲۰مدرسهکمبرخوردار، خدمات آموزشی رایگان و #برایمعلمان کارگاه های علمی رایگان برگزار نماید.
🔹#طرح_شهید_فرزانگان
🌐کانون معلمان شهید رجایی:
🆔https://eitaa.com/javan57
گزارش تصویری📸
آیین اختتامیه طرح تدریس جهادی شهیدفرزانگان
💎 #جمعیتفرهنگیانجنوبشرقاستانتهران
🌐کانون معلمان شهید رجایی:
🆔https://eitaa.com/javan57
" #معلمشهید محمدرضا #فرزانگان آسایش در تهران را رها میکند و به حاشیه #ورامین میرود تا #انسان تربیت کند.
دیروز در حضور همسر شهید #عهد بستیم، #فرزانگانها تربیت کنیم انشاءالله."
#ویراستینوشت
#طرحتدریسجهادیشهیدفرزانگان
🌐کانون معلمان شهید رجایی:
🆔https://eitaa.com/javan57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید فخریزاده چه ویژگی داشت که دشمن چنین تجهیزاتی را هزینه میکند تا ایشان را به شهادت برساند؟
ویژگی اوّل اینکه ایشان دانشمند هستهای بود. رشتهاش فیزیک هستهای بود و دانش فیزیک هستهای را متفکرانه میدانست. ببینید بعضیها عالماند، دانشمند فیزیک هستهایاند؛ امّا متفکرانه فیزیک هستهای را نمیشناسند.
ویژگی دوم ایشان صفا، حالات عرفانی، خلقوخو، ویژگیهای اخلاقی و عرفانی بود. نگاه شهید فخریزاده به عالم و آدم واقعاً توحیدی بود. یک شخصیت معنوی که اهل تهجد، اهل ذکر و اهل مسائل عرفانی بود.
ویژگی سوم، توان بسیار بالای مدیریتی ایشان بود که میتوانست تیمهای مختلف علمی را جمع کند و در زمینههای مختلف دستاوردی را به نتیجه برساند. ایشان در حوزهی هستهای جزو مدیران کلان تیمهای مختلف هستهای بود؛ چون فعالیتهای هستهای تیمهای متعددی دارد. در حوزههای موشکی و در زمینهی کرونا و تولید کیت تست کرونا و تولید واکسن ، توان مدیریت بالای ایشان بود که توانست مجموعهها را جمع کند و کار را به نتیجه برساند.
▪️۷ آذر به مناسبت سالروز شهادت دانشمند برجسته و ممتاز هسته ای و دفاعی کشور محسن فخریزاده
🌐کانون معلمان شهید رجایی:
🆔https://eitaa.com/javan57
* شهید شهریاری بسیجیوار کار کرد...*
«رهبر انقلاب»
📌 ۸ آذرماه سالروز ترور ناجوانمردانه #شهید دانشمند *مجید شهریاری* به دست رژیم موقت منحوس و جنایتکار اسرائیل.
#شهید_علم
#انقلابی_جهادی
🌐کانون معلمان شهید رجایی:
🆔https://eitaa.com/javan57
🏴حضرت آیتالله خامنهای:
«باید فاطمهی زهرا (سلام الله علیها) #اسوه باشد، #الگو باشد در همهی جهات، از جمله در حرکت بزرگ اجتماعی و انقلابی و مبارزاتی ما.» ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
🔖شیوه های مبارزاتی حضرت زهرا (س) در دفاع از حضرت علی (ع) :
▪️ دعوت های شبانه
▪️خود حضرت حصن ولایت شدند
▪️افشاگری از طریق خطبه فدکیه
▪️قهر وسکوت
▪️انذار به مهاجرین و انصار
▪️پیغام به بلال جهت اذان گفتن پیش از موعد
▪️گریه های حضرت
▪️بیت الاحزان
▪️اقرار
▪️وصیت حضرت
▪️قبر پنهان
▪️تسلیت و سفارش هایی به حضرت علی (ع) در لحظه مرگ
حاج آقا رضاپور
🔳#حضرت_فاطمه_زهرا_سلامالله_علیها
🌐کانون معلمان شهید رجایی:
🆔https://eitaa.com/javan57