🔥پنج گانه حجاب❗️
🔻از یک منظر می توان گفت در موضوع حجاب و پوشش پنج گروه اجتماعی وجود دارد که مواجهه با هر گروه نیازمند اقدامات متناسب و بعضا متفاوتی است:
🔸۱- افرادی که نسبت حجاب آگاهی و اعتقاد دارند و حجاب مناسبی دارند.
🔸۲- افرادی که اعتقاد و آگاهی کافی نسبت به حجاب ندارند اما حجاب شان قابل قبول است.
🔸۳- افرادی که اعتقاد و آگاهی کافی نسبت به حجاب دارند ولی حجاب مناسبی ندارند.
🔸۴- افرادی آگاهی و اعتقاد کافی نسبت به حجاب ندارند و حجاب مناسبی هم ندارند.
🔸۵- افرادی که با حجاب و عفت عمومی مبارزه می کنند.
🔻نسبت به گروه اول، سیاستهای تقویت مبانی علمی و ارتباطی، حمایت اجتماعی و تسهیل مشارکت در توسعه فرهنگ عفاف و الگو سازی اولویت دارد.
🔻در مورد گروه دوم که عمدتا شامل افرادی هستند که به دلیل ضوابط قانونی یا عرف محیطی و تشخص خانوادگی حجاب خوبی دارند؛ علاوه بر تقویت حمایت اجتماعی و حذف تشویق کنندههای منفی محیطی و رسانهای و تولید محتوای علمی و فرهنگی تاثیر گذار و متناسب با رده اجتماعی و سنی اولویت بیشتری دارد.
🔻گروه سوم عمدتا شامل افرادی هستند که فاقد مقاومت و اعتماد به نفس کافی در رعایت حجاب در محیط های ولنگار هستند یا افرادی هستند که در معرض تغییرات سبک زندگی به سمت غربی قرار دارند؛ تقویت خودباوری دینی، برجسته سازی ضوابط قانونی در محیط و تذکرهای دوستانه اولویت دارد.
🔻در مورد گروه چهارم، کار قدری پیچیده است. ایجاد زمینه عاطفی پیش از اقدامات معرفتی و فرهنگی، تولید محتواهای فرهنگی بنیادی ناظر به مزایای فردی عفاف و مبانی دینی، در کنار برجسته سازی ضوابط و تذکرهای صمیمانه اولویت دارد.
🔻در مورد گروه پنجم، عمدتا کار امنیتی در کشف ریشه ها و اقتدار حاکمیتی در برخورد و جلوگیری جدی از هنجارشکنی در محیط اجتماعی و رسانهای کاملا ضروری است و قطعا اقدامات فرهنگی چندان فایده بخش نیست.
🔻علاوه براین برخی اقدامات هم هستند که برای همه گروه ها لازم است مانند دسترسی آسان و و ارزان به چادر و لباس های متنوع و عفیفانه.
🔻 نکته کلیدی ایناست که در مواجهه با پدیده بدحجابی، اقدامات تک بعدی و نامتناسب با گروه اجتماعی مربوطه، نه تنها موثر نیست بلکه موجب تولید دوقطبی اجتماعی و تشدید بدحجابی می شود.
🔻بنابراین رفع معضل بد حجابی علاوه بر مجریان توانا و هوشمند و معتقد، نیازمند بستههای اجرایی است که وظایف روشنی را برای بخشهای انتظامی، امنیتی، نظارتی فرهنگی و علمی و حتی اقتصادی معین کند تا هر کدام به موقع وارد عمل شوند که شرح مفصلی دارد...
✍حمیدرضا ابراهیمی
4.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرحوم فاطمینیا و فضیلتهای فراموششده از زبان فرزندش:
تا خشم و غلظت در خانهها هست، منتظر برکات نباشید.
پیغام مرا حاضران به غائبان برسانند
مردم! همانا من، امامت و وراثت را تا روز قیامت در فرزندانم به جا گذاشتم و قطعاً آن چیزی را که مأمور به ابلاغش بودم، رساندم تا حجت و سندی باشد بر هر حاضر و غایبی و بر هر کسی که شاهد است یا نیست، متولد شده است یا نه؛ پس حاضران به غایبان برسانند و پدران به فرزندان تا روز قیامت.»
خطبه روز غدیر
🌺امام صادق (علیه السلام):شگفتا از آنچه على(علیه السلام) با آن مواجه شد! او با ۱۰هزار شاهد و گواه نتوانست حق خود را بگیرد، در حالیکه شخص با ۲ شاهد حق خود را میگیرد.
📚بحارالانوار،۱۴۰،۳۷
جهاد عفّت
نهج البلاغه؛ حکمت 474
⚔️ مَا الْمُجَاهِدُ الشَّهِيدُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ.
لَكَادَ الْعَفِيفُ أَنْ يَكُونَ مَلَكاً مِنَ الْمَلَائِكَةِ.
📃 مزد جهادگر كشته در راه خدا، بيشتر نيست از فرد پارسا كه معصيت كردن توانَد ليكن پارسا مانَد.
و چنان است كه گويى پارسا فرشتهاى است از فرشتهها.
(ترجمه شهیدی)
590.8K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥این خانم وزیر خارجه سابق انگلیسه اینجا داره برا پوتین خط نشون میکشه که یهو با یه صدای کوچیک زهرهترک میشه
▪️اون افسانه هایی که باهاش قهرمان میسازن تو فیلم هاشون توهمی بیش نیست ماهیت غربی ها همینه همنقدر ترسو!
3.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مصی_علینژاد ساعاتی پیش از اعدام در برنامه ی بدون تعارف . به یاری خداوند به زودی ... .
🌹سلام شهید سر بلند
♦️میگفتند تکفیریهای «اجنادالشام» سرش را بریدهاند، در دست گرفتهاند، روی نیزه زدهاند و با افتخار فیلم و عکسش را منتشر کردهاند. خیلیها دیدند و خیلیها هم دل دیدن این قاب تروریستی را نداشتند. اما در ایران، این قاب برای آنهایی هم که ندیدند، آشنا بود، خیلی آشنا. «سری به نیزه بلند است...»
♦️عبدالله اسکندری، بازنشسته سپاه بود. ۸ سال را در جبهه دفاع برابر تجاوز بعثیها جنگیده بود و سهم جهاد نظامیاش را داده بود. برای مردان حسینی اما جهاد «سهمی» نبود که باید داده شود و بعد، تمام. جهاد برای کسی که عاشورا برایش فقط یک روز نیست، یک سبک زندگیست. همین سبک زندگی است که رئیس سابق بنیاد شهید شیراز را حتی پس از بازنشستگی دنیایی به سوریه میرساند. دفاع از حرم سهمی بود که او باید میگرفت، نه اینکه بدهد. افتخاری که گویی مزد عمری زندگی جهادی بود. شهید آوینی میگوید «تنها کسانی مردانه میمیرند که مردانه زیستهاند...»
♦️زنگ میزنند به پسرش و خبر شهادت را میدهند. تاکیدی دارند که مراقبت کنید خواهر و مادرتان دسترسی به اینترنت نداشته باشند. خانواده هنوز از جزییات نحوه شهادت مطلع نیستند. پسر میگوید: «همان شب عکسی در سایت ها منتشر شد که پیکر ایشان با لباس رزمشان بود و سر از بدن جدا شده بود که خاکی و زخمی و خونی بود. من پدر را شناختم...» سر بریده روی نیزه، تصویر دیگری بود که تروریستها منتشر کردند. همه چیز برای مردم ایران آشنا بود. سر بریده و تن بی سر مقابل چشم خانواده. «امان از دل زینب...»
♦️تروریستها درخواست پول کردهاند تا پیکر شهید را تحویل دهند یا آنکه مبادله با اسرایشان شود. پسر شهید میگوید: «ما به مادرمان گفتیم که مادرجان، به کسانی که میخواهند پیکر پدر را بازگردانند، بگویید ما راضی نیستیم که یک ریال از پول بیتالمال صرف این گروه خبیث شود. حتی یک اسیر هم نباید آزاد شود؛ پدر رفته بود تا آنها را به درک واصل کند و ما برای آنچه در راه خدا داده ایم، توقعی نداریم و حاضر نیستیم که به ازای پیکر پدرمان ریالی از بیتالمال هزینه شود زیرا هر اقدامی کمک به آنها محسوب میشود.» چقدر همه این تصاویر آشنا بود. یک سکانس از عاشورای سال ۶۱ هجری، سر بریده وهب را عمربنسعد پیشکش برای مادرش فرستاد که از کنار خیمهها معرکه جنگ را میدید. مادر وهب سر پسرش را برگرداند: «در مرام ما زیبنده نیست چیزی را که در راه خدا داده ایم، باز پس ستانیم.»
♦️خرداد ۹۳ که خبر شهادت عبدالله اسکندری آمد، جزییاتی غیر رسمی در مورد لشگر دشمن هم منتشر شد. میگفتند ابوجعفر نامی که از فرماندهان این گروه تروریستی بود سر از تن بی جان شهید جدا کرده و تصاویر آن را در فضای مجازی منتشر کرده است. البته زمان چندانی نگذشت، فقط چند ماه، که تصاویر دیگری منتشر شد. با کشته شدن ابوجعفر به دست ارتش سوریه، این بار تصویر لاشه او در معرض دید جهانیان قرار گرفت. و باز چقدر این تصاویر آشنا بود. سرنوشت قاتلان عاشورا مگر چیزی جز هلاکت دنیایی و عذاب اخروی بود؟ مگر آنها به ملک ری رسیدند که اینان به حکومت شام برسند؟
♦️ما همه اینها را دیده بودیم، و گرچه به حق، میدانستیم و میدانیم که هیچکس را نباید و نمیتوان با اهلبیت مقایسه کرد، «لا يُقاسُ بِنا أحَدٌ»، اما این تصاویر برای ما آشنا بود، نه از باب قیاس با عاشورای اماممان حسین ابن علی علیهماالسلام، که «لَا یَوْمَ کَیَوْمِکَ یَا اَبا عَبْدِالله»، اما از باب شبیه شدن به اویی که دوستش داری و الگوی زیست توست، عبدالله اسکندری، سر بریدهاش، خانواده با بصیرتش، سرنوشت کسی که سر از پیکر او جدا کرد، باقی ماندن پیکرش دور از وطن و بی کفن، بازگشتش در دهه اول محرم و انشاءالله تشییعش در روز عاشورا همه جلوهای از اقتدای او به اربابش حسین علیهالسلام است و همه، برای ما روضه محرم میخواند. «سلام شهید سربلند، سلام مدافع حرم...»/ کبری آسوپار
روضهخوان میگفت مولای ما بعد از شهادت شیرخوارهاش درمانده شد و نایِ خیمه رفتن نداشت...
امروز عاشوراست و #یمن هنوز کربلا
اميرالمؤمنين(ع) میفرمایند:
🔰وَ اللَّهِ مَا سَأَلْتُ رَبِّي وَلَداً نَضِيرَ الْوَجْهِ وَ لَا سَأَلْتُهُ وَلَداً حَسَنَ الْقَامَةِ وَ لَكِنْ سَأَلْتُ رَبِّي وُلْداً مُطِيعِينَ لِلَّهِ خَائِفِينَ وَجِلِينَ مِنْهُ حَتَّى إِذَا نَظَرْتُ إِلَيْهِ وَ هُوَ مُطِيعٌ لِلَّهِ قَرَّتْ بِهِ عَيْنِي.
«به خدا قسم، من از پرودگارم نه فرزند زيبا رو خواسته ام و نه فرزندی نيكو قامت، بلکه از خدايم فرزندانی خواستم که مطيع فرمان خداوند باشند، خداترس باشند، تا هروقت ديدگانم به آنها افتاد که در حال اطاعت خداوند هستند، چشمم روشن شود.»
📖بحار، ج ۴۳، ص۲۷۹