eitaa logo
🇮🇷 جوانان البرزی 🇮🇷
183 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.1هزار ویدیو
55 فایل
کارگروه جوانان جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی استان البرز
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 گارتن‌اش و حجاریان زوج‌های ناکام براندازی (6) ✡️ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت 32 / آخر) 🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری (8) 1️⃣ صرفاً در یک جا می‌توان با توافق داشت و این‌که شکل‌گیری انتخابات سال 1376 را باید واکنشی انتقادی به علمکرد دانست، ولی او پایگاه اجتماعی بانیان و حاملان هر دو پویش «مشروطیت» و «جمهوریت» را در طبقاتی می‌جوید که تولدشان نتیجه‌ی اجرای سیاست‌های «تعدیل اقتصادی» بود! 2️⃣ به تعبیر سعید حجاریان، این «طبقه متوسط» در انتخابات 1376 برای تعقیب و تحقق «مطالبات سکولار» خود به حرکت درآمد: 👈 «پویش جمهوریت» هنگامی آغاز می‌شود که توده‌های مردم برای طرح «مطالبات این جهانی» (سکولار/ عرفی) به صحنه بیایند… «جمهوری‌خواهی» بر این اصل مبتنی است که توده‌ها «باروت» هستند. تنها باید با کبریت زدن به انبار باروت تور اختناق را پاره کرده تا انرژی توده‌ها آزاد شود و سیاست، توده‌ای شده و مردم به صحنه بریزند. حاملین این پویش «روشنفکران» متعلق به «طبقات متوسط شهری» هستند… دو پویش «مشروطه‌خواهی» و «جمهوری‌خواهی» در آستانه‌ی دوم خرداد همدیگر را پیدا می‌کنند و با همکاری یکدیگر «حماسه دوم خرداد» را خلق می‌کنند. 3️⃣ برخلاف این پندارها، روند به‌گونه‌ای دیگر بود. از درون خاستگاه‌های طبقات «محروم» و «مستضعف» (که هاشمی رفسنجانی با تغییر نام انقلابی‌شان همواره آنان را خطاب می‌کرد و حقوق‌شان برخلافِ آموزه‌ها و توصیه‌های مؤکد امام خمینی (ره) و رهبری نادیده گرفته می‌شد) یک حرکت انتقادی علیه آن در انتخابات با هدف «بازگشت به اصول انقلاب اسلامی» شکل گرفت. 4️⃣ هاشمی رفسنجانی می‌پنداشت زیر چرخ توسعه اقتصادی، طبقه‌ای «له» می‌شوند و البته این از «هزینه‌های ناگزیر سازندگی» کشور است! ولی آن «طبقه فراموش شده» در دوم خرداد 1376 برای استیفای حقوق خود به حرکت درآمد و دوباره در سوم تیر 1384 به پا خاست؛ همان «طبقه‌ی محروم» که به فرموده‌ی امام خمینی (ره) تنها «گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب‌ها هستند.» . . . 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لیک گروه تلگرام @Javanane_Alborzi
💠 فرضیهٔ کالبدشکافانه در مورد راز شهادت امام حسن علیه‌السلام (١) 💥 مسمومیّت با کلراید جیوه ✍ نویسندگان: نیکول برک، میچل گولاس، سایروس رافت، علیار موسوی 1⃣ راز یک مرگ مشکوک در قرون وسطی با استفاده از روش‌های علمی و حقوقی کالبدشکافانهٔ معاصر بررسی شده است. 2⃣ به‌صورت کالبدشکافانه و با کمک‌گرفتن از منابع مکتوب مستند به اطلاعات شاهدان عینی در مورد حوادث تاریخی، شهادت امام حسن (ع) در ۴۵سالگی که در سال ۶۶۹میلادی رخ داد بررسی شده است. 3⃣ در پرتو اسناد باستانی (قرون وسطی) و با استفاده از واقعیات کانی‌شناختی، پزشکی و شیمیایی، این فرضیه مطرح شده که یا همان با فرمول Hg۲Cl۲ متعلق به یک ناحیهٔ خاص در (غرب ترکیهٔ کنونی) عامل اصلی قتل امام حسن (ع) بوده است. 4⃣ مستندات مربوط به سبز شدن رنگ پوست که می‌توانسته در اثر نارسایی حاد کلیوی باشد و همزمان استفراغ خون و ظاهراً لختهٔ خونی، مسلّماً با مسمومیّت در اثر کالومل هم‌خوانی دارند. 5⃣ کالومل معدنی می‌تواند به‌صورت پوستهٔ طلایی زردرنگ ظاهر شود که در حالت جامد پودری، با بُراده‌های طلا (که در برخی متون در مورد سم استفاده‌شده به آن اشاره شده است) اشتباه گرفته می‌شود. 6⃣ آثار سم بر روی کنیز آزادشدهٔ امام حسن (ع) نشان می‌دهند که در زمان شهادت وی، هردو نفر که مقیم یک خانه بوده‌اند از یک بیماری رنج می‌برده‌اند. این امر در کنار چند سند تاریخی، انگشت اتهام را به‌سوی همسر امام حسن (ع) به‌عنوان متهم ردیف اول نشانه می‌رود. . . . 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لیک گروه تلگرام @Javanane_Alborzi
💠 فرضیهٔ کالبدشکافانه در مورد راز شهادت امام حسن علیه‌السلام (٢) 💥 مسمومیّت با کلراید جیوه ✍ نویسندگان: نیکول برک، میچل گولاس، سایروس رافت، علیار موسوی 1⃣ تعداد قابل توجهی از معادن حاوی در غرب ترکیهٔ امروزی وجود دارند. در زمان شهادت امام حسن (ع)، این منطقه در قلب قرار داشته است. 2⃣ به‌دنبال آن بود که پسرش را جانشین خود کند. امام حسن (ع) مزاحم چنین هدفی بود، چرا که با خلیفه شرط کرده بود که حق ندارد جانشینی برای خود تعیین نماید. همان‌طور که اغلب در خاندان‌های سیاسی رخ می‌دهد، مصلحت در اقدام به بوده است. 3⃣ گزارش‌های مربوط به درخواست خلیفه از امپراتور بیزانس برای یک که در قالب یک نامه صورت پذیرفت، به‌وضوح نشان از قصد وی برای اجرای چنین توطئه‌ای دارد. این گزارش‌ها نشان می‌دهند که امپراتور نیز با این خواسته موافقت کرده است. 4⃣ این واقعیت که نه کالبدشکافی و نه تحقیق قانونی به‌وسیلهٔ مقامات آن زمان صورت نپذیرفته است، مانع از بررسی اسناد به‌جامانده از شاهدان عینی نمی‌شود. 5⃣ حقایق کانی‌شناختی، پزشکی و شیمیایی از این فرضیه حمایت می‌کنند که شهادت امام حسن (ع) در اثر مسمومیت با کالومل صورت گرفته است. 6⃣ این فرضیهٔ کالبدشناسانه با این انگارهٔ تاریخی ذکرشده در مستندات تاریخی انطباق دارد که می‌گوید: امام حسن (ع) به‌وسیلهٔ ، به تحریک و با مشارکت مسموم شده است. . . . 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لیک گروه تلگرام @Javanane_Alborzi
جلسه واحد اشتغال کارگروه جوانان جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی استان البرز با ریاست محترم امور مساجد جناب حجت السلام والمسلمین کمالی دهقان مورخ ۲۹شهریور ۱۴۰۱ با موضوع : همکاری مساجد در راستای اهداف واحد اشتغال . . . . 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لیک گروه تلگرام @Javanane_Alborzi
💢برای کسانی که فتنه 88 را از نزدیک دیدند، اتفاقات چند روز گذشته «شوخی» است. در آن سال چند رییس جمهور و مقام عالیرتبه سابق با پشتوانه اجتماعی قابل توجه میخواستند نظام عقب نشینی کند اما خودشان حذف شدند، متوهمان امروز که رهبرانشان چهار تا دلقک و رپر و فوتبالیست هستند، مفرح ذات هستند. ✍ثابتی . . . . 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لیک گروه تلگرام @Javanane_Alborzi
💢اوکراین امروز به یک کشور جنگ زده و درجه چندم تبدیل شده چون سالها قبل عرصه سیاست ورزی را به یک سلبریتی دلقک به نام زلنسکی واگذار کرد. همین نسخه را امروز میخواهند برای ایران بپیچند و با میدان دار کردن دلقک هایی مثل مهران مدیری، علی کریمی و... ایران را به سقوط بکشانند. ✍ثابتی . . . . 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لیک گروه تلگرام @Javanane_Alborzi
🔴 با توجه به "فیلترینگ" پیام رسان های خارجی لینک ایتا جوانان البرزی رو مجددادر اختیار شما عزیزان قرار میدیم. ✍️کلام رهبری: جوانهای ما جوانهائی هستند که به معنای حقیقی کلمه از عمق جانشان برای سعادت تلاش میکنند؛ سعادتی که در اسلام هست.۱۳۸۸/۰۹/۲۲ ✌️ اجتماع مجازی جوانان البرزی 🇮🇷 ایران_کوچک گروه ایتا 👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/600834220C8686328093
💠 بیانیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در محکومیت شورش‌های خیابانی اخیر 🔸حادثه تلخ فوت سرکار خانم مهسا امینی در هفته گذشته امری بود که بی شک موجب تاثر همه ایرانیان شد. آنچه واضح است این است که عوامل دخیل در این حادثه می‌بایست پس از بررسی‌های دستگاه قضایی معرفی شده و مجازات شوند؛ جنبش عدالتخواه دانشجویی این پرونده را تا رسیدن به سرانجام و تعیین تکلیف نهایی مقصران ماجرا دنبال خواهد کرد. لکن در رابطه با تجمعات صورت گرفته به بهانه فوت خانم مهسا امینی، آنچه مشخص است آن است که پس از گذشت لحظات ابتدایی، اعتراض اولیه تبدیل به اغتشاشاتی شد که خیابان‌های کشور را به آتش کشید. ♦️ اغتشاش گران در طی این چند روز با توهین به مقدسات، آتش زدن پرچم ایران، کشتار نیروهای حافظ امنیت، آسیب زدن به اموال عمومی و خصوصی و ... مشخص کردند که عزادارِ جانِ عزیزِ از دست رفته، خانم مهسا امینی، نیستند و هدفی جز بر هم ریختن نظم عمومی و برپا کردن آشوب خیابانی ندارند. 🔸 جنبش عدالتخواه دانشجویی این آشوب طلبی وحشیانه را که با هدایت اپوزوسیون خارج نشین و دشمنان دیرینه ملت ایران از جمله گروهک تروریستی مجاهدین خلق و کومله در جریان است محکوم می‌کند. . . . 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لیک گروه تلگرام @Javanane_Alborzi
🇮🇷 جوانان البرزی 🇮🇷
💠 نکتهٔ اول عموم مردم به اتفاقی که خیلی زیاد رسانه‌ای بشه واکنش نشون میدن یا اصطلاحا تحریک میشن؛ نه
💠 نکته دوم حالا به هر ترتیب حادثه رخ داده. از طریق رسانه ها هم تحریک صورت می گیره. و افرادی هم خیلی ناراحت می شن و خونشون به جوش میاد و میان توی خیابون. خب بعدش چی میشه؟ یک فرایند تکراری. در کمترین زمان، اعتراضات شکل اغتشاش به خودش می گیره. یعنی نمیشه صرفا اعتراض کرد در ایران واقعا. چرا؟ چون دشمن خارجی داره. بلافاصله از فرصت ایجاد شده استفاده می کنند و از آب گل آلود ماهی می گیرند. چندسال پیش در یکی از دانشگاهها دانشجویان بخاطر کیفیت بد غذای دانشگاه تحصن کردن. کار کشید به آخرین درجه شعارهای سیاسی و بعد هم اغتشاش... آخر هم بعد از کلی ضرب و جرح کسانی دستگیر شدند که اصلا دانشجوی اون دانشگاه نبودند. نکته سوم شاید حواسمون به این نکته نباشه اما در رسانه های فارسی زبان خارجی یا برخی آدمهای داخلی، مثلا صحنه های ضرب و جرح توسط پلیس یا نیروی انتظامی یا مثلا افرادی با عنوان بسیجی پخش میشه. این باعث بیشتر عصبی شدن مخالفان و تحریک بیشتر و به جوش اومدن خونشون و ادامه شرکت در اعتراضات با خشم بیشتر میشه. که چرا این مردمی که صرفا اعتراض دارند باید اینطور باهاشون برخورد بشه. من در گروههای متعددی عضو هستم. در این طیف طرفداران پوشش و حفظ نظام اسلامی و مخالفان پوشش و بعضا حذف نظام اسلامی. نکته ای که توجه من رو جلب کرد این بود که محتوای مشخصی در دل این گروهها می چرخه. مثلا بچه های مذهبی بیشتر ویدئوهای اغتشاشات رو می بینن. آسیب اموال عمومی رو می بینن و خشونت های ناراحت کننده برخی آدمهای معترض رو. ویدئوهای صحبت های رسانه های خارجی رو می بینن که رسما آموزش کارهای تخریب کننده رو در ایران می دن. یا خیلی رسمی از تجزیه ایران صحبت می کنند. اینها خونشون به جوش میاد که کشور امن و آرام ما بخاطر چی باید الان انقدر به لبه خطر نزدیک بشه و خونشون به جوش میاد که باید با این معترضین که حالا بستر ساز اغتشاش شده ان برخورد جدی بشه. اما در جمع ها و گروههای مقابل فقط فیلمهایی که توسط برخی آدمها مثلا از لحظه کتک خوردن یک دختر یا یک پسر توسط پلیس هست دست به دست میشه با صدای دلخراش جیع و آه و نفرین و ناله. این مدام باعث خشم و عصبانیت بیشتر این آدمها می شه و به قول خودشون نفرتشون رو بیشتر می کنه. اما شاید لحظه ای با خود فکر نکنن خب چی شد که اینها در شرایط کتک خوردن قرار گرفتن؟ دوستی به من می گفت مردم معترض بی گناه دارن به بدترین شکل کتک میخورن. بعد گفت من اصلا کاری به اونها که پول می گیرن یا تخریب می کنن یا پلیس و آمبولانس آتیش می زنن ندارم. من دلم برای این مردم معترض معمولی میسوزه. و من می پرسم: وقتی اون مردم معمولی می بینند از تجمعات اونها سوء استفاده میشه و این اتفاقات می افته نباید متفرق بشن؟ یا وقتی نیروی انتظامی برای متفرق کردن این شلوغی وارد عمل میشه و قبلا هشدار ترک فضا میده، چرا صحنه رو ترک نمی کنند و مقاومت می کنند و در معرض آسیب خودشون رو قرار میدن و بعد هم فیلم می گیرن؟ آیا در اون بحران و نگرانی ایجاد خرابی بیشتر که باعث میشه سریعتر پلیس اقدام کنه، امکان تفکیک معترض عادی با تخریب کننده ای که از او سلاح گرم و سرد کشف میشه هست؟ خلاصه که نکته دوم و سوم این هست که خیلی آدمها حواسشون به این مهندسی ذهن نیست. رسانه در این خصوص تاریخچه بلندی داره. چیز جدیدی نیست. چون همه انسانها فطرتا از ضرب و جرح و آسیب قلبشون به درد میاد. با نشر این صحنه ها خشم کاذبی میسازند که بهش می گن تحریک روانی. این باعث میشه اونی که می تونه بیاد تو میدون، بیاد. اونی که نمی تونه کینه و خشمی رو در قلبش پرورش بده. و در نشر این مطالب بیشتر تلاش کنه و بیشتر غصه بخوره. اما تقریبا یک اتفاق برای عموم این افراد نمی افته و اون اینکه لحظاتی فضای مجازی را رها کنن و تفکر کنن که در کل جهان اگر مجموعه معترضی به جان اموال عمومی و بانکها و سطل زباله ها بیفتند آیا پلیس آن کشور می گوید گناه دارند مردم معمولی هستند که در حال اعتراض هستند و نباید کاری به کارشان داشت. دوستی گفت چرا نام مردم معترض معمولی رو صدا و سیما می گذاره اغتشاش گر و من با خودم فکر می کنم آیا واقعا مشخص نیست چرا؟ یا در اون گروهها و کانالها و صفحاتی که عضو هست و دنبال کننده اونها هست نشون نمیدن چی کار می کنن که از معترض به اغتشاش گر تبدیل می شن... پیشنهاد: اگر دوستان و فامیل مخالف دارید فیلمهایی که می بینید رو ارسال کنید. اگر عبارات تند داره صرفا فیلم رو ارسال کنید و ازش بخواهید فکر کنه. اگر خصوصی بفرستید بهتر از گروهی ارسال کردن هست. هرکس حداقل با چند دوست و آشنا به این شکل مرتبط بشه و بدون بحث و جدل و عصبانیت ازش بخواد فکر کنه و بگه کار درست چی می تونه باشه در این وضعیت؟ ✍نرگس مهاجر جامعه شناس ادامه دارد... 🏴🚩 مشاهدات، تجارب و یادداشت‌های یک ایرانی🇮🇷 در فرانسه، و ایران . . @Javanane_Alborzi
🇮🇷 جوانان البرزی 🇮🇷
💠 گارتن‌اش و حجاریان زوج‌های ناکام براندازی (6) ✡️ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت 32 / آخر) 🌐 سیاستمدارا
💠گارتن‌اش و حجاریان زوج‌های ناکام براندازی (7) ✡️ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت 32 / آخر) 🌐 سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری (8) 1️⃣ برای دستیابی به اهداف مدل «مشروطه‌خواهی اسلامی» را پیشنهاد کرد که در آن یک قدرت در مقابل قدرت مطلقه‌ی دیگری ظهور کرده و سعی می‌کند که آن قدرت مطلق را «قانون‌مند» کند!! البته طرح گزاره‌ی «قانون‌مندی قدرت مطلق» صرفاً یک تاکتیک و بود، نه یک التزام دموکراتیک. 2️⃣ وانگهی حجاریان در جلسات خصوصی خود با ، عباس عبدی، علیرضا علوی‌تبار، حمیدرضا جلایی‌پور و… صریحاً می‌گفت: 👈 در «مشروطه‌طلبی» ممکن است (لگالیسم) به‌عنوان یک مطرح شود که به نظر من چندان مؤثر نیست. در کشور ما که مشروعیت «لَنگ» می‌زند، لگالیسم معنا ندارد. ما مشکلِ مشروعیت داریم و در مشروعیتِ دوگانه اصلاً «قانون‌گرایی» معنایی ندارد و تکیه به «قانون اساسی» فایده‌ای ندارد. ابتدا باید قانونیتِ قانون محرز شود. 3️⃣ حجاریان اعتقاد داشت «دوم خرداد، سرآغاز حاکمیت دوگانه» است پس باید به هر قیمتی این دوگانگی را به‌عنوان محصول استراتژی «فشار از پایین، چانه‌زنی از بالا» حفظ کرد؛ زیرا سبب «شکاف در رأس هرم حاکمیت» می‌شود و به «سازماندهی توده‌ها در پایین» می‌انجامد. این چنین، مردم می‌توانند «در شکاف حاکمیت سنگربندی اجتماعی کنند» تا امکان ظهور «آلترناتیوهای دموکراتیک» به جای نظام فعلی پیدا شود! 4️⃣ این درس «فروپاشی اروپای شرقی» است و به قول حجاریان در ایران نیز قابل بازتولید است: 👈 از ملزومات تاکتیکی «مشروطه‌طلبی» در این مرحله حضور در «بالا» و «پایین» است. باید «فشار» و «چانه‌زنی» را هم محور کرد. «فشار از پایین» باید هم‌محور با «چانه‌زنی در بالا» باشد؛ لذا اصلاح‌طلبان باید هم در NGO ها، شوراها و میان مردم باشند و هم در دولت. جنبش نیز هم در بالا ستاد می‌خواهد، هم در پایین. «فشار» و «چانه‌زنی» هر دو ستاد می‌خواهد و باید تقسیم کار شود. . . . 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لیک گروه تلگرام @Javanane_Alborzi
💠آدیداس در هلند دیروز این عکس را گرفتم. دنیا به سمت پوشش داره میره. انقدر تعداد محجبه‌ها در اینجا هم ( مثل فرانسه) در حال افزایش هست که برندهای ورزشی هم لباس های مورد پذیرش بانوان مسلمان را، طراحی، تبلیغ و روانه بازار می‌کنند. نکته مهم گرایش زنان فرانسوی و هلندی الاصل به سمت اسلام و پوشش هست. این یعنی عوارض و پیامدهای بی‌پوششی رو خوب تجربه کردند که فعالانه و با اراده به سمت پوشش در حال گرایش هستند. بانوانی که پوشش کامل ندارند و دارای سلامت فکر و رفتار و وفادار به خانواده خود هستند نباید همه را شبیه خود تصور کنند. دختران و زنانی که در ایران در حد افراط مخالف پوشش هستند، از عواقب جامعه‌ای که پوشش برای زنانش آزاد شود بی‌خبرند. در کتاب «بازگشت به پاکدامنی» وندی شلیت نویسنده زن آمریکایی، کامل از راه رفته دختران و زنان در این خصوص در آمریکا گفته است که به یاری خدا از آن بیشتر خواهم نوشت. به دور از هیاهوی رسانه باید همه را دعوت به تفکر سالم کنیم. ✍نرگس مهاجر جامعه شناس 🏴🚩 مشاهدات، تجارب و یادداشت‌های یک ایرانی🇮🇷 در فرانسه، و ایران . . @Javanane_Alborzi
7.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠ابتکار جالب دکتر پیروز برای افشای منطق غلط "حجاب اختیاری" حتی اگر حداقل حجاب برای ستر عورت را به این برگ انجیر بزرگ تقلیل دهیم، عده ای مقابل آن از برگ انجیر کوچکتر استفاده میکنند! . . . 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 💠کارگروه جوانان جمعيت جانبازان استان البرز 💠لیک گروه تلگرام @Javanane_Alborzi