eitaa logo
به سوی جوانی
290 دنبال‌کننده
980 عکس
549 ویدیو
27 فایل
این کانال روبا هدف اطلاع رسانی و تبیین قوانین جوانی جمعیت و موارد مربوط به آن ، تاسیس کرده ام. قاسم قطبی، طلبه سطح چهار مرکز حوزه علمیه خراسان ، مبلغ و تسهیلگر حوزه جمعیت. ارسال انتقادت و پیشنهادات : @ghasemghotbi کانال دیگرم👇 @barayepedaran
مشاهده در ایتا
دانلود
نصب بنرهای فرزند آوری در هیئت حسینی فرهنگیان نیشابور 👶👶👶👶👶👶
👤 استاد در همایش شیرخوارگان حسینی ✔️ کمک به ظهور با 🔖 میدونستید برخی از مومنین باید به دنیا بیان تا ظهور شکل بگیره؟ 🔸 اگه میخواید فرزند شما یکی از اونها باشه، باید نیت کنی... 🔹 نیت کن به خاطر امام زمان درست تربیتش کنی و لایق سربازی باشه 🔸 تربیت من و تو مهمه ولی مربی اصلی خداست باقی‌شو بسپر به خدا ♥️ https://eitaa.com/javaniehjameiyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خلاقیت بیشتر مادر ها با پرورش دردانه هاشون😍 مادر ها در وهله اول برای نگهداری از فرزند بی تجربه و خام هستند اما اگر دو ماه بعد از بچه داری با آن ها برخورد کنید، شاهد پیشرفت شان خواهید بود. 💟فرزند داشتن باعث پرورش حس خلاقیت در مراقبت از کودکان و حتی محیط اطراف و دیگر امور خانه داری در مادران می شود . https://eitaa.com/javaniehjameiyat
گروه باز است..... 🌼🌼🌼🌼🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نجات ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بالاخره افزایش جمعیت خوب است یا بد؟! ✅ نجات ایران https://eitaa.com/nejateirann
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صاحبخانه‌ای که فرهنگ فرزندآوری را رواج داد هر فرزند ۱۰ میلیون از مبلغ رهن کم می‌شود https://eitaa.com/javaniehjameiyat
در هر شرایطی دارای اجر و پاداش است. نذر، انفاق و اطعام در مراسم عزاداری امام حسین(ع) نیز علاوه بر آن‌که یکی از مصادیق تعظیم شعائر الهی است. روایات فراوانی هم در این موضوع،[1] وجود دارد؛ مانند: 1. امام صادق(ع): «هرکه برای زیارت قبر امام حسین(ع) مخارجی را متحمل شود، خداوند به پاداش هر درهم آن، به اندازه ده هزار شهر در بهشت به او هدیه می‌کند و نیازمندی‌هایش را برآورده می‌کرده و نگهبان اموالی از اوست که در شهرش باقی مانده، و چیزى از خدا نمی‌خواهد، مگر این‌که خدا مورد اجابت قرار می‌دهد.[2] 2. امام صادق(ع): برای هر درهمى که شخص برای امام حسین(ع) هزینه کند، ده هزار برابر حساب می‌شود و به همین اندازه درجه‏ او را بالا می‌برند، اما رضایت و خشنودى خدا از او و دعای پیامبر(ص) و امام علی(ع) و ائمه اطهار براى او بهتر از آن است.[3] 3. امام صادق(ع) در دعا به خدا عرض کرد: بار خدایا، ... من و برادران و زائران قبر پدرم حسین(ع) را بیامرز! آنها که اموالشان را هزینه کرده و بدن‌های خود را برای احسان در حق ما به سختی انداخته‌اند ...[4] 4. امام صادق(ع) در مورد ثواب کسى که خودش به هر دلیلی نمی‌تواند به زیارت رود، ولى دیگرى را با هزینه خود می‌فرستد، فرمود: در مقابل هر درهمى که خرج کرده است، خداوند به قدر کوه احد به او حسنه می‌دهد و چند برابر هزینه‏اى را که متحمل شده، برای او باقى می‌گذارد، و بلاهایى که نازل می‌شود را از او دور می‌گرداند، و مال و دارایى او را حفظ می‌کند.[5] 5. خداوند در مناجات با حضرت موسی(ع) به او فرمود: «... اگر بنده‌ای مقداری از مالش را به خاطر محبّت فرزند دختر پیامبر(ص)، غذا یا غیر آن انفاق نماید، خداوند در دنیا در مقابل هر درهمی به هفتاد درهم به او برکت می‌دهد و در بهشت خواهد بود و گناهانش را می‌آمرزد».[6] 6. وقتی امام حسین(ع) به شهادت رسید، امام سجاد(ع) برای زنان بنی‌هاشم غذا آماده می‌کرد.[7] 7. فائد حنّاط به امام کاظم(ع) گفت: مردم با توجّه و گریه به زیارت امام حسین(ع) می‌روند و نوحه‌گران و غذاهایی را نیز به همراه خود به آنجا می‌برند. شما در این باره چه مى‏فرمائید؟ امام(ع) فرمودند: کسى که به زیارت امام حسین(ع) برود در حالی‌که به حقّ آن جناب عارف باشد، خدا گناهان گذشته و آینده‏اش را می‌بخشد».[8] این روایت ناظر به آن است افرادی در آن زمان بودند که به صورت سازمان یافته و همراه با مواد اولیه غذا و گروهی روضه‌خوان به کربلا می‌رفتند و از ظاهر این روایت برمی‌آید که این غذا تنها برای خوراک حداقلی مصرفی هر مسافر برای خودش نبوده، بلکه بساط اطعام گشوده شده و خود کاروانیان و چه بسا دیگران در آن شرکت می‌کردند و همین موضوع باعث شده تا پرسشگر، حکم آن‌را از امام بخواهد وگرنه داشتن غذای مصرفی هر شخص برای خودش که جای سؤال نداشت.[9] در نهایت، امام کاظم(ع) نیز این رویه را مورد تأیید قرار داده‌ و پاداش‌هایی برای آن اعلام فرموده‌اند.[10] [1]. ر. ک: «شعایر اسلامی در قرآن»، 12333؛ «ثواب برپایی مجالس ذکر و عزا در خانه‌ها»، 69532؛ «آداب سفر زیارتی امام حسین(ع)»، 49843. [2]. ابن قولویه، جعفر بن محمد، کامل الزیارات، محقق، مصحح، امینی، عبد الحسین، ص 127، نجف اشرف، دار المرتضویة، چاپ اول، 1356ش. [3]. کامل الزیارات، ص 128 [4]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 4، ص 582، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق؛ کامل الزیارات، ص 116. [5]. کامل الزیارات، ص 129. [6]. ‏طریحی، فخر الدین، مجمع البحرین، تحقیق، حسینی‏، سید احمد، ج 3، ص 406، تهران، کتابفروشی مرتضوی، چاپ سوم، 1375ش؛ خاتون ‌آبادی مازندرانی، (محمد) اسماعیل، جامع الشتات، محقق، مصحح، رجایی،‌ سید مهدی، ص 209، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ اول، 1418ق. [7]. برقی، ابو جعفر احمد بن محمد بن خالد، المحاسن، محقق، مصحح، محدث، جلال الدین،‏ ج 2، ص 420، قم، دار الکتب الإسلامیة، چاپ دوم، 1371ق. [8]. کامل الزیارات، ص 139. [9]. ر. ک: «ثواب برپایی مجالس ذکر و عزا در خانه‌ها»، 69532؛ «عزاداری امام حسین(ع)، مایه ی حیات جامعه »، 348؛ «نقش عزاداری امام حسین(ع)»، 2302. [10]. ر. ک: «چگونگی امکان بخشیده شدن گناهان آینده»، 57664. آیات مرتبط سوره البقرة (270) : وَمَا أَنْفَقْتُمْ مِنْ نَفَقَةٍ أَوْ نَذَرْتُمْ مِنْ نَذْرٍ فَإِنَّ اللَّهَ يَعْلَمُهُ ۗ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنْصَارٍ سوره الحج (28) : لِيَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ وَيَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ فِي أَيَّامٍ مَعْلُومَاتٍ عَلَىٰ مَا رَزَقَهُمْ مِنْ بَهِيمَةِ الْأَنْعَامِ ۖ فَكُلُوا مِنْهَا وَأَطْعِمُوا الْبَائِسَ الْفَقِيرَ سوره الحج (29) : ثُمَّ لْيَقْضُوا تَفَثَهُمْ وَلْيُوفُوا نُذُورَهُمْ وَلْيَطَّوَّفُوا بِالْبَيْتِ الْعَتِيقِ سوره الحاقة (34) : وَلَا يَحُضُّ عَلَىٰ طَعَامِ الْمِسْكِينِ سوره المدثر (44) : وَلَمْ نَكُ ن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا